Ketolalta hyvä kirjoitus koti-lapissa 13.02 kirjoitus kuin minun kynästä.Minä olen myöskin ihmetellyt kaukolämmön hintaa kemijärvellä.Liityin kaukolämpöön 2005 lämpö oli silloin suomen halvimmasta päästä vaan ei ole enään ketolan luvuissa todettiin että nyt se on lapin kallimasta päästä,mahdollisesti koko suomen.Pelottaa että aina kun näkee kaukolämmön auton ajavan ohi niin että paljonko nyt hinta nousee.Kaukolämpö on tehdyt käsittämättömän JÄRJETTÖMIÄ investointeja että hu.hu hu
-sähköturbinin hankkiminen
-Pelkosenniemen kaukolämpö täysin järjetön (ei asukkaita eikä kiinteistöjä)
-pyhätunturin kaukolämpö (järjetön)
-suomun kaukolämpö (mailman idioottimaisin päätös)Monessa terveessä yhtiössä olisi jo pantu toimitusjohtajalle ja hallitukselle kepit hihoihin.Mutta katkiaa se meidänkin pinna joskus lupaan sen.
Kemijärven kaukolämpö
22
828
Vastaukset
- Uuniton
Kaukolämmön hinnat kaksinkertaistunut 5-vuodessa.Vuonna 2008 kokovuoden maksut alvineen:555: €.Nyt vuodelta 2013 maksut:1070;-€. Tarttis tehdä jotain?!
1982 rakennettu ja rakennuslupa myönnettiin sillä ehdolla,että liittyy kaukolämpöön.Tämä on faktaa.
Kyllä ottaa pattiin,kun katselee niitä värivaloja,jotka heijastetaan kaukolämmön piippuun! - kalpit,kapit
Uuniton, paa suora sähkö tai öljy taikka maalämpö. Siitä se lähtee. On halapaa!
- neste
kalpit kapitille
menit nyt asian viereen.Kysehän oli vissiin kaukolämmön hinnan noususta ei sähköstä eikä öljystä.Kai ymmärsit edes sen verran.Maalämpö on puolet halvempaa kuin kallislämpö. - valinnan vapaus
neste kirjoitti:
kalpit kapitille
menit nyt asian viereen.Kysehän oli vissiin kaukolämmön hinnan noususta ei sähköstä eikä öljystä.Kai ymmärsit edes sen verran.Maalämpö on puolet halvempaa kuin kallislämpö.No miksi et siirry maalämpöön ? Käsittääkseni kaukolämpöön littyminen ei oo pakollista ? Kaukolämmöstä voi kait irrottautuakki milloin haluaa ?
- neste21
valinnan vapaus kirjoitti:
No miksi et siirry maalämpöön ? Käsittääkseni kaukolämpöön littyminen ei oo pakollista ? Kaukolämmöstä voi kait irrottautuakki milloin haluaa ?
Valinnan vapaus
Voi ääliö siihen on tullut liityttyä kun se oli viellä halpaa vaan ei ENÄÄN Kallislämpöön liittyminen makso 2500e jakokeskus 2500e ostatko pois.voi pyhä yksinkertaisuus tuot järvenjuoksua.Maalämpö kunniaan.on halpaa. - litkut
neste21 kirjoitti:
Valinnan vapaus
Voi ääliö siihen on tullut liityttyä kun se oli viellä halpaa vaan ei ENÄÄN Kallislämpöön liittyminen makso 2500e jakokeskus 2500e ostatko pois.voi pyhä yksinkertaisuus tuot järvenjuoksua.Maalämpö kunniaan.on halpaa.Paljonkohan ne maalämmön perustamiskustannukset mahtaa olla...ei riitä
kymppitonni....riittäiskö kaks kymppii.... - äääää-äääääää
litkut kirjoitti:
Paljonkohan ne maalämmön perustamiskustannukset mahtaa olla...ei riitä
kymppitonni....riittäiskö kaks kymppii....Ja taas tj.. Voisi kirjoittaa vielä että ääääää-ääääää-hehheh-ääää! ääääääääääääääää! ei taija riittää, ääääää-äääääääääää!
Mutta kymppi riittää. Lämmönsiirtimet on tällä menolla kohta halpaa tavaraa Kemijärvellä kun lämmitysjärjestelmät vaihtuu
- betonie
Eipä ole omistajaohjaus toiminut pätkääkään. Olisi tekn. lautakunnassa tai kaupunginhallituksessa pitänyt kellot alkaa soimaan viimeistään siinä vaiheessa kun Suomun laitosta suunniteltiin. Tekisi mieli tietää kuinka paljon keskustan kaukolämpöasiakkaat maksavat moisesta älyvapaudesta.
- kaukolämpö jankkila
Se hän se on sielä johtoportaan esimiehenä.
hyvä veli verkosto se tääläkin - maksa pois
Hyvät ihmiset, ei yhtiön asioita käsitellä kaupungin luottamuselimissä.
Vaan yhtiön hallituksessa ja toimivassa johdossa. Kaiken kaikkiaan on osaamattomia hallituksen jäseniä jotka eivät tiedä elinkeinoelämästä mitään.
Itse näen että Kaukolämpöä ei ole johdettu yhtiölain mukaisesti eli yhtiön edun mukaisesti, vaan muilla intresseillä. Tai sitten kannattavuuslaskelmat ja investointien suunnitelu on mennyt pieleen eli täydellistä osaamattomuutta.
Kaikkiaan antakaa painetta hallituksen jäsenille ja TJ:lle! ja toiseksi itse olette valinneet ne luottamusmiehet jotka siellä hallituksessa ovat, joten onneksi olkoon.- kukkuu3
Ei muuten ole valittu itse, kyllä kallislämmön hallituksen on valittu sulle mulle tuolle toiselle ei mitää.Periaatteella Kaarloa ei minun tietääkseni ei valittu edes viimeksi kaupungin (parlamenttiin)
- 35 kiitosta
Luultavasti yhtiön suuret asiat kuten investoinnit käsitellään luottamuselimissä eli kaupunginhallituksessa ja valtuustossa ? Eikös ne yhtiön kaikki investoinnit oo kaupunginvaltuuston yksimielisesti hyväksymiä ? Kiitos osaamisesta kuluu siten kaikille valtuutetuille.
- 8+5
35 kiitosta kirjoitti:
Luultavasti yhtiön suuret asiat kuten investoinnit käsitellään luottamuselimissä eli kaupunginhallituksessa ja valtuustossa ? Eikös ne yhtiön kaikki investoinnit oo kaupunginvaltuuston yksimielisesti hyväksymiä ? Kiitos osaamisesta kuluu siten kaikille valtuutetuille.
Jaa itse Pöyliä taas kirjoitustavasta päätellen siirtelemässä omia laskuja muiden maksettavaksi.
- voi ihmisen käsi!
35 kiitosta kirjoitti:
Höpöhöpö! Hallitus on vastuussa. Ei edes toimitusjohtaja vaan hallitus. Toimitusjohtaja pääsee vähällä kun saa kengänkuvan persiisiin mutta hallituksen jäsenet alkavat kaivelemaan lompakkoa. Se että takauksia investointiin on pyydetty valtuustolta ja se on takauksen tyhmyyttään myöntänyt ei vähennä osakeyhtiön hallituksen vastuuta pätkääkään. Olis varmaan kassun ja kumppaneiden syytä ollu perehtyä asiaan hyvissä ajoin. Valtuuston jäsenelle tai kaupunginhallituksen jäsenellekään ei helposti korvausvastuuta saada mutta osakeyhtiölaki on tehnyt sen helpoksi
- klapi klapi lkap
Näinhänse oli ruotsissaki aikoinaan..oli pelletti lämmitys halapaa.houkuteltiin ihmiset laittamaan pelletti kattiloita ja kas kummaa ei menny montaa vuotta niin hinnat pompsahtivat pilviin.
- aask
Toimitusjohtaja vaihtoon...sähkökatkos muutama viikko sitten ja miljoonalaitos on kontallaan, vaikka on ihan oma turbiini.Jotakin jossakin pielessä? ?
- työkkäristäkö ?
Kaupunkin ja Kaukolämmön kannattas ottaa töihin nämä jokka täällä 24 neuvoja antaa? Alakas olla hinnat kohillaan ?
- ei hötkyile
Vaihtakaa valopäät lämmitys.muotoa ja se olisi siinä. Turha itkeä täällä olettehan te juosseet ennenkin halvan perässä niin miksi ei nyt ? Tuli silloinkin suinki perustamiskustannuksia kaukolämpöön vai kuinka? Ainahan se maksaa kun vaihtaa mutta vapaehtoista se on.
- laskut maksussa
ei hötkyile kirjoitti:
Vaihtakaa valopäät lämmitys.muotoa ja se olisi siinä. Turha itkeä täällä olettehan te juosseet ennenkin halvan perässä niin miksi ei nyt ? Tuli silloinkin suinki perustamiskustannuksia kaukolämpöön vai kuinka? Ainahan se maksaa kun vaihtaa mutta vapaehtoista se on.
Juuri näin. Onneksi Suomessa on vielä valinnan vapaus. Vaihtaka aina halvempaan . Ei sitä kukaan kiellä. Olen kaukolämmössä ja oon tyytyväinen ollu. Kaikki pelaa hyvin . Eipä tartte huolehtia kattiloista ja nuohouksista. Voi huoletta lähteä reissuun...ei sammu polttimot .
- työkkäristäkö köpöll
Varsinainen neropatti taas asialla. Ei tehtyä saa tekemättömäksi. Konkurssi pitää välttää joko hintojen nostolla tai kaupungin tuella osakepääomaa korottamalla tai muuten. Joka tapauksessa veronmaksajat nämä kaukolämmön typeryydet maksaa tavalla tai toisella.
- haapa sulli
laskut maksussa kirjoitti:
Juuri näin. Onneksi Suomessa on vielä valinnan vapaus. Vaihtaka aina halvempaan . Ei sitä kukaan kiellä. Olen kaukolämmössä ja oon tyytyväinen ollu. Kaikki pelaa hyvin . Eipä tartte huolehtia kattiloista ja nuohouksista. Voi huoletta lähteä reissuun...ei sammu polttimot .
Laskut maksussa
Ei välttämättä valinnan vapautta särkikankaalla niin sanotulla petoperällä kun rakensit talon 1985-1995 rakennusluvan saannin ehtona oli joko sähkö tai kallislämpö.pakko pelata hyvin nuilla hinnoilla ja mitä tulee nuohoukseen kerran vuodessa käy nuohooja sinun ei saa mennä itse sinne nuohoomaan niin sanoo laki. Mutta ei sulla taida olla maksaa nuohousta kun kaukolämpö vie kaikki rahasi. - Markku 11
Vai olisko sittenkin niin, että 24 palsta on ottanut kaukolämmön hallituksen ja toimitusjohtan töihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi402959Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs332787100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482433Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo452071Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks212004Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581770- 431672
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371530- 451453
- 261301