Onko tämä laillista, että liikennevakuutuksissa on näin suuri "ikälisä" . Olen 19v mies Oulun seudulta ja minulla on autona Mazda 323F 1.6 vuosimallia -90. Otin viime syksynä siihen liikennevakuutuksen Pohjolasta hintaan 720e.
Vuodenvaihteessa hinta nousi 760 euroon.
Jos minun isä, 56v, asuu Koillismaalla, ottaa uuden vakuutuksen samaan autoon Pohjolasta, niin hinta on 430 euroa. Tämä 330 euron "ikälisä" on minusta täyttä kusetusta.
Toinen esimerkki on isän auto, Mazda 626 1.8 vm. -98, jonka liikennevakuutus ilman bonuksia Pohjolasta on 530e. Jos auton laittaisi minun nimiin, vakuutus maksaisi 950 e. "Ikälisää" 420 euroa!!
Tämä samansuuruinen "ikälisä" näkyy olevan kaikkien autojen liikennevakuutuksissa Pohjolassa.
Minusta tuntuu, että POP-vakuutus on halvin vakuutusyhtiö ainakin nuorille autonomistajille. Omaan matukkaan liikennevakuutus sieltä olisi 518e minun ottamana ja 440e isän ottamana.
Olen laskenut vakuutuksen hinnan moneen autoon POPin laskurilla ja "ikälisä" on vain n. 70-80 e.
Kertokaa ihmiset minkä hintainen liikennevakuutus teillä on autossa!
Onko POP-vakuutus hyvä vakuutusyhtiö, kannattaako vaihtaa siihen?
Liikennevakuutuksen hinta?
37
13940
Vastaukset
- ihan oikein
Yleensä vanhemmilla kuskeilla on bonukset joita ei uudella kuskilla ole.Siksi halvemmat vakuutukset tietenkin ja vakuutusyhtiöt voi laittaa vakuutuksiin ikälisää ihan kuten haluavat.Yleensä alle 25v maksaa isomman summan, koska suurin osa kolareista ajelee juuri tuon ikäiset.On ihan oikein, että se ikäluokka joka kaahaa ja ajaa kolarit myös maksaa törttöilyt.
- Sijainti myös
Ja isommissa kotipaikoissa on isommat vakuutusmaksut, eli Oulu vrt. Koilismaa, koska riskikin on suurempi. Tosin sehän ei tarkoita samaa, kuin missä autolla ajetaan.
- vakuutuksetturhia
"On ihan oikein, että se ikäluokka joka kaahaa ja ajaa kolarit myös maksaa törttöilyt."
Mun mielestä on oikeudenmukaisempaa, että se joka kaahaa maksaa törttöilyt. Mulla on ollut 30 vuotta ajokortti eikä ole tapahtunut yhtään vahinkoa. Siitä huolimatta piti alkaa lusimaan vakuutusmaksuja aikoinaan nolla bonuksilla. Oikeudenmukaisempaa olisi antaa ensin täydet bonukset, koska yhtään vahinkoakaan ei ole tapahtunut. - Anonyymi
Suurimmaksi osaksi vanhat kuljettajat ovat riskitekijä liikentteelle. johtuen puutteelista tiedoista liikeene merkeistä/säännöistä , Ajo taito on heikentynyt motoriikan heikentymisen johdosta ja kun tähän lisätään heikko näkökyky joka on supistunut iän myötä ja kaikki tämä aiheuttaa epävarmuutta katuliikentessä ja hidastelua/virhearviointia maatie/moottoritie liiikenttessä. suurimmaksi osaksi kaikki vanhat kuljettajat tulisi peruskouluttaa uudelleen . Ja näin saataisiin töitä nuorille , joita vanhat kuljettajat eivät enää kykene tekemään. Johan tämän ymmärtää vanha reetaki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmaksi osaksi vanhat kuljettajat ovat riskitekijä liikentteelle. johtuen puutteelista tiedoista liikeene merkeistä/säännöistä , Ajo taito on heikentynyt motoriikan heikentymisen johdosta ja kun tähän lisätään heikko näkökyky joka on supistunut iän myötä ja kaikki tämä aiheuttaa epävarmuutta katuliikentessä ja hidastelua/virhearviointia maatie/moottoritie liiikenttessä. suurimmaksi osaksi kaikki vanhat kuljettajat tulisi peruskouluttaa uudelleen . Ja näin saataisiin töitä nuorille , joita vanhat kuljettajat eivät enää kykene tekemään. Johan tämän ymmärtää vanha reetaki.
Vanha Reetakin osaa oikeinkirjoitusta.
- ikälisä?
Tänään kävin vaihtamassa oman matukan isän nimiin ja otettiin siihen uusi vakuutus Pohjolasta. Osakaskon kera hinta on vain 480e, kun yhdestä vanhasta matukasta joka on poistettu liikennekäytöstä siirrettiin 15% bonukset uudempaan.
Pohjolan konttorilla sanottiin, että alle 23v kuskeilla vakuutus on kalliimpi ja ne väitti, että yhtä iso ikälisä on joka yhtiössä.
Ei alle 25 -vuotiaat aja suurinta osaa kolareista vaan yli 60 -vuotiaat, se on tutkittu juttu. Miksi köyhien opiskelijoiden ja työttömien nuorten pitäisi maksaa vakuutuksista niin paljon?
Vakuutusmaksut pitäisi määrätä tulojen ja auton iän mukaan, vanhalla autolla ajavalla työttömällä pitäisi olla lähes ilmaiset vakuutukset ja yli 5000e/kk tienaavalla useita tuhansia euroja, niin järjestelmä olisi oikeudenmukainen.- Korvaukset saamatta.
Tuo on vaarallista touhua, jos vahinko sattuu.
Siis että sinä olet auton pääasiallinen käyttäjä, mutta vakuutus on toisen nimissä.
Saattaa korvausrahat jäädä saamatta.
http://www.if.fi/web/fi/tietoaifista/ajankohtaista/pages/vakuutusbulvaanien-määrä-nelinkertaistui-tehotarkkailussa.aspx
http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/404770/Ala ryhdy bulvaaniksi - riistetty
Korvaukset saamatta. kirjoitti:
Tuo on vaarallista touhua, jos vahinko sattuu.
Siis että sinä olet auton pääasiallinen käyttäjä, mutta vakuutus on toisen nimissä.
Saattaa korvausrahat jäädä saamatta.
http://www.if.fi/web/fi/tietoaifista/ajankohtaista/pages/vakuutusbulvaanien-määrä-nelinkertaistui-tehotarkkailussa.aspx
http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/404770/Ala ryhdy bulvaaniksiniin ja se ei riitä, saattaa syntyä vahinkokeskuksen näkökannasta hyvikemaksuvelvollisuus,ja syntyykin,jollei itsekin ole merkittynä toiseksi haltiaksi rekisteri otteeseen,, vaikkei olisi kolaroinutkaan, ko, hyvikemaksut ovat kolminkertaiset auton käyttöajan aikana, eli 6,kuukaudessa helposti jo noin 1500 euroa, itselleni niin kävi autoilessani veljen nimissä olevalla autolla noin puolivuotta. sitten hän kuoli, ja perikunta ilmoitti vakuutus yhtiöön siitä, eli vaativat käytännössä autoa hallitsemisen perusteella hyvikettä väärästä rekisteröinti tietojen antamisesta vaikei niitä mitenkään veljeni tai mun toimesta oltu näin annettu, elikkä muistakaa merkitä yli 30 päivän käytössä olevassa autossa käytännössä autoilevakin henkilö haltiaksi, kas kun suomen autoilu ja vakuutuslaki ei salli kenenkään auttamista, tai järjestelyjä, kutsuvat sitä bulvaaniuttamiseksi ,nim, paska juttu
- ikälisä?
Korvaukset saamatta. kirjoitti:
Tuo on vaarallista touhua, jos vahinko sattuu.
Siis että sinä olet auton pääasiallinen käyttäjä, mutta vakuutus on toisen nimissä.
Saattaa korvausrahat jäädä saamatta.
http://www.if.fi/web/fi/tietoaifista/ajankohtaista/pages/vakuutusbulvaanien-määrä-nelinkertaistui-tehotarkkailussa.aspx
http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/404770/Ala ryhdy bulvaaniksiSamaa ne väitti Pohjolan konttorissakin, mutta en usko että perheenjäsenen autolla kolaroitaessa jää korvaukset saamatta ja sitäpaitsi minut vaihdettiin auton haltijaksi, kun muka poliisi vie kilvet, kun on eri ihmisen nimissä.
Kaikenlaista paskaa vakuutusyhtiöt keksiikin, että saisi isommat voitot... - Hyvät_tulot_ja_hyvä_auto
Ajatusmallisi vakuutusmaksujen sitomisesta henkilön tuloihin on aika vääristynyt. Ei ole mitenkään vakuutusyhtiön ongelma jos "perähikiän" peräkammarinpojalla ei ole varaa ostaa vakuutusta.. Vakuutusten hinta perustuu aikalailla todennäköisyyslaskentaan eikä hyväntekeväisyyteen.
- fnwu90w
kyllä kuule nnuoret ajaa semmoset kolarit jotka eniten vaikuttaa maksuihin eikä pappojen pikkutöymäykset eihän ne kovaa ee usk ajaa kuten sä romubemulla mittaipohjassa
- kilpailutusta lisää?
Liikennevakuutuksissakin on isoja eroja, vaikka luulisi niiden hintojen olevan suunnilleen samalla tasolla joka yhtiössä. 70%:n bonuksilla oli Pohjolan hinta
274 e ja toisessa yhtiössä 173 e .(sama auto ja vak ottaja). Okei. Minun autossa eli volvo v40 1.8 bonus 70% maksan vielä n.180e
Lähitapiola on minulla.- Heja Sverige!
Folksam ei rokota nuorta autoilijaa.
- laske kulut ensin
Heja Sverige! kirjoitti:
Folksam ei rokota nuorta autoilijaa.
Sinänsä outoa jos "köyhän opiskelijan ja työttömän" täytyy omistaa auto vaikka ei olisi oikein varaa maksaa edes vakuutuksia...
- ikälisä?
laske kulut ensin kirjoitti:
Sinänsä outoa jos "köyhän opiskelijan ja työttömän" täytyy omistaa auto vaikka ei olisi oikein varaa maksaa edes vakuutuksia...
Minun on välttämätöntä omistaa auto, koska asun niin kaukana kaikesta. Kylille on matkaa 35km ja ainoa joukkoliikenne on kerran päivässä kylillä kulkeva koulubussi. Minähän syrjäytyisin ilman autoa : )
Minä yritin laskea vakuutuksen hintaa omaan Mazdaan Folksamin sivuilla ja laskuri valittaa, että auto on yli 20v vanha ja pitäisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
Ei taida Folksam antaa vakuutuksia vanhaan autoon. Helvetin hurrit! - Heja Sverige!
ikälisä? kirjoitti:
Minun on välttämätöntä omistaa auto, koska asun niin kaukana kaikesta. Kylille on matkaa 35km ja ainoa joukkoliikenne on kerran päivässä kylillä kulkeva koulubussi. Minähän syrjäytyisin ilman autoa : )
Minä yritin laskea vakuutuksen hintaa omaan Mazdaan Folksamin sivuilla ja laskuri valittaa, että auto on yli 20v vanha ja pitäisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
Ei taida Folksam antaa vakuutuksia vanhaan autoon. Helvetin hurrit!No kuule ota yhteyttä sinne asiakaspalveluun niin tiedät. Asioida voi ihan suomeksi!
- ikälisä?
Heja Sverige! kirjoitti:
No kuule ota yhteyttä sinne asiakaspalveluun niin tiedät. Asioida voi ihan suomeksi!
Okei. Minä soitin asiakaspalveluun ja ne sanoi, ettei yli 20v vanhaan autoon saa muuta, kuin liikennevakuutuksen ja hinta Mazdaan olisi lähes 800e/vuodessa. Folksam on vielä kalliimpi, kuin Pohjola ainakin minun tapauksessa.
- asssssss
laske kulut ensin kirjoitti:
Sinänsä outoa jos "köyhän opiskelijan ja työttömän" täytyy omistaa auto vaikka ei olisi oikein varaa maksaa edes vakuutuksia...
Auto voi maksaa vähemmän kuin sen vakuutus ainakin lyhyellä aikavälillä. Eli jos auto pysyy hyvin "nipussa" niin kiinteitä kuluja on eniten vakuutuksesta, sitten käyttömaksusta (jos vanha painava auto).
- POP
Tein syyskuussa 2014 - yksityishenkilönä ja aivan tavalliselle perushenkilöautolle - kohtalaisen laajan liikennevakuutus-tarjousvertailun, hankkimalla tarjoukset kuudesta vakuutusfirmasta, ja sen vertailun tuloksena POP-vakuutus oli selkeästi edullisin vuosittaisen vakuutusmaksun määrän perusteella. IF jätti kalleimman tarjouksen.
- Kaltoin
Entä, kun pitää korjauttaa kaskoa käyttäen?
- vääryyshänse
Ikälisä on perustuslain vastainen. Siitähän voi tehdä casen, mutta kannattaa muistaa että olet itse häviäjä maksujen muodossa kun vähän vanhenet ;)
- RiskinMukaan
Perustuu keskimääräiseen vahinkohistoriaan kuskin ja auton sekä kotipaikkakunnan osalta. Aivan samoin kuin kotivakuutuksessa esim. rakennuksen materiaali jne.
Elämä on valintoja jos on nuori ja haluaa bimmerin, niin se näkyy sitten vakuutusten hinnoissa.
Enkä nyt satasen tai kahden eroja hirveästi itkisi, pitäisikö mautojen vakuutustenkin olla samat kuin autoilla...
http://www.talouselama.fi/uutiset/hs mopoauton vakuutuksen hinta lahes 900 eihan kukaan enaa osta niita/a2239058 - perseerkki
"Perustuu keskimääräiseen vahinkohistoriaan kuskin ja auton sekä kotipaikkakunnan osalta. Aivan samoin kuin kotivakuutuksessa esim. rakennuksen materiaali jne."
Joo mutta LIIKENNEVAKUUTUS on pakko ottaa, joten ikään ja sukupuoleen liittyvä hinnoittelu on LAITON. Yhtälailla voidaan laittaa vasenkätisille korkeammat maksut, kyllähän tätä tukeva tilasto saadaan aikaan.
- halpaa
Pop on halpa, jos et kolaroi ja käytä kaskoa. Kun nyt myydään vakuutuksia 20 % alennuksella, niin muistakaa, että teidän auto lähetetään halpiskorjaamoon tarvikeosien pariin.
- klkfdlfkd
Laitapa todisteet tuosta mantrasta mitä hoet. Ei taida olla todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
- Laillista_ja_oikein
Hämeen Sanomat
28.11.2005 STT KOTIMAA
"
Kuljettajan ikä vaikuttaa liikennevakuutusmaksuun
Kuljettajan ikä vaikuttaa auton liikennevakuutukseen ainakin parilla suomalaisella vakuutusyhtiöllä. Ne perivät korkeampaa vakuutusmaksua nuorilta, ensimmäisiä vuosiaan autoilevilta. Käytäntö on lainattu Keski-Euroopasta.
Pohjola otti ikämaksun käyttöön kuukausi sitten. Tapiola ottaa sen käyttöön vuoden vaihteessa. Kummallakin korotus on likimain saman suuruinen, viitisen prosenttia.
Pohjolan tuotepäällikkö Kyösti Talsi sanoo, että suomalainen bonusjärjestelmä on tähänkin asti suosinut varttuneita kuljettajia, joilla on useiden vuosien ajokokemus. Bonuksia kertyy vakuutuksen vuosien karttuessa.
Tytöt maksavat vähemmän kuin pojat
- 18-24-vuotiailta peritään meillä viiden prosentin korotus ja yli 70-vuotiailta yksi prosentti. Tyttöjen vakuutusmaksu on kolme prosenttia pienempi kuin poikien, hän kertoo.
Tapiolassa 18-19-vuotiailta peritään kuusi prosenttia ja 20-25-vuotiailta neljä prosenttia korkeampaa maksua kuin vanhemmilta. Tapiolassa sukupuoli ei vaikuta maksuun.
Tilastojen mukaan nuorille kuljettajille sattuu eniten onnettomuuksia ja etenkin nuorille miehille. Onnettomuudet vähenevät iän ja ajokokemuksen karttuessa kunnes taas vanhuuden vaivojen, hidastuvien reaktioiden ja havaintokyvyn heikkenemisen myötä kolarit alkavat lisääntyä.
Tapiolan moottoriajoneuvovakuutusyksikön johtaja Simo Rinne kertoo, että Keski-Euroopassa kuljettajan ikä on yleinen vakuutusten hinnoitteluperuste. Suomalaisten vakuutusyhtiöiden hinnoitteluperusteet ovat hänen mukaansa karkeampia kuin Keski-Euroopassa. Tämä johtuu mm. autokannan koosta. Suurissa autoilumaissa suurista automääristä saadaan yksityiskohtaisempaa tilastotietoa hinnoittelun perusteeksi kuin Suomessa.
Kyösti Talsi Pohjolasta muistuttaa, että kuljettajan ikä on vain yksi vakuutusten hinnoitteluperuste. Hintaan vaikuttaa myös auton merkki, malli ja ikä sekä alue, jolla autoa pääasiallisesti käytetään.
Vakuutusyhtiöt ovat jo kymmenkunta vuotta voineet hinnoitella vakuutuksensa vapaasti ja myös määritellä hinnoitteluperusteet. (HäSa)“- oikeudenmukaista_myös
Noin se menee ja nuorukaisten on turha asiasta messuta. Tasa-arvoisempaa on kaikkien kannalta, että ne maksavat, jotka vahinkojakin aiheuttavat. Suurin vahinkoja aiheuttava ikäryhmä on juuri alle 24-vuotiaat miehet.
- laitonta
Kyse ei ole yksilön kannalta samasta asiasta. Samasta syystä lappu kaupan ikkunassa että ei romaneita sisälle kuin yksi kerrallaan on rasistinen vaikka tilastollisesti voisit esittää romanien varastaneen kaupasta tavaraa enemmän kuin muut. Eli vakuutusyhtiö syrjii iän ja sukupuolen perusteella, tämä on kielletty perustuslaissa joten mikään taulukko tai tilasto ei asiaa muuta. Tai ilmeisesti vakuutusyhtiö olisi selvinnyt juutalaisten kaasuttamisesta sanomalla että oli siellä rikollisiakin.
- ainoa_oikea_tie
laitonta kirjoitti:
Kyse ei ole yksilön kannalta samasta asiasta. Samasta syystä lappu kaupan ikkunassa että ei romaneita sisälle kuin yksi kerrallaan on rasistinen vaikka tilastollisesti voisit esittää romanien varastaneen kaupasta tavaraa enemmän kuin muut. Eli vakuutusyhtiö syrjii iän ja sukupuolen perusteella, tämä on kielletty perustuslaissa joten mikään taulukko tai tilasto ei asiaa muuta. Tai ilmeisesti vakuutusyhtiö olisi selvinnyt juutalaisten kaasuttamisesta sanomalla että oli siellä rikollisiakin.
Passaa aloittaa yhdenmiehensota vakuutusyhtiöitä vastaan iän ja sukupuolen perusteella harjoitetusta syrjinnästä, koska myöhäisteini ei saa liikennevakuutusta samaan hintaan kuin aikuinen, kokeneenpi kuljettaja.
Voin vakuuttaa ettei kukaan asianajaja ei ota kannetta hoitaakseen. Johan tuolle teiniuholle nauraisi naurismaan aidatkin.
Tällä uhollanne saatte aikaan vain sen, että bulvaanien avulla otettuja otettuja liikennevakuutuksia aletaan syynätä entistä tarkempaan.
Tosiasiassa höyrypäät nuoret liikennekaaharit saavat Suomessa liikennevakuutuksen suhteellisesti halvemmalla kuin suurissa autoilumaissa. Tässä kohtaa meillä olisi vielä opittavaa esim. Saksasta. - selkeäepäkohta
Vakuutusehdot on jo kerran muuttuneet kantelun johdosta eli kyllä ne muuttuu. Ts. ns. kakkosautosta ei voi periä korkeampaa vakuutushintaa kuljettajalta jolla on 70% bonus ykkösautossa kuin juuri kortin saaneelta 18-v Liisalta. Ennen oli tämäkin epäkohta olemassa...
Liikkennevakuutuksista voi kannella finassivalvonta viranomaiselle. Ja muistakaa että kaikkiin kanteluihin on vastattava. Eli aloittaja voi ihan hyvin tehdä kantelun. Kannattaa aloittaa tasa-arvo viranomaisesta (vetoa epäkohtaan että naisille on kalliimpia MP-vakuutuksia) - miesten tasa-arvo ei ole juuri tasa-arvovaltuutettua kiinnostava asia.
Kyse on selkeästi perustuslain vastaisesta asiasta, joten lopputulos on aivan selvä. Ainoastaan lakimies on niin hölmö ettei näe metsää puilta. - Vakuutusneuvos
Liikennevakuutuksen saa hinnoitella riskin mukaan. Nuorilla kuljettajilla riski on suurempi.
Sukupuolta ei saa käyttää hinnoitteluperusteena. Vakuutusyhtiössä asia hoidettiin siten että halvempi hinta nostettiin kalliimman hinnan mukaiseksi.
- Työtönsähkömies19v
elikkä otin carina e 97 vakuutusta ja kaikki muut hinkui helmikuussa 2015 yli 900e. No folksam tarjos 660€ vuosi. isän iällä hinta olisi ollu 300€ luokkaa. Kyl tää on aivan syvältä ku bemmipojat pilanneet nuorten maineenkun ajetaan 100km/h keskustassa ja taitoa ei ole edes polkupyörää ajaa -_-
Nyt ostamassa 626 mazdaa ni folksan vinkuu etten saa vakuutusta ku nii vanha auto. Ja muut yhtiöt haluu yli 900€ taas. Syvältä suolesta löytyy suomen vakuutusyhtiöt. Ja yhtään kolaria en oo ajanu mopolla traktorilla piikillä tai autolla nyt 4 vuodessa :I- VastausLöytyyVasemmalta
Suomalainen vakuutusyhtiö ei voi kieltäytyä myöntämästä liikennevakuutusta suomessa rekisteröityyn autoon, koska liikennevakuutus on pakollinen. Toki hinnoittelulla ja vaatimalla etukäteismaksu voidaan ehdot tehdä niin epäedullisiksi, että asiakas ei ota vakuutusta ellei ole oikeasti muuta vaihtoehtoa. Vapaaehtoista kaskoa ei taasen ole pakko myöntää.
- Anonyymi
VastausLöytyyVasemmalta kirjoitti:
Suomalainen vakuutusyhtiö ei voi kieltäytyä myöntämästä liikennevakuutusta suomessa rekisteröityyn autoon, koska liikennevakuutus on pakollinen. Toki hinnoittelulla ja vaatimalla etukäteismaksu voidaan ehdot tehdä niin epäedullisiksi, että asiakas ei ota vakuutusta ellei ole oikeasti muuta vaihtoehtoa. Vapaaehtoista kaskoa ei taasen ole pakko myöntää.
Miksi pitäisi olla Kasko yli 10-vuotiaassa autossa ellei se satu ole poikkeuksellisen arvokas yksilö. Jos maksetut vakuutusmaksut ylittävät muutamassa vuodessa auton arvon, niin senhän joutuu jo ajamaan ojaan pystyyn eli myymään vakuutusyhtiölle.
En ole vanhoissa autoissa pitänyt muuta kuin palo-,varkaus- ja hirvivahinkovakuutuksen , joita toiset nimittää joksikin kevytkaskoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi olla Kasko yli 10-vuotiaassa autossa ellei se satu ole poikkeuksellisen arvokas yksilö. Jos maksetut vakuutusmaksut ylittävät muutamassa vuodessa auton arvon, niin senhän joutuu jo ajamaan ojaan pystyyn eli myymään vakuutusyhtiölle.
En ole vanhoissa autoissa pitänyt muuta kuin palo-,varkaus- ja hirvivahinkovakuutuksen , joita toiset nimittää joksikin kevytkaskoksi.Omistan useamman auton jotka vuorotellen ajossa tilanteen mukaan. On vain liikenne vakuutukset hinnat 72€ - 187€ vuodessa. Lisänä Autoliiton vakuutus n.120€. korvaa hinauksen, renkaan vaihdon yms. On henkilökohtainen ei ajoneuvokohtainen. Ei ikärasismia
- Anonyymi
Tarvitsetko apua autovakuutuksen hankintaan tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389