Mieheni on aivan ihana ihminen ja kohtelee minua hyvin aina kun olemme kahdestaan. Heti jos hänen kavereitansa on paikalla hän kohtelee minua tosi loukkaavasti ja tunnen että olisin hänelle ilmaa.
Olemme keskustelleet tästä asiasta ja hän väittää ettei tiedä mistä kyseinen kohtelu johtuu. Pyydänkin nyt miehistä mielipidettä. Minkä ihmeen varten hän muuttuu aivan toiseksi ihmiseksi??
Miksi mies muuttuu kavereiden seurassa
20
6483
Vastaukset
- täälläkin
Joo, tuttulta kuulostaa. Olen ottanut tämän kotona joskus puheeksi ja mies sen kun pyörittelee silmiään eikä ole ymmärtävinään mitään.
Saan olla joskus ihan nolona seurassa. Olen joskus päättänyt että seuraavalla kerralla räjähdän ihan avoimesti ja nolaan meidät molemmat ihan perusteellisesti. Toimisikohan?- Saara
Oon kans saanu monet kerrat hävetä silmät päästäni ja en oo tienny miten päin olla tilanteessa. Myöhemmin mies pyytelee anteeks ja lupaa ettei enää ikinä käyttäydy loukkaavasti. Oon yrittäny kysellä josko häntä ärsyttäis mussa jokin piirre ja kavereiden olles paikal haluis jotenki nolata munt. Sanoo ettei se oo mitään sellasta mut mitä se sit on??. Oon sanonu hänel et hänen kaverit luulee et meidän suhde on aina tollast et hän lynkkaa munt eikä arvosta ollenkaan.
Nykyään en ees kauheesti halua lähtee mihinkään yhes hänen kavereiden kans mihinkään ku ain se on sellast sättimist.
Oltiin viime kesän yksis häissä ja siel menetin hermoni. Se oli tosi kamala tilanne ku jopa hänen kaveri alkos piikitteleen mua ja mähän suuttusin oikeen kunnol. Lopult he molemmat pyysi anteeks mut mun juhlafiilis oli mennyttä.
On tää uskomatont. Onks sulla muuten ihan kiltti mies?. - kiltti
Saara kirjoitti:
Oon kans saanu monet kerrat hävetä silmät päästäni ja en oo tienny miten päin olla tilanteessa. Myöhemmin mies pyytelee anteeks ja lupaa ettei enää ikinä käyttäydy loukkaavasti. Oon yrittäny kysellä josko häntä ärsyttäis mussa jokin piirre ja kavereiden olles paikal haluis jotenki nolata munt. Sanoo ettei se oo mitään sellasta mut mitä se sit on??. Oon sanonu hänel et hänen kaverit luulee et meidän suhde on aina tollast et hän lynkkaa munt eikä arvosta ollenkaan.
Nykyään en ees kauheesti halua lähtee mihinkään yhes hänen kavereiden kans mihinkään ku ain se on sellast sättimist.
Oltiin viime kesän yksis häissä ja siel menetin hermoni. Se oli tosi kamala tilanne ku jopa hänen kaveri alkos piikitteleen mua ja mähän suuttusin oikeen kunnol. Lopult he molemmat pyysi anteeks mut mun juhlafiilis oli mennyttä.
On tää uskomatont. Onks sulla muuten ihan kiltti mies?.Joo, on tosi kiltti ja ihana. Ja juuri tuollaisissa häissä ne pahimmat hetket koettu, juhlafiilis tosissaan kaukana.
- Vanhempi mies
kiltti kirjoitti:
Joo, on tosi kiltti ja ihana. Ja juuri tuollaisissa häissä ne pahimmat hetket koettu, juhlafiilis tosissaan kaukana.
Epävarma mies on tuollainen, oma miehisyys on jotenkin heikolla pohjalla, yrittää olla kovis miesten kuullen ja peittää omaa pehmyttä minäänsä, jonka uskaltaa sinulle kehdenkesken näyttää. Eihän nuorten miesten kuulu kehua vaimoaan tai vastaavaa, eukkoja ja muijiahan ne ovat, ja se on aika naurettava tapa, mutta ikävän yleinen.
Todella mies joka uskaltaa kehua omaa vaimoaan miesten kuullen, leimataan nynnyksi ja vaimon tossunalla olijaksi. Miehen pitää olla mukamas karski ja tuolla loukkaavalla kaytöksellään sitten sitä koettaa osoittaa.
Puhuppa asiasta hänen kanssa ja kerro miltä sinusta tuntuu. Sano vaikka ettet lähde hänen kansaan minnekkään, jos sinusta kerran tuntuu kerran tuollaiselle. - mittakirvesmies
Vanhempi mies kirjoitti:
Epävarma mies on tuollainen, oma miehisyys on jotenkin heikolla pohjalla, yrittää olla kovis miesten kuullen ja peittää omaa pehmyttä minäänsä, jonka uskaltaa sinulle kehdenkesken näyttää. Eihän nuorten miesten kuulu kehua vaimoaan tai vastaavaa, eukkoja ja muijiahan ne ovat, ja se on aika naurettava tapa, mutta ikävän yleinen.
Todella mies joka uskaltaa kehua omaa vaimoaan miesten kuullen, leimataan nynnyksi ja vaimon tossunalla olijaksi. Miehen pitää olla mukamas karski ja tuolla loukkaavalla kaytöksellään sitten sitä koettaa osoittaa.
Puhuppa asiasta hänen kanssa ja kerro miltä sinusta tuntuu. Sano vaikka ettet lähde hänen kansaan minnekkään, jos sinusta kerran tuntuu kerran tuollaiselle.Ei lisättävää, eikä pois otettavaa. Olen samaa mieltä kanssasi.
- Saara
Vanhempi mies kirjoitti:
Puhuppa asiasta hänen kanssa ja kerro miltä sinusta tuntuu. Sano vaikka ettet lähde hänen kansaan minnekkään, jos sinusta kerran tuntuu kerran tuollaiselle...avusta. Jospa se on juuri noin kun kirjotit.
Taidanpa huomenna jutella mieheni kanssa asiasta.
Kiitos!! - mollamaija
Vanhempi mies kirjoitti:
Puhuppa asiasta hänen kanssa ja kerro miltä sinusta tuntuu. Sano vaikka ettet lähde hänen kansaan minnekkään, jos sinusta kerran tuntuu kerran tuollaiselle.Kuulosti liiankin tutulle. Seurustelin pitkään miehen kanssa, joka oli itseäni nuorempi. Kahdestaan ja sukulaisten seurassa ok., mutta kun kaverit astuivat kuvaan, miehestä tuli lapsellinen pikku poika. Olin aina sättimisen ja mollaamisen kohteena, tai sitten käyttäytyi, kun en olisi paikalla ollenkaan. Ei elettäkään, että tässä minun puolisoni, jota rakastan.. no suhde meni äskettäin poikki, osaksi siksi etten saanut arvostusta häneltä ja osaksi muista syistä. Hänen käytöksensä ei ollut vain minun kuvitteluani, ystävät huomasivat sen myös.
- Haukotus
Tuossa edellä tuli hyviä kommentteja mahdollisista syistä, tässä vielä lisäksi omia pohdintojani.
Kaveripiiri. Eli jos kaverit on sellasta tyyliin kirvesmies-raksaduunariporukkaa, (juu yleistetään nyt) jossa miehisyyden korostelu kuuluu asiaan, miehesi voi jopa tuntea suojelevansa sinua käyttäytymisellään. Eli hän viestittää kavereilleen jotain tyyliin et "kuten näätte, tää naaras on minun hallinnassani ja siten reviiriäni, et pitäkää näpit irti". Ja onhan siinä toki se oman miehisyytensä korostaminen vielä, "ollaan kovaa poikaa".
Sukupuoliroolit. Kaikki muistaa vanhat länkkärit, joissa miehet ovat sankareita ja pelastajia, joita avuttomat naiset kirkuvat hätiin heti, kun pitäis vaikka iskee naula seinään että sais taulun paikoilleen. En tiedä teistä mitään joten en voi sanoa käyttäydyttekö noitten vanhojen roolien mukaan mitenkä paljon, mutta jos nainen on luonteeltaan sellanen vähän hentonen vikisijä, niin ei häntä kovin tosissaan karskissa miesporukassa oteta.
Kysy määrätietoisesti äijältäsi, että mikä sinussa niin ärsyttää että pitää kohdella kaveriporukassa kuin jotain idioottia. Älä kuitenkaan ala itkemään tai vikisemään tentatessasi, silloin et taatusti saa haluamaasi vastausta. Määrätietoisuus on avainsana, sitä mies kunnioittaa. Ja kun hän sitten joskus avautuu, kuuntele loppuun asti vaikka mitenkä pahalta kuulostaisi, ja koettakaa sitten miettiä jokin ratkaisu asiaan.
Toisinsanoen, sinun pitää nyt ottaa ohjat käsiisi että homma selviää. Tsemiä!- Saara
tsempeistä ja hyvistä mietteistä. Niissä taitaapi olla täyttä asiaa.
- Reiska
Täydennyksenä edellisiin ja etenkin nimimerkin "Haukotus" vastaukseen ajattelin, että kyse voi olla käyttäytymismallista.
Oletko tutustunut miehesi sukuun? Hänen perheessään, etenkin vanhempien välillä vallitsevat vuorovaikutussuhteet ovat voimakkaita malleja, jotka voivat ohjata hänen käyttäytymistään alitajuisesti. Ne kun syöpyvät syvälle selkäytimeen.
Vaimoni kanssa ollaan useasti juteltu omien vanhempiemme käyttäytymisestä ja suhtautumisesta puolisoon. Puolin ja toisin on löydetty paljonkin moitittavaa ja juteltu myös siitä, millaista käytöstä itse pitäisi hyvänä jossain tietyssä tilanteessa. Tämä on herättänyt ajatuksia siitä, millainen käytös on reilua ja kunnioittavaa kumppania kohtaan.
Samalla on tullut tervettä kyseenalaistusta niitä omia käyttäytymismalleja kohtaan ja löytänyt, niin ainakin toivon, itse parempia omaan käyttöön. Ja samalla sellaisia, joita sitten toivoisi omien lasten omaksuvan.
Älä kuitenkaan ala yksin pohtimaan omia mahdollisia vikojasi ja syyllistämään niistä vanhempiasi. Siihen pohdintaan pitää ottaa se ukko mukaan ainakin aluksi.
- hölmö (n)
Tosi kurjaa :( Ja häpeäkseni tunnustan, että vaikka olenkin nainen, toimin joskus vähän samaan tapaan, olen siis oikea idiootti!! Ja se johtuu täysin omasta huonosta itsetunnostani. Onneksi tiedostan asian ja yritän käyttätyä. Mutta joskus pieni piru minussa astuu esiin, esim. jos mies on huomaamattaan loukannut minua (siis jollain vähäpätöisellä asiallakin), niin saatan heittää jotain mautonta herjaa hänen kustannuksellaan toisten kuullen. Onneksi hänellä on parempi itsetunto kun minulla siinä asiassa, ja hän kuittaa asian yleensä hörähdyksellä. Eli; sussa ei ole vikaa, puhu miehellesi, että sellainen käytös loukkaa ja miltä susta tuntuu. Jos ei tehoa, keksi joku sanallinen sivallus takasin. Tsemppiä! :)
- Saara
..huono itsetunto?. Onko miehesi aiheuttanut sen sanomisillaan tai kekemisillään?. Ajattelin vaan et oonkohan mä tahattomasti tai tahallisesti loukannut miestäni ja hän ns. kostaa kavereiden kuullen.
- hölmö
Saara kirjoitti:
..huono itsetunto?. Onko miehesi aiheuttanut sen sanomisillaan tai kekemisillään?. Ajattelin vaan et oonkohan mä tahattomasti tai tahallisesti loukannut miestäni ja hän ns. kostaa kavereiden kuullen.
siis se huono itsetunto mulla on muutenkin... ja ne loukkaukset voi olla jotain tyyliin, et hän ei ole muutamaan päivään huomioinu mua ollenkaan, esim. ei kerro jostain menosta ennenku on just sinne lähössä tms. Vaikea sanoa oletko loukannut, en usko että olet, mutta jos suoraan kysyt, että ootko jotenkin loukannut, kun hän kohtelee sua niin, niin luusin että saisit vastauksen. Mut muista hei, et tää on vaan mun näkökanta. Mulla vaan on inhottava tapa sivaltaa sanallisesti jos olen loukkaantunut.
- Huoh !
Ihan kummallista että olen seurustellut vasta viikon yhden ihanan jätkän kanssa ja tuntuu kuin olisi kulunut jo vuosia.. Mutta kuitenkin , hän on minun seurassani siisti, ihana , herttainen , huomaavainen ja rakastava . Mutta heti kun joku kaveri liittyy seuraan nii hänestä tulee töykeä, ilkeä , sika ... :) Ketuttaa hieman tollanen käytös
- :DDD
Virtuaalimiehet on Fiksuja:)
- 20+19
Useimmat ihmiset ottavat erilaisia rooleja sosiaalisista tilanteista riippuen. Perheen seurassa käyttäydytään eri tavalla kuin kavereiden jne.
Miehesi on todennäköisesti käyttäytynyt aina kavereidensa seurassa kuvaamallasi tavalla. No, tähän tää kliseinen vastaus, että narsistimies, jonka uhri olet, käyttäytyy tuollatavoin.
- erotuomari
Mun kaveri piirissä on kans miehiä muutama jotka alkaa heti haukkua muijaansa jos paikalla on muita miehiä ja naisia. Jos ollaan vaikka juhlimassa jotain niin sellasta tapahtuu. Mua ainakin vitut..taa ja säälittää sen muijan puolesta et miten se voi seurustella sellasen miehen kanssa. Toisaalta ei haluais puutua sellaseen tilanteeseen mut mun luonne vaan ei kestä olla hiljaa ja olen sit puuttunut siihen haukkumiseen ja riitojakin on sit syntynyt mun ja niiden miesten välillä. Siinä kai on sellasen pätemisen tarve et näytetään kavereille et nainen tekee mitä mies haluaa ja tavallaan alistetaan sitä naista. Minusta se on idioottimaista enkä ymmärrä sitä.
- Anonyymi
Olen ollut 25 vuotta naimisissa ja muuttuu kun on mies kaverit muuttuu käytös ikävästi hällä väliä käytökseksi ja oma suku kun on läsnä kohtelee minua välinpitämättömästi ja ei kuuntele laisinkaan minua mutta vain 1 miehen läsnä ololla hän puhuu minusta pahan suopaisesti ja alentavasti ? Kun kysyn tai haluan asiasta puhua väittää aina että kuvittelen tai huutamalla huutaa ettei jaksa tuota valitusta ?? Hänelle ei voi puhua kuin asioista jotka hän on päättänyt että on tärkeitä tai haluaa puhua . Koen olevani täysin unohdettu . työn puolesta hänellä tulee usein messut joihin ei ikinä halua minua mukaan.Lähtee aina muiden (jopa vieraiden naisten ) kanssa mieluummin messuille ulkomaille ?? . jos matkustamme istuu jatkuvasti puhelimessa kun on niin paljon täreitä henkilöitä kenelle pitää vastata .Minun suvusta puhuu usein todella pahasti mutta häben suku on dotten poikkeus . ja hänen kaverit.Heille hän lsinsilee isojakin summia joita eivät ezes maksa takaisin.Hän hyväksikäyttää kavereitansa. j kaverit ei näköjään näe tai ymmärrä . Olen väsynyt ja loukkaantunut tähän hänen käytökseensä . Se miten nimittelee minua ja suomalaisia on törkeätä .
- Anonyymi
kuulostipa tutulta .puhummeko turkkilaisesta miehestä ?? Minun mies on turkkilainen ja kohtelee minua samalla tavalla. Minun miehellä on yritys myös. En saa puhua monestakaan asiasta , ja aloittaa usein huutamaan jos aduat ei mene hänen tahtonsa mukaan ja haukkuu minua idiootiksi ym ja minä olen ärsyttänyt häntä. Olen aina syyllinen. Tiedän ettei osaa ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestään. Aina joku jos en ole minä niin joku muu on syyllinen ja hän kokee että on oikeus . Loukkaavaa on hänen puheet suvustani . Minun sukulaisilla ei ole rikollisuutta tai muita laittomuuksia ja kaikki lukeneita ja rahaa ei kerjätä se on meidän suvussa häpeällistä . Hänen suku noh taitaa olla vastakohta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja15414522Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant418360Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va496097SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1745727Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3124457HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.754363Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm714138Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot263995"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1153740Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.1011566