Väkivaltainen liitto, onnellinen loppu

Happy End

Silloin kun erityiset asiat vaikuttaa niin naisen voi olla hyvin vaikea irtaantua väkivaltaisesta suhteesta. Helenan elämäntarina puhuttelee.

"Helena Jaakkola: Mies ja vl-yhteisö murskasivat illuusioni"

http://freepathways.wordpress.com/2012/11/24/perhevakivalta/

Toivoisi että kukaan nainen ei joutuisi moista kokemaan. Mutta kertomukselal on onnellinen loppu.

10

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lappusilmin ei näe

Ajattelemisen aihetta tuon linkin takana.
      Eikä kaikki perheväklivaltaa kokevat ole lestadiolaisia.
      Ihmetyttää suuresti se tosiasia, että perheväkivallan uhria syyllistetään, hänet mieluusit otetaan mielenterveyspotilaaksi, vaikka ongelma on siinä, että häntä pahoinpidellään, henkisestii tai/ja fyysisesti. Uhrille annetaan mielenterveysdiagnoosi, ei tekijälle, jota ei edes vaadi kukaan hoitoon ja lopettamaan pahoinpitelyt! Ei kukaan vaadi pahoinpitelijää pyytämään anteeksi uhrilta, eikä hän näin ollen edes pidä itseään syyllisenä, vaan kaikki syy on uhrin! Uhrin voi syyllistää, sitä ei kukaan estä, ei puolusta uhria, ei pidä edes täysijärkisenä. Tekijää kyllä! Niin käsittämätöntä kuin se onkin! Moni tekijä saa vielä muita ihmisiä oman näkemyksensä taakse ja joukon painostus uhria kohtaan voi olla todella rankka!

Kaiken tämän lestadiolaispolemiikiin toivon johtavan siihen, että nimenomaan uhri alkaisi saada oikeutta, apua, myötätuntoa ja tukea, ILMAN, ETTÄ HÄNET LEIMATAAN MIELENTERVEYSONGELMAISEKSI missään terveydenhuollossa tai paikassa, josta uhri pyytää apua. Se on vain todellinen lisätaakka uhrille, joka muutenkin joutuu kantamaan valtavan taakan! Eri asia on, jos uhrilla ON todellisia mielenterveysongelmia, mutta useinkaan ei näin ole.
      Itse jouduin raivolla pakotetuksi menemään mille tahansa kallonkutistajalle, koska väkivaltaa käyttänyt halusi näin osoittaa oman syyttömyytensä, paremmuutensa, minun syyllisyyteni kaikkeen, minut mielenterveysongelmaiseksi, ja sai siihen siten ulkopuolisiinkin nähden lisää todisteita: kävin mielenterveyshoidossa!!! Jotain vikaahan siinä on, kun siellä käy, tämä oli se pakotuksen tarkoitus!!! Kuten tuossa Helenan kertomuksessa: vahvemman puolelle on helppo asettua uhria vastaan. Niin kävi minullekin.
      Heikompi ja taipuvainen on helppo uhri ja syyllistettävä.

• yx-mies

Itse kyllä kävin mielenterveystoinistossa ja terapeutilla että sain omista ajatuksista ja tunteista kiinni että jaksoin lähteä henkistä väkivaltaa sisältävästä suhteesta.
      Sinne terapiaan voi mennä vaikka ei koekaan olevansa mielenterveysongelmainen

• Alistuminen?

Ihmisen pitää tietenkin itse huolehtia itsestään ja elämästään. Mutta pitää muistaa että voimakkaan ihmisen väkivallan alla ei ihminen, siis uhri, helposti löydä omia voimaan että osaisi karata siitä tai edes hakisi apua.

• Apua saanut

Hyvä kommentti. Ehdottomasti kannattaa lähteä hakemaan ITSELLE apua jos elää vaikeassa avioliitossa olipa väkivalta fyysistä tai henkistä tai muuten itse voi siinä huonosti.
        Kaikki terapeutit ei ole yhtä hyviä ja oikein vaikeissa tapauksissa kuten meillä mein useammalla sormi suuhun. Mutta useammalla käynnin jälkeen lopulta löytyi viisas perheterapeutti jolla oli konkreettiset neuvot.

• alhjbsagfh

Onnellinen voi olla vasta kun tollanen äijä on hauta-arkussa kansi kiinni. hautajaisissa on tietysti muodon vuoksi hyvä lausua muutama runo vaikka hieman repeilyttäisikin

• öplokijuhyyhujikolpö

se joka lyö on raukka ja pelkuri!!!

• Lähde pois

naisen täytyy itse pitää huolta itsestään ja turvallisuudestaan. Ei pidä alistua alistajan käsissä. Tämä vanha sääntö pätee:

ota rahat ja juokse!

• tosissakos olet?

oikeasti, happy end?

pois pois, ennekuin on myöhäistä, henkinen väkialta alkaa salakavalasti jos ei tunnista ja elämän saan aloittaa alusta, kun vallan alta herää ja omaa tilaa ja sitä mitä sinä olet on vaikea saada takaisin.

eläkää, älkää unohtako mitä itse tahdotte että voitte hyvin ja kun itse voitte hyvin jaksatte pitää lapsista ja taloudesta huolta.

• vuosian kärsimys

Kun väkivaltaiseta viimein pääsee eroon, ei halua olla enää sellaisen kanssa missään yhteydessä.

Eroprosessi kestää, koska väkivaltainen tahtoo sanoa viimeisen sana, et muka hän on jättänyt ja häiritsee eron jälkeenkin yrittäen alistaa.

• Irti päässyt

Todellinen vapaus on itsemääräämisoikeutta. Toisen vangitseminen ja alistaminen ei ole mitään rakkautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe