Karvat ja ylipaino!!

7+2

Kuinka paljon ylipaino vaikuttaa karvojen kasvuun miehisillä alueilla? Eli siis esim. kaula, posket, leuka, viikset, vatsa.

Olen aina ollut ylipainoinen ja kärsinyt karvoituksesta noilla alueilla. Hormonit on tutkittu ja ovat niinkuin pitää, niissä ei mitään hälyttävää. Ylipainoa on ollut 40kg joista olen nyt pudottanut 20kg. Toivonpa, että normaaliin painoon päästessäni, loppuisi karvojen nopea kasvu siellä missä niitä ei kaipaisi :/

57

6097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgjhkö-ä

      mun miehellä oli toisinpäin, eli kun paino alkoi laskemaan, niin karvojen kasvu alkoi kiihtymään rinnassa ja jopa hartiaseudulla. parrasta en osaa sanoa, kun hällä on ollut se kokoajan kun ollaan yhdessä oltu.

      • Eräs vaikutus

        Miehillä karvankasvu voi heikentyä kun painoa kertyy liikaa sillä läski kehittää estrogeenia. Siis kun laihtuu, testosteroni pääsee tehoamaan paremmin ja karvankasvu lisääntyy.


      • KALLE KELLO

        Kun ukko laihtu, niin karvat tuli paremmin esiin sieltä ihran alta.


      • Nainennnnnnnnnnnnn
        Eräs vaikutus kirjoitti:

        Miehillä karvankasvu voi heikentyä kun painoa kertyy liikaa sillä läski kehittää estrogeenia. Siis kun laihtuu, testosteroni pääsee tehoamaan paremmin ja karvankasvu lisääntyy.

        No ei testosterini kyllä ainakaan karvan kasvua lisää. Mun mies on hoikka ja lihaksikas, karvankasvu tosi vähäistä - ja testoarvot viiterajojen yläpäässä.


      • OHP 65kg
        Nainennnnnnnnnnnnn kirjoitti:

        No ei testosterini kyllä ainakaan karvan kasvua lisää. Mun mies on hoikka ja lihaksikas, karvankasvu tosi vähäistä - ja testoarvot viiterajojen yläpäässä.

        Lyön vaikka vetoa että tämä "hoikka ja lihaksikas" on "hoikka ja vähärasvainen, josta johtuen erottuu lihasryhmät vaikka jätkä on heikko"

        Miehillä ja etenkin naisilla on naurettavat käsitykset siitä mikä on "lihaksikas". Se että rasvaprosentti on kuin etiopialaisella pitkänmatkanjuoksijalla ei tarkoita että olisi lihaksikas.


      • Miksi olisi?
        OHP 65kg kirjoitti:

        Lyön vaikka vetoa että tämä "hoikka ja lihaksikas" on "hoikka ja vähärasvainen, josta johtuen erottuu lihasryhmät vaikka jätkä on heikko"

        Miehillä ja etenkin naisilla on naurettavat käsitykset siitä mikä on "lihaksikas". Se että rasvaprosentti on kuin etiopialaisella pitkänmatkanjuoksijalla ei tarkoita että olisi lihaksikas.

        Miksi muka ei oikeasti olisi hoikka ja lihaksikas?

        Voihan tuon mies olla joku rasvaton ja lihaksikas, mikäs ihme se on?

        Sinulla itsellä on naurettava käsitys kun epäilet ihan turhia asioita.

        Ajatellaan vielä lisäksi että sen lihaskimpun vaimo eli tuo kirjoittaja on missi, eikä mikään roska missi, vaan itseasiassa unelmiesi nainen kaikin puolin, ja heidän rakkaus voi oikein hyvin, sekös vasta sinua harmittaakin.


      • Karvarinta
        Nainennnnnnnnnnnnn kirjoitti:

        No ei testosterini kyllä ainakaan karvan kasvua lisää. Mun mies on hoikka ja lihaksikas, karvankasvu tosi vähäistä - ja testoarvot viiterajojen yläpäässä.

        Minulla kyllä on tieto kokemuksesta ja lääkäriltä, että testosteronitaso vaikuttaa erittäin merkittäväst karvoituksen määrään.
        Itselläni on testosteronitaso ollut aina "liian korkea". Nyt ikäännyttyäni, olen 60 v, teston määrä on laskenut jo "lähes keskimääräisen 20- vuotiaan miehen tasolle".

        Olen karvainenmuualta, mutta hiukset alkaa lähteä. Yksi testosteronin ja estrogeenin suhteen ilmentymä myös tuö hiustenlähtö.
        Kaikkiin ominaisuuksiin luonnoolisesti vaikuttaa useampi tekijä, mutta hormonit ovat tärkeä osa myös monissa muutoksissa.


      • Nainennnnnnnnnnnnnnn
        Karvarinta kirjoitti:

        Minulla kyllä on tieto kokemuksesta ja lääkäriltä, että testosteronitaso vaikuttaa erittäin merkittäväst karvoituksen määrään.
        Itselläni on testosteronitaso ollut aina "liian korkea". Nyt ikäännyttyäni, olen 60 v, teston määrä on laskenut jo "lähes keskimääräisen 20- vuotiaan miehen tasolle".

        Olen karvainenmuualta, mutta hiukset alkaa lähteä. Yksi testosteronin ja estrogeenin suhteen ilmentymä myös tuö hiustenlähtö.
        Kaikkiin ominaisuuksiin luonnoolisesti vaikuttaa useampi tekijä, mutta hormonit ovat tärkeä osa myös monissa muutoksissa.

        Karvoihin vaikuttanee tosiaan aika paljon esim. perimä. Mutta aiemman viestini pointti oli, että karvaisuudesta tai karvattomuudesta ei voi suoraan päätellä miehen testosteronin määrää, vaikka monella onkin sitkeä usko, että juuri karvaisuus kertoisi aina korkeista arvoista.
        Ja OHP 65 kg, mieheni on oikeasti tosi vahva, ja saa siitä usein kommentteja. En tiedä, että mikä kateus sinut ajaa uskomaan, että hoikka mies on automaattisesti heikko. Urheilijoiden rasvaprosentti on yleensä aika alhainen, sillä keho toimii tehokkaammin, kun ei tarvitse kanniskella ylimääräistä mukana.


    • lalalaa

      En tiedä. Tällasten asioiden takia ei kannata päästä itteensä niin helvetilliseen kuntoon, että näitä ongelmia alkaa ilmetä. Lisäksi oot aikuinen mies, luulis että sulta löytyis järkeä kysyä joltain ammattilaiselta...

    • miekiinh

      Mistä tietää mistä kukin on lihonnut....diabetes lääkkeet lihottaa ym aineenvaih sairaudet.....kilpirauh muun muussa...lihottaa mut tyröx niin ok....mutta ei kannata huudella jos ei tiedä kenenkin taustaa....lääkäriin totta kai jos vaikka riivaa päästä se pipi..tai muusta ok

      • miekiinh

        korjaus....siis kilpirauh vajaa toiminta lihottaa...kokemus on .


    • Näinhän se on

      Minä kohta kuuskymppinen tosi karvanen mies, enkä keneltäkään naiselta kuullut, että olisi liikaa karvoja, pikemminkin toisin päin. Karvaisuus vaan on edelleenkin muodissa miehissä, kirjoittakoon karvattomat mitä haluavat. Naisethan päättävät viime kädessä.

      • mummu 64

        Ei oo koiraa karvoin katsomista :)mutta hyvä mies löytyy niiden karvojen alta


    • riippuu

      Joillakin kasvaa "väärissä paikoissa" vaikka olis hoikka. Riippuu johtuuko se nimenomaan ylipainon osuudesta ja miten keho toimii laihdutuksen jälkeen hormonien suhteen. Laserilla voi päästä myös eroon, jonkun tietyn alueen, jos on varaa. Ajolaite voi myös auttaa. Vaikka ikuinen taisteluhan se on.

    • kokemusta on

      Ei vaikuta, jos hormonitasapaino kunnossa. Anorektikoille kehittyy hento "karvapeite" suojaamaan .

    • En p.anis

      Karvanen ja parrakas nainen on transu.

      • et vain tiedä

        Voit järkyttyä jos kerron että karvat naisilla on hyvin yleisiä "väärissä paikoissa", myös viiksialueella /kasvoissa, monet ajavat ne vaan pois. Ei se tee kenestäkään transua. Hormonitoiminnalle ei oikein mitään voi. Voit toki maksaa vaimosi laserin, jos havaitset viikset.


    • karvoja täälläkin

      Tyhmä aloitus tämäkin, geenit pääasiallisia niin painon kuin karvoituksen määrääjiä !!

    • Yksinkertaista

      Vastaus yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertaisille ihmisille; Laihtuessasi sinun pinta-alasi pienenee ja karvoitus tihenee, vaikka kappale määrät eivät kasvaisikaan.

    • voiollageneettistäki

      Onko kuukautiset epäsäännölliset? Kuulostaa vähän monirakkulaisilta munasarjoilta.

    • Mantelit

      Tumma hiuksisilla on kans yleensä enemmän karvan kasvua, oli sitten mies tai nainen ja varsinkin naisilla ne on tietysti esteetisempi haitta

    • karvoitusta

      tupakointi edesauttaa karvojen kasvua

    • Makaresch

      Jos olet nainen, niin luepa selaisesta oireyhtymästä kuin PCO. Eli just monirakkulaisista munasarjoista.

    • No Keravalla

      Voi vaikuttaa, ei muualla Suomessa.

    • No, eikös miehen karvoitus ole miehekästä ja osaltaan seksikästä? Karvaton mies on kuin poikanen.

      • talviun

        Et voi olla tosissasi. Itse inhoan karvaisia miehiä, en minä mitään karhua halua...hyi.


    • voi tokkiisa

      Vanhemmilta saadut geenit ne ovat jotka määräävät karvankasvun ja määrän ei lihominen.

    • sffs

      afsf

    • Tietoa on

      50% vaikuttaa

    • karvavaiva ain

      googlaa PCO

      Meillä karvat on ain
      niitä sheivaamme vain
      ne kasvavat taas
      ala sheivata vain
      meillä karvat on ain
      vaivana lihavain
      vaikka laihakin oot
      ala sheivata vain
      yhden alan kun saat
      toinen jo rehottaa
      sänki tunkee taas
      ala höylätä vain
      vahat laaserit on
      trimmerit pinsetit
      karvataistossa mun
      olo on avuton
      meillä karvat on ain
      ala sheivata vain

      • PARTAMIES + 20KG

        heti alko parta kasvamaan nopeemin kun tuli painoa lisää noin 20kg, ennen riitti kun ajelin parran kerran viikos nyt pitää ajella jo kaks kertaa viikos et pystyy koneella ajelemaan,


      • kerran päivässä
        PARTAMIES + 20KG kirjoitti:

        heti alko parta kasvamaan nopeemin kun tuli painoa lisää noin 20kg, ennen riitti kun ajelin parran kerran viikos nyt pitää ajella jo kaks kertaa viikos et pystyy koneella ajelemaan,

        Montako vuotta sulla meni tuon 20kg akkumulointiin? Oletko kenties ~26v nyt? Ei varmaan ollut paino mikä teki, vaan se että pääsit murrosiän loppuun. Tuo paino on vain sivuoire huonoista syömistavoistasi.


      • sarisa1

        *reps* ihana runo. kiitos:D


      • Anonyymi
        kerran päivässä kirjoitti:

        Montako vuotta sulla meni tuon 20kg akkumulointiin? Oletko kenties ~26v nyt? Ei varmaan ollut paino mikä teki, vaan se että pääsit murrosiän loppuun. Tuo paino on vain sivuoire huonoista syömistavoistasi.

        https://miehekäs.fi/testosteronivaje/


    • ei karhua

      Lihava ja karvanen mies on todella oksettava näky. En ikinä halua karvaista miestä sänkyyni...hyi olkoon.

      Mene lääkäriin ja laihduta karvoja voi sheivata vähemmäksi.

      • Tuleva joulupukki. .

        x) just tästä syystä kasvatan parran!

        Upyours! x)


      • 330d ja hajis

        Samaa mieltä. Hoikat sporttiset ja karvattomat kundit on niin HOT.


    • Juokko nää?

      Käytätkö ap alkoholia paljonkin?

      Itselläni, naisena, alkoi kasvaa karvoja epä-naisellisiin paikkoihin ryypättyäni suht runsaasti viitisen vuotta. Ylipainoakin tuli 20 kiloa.
      Lopetettuani juomisen kokonaan pari vuotta sitten nämä karvoittuneet alueet ovat palautuneet normaaleiksi, siis karvattomiksi ja paino putosi samalla myös.

      Olen myös kuullut miehillä lisääntyneen karvankasvun runsaan alkoholinkäytön ja lihomisen myötä.

      Lieneekö alkoholi nostattaa testosteroni-tasoa?

      • krapulapanetus

        Tilapäisesti tekee mutta muutenkin pistääkin hormonit sekaisin, ei kannata tuo ryypiskely


    • karrvanen mies.

      Minä ajan kaikki muut paitsi rintakarvat ja niitäkin lyhentelen välillä. Tosin eikai sillä väliä kun oon aika ruma muutenkin.

    • Äly hoi

      Siis lääkäriin kannatta mennä sitten kuntosalille ja läskit lähtee paranee hormonitasapaino niin lihavilla miehillä kuin naisilla.

    • sellaasta4

      hirsutismi..

    • Oyutta

      Terve. Googleta "hirsutismi"...., sillä selviää paljon.

    • ladyxxxdd

      Hyi, isomahainen karvainen mies jolla runsas karvoitus ympäri kehoa muistuttaa ylisyötetyltä gorillalta. Ei hivele kyllä mun silmää yököttää, no, makunsa kullakin.

      • Gorillamies

        Minun mieheni on juuri tuollainen "ylisyötetty gorilla". Aivan ihana luonteinen, jaksaa minun kaikki hömpötykseni ja on todella auttavainen ja kultainen. Kyllä meidän suhteessamme muut asiat merkitsevät enemmän kuin tuo masu ja karvat.


    • annnu-

      Luultavasti käy juuri toisinpäin ja runsas karvojen kasvu vain kiihtyy.
      Rohkeasti kosmetologille vain, hän osaa hoitaa tuon ongelman kuntoon.

      Itse en tosin voisi kuvitellakaan omaa miestäni täysin ilman karvoja, haluan kuitenkin miehen, en keskenkasvuista teinipoikaa :D

    • terv ryijy löytyy

      Eikös rankka ylipaino vaikuta nimenomaan testosteronitasoja alentavasti? Eli olettaisin ettei lihominen ainakaan tuo lisää karvoja mukanaan, mutta tuskin myöskään laihtuminen. Summa summarum, taidat olla vaan luonnostasi karvainen.

      • En ole terveydenhoitoalan ammattilainen enkä edes hoitoalalla työskentelevä, mutta LUKEMANI MUKAAN ASIA ON TÄYSIN PÄINVASTAINEN KUIN VÄITÄT:

        KORKEA TESTOSTERONITASO AIHEUTTAA runsastunutta karvoitusta muualla kehossa paitsi PÄÄLAELLA!

        ELI KORKEA TESTOSTERONITASO on yhteydessä varhaiseen kaljuuntumiseen - ainakin miehillä!

        Asiasta voi lukea tohtori.fi:n seuraavasta linkistä

        http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk01010#s3

        jossa kerrotaan mm.:

        "Jos testosteronin puutos syntyy aikuisena, se aiheuttaa sukuvietin heikkenemistä ja impotenssia. Pitkään jatkuva puutos johtaa karvoituksen vähenemisen, lihasten heikkouteen ja osteoporoosiin eli luukatoon."

        T. Ei hoitoalalla työskentelevä


      • maruna_alkuperainen kirjoitti:

        En ole terveydenhoitoalan ammattilainen enkä edes hoitoalalla työskentelevä, mutta LUKEMANI MUKAAN ASIA ON TÄYSIN PÄINVASTAINEN KUIN VÄITÄT:

        KORKEA TESTOSTERONITASO AIHEUTTAA runsastunutta karvoitusta muualla kehossa paitsi PÄÄLAELLA!

        ELI KORKEA TESTOSTERONITASO on yhteydessä varhaiseen kaljuuntumiseen - ainakin miehillä!

        Asiasta voi lukea tohtori.fi:n seuraavasta linkistä

        http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk01010#s3

        jossa kerrotaan mm.:

        "Jos testosteronin puutos syntyy aikuisena, se aiheuttaa sukuvietin heikkenemistä ja impotenssia. Pitkään jatkuva puutos johtaa karvoituksen vähenemisen, lihasten heikkouteen ja osteoporoosiin eli luukatoon."

        T. Ei hoitoalalla työskentelevä

        Tohtori.fi-palstalla, kerrotaan kuinka ESTÄMÄLLÄ TESTOSTERONIN MUUTTUMINEN DIHYDROTESTOSTERONIKSI HIUSPOHJAN HIUSTUPISSA - vähennetään kaljuuntumista:


        "...Miestyyppinen kaljuuntuminen riippuu perintötekijöistä ja dihydrotestosteroni (=DHT)-nimisen hormonin vaikutuksesta hiustupissa. DHT-hormonia syntyy hiuspohjassa testosteroni-nimisestä miessukuhormonista, jota esiintyy sekä naisilla että miehillä. Miestyyppisessä kaljuuntumisessa on DHT-pitoisuudet kohonneet hiuspohjan alueilla, mistä hiukset lähtevät..."

        "Viimeisin edistysaskel miestyyppisen kaljuuntumisen hoidossa ovat finasteridia -sisältävät, suun kautta nautittavat lääkkeet, jotka estävät hiustupissa ja eturauhasessa testosteroni-miessukuhormonin muuttumisen dihydrotestosteroniksi (DHT), jolloin DHT-pitoisuudet hiuspohjassa laskevat."

        http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=4503614


        Olisiko sitten NIIN, että MITÄ KIIHKEÄMPI

        TESTOSTERONIN TUOTANTO MIEHEN KEHOSSA ON,

        SITÄ ENEMMÄN RAAKA-AINETTA ON MYÖS

        DIHYDROTESTOSTERONIN MUODOSTUMISEEN

        HIUSTUPISSA, JA SITÄ VARHEMMIN PÄÄLAKI

        KALJUUNTUU? Muualla kehossa karvankasvu sen sijaan on

        sitä runsaampaa, mitä korkeampi veren "testo-taso" on.


        T: Ei hoitoalalla työskentelevä


    • voivoivoi

      Voi j.m.lauta ku oot s..t.nan tyhmä p.r.ele voi v.ttu. Mee he.vettiin niitten painojes kans.

    • ketunnokka.

      Estrogeeni ei karvoitusta ainakaan auta

      Ylimääräinen rasvakudos nostattaa huomattavasti estrogeenitasoja, varo ettei kasva kyhmyt nänneihin tuolla menolla.

    • Tuohompa en osaa vastata, kun en ole endokrinologi tai

      ylipäänsä hoitoalalla työskentelevä/ työskennellyt!

      (Omasta mielestäni HIUKAN YLIPAINOINEN, LEVEÄKASVOINEN ja SUURISILMÄINEN mies on huomattavasti komeampi kuin KAPEAKASVOINEN, LAIHA RUIPELO. Luotaantyöntävimpinä koen PITKÄTUKKAISET, NASAALIÄÄNELLÄ PUHELEVAT NUUSKAMUIKKUSET, joilla ROIKKUU EPÄSIISTI, HARMAANTUNUT ROTANHÄNTÄ NISKASSA ja KÄRYÄÄ JATKUVASTI SYÖPÄPUIKKO TOISESSA SUUPIELESSÄ!)

      T. Ei hoitoalalla työskentelevä

    • Mahdatko olla nainen vai mies?

      KORKEA TESTOSTERONITASO näyttäisi aiheuttavan runsastunutta karvankasvua MUUALLA KEHOSSA, PAITSI HIUSPOHJAN KARVATUPISSA. (Hiuspohjan karvatupissa veren testosteroni muuttuu dihydrotestosteroniksi, joka aiheuttaa PYSYVÄÄ hiustenlähtöä ja VARHAISTA KALJUUNTUMISTA!

      http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=4503614

      http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk01010#s3


      Kalju päälaki & karvainen rinta = KORKEA TESTOSTERONITASO (?)

      Ylipaino toki alentaa miehen testosteronitasoa:

      "Keski-ikäisillä ja ikääntyvillä miehillä yleisin syy veren testosteronin alentuneeseen pitoisuuteen on lihavuus. Kun ylipainoa ilmaantuu 12-15 kiloa (painoindeksi 30) tai enemmän, se pienentää testosteronipitoisuutta keskimäärin neljä "pykälää", esimerkiksi arvosta 14 arvoon 10 nanomoolia litrassa (nmol/l). Veren testosteroniin vaikuttaa etenkin vyötärölihavuus, joka on miehillä yleistä."

      (Lähde:

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00046 )

      Jos siis olet 183 cm pitkä, ja painat 129 kg, on BMI:si yli 38,
      laskukaavalla 129 : (1,83 x 1,83) = 38,52011. Jos laihdut 42 kg eli painosi on 87 kg, on BMI:si enää 25,97868 eli olet melkein normaalipainoinen!

      Laihduttaminen siis kannattaa siinäkin mielessä, että MIEHEN TESTOtasojen pitäisi kohota!

      T: BMI aina välillä 18,5 - 25

    • ladyxxxdd

      Hei, miehetkin voi ajella karvansa sielt intiimipaikoista. Oon meinaan nähny ite. Minä naisena ajelen karvat veke aina sieltä.

    • Karvareuhka Savosta

      Meikäläinen on karvainen kuin lumimies. Geeniperimä jääkauden ajoilta. Persekkin on niin karvainen, että ei riukupaskalle voi käydä turkiseläinten jahtiaikana. Aamulla baarista isketyt naiset kun heräilevät sängystä, niin säihkähtävät olevansa eläintarhassa. Vaatetta ei tarvi juur nimeksikään, mutta häveliäisyyssyistä joskus on pakko housutkin jalkaan laittaa. Kyllä ne naiset sen pippelinkin ovat karvojen seasta löytäneet ja ainahan kasvun vara auttaa paremmin löytämään sen. Ei tämä karvaisena olo helppoa ole, varsinkin kun sirkukseenkaan ei enää pääse töihin. Naiset pitää körömöllistä, vaikka karvanpoistoaineiden valtakaudella karvat ei ole muka pop.

    • ladyxxxdd

      Et kai sä ny niin karvanen ole? Luulis tuleva hiki kesä helteel vai mitä? No, meit on moneks. Joo, se voi olla vaarallist olla luonnos turkismetsästys aika voiva luulla, et oot joku eläin hi, hii. Tairat olla huumor miähii?

    • ootko ?

      ootko marko survonen??

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe