Auttaako vesipaasto turvonneeseen oloon?

Jauheliharisotto

On vähän pienoinen morkkis kun viimeisten päivien aikana en ole liikkunut ja on tullut vain syötyä aivan liikaa eikä oikeastaan mitään ns. terveellistä ole suuhun mennyt. Ja nyt kun oikein mietin niin olen syönyt enemmän kuin kohtuudella mm. suklaakakkua, keksejä, itse tehty pizza, hampurilaisateria, sipsipussikin meni ja karkkia. Näin käy melkein aina kun menkat ovat tuloillaan ja harvoin mun itsekuri riittää välttämään tuon herkuttelun -_-

Nyt on tottakai turvonnut olo ja kuin olisin lihonut näiden päivien aikana. Ajattelin jos vesipaastoaisin edes parin päivän ajan niin olo varmaan helpottaisi ja on helpompi palata sille terveelliselle linjalle.

Olen kuitenkin normaalipainoinen, mutta tavoitteena on ollut vähitellen päästä vieläkin parempaan kuntoon jonka takia olen kyllä välillä ehkä vähän liiankin tarkka syömisistäni.

1

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maub

Jo 2-3 päivän vesipaasto auttaa kyllä turvonneeseen oloon mutta se ei välttämättä tee terveellisempiin tapoihin siirtymisestä helpompaa vaan päinvastoin. Jos itsekuri on muutenkin kehno sitä sortuu helposti ahmimaan jopa pahemmin kuin ennen kun taas pidättäytymisen jälkeen sallii syömisen puhumattakaan siitä miten vesipaasto saa aikaan voimattoman olon ja kevytkin liikunta voi tuntua mahdottoman raskaalta.

Paasto ei ikävä kyllä ole mikään 'pikaparannus' huonoon itsekuriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 488
      7250
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2558
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2551
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      157
      1854
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1738
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1469
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1138
    9. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1135
    10. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1133
    Aihe