jenkkifutarin koulutus ja puoluetausta

15+6

mitenkä koulutettuja jenkkifudispelaajat ovat keskimäärin? entä mitä puolueita pelaajat yleensä edustavat? teen opinnäytetyötäni seinäjoen ammattikorkeakoulussa, ja ajattelin katsoa alustavalla kyselytutkimuksella, löytyiskö tiettyjen harrastusten piiristä edustettuna jonkinlaista selkeää jaettua linjaa esimerkiksi duunareihin tai omistavaan luokkaan

kiitos vastauksistanne

37

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+13

      Suurin osa jenkkifutaajista ovat joko opiskelijoita tai opintonsa kesken jättäneitä. Puoluekannan suhteen sovelletaan muun muassa Yhdysvaltain armeijasta ja Suomen jääkiekkopiireistä tuttua DADT-käytäntöä.

    • ex-ECG

      Suurin osa on peruskoulupohjalta ja harvat ovat kouluttautuneet ammattiin.
      Suurin osa työskentelee logistiikka-alalla. Omassa joukkueessani poikkeuksetta kaikki asuvat vuokralla ja työskentelevät epäsäännöllisin ajoin hanttihommissa. AInoastaan jenkkifudiksesta he saavat kaipaamaansa arvostusta toisilta samankaltaisiltaan.
      Voisi sanoa kyseessä olevan vahvasti työväen/alemman luokan harrastus.
      Lajin väkivaltainen luonne on omiaan luonnehäiriöisille ja kapean maailmankuvan omaaville.
      Toivottavasti tästä oli apua.

    • Ekonomi SJK

      Käy kuule kyselemässä Crocodilesin treeneissä. Eräskin siellä pelaava maajoukkuepelaaja on lääketieteen lisensiaatti. Puoluekantaa en tiedä.

      Luotettavia vastauksia tuskin saat täältä Suomi24 -palstalta. Minkähän alan lopputyön aiheeksi hyväksytään moinen kyselytutkimus? Ei tuo nyt liiketalouden, tekniikan ym. piiriin oikein tunnu istuvan. Pitäisiköhän sinun käydä vielä rupattelemassa päättötyön ohjaajan kanssa, että onko aihe ihan relevantti?

      • 3+8

        Lääketieteen lisensiaatti ja ekonomi pelaamassa seinäjoella? Sä jätkä paljastit jo itse että kusetat! EI seinäjoella ole mitään koulua missä voisi opiskella noita aloja, saatikaan edes yliopistoa. Painu puukkojunkkari hittoon täältä.


      • Näin on
        3+8 kirjoitti:

        Lääketieteen lisensiaatti ja ekonomi pelaamassa seinäjoella? Sä jätkä paljastit jo itse että kusetat! EI seinäjoella ole mitään koulua missä voisi opiskella noita aloja, saatikaan edes yliopistoa. Painu puukkojunkkari hittoon täältä.

        Seinäjoella on iso keskussairaala, jossa on paljon lääkäreitä. Ekonomiksi voi opiskella Seinäjoen yliopistokeskuksessa, ja paljon muualta muutŧaneitakin muuttaa Seinäjoelle työn perässä. Työttömyysprosentti on alhaisempi kuin esim pääkaupunkiseudulla.


    • 4+44

      älä valehtele, sajl:n tilastoissa on jo niin suuria valheita. älä tuo niitä tänne tilastoija

      ja höpöjuttuja lääkärien pelaamiset. He jos kuka tietää miten vaarallista on pelata.

    • peluri vastaa

      Itse olen kauppatieteen maisteri ja kokoomuslainen.
      Täältä et tosiaankaan varmaan saa mitään dataa päättötyötäsi varten.
      Omassa joukkueessa ainakin vaihtelee aika paljon lääkäreistä-trukkikuskeihin.

    • pasi hourailee taas

      se on hyvä että parturi-kampaajat äänestävät kokoomusta
      sama kuin tekisi safetyn pelissä

    • 1111

      eikös nuo kaikki ole vihreitä tai muita vastaavia ituhippejä, koulutus löytyy luultavimmin hortonomia puolelta

    • 3+4

      Meidän seurassa edarissa lähes kaikilla on korkeakoulututkinto, yks proffa sekä aika monta firman omistajaa. Insinöörejä on paljon.

      • Clinton Harriz

        mikäs seura mahtaa olla kyseessä?
        tiesitkö ettei firman omistaminen ole sama kuin korkeakoulututkinto. tonnilla saat osakeyhtiön rekisteröityä, et ei se paljoa vaadi, paitsi ehkä jenkkifutari nurmikenttäritarilta, joilla näyttää näitä toiminimiä olevan liiaksi.
        Yleisin yhtiömuoto toimii useimmiten periaatteella mies ja pakettiauto, et en tiedä miten hienoa hommaa se on. voimaa ja pientä korvausta siitä saa, et kiitos ettette vain norkoile työkkärin listoilla, kuten yksi mj-pelaaja, joka keskittyy uraansa työkkärin avustuksella ja heikolta näyttää tulevaisuus. ei koulutusta, ei duunia, mutta mj-paikka. onnittelut vielä se nfl kolkuttelee.


      • tietävä
        Clinton Harriz kirjoitti:

        mikäs seura mahtaa olla kyseessä?
        tiesitkö ettei firman omistaminen ole sama kuin korkeakoulututkinto. tonnilla saat osakeyhtiön rekisteröityä, et ei se paljoa vaadi, paitsi ehkä jenkkifutari nurmikenttäritarilta, joilla näyttää näitä toiminimiä olevan liiaksi.
        Yleisin yhtiömuoto toimii useimmiten periaatteella mies ja pakettiauto, et en tiedä miten hienoa hommaa se on. voimaa ja pientä korvausta siitä saa, et kiitos ettette vain norkoile työkkärin listoilla, kuten yksi mj-pelaaja, joka keskittyy uraansa työkkärin avustuksella ja heikolta näyttää tulevaisuus. ei koulutusta, ei duunia, mutta mj-paikka. onnittelut vielä se nfl kolkuttelee.

        Kyllän tuo on ihan junttieinareiden juttuja, kukaan täysjärkinen ei mene kilometriä lähemmäs jenkkifutiskenttää !!


    • Mikke Junkkeri

      Toimin YLE:llä politiikan toimittajana ja puoluekantani on N.S.D.A.P.

    • ol 95numero

      en äänestä muille hyvinvointia pelaan linjaa

    • sinkkumies____

      oma aiempi työpaikkani oli velodromin vahtimestarina. sain pestin pelikaverin avulla eli niin ne hyvä veli verkostot jyllää punaisessakin suomessa. liikuntavirasto ei tosin hyväksynyt arkipäivästä alkoholinkäyttöäni joten määräaikasuutta ei ikäväkseni jatkettu. tällä hetkellä työtön mutta todennäköisesti kohta puhelinmyyjä. haastattelu meni ihan hyvin viime kuussa. puolueita en oo äänestänyt. aiempi poliittinen vakaumukseni rajoittuu lähinnä jäsennyyteen terijoen hallituksessa. toivottavasti vastauksista on apua. tsemppiä opinnäytetyöhön

    • ex-whips&ecg

      eikös tää sinkkumies oo sama tyyppi joka kirjoitteli niitä hyväksikäyttö ja homoilukirjoituksia johonkin toiseen topicciin, ei ole yllätys et ollut vaxina velolla. tiesin heti ettei tollasilla jutuilla revittelevät ole lajia pelannut, nyhverö istunut kopissaan erektio päällä ja katsonut valvontakameroilla lajiharjoituksia. ihmettelinkin aikoinaan miksi vaxin kopin lasit ovat jossain tahnassa mut hyi

    • lersin senu

      kommunisti ja tuulimyllylämmittäjä

    • Hessu Hopo

      Olen koulutukseltani SEKÄ ammatiltani LAKIMIES, ja opetan seurassamme (hyökkäyksen)linjamiehiä pitämään kiinni paidoista muista erinäisistä objekteista joista saa otteen.

      Puoluetaustaltani nojaan oikeistoon päin (vasemmisto on ihan hömppä).

      • höo luikkaaja

        kerro joukkue tai muuten menee lokeroon höpö höpö


      • 15+5

        LAKIMIES ei ole koulutus! Tietäisit tuon jos koulussa olisit ollut.


    • Heja Sverige!

      RKP. Ja me olemme kaikki korkeakoulutettuja kantakaupunkilaisia.

    • 12+2

      minuakin on hyväksikäytetty urheilupiireissä. otan vielä muutaman oluen jääkaapista ja kerron sitten pian lisää

      • puolustuksen kapteen

        taisi sammua tämä juoppo, harmillista olisin mielelläni kuullut lisää hyväksikäytöstä, joka näyttää olevan hyvin yleistä jenkkifudiksessa globaalisti.
        muut edellä me perässä joukkuekaveriin


    • luuseri

      Kaikki ovat työttömiä ja elämän raiskaamia luusereita. Jotkut nousee vaikeuksista ja osa alkaa pelaamaan jenkkifutista. Koulu ei jenkkifutareille maistu toisin kuin keppana ja hampurilaiset. Vaaleissa varmaan piirtelevät kirkkoveneitä äänestyslippuihin, joku ovelin saattaa kirjoittaa siihen Aku Anka.

      • 9+20

        Amerikkalainen jenkkifutis tuhoaa aivot. Ei se ole meidän syy, että emme työllisty ja tarvitsemme apua normaaleissa jokapäiväisissä askareissa. Liika pääkontakti on syypää, mutta koitapa selittää se vakuutusyhtiöille.


    • objektiivinen #51

      Liitto voisi kyllä antaa osan TV-rahoista vammautuneille pelaajille, jotka ovat kuitenkin lajin suosion takana. He jotka antoivat suurimman uhrauksen eivät ole saaneet mitään vaan sinnittelevät pienellä sairauseläkkeellä päivittäin samaan aikaan kun toiset kylpevät rahassa.

    • 12+2

      pahoittelen että edellisellä kerralla sammuin ennen aikojani. minua nimittäin todella on hyväksikäytetty urheilupiireissä. nyt on tullut aika kertoa siitä koko suomen kansalle. haluan jakaa tarinani helpottaakseni nykyisten juniori urhelijoiden elämää sekä mahdollisesti auttaakseni erään entisen valmentajan uhreja.

      pakko vielä hetki kerätä rohkeutta. otan vielä muutaman oluen jääkaapista ja kerron sitten pian lisää


      ps. mielenkiintoinen wikipedia artikkeli http://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Frear

    • sensuurin_uhri

      Miksi täällä sensuroidaan kuin pohjois koreassa ?

      Vastauksia toivoen,
      Parturi Kampaaja (Kokoomus),
      Helsinki Wolverines C juniorit

      • avaimenperämitalisti

        Surulliset luuserit jotka tuottavat ehdoin tahdoin kritiikkiä suljetaan ankarammin kuin persuissa ikään. Toisin kuin parlamentarismissa täällä käytetään myös väkivaltaa. Olen itse sen kokenut aikoinaan pelatessani junioreissa. Kysyin valmentajalta milloin me oikein treenataan taktiikkaa. Tulos oli että olin bull on the ringissä putkeen 15 minuuttia ja eikä missä tahansa bull on the ringissä vaan sellaisessa missä sadistinen avaimenperämitaleja jakava valmentaja huusi pelaajien pelinumeroita ja sitten he ryntäsivät minua päin jolloin minun piti hartiablokata heidät pois mutta 13 vuotiaana en vielä tiennyt kaikkia pelinumeroita ja seurauksena sain lukemattomia iskuja selkääni kun takaa tullut pelaaja blokkasi minua. Se sattui paljon ja myöhemmin ortopedi kertoi minulle pituuskasvuni loppuneen nuoruudessa saatuihin jatkuviin iskuihin selkärankaan jotka tekivät selkärangastani kieron. Vakuutusyhtiö ei suostu maksamaan vuosien takaisista vammoista tulleita korvauksia koska valmentaja ei suostunut päästämään minua lääkäriin se oli ehto että saisi avaimenperämitalin.
        Olen nyt nuori mies vanhan miehen käyrässä ruumissa. työkyvytön ruumiilliseen työhön ja muuta työtä en voi tehdä koska koulut jäivät kesken lajin ja kipujen takia.
        Asun edelleen kotona ja elän vanhempien säälistä antavilla rahoilla kädestä suuhun. Minulla ei ole enää ystäviä koska jouduin lopettamaan lajin ja sain petturin leiman ja kaikki käänsivät selkäni minulle. Puhelimessa minulla on vain isäni, äitini ja viimeisen elossaolevan mummoni numerot. En saa asuntoa koska asun vanhempien luona ja minulla ei ole varaa vuokraan. Sininauhasäätiöön päästäkseni minulla pitäisi olla päihdeongelma mutta huumeisiin minulla ei ole varaa ja kiljua en saa kotona tehdä. Kerran tein metsässä mutta joku rikkoi säiliön vaikka olin säästänyt pitkään rahaa sokeriin ja pönttöön.

        Jos voisin mennä aikakoneella menisin sinne harjoituksiin ja pitäisin suuni kiinni.


      • porvarivaihtoehto

        kunnon vasuri itkemässä yhteiskunnan aiheuttamaa tuskaa.
        aina syy on muissa.
        jefussa kaikki vastaan kaikki ja ainoastaan
        VAHVIMMAT PÄRJÄÄ mentaliteetillä mennään.

        muut voi sitten ituhippeillä


      • Sekatyämies
        avaimenperämitalisti kirjoitti:

        Surulliset luuserit jotka tuottavat ehdoin tahdoin kritiikkiä suljetaan ankarammin kuin persuissa ikään. Toisin kuin parlamentarismissa täällä käytetään myös väkivaltaa. Olen itse sen kokenut aikoinaan pelatessani junioreissa. Kysyin valmentajalta milloin me oikein treenataan taktiikkaa. Tulos oli että olin bull on the ringissä putkeen 15 minuuttia ja eikä missä tahansa bull on the ringissä vaan sellaisessa missä sadistinen avaimenperämitaleja jakava valmentaja huusi pelaajien pelinumeroita ja sitten he ryntäsivät minua päin jolloin minun piti hartiablokata heidät pois mutta 13 vuotiaana en vielä tiennyt kaikkia pelinumeroita ja seurauksena sain lukemattomia iskuja selkääni kun takaa tullut pelaaja blokkasi minua. Se sattui paljon ja myöhemmin ortopedi kertoi minulle pituuskasvuni loppuneen nuoruudessa saatuihin jatkuviin iskuihin selkärankaan jotka tekivät selkärangastani kieron. Vakuutusyhtiö ei suostu maksamaan vuosien takaisista vammoista tulleita korvauksia koska valmentaja ei suostunut päästämään minua lääkäriin se oli ehto että saisi avaimenperämitalin.
        Olen nyt nuori mies vanhan miehen käyrässä ruumissa. työkyvytön ruumiilliseen työhön ja muuta työtä en voi tehdä koska koulut jäivät kesken lajin ja kipujen takia.
        Asun edelleen kotona ja elän vanhempien säälistä antavilla rahoilla kädestä suuhun. Minulla ei ole enää ystäviä koska jouduin lopettamaan lajin ja sain petturin leiman ja kaikki käänsivät selkäni minulle. Puhelimessa minulla on vain isäni, äitini ja viimeisen elossaolevan mummoni numerot. En saa asuntoa koska asun vanhempien luona ja minulla ei ole varaa vuokraan. Sininauhasäätiöön päästäkseni minulla pitäisi olla päihdeongelma mutta huumeisiin minulla ei ole varaa ja kiljua en saa kotona tehdä. Kerran tein metsässä mutta joku rikkoi säiliön vaikka olin säästänyt pitkään rahaa sokeriin ja pönttöön.

        Jos voisin mennä aikakoneella menisin sinne harjoituksiin ja pitäisin suuni kiinni.

        Mutta onhan sulla kuitenkin edelleen se avaimenperä tallessa? Äänestän Paavo Arhinmäkeä.


      • Nappula-Esko

        Kunnon uuvatti kyseessä. Veli pystyisi maksamaan sairaalakulut samantien panttaamalla avaimenperämitalin tai jos on kärsivällisyyttä niin järjestää huutokaupan siitä. Olen itse verkostoitunut numismaatikko ja filatelistipiireissä (muutamaan klubiinkin kuulun mutta ei tehdä siitä numeroa) voisin ottaa asiakseni myydä sinun avaimenperämitalisi.
        Miltä kuulostaisi jos elämä lapselle tv-gaalassa huutokaupattaisiin sinun mitalisi (samalla tavalla kuin kulta curren mm-95 kultamitali)
        Kun ihmiset tajuaisivat sen menevän hyväntekeväisyyteen aukeisivat rahahanat ja saataisiin sunkin käyrä selkä suoraksi.
        Rohkeasti vain yhteyttä minuun päin. Jos ujostuttaa nähdä kaksistaan Tattarisuolla niin voidaan myös tavata Käpylänmerkissä. Siellä on kuivaa ja lämmintä sunkin käyrälle rangalle.
        Niin pidemmittä puheitta tuu moikkaa Käpylän merkkii ja kysele Nappula-Eskoa (pitkä tarina lempimisnimeni mutta kerron kun tavataan)


      • Petetty-Itästadi

        Älkää missään nimessä tarttuko tähän Nappula-Eskon tarjoukseen avaimenperämitalin myymisestä! Kyseessä on tunnettu huijari, joka tienaa elantonsa jenkkifutismemorabilian ja erityisesti SAJL:n kultakauden tuotteiden myymisellä. Esko on sellainen pukki kaalimaan vartijana, että kauppaa avaimenperät alihintaan keräilijäkavereilleen, jotka usein toimivat Eskon itsensä bulvaaneina, ja saa myöhemmin mittavat voitot samasta tavarasta.

        Itse menetin lähes 20 000 euroa kun annoin Nappula-Eskon myydä kaksi (!) avaimenperämitaliani ja vanhan ECG:n pelipaidan. Kaupantekohetkellä valitteli kun ei oikein olekaan odotettua kiinnostusta ja halvalla meni. Sitten 3 kuukautta myöhemmin näin samat kamat Eskon nimissä floridalaisen huutokaupan esitteessä lähtöhintaan 35 000 taalaa. Ja kaupaksi menivät keräilijöille!


      • LIMEBACK1995-2001

        Eli kuitenkin sait avaimenperämitaleista vähintään 20 000- 25 000 rahaa.
        Paitaa en laskenut, mutta niissä hinnat liikkuu maksimissaan sadoissa.
        Aika hyvä hinta per mitali 10 000 ja ylöspäin.
        Halvimmillaan olen kuullut avaimenperämitalin vaihtaneen omistajaa Kallion yössä yhdellä thaihieronnalla ja tuopillisella olutta. Sama mitali kuulemma edelleen seilaa Kalliota ristiin rastiin. Jos jotakuta kiinnostaa nopea pikavoitto ni käy hakemassa mitalin Kallion piripäiltä ja entisiltä lajia harrastavilta herrasmiehiltä. Kerran näin mitalin EPI:llä Lepakkomiehessä, siitä on hyvä aloittaa tutkimukset


    • touchdown

      Matikassa äly loppui joukko-oppiin. Liikunta, enkku ja ruotsi tietty ok. Englannissa puolet koulun sanastosta ihan turhaa. Helmet, ball, sport, touchdown, football, team, equipment ja yard keskeistä sanastoa. Yleensä yläkoulun maikat antaa numeroihin hyvän miehen lisää.

    • tietäjä223

      Neljä vuotta keskustelua ja pelkkää tyhjänpäiväisyyksiä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe