Hei! Olen kouluttautumassa bodypump-jumppaohjaajaksi nyt keväällä ja ajattelin kysellä vinkkejä ja neuvoja minkälainen on teidän mielestä hyvä ohjaaja? Ihan vapaasti kommenttia ohjaajilta sekä jumppaajilta! Myös kokemuksia ohjaajakoulutuksista, että minkälaista ollu ja mitä siellä tehdään, onko vaikea päästä läpi yms? :)
jumppaohjaajalle vinkkejä!
11
258
Vastaukset
- annukkaaaaa
Hyvä ohjaaja on iloinen ja kannustava. Lisäksi liikkeitä tehdessä on hyvä kertoa, miten saadaan liikkeestä paras hyöty, esim. askelkyykky-biisissä mainita, että "ottakaa mahdollisimman leveä haara-asento". Itse käyn pumpissa, ja vasta kolmannella kerralla tajusin, miten liikkeet tehdään oikein (jokaisella tunnilla eri ohjaaja). En ollut ennen pumppia käynyt oikeastaan ollenkaan salilla, ja esim. kyykkytekniikkani oli aivan päin honkia, toin lantiota ihan älyttömästi eteen. Vasta kun ohjaaja kertoi miten kyykätään oikeaoppisesti, opin tekemään liikkeen.
- bodypumponparasta
Kunkin liikkeen musiikki riittää suorituksen aikana, EI tarvitse tehostaa laulamalla itse mukana. Kannustus ja tsemppaaminen sopii kyllä kuvaan. Vääriä liikeratoja olisi hyvä korjata vaikka henk.kohtaisesti tai näyttää itse oikea suoritustekniikka. Painoja kannattaa kannustaa muuttamaan/vaihtelemaan.
- mmmm1
Hyviä vinkkejä edellä! Itse lisäisin edellisiin, että on tärkeää, että ohjaaja kannustaa eikä hauku bodypump ohjelmaa. Itse lopetin erään ohjaajan tunnilla käymisen, sillä hän aina haukkui ko. ohjelmaa. "Tämä ei ole rankka", "tämä on outo liike", "tässä on huono musiikki" jne. Vaikka itse olisikin sitä mieltä, ei bodypump tunti (ja ohjaajan paikka) ole paikkan tuoda tätä esille. Jos omasta mielestä ei ole tarpeeksi rankkaa niin voi kääntää asian postiviiseksi esim. haasta itseäsi tänään -tyyppiseksi kehotukseksi.
Tsemppiä ohjaukseen!- bodypumponparasta
Kiitos mmmm1 kun toit tärkeän asian esiin. Nythän eletäänkin taas nykyisessä ohjelmassa sitä aikaa että ohjaaja voi (vapaasti?) tehdä ohjelmastaa mieleisensä poimimalla kappaleet ja sitä myöten liikkeet aiemmista ohjelmista. Juuri nyt on tärkeää kertoa kuinka "rankka" kappale on nykyiseen ohjelmaan verrattuna. Totta tuo että sen voisi "rankan" sijasta sanoa tyyliin "haastavampi" kuin nykyinen ohjelma. Mutta on tärkeää sanoa jotain koska sehän on tunnille osallistujan ainoa keino määritellä mitä painoja käyttää koska liikkeiden rasittavuudessa on isojakin eroja.
- 20+5
Tärkeimmät taidot täällä tulikin jo mainittua, eli positiivinen kannustus ja liikeiden oikean suoritustekniikan kertaaminen. Lisäisin vielä sen, että jos jumpalla on paljon porukkaa, niin ääneen laskeminen auttaa pysymään tahdissa. Minä menen ainakin pian sekaisin, jos en näe jumpparia.
Mutta pumppi on ihanaa:) - boardii
http://lesmillssuomi.boards.net/
siellä on aktiivit ja ohjaajat sulassa sovussa. - humppajumppa
- tulevaohjaaja
kiitos paljon viesteistä, näistä oli paljon apua! :)
- jibbii
parhaat pumppiohjaajat on liikunnan ammattilaisia. Fyssareita, liikunnanopettajia, jne. Kummasti se koulu vaan antaa ohjaamiseen ammattimaisuutta.
Ja ei kaikki fyssarit ole hyviä jumppaohjaajia mutta monesti on näin.
Btw, hyvä pumppiohjaaja on käynyt riittävän kauan itse pumpissa ja salilla että osaa 'rutiinisti' liikkeet. Uusien liikkeiden kanssa ähkivä intoa puhkuva ohjaaja saa minut siirtymään toisen ohjaajan tunneille. - http://lifeofpipa90.
- päöp
Voi eikö kukaan muuten lue blogiasi ilman että postaat sen jokaiseen aiheeseen.
No on siihen syytäkin, paskahan se on.
lopeta tollainen huomio huoraaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.344011Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131533Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2461476Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1801237Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1301011Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ811004Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254978- 62949
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56785