Tunnistatko eksytyksen?

luovutko synnistä?

Jos ihminen ei ole vielä uudestisyntynyt ylhäältä, niin hän pyrkii puolustamaan itsessään olevaa syntiä ja halua tehdä syntiä.

Ylhäältä tulevan ja annetun uudestisyntymisen jälkeen ihminen ei saata tehdä pahaa, sillä hänen omatuntonsa palauttaa hänet pian maanpinnalle ja pois jo syntisistä ajatuksistakin. Hän ei kerta kaikkiaan pysty tekemään syntiä, niin että se ainakaan tekisi häneen pysyvää pesää.

Jos sinulle on vielä tarve puolustaaa syntiä tai sallia raamatun Sanan vastaisia tekoja, ajatuksia ja sanoja, niin sinä et ole vielä tullut täydelliseksi uskossasi. Silloin sinun on käännyttävä takaisin uudelleen ja uudelleen Sanan pariin ja Sana puhdistaa sinusta kuonan, jotta Herra mahtuu kokonaan sydäntäsi valvomaan omalla Sanallaan. Sillä Jumala on Sana.

123

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No se on sitten kohdallasi niin, että Jeesuksen armolla ei ole sulle käyttöä enää ensinkään, ainakaan syntien sovittajana. Onkohan tällä foorumilla muitakin samanlaisia?

• Jumalan Sanaa

2Ko 5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

1Ko 6:12 Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
        1Ko 6:13 Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;
        1Ko 6:14 ja Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa.
        1Ko 6:15 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        1Ko 6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".
        1Ko 6:17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
        1Ko 6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
        1Ko 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        1Ko 6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

Psa 100:3 Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät tehnyt, ja hänen me olemme, hänen kansansa ja hänen laitumensa lampaat.

Ilm 21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilm 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        Ilm 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        Ilm 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        Ilm 22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        Ilm 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
        Ilm 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

• -..-

"Jos ihminen ei ole vielä uudestisyntynyt ylhäältä, niin hän pyrkii puolustamaan itsessään olevaa syntiä ja halua tehdä syntiä."

Eli HALUAA ELÄÄ SYNNISSÄ, eikä ole tullut totuutta tuntemaan!

" Ylhäältä tulevan ja annetun uudestisyntymisen jälkeen ihminen ei saata tehdä pahaa, sillä hänen omatuntonsa palauttaa hänet pian maanpinnalle ja pois jo syntisistä ajatuksistakin. Hän ei kerta kaikkiaan pysty tekemään syntiä, niin että se ainakaan tekisi häneen pysyvää pesää."

Uskova , jossa Pyhä Henki asuu, ei voi/eikä halua, ELÄÄ SYNNISSÄ kuten Paavali sanoo:

Kirje roomalaisille 7

16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

• tomis...
        -..- kirjoitti:

"Jos ihminen ei ole vielä uudestisyntynyt ylhäältä, niin hän pyrkii puolustamaan itsessään olevaa syntiä ja halua tehdä syntiä."

Eli HALUAA ELÄÄ SYNNISSÄ, eikä ole tullut totuutta tuntemaan!

" Ylhäältä tulevan ja annetun uudestisyntymisen jälkeen ihminen ei saata tehdä pahaa, sillä hänen omatuntonsa palauttaa hänet pian maanpinnalle ja pois jo syntisistä ajatuksistakin. Hän ei kerta kaikkiaan pysty tekemään syntiä, niin että se ainakaan tekisi häneen pysyvää pesää."

Uskova , jossa Pyhä Henki asuu, ei voi/eikä halua, ELÄÄ SYNNISSÄ kuten Paavali sanoo:

Kirje roomalaisille 7

16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Ei kyse ole haluaako tehdäå syntiä...Ihminen tekee jo ajatuksilla päivittäin syntiä, on varma asia. Jos sitä joku väittää, on sellaisen koko uskovaisuus kyseenalaistettava. Tarvitsemme jatkuvasti Jeesuksen armoa pelustuaksemme.

• rukoilija
        tomis... kirjoitti:

Ei kyse ole haluaako tehdäå syntiä...Ihminen tekee jo ajatuksilla päivittäin syntiä, on varma asia. Jos sitä joku väittää, on sellaisen koko uskovaisuus kyseenalaistettava. Tarvitsemme jatkuvasti Jeesuksen armoa pelustuaksemme.

Etkö sinä tomis...laisinkaan usko synnistä vapauteen ja rauhaan ja iloon pääsyyn? Syntisensä ihminen on kaikkea muuta kuin vapaa, rauhallinen ja iloinen.
        Sinulla on ristiriita, joka estää sinua näkemästä Vapahtajaa, mutta rukoilen puolestasi.

• synnitönkö
        rukoilija kirjoitti:

Etkö sinä tomis...laisinkaan usko synnistä vapauteen ja rauhaan ja iloon pääsyyn? Syntisensä ihminen on kaikkea muuta kuin vapaa, rauhallinen ja iloinen.
        Sinulla on ristiriita, joka estää sinua näkemästä Vapahtajaa, mutta rukoilen puolestasi.

Sinäkö olet täysin synnitön niin kuin Jeesus.

• Eenokki 12
        tomis... kirjoitti:

Varo tomis noita rottia jotka tahtovat saada sinut epäilemään ettei muka uskovassa ole syntiä eikä sitä nähdä suurennuslasin läpikään.
        Savis taitaa olla kimpussasi?
        Ravista piru irti seuraa Jeesusta tomis...

• sijaisen paikka.
        Eenokki 12 kirjoitti:

Varo tomis noita rottia jotka tahtovat saada sinut epäilemään ettei muka uskovassa ole syntiä eikä sitä nähdä suurennuslasin läpikään.
        Savis taitaa olla kimpussasi?
        Ravista piru irti seuraa Jeesusta tomis...

Niin Eenokki. Näin se on. Kenellä on sijainen ja kenellä ei.
        Kenellä sitä sijaisuhria ei ole, hänellä on synti, jonka kanssa hän menee Isän eteen ja saa uskonsa mukaisen tuomion.

Taas, kenellä on sijainen, joka on kantanut synnit ristille, jossa luetaan syntien anteeksianto, niin hän menee armahdettuna Isän eteen ja saa vapauttavan tuomion.
        Vapautuksen jälkeen on iankaikkinen elämä Jumalan valtakunnassa, mihin ei pääse synnissä elävä ja saatainen, omin voimin. Sijaiseen uskova, hän uskoo vanhurskauteen, jonka Jumala lukee hänen ylleen. Hän on Kristuksessa puhdas ja taivaskelpoinen.

Usko ja uskosta näkyvät teot, kertovat ihmisestä paljon.

• tomis...
        rukoilija kirjoitti:

>>Etkö sinä tomis...laisinkaan usko synnistä vapauteen ja rauhaan ja iloon pääsyyn?>Syntisensä ihminen on kaikkea muuta kuin vapaa, rauhallinen ja iloinen.

• -..-
        tomis... kirjoitti:

"Tarvitsemme jatkuvasti Jeesuksen armoa pelustuaksemme. "

Veri riittää, kunhan haluamme pitää sen.

Kirje roomalaisille 13
        Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta;

sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 3 luku
        16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Johanneksen ilmestys 7
        10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

• Exytyxen tunnisTAA SILLEEN ETTÄ IHMISEN KAADETAAN MUKAMA JUMALAN VOIMASTA.

• torstai 6.2.2013 P

Tuomio lähtee Jumalan huoneesta. Eli Jumala ei puolusta "uskovaa" synnintekijää silloin, kun tarkoituksella elää syntistä elämää. Juudas on aina mennyt omia teitään.

Kun Jumala on Pyhä, Hänen valtakuntansa on Pyhä täälläkin. Sitä ei saa saastuttaa epäpyhillä teoilla, sillä alttarille ei saa tuoda saastaa.

Se ei onnitsunut Eedenissä, siellä oli valinta. Täälläkin valitaan, kun hedelmät on käsissä. Onko se syötävä hedelmä hyvän ja pahantiedon puusta, se "minä" teen näin, tai onko se hedelmä elämänpuun, eli Kristuksen kautta kumpuava elämänleivän teot.

Pyhä Henki on voima ja kirkastaa Kristusta. ts. minkä Hengen me olemme saaneet?? tai onko se vanha henki elämässä joka on tuomion alainen, .. synnin palkka on .... kuolema ...

Jumalan kuva, on kuljettava taistellen jopa verille asti syntiä ja saastaisuutta vastaan. Jumala on kirjoittanut lakinsa sydämeen. Jumala on oikeudenmukainen, siksi sydän kertoo suunnan oikeasta ja väärästä.
      Siksi Luojamme on lainantaja ja tuomari.

Siksi on aina elettävä totuudessa ja tehtävä totaalinen parannus.

"Mene, mutta älä enää.... siis mitä Jeesus sanoi syntiselle naiselle?
      tee syntiä. .... Siis kun vapautui tuomitsijoista, Jeesus ei tuominnut, mutta kun armon antoi kulkea yli, niin matkantekoon annettiin ohje Uudessa testamentissa,

"älä enää syntiä tee"!

Jos sinun silmäsi viettelee, repäise se pois, tai kätesi jne.... Miksi? Tämä on uskovalle osoitettu viesti, ... koska niissä teoissa elävä heitetään helvetin tuleen..

SE on varoitus, Jeesukselta, Uhrikaritsalta, sijaiselta, joka ei maailman puolesta rukoile, eikä jumalaton pelastu ilman parannusta, siitä Hän ei antanut uhria.

Omiaan hän varoittaa, koska saastunut Valtakunta muutoin ei edusta Häntä.

Emme enää elä tässä maailmassa, vaan sitä taivaallista JO, jossa on ikuinen elämä.

Ilmestyskirja kertoo selkokielellä sen, ketkä EIVÄT pääse ovista sisään.

Mitä se tarkoittaa??? Portti on ahdas ja mitä portin jälkeen? ? Tie on kaita!

SAnoittakoon se selkokielellä Jumalan Valtakunnan rajapyykit meidän aikaan.

• Sanan totuus elämän

Heb 10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        Heb 10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        Heb 10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan",

sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        Heb 10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
        Heb 10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

Heb 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        Heb 10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        Heb 10:21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        Heb 10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;

Heb 10:23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        Heb 10:24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;

Heb 10:25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Heb 10:26 Sillä jos me .....tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, .......
        Heb 10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        Heb 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Heb 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava";

ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        Heb 10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Heb 10:32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
        Heb 10:33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
        Heb 10:34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
        Heb 10:35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
        Heb 10:36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
        Heb 10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        Heb 10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
        Heb 10:39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.

• ~~tähkäpää~~

Puhun nyt rehellisesti, mutta en missään nimessä halua loukata Sinua.

Koen, että Jumalan Pyhä Henki tulee minussa aina murheelliseksi, kun luen tämän kaltaisia vietejä, joissa käsitellään vain; "SINUSSA olevaa syntiä ja syntejä", "SINUN pahoja tekojasi ja rikkomuksiasi", miten "SINÄ olet syntinen ja toimit Jumalan Sanan vastaisesti", eli SINÄ, SINUN, SINUT, SINUSSA, SINULLA jne. jne.

Ja mieleeni tulevat aina Raamatun sanat, jotka kuitenkin puhuvat muuta:

Room. 3
      9. Miten siis on? Olemmeko me parempia?
      Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet,
      että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset,
      ovat synnin alla,
      10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta,
      ei ainoatakaan,
      11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
      12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

Sillä kaikki se hengellinen hyvä, jos sitä meissä jossain rahtusenkaan on, ON KAIKKI JUMALAN AIKAANSAAMAA, HÄNEN ANSIOTAAN JA HÄNEN TEKOA, jonka olemme vain armosta saaneet vastaanottaa omalle ohdallemme.

Meissä itsessämme ei ole minkäänlaista voimaa hyvän tekemiseen, eikä meissä ole mitään hyvää ilman Hänen armoaan ja rakkauttaan.

Miksi siis osoitella toisia sormella?

Miksi emme mene rinnalle, ota "käsikynkästä" kiinni
      toinen toistamme ja kerro, että yritetään yhdessä
      hakeutua armoistuimen eteen, mennä toinen toistamme tukien verilähteelle peseytymään, sillä meille kaikille se
      on tarpeellista, sillä vain ja ainoastaan Hänen armonsa varassa me voimme olla Hänelle otolliset.

Ei omalla synnittömyydellämme, ei omalla oikein tekemisellämme, ei tiedoillamme eikä taidollaimme, vaan:

Jes. 53 sanoin:
      - mutta HÄN on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden,
      - runneltu meidän pahain tekojemme tähden.
      - Rangaistus oli HÄNEN päällänsä, että meillä rauha olisi,
      - HÄNEN haavainsa kautta me olemme paratut.
      - Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat,
      - kukin meistä poikkesi omalle tielleen.
      - Mutta Herra heitti HÄNEN päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      - HÄNTÄ piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut;
      - Ahdistettuna ja tuomittuna HÄNET otettiin pois
      - minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus HÄNTÄ.
      - HÄNELLE annettiin hauta jumalattomain joukossa
      - HÄN ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut HÄNEN suussansa.
      - Mutta Herra näki hyväksi runnella HÄNTÄ,
      - lyödä HÄNET sairaudella.
      - Herran tahto toteutuu HÄNEN kauttansa.
      - Tuntemuksensa kautta HÄN......vanhurskauttaa monet,
      - sälyttäen päällensä heidän (meidän) pahat tekonsa (-mme).
      - HÄN antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan
      - HÄNET luettiin pahantekijäin joukkoon,
      - HÄN kantoi monien synnit,
      - HÄN rukoili pahantekijäin puolesta.

Kuten sanoin, en halua loukata, enkä myöskään riidellä, mutta halusin tuoda esille tämän sydämelläni olevan asian.

• oikeudenmukaisuus...

Eikös -- tähkäpää ---- kunnioiteta tätä aloittajaa.

Tavallaan ehkä Pyhä Henki on avannut jonkun syyn takia kirjoituksen, että kukaan ei jäisi välille.

Kehoittaja.

Kehoitttaja, kehoittaa kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitus. Eikös näin?

Mielestäni raamattu asettaa meille esiin lain ja evankeliumin. Ensimmäinen kertoo sen, että on olemassa Pyhä, jota kohti matkaamme ja siksi evankeliumi kehottaa parannuksen jälkeen meitäkin olemaan pyhiä.

Kun katselen synnin kauheutta, näen sen Golgatan Herrani Getsemanen, tuomitsemisen, lyöntien, sylkemisten, ristin ja kuoleman kautta.
        Synnin jota ihminen tekee, sen hedelmät, jota tämä sijaisuhrimme otti kantaakseen.

Tuo uhri on niin PYHÄ, että vapisemme, se tuo armon, siksi armokin on PYHÄ, joka vanhurskauttaa, eli PUKEE tämän Armon sijaisen uhrilampaan puvun päällemme.

Menemmekö uhrin sijaispuku päällä synnin teille.`??

Siksi on heikointa nostettava ja autettava kilvoittelemaan. Kulkemaan rinnalla, että hänelle Kristuksen kasvot toisivat levon.

Mutta, jos srk. on "liian vapaa"" eli armotamme syntiä, tapahtuu niin, että kuin veljeni on täysi ateisti uskonnollisuuteen. Hän sanoo, että tuolla naapurissa "joikulassa" lopsitaan syntejä anteeksi ja lehdet kertoo mitä sisällä on.
        Petosta ja kaikkea. ... Jumala ei ole siinä "joikulassa" pyhä, ja siksi se edustettu jumala on vain maailmannäköinen. Siihen valtakuntaan ei ole halua.
        Mutta muotojumalisuus voi siellä hyvin. Jumalan laki puuttuu sen kansan keskuudesta. Sen kansan henkensä hedelmät ovat melkein päivittäin lehdissä luettavissa.

En muutoin olisi tuota kirjoittanut, mutta esimerkki siihen, että kuinka voidaan mennä pitkälle sen "synnin lopsimisen" anteeksiannon kanssa, josta ei synny elämää.

Kun tuota vasten luet aloittajaa, kuka hän nyt onkin, niin kunnioitan aloitusta.

Jumala on Pyhä, niin olkaamme mekin Hänessä Pyhät. Erotetut hyviä töitä varten, joka karttaa syntiä.

Eli --- tähkäpää --- menenkö ajatuksissa Jumalan mielenmukaisessa suunnassa?

• ~~tähkäpää~~
        oikeudenmukaisuus... kirjoitti:

Eikös -- tähkäpää ---- kunnioiteta tätä aloittajaa.

Tavallaan ehkä Pyhä Henki on avannut jonkun syyn takia kirjoituksen, että kukaan ei jäisi välille.

Kehoittaja.

Kehoitttaja, kehoittaa kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitus. Eikös näin?

Mielestäni raamattu asettaa meille esiin lain ja evankeliumin. Ensimmäinen kertoo sen, että on olemassa Pyhä, jota kohti matkaamme ja siksi evankeliumi kehottaa parannuksen jälkeen meitäkin olemaan pyhiä.

Kun katselen synnin kauheutta, näen sen Golgatan Herrani Getsemanen, tuomitsemisen, lyöntien, sylkemisten, ristin ja kuoleman kautta.
        Synnin jota ihminen tekee, sen hedelmät, jota tämä sijaisuhrimme otti kantaakseen.

Tuo uhri on niin PYHÄ, että vapisemme, se tuo armon, siksi armokin on PYHÄ, joka vanhurskauttaa, eli PUKEE tämän Armon sijaisen uhrilampaan puvun päällemme.

Menemmekö uhrin sijaispuku päällä synnin teille.`??

Siksi on heikointa nostettava ja autettava kilvoittelemaan. Kulkemaan rinnalla, että hänelle Kristuksen kasvot toisivat levon.

Mutta, jos srk. on "liian vapaa"" eli armotamme syntiä, tapahtuu niin, että kuin veljeni on täysi ateisti uskonnollisuuteen. Hän sanoo, että tuolla naapurissa "joikulassa" lopsitaan syntejä anteeksi ja lehdet kertoo mitä sisällä on.
        Petosta ja kaikkea. ... Jumala ei ole siinä "joikulassa" pyhä, ja siksi se edustettu jumala on vain maailmannäköinen. Siihen valtakuntaan ei ole halua.
        Mutta muotojumalisuus voi siellä hyvin. Jumalan laki puuttuu sen kansan keskuudesta. Sen kansan henkensä hedelmät ovat melkein päivittäin lehdissä luettavissa.

En muutoin olisi tuota kirjoittanut, mutta esimerkki siihen, että kuinka voidaan mennä pitkälle sen "synnin lopsimisen" anteeksiannon kanssa, josta ei synny elämää.

Kun tuota vasten luet aloittajaa, kuka hän nyt onkin, niin kunnioitan aloitusta.

Jumala on Pyhä, niin olkaamme mekin Hänessä Pyhät. Erotetut hyviä töitä varten, joka karttaa syntiä.

Eli --- tähkäpää --- menenkö ajatuksissa Jumalan mielenmukaisessa suunnassa?

Olet aivan oikeassa, eli ilmanmuuta meidän tulee kunnioittaa jokaista ihmistä Jumalan luomana yksilönä,
        joten ei ole missään nimessä kysymys siitä, ettenkö
        tässä mielessä kunnioittaisi aloittajaa.

Eikä tarkoitukseni ollut myöskään mitätöidä hänen kirjoitustaan, vaan myöskin vain kehoittaa tuomaan hyvää asiaa sillä tavoin esille, että se voisi olla mahdollisimman monelle hyödyksi.

Sana kun kuitenkin opettaa meitä monin kohdin, että meidän ensisijainen tehtävämme on pitää omat silmämme puhtaina ja sen jälkeen vastaa voi Jumala käyttää meitä muiden taluttamiseen.

Ja niin usein joudumme huomaamaan, kun olemme itsemme kanssa Jumalan kasvojen edessä, että emme voi kenenkään toisen luokse mennä ylhäältä päin sanoen, että "kun SINÄ", vaan jos haluamme mennä auttamaan ja nostamaan esim. vajonnutta, sitä harvoin voimme tehdä ylhäältä päin, vaan on laskeuduttava vähintäänkin samalle tasolle, tai jopa alemmaksi, voidaksemme nostaa toista ylemmäksi.

Ja minun nähdäkseni juuri tätä nostamista ja auttamistahan se on, jos haluamme tuoda ihmisille julki Jumalan Sanan totuutta synnin tekemisestä ja oikeasta vaelluksesta Kristuksen ristiä kantaen.

Jos otetaan esikuva ristin kantajasta:

Kumpi on parempi, huudella tien laidalta, että teet sen täysin väärin, et edes osaa, miksi kävelet noin, että ristisi kerää mutaa, roskaa ja kaikkea tarpeetonta mukaansa, miksi et kanna sitä kunnolla.....se on kuule syntiä tuollainen ristin kantaminen....jne.?

Kuin se, että astumme rinnalle, asetamme oman olkamme tämän henkilön ristin alle ja kerromme, että kannetaan yhdessä rukouksin tätä ristiäsi, ettei se laahaisi maata ja näin keräisi mukaansa kaikkea mutaa, roskaa ja kaikkea tarpeetonta?

Tärä yritin tuoda esille.

• oikeudenmukaisuus...
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, eli ilmanmuuta meidän tulee kunnioittaa jokaista ihmistä Jumalan luomana yksilönä,
        joten ei ole missään nimessä kysymys siitä, ettenkö
        tässä mielessä kunnioittaisi aloittajaa.

Eikä tarkoitukseni ollut myöskään mitätöidä hänen kirjoitustaan, vaan myöskin vain kehoittaa tuomaan hyvää asiaa sillä tavoin esille, että se voisi olla mahdollisimman monelle hyödyksi.

Sana kun kuitenkin opettaa meitä monin kohdin, että meidän ensisijainen tehtävämme on pitää omat silmämme puhtaina ja sen jälkeen vastaa voi Jumala käyttää meitä muiden taluttamiseen.

Ja niin usein joudumme huomaamaan, kun olemme itsemme kanssa Jumalan kasvojen edessä, että emme voi kenenkään toisen luokse mennä ylhäältä päin sanoen, että "kun SINÄ", vaan jos haluamme mennä auttamaan ja nostamaan esim. vajonnutta, sitä harvoin voimme tehdä ylhäältä päin, vaan on laskeuduttava vähintäänkin samalle tasolle, tai jopa alemmaksi, voidaksemme nostaa toista ylemmäksi.

Ja minun nähdäkseni juuri tätä nostamista ja auttamistahan se on, jos haluamme tuoda ihmisille julki Jumalan Sanan totuutta synnin tekemisestä ja oikeasta vaelluksesta Kristuksen ristiä kantaen.

Jos otetaan esikuva ristin kantajasta:

Kumpi on parempi, huudella tien laidalta, että teet sen täysin väärin, et edes osaa, miksi kävelet noin, että ristisi kerää mutaa, roskaa ja kaikkea tarpeetonta mukaansa, miksi et kanna sitä kunnolla.....se on kuule syntiä tuollainen ristin kantaminen....jne.?

Kuin se, että astumme rinnalle, asetamme oman olkamme tämän henkilön ristin alle ja kerromme, että kannetaan yhdessä rukouksin tätä ristiäsi, ettei se laahaisi maata ja näin keräisi mukaansa kaikkea mutaa, roskaa ja kaikkea tarpeetonta?

Tärä yritin tuoda esille.

Näinhän se. Mainitsit omien silmien pitämisestä puhtaana.

Jos tämä aloittajan elämässä on, että Hengessä hän on puhdas. Omatunto ei Isän edessä syytä, Kristuksessa lepää, sekä vaelluksessa on nuhteeton.

Uskon, että tänäänkin on Herrassa heitä, joita Isä sanoo nuhteettomiksi. Jobikin vaelluksessa armonkansalaisena, oli Hengessä ja rienaaja jopa huomioi sen, jopa niin, että syytti Jumalaa liiasta suojelusta.

Mutta, jos aloittaja on hyvän omantunnon liitossa seisomassa muuriaukossa, niin viestii vakavaa todistusta jollekin. Hän herättää meissä olevaa Jumalan kuvana annettuun omantunnon tartuntapintaan.

Onko omaatuntoa??
        Siinä voimme kysyä ihmiseltä, että onko hänellä tuota oikeaan johtavaa mieltä ja sydäntä, kuin se omatunto ja tuntoisuus sanoo, sekä kertoo. Siinä voimme saada myöntävän vastauksen, sekä myös sen, että tämä koskee jokaista.

Joillekin sen vastauksen muoto, että mistä se omatunto on tullut, voi olla mutkikkaampi asia. Mutta raamatunmukaisesti se on on kirjoitettu sydämiin, koska Jumala muotoili ihmisen omaksi kuvakseen. On kyse totuudesta sekä siinä vaelluksesta. Tieto oikeasta, sekä väärästä.

Omassatunnossa olemme " ' ' Jaakobeita" '' pettäjiä.
        Tunnustamme valehdelleen elämässä, eli olemme valehtelijoita. Sekä olemme ottaneet toisten omaa, ts. mitä silloin olemme? Varkaita. Emme ole toimineet omantunnon mukaisesti, olemmepa ehkä kironneet Jumalan nimellä, kiroussanana. Jeesus itse totesi, ettei naista saa katsoa himoiten. Miksi?
        "Se, joka katsoo naista himoiten, tekee huorin sydämessään!" . Siis varmasti olemme "miehet" rikkoneet tuota käskyä. Eli sanamme tuohon on OLEN.

Eli Hänen lakinsa on sydämessä. Se on kirjoitettu jokaisen omaantuntoon.

Parannnuksen jälkeen, ”Jaakobin painin jälkeen, -vaellus, se on yksilötasollakin Jumalan Voimasta käyntiä.
        Siksi on Jumalan temppelissä tukipylväiksi pantuja ihmisiä, jotka vaeltavat "hyvän omantunnon liitossa", joka ei syytä.

Näin ollen, muistuttajia pitää kunnioittaa ja nähdä, että heitäkin on, eli jos jonkun omatunto syyttää, ei pidä palloa heittää takaisin, että "jokainenhan me synnissä vaellamme"! Aivankuin luvallisesti, lupaamme jättää itsemme siihen tilaan, jos sisällä sanottavaa on olemassa. ”me kaikki teemme ja olemme syntisiä”??

Ei niin. - muistuttaisin nyt- en nyt tähkäpää osoita sinua"! -- mutta näin yleisesti keskustelemalla mielipiteenäni totean, että uskon näitä vaeltajia olevan, jotka näkevät sen, mitä Henki kehottaa heitä hyvän omantunnon liittolaisia sanomaan, missä mennään.

Eli pallo on jokaisen hallussa, ei poisheitettäväksi, vaan elämäksi ja tutkittavaksi.
        Siksi kannustan aloitusta itsetutkisteluun, pallo siinä kädessään… Siksi myönteisenä annoin palautteen aloituksen tuomaan sisältöön.

Siunaus päivääsi ja kaikkiin hyviin kannanottoihisi.

• Surulla luettu

Tulen aina surulliseksi lukiessani tähkäpään kirjoituksia. Hän ei käsitä sitä, että uudestisyntynyt ei tee syntiä, sillä se on hänelle kauhistus. Tähkäpää ei tunne Jumalan teitä, ei sitä, että Jumala puhdistaa oman morsiamensa niin puhtaaksi, että hänessä ei ole kertakaikkiaan syntiä.
        Tähkäpää ei käsitä puhdistusosuutta uskovaisen ihmisen elämässä ja siksi hän kätkee Jeesuksen puhtauteen syntiä ja saastaisuutta. Jeesus ei kätke syntiä, vaan puhdistaa synnin, joten tähkäpään teot ovat ilmeiset, ihmismielen sopukoissa tehdyt sopimukset Jeesusta vastaan.

• ~~tähkäpää~~
        oikeudenmukaisuus... kirjoitti:

Näinhän se. Mainitsit omien silmien pitämisestä puhtaana.

Jos tämä aloittajan elämässä on, että Hengessä hän on puhdas. Omatunto ei Isän edessä syytä, Kristuksessa lepää, sekä vaelluksessa on nuhteeton.

Uskon, että tänäänkin on Herrassa heitä, joita Isä sanoo nuhteettomiksi. Jobikin vaelluksessa armonkansalaisena, oli Hengessä ja rienaaja jopa huomioi sen, jopa niin, että syytti Jumalaa liiasta suojelusta.

Mutta, jos aloittaja on hyvän omantunnon liitossa seisomassa muuriaukossa, niin viestii vakavaa todistusta jollekin. Hän herättää meissä olevaa Jumalan kuvana annettuun omantunnon tartuntapintaan.

Onko omaatuntoa??
        Siinä voimme kysyä ihmiseltä, että onko hänellä tuota oikeaan johtavaa mieltä ja sydäntä, kuin se omatunto ja tuntoisuus sanoo, sekä kertoo. Siinä voimme saada myöntävän vastauksen, sekä myös sen, että tämä koskee jokaista.

Joillekin sen vastauksen muoto, että mistä se omatunto on tullut, voi olla mutkikkaampi asia. Mutta raamatunmukaisesti se on on kirjoitettu sydämiin, koska Jumala muotoili ihmisen omaksi kuvakseen. On kyse totuudesta sekä siinä vaelluksesta. Tieto oikeasta, sekä väärästä.

Omassatunnossa olemme " ' ' Jaakobeita" '' pettäjiä.
        Tunnustamme valehdelleen elämässä, eli olemme valehtelijoita. Sekä olemme ottaneet toisten omaa, ts. mitä silloin olemme? Varkaita. Emme ole toimineet omantunnon mukaisesti, olemmepa ehkä kironneet Jumalan nimellä, kiroussanana. Jeesus itse totesi, ettei naista saa katsoa himoiten. Miksi?
        "Se, joka katsoo naista himoiten, tekee huorin sydämessään!" . Siis varmasti olemme "miehet" rikkoneet tuota käskyä. Eli sanamme tuohon on OLEN.

Eli Hänen lakinsa on sydämessä. Se on kirjoitettu jokaisen omaantuntoon.

Parannnuksen jälkeen, ”Jaakobin painin jälkeen, -vaellus, se on yksilötasollakin Jumalan Voimasta käyntiä.
        Siksi on Jumalan temppelissä tukipylväiksi pantuja ihmisiä, jotka vaeltavat "hyvän omantunnon liitossa", joka ei syytä.

Näin ollen, muistuttajia pitää kunnioittaa ja nähdä, että heitäkin on, eli jos jonkun omatunto syyttää, ei pidä palloa heittää takaisin, että "jokainenhan me synnissä vaellamme"! Aivankuin luvallisesti, lupaamme jättää itsemme siihen tilaan, jos sisällä sanottavaa on olemassa. ”me kaikki teemme ja olemme syntisiä”??

Ei niin. - muistuttaisin nyt- en nyt tähkäpää osoita sinua"! -- mutta näin yleisesti keskustelemalla mielipiteenäni totean, että uskon näitä vaeltajia olevan, jotka näkevät sen, mitä Henki kehottaa heitä hyvän omantunnon liittolaisia sanomaan, missä mennään.

Eli pallo on jokaisen hallussa, ei poisheitettäväksi, vaan elämäksi ja tutkittavaksi.
        Siksi kannustan aloitusta itsetutkisteluun, pallo siinä kädessään… Siksi myönteisenä annoin palautteen aloituksen tuomaan sisältöön.

Siunaus päivääsi ja kaikkiin hyviin kannanottoihisi.

Kiitokset "nuhteistasi"!

Olet aivan oikeassa ja tunnustan, että ilmaisin oman näkemykseni hyvin kärjistetysti.

Sinulla on taito ja armoitus tuoda esille asiasi hyvässä hengessä ja juuri tällaista olen tänne kaivannut.

Eli vaikka olisimme jostain asiasta hiukkasen eri mieltäkin, voisimme silti keskustella asiat auki ja olla armollisia toinen toisellemme, jossa armon ilmapiirissä väärin ja virheellisestikin toiminut uskaltaa tunnustaa virheensä ja saada mahdollisuuden jatkaa jälleen Herraan armoon ja anteeksiantamukseen turvautuen matkaa yhdessä muiden kanssa eteenpäin.

Suurta Jumalan siunausta myöskin Sinulle ja Herra rakkautesi palkitkoon!

• pysytään Sanassa
        Surulla luettu kirjoitti:

Tulen aina surulliseksi lukiessani tähkäpään kirjoituksia. Hän ei käsitä sitä, että uudestisyntynyt ei tee syntiä, sillä se on hänelle kauhistus. Tähkäpää ei tunne Jumalan teitä, ei sitä, että Jumala puhdistaa oman morsiamensa niin puhtaaksi, että hänessä ei ole kertakaikkiaan syntiä.
        Tähkäpää ei käsitä puhdistusosuutta uskovaisen ihmisen elämässä ja siksi hän kätkee Jeesuksen puhtauteen syntiä ja saastaisuutta. Jeesus ei kätke syntiä, vaan puhdistaa synnin, joten tähkäpään teot ovat ilmeiset, ihmismielen sopukoissa tehdyt sopimukset Jeesusta vastaan.

Kyllä jokaisen uskovaisen pitäisi tietää Sanan muutosvoima. Jumalan Sana puhdistaa, eli lyö ja parantaa. Ei sellainen ole kokenut uudistusta, joka ei tiesä Sanan lyöneen häntä. Jumalan Sanan pitäisi lyödä kuten löi Paavalia ja kaikkia, jotka syntyivät uudeksi. Vanha joutuu hautaan uuden tieltä.
        Jos joku väittää ihmisen elävän sellaisen armon alla, jossa synti elää hänen kanssaan, niin se väite ei ole Jumalan Sanasta. Jokainen on tehnyt syntiä, mutta Jeesuksen oma morsian luopuu synnistä.

• pienikattila ja iso

mutta kun on NIIIIIN paljon sanottavaa niin minkäs teet !

• Sana rakentaa

Kiitos aloittaja hyvä aihe.
      Ihminen, joka on mailmassa ja tulee uskoon, eikä tunnista itsessään niitä tekosyntejä,
      joita mailman aikana on kertynyt jää syntiseksi.
      Hän jatkaa samaan malliin ja luulee armon olevan hänen ylään.
      Armo on niitä varten, jotka tarkaavat itseään ja Jeesuksen edessä tunnustavat syntinsä.

Ihminen on vaikeuksissa, jos hän ei tunne käskyjä, eikä rakkauden lakia.
      Vielä vaikeampaa, jos ei tunne Jeesusta, eikä evankejumia.
      Ramatun Sanasta löytyy synnit, ja syntiä Jumala vihaa, mutta sinua hän rakastaa.

Hän meni syntiesi tähden ristille, että sinulla rauha olisi.
      Sydämesi on tempeli, jota Jeesus rakentaa hän ei asu syntisessä tempelissä.

• ~~tähkäpää~~

Pyydän aloittajalta anteeksi, että ilmaisin asiani hyvin kärjistetysti ja ehkä koviltakin tuntuvin sanoin.

Kuten kirjoitin, tarkoitukseni ei ollut missään nimessä loukata, puhumattakaan että riidellä tai syytellä mistään.

Varsinaista asiasisältöä en kuitenkaan voi anteeksi pyydellä, sillä syntinen, sielunvihollisen pettämä ja rikkirepimä ihminen ei mielestäni tarvitse mitään muuta niin kipeästi, kuin tietoisuutta Jumalallisesta rakkaudesta ja armosta.

Ja vain Jumala voi synnintunnon ihmisessä aikaansaada,
      me ihmiset emme voi sitä omilla syytöksillämme tehdä.

Me saatamme aikaansaada jonkin asteista moraalista krapulaa, mutta se johtaa vain itsensä inhimilliseen paranteluun, ei syntiensä tunnustamiseen ja ristin
      juurelle parannusta tekemään.

Yksi ensimmäisiä tietoisuuksia Jumalan kutsusta on se,
      kun ihminen tulee synnintuntoon ja jos ja kun hän nöyrtyy tunnustamaan Jumalalle syntisyytensä, siitä lähte tie uudestisyntymisen polulle ja vain Jumala voi olla aikaansaajan ja vaikuttajana näissä asioissa ja
      tilanteissa.

• Armo muuttaa kaiken

Sinä tähkäpää olet aika kauan kirjoitellut palstalla sellaista asiaa, joka ei pidä Raamatun kanssa ollenkaan yhtä. Hvyä, että osaat pyytää anteeksi, mutta etkö samalla osaisi jo katsoa totuuteen, jonka aloittaja on tuonut tänne. Etkö vihdoin jo oppisi kuulemaan heitä, jotka Jeesus on valjastanut tehtävään. Sinulle ei ole auennut armon evankeliumi, jossa ihminen saa tulla parannetuksi kaikesta synnistä. Sinun oheistuotteesi on armo, joka pitää synnin sisällään ja se EI OLE RAAMATUN JUMALAN OPETUS.

• luovutko synnistä?

Tähkäpäälle!

Kiitos pitkistä kirjoituksistasi. En kokenut kirjoituksiasi loukkauksina. Kirjoitan nytkin "vapaana Herrassa", en kenenkään moraalinvartijana.

Jos me jätämme itsellemme oikeutuksen jatkuvaan synnin tekemiseen, niin me jäämme armoistuinta vaille. Meidän kasvumme yksinkertaisesti pysähtyy ja jää jumiin tiettyyn vaiheeseen. Kullakin omanlaiseensa.

Meidän tulee tavoitella kaikessa Kristuksen tahtoa, eikä olla lihallemme mieliksi. Totta kai siinä missä synti on suureksi tullut, niin myös armo on tullut ylenpalttiseksi. Mutta emmehän me iäisesti voi olla lapsen kengissä. Me kaikki kasvamme tai ainakin meidän pitäisi kasvaa synneistämme ulos.

Oman elämänsä antaminen Kristukselle tarkoittaa Hänen tahdossaan elämistä, me emme silloin voi olla itsellemme tai toisille ihmisille mieliksi. Sillä joka tahtoo Jeesusta seurata kadottaa elämänsä, mutta myös löytää elämän Kristuksessa ja Hänen valvovien silmiensä eli Sanan tulisi valvoa tahtomista ja tekemistä meissä.

Tämä ei ole mikään orjuutus, vaan siihen sisältyy meille lahjana annettava siunaus, emmekä jää mistään paitsi, vain siitä synnistä, jota me emme saa itsessämme palvoa. Jeesus sanoo, joka tahtoo Häntä seurata, se kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon Häntä eli Jeesusta eli Sanaa.

• ~~tähkäpä~~

Kiitos viestistäsi!

Olen kanssasi täysin samaa mieltä!

Ja sanoohan Hebrealaiskirjekin hyvin yksinkertaisesti ja selkeästi:

Hebr. 11
        1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Ellei meillä tätä ojentautumista Jumalan Sanan mukaan ole, meidän uskomme on turhaa.

Jossain muualla kirjoitin ns. "meidän pihamme raivaamisesta ja rikkaruohojen kitkemisestä" jolla tarkoitin juuri tätä samaa.

Eli se usko Jumalaan, joka meillä on sydämessämme, aikaansaa, jos ja kun se on elävää uskoa, myöskin
        kristityn vaellusta, eli sydämemme ulkopuolellakin olevan elämämme siivoamista ja kaikkinaisen pahuuden ja synnin pois laittamista.

• Juu mutta tässä kettjussa ei näköjään monilla ole toivo siihen Jumalaan joka puhdistaa ja muuttaa ihminen niin että se tulee esiin näkövillä tavalla ja toiset voi antaa kunnia hänen ihanasta ja puhdasta vaelluxesta..

• vai jos niin!

Joo, ei tässä kertjussa todellakaan kaikilla ole uskoontulokokemusta1 Yksi niistä olet sinä savonarola. Olet uskonnollinen mukaan lähtenyt, joka olet ominut itsellesi opettajan roolimn, vaikka Jumalan Sanan mukaan eet voi olla opettaja, koska et ole edes uskossakaan. Opetat harhaoppia, irroitellen jakeita Raamatusta asiayhteyksitään, jotta saisit opetksesi näyttämään Raamtun mukaiselta. Sitähän se ei tietenkään ole, koska et tunne Jumalan Sanaa, voit kyllä sitä lukea miten paljon tahansa, mutta Pyhä Hrenki ei sitä sinulle uskosta osattomana valaise.

Jumala ei muuta ihmistä ja puhdista häntä väkisin. Ja sekin tapahtuu vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta, kun ihminen pyytää Hänet elämäänsä ja syntejään anteeksi Hänen verensä kautta. Sitten tunnustaa ja luopuu synnistä ja alkaa suullaan tunnustamaan Jeesuksen Herrakseen ja on valmis kertomaan myöskin uskoontulokokemuksensa kun sitä pyydetään! Jos joku antaa kunniaa ihmiselle muuttumisesta, niin se sotii Jumalan Sanaa vastaan. Sillä ei ihmistä tule kehua, vaan kiittää ja ylistää Jeesusta siitä muutoksesta, joka uskovassa ilmenee! Pyhä Henki ei koskaan kirkasta muuta kuin Jeesusta Kristusta. Ei edes itseään Pyhää Henkeä. ihmisen kirkstamisesta tai kehumisesta puhumattakaan. Se ei ole Jumalan Sanan mukaista!

• ~~tähkäpää~~

Tuntuu, että jotkut väheksyvät Jumalan ARMON merkitystä, mutta Jumalan Sana ilmaisee hyvin selkeästi, että TOTUUTTA ei voi olla ilman ARMOA, sillä ARMO kasvattaa meitä TOTUUTEEN ja SYNNILISEN elämän hylkäämiseen.

Tiit. 2
      11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
      12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,

Kristillisen ja hengellisen kasvumme aikaansaaja on siis Jumalan armo, eivät säännöt, lait, tuomion julistaminen,
      eikä omavanhurskaus.

Tämä on Jumalan Sanan vankka ja selvä totuus, joka on vaarassa jäädä ja hautautua oikeaoppisuuden nimissä asetettujen ja julistettujen sääntöjen, vaatimusten ja
      tuomioiden alle.

Ellei ihminen ole saanut tulla osalliseksi Jumalan ARMOSTA, hän ei voi ojentautua ja ottaa elämän ohjeekseen Jumalan Sanan mukaista totuutta.

- Laki on annettu Mooseksen kautta
      - Armo ja totuus on tullut Krituksen kautta

Vielä ts:en:
      Totuutta ei voi laittaa ensimmäiseksi, sillä ellei ihminen ole saanut kokea ja vastaanottaa Jumalan armoa ja ellei hän elä armosta, hän ei voi elää totuudessa, sillä armo on se joka kasvattaa meitä hylkäämään synnin ( jumalattomuuden ja maailmalliset himot), että me voisimme elää totuudessa.

On siis turha julistaa ihmisille synnin hylkäämistä, ellei ensiksi julisteta armoa, sillä armo kasvattaa meitä hylkäämään synnin ja auttaa myöskin irtisanoutumaan omavanhurskaudesta, joka on Jumalan edessä, kuin saastainen vaate.

2.Korinttolaiskirje 13
      13 Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

1. Jeesuksen Kristuksen armo
      2. Isän Jumalan rakkaus
      3. Totuuden Hengen osallisuus
      (Joh. 14:17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan)

Tätä armoa Jumala meille jokaiselle tarjoaa ja kutsuu jokaista ihmistä sen vastaanottamiseen, ettei se jäisi kenenkään kohdalla turhaksi.

• Lähde Raamattu

Ystävä hyvä. Ei tässä keskustelussa kukaan hyljeksi, tai väheksy Jumalan armoa. Kyse on siitä, että on ihmisiä, jotka kuvittelevat armon peittävän synnit niin, että syntinen saa aina uudelleen ja uudelleen tehdä samaa syntiä. Ei ihminen sellaista armoa kohtaa, jossa hedelmättömänä elää armon varassa, kuten täällä niin moni kuvittelee.
        Armosta ihminen saa uuden hengen ja saa alkaa hedelmöimään uudesta siemenestä. Jumalasta syntynyt kuolee synnille. Niin voimakas on Jumalan Sanan vaikutus siellä, missä uskotaan.

Keskustelkaa hedelmistä. Katsokaa mitä Raamattu opettaa Jumalan siemenestä syntyneen hedelmistä.

• Näin minä uskon

Raamattu puhuu aloituskirjeen mukaisesti Kristuksen kaltaiseksi tulemisesta. Vai tarkoititko aloittaja viestilläsi niin suurta muuttumista, että ihminen muuttuu Kristuksen kaltaiseksi, toisin sanoen synnittömäksi? Minä uskon Raamattuun ja uskon, että Jumalalle on mahdollista muuttaa ihminen synnittömäksi. Eikö Vapahtaja tarkoita juuri sitä, että Jeesus vapauttaa sairauksista ja synnin orjuudesta? Näin minä uskon. Tiedän myöskin ihmisiä, jotka uskovat ja jotka ovat joka tilanteessa iloisia.
      Filippiläiskirje 3
      Tärkeintä on Kristuksen tunteminen
      1 Veljeni, iloitkaa siis Herrassa! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista, ja sittenhän teillä on tarkka tieto. [2. Kor. 13:11 ]
      2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja!
      3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme. [Room. 2:29; Kol. 2:11]
      4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut.
      5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*, [Ks. selitystä Matt. 3:7.][ 1. Moos. 17:12; Luuk. 1:59; Ap. t. 22:3, Ap. t. 26:4,5; Room. 11:1]
      6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton. [4. Moos. 25:11,13; Gal. 1:13 ]
      7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]
      8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
      9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, Room. 3:21,22, Room. 10:3,4]
      10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]
      11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]

• synnitönkö

Oletko sinä täysin synnitön niin kuin Jeesus?

• synnitönkö?
        synnitönkö kirjoitti:

Oletko sinä täysin synnitön niin kuin Jeesus?

Täytyykö keskustelun lähteä tuolle linjalle, kun nyt puhutaan synti asiasta eri näkökulmasta, mihin sinä viittaat?

Jeesushan on ainoa täysin synnitön, joka on ollut maanpäällä. Eikö tämä ole selvä asia kaikille?

• ei tai kyllä
        synnitönkö? kirjoitti:

Täytyykö keskustelun lähteä tuolle linjalle, kun nyt puhutaan synti asiasta eri näkökulmasta, mihin sinä viittaat?

Jeesushan on ainoa täysin synnitön, joka on ollut maanpäällä. Eikö tämä ole selvä asia kaikille?

Vain kaksi sanaa ei tai kyllä

• Kaik.aika tapahtuu
        synnitönkö? kirjoitti:

Noin tästä aiheesta keskustelun yhteydessä aina käy. Jos otetaan Raamattu esiin ja sieltä näytetään mitä tapahtuu Jumalan siemenestä syntyneelle ihmiselle, käyvät jotkut henkilöön kiinni. Eivät kykene enää keskustelemaan Raamatusta, eivätkä usko Raamatun lupauksiin. Entä jos ihminen kertoo pyhittyneensä ja vapautuneensa synnistä, kuten Raamatun Jumala lupaa? Silloin alkaa sellainen pilkka, että sitä ei Jumala taivaassa katso hyvällä. Kielletään täysin mahdollisuuskin vapautumiseen ja näin KUMOTAAN RAAMATUN JUMALAN LUPAUKSET.

• ei tai kyllä
        Kaik.aika tapahtuu kirjoitti:

Noin tästä aiheesta keskustelun yhteydessä aina käy. Jos otetaan Raamattu esiin ja sieltä näytetään mitä tapahtuu Jumalan siemenestä syntyneelle ihmiselle, käyvät jotkut henkilöön kiinni. Eivät kykene enää keskustelemaan Raamatusta, eivätkä usko Raamatun lupauksiin. Entä jos ihminen kertoo pyhittyneensä ja vapautuneensa synnistä, kuten Raamatun Jumala lupaa? Silloin alkaa sellainen pilkka, että sitä ei Jumala taivaassa katso hyvällä. Kielletään täysin mahdollisuuskin vapautumiseen ja näin KUMOTAAN RAAMATUN JUMALAN LUPAUKSET.

Oletko synnitön ei tai kyllä.

• _greeeeen
        ei tai kyllä kirjoitti:

Oletko synnitön ei tai kyllä.

Jos sinulle sanotaan, että Jeesus on ollut ainoa synnitön, joka on ollut maan päällä, etkö löydä siitä itse vastausta kysymykseesi?

• luovutko synnistä?

Tähkäpäälle ja tietenkin muillekin!

Armohan on ihana asia, mutta raamatun mukaan armon päälle ei saa kuitenkaan tehdä syntiä. Jumalalla on varmasti oma syynsä, jotta synnin teko ei enää jatkuisi, vaan ihminen kävisi kasvun tielle jättäen synnit taakseen ja luopuisi niistä hiljalleen kokonaan.

Hän haluaa meidän kasvavan kiinni Kristus kallioon. Jos me emme voi olla esimerkkeinä uskottomille, niin ketkä sitten siihen kykenevät? Sanan tulee olla ihmisen sisällä niin elävä, että se erottaa synnin sisään tulon. Sana vaatii meiltä kaiken, mutta se myös antaa kaiken. Ihminen ei jää mistään paitsi elämässään.

Hänhän on itse Rakkaus. Me annamme elämämme Hänelle ja Hän antaa sen meille takaisin. Jeesus on ikäänkuin meidän työnantajamme. Sallii virheitä, mutta ei loputtomiin samoja, joiden tiedämme olevan väärin. Myös maallinen työnantaja voi antaa niskurille potkut.

Kun me annamme itsemme Jeesukselle ihan kokonaan, myös Hän antaa meille kaiken mitä me tarvitsemme.

• ~~tähkäpää~~

Niin, Jumalan armo ei mielestäni ole vain "ihana asia",
        vaan se on meidän jokaisen pelastumisemme edellytys
        ja ehto, sillä ilman sitä meistä EI KUKAAN voi periä
        Jumalan valtakuntaa.

Eli Jumalan armo on hyvin merkityksellinen ja ratkaiseva tekijä jokaisen ihmisen kohdalla ja siksi tuon tekstini kirjoitin,
        että voisimme nähdä ja ymmärtää, itseni mukaan lukien, miten meidän ei pidä missään muodoin väheksyen puhua tai alentaa armon merkitystä.

Jotkut puhuvat esim. siitä, miten armolla peitetään synnit.

Tuollainen on minusta ihan käsittämätöntä puhetta, kun on kysymys JUMALAN ARMOSTA, sillä eihän kukaan ihminen voi armoa käskeä tai itse käyttää, saatika peitellä sillä mitään.

Tuolaisessa puheessa armosta tehdän mielestäni
        lyömäase, jolla sitten usein ahdistetaan ja syytetään
        omien vajavaisuuksiensa kanssa itkevää ja taistelevaa ihmistä, kun Jumala on tarkoittanut, että jokainen voisi Hänen armonsa ja anteeksantamuskensa kautta saada vapautuksen synneistään.

Jumalan armolla ei kukaan ihminen voi peittää mitään,
        vaan Jumala armo avaa meille jokaiselle ihmiselle tien Hänen yhteyteensä, joten ei aseteta kenenkään eteen portteja ja esteitä armon vastaanottamiseen, eikä epäillä kenenkään kohdalla, etteikö Jumala olisi voinut hänen syntejänsä anteeksiantaa ja häntä niistä vapauttaa ja puhdistaa, tai etteikö Hänen armonsa olisi riittävä meidän jokaisen kohdalla.

• Tähän pitää PUUTTUA
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Jumalan valtakuntaa.

Eli Jumalan armo on hyvin merkityksellinen ja ratkaiseva tekijä jokaisen ihmisen kohdalla ja siksi tuon tekstini kirjoitin,
        että voisimme nähdä ja ymmärtää, itseni mukaan lukien, miten meidän ei pidä missään muodoin väheksyen puhua tai alentaa armon merkitystä.

Tuollainen on minusta ihan käsittämätöntä puhetta, kun on kysymys JUMALAN ARMOSTA, sillä eihän kukaan ihminen voi armoa käskeä tai itse käyttää, saatika peitellä sillä mitään.

omien vajavaisuuksiensa kanssa itkevää ja taistelevaa ihmistä, kun Jumala on tarkoittanut, että jokainen voisi Hänen armonsa ja anteeksantamuskensa kautta saada vapautuksen synneistään.

vaan Jumala armo avaa meille jokaiselle ihmiselle tien Hänen yhteyteensä, joten ei aseteta kenenkään eteen portteja ja esteitä armon vastaanottamiseen, eikä epäillä kenenkään kohdalla, etteikö Jumala olisi voinut hänen syntejänsä anteeksiantaa ja häntä niistä vapauttaa ja puhdistaa, tai etteikö Hänen armonsa olisi riittävä meidän jokaisen kohdalla.

On kahdenlaista armoa. Toinen armo armahtaa, pelastaa, puhdistaa, parantaa. Toinen armo pitää synnin suojassaan ja ahdistaa ihmisen loputtomaan parkuun ja itkuun.
        Armot pitää oppia erottamaan. Jos ei opi, ei käsitä Jumalan armoa, eikä näin ollen osaa puhua armosta, joka pelastaa.
        Etkö tähkäpää koskaan ole lukenut armosta, jossa synnit anteeksi armosta annetaan? Aina uudelleen ja uudelleen annetaan synnit armosta anteeksi ja koskaan ei tapahdu todellista PARANNUSTA. Siitä täällä usein kirjoitetaan. Armosta, joka ei ole Jumalan armoa, vaan on vastavoiman valhetta. Armosta, joka pitää ihmisen sairaana valittajana, heikkona ja syntiin kietoutuneena. Tänään suurin osa kristityistä on eksytetty tuollaisen armon piiriin.

• ~~tähkäpää~~
        Tähän pitää PUUTTUA kirjoitti:

On kahdenlaista armoa. Toinen armo armahtaa, pelastaa, puhdistaa, parantaa. Toinen armo pitää synnin suojassaan ja ahdistaa ihmisen loputtomaan parkuun ja itkuun.
        Armot pitää oppia erottamaan. Jos ei opi, ei käsitä Jumalan armoa, eikä näin ollen osaa puhua armosta, joka pelastaa.
        Etkö tähkäpää koskaan ole lukenut armosta, jossa synnit anteeksi armosta annetaan? Aina uudelleen ja uudelleen annetaan synnit armosta anteeksi ja koskaan ei tapahdu todellista PARANNUSTA. Siitä täällä usein kirjoitetaan. Armosta, joka ei ole Jumalan armoa, vaan on vastavoiman valhetta. Armosta, joka pitää ihmisen sairaana valittajana, heikkona ja syntiin kietoutuneena. Tänään suurin osa kristityistä on eksytetty tuollaisen armon piiriin.

Kuka antaa anteeksi?

Voiko syntiä anteeksiantaa kukaan muu kuin Jumala ja tekisikö Jumala virheitä siinä asiassa??

Ja voiko ihminen pidättää toisen ihmisen kohdalla Jumalallisen anteeksiantamuksen??

• Tähän pitää PUUTTUA
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Kuka antaa anteeksi?

Voiko syntiä anteeksiantaa kukaan muu kuin Jumala ja tekisikö Jumala virheitä siinä asiassa??

Ja voiko ihminen pidättää toisen ihmisen kohdalla Jumalallisen anteeksiantamuksen??

Nyt aihetta muutetaan. Miksi?
        Jokainen tietää, että vain Jumalalla on oikeus antaa anteeksi ja pidättää synnit. Hän on sen vallan antanut omalle kansalleen. "Kenelle te annatte anteeksi...."
        Nyt pitäisi puhua armosta, joka tulee Jumalalta ja armosta, jonka vastustaja valheellaan on syöttänyt kristikansan keskuuteen.
        On ihmisiä, jotka saarnaavat pöntöstä. Puhuvat Jumalan Sanaa ja samalla katselavat saaranan kuulijoita, jopa himoiten. On ihmisiä, jotka jättävät nälkää näkevän ja avuttoman ihmisen, vaikka tämä nöyrästi kertoo tilanteensa ja pyytää apua. On ihmisiä, jotka lohduttelevat toisensa synnintekoon ja uneen. Lupaavat, jopa käskevät ottaa avioeron, jos puoliso ei ole sellainen kuin toinen vaatii ja odottaa. Nuo saarnaajat ja muut uskon parissa toimivat lupaavat Jumalan armahtavan kaikkinaiset synnintekijät. Tuota jatkuu ja jatkuu....
        Tuollaista tapahtuu kautta Jumalan huoneen. Kerätään valtavia rikkauksia, mutta köyhiltä avun tarvitsijoilta kielletään apu. Onko tälläisen ylle armo luvattu Raamatussa?
        Väärän armon julistajat ovat tehneet paljon hallaa. Ihmiset ovat onnettomia ja rauhattomia, heikkoja ja aliravittuja vaikka Jumalan Sana lupaa siunausta, rikkautta (yltäkylläisyyttä) ja rauhaa.

• ~~tähkäpää~~
        Tähän pitää PUUTTUA kirjoitti:

Nyt aihetta muutetaan. Miksi?
        Jokainen tietää, että vain Jumalalla on oikeus antaa anteeksi ja pidättää synnit. Hän on sen vallan antanut omalle kansalleen. "Kenelle te annatte anteeksi...."
        Nyt pitäisi puhua armosta, joka tulee Jumalalta ja armosta, jonka vastustaja valheellaan on syöttänyt kristikansan keskuuteen.
        On ihmisiä, jotka saarnaavat pöntöstä. Puhuvat Jumalan Sanaa ja samalla katselavat saaranan kuulijoita, jopa himoiten. On ihmisiä, jotka jättävät nälkää näkevän ja avuttoman ihmisen, vaikka tämä nöyrästi kertoo tilanteensa ja pyytää apua. On ihmisiä, jotka lohduttelevat toisensa synnintekoon ja uneen. Lupaavat, jopa käskevät ottaa avioeron, jos puoliso ei ole sellainen kuin toinen vaatii ja odottaa. Nuo saarnaajat ja muut uskon parissa toimivat lupaavat Jumalan armahtavan kaikkinaiset synnintekijät. Tuota jatkuu ja jatkuu....
        Tuollaista tapahtuu kautta Jumalan huoneen. Kerätään valtavia rikkauksia, mutta köyhiltä avun tarvitsijoilta kielletään apu. Onko tälläisen ylle armo luvattu Raamatussa?
        Väärän armon julistajat ovat tehneet paljon hallaa. Ihmiset ovat onnettomia ja rauhattomia, heikkoja ja aliravittuja vaikka Jumalan Sana lupaa siunausta, rikkautta (yltäkylläisyyttä) ja rauhaa.

Niin, Jumala ei ole kehoittanut minua julistamaan ja listaamaan muiden pahoja tekoja, eikä vihollisen aikaansaannoksia, töitä ja voittoja, eikä myöskään sitä,
        mitä syntejä kenelläkin on, tai kuka on mihinkin langennut, ei myöskään syyttämään ketään Jumalan omaa syntiensä peittelijäksi, sillä Jumala yksin tietää kaiken.

Vaan on Sanassaan kehoittanut julistamaan Hänen armoaan ja totuuttaan ja sitä, miten ihminen voi saada syntinsä anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!

Ketään ei pelasta se, että me kerromme täällä vihollisen teoista ja voitoista, mutta Sanoma rististä ja Jumalan armosta ja rakkaudesta, Hänen saamastaa voitosta Golgatan keskimmäisellä ristillä, se on sitä ILOSANOMAA
        ja EVANKELIUMIA, missä on voima, joka vapauttaa syntisen ihmisen, olkoon hänen syntinsä ja tekonsa vaikka veriruskeat, tulevat ne Jeesuksen veressä villan valkoisiksi.

Ja siksi esitin Sinulle nuo edellä olevat kysymykset, että voisimme yhdessä tuoda esille sitä, miten suuri ja voimallinen Jumala on ja miten vain Hän voi antaa synnit anteeksi ja armahtaa ihmisen.

• Puhkeaa elävän veden
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Niin, Jumala ei ole kehoittanut minua julistamaan ja listaamaan muiden pahoja tekoja, eikä vihollisen aikaansaannoksia, töitä ja voittoja, eikä myöskään sitä,
        mitä syntejä kenelläkin on, tai kuka on mihinkin langennut, ei myöskään syyttämään ketään Jumalan omaa syntiensä peittelijäksi, sillä Jumala yksin tietää kaiken.

Vaan on Sanassaan kehoittanut julistamaan Hänen armoaan ja totuuttaan ja sitä, miten ihminen voi saada syntinsä anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!

Ketään ei pelasta se, että me kerromme täällä vihollisen teoista ja voitoista, mutta Sanoma rististä ja Jumalan armosta ja rakkaudesta, Hänen saamastaa voitosta Golgatan keskimmäisellä ristillä, se on sitä ILOSANOMAA
        ja EVANKELIUMIA, missä on voima, joka vapauttaa syntisen ihmisen, olkoon hänen syntinsä ja tekonsa vaikka veriruskeat, tulevat ne Jeesuksen veressä villan valkoisiksi.

Ja siksi esitin Sinulle nuo edellä olevat kysymykset, että voisimme yhdessä tuoda esille sitä, miten suuri ja voimallinen Jumala on ja miten vain Hän voi antaa synnit anteeksi ja armahtaa ihmisen.

Oikeassa olet. Jumala ei kehoita sinua, eikä minua listaamaan muiden syntejä. Hän käskee meidän vain valvoa itseä. Jospa se tälläkin palstalla vihdoin toteutuisi ja ihmiset saisivat alkaa keskustelemaan keskenään rauhan ja rakkauden hengessä. Hengellisesti kasvaneet ohjaisivat kärsivällisesti hengellisesti lapsia. Pyhittyneet kertoisivat rauhassa tiestä, jonka joutuivat/saivat kulkea armon kanssa ennen pyhittymistään. Kaikki saisivat tarvitsemaansa ravintoa, sitä mikä heidän sen hetkiseen hengelliseen kasvuun olisi sopivaa. Raamatun Jeesus korotettaisiin ja ihmisen omat mielipiteet uskonasioista jäitettäisiin arvottomina pois. Näin tapahtuisi valtava puhdistus Jumalan huoneessa.

• "sara"
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Jumalan valtakuntaa.

Jos ihminen on löytänyt armon ja anteeksiannon synneistään Jeesuksen veren kautta, mitenkä huonosti sopii silloin armottomuus hänen elämäänsä ! Raamatun vertaus velanmaksusta: ihminen sai anteeksi, mutta heti ulos mentyään( vapaaksi päästyään) hän tarttui toisen velallisen kurkkuun joka oli tälle anteeksi saaneelle velassa, ja vaati maksua, mutta mitä sanoo Jumalan sana ; ellette anna anteeksi, ei teillekään anteeksi anneta ! Raamatun kohtaa en nyt muista. Uskovan elämä on jatkuvaa armossa elämistä.

• _greeeeen
        "sara" kirjoitti:

Jos ihminen on löytänyt armon ja anteeksiannon synneistään Jeesuksen veren kautta, mitenkä huonosti sopii silloin armottomuus hänen elämäänsä ! Raamatun vertaus velanmaksusta: ihminen sai anteeksi, mutta heti ulos mentyään( vapaaksi päästyään) hän tarttui toisen velallisen kurkkuun joka oli tälle anteeksi saaneelle velassa, ja vaati maksua, mutta mitä sanoo Jumalan sana ; ellette anna anteeksi, ei teillekään anteeksi anneta ! Raamatun kohtaa en nyt muista. Uskovan elämä on jatkuvaa armossa elämistä.

Kertoisitko, sara, riittääkö mielestäsi se, että vain uskoo? Miten mielestäsi löydetään armo ja anteeksianto Jeesuksen veren kautta?

• Aloittaja puhuu asiaa. Uudestisyntynyt ei elä synnissä. Lankeaa, vaan ei jää liejuun makaamaan.

Tällaista sanaa tämä aika kaipaa. Pyhän ja epäpyhän eroa ollaan niin kovasti hämärtämässä. Ihmisten sallitaan elää synnissä ja ajatella olevansa uskovia. Jotenkin mahdoton yhtälö. Tulee mieleen esim. nuorten "uskovien" avoliitot ja vanhempien "uskovien" avioerot. Siunaamalla syntiä me annamme ihmisille litteroita hjälvettiin!

Luen oman tekstini ja huomaan olevani vanhanaikanen konservatiivikristitty. Olen tyytyväinen. :)

• Sanan kautta

Tähkäpäälle
        Synnistä erottautuminen tekee kipeää, ne tavat ja tottumukset, jotka olivat silloinkin, kun mailmassa olit.
        Vaikeaa on tunnustaa ne ajattelutavat, jotka vuosikausia olivat ovatkin vääriä.
        Synnin näkeminen itsessä on valossa kulkemista, kun käy läpi itseään.

Jeesus tuntee jokaisen täysin miksi siis piilotella itsessä olevia vajavaisuuksia?
        Jeesus on totuus miksi piilottaa häneltä mitään.
        Ei voi mennä piiloon armon taakse, vain totuudessa on armo.

Jokaisena päivänä sellainen ihminen, joka on avoin Jeesuksen edessä heti tunnistaa, jo pahan ajatuksenkin, kun se lähestyy.
        Siksi Jeesuksen kanssa pitäisi olla lyhyet tilivälit, nopeasti reakoimaan nyt tein väärin ja tehdä parannus.

Vain, sillä jokainen vastaa aina omasta synnistään, siksi voi auttaa niitä, jotka kapailevat syvissä synnin syövereissä, koska on totuus itsessä ja silloin voi ojentaa auttavan käden.

Mutta, jos ei itse tunne synnin tunnetta ja nojaa, vain armoon ei voi totuutta tuoda ulos, niinkuin Jeesus on puhdistava omalla verellään poistaen kaiken tahtosi taivuttamisen myötä.

• ~~tähkäpää~~
        Sanan kautta kirjoitti:

Tähkäpäälle
        Synnistä erottautuminen tekee kipeää, ne tavat ja tottumukset, jotka olivat silloinkin, kun mailmassa olit.
        Synnin näkeminen itsessä on valossa kulkemista, kun käy läpi itseään.

Jeesus tuntee jokaisen täysin miksi siis piilotella itsessä olevia vajavaisuuksia?
        Jeesus on totuus miksi piilottaa häneltä mitään.
        Ei voi mennä piiloon armon taakse, vain totuudessa on armo.

Jokaisena päivänä sellainen ihminen, joka on avoin Jeesuksen edessä heti tunnistaa, jo pahan ajatuksenkin, kun se lähestyy.
        Siksi Jeesuksen kanssa pitäisi olla lyhyet tilivälit, nopeasti reakoimaan nyt tein väärin ja tehdä parannus.

Vain, sillä jokainen vastaa aina omasta synnistään, siksi voi auttaa niitä, jotka kapailevat syvissä synnin syövereissä, koska on totuus itsessä ja silloin voi ojentaa auttavan käden.

Mutta, jos ei itse tunne synnin tunnetta ja nojaa, vain armoon ei voi totuutta tuoda ulos, niinkuin Jeesus on puhdistava omalla verellään poistaen kaiken tahtosi taivuttamisen myötä.

Sanoppas muuta kuin asiaa!

Mutta onko juuri se muiden syntien kaivaminen ja muiden pahojen tekojen kirjaaminen sitä pakenemista, ettei tarvitsisi katsoa niitä omia syntejään ja laiminlyöntejään ja nähdä
        omia rikkomuksiaan, kun katselee vain toisten pahuutta?

Mitä mieltä olet?

• Sanan kautta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Sanoppas muuta kuin asiaa!

Mutta onko juuri se muiden syntien kaivaminen ja muiden pahojen tekojen kirjaaminen sitä pakenemista, ettei tarvitsisi katsoa niitä omia syntejään ja laiminlyöntejään ja nähdä
        omia rikkomuksiaan, kun katselee vain toisten pahuutta?

Mitä mieltä olet?

tähkäpää
        En halua loukata sinua kerron, vaan totuuden ja kuika totuuden Henki tuntee ne, jotka
        tahtovat kulkea leveää tietä mieluummin, kuin tunnistaa oman itsensä heikouden.

Niinkuin kirjoitin ei ole helpoa luopua synnistä se käy kipeää.
        Jeesus rakkaudellaan johdatakoon sinut parannukseen.

Jeesus on kuitenkin a ja o alku ja loppu ja vain hänen kauttaan on pelastus.
        Kaikki jotka kulkevat kapeaa tietä kieltäen itsensä löytävät totuuden ja tekevät sen mukaan uskoen käskyt ja rakkauden lain ja tekevät niin pelastuvat.

• ~~tähkäpää~~
        Sanan kautta kirjoitti:

tähkäpää
        En halua loukata sinua kerron, vaan totuuden ja kuika totuuden Henki tuntee ne, jotka

Kaikki jotka kulkevat kapeaa tietä kieltäen itsensä löytävät totuuden ja tekevät sen mukaan uskoen käskyt ja rakkauden lain ja tekevät niin pelastuvat.

Tulihan se sieltä, vaikka aika lujille se otti. :) :)

En tiedä, oliko henki vai mikä sen ilmi toi, mutta tämä oli koko ajan nähtävissä viesteissäsi taustalla, vaikka kuinka yritin itselleni uskotella, että josko sittenkin vain omaa tuntemustani.

Varoitan jokaista tällaisista ihmisistä, jotka tuomitsevat niitä, jotka Jumala on jo armahtanut ja vapauttanut.

Vain syyttäjän asialla olevat syyttävät Jeesuksen verellä pestyjä, armahdettuja ihmisiä.

• Näkemiin nyt
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

En tiedä, oliko henki vai mikä sen ilmi toi, mutta tämä oli koko ajan nähtävissä viesteissäsi taustalla, vaikka kuinka yritin itselleni uskotella, että josko sittenkin vain omaa tuntemustani.

Varoitan jokaista tällaisista ihmisistä, jotka tuomitsevat niitä, jotka Jumala on jo armahtanut ja vapauttanut.

Vain syyttäjän asialla olevat syyttävät Jeesuksen verellä pestyjä, armahdettuja ihmisiä.

Miten sinua loukkasi tuo lähimmäisesi viesti? Hän kirjoitti aivan jokaiselle soveliaasti varoituksen lavealla tiellä vaeltamisesta. En näe hänen kirjoittaneen henkilökohtaisesti sinusta, vaan näen varoituksen lavella tiellä vaeltamisesta ja ihmisten parannuksen teon tarpeellisuudesta. Jokainen ihminen on joka hetki parannuksen teon tarpeellisuudessa, muuten synti muuttuu teoiksi.
        Jeesus johdakoon kaikki kulkemaan parannuksen tietä ja antakoon jokaiselle voiman tunnustaa syntinsä. Joka hetki ilman omia ponnistuksia. Joka hetki Jumalan antamassa vapaudessa ja rauhassa, ilossa ja kestävyydessä. Ihmisen omat teot eivät tuo rauhaa. Vain usko antaa kalliin rauhan ja ilon.

Toivon, että te opitte kommunikoimaan ilman vihaa ja syyttämisiä keskenänne. Toivon, että te opitte käsittämään toisianne Jumalan Sanan valossa.

• ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Nyt menen tekemään siivoukseni loppuun.

Paini on ollut kova, mutta minkä valo paljastaa, sen veri puhdistaa, näin uskossa rukoilen ja tällä rukouksella haluan siunata näitä syytäjiäni.

Halusin tämän saattaa päivänvaloon, sillä en halua, että kukkaan vastauskoon tullut tai väärästä syyllisyydentunnosta kärsivä ihminen joutuu näiden syytösten kohteeksi ja siksi tämä tehtävä tuli saattaa loppuun.

Minulla on ollut hyvä rukoustuki takanani koko ajan ja annankin ensisijaisesti kunnian Jumalalle ja taustajoukoille.

• ~~tähkäpää~~
        Näkemiin nyt kirjoitti:

Miten sinua loukkasi tuo lähimmäisesi viesti? Hän kirjoitti aivan jokaiselle soveliaasti varoituksen lavealla tiellä vaeltamisesta. En näe hänen kirjoittaneen henkilökohtaisesti sinusta, vaan näen varoituksen lavella tiellä vaeltamisesta ja ihmisten parannuksen teon tarpeellisuudesta. Jokainen ihminen on joka hetki parannuksen teon tarpeellisuudessa, muuten synti muuttuu teoiksi.
        Jeesus johdakoon kaikki kulkemaan parannuksen tietä ja antakoon jokaiselle voiman tunnustaa syntinsä. Joka hetki ilman omia ponnistuksia. Joka hetki Jumalan antamassa vapaudessa ja rauhassa, ilossa ja kestävyydessä. Ihmisen omat teot eivät tuo rauhaa. Vain usko antaa kalliin rauhan ja ilon.

Toivon, että te opitte kommunikoimaan ilman vihaa ja syyttämisiä keskenänne. Toivon, että te opitte käsittämään toisianne Jumalan Sanan valossa.

Ei hyvä ystävä loukannut laisinkaan, vaan tiesin, mitä taustalla oli, enkä voinut lopettaa ennen kuin sain päätepisteen asialle ja että valoon tulee se,mikä kaiken takana oli ja koen sen olevan nyt tässä.

Jokainen tehköön omat päätelmänsä asiasta.

>>"En näe hänen kirjoittaneen henkilökohtaisesti sinusta">>"
        tähkäpää

"

• ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Ei hyvä ystävä loukannut laisinkaan, vaan tiesin, mitä taustalla oli, enkä voinut lopettaa ennen kuin sain päätepisteen asialle ja että valoon tulee se,mikä kaiken takana oli ja koen sen olevan nyt tässä.

tähkäpää

"

>>"Toivon, että te opitte kommunikoimaan ilman vihaa ja syyttämisiä keskenänne. Toivon, että te opitte käsittämään toisianne Jumalan Sanan valossa."

• Älä loukkaannu
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Nyt menen tekemään siivoukseni loppuun.

Paini on ollut kova, mutta minkä valo paljastaa, sen veri puhdistaa, näin uskossa rukoilen ja tällä rukouksella haluan siunata näitä syytäjiäni.

Halusin tämän saattaa päivänvaloon, sillä en halua, että kukkaan vastauskoon tullut tai väärästä syyllisyydentunnosta kärsivä ihminen joutuu näiden syytösten kohteeksi ja siksi tämä tehtävä tuli saattaa loppuun.

Minulla on ollut hyvä rukoustuki takanani koko ajan ja annankin ensisijaisesti kunnian Jumalalle ja taustajoukoille.

Älä rakas ystävä ole yliherkkä ja kärkäs. Ota vastaan kehoituksen sanoja. Rakasta lähimmäistä ja rakasta Jumalaa yli kaiken.
        Jos kaikkesta loukkaantuu, joutuu kulkemaan loukattuna. Älä ota henkilökohtaisesti näitä asioita.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Älä loukkaannu kirjoitti:

Älä rakas ystävä ole yliherkkä ja kärkäs. Ota vastaan kehoituksen sanoja. Rakasta lähimmäistä ja rakasta Jumalaa yli kaiken.
        Jos kaikkesta loukkaantuu, joutuu kulkemaan loukattuna. Älä ota henkilökohtaisesti näitä asioita.

~~tähkäpää~~
        7.2.2014 13:43

tähkäpää

"

• "sara"
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Vain syyttäjän asialla olevat, syyttävät Jeesuksen verellä pestyjä, armahdettuja ihmisiä! Tämä on niin TOTTA , vain syyttäjä niin tekee, ei puolustaja Pyhä Henki !

• O.P.

2. Tess. 2
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
      13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
      14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
      15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.

Raamattu on kannesta kanteen totuus. Kun Raamattu on ohjenuora kaikessa, ei voi eksyä. Eksytys tulee myös totuutta julistaen, mutta se ei kirkasta Kristusta, vaan pyrkii häiritsemään, kuten tämä esimerkki todistaa: Apt 16:
      16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
      17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
      18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.

Paavalikin, vaikka oli valittu, joutui muutaman päivän pohtimaan, mistä oli kysymys, sillä nainenhan julisti pelkkää totuutta. Mutta hengen tarkoitus oli aiheuttaa sekaannusta, korottaa ihmistä ja tuoda tuloja palvelijattaren isännille. Näitä kiertäviä SUURIA saarnaajia riittää. Raamattu kuitenkin opettaa, että saarnaajan tulee olla PIENIN kaikista.

• Sanan kautta

tähkäpää
        Tarkoitin kirjoituksellani kaikia niitä, jotka kulkevat laveaa tietä en yksin sinua.
        Varmasti se koskee lihaan, niinkuin Paavali kirjoittaa älkää niin paljon lihastanne pitäkö huolta.
        Oilisi hyvä, jos pystyisimme asiallisesti keskustelemaan ilman loukaantumista.
        Jeesus tiellä tulisi löytää soveliaita keskstelun aiheita, eikä loukaantua joka sanasta.
        Jeesuksen rakkaus on todellinen ja sen kautta puhdistuminen Jeesuksen verellä.
        Jeesus kasvattaa taivastiellä, jos tahtoo seurata Jeesusta ja täytää hänen tahtoaan sanoissa ajatuksissa ja teoissa tämä oli kaikille.

• ~~tähkäpää~~
        Sanan kautta kirjoitti:

tähkäpää
        Tarkoitin kirjoituksellani kaikia niitä, jotka kulkevat laveaa tietä en yksin sinua.
        Varmasti se koskee lihaan, niinkuin Paavali kirjoittaa älkää niin paljon lihastanne pitäkö huolta.
        Oilisi hyvä, jos pystyisimme asiallisesti keskustelemaan ilman loukaantumista.
        Jeesus tiellä tulisi löytää soveliaita keskstelun aiheita, eikä loukaantua joka sanasta.
        Jeesuksen rakkaus on todellinen ja sen kautta puhdistuminen Jeesuksen verellä.
        Jeesus kasvattaa taivastiellä, jos tahtoo seurata Jeesusta ja täytää hänen tahtoaan sanoissa ajatuksissa ja teoissa tämä oli kaikille.

Miksi muuten jälleen syyllistätte sellaisesta,
        mitä ei ole tapahtunut?

Olen useamman kerran jo ilmaissut, etten ole loukkaanntunut, sillä tällaisia asioita en koe henkilökohtaisina, sillä en katso näissä
        lihan mukaan.

Mutta taisit tosin tiedostaa jo kirjoittaessasi,
        että tekstisi saattaisi loukata juuri minua,
        koska siitä jo mainitset tuossa viestissäsi?
        Ja siksi katson se kyllä osoitetun minulle. :)

Joten tässä valossa tuo selityksesi kyllä
        valitettavasti tuntuu totuuden peittelemiseltä. :)

Minun puolestani asia saisi jo olla, sillä kuten
        sanoin, en lähtenyt mukaan henkilökohtaisista
        syistä, enkä henkilökohtaisilla intresseillä ja siksi
        tämä ei millään tavoin vaikuta mitään lihaani. :)

Tässä vielä tuo viestisi kokonaisuutena:

>>>>>>
        Sanan kautta
        7.2.2014 13:12
        -1
        Sulje

tähkäpää

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Miksi muuten jälleen syyllistätte sellaisesta,
        mitä ei ole tapahtunut?

Olen useamman kerran jo ilmaissut, etten ole loukkaanntunut, sillä tällaisia asioita en koe henkilökohtaisina, sillä en katso näissä
        lihan mukaan.

Mutta taisit tosin tiedostaa jo kirjoittaessasi,
        että tekstisi saattaisi loukata juuri minua,
        koska siitä jo mainitset tuossa viestissäsi?
        Ja siksi katson se kyllä osoitetun minulle. :)

Joten tässä valossa tuo selityksesi kyllä
        valitettavasti tuntuu totuuden peittelemiseltä. :)

Minun puolestani asia saisi jo olla, sillä kuten
        sanoin, en lähtenyt mukaan henkilökohtaisista
        syistä, enkä henkilökohtaisilla intresseillä ja siksi
        tämä ei millään tavoin vaikuta mitään lihaani. :)

Tässä vielä tuo viestisi kokonaisuutena:

>>>>>>
        Sanan kautta
        -1
        Sulje

tähkäpää

Helluntailaiset pitävät usein itseään parhaimpina hengellisen elämän ja Raamatun "asiantuntijoina". Kun joku kyseenalaistaa tämän, on seurauksena "armoitetun sisaren" tai "väkevän veljen" syvä loukkaantuminen. Tuon loukkaantumisen huomaa päivittäin tälläkin palstalla.

Moni uskossaan palava sisar ja veli, koettuaan itsensä loukatuksi, saattaa vaihtaa keskustelun asiasta aivan epäolennaiseen, jopa yksityisen kirjoittajan ominaisuuksien pohtimiseen yleisen kiukustumisensa lisäksi.

• mazdels kirjoitti:

Helluntailaiset pitävät usein itseään parhaimpina hengellisen elämän ja Raamatun "asiantuntijoina". Kun joku kyseenalaistaa tämän, on seurauksena "armoitetun sisaren" tai "väkevän veljen" syvä loukkaantuminen. Tuon loukkaantumisen huomaa päivittäin tälläkin palstalla.

Moni uskossaan palava sisar ja veli, koettuaan itsensä loukatuksi, saattaa vaihtaa keskustelun asiasta aivan epäolennaiseen, jopa yksityisen kirjoittajan ominaisuuksien pohtimiseen yleisen kiukustumisensa lisäksi.

Niin ja minä ymmärrän että Tähkäpään armo on niin että murhamies tappaa uudestaan ja uudestaan ja saa anteexi ja se on suurta armoa kun taas meidän armo on sellainen että Jumala ottaa pois murha himoon niin että murhaja ei tarvitsee tappaa enää. Voi sitä Armoa kun ihminen on niin muuttunut että ei tartte tehdä enää ikinä syntiä eikä voi..

• _greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Niin ja minä ymmärrän että Tähkäpään armo on niin että murhamies tappaa uudestaan ja uudestaan ja saa anteexi ja se on suurta armoa kun taas meidän armo on sellainen että Jumala ottaa pois murha himoon niin että murhaja ei tarvitsee tappaa enää. Voi sitä Armoa kun ihminen on niin muuttunut että ei tartte tehdä enää ikinä syntiä eikä voi..

Totta kirjoitat, savonarola. Todellinen uudestisyntyminen MUUTTAA ihmisen ajatukset, motiivit ja teot.

• _greeeeen
        mazdels kirjoitti:

Niin, tuon minäkin olen saanut tällä palstalla kokea aika rankan kaavan kautta. Aika moni varmastikin muistaa sen pitkän väännön, jossa minä yritin kysyä, mitä pahaa olin tehnyt, kun minua sellaisesta aivan yllättäen eräs kirjoittaja alkoi syyttää. Kaikkihan alkoi siitä, että satuin olemaan eri mieltä eräästä asiasta henkilön kanssa, jonka kanssa meillä oli siihen saakka ollut hyvä keskusteluyhteys...

Ja ei, en ole katkera, vaan kirjoitan asiasta siksi, että kyllä tuollaiseen käytökseen ja sen motiiveihin tulee jokaisen kiinnittää huomiota. Ennen kaikkea itsessään.

• vai jos niin!
        savonarola kirjoitti:

Niin ja minä ymmärrän, että sinä savonarola pyhyt täyttä palturia ja valehtelet jälleen pahemman kerran. Miksi sinä paasaat synnistä, kun itse elät valheen synnissä, nimittelyn synnissä, jne...? Tee ensin itse parannus kaikista synneitäsi, tule Jeesuken luoske ja pyydä Hänen verensä puhdistusta kaikista synneistsi ja hylkää ja tunnusta syntisi. Ala sitten julistaa Herraaa Vapahtajasesi julkisesti alkaen ensin uskoontulokokemuksesi kertomisella. Sitähän täällä on monet pyytäneet sinulta jo vuosia. Vääristelet toisen kirjoituksia taas aivan valheen loputtomuuteesi asti. Vallehtelijain osa on oleva siinä järvessä joka tulta ja tulikiveä palaa, sanoo Raamattu!

• Niin muuten tunnistan sen toisen evankeliumin joka tähkis julistaa. Elikä se exytys.

• Tomahawk_7

Sinä se Savis justiinsa täällä eksytät ihmisiä, kun et edes ymmärrä mikä se toinen evankeliumi Galatalaiskirjeen mukaan on.

• sivusta tämä
        Tomahawk_7 kirjoitti:

Sinä se Savis justiinsa täällä eksytät ihmisiä, kun et edes ymmärrä mikä se toinen evankeliumi Galatalaiskirjeen mukaan on.

Savonarola puhuu aivan oikeaa asiaa siitä, että ihminen jää syntiseksi, tai tekee synnittömän Jumalan Pojan hedelmää. On vain kaksi mahdollisuutta. Joko jää syntiin uskostaan huolimatta, tai usko muuttuu hedelmiksi ja synti irroittaa otteensa.

• kuulolla1

Uskovan Paavalin puhetta ns. synnittömille, Room 7: 14-25. ! Hurskastelu pois, saako armo sijaa,25 ... Kiitos Jumalalle,Jeesuksen Kristuksen meidän Herramme kautta ! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. Siis Paavalin puhetta uskoville ! Koko Roomalaiskirje ihanaa Paavalin evankeliumia, armosta.

• vai jos niin!

Ja minä tunnistan sinun harhaoppisen julistuksesi, joka ei ole edes toine evankeliumi, vaan pimeydestä lähtenyt huuhaaoppi½! Sinä otat Raaamtusta ne jakeet, jotka kuvittelet pönkittävän sinun harhaoppista opetustasi, mutta et lue kokonaisuutta saati kirjoita sitä, missä asiayhteydessä jokin asia on sanottu. Näin saat näyttämään harhaoppisi Raamatuklliselta, mutta kun tuntee Raamttu niin paljon ja näkee miten sinä toimit, niin ei voi muuta kuin todeta, että olet todella ulkopuolella pelastuksen ja uskonnollinen harhailija!

• kuulolla1

Siis, mitähän kertonee aloittajalle Raamatun kohta Room 7: 16-25 ?? Täydellisiä meistä ei tule, vain Jeesuksen sovitus tekee meille sen mihin me emme pysty !

• Sanan kautta

Jeesus rakasti niin paljon meitä, että antoi henkensä meidän syntiemme tähden.
        Siksi Sana kehoittaa meitä huomaamaan sen, jos hedelmät puuttuvat.
        Rakkaus lähimäiseen antaa mahdollisuuden tehdä hyvää.
        Rakentua Kristuksesa tehdä Ramatun kehotuksien mukaan.
        Pysyä siinä mikä oikeaa on ja pyrkiä tekemään oikein, ajatuksia tarkailemalla käydä parannukseen.

Otaa opiksi niistä virheistä, joita tekee ja jatkaa matkaa katumuksen kautta.
        Jeesus näkee meidät jokaisen ja Pyhän Henkensä kautta opastaa kulkemaan kapeaa tietä.

• kuulolla 1
        Sanan kautta kirjoitti:

Pysyä siinä mikä oikeaa on ja pyrkiä tekemään oikein, ajatuksia tarkailemalla käydä parannukseen.

Jeesus näkee meidät jokaisen ja Pyhän Henkensä kautta opastaa kulkemaan kapeaa tietä.

Nim. sanan kautta, eikö se synagookaan mennyt Fariseus ollut sellainen "hyvä"eli hurskaasti ts. synnittömästi, arvosteli toista publikaania (syntistä) jne, vain toinen lähti kotiinsa ARMAHDETTUNA, miten sinä teet, ja sullako varaa siihen ? meillä jokaisella on omat kilvoitukset kilvoiteltava, siksi armon varassa !

• _greeeeen
        Sanan kautta kirjoitti:

Jos hedelmät puuttuvat, usko on kuollutta uskonnollisuutta.

• Sanan kautta
        kuulolla 1 kirjoitti:

Nim. sanan kautta, eikö se synagookaan mennyt Fariseus ollut sellainen "hyvä"eli hurskaasti ts. synnittömästi, arvosteli toista publikaania (syntistä) jne, vain toinen lähti kotiinsa ARMAHDETTUNA, miten sinä teet, ja sullako varaa siihen ? meillä jokaisella on omat kilvoitukset kilvoiteltava, siksi armon varassa !

Jokainen on uskoon tultuaan syntinen, siksi on tärkeää tehdä parannusta myöskin niistä synneistä, jotka ovat kiinni tavoissa ja tottumuksissa.
        Ei ole ketään synnitöntä ei ole ketään muuta, kuin Jeesus.
        Mutta siinä on se ero, toinen valvoo itseään ja pyrkii tekemään parannusta ihan ajatuksia myöden.
        Toinen saattaa tehdä syntiä huomaamatta sitä itse, eli on osittain paatuneessa tilassa.
        Joku ei armahda itseään, vaan tuntee aian itsensä syylliseksi Jeesus on armo.
        Synnistä parannusta tekevän tulee kuitenkin nähdä, kuinka sama synti uusiutuu muistoissa, ja jäleen kannattaa tehdä parannus.
        Ei ole niin helppoa tehdä parannusta koska se käy kipeää, liha tuntee kipua ja joutuu joskus, vuodattamaan kyyneliä.

Siksi jokainsen tuntee Jeesus sydänten tutkija, hän näkee ajatuksemme ennenkuin ne syntyvätkään.
        Herran edessä voimme olla aina hän on kuulolla, kun teemme parannusta.
        Hän odottaa tahtomme taipumista ja toivoo meistä paljon.

Käskyt olkoot sydämemme kultakirjaimin kirjoitettuna ja rakkauden laki myös.

• Lusmujenlusmu
        _greeeeen kirjoitti:

Kaunaaset viestit ja veljien syyttely (Ilm. 12:10) tuovat valohon sinun omaa hedelmääsi.

• _greeeeen
        Lusmujenlusmu kirjoitti:

Kaunaaset viestit ja veljien syyttely (Ilm. 12:10) tuovat valohon sinun omaa hedelmääsi.

Kirjoitan ihan tosiasioista, ja ihan siksi, että kyllä jokaisen pitää nähdä itsessään tuollaiset teot ja niiden motiivit.

• kuulolla1
        _greeeeen kirjoitti:

Hedelmät puuttuivat, mutta kumman sydän kelpas Jumalalle, Fariseuksen vai Publikaanin ? No olihan toisella" hedelmiäkin"!

• Haluaisin tietää

Alottaja. Mihin uskonyhteisöön kuulut?

• _greeeeen

Mukava lukea todellista Jumalan Sanaa. Aloittaja kertoo asian niin kuin myös Raamattu sen sanoo ->

3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

(1. Joh. 5:3-4)
      ______

18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha

(1. Joh. 5:18)
      _______

Käsittämätöntä on oppi, jossa synninhimo vie Jumalan lasta jatkuvasti mukanaan.

• luovutko synnistä?

Joku kyseli ketjun aloittajan uskonyhteisöä? Mitenkä se tähän liittyy? Eikö tärkeintä ole tehdä ja elää Jumalan Sanan mukaan?

Ihminen voi olla missä yhteisössä tahansa, mutta ei se vielä tarkoita, että hänellä olisi huonot hedelmät tai hyvät hedelmät. Me jokainen vastaamme henkilökohtaisesti Jeesukselle / Jumalalle teoistamme.
      Meidät yksinkertaisesti vaaditaan tilille jossain vaiheessa ja eikö ole yksinkertaisinta elää Sanan mukaan, kuten Jeesus opettaa ja kehoittaa.

Näin pääsemme vapaalle paikalle Kristuksessa, johon Sanakin kehoittaa ja vielä lisää, että älkää antako vapauden olla yllykkeeksi lihallenne. Emme voi siis tehdä lihan tekoja, jos olemme päässeet totuuden tuntoon ja vapauteen.

Emme siis saa antaa lihallemme tilaa tehdä syntiä, minkä tiedämme jo ennen synnin tekemistä synniksi. Sillä hedelmistä meidät tunnetaan. Ihminen kyllä mielellään antaa lihalle tilan toteuttaa itseään, mutta se on sitten Sanan vastaista ja siten emme pääse täyteen vapauteen. Sillä vapauteen Kristus meidät vapautti. Ei olemaan uudelleen orjuuden ikeessä tai synnin tekemisessä kiinni.

Olkaamme siis vapaat, mutta Jeesuksen tahdon mukaisesti. Käskyt sydämessä ja kuitenkin vapaina Kristuksessa.

• _greeeeen

Totta.

• näin on

Mutta jos hedelmä on huonolaatuista on hyvä että tiedetään puutarha missä huonoa hedelmää tuottavia puita kasvatetaan.

• Tarvitaan

Raamatun mukaista kirjoittelua sinulla nimimerkki luovutko synnistä. Tuollaista tarvitaan totisesti.

• _greeeeen
        Tarvitaan kirjoitti:

Raamatun mukaista kirjoittelua sinulla nimimerkki luovutko synnistä. Tuollaista tarvitaan totisesti.

Samaa mieltä.

• viisasta
        _greeeeen kirjoitti:

Samaa mieltä.

Kun itse kysyy ja itse vastaa niin ei tuu erimielisyyttä.

• Samaa mieltä

En kysellyt pahalla uskonyhteisöstäsi ja olen samaa mieltä, että ei sen tietäminen liity mitenkään asiaan. Hyvä on vain nähdä erilaista uskoa. Sellaista joka saa ajattelemaan Jeesusta. Saa tutkimaan mitä Jeesus oikein opetti. Saa kummastelemaan miksi monet vastustavat Jeesuksen opetuksia. Tärkeintä ei ole yhteisö, vaan tärkeintä on Jeesus.

• _greeeeen
        viisasta kirjoitti:

Kun itse kysyy ja itse vastaa niin ei tuu erimielisyyttä.

Ihan kiva, että kerrot tavoistasi noin suoraan, mutta - kiitos vain vinkistä - en ole kiinnostunut jutustelemaan itseni kanssa. :)

• oliko oikea profeett

Mitähän nää maailmasta jääneet tavat ja tottumukset on joita on tähkäpäälle jääny maailmassa vuosikausia ollessaan joista Sanan kautta kirjottaa?

Sanan kautta
      7.2.2014 12:43
      0
      Sulje
      Tähkäpäälle

Tässä Sanan kautta kertoo että henki on ne sille ilmoittanu.

Sanan kautta
      0
      Sulje
      tähkäpää

Jäi vaivaamaan et miten syvällä tähkäpää on maailmassa ollut ja mitenhän kauan ja mitä sieltä on sille jääny sellaisia tapoja ja tottumuksia jotka tekee siitä lavean tien kulkijan.

• armo, vai teot?

Eikö armo riitä? Monet saarnaajat ja julistajat kertovat armon riittävän pelastukseen. Miksi sitten näitä vaatimuksia, joissa pitää syntyä uudeksi? Miksi vaaditaan armon yli? Miksi vaaditaan ihmisen muuttumista tälläiseksi:
      "Ylhäältä tulevan ja annetun uudestisyntymisen jälkeen ihminen ei saata tehdä pahaa, sillä hänen omatuntonsa palauttaa hänet pian maanpinnalle ja pois jo syntisistä ajatuksistakin. Hän ei kerta kaikkiaan pysty tekemään syntiä, niin että se ainakaan tekisi häneen pysyvää pesää."

• _greeeeen

Vastaansanomaton Raamatun totuus ->

20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu,

21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.

22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.

23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne

24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

(Ef. 4:20-24)

• Oikea armo

ARMOA on saada uudistua. Se on ihmeellistä armoa, kun saa hyljätä synnin. Se on valtavaa armoa, kun saa hyljätä egyptin orjuuden.

• _greeeeen
        Oikea armo kirjoitti:

ARMOA on saada uudistua. Se on ihmeellistä armoa, kun saa hyljätä synnin. Se on valtavaa armoa, kun saa hyljätä egyptin orjuuden.

Totta, se juuri ON armoa.

• Vai Jos Niin . Katso tätä nitä Greeen laittoi ---> Vastaansanomaton Raamatun totuus ->

20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu,

21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.

22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.

23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne

24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

(Ef. 4:20-24)

• Kirjoittaa ihan oikein --->
        Käsittämätöntä on oppi, jossa synninhimo vie Jumalan lasta jatkuvasti mukanaan.

• vai jos niin!

Minä en kuuntele sellaista opetusta, joka ei ole Jumalan Sanan mukaista, vaikka sitten irrallisia jakeita otettaisiinkin muka tukemaan omaa harhaoppista käsitystä. Vastustamaton Raamatun totuus löytyy aina Jumalan Sanasta, kun se luetaan kokonaisuutena ja uskotaan Sana niin kuin se on kirjoitettu irroittelematta jakedita asiayhteysistään. Olen niin kauan ollut uskossa ja Jeesuksen yhteydessä kokien valtavia Juymalan rikkauksia hengellisesti Hänen kauttaan, että tuollaiset irroitetut jakeet asiayhteyskistään eivät kosketa minua millään tavalla. Jeesus on minun opastajani Pyhän Hengen kautta, ei mitkään uudestisyntymättömät harhaopettajat! Jumalan Sanan totuudessa minä pysyn kiinni. Enkä lähde mihinkään haihatuksiin ja uskonnon nimellä kulkeviin hömpötyksiin ja harhaoppeihin mukaan! Enkä minä hylkää elämäntapani, koska olen Kristuksesa, jos niin tekisin , niin minunhan pitäisi luopua Hänen tiestään ja seurastaan. Sitä en todellakaan tee, vaan seison Hänenssä ja Hän on minussa. Lopeta savonarola tuollainen valheen viljely sinäkin ja tee täyttä totta elämässäsi. Ota Jeesus vastaan pelastajanasi ja pyydä Hänen verensä puhdistusta kaiksita synneistäsi, myöskin uskonnollisuudestasi, ja hylkää ja tunnusta kaikki syntisi jaala tunnustaa Jeesus jukisesti Herraksesi alkaen uskoontulokokemusesi kerronnasta!

• ~~tähkäpää~~

Ilmoitan _Greeeeenin parjauskamppanjaan viitaten, ettei minun puolestani tarvitse kenenkään ihmisen käydä sotaan häntä vastaa.

Annetaan hänen purkaa sydämensä sisuksia ja kyllyyksiä rauhassa, sillä jokaisenhan me tunnistamme hedelmistään, kenen oma on ja ketä palvelee ja tässä hän tuo vain julki omaa hedelmäänsä.

Mutta muistakaa jokainen Jumalan lapsi häntä rukouksi?!

• Tunnistan Tähkäpään exytyxen jonka hän jakaa..

Raamattu muuten sanoo 24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta

• vai jos niin!

Sinun tunnistuksesi savonarola on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun et ole itse kokenut koskaan omakohtaista uskoontuloa. Ne sun tunnistuksesi lähtee vaan siitä, että tunnustautuuko joku sun harhaoppisi kannattajaksi vai vastustaako sitä Jumalan Sanalla! Ne jotka eivät kumartele sinun harhaoppisi opetukseen nähden ovat sinun mielestäsi eksyttäjiä, vaikka juuri sinä olet eksyttäjä, joka koetat ujuttaa harhaoppiasi tavalla tai toisella ihmisille.

Raamattu ei missään kohden sano, että ihminen vahurkautettan teoista, vaan yksin Jeesuken verisen sovitustyön kautta. Pyhäö Henki ei puhu Jumalan Sanaa vastaan! Joka opettaa tuollaista tekojen kauttapelastumisoppia on täydellisesti harhassa ja koettaa kumota Jeesuksen tekemän sovitustyön. Vain Jeesuken kautta me pealstumme, kun otamme Hänet vastaan peklastajana ja elämämme Herraksi. On tunnustettava ja hyljättävä kaikki synnit (myöskin valheen ja parjauksen sekä nimittelyn, ym. synnit mukaan lukien). On pyydettävä Jeesuken veren pesua elämäänsä, että nimi kirjoitettaisiin Elämän kirjaan! Vain Jeesuken kautta pealstumme. Teot seuraa sitten aikanaan uskovaisen elämässä, mutta ne ei pelasta ketään, jos viemme niitä Jumalalle todisteeksi nk. uksotamme, niin Jumalalle ne ovat kuin saastainen vaate ja kuvastaa viejän nöyrtymättömyyttä Jumalan Sana opetusta kohtaan. Siinä näemmetyypillisen uskonnollisen farisuksen toiminnan. Se ei kestä Jumalan Edessä! Ainoastaan Jeesuksen kautta tapahtuva syntien anteeksi antaminen on Jumalan edessä vanhurskautumista!

• emilio

Me olemme kaikki samalla puolella eli Jeesuksen puolella. Mistä tulevat riidat keskuuteenne kysyy Sana?
      Ne ovat ihmisten omista sisäisistä ristiriidoista, jotka ovat sielun luomia oikopolkuja irti raamatun Sanasta.

Jos minä luovun Herran teistä ja Hänen Sanastaan ja lähden kulkemaan omien mielihalujeni mukaan, lankean silloin synnin tekemiseen, mutta jos minä jälleen palajan takaisin Herran tielle, olen minä silloin synnitön ja Hän on antanut tekemäni synnit anteeksi.

• Aivan ja Raamattu kertoo sielun luomia oikopolkujista joka on se toinen evankeliumia. Näetkö sinä se toinen evankeliumia joka Kirkkolliset uuskarismaattiset ovat ottanut hapataxeen Raamatun?

• _greeeeen

• Hyvää opetusta

Kiitos emilio. Ihana nähdä kirjoitusta, jossa ihminen uskaltaa sanoa olevansa synnitön. Ja kaiken lisäksi kertoo sen juuri kuten se on. Jos pysyy Herran tiellä ja Jumalan Sanassa ON SYNNITÖN, mutta jos luopuu Herran teistä ja Jumalan Sanasta on syntinen. Asian kirkastamiseksi: VAIN JEESUKSESSA IHMINEN ON SYNNITÖN.

• Sanan kautta
        Hyvää opetusta kirjoitti:

Kiitos emilio. Ihana nähdä kirjoitusta, jossa ihminen uskaltaa sanoa olevansa synnitön. Ja kaiken lisäksi kertoo sen juuri kuten se on. Jos pysyy Herran tiellä ja Jumalan Sanassa ON SYNNITÖN, mutta jos luopuu Herran teistä ja Jumalan Sanasta on syntinen. Asian kirkastamiseksi: VAIN JEESUKSESSA IHMINEN ON SYNNITÖN.

Kiitos Emilio
        Sanan kautta, vain pääsee uudistumaan. Raamatun Sana kirkastuu, vain Pyhässä Hengessä.
        On paljon sellaisia ihmisiä, jotka lukevat Sanaa, mutta se ei tee hedelmää ihmisessä.
        Synti ihmisessä on se, joka tekee ihmisen sellaiseksi, ettei Sana ole muuta, kuin
        irallisia jakeita, joilla yritetään saada peitettyä se opetus, joka tulee Pyhässä Hengessä Sanan mukaan ihmisten kasvuksi.

Synti on sellainen, että kateus katkeruus pitkävihaisuus viha, nostavat päätään,
        kun ihminen näkee oman kasvamattomuutensa kautta asiat väärässä valossa.

Jeesus on Evankejumeissa ohjannut meitä oikeaan suoraan kasvun tiehen.
        Moni on ohittanut ja aloittanut vaikkapa Paavalista ja kavusta puuttuu Kristus kallio.

Jeeus on ohjaava ja ojentava heitä, jotka kulkevat itsensä kieltämisen tietä ja kietäytyvät synnistä heti ajatuksen tultua.

Herran suorat tiet ovat vakaat, vain ihminen tekee ne vaikeiksi ja kiemuraisiksi.

• vai jos niin!
        savonarola kirjoitti:

Aivan ja Raamattu kertoo sielun luomia oikopolkujista joka on se toinen evankeliumia. Näetkö sinä se toinen evankeliumia joka Kirkkolliset uuskarismaattiset ovat ottanut hapataxeen Raamatun?

Aivan! Sinä savonarola koetat tehdä niitä oikopolkuja kovasti, kun et alistu Jumalan Sanan tielle ja tunnusta, että vain ja ainoastaan Jeesuksen veren kautta me puhdistumme kaikista synneistä! Jumalalle ei kelpaa mikään muu kuin Jeesuksen puhdistama ihminen, joka vanhurskautetaan Jumalan armosta. Ei millään teoilla voi ansaita pelastusta, sillä pelastus tulee ainoastaan armosta Jeesuksen kautta, niille, jotka ottavat Hänet vastaan jaluopuvat synnietään ja pyytävät Hänen verensä puhdistusta kaikista synneistään jotta nimi kirjoitettaisiin Elämän kirjaan. Vain Jeesuksen kautta on tie taivaaseen, muuuta tietä ei ole eikä tule, vaikka niitä muita polkuja kuinka koetettaisiin raivata. Ne johtaa täyteen pimeyteen ja niiden päässä on ikuinen kadotus! Tämä on Jumalan Sanan totuus!

Onko sitten tähkäpään opetusket Raamtun mukaisa vai ei, niin se pitää tutkia erikseen, Sinun opetuskesi savonarola on harhaoppia, se näkyy jokaisesta kirjoituksestasi niille, jotka ovat oppineet tuntemaan Jumalan Saan totuudeta ja joille Pyhä Henki on ne avannut.

• näin vai on

Tähkis on tainnut tuoda sanan totuutta väkevästi julki kun paholainen tanssii tasakäpälää ripaskaa.

• emilio

Mikä ilo lukea joitain tekstejä.

Siis juuri niin, meidän tulee syödä koko Sana, ei vain joitain "leivän" palasia. Eihän ihminen tule ravituksi pienistä rippeistä tai yksittäisistä jakeista, vaan nimenomaan kokonaisuus ratkaisee tämän "synti / synnittömyys" asian.

Jos ihminen syö pelkästään yhtä ruokaa, esim. vaikkapa pelkkää perunaa tai juo koko elämänsä pelkästään vain maitoa, mutta ei anna keholle muita tarvittavia rakennusaineita, niin hän ehtyy. Sitten tämä maidon juoja väittäisi fanaattisuudessaan, että näin on: vika on teissä muissa ja teidän muiden asenteissa, vaikka hän itse kiusaa itseään juomalla pelkästään maitoa.

Näin on Sanankin kanssa. Syökää ja juokaa koko raamatun Sana, ei vain yksittäisiä jakeita, jotka mahdollistavat syntielämän loputtoman jatkumisen ja sitä kautta estävät ihmisen hengellisen kasvun. Näin te tulette täydeksi Sanan tuntemisessa ja se alkaa puhdistaa ihmistä kuonasta, sillä Jumala ei voi asua likaisessa astiassa.

• Niin on. Ja yx kirjoittaja josta olen huolissaan oli rakentanut koko turvan ympäri --> 8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Aivan kun olis sanottu jos ei ole syntiä meissä ei meidän tarvi armoa ja niin me exytämme itseämme niin kuin opetetaan meille vaikka toisaalta opetetaan että pikku hilja meiltä viedään syntiä aivan kun Jumala ei vois viedä kaikki roskat ulos roskixeen kerralla.

• savonarola kirjoitti:

Niin on. Ja yx kirjoittaja josta olen huolissaan oli rakentanut koko turvan ympäri --> 8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Aivan kun olis sanottu jos ei ole syntiä meissä ei meidän tarvi armoa ja niin me exytämme itseämme niin kuin opetetaan meille vaikka toisaalta opetetaan että pikku hilja meiltä viedään syntiä aivan kun Jumala ei vois viedä kaikki roskat ulos roskixeen kerralla.

Elikä tä yhtä ruoka ei tulis syödä --> 8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Vaan kaikenlaista niin kuin tä että Vapahtaja on tullut ottamaan synnin meiltä ja meistä...

• savonarola kirjoitti:

Elikä tä yhtä ruoka ei tulis syödä --> 8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Vaan kaikenlaista niin kuin tä että Vapahtaja on tullut ottamaan synnin meiltä ja meistä...

Niin siinä tuls olla myös sana pelkästään.. : )

• vai jos niin!
        savonarola kirjoitti:

Niin on. Ja yx kirjoittaja josta olen huolissaan oli rakentanut koko turvan ympäri --> 8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Sinä savonarola et ole huolisdsasi kenestäkään totuuden puhujasta, vaan sinä olet huolissasi siitä, että sinun harhaoppisi opetuskset paljastuvat kerta kerran jälkeen vääriksi opetuksiksi, jotka eivät pitäydy raittiiseen Jumalan Sanan mukaisuuteen! Turvan on rakentanut Jeesus Kristus sellaiselle henkilölle, joka on ottanut Jeesuksen vastaan oman Vapahtajanaan ja saanut syntinsä anteeksi Hänen verensä kautta. Tällaiselle ihmiselle on Jumalan armo taattu turva Jeesuksen kautta. Jos uskovainen on Kristuksessa ja Kristus on uskovassa, niin siinähän hänen turvansa on!

Kukaan uudestisyntynyt ihminen ei sano noin, ettei ole syntiä, ainoastaan te hurskastelevat uskonnoliset ihmiset teette ja sanotte niin! Jokaine ihminen olipa uskossa tai ei tarvbitsee armoa. Uudestisyntynyt ihminen saa elää Jumalan armossa. Se ei ole eksytystä, kun tunnustamme sen ja kiitämme Jumalaa Hänensuunnattoman suureta armostaa lahjana meille! Eksyttäjät ovat muualla, ne jotka kieltävät Jeesuksen kautta tapahtuvan kertakaikkisen lunmasuksen. JA vain eksyttäjät opettaa noin, että Jumala vie roska pikku hiljaa pois! Jumalan Sana opettaa selkeästi, että kun tulee Jeesuksen luokse tunnustaen kja hyljäten syntinsöä ja pyytää Jeesusken veren puhdistusta elämäänsä, niin Jeesuksen veri puhdistaa siinä hetkessä kaikestasynnistä ja ne heitetään armon mereen eikä Jumala muista edes niitä! Ja armon mwerellä ei ole lupa naarata! Tämähän unohtuu kaikilta harhaoppisilta opettajilta!

• vai jos niin!
        savonarola kirjoitti:

Jumalan San on monipuolinen ja täyttää kaikki hengelliset tarpeemme, kun otamme uskossa vastaan sen jokaisen sanan irroittelemartta jakeita asiayhtyksistään, kuten sinä savonarola teet! Jumalan Sana ravitsee täyspainoisesti ihmisen hengellisen elämän!

• usko toivo rakkaus
        vai jos niin! kirjoitti:

Sinä savonarola et ole huolisdsasi kenestäkään totuuden puhujasta, vaan sinä olet huolissasi siitä, että sinun harhaoppisi opetuskset paljastuvat kerta kerran jälkeen vääriksi opetuksiksi, jotka eivät pitäydy raittiiseen Jumalan Sanan mukaisuuteen! Turvan on rakentanut Jeesus Kristus sellaiselle henkilölle, joka on ottanut Jeesuksen vastaan oman Vapahtajanaan ja saanut syntinsä anteeksi Hänen verensä kautta. Tällaiselle ihmiselle on Jumalan armo taattu turva Jeesuksen kautta. Jos uskovainen on Kristuksessa ja Kristus on uskovassa, niin siinähän hänen turvansa on!

Kukaan uudestisyntynyt ihminen ei sano noin, ettei ole syntiä, ainoastaan te hurskastelevat uskonnoliset ihmiset teette ja sanotte niin! Jokaine ihminen olipa uskossa tai ei tarvbitsee armoa. Uudestisyntynyt ihminen saa elää Jumalan armossa. Se ei ole eksytystä, kun tunnustamme sen ja kiitämme Jumalaa Hänensuunnattoman suureta armostaa lahjana meille! Eksyttäjät ovat muualla, ne jotka kieltävät Jeesuksen kautta tapahtuvan kertakaikkisen lunmasuksen. JA vain eksyttäjät opettaa noin, että Jumala vie roska pikku hiljaa pois! Jumalan Sana opettaa selkeästi, että kun tulee Jeesuksen luokse tunnustaen kja hyljäten syntinsöä ja pyytää Jeesusken veren puhdistusta elämäänsä, niin Jeesuksen veri puhdistaa siinä hetkessä kaikestasynnistä ja ne heitetään armon mereen eikä Jumala muista edes niitä! Ja armon mwerellä ei ole lupa naarata! Tämähän unohtuu kaikilta harhaoppisilta opettajilta!

Sinun sydämessäsi on kodin löytäneet usko, totuus ja rakkaus, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu ja näitä pulppuaa sinun kirjoituksistasi.

Näin ihminen itse tuo julki sanoillaan ja teoillaan sitä mitä hänessä on!

• pohdintaan

Pitäisköhän tähkiksen tarttua jo ihan maalliseen lakiin ja ottaa itselleen hiukan kunnianloukkaus korvauksia.

Kunnianloukkaus

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista, on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

10 §
      Törkeä kunnianloukkaus
      Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
      rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka

2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
      ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

• Niin !! Jos hän sanoo olevansa uskossa tai olet itse ? Niin en ihmettelee ollenkaan että aletaan näin vahvan näyttön ja kettjun lähestyä että velejet ja sisaret heittää toiset veljet ja siskot ´vankilaan tai niin kuin ennenvanha
        Kun alkoi tulla ihan Oikea Usko ja opetus esiin.
        Joka muutti ihminen aivan putipuhdas ja Pyhä . Silloinhan näitä Pyhiä tapettiin vainoissa. Voit päästä murhamiehenä vielä historiaan kun päästät vainon raivoon valtamaan sinua. . Vaino on ovella näköjään .....
        Kun aletaan puhua että ihminen muuttuu täysin kun tulee uskoon niin raivo heitä kohti yltyy. Nehän ovat percelelle vaaralisia jotka antaa toivon synnin kahlehdittujille ...

• _greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Niin !! Jos hän sanoo olevansa uskossa tai olet itse ? Niin en ihmettelee ollenkaan että aletaan näin vahvan näyttön ja kettjun lähestyä että velejet ja sisaret heittää toiset veljet ja siskot ´vankilaan tai niin kuin ennenvanha
        Joka muutti ihminen aivan putipuhdas ja Pyhä . Silloinhan näitä Pyhiä tapettiin vainoissa. Voit päästä murhamiehenä vielä historiaan kun päästät vainon raivoon valtamaan sinua. . Vaino on ovella näköjään .....
        Kun aletaan puhua että ihminen muuttuu täysin kun tulee uskoon niin raivo heitä kohti yltyy. Nehän ovat percelelle vaaralisia jotka antaa toivon synnin kahlehdittujille ...

Näyttää olevan joka kerta sama kuvio. Ensin 'suoritetaan tehtävää', jonka tarkoitus on saattaa toinen kirjoittaja huonoon valoon, ja sitten puolustetaan kaikin epämääräisin keinoin tuollaista toimintaa ja aletaan jopa uhkailla. Viimeksihän minua uhkailtiin 'Jumalan pommeilla' sun muilla. Että tällaista uskovien keskinäisellä rintamalla...

• vai jos niin!
        savonarola kirjoitti:

Niin !! Jos hän sanoo olevansa uskossa tai olet itse ? Niin en ihmettelee ollenkaan että aletaan näin vahvan näyttön ja kettjun lähestyä että velejet ja sisaret heittää toiset veljet ja siskot ´vankilaan tai niin kuin ennenvanha

Sinä olet paraskin arvostelija savonarola. Itse et ota vastaan Jeesuksen kautta tapahtuvaa pelastusta ja olet muitten uskoa aina arvostelemassa. Sinun savonarola tulee ensin itse tehdä omassa elämässäsi täys parannus, ottaa Jeesus vastaan omaan elämääsi Pelastajana ja Herrana. Tunnustaa ja hyljätä kaikki syntisi ja pyytää Jeesuksen veren puhdistusta elämääsi. Muuta tietä kun eri Jumalan taivaaseen ole kuin tämä tie. Sitten voit arvostella, jos vielä ilkeät, kun olet ensin itse tehnyt täyttä totta elämässäsi. Eiköhän käy niin, että kun Jumalan valo saa paljastaa sinun syntisyytesi eienää tee mieli osoittaa toista sormella. Harhaopista ja sen opettamisesta tulee varoittaa!

Ei kukaan ole viemässä ketään vankilaan, vaikka taas harhaoissasi niin kuvittelet. Silloin kun elettiin noita aikoja ei ollut uskonnonvapauslakia olemassa. Se takaa kaikille uskonnon tai uskomnnottomuuden rauhan- Vaan ethän sinä tunne laikakaan yhtään, joten päästät lkaikkea höpötystä esiin luulojesi varassaa kun elät.

Oikea usko ja oppi ei muuttanu erikä muuta ketään pyhäksi eikä putupuhtaaksi. Sekin on täysin harhaistya opetustasi. Ainoastaan Jeesuksen veren kautta me puhdistumme ja kilvoitusken tiellä sitten Pyhä Henki pyhitttää meritä niin paljon, kun annamme Hänelle tilaa. Mitään vippaskonstia ei noihin ole. Pysytään tässäkin asiasssa Jumalan Sanna terveessä opetusksessa!

Kyllä sulla on todella törkeää valheellsuuden kyllästämää tekstiä. Taas teet parjauksen syntiä! Usko jo, että se on syntiä, joka hukuttaa yhtälailla, kuin nk. tekosynnitkin!

Sellaista raivoa ei uskovaiselta tule, että alkaisi raivota siitä, että ihminen muuttuu uskoontulonsa jälkeen.Joka väittää näin on ulkopuolella pelastuksen ja uskonnollinen harhaopettaja. Ei sellaiset ihmiset, jotka ohjaavat ihmisiä Kristuksen luokse anna paholaiselle mitään toivoa, päin vastoin paholainen tietää, että se on voitettu Jeesuksen sovirntoveren kautta ja sillä ei ole valtaa Jeesuksen omiin, vaikkakin se kiertää ympäri kuin kiljuva jalopeura etsine kent saisi niellä. Mutta sen pää on murkana, koska Jeesus kuolemallaan polki rikki käärmeen pään. Jeesuksen omiin sillä ei ole mitään valtaa!

• _greeeeen
        vai jos niin! kirjoitti:

Sinä olet paraskin arvostelija savonarola. Itse et ota vastaan Jeesuksen kautta tapahtuvaa pelastusta ja olet muitten uskoa aina arvostelemassa. Sinun savonarola tulee ensin itse tehdä omassa elämässäsi täys parannus, ottaa Jeesus vastaan omaan elämääsi Pelastajana ja Herrana. Tunnustaa ja hyljätä kaikki syntisi ja pyytää Jeesuksen veren puhdistusta elämääsi. Muuta tietä kun eri Jumalan taivaaseen ole kuin tämä tie. Sitten voit arvostella, jos vielä ilkeät, kun olet ensin itse tehnyt täyttä totta elämässäsi. Eiköhän käy niin, että kun Jumalan valo saa paljastaa sinun syntisyytesi eienää tee mieli osoittaa toista sormella. Harhaopista ja sen opettamisesta tulee varoittaa!

Ei kukaan ole viemässä ketään vankilaan, vaikka taas harhaoissasi niin kuvittelet. Silloin kun elettiin noita aikoja ei ollut uskonnonvapauslakia olemassa. Se takaa kaikille uskonnon tai uskomnnottomuuden rauhan- Vaan ethän sinä tunne laikakaan yhtään, joten päästät lkaikkea höpötystä esiin luulojesi varassaa kun elät.

Oikea usko ja oppi ei muuttanu erikä muuta ketään pyhäksi eikä putupuhtaaksi. Sekin on täysin harhaistya opetustasi. Ainoastaan Jeesuksen veren kautta me puhdistumme ja kilvoitusken tiellä sitten Pyhä Henki pyhitttää meritä niin paljon, kun annamme Hänelle tilaa. Mitään vippaskonstia ei noihin ole. Pysytään tässäkin asiasssa Jumalan Sanna terveessä opetusksessa!

Kyllä sulla on todella törkeää valheellsuuden kyllästämää tekstiä. Taas teet parjauksen syntiä! Usko jo, että se on syntiä, joka hukuttaa yhtälailla, kuin nk. tekosynnitkin!

Sellaista raivoa ei uskovaiselta tule, että alkaisi raivota siitä, että ihminen muuttuu uskoontulonsa jälkeen.Joka väittää näin on ulkopuolella pelastuksen ja uskonnollinen harhaopettaja. Ei sellaiset ihmiset, jotka ohjaavat ihmisiä Kristuksen luokse anna paholaiselle mitään toivoa, päin vastoin paholainen tietää, että se on voitettu Jeesuksen sovirntoveren kautta ja sillä ei ole valtaa Jeesuksen omiin, vaikkakin se kiertää ympäri kuin kiljuva jalopeura etsine kent saisi niellä. Mutta sen pää on murkana, koska Jeesus kuolemallaan polki rikki käärmeen pään. Jeesuksen omiin sillä ei ole mitään valtaa!

'Vai jos niin!', mitä tarkoittaa mielestäsi se, että ihminen on nuhteeton Jumalan Pojan tullessa? Tuleeko nuhteettomuus pelkästään Jeesuksen uhriteosta, siihen turvaamalla?

• Jeesus On Herra

Kerrankin tulin tänään hetken kuunneelleeksi TV7:n ohjelmaa, One Way, jossa saarnaaja puhui eksytyksistä. Hän kertoi, kuinka eksyttäjät usein esiintyvät kuin he teksivät ihmeensä Pyhän Hengen vaikutuksessa ja saavatkin aikaan ihmeitä, joiden kanssa Jumalalla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.

Vilkaisin juuri uudestaan TV7:aa, jossa ohjelma "Yliluonnollista". Katsoin noin minuutin, kun totesin kyseessä olevan eksytyksen. Ohjelmassa kerrottiin pienen pojan soittaneen äitinsä kuolinvuoteelta jollekin naiselle, joka oli oppinut jotain joltain hengelliseltä ihmeidentekijältä. Pojan äiti makasi kuolleena sairaalassa. Ja nyt alkaa itse eksytys:

Tämä nainen puhelimen päässä muisti ihmesaarnaajan neuvot ja NUHTELI KUOLEMANHENKEÄ, jolloin yhtäkkiä vaan pojan äiti nousi vuoteellaan kuolleista.

Kuolema on ihmiselämään kuuluva luonnollinen tapahtuma. Elämä poistuu ihmisruumiista. EI OLE MITÄÄN KUOLEMANHENKEÄ, jota voisi "nuhtelemalla" kehoittaa jättämään ihminen. Kuolema on tapahtuma, ei minkään hengen aikaansaannos. Uskomuksina kerrotaan kylläkin nk. Viikatemiehestä, mutta tällainen on taikauskoa. Vaikka tällainen viikatemies-henkivalta olisikin olemassa, ei millään tällaisella hepulla ole mitään valtaa tappaa ihmisiä, ihmisen elämä ja kuolema on yksin Jumalan käsissä.

Tällaista yliluonnollista, taikauskoista ja okkulttista harhaoppia ja lustetta, joka vie kunnian Jumalalta, antaen jopa kuoleman hallinnan voiman henkivalloille ja heidän kanssaan puuhasteleville kaikensortin nuhtelijoille, levittää helluntailaisten TV7.

• profetta

Hellarit on kateellisia kun heidän kokouksissa ei mitään tapahdu. Kuivia kolminaisuusopin saarnoja joista tulee vain paha olo.

• näin sanoo Herra

He ovat pääniskureita, liikkuvat panettelijoina; he ovat vaskea ja rautaa, ovat kelvottomia kaikki tyynni.

Turhaan on sulatettu ja sulatettu: pahat eivät ole erottuneet.
      Hylkyhopeaksi heitä sanotaan, sillä Herra on heidät hyljännyt, koska luottavat valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.

Ja koska ovat kaikkia näitä tekoja tehneet, sanoo Herra, eivätkä ole kuulleet, vaikka minä varhaisesta alkaen olen puhunut, niin minä heitän heidät pois kasvojeni edestä.

Mutta sinä älä rukoile, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista.

Etkö näe mitä he tekevät?

• @??

Herzog.Hinn,Hill...Tuossanoita eksyttäjiä,kometelevat Pyhää Henkeä ja käskevät enkeleitä.!!

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1928
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1392
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1317
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1069
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      134
      1001
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      946
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      847
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      832
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe