Olemme Lapin amk:n opiskelijoita ja haluaisimme kuulla paikallisten ideoita kuinka viedä Tornion matkailu maailman kartalle ?
Mitä Torniosta löytyy ?
Mitä tarvittaisiin?
Ideoita?
Tornio-Haaparanta alueen kehittäminen
12
227
Vastaukset
- 345345
Miten voi kehittää ja luoda tulevaa, jos ei tiedä nykyhetkeä ja historiaa ? Vai oletteko tehneet kotiläksynne eli perehtyneet asioihin ?
- Vaikeaa tulee olemaa
Aika vaikeaa meillä on kilpailla Haaparandan kanssa turisteista kun kaupunki täynnä neukkukuutioita
- Kaik mänt
No nythän on matkailu viety mailmalle kun linkkariasemakin on viety ruotsiin rautaiasema on loppunut jo aikoinaan ei täälä enää mitään matkailuasiaa ole ei se ole ku laukkoa ruottissa ja kemissä .
- matkailuvaltti
Elä ny, ohan meillä moottoritie jota pitkin etelästä tulevat turistit ajaa kemin ja rovaniemen liittymän siutti vauhila ja eksyy tänne.
- Matkailuopas
matkailuvaltti kirjoitti:
Elä ny, ohan meillä moottoritie jota pitkin etelästä tulevat turistit ajaa kemin ja rovaniemen liittymän siutti vauhila ja eksyy tänne.
Niin ja sitten ihmeissään pyörivät täällä että mihnkäs nyt eksyvät vielä ruotsinpulelle ja jäävät pyörimään niihin ympyröihin ja siitähän ei sitten tule loppua ympyrä kun ei pääty minnekkään eikä ne tiedä olevansa ulkomaillakaan siinä räplätään navigaattoria ja luetaan karttaa sitten hädissään että mikäs paikka se tämä olisi täällä kun on ulkomaan kielellä kirjoitettu kaikki.
- hyppykeppi
Tällä hetkellä Tornio ei tarjoa ostosmatkaajille, perheille ja turisteille juurikaan mitään mielenkiintoisia virikkeitä / persoonallista pysähdyksen syytä. Se ikuinen Kukkolan koski ja Aineen taidemuseo ei monellekaan ole mitään.
Jos valtakunnan rajalla olisi persoonallisesti erottuva ja näyttävä koko perheen KYLPYLÄ-HOTELLI, laadukkaine ravintoloineen, olisi se takuuvarmasti menestyvä pysäyttäjä kaupungissa.
Aivan lähiseuduilla kun ei ole tarjolla vastaavaa. Oulun ja Bodenin kylpylät ovat jo menettäneet hohtonsa vuosien saatossa.
Torniossa mm. joki ja meren läheisyys ja risteyskohta antavat omat mahdollisuudet toteuttaa mielenkiintoisia oheistoimintoja.
Esim. jotain tällaista voisi olla Kesäisin:
- Uimarannan voisi kunnostaa joen rantaan, hotellin läheisyyteen
- Erilaiset Toritapahtumat rajatorilla (musiikki. tanssi, markkinat, torimyynti ...)
- Melonta- ja vesibussimatkat joella ja merellä saaristoon
- Polkuveneet, vesihiihto, surffaus, ilmavempaimien veto veneellä jne.
- Pieni mökki- / grillitupa-alue joen rantaan. Lapsille leikkikenttä
- Järjestettyä kalastustoimintaa ja -matkoja veneellä
- Juhannuksen viettoa (jugurtin survomista ja tuohivirsuilla tanssahtelua)
Talvisin:
- Uusivuosi vaihtuu kaksi kertaa tunnin aikaerolla, eli kunnon isommat juhlat torille ja jäälle. Sehän olisi mainostettuna iso ja ainutlaatuinen vetonaula ulkomaalaisillekin.
- Pieni tunnelmallinen kotakylä, jätkänkynttilöineen ja poro vierailuineen
- Luistelurata taustamusiikkeineen sekä Hoijakka joen / kaup.lahden jäälle
- Moottorikelkkamatkat meren jäälle / saaristoon
- Kaupungin kaduilta voisi aurauttaa lumet jäälle, johon tehdä jättimäinen laskumäki lapsille/nuorille (vai onko se liian paskasta, suolasta ja muusta töhnästä?)
- Pilkkimatkat
Tornion leirintäalue myös kokonaisuudessaan kuntoon ja sinne vesiliukumäkiä uimarenkaineen ym. vähemmän tyypillistä / vanhanaikaista leikki- ja vesivempainta toimintaan.
Kai sitä jotain keksii, kun jaksaa käyttää mielikuvitusta ... jos sitä löytyy. - hyä ainaski
Onhan meilä pullo Eki joka on ainaski kuuluisa laittais nimen selkkään ja Eki pitäis uudenvuodenpuheen linja-autoaseman katola.
- BWd
Uimarannan tekeminen golfradan viereen,joki on liian kylmä ja virtaava.Kukkolankosken hyödyntäminen samoin kuin ruotsin puolella on tehty,ei riitä pari aittaa pihalle.Tori kukoistavaksi,sieltä puuttuu aittoja joita on lähes kaikissa kaupungeissa.Myös esiintymislava,elävä musiikki saa väkeä liikkeelle.
- Onhan ollut
Tuossa torillahan on koko kesän ollut esiintyjiä on sellanen lavajutska.
Ainaski. - mitäs silläkään
Onhan ollut kirjoitti:
Ainaski.Niin jos sitä lavaa ei ole viety ruotsiin taikka jos sinne on rakennettu hienompi esiintymislava.
- BWd
Onhan ollut kirjoitti:
Ainaski.se on aikansa elänyt ja syrjässä,väki liikkuu ostoskeskuksen ympärillä.Ja toiveena olisi että esiintymään pääsisi myös nuoret tuoreemmilla musiikilla.Hanurin kuuntelussa on oma viehätys mutta olisi yvä kuunnella jotain menevämpääkin.
- Varppi
BWd kirjoitti:
se on aikansa elänyt ja syrjässä,väki liikkuu ostoskeskuksen ympärillä.Ja toiveena olisi että esiintymään pääsisi myös nuoret tuoreemmilla musiikilla.Hanurin kuuntelussa on oma viehätys mutta olisi yvä kuunnella jotain menevämpääkin.
Miten se lava syrjässä on kaupungintalon lähellä olisko 60m, matkaa tlosta ja linja-autoasemavainaasta siinähän se tori on ja Torikatu matkailusta ei nyt enää mitään voi sanoa kun matkailuasematkin on lopetettu, ei ne turistit tänne tule linnunlauluja kuunteleen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006