jumppaohjaajalle vinkkejä!

tulevaohjaaja

Hei! Olen kouluttautumassa bodypump-jumppaohjaajaksi nyt keväällä ja ajattelin kysellä vinkkejä ja neuvoja minkälainen on teidän mielestä hyvä ohjaaja? Ihan vapaasti kommenttia ohjaajilta sekä jumppaajilta! Myös kokemuksia ohjaajakoulutuksista, että minkälaista ollu ja mitä siellä tehdään, onko vaikea päästä läpi yms? :)

11

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annukkaaaaa

      Hyvä ohjaaja on iloinen ja kannustava. Lisäksi liikkeitä tehdessä on hyvä kertoa, miten saadaan liikkeestä paras hyöty, esim. askelkyykky-biisissä mainita, että "ottakaa mahdollisimman leveä haara-asento". Itse käyn pumpissa, ja vasta kolmannella kerralla tajusin, miten liikkeet tehdään oikein (jokaisella tunnilla eri ohjaaja). En ollut ennen pumppia käynyt oikeastaan ollenkaan salilla, ja esim. kyykkytekniikkani oli aivan päin honkia, toin lantiota ihan älyttömästi eteen. Vasta kun ohjaaja kertoi miten kyykätään oikeaoppisesti, opin tekemään liikkeen.

      • bodypumponparasta

        Kunkin liikkeen musiikki riittää suorituksen aikana, EI tarvitse tehostaa laulamalla itse mukana. Kannustus ja tsemppaaminen sopii kyllä kuvaan. Vääriä liikeratoja olisi hyvä korjata vaikka henk.kohtaisesti tai näyttää itse oikea suoritustekniikka. Painoja kannattaa kannustaa muuttamaan/vaihtelemaan.


    • mmmm1

      Hyviä vinkkejä edellä! Itse lisäisin edellisiin, että on tärkeää, että ohjaaja kannustaa eikä hauku bodypump ohjelmaa. Itse lopetin erään ohjaajan tunnilla käymisen, sillä hän aina haukkui ko. ohjelmaa. "Tämä ei ole rankka", "tämä on outo liike", "tässä on huono musiikki" jne. Vaikka itse olisikin sitä mieltä, ei bodypump tunti (ja ohjaajan paikka) ole paikkan tuoda tätä esille. Jos omasta mielestä ei ole tarpeeksi rankkaa niin voi kääntää asian postiviiseksi esim. haasta itseäsi tänään -tyyppiseksi kehotukseksi.

      Tsemppiä ohjaukseen!

      • bodypumponparasta

        Kiitos mmmm1 kun toit tärkeän asian esiin. Nythän eletäänkin taas nykyisessä ohjelmassa sitä aikaa että ohjaaja voi (vapaasti?) tehdä ohjelmastaa mieleisensä poimimalla kappaleet ja sitä myöten liikkeet aiemmista ohjelmista. Juuri nyt on tärkeää kertoa kuinka "rankka" kappale on nykyiseen ohjelmaan verrattuna. Totta tuo että sen voisi "rankan" sijasta sanoa tyyliin "haastavampi" kuin nykyinen ohjelma. Mutta on tärkeää sanoa jotain koska sehän on tunnille osallistujan ainoa keino määritellä mitä painoja käyttää koska liikkeiden rasittavuudessa on isojakin eroja.


    • 20+5

      Tärkeimmät taidot täällä tulikin jo mainittua, eli positiivinen kannustus ja liikeiden oikean suoritustekniikan kertaaminen. Lisäisin vielä sen, että jos jumpalla on paljon porukkaa, niin ääneen laskeminen auttaa pysymään tahdissa. Minä menen ainakin pian sekaisin, jos en näe jumpparia.

      Mutta pumppi on ihanaa:)

    • boardii
    • humppajumppa
    • tulevaohjaaja

      kiitos paljon viesteistä, näistä oli paljon apua! :)

    • jibbii

      parhaat pumppiohjaajat on liikunnan ammattilaisia. Fyssareita, liikunnanopettajia, jne. Kummasti se koulu vaan antaa ohjaamiseen ammattimaisuutta.

      Ja ei kaikki fyssarit ole hyviä jumppaohjaajia mutta monesti on näin.

      Btw, hyvä pumppiohjaaja on käynyt riittävän kauan itse pumpissa ja salilla että osaa 'rutiinisti' liikkeet. Uusien liikkeiden kanssa ähkivä intoa puhkuva ohjaaja saa minut siirtymään toisen ohjaajan tunneille.

    • http://lifeofpipa90.
    • päöp

      Voi eikö kukaan muuten lue blogiasi ilman että postaat sen jokaiseen aiheeseen.
      No on siihen syytäkin, paskahan se on.
      lopeta tollainen huomio huoraaminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe