Suomessa on maailmanluokan huippukuskeja koirineen, he ovat voittaneet maailmanmestaruuksia, Eurooppa Cupeja, Euroopanmestaruuksia.
Mutta valjakkourheilu ei saa julkisuutta lehdistössä, vaikka sinne kuinka tietoa tarjoaisi. Esimerkiksi Oulussa Kaleva ei julkaise mitään mikä koskee valjakkourheilijoiden menestyksiä.
Kuitenkin huippu valjakkourheilijamme ovat tunnettuja kautta maailman, joten tätä vasten tietopimennys on sitäkin ihmeellisempä.
Lisäksi valjakkourheilijat satsaavat taloudellisesti valtavia summia urheiluun, koirat maksavat, laaturuoka maksaa, bensakulut, matkat ja yöpymiset maksavat maltaita kun ne itse joutuu maksamaan. Huippu-urheilija koirineen matkustaa jopa 15.000 kilometriä per kisakausi omalla kustannuksellaan.
Valmentajia ei lajissa ole.
Suomessa on suuresti syytä alkaa julkistaa kilpailutietoja valjakkourheilusta.
VALJAKKOURHEILUN JULKISUUS
3
68
Vastaukset
- Ville Vattu
Jukisuutta kannattanee hakea koiramme lehdestä sillä koirathan ne siinä lähinnä juoksee.. Eipä tuo lajina varmaankaan suuria kansanryhmiä kiinnosta sen enepää kuin pilkkikisojen tulokset ja kaikenkarvaiset moottorikelkoilla rälläämiset...
- tietäjä
Koiramme lehti ei ole oikea foorumi valjakkourheilijoille. Olet oikeassa Suomessa valjakkourheilu ei massoja kiinnosta. Mutta siitä huolimatta laji ansaitsee julkisuutta siinä missä muutkin lajit. Suuressa maailmassa laji on tunnettu ja arvostettu - mutta ei Suomessa.
Pilkkikisat ja rälläämiset kuuluvat täysin eri kategoriaan.
Kirjoittamastasi huomaa ettet sinäkään tiedä lajista yhtään mitään.- vjygvhy
Se että suuressa maailmassa tuo pienen piirin harrastus tuntuu suuremmalta kuin suomessa johtuu vain siitä että suuressa maailmassa on enemmän harrastajia. Mutta siellä suuressa maailmassa väkiväärään suhteutettuna se on vielä suomeakin pienemmän porukan puuhastelua. Maailmanmestaruus tuossa lajissa on pienempi saavutus kuin pronssimitali maakuntaviesteissä.
Mutta siinä olen kanssasi samaa mieltä, että enemmän julkisuutta se ansaitsisi. Paljon turhemmat ja jos mahdollista pienemmänkin harrastajakunnan pippalotkin sitä palstatilaa saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682229Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921496Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621302Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701291- 1151150
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901011- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍84899- 111894