Jumppavaatteet

jumppaa jump

Täällä olikin jo keskustelu jumppavaatteista, mutta en sitä löytänyt, joten aloitin uuden. Eli: minkälaiset on hyviä jumppavaatteita? Olen aloittanut vanhoilla vaatteilla (vanhat puuvillaiset t-paidat), mutta taitojen karttuessa haluaisin kunnon jumppavaatteet, lähinnä paidan. Ostin yhden Stadiumista, pidin sitä kerran, ja se tuntui tosi hyvältä. Pesin sen, ja menin jumppaan, ja se haisi heti jo alussa, kun ei vielä oikein hikoiltu! Jotain keinokuitua se on, mutta huonoa? Merkki muistaakseni SOC.

Onko kenelläkään mitään neuvoja?

12

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omoa kehiin

      Pesitkö Miniriskillä tai vastaavalla? Niillä ei hikilähde ellei pese kuumapesuna, mitä vaate ei taas kestä...

    • ihanvaan

      soc:it on halpoja mutta ajavat asiansa. Teknisissä vaatteissa harvemmin halvalla saa hyvää. Puuvillaa ei kannata käyttää, eikä kyllä haluakaan sen jälkeen kun on muuta käyttänyt. Kenkiin kannattaisi myös satsata, kevyillä ja ilmavilla kengillä on mukavampi olla. Sisäpelikengät tai juoksulenkkarit ei kuulu jumppasaleihin.
      Kun varmaan nainen olet niin tärkeintä taitaa olla kunnon sporttiliivit...

    • jumppaa jump

      Sporttiliivit on Sokoksesta jotkut absorber tms., eli ihan OK. Tossut on ihan jumppakengät, vanhat eikä kauheen hyvät. Eli pesuaineen vaihto ainakin.. Ja joo, tekninen t-paita on ihan hirrveesti parempi kuin puuvillainen. Noi Stadiumin paidat on niin halpoja, että niitä raskisi hankkia heti useamman.

      • Meillä tuota

        Esim. Omon Sensitive Color, niin toimii paremmin tai varmemmin.


    • thyji

      Kengistä... Riippuu ihan jumpista ja omasta kropasta, millaiset kengät ovat hyvät.
      Itse käytän nykyään nimenomaan juoksulenkkareita (en tietenkään samoja, joilla lenkkeilen ulkona), koska jumpissa on paljon hyppyjä ja jalkani (polveni) eivät heppoisasti vaimennettuja kenkiä kestä. Muitakin kenkiä olen vuosien mittaan toki testannut. Mikä sopii yhdelle, ei aina sovi toiselle. Kokeilemalla oppii itselleen parhaat vaihtoehdot. Kovin vanhoja kenkiä ei kannattaisi käyttää. Niiden vaimennusominaisuudet eivät enää riitä tukemaan jalkaa, mistä voi seurata jalkakipuja. Ainakin jos enemmän / reippaammin treenaa.

    • No näinhän se toimii

      Puuvilla ei toimi. SOCilla on ollut hyvin toimivia vaatteita halvalla.

      Kaikki urheiluvaatteet kannattaa pestä 60 asteessa, vaikka ohjeessa lukisikin 40. Bakteerit kuolee vasta n. 60 asteessa, sitä alhaisemmissa lämpötiloissa hien haju voi jäädä vaatteeseen. Ei huuhteluaineita.

      Heti käytön jälkeen pesukoneeseen tai mikäli ei halua jostain syystä heti pestä, ripusta kuivumaan ilmavaan paikkaan.

      Kestävät sitten sen minkä kestävät. Kalliitkaan eivät aina kestä sen kauempaa kuin halvat. Itse olen pyöritellyt kaikki salikamat vielä kuivausrummussakin ja hyvin nuo ovat kestäneet.

      • Time machine

        Nykyiset pesukoneet jauhaa 60 asteen pyykkiä yli 2 h... siinä sitä aika vierähtää joka ilta jos jumpissa käy usein.


      • No näinhän se toimii
        Time machine kirjoitti:

        Nykyiset pesukoneet jauhaa 60 asteen pyykkiä yli 2 h... siinä sitä aika vierähtää joka ilta jos jumpissa käy usein.

        Kannattaa hankkia useampi urheiluvaatekerta, jos treenaa paljon. Ei ne vaatteet paljoa maksa. Satasella saa jo useammat, kun ei ala snobeilemaan.

        Sulla on tosi hidas kone. Mun uusi halpa koneeni pesee 60 asteessa vain 1,5 tuntia. Eikä siinä koneen vieressä tarvitse päivystää, se pesee ihan itsekseen ;-).

        Saahan sitä pestä vaatteensa vaikka 30 asteessa, mutta puhtaaksi ne eivät tule. Ja kuntosaleilla hieltä haisevat ihmiset ovat iso yök. Tuore hiki ei haise, vanha pesemätön haisee.


      • Time Machine
        No näinhän se toimii kirjoitti:

        Kannattaa hankkia useampi urheiluvaatekerta, jos treenaa paljon. Ei ne vaatteet paljoa maksa. Satasella saa jo useammat, kun ei ala snobeilemaan.

        Sulla on tosi hidas kone. Mun uusi halpa koneeni pesee 60 asteessa vain 1,5 tuntia. Eikä siinä koneen vieressä tarvitse päivystää, se pesee ihan itsekseen ;-).

        Saahan sitä pestä vaatteensa vaikka 30 asteessa, mutta puhtaaksi ne eivät tule. Ja kuntosaleilla hieltä haisevat ihmiset ovat iso yök. Tuore hiki ei haise, vanha pesemätön haisee.

        60 C pyykin normiaika on 2 h 45 min, jos ei säädä aikasäädöstä lyhyemmälle.
        40 C pyykkiin käytetään lyhennettynä 1 h 30 min toimii ainakin meillä urheiluvaatteissa, jos pesuaine on tehokasta.
        Ehkä se on pesuajasta ja koneen laadustakin kiinni, tuleeko puhdasta 40 C pyykissä...


    • pesupekka

      Minulla 40 astetta riittää täysin pesuun, suurempi ongelma on se että nykykoneet ottaa todella vähän vettä. Siksi itse pesen joko koneen ohjelmallisella lisävedellä tai lisään suoraan lämmintä vettä suihkuhanasta pesuohjelmaan.
      Nykykoneitten ohjelmien mielestä kun pyykkiä ei tunnin ohjelmissa tarvitse pestä kovin kummoisesti... Eli nopeahko ohjelma mutta reilulla vesimäärällä pesu.

      60 asteen pesu ainakin itseä pelottaa kun vaatteissa on paljon elastaaneja ja muita teknisiä materiaaleja. Kauankohan kestää vaatteet ja kuminauhat..

      • No näinhän se toimii

        Ei taida tuo omatäyttö toimia. Ymmärtääkseni noissa koneissa on määritelty taso johon saakka vettä otetaan. Ihan sama siis letkutatko sinne alkuun vettä itse vai ottaako kone sen suoraan putkistosta. Täyttö loppuu kuitenkin tietyssä rajakohdassa.

        Jos tuntuu ettei kone pese kunnolla, hyvä keino on laittaa vielä ylimääräinen huuhtelu perään. Sitä konetta ei myöskään kannata tunkea aivan täyteen, vaikka energiansäästötalkoissa niin suositellaankin. Sopivan ilmavassa täytössä tulee puhtaampaa. Pesuainetta ei kannata myöskään laittaa liikaa. Paljon ohjetta vähempi riittää hyvin, kannattaa testata.

        Bakteerit eivät kuole 40 asteessa. Elastaanit yms. kestävät yllättävän hyvin, kunhan et käytä huuhteluaineita. Kyllä ne kaikki vaatteet kuluvat aikanaan.


    • 19+17

      Jumppavaatteet kannattaa ainakin pikapestä heti käytön jälkeen ja lisäksi normaalipesu 60 asteessa ainakin kerran viikossa. Hajuun voi auttaa etikkakylpy tai etikkaa huuhteluun. Jos ei auta, vaate on valmis roskiin. Kyllähän se 60 asteen pesu kuluttaa vaatteita. Myös kengät pois kassista, nauhat kunnolla auki ja kuivumaan.

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe