Juutalaisista ja heidän valheistaan

+Catholic+

Sen nimisen kirjan on kirjoittanut Martin Luther. Luterilaiset uskovat Lutheriin. Hänen kirjallinen tuotantonsa on lahkon opin ydin. Mitä ajattelette kirjasta?Hän käski polttaa synagogat...

20

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen tekee virheitä, myös Luther aikoinaan. Luulen vai muistanko oikein, että hän myöhemmin totesi virheensä. Emme ole täydellisiä.

• Balttia

Muistat väärin ja Luther nimenomaan itse katsoi olevana syytän, kirjan sivulla 200 kun hän oli esittänyt saksalaiseelle esivallalle ja saksan kansalle velvoitteena Kristuksen vereenkin vedoten, että: saksalaisten on toimitttava armottoman lääkärin tavoin, kuten hän menettelee silloin "kun jalkaan on tullut mätä";

• aah mä nauran

Olen luterilainen. En usko Lutheriin, vaan Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Ei millään pahalla, mutta luulin nyt sentään katolilaisen tuon verran tietävän.

Tekisi mieli sanoa, sinäkin Brutukseni. Täällä sentään käy niin paljon muista luterilaisen kirkon ulkopuolisista vapaista suunnista ojentelemassa meitä, ja nyt ollaan vasta ensimmäistä kertaa katolilaista kyydissä.

Joko tekin alatte meidän ojentamisemme? En ole yltiöluterilainen. Oletko sinä yltiökatolilainen? Ihan mielenkiintoista tavata yksi sellainenkin. Jos meitä vielä käyvät kaikki parjaamassa omien kirkkoon kuuluviemme ja ateistien ja kaikkien mahdollisten kristillisten suuntien suunnalta, alan kyllä pian uskomaan että saatamme olla lähimpänä totuutta. Ei kyllä enää mistään löydy tämän höykytetympiä kristityitä Suomesta tällä hetkellä. Vai olemmeko vain liian kilttejä? Vaivaako meitä liika kiltteys? Kilttiä kaikki uskaltaa kiusata. Huvittavinta on, kun joillakin palstoilla näkee ortodokseja, jotka moittivat luterilaista kirkkoa siitä, että se sortaa naisia eikä vihi homoja. Meinaan kerrassaan tikahtua nauruun siinä vaiheessa. Menisi omaa kirkkoaan heittelemään kivillä.

• aah mä nauran

Tähän mennessä en ole nähnyt katolilaisten palstalla kuin yhden ainoan luterilaisen häirikön.

Yleensä riitelette siellä vain keskenänne. Meinasin jo liittyäkin katoliseen kirkkoon, mutta kun vilkaisin palstaa, ajattelin että jaa-jaaa....

• aah ma nauran
        aah mä nauran kirjoitti:

Tähän mennessä en ole nähnyt katolilaisten palstalla kuin yhden ainoan luterilaisen häirikön.

Yleensä riitelette siellä vain keskenänne. Meinasin jo liittyäkin katoliseen kirkkoon, mutta kun vilkaisin palstaa, ajattelin että jaa-jaaa....

Mitä mieltä aloittaja on paavi Franciscuksesta? Itse pidän häntä todella aitona kristittynä ja on aina virkistävää nähdä heitä valekristittyjen tai muuten kehittymättömälle tasolle jääneiden kristityiden joukossa.

Se Rooman asunnottomien luokse meno oli kertakaikkinen veto. Ajattelin, että Kristusko se siellä on, paavi Franciscuksen sydämessä. Upeata. Kerrassaan upeata. Ja valepuvussa. Ei paavillisin vaattein, korskeasti mainosvalojen välähtäessä ja fariseusten soittaessa kelloa. Kerrassaan upeata. Todellakin hän on kristitty. Ei hän viihdy tuossa palatsissa, kuten ei Kristuskaan viihtyisi.

• Äh, älä sitä yritä

Marttyyrin kaapu ei sovi herrakirkonväen päälle millään ilveellä.

• +Catholic+

"Olen luterilainen, en usko Lutheriin."

Huvittavaa.

• aah ma nauran

Sano terveiset paaville. Rakastan häntä, kuten me kristityt rakastamme toisiamme.

Toinen kristitty tunnistaa aina toisen kristityn.

• Mieti sitä
        aah ma nauran kirjoitti:

Sano terveiset paaville. Rakastan häntä, kuten me kristityt rakastamme toisiamme.

Toinen kristitty tunnistaa aina toisen kristityn.

Vain alkuliite "anti" puuttui esityksestä.

• Olen luterilainen (en nimiluterilainen). Tunnustan siis uskonpuhdistuksen opetusta ja hylkään kaikki uudesti kastajien opit. Pitäydyn myös kirjaan "juutalaisista ja heidän valheistaan", ja ymmärrän kirjan sanoman, vastoin kaikkia nimiluterilaisia parjaajia ja uudesti kastajia. Aina on Jumalan miehiä vastaan käyty, ja jokaisesta turhasta sanasta tullaan tuomitsemaan.

Luterilaisen maailmanliiton ja kirkon nimiluterilaisten herätysliike johtajien anteeksipyynnöt ovat pelkkää potaskaa.

Nämä ei ole ymmärtäneet kirjan sanomaan. Luther julisti kirjassaan epäuskoisten "juutalaisten valheista", heille heidän uskonnon omaa lakia, siis Mooseksen lakia. Minkälaisen kohtalon ja tuomion he ansaitsevat oman lakinsa mukaan.

Lutherilla ei ollut valtuuksia, eikä halujaan tuomita kuolemaan uudesti kastajia, ellei he tehneet mitään rikollista maan lakia vastaan. Hän sanoi lähellä kuolemaansa: "En halua, että uudesti kastajia tapetaan tässä elämässä, ellei he ole tehneet mitään rikollista. Heillä on kyllin kärsimistä (kuollessaan) iankkaikkisessa helvetissä"

• Balttis

No mutta kestihän aika pitkään ennenkin oikea uskontofasisti jolkesi astua häpäilemättömän rehellisesti esiin kulkemaan "teit isäinäsä astumaan", - ja tulihan se aitonatsikin vihdoin esiin kaapistaan, "oikeutetun sodan periaatteella" jokkomurha hyväksyen, kulkien Augustinuksen ja Lutherinkin kulkemaa pitkää ja veristä tietä: sitä monien rakastamaan: "kirkkotietä".

• Balttis wehalle

weha, minusta sinä vaikutat jopa pesunkestävältä aidolta uskonto-fasistilta - joka näkee "oikeutuksen" uskonnollisperusteisellekin eurooppalaiselle juokkotuhonnalla?

Oletko jo integroitunut ekumeenseen liikkeeseen, eli yleiseen Baabelin kirkkoon?

• tehkää nyt jotain

Tunkeutuuko Balttis jo jokaikiseen aloitukseen? Nimittäin olin täältä pois pitkään ja silloin viimeksi vain vilkaisin, eikä hän ollut näin mielettömässä tilassa, täällä oli vain muutamia B:n kirjoituksia. (Hieman tosin ihmettelin, että eikö luterilaisuus-vihassaan ollut löytänyt palstaa nopeammin.)

Mitä ihmettä tuollaisille palstaterroristeille pitäisi tehdä? Luuleeko valvonta, että hän sekoaa, jos hänet poistetaan palstalta vähäksi aikaa?. Myönnän kyllä, että se vaara on, mutta mielestäni se riski on otettava. Ei kenellekään ihmisille, maailmankatsomuksesta riippumatta, saa opettaa tuollaista terroristin roolia. Hän käyttää sairauttaan hyväksi ja sen varjolla terrorisoi täällä. Työpaikoilla nuo vastaavankaltaiset ovat todella karmeita. He saavat koko työyhteisön sekaisin ja voimaan pahoin.

Lisäksi annan neuvon, että rukoilkaa välillä hänen tervehtymistään, sillä ainakin yhteen aikaan hän käyttäytyi aina vähän aikaa edes hieman paremmin, kun olin rukoillut.

Ja mitä ihmettä suomi24 siitä hyötyy, että luterilaisuus-palstalle jää lopulta vain Balttis?

• yhtä ristinkantoa

Niin, ja tässä vielä kävi niin, että ensin toinen ei-kristitty Catholic oli jostain saanut käyttöönsä tämän kirjan, jota hänkin halusi käyttää vihaansa toisia kristittyjä, l. luterilaisia vastaan, ja sai sitten tietenkin B:n, toisen ei-kristityn, paikalle ilman muuta räyhäämään.

Nuo valekristityt ovat rasittavia, heitä on joka kristillisessä kirkossa ja suuntauksessa.

He ovat se toinen koetinkivi, jolla uskoa koetellaan. Muut ihmiset ovatkin menneet jo noihin, mutta kristittyä se ei heilauta. Itse asiassa ilmiöstä onkin vain huolissaan sen vuoksi, että heikommat kristityt kyllä häipyvät paikalta. Eivät he kestä näitä koetuksia, saati ne jotka ovat muutenkin epäileviä.

Mutta toki sanoihan se Herrakin, että vihamies kylvää peltoon lustetta. Toivottavasti jokainen huomaa tarkata myös omaa sydänmaataan, ettei pääse luste rehottamaan.

• Mieti sitäkin

Mitäs jos vain lopettaisit yyberöintisi ohi palstan konsetin "tehkää jotain"?

• Balttis

Balttis ei ole koskaan kieltänyt ketään kirjoittamasta avoimille keskustelupalstoille, ei tänne eikä muille, mutta sananvapautta ovat sensijaan aina dominoimaan sellaiset uskontofasistit, läpi kirkkohistorian jotka ovat natsityyliin ja yleistäen leimaillen nimitelleet kanssaan erimielisiä ihmisiä, monin loukkaavin ja rasistisin määritelmin ennenkin ovat käyneet jopa heihin fyysisesti käsiksi, kuten kirkkohistoriasta voimme lukea.

Tämä kun ei vain ole mikään yksityinen palsta, jota uskontofasistisesti kyettäisiin kontroloimaan, vaikka luterilaiset sitä kuinka toivoisivat, ja rahavallallaan tavoittelisivatkin.

• Balttis, lopeta väärän todistuksen antaminen. Luterilaisuus ei ole antisemitismiä, eikä hyväksy väkivaltaa. Sen sijaan hengellinen taistelu on tosiasia. Jeesus itse sanoo ilmestyskirjassa epäuskoisista juutalaisista, että nämä ovat saatanan synagogaa. Ettei tämä ole luterilainen keksintö, vaan Jeesuksen opetus.

Ilm.2:9. Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat! [Joh. 8:39; Room. 2:28,29]

• Balttis palauttaa...

Jeesus ei kutsu suikaan juutalaisia kansana saatanan synagogaksi, jotka täytyy tuhota, kuten Luther vaati, vaan sitä uskonnollista eliittiä, joka syrjäytti tooran ja profeetat opettaen vanhinten perinnäissääntöjä, ikäänkuin Jumalan sanana, ja siis samaan tapaa kun maailmankirkot vetoamalla traditioonsa ja uskontunnustuksiinsa, sekä synodeissaan kehittelemissään tunnustuksellisissa dogmeissä, niihin sitoutuen ohi Jumalan sana - sen myös hylkäävät vaikka toista väittävätkin - kuten kirkot yleensä ja myös luterilainen lahko uskontunnustuksineen tekee, tehden itsevalituista papistoistaan vieläpä sanan vastaisesti valapattoja pappeja.

• voi teidän kanssa

Ja katsokaa nyt aloittajaakin. Miten joku kehtaa kirjoittaa tuollaista?

"Sen nimisen kirjan on kirjoittanut Martin Luther. Luterilaiset uskovat Lutheriin. Hänen kirjallinen tuotantonsa on lahkon opin ydin."

Hän tulee nimenomaan luterilaisuus-palstalle ja sitten hän räväyttää tällaista. Taitaa olla aloittajalla vielä pitkä matka kristityksi. Catholic-nimellä hän kuitenkin väittää olevansa kristitty. Käy ihan sääli katolilaisia KRISTITTYJÄ, onko heillä tuollainen siellä vaivoinaan?

Jokaisen kristityn pitäisi tietää, että kristitty saa niin paljon pilkkaa osakseen ymmärtämättömiltä jo muutenkin, ettei enää kannata toista kristittyä alkaa rasittamaan pilkalla ja muulla kiusanteolla ja ylimielisyydellä. Voi teidän kanssanne. Hohhoijakkaa. Kasvakaa nyt hiukan.

• Kerroha voivottelija

Miten tämä sinun tyhjänpäiväinen "Hohhoijakkaa" liittyi keskustenun aiheeseen, siis sen sisältöön, - muutenkuin aiheen epäasiallisena arvonkiistona?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe