Olen uusi yrittäjä, tottakai suurin tulonlähde on juuri tuotteet ja palvelut mutta
miten saada muuta hyötyä?`
Paljon kuulen puhetta, että laitetaan hankintoja firman nimiin? En halua tehdä mitään laitonta vaan selvittää, miten kannattaa toimia.
mites nuo kilometrikorvaukset ja päivärahat kun olen itse yrittäjä ja liikkuvassa työssä.kuljen nyt bussilla ..auton hankinta mielessä.
auttakkee
Miten ottaa kaikki hyöty yrittäjyydestä?
8
2499
Vastaukset
- Kateellisten maa
Paras tapa hyötyä yrittäjyydestä on tehdä aineetonta työtä ohi kirjanpidon ja kääriä fyrkat liiveihin.
Kohtuus kuitenkin kaikessa.
Lailliset keinot hyötyä yrittäjyydestä on kyllä tukittu melko tehokkaasti. - juttu tässä
Yrittäjien mielestä nollaa suurempi veroprosentti on kohtuuton.
- Kot poeka
Tilaa "asiakaslehdet" firman postiosoitteeseen, lue kotona. Kaikki konttoritarvikkeet myös tilaa firman nimissä, vaikka osan kynistä, papereista, kirjekuorista ja postimerkeistä kannatkin kotiin. Jos ostat firmasi asiakkaille esim. toppatakkeja liikelahjaksi, muista tilata itselle yksi tai kaksi...
Jos teet firman paperihommia myös kotona, voit ostaa tietsikan ja nettiyhteyden firman tiliin. Ja jos sinulla on kotona erillinen huone, jossa tämä "työtietsikka" sijaitsee, voit vähentää ko. huoneen kulut firman kirjapidosta. Esim. vuokra, sähkö ja lämpökuluille lasketaan asunnon neliöiden mukainen hinta. Ja firman kuluihin laitetaan työhuoneen osuus kuluista.
Luontoiseduista kannatta hyödyntää ne, joissa on paljon yksityiskuluja. Esim. ainakin kännykkä kannataa ostaa vain firman nimiin ja maksaa puhelinedusta tuloveroa. Samoin jos asunnossasi on kallis vuokra, kannattaa vuokra maksattaa firmalla ja itse maksaa asuntoedusta veroa.
Joko näillä saat firman verotettavan tulon nollaan.- Eräs ukkeli
tullut jo aika hyvin selville, jotta melkein kaiken voit maksattaa firmalla, kunhan tuote tai palvelu on edes hiuksen karvalla jollakin tapaa liitettävissä yrityksen toimintaan. Auton, autokulujen, asumisen "liikelahjoen" lisäksi, voit syödä ja ryypätä firman piikkiin (edustuskuluja/luontaisetuja), yöpyä hotelleissa (työn vuoksi), käydä ulkomailla lomailemassa (tutkimassa muka markkinoita esim. vienti/tuontimahdollisuuksia) ostaa suurimman osan vaatteista firman piikkiin, sillä työvaatteita tarvitaan aina, eikä sitä voi alasti töitä tehdä.
Ja jos sinulla on henkilöyhtiö, niin kaikki kulut vähentää voittoa. Jos yritys ei näytä voittoa, ei tarvitse myöskään maksaa penniäkään veroja. - tomppeli
Eräs ukkeli kirjoitti:
tullut jo aika hyvin selville, jotta melkein kaiken voit maksattaa firmalla, kunhan tuote tai palvelu on edes hiuksen karvalla jollakin tapaa liitettävissä yrityksen toimintaan. Auton, autokulujen, asumisen "liikelahjoen" lisäksi, voit syödä ja ryypätä firman piikkiin (edustuskuluja/luontaisetuja), yöpyä hotelleissa (työn vuoksi), käydä ulkomailla lomailemassa (tutkimassa muka markkinoita esim. vienti/tuontimahdollisuuksia) ostaa suurimman osan vaatteista firman piikkiin, sillä työvaatteita tarvitaan aina, eikä sitä voi alasti töitä tehdä.
Ja jos sinulla on henkilöyhtiö, niin kaikki kulut vähentää voittoa. Jos yritys ei näytä voittoa, ei tarvitse myöskään maksaa penniäkään veroja.No on teillä käsitykset. Totuus on toisenlainen. Myytäväksi ostetuista tuotteistakin joutuu tekemään selonteon, jos ne vähänkin poikkeavat firman alasta, vaikka niitä olisi asiakkaiden toivomuksesta hankittu. Autokulut tutkitaan jokaisen yrittäjän kohdalta erittäin tarkkaan, jos firman autolla ajetaan vähänkin yksityisajoja ei mene läpi, kilometrit syynätään joka yrittäjän kohdalta ja jos jollakin viikolla käy tukussa kolmesti normaalin kahden sijaan, ruetaan kyselemään että ei kai tullut ylimääräisiä ajoja ajeltua. Työvaatekuluja ei todellakaan voi vähentää kuin harvat ja valitut.
Ruetkeaa kele yrittäjäksi kun osaatte veronkierron noin hyvin. Muistakaa vain, että katetuotosta menee 70 % veroina ja eläkemaksuina. Joka asiasta on ensimmäisenä arvostelemassa ne, jotka eivät asiasta mitään tiedä. Sanokaa itsenne irti ja alkaakaa tehdä samaa työtä yrittäjänä. Miksettte muka voi rueta? Ai niin, siksi, kun sitten ei saa palkkaa kahvitauoista, joutuu vessapaperinsakin ostamaan itse, sairaslomalta ei saa yhtään mitään palkkaa niin ei voi jäädä kolmeksi päiväksi hoitamaan krapulaa muka flunssaisena..siinä vähän syitä miksi ei suomessa kukaan halua yrittäjäksi.
Mutta alkuperäiselle: Yrittjänä pärjää parhaiten, kun tekee kirjanpidon tarkkaan. Rehellisyys kannattaa aina. Vaikka käyttäisitkin tilitoimistoa, kannattaa tutkia tilit itse. Yrityksen kulut yrityksen kuluina ja kannattaa joka kuittiin laittaa tarkoitus tarkkaan, myytävät tuotteet nyt ovat itsestään selvyys.
Nuo p:n puhujat ovat vain äärivasemmistoa, jotka haluaisivat kaiken olevan valtion omistuksessa. Tässä teille tosiesimerkki verottajan suhtautumisesta: Äidilläni oli kauppa. Meitä muutti yhtäaikaa kaksi lasta pois kotoa opiskelemaan ja armeijaan, mutta molemmat olimme kirjoilla kotona. Sattui verottajan pistotarkastus kohdalle. Ihmettelivät omien ottojen yhtäkkiä pienentymistä, vaikka taloudessa oli KIRJOILLA neljä henkeä. Ei mennyt läpi selitykset, ettei talossa asu enää niin paljon syöjiä. Lisäksi he laskivat, että kyllähän nelihenkinen syö joka tapauksessa enemmän. Eivät ollenkaan ottaneet huomioon, että meillä oli viljaa, kasveja ja perunoita omassa pellossa.
Ei ihme ettei suomeen saada työpaikkoja, kun kusipäät luulevat vaikka mitä. Yrittäminen ei Suomessa kannata muutenkaan, nuo harhaluulijat asenteineen estävät niiden vähienkin syntymisen, mitkä ehkä olisivat syntyäkseen. Rakastatteko todella sosialismia noin paljon? Tiedoksi: Eläkemaksu jotain 23 (en muista tarkkaan) alv 22 ja siihen päälle vielä tavalliset verot tulojen mukaan. Esimerkiksi palveluyrityksissä ei välttämättä ole kovinkaan paljon ostoja, mistä tuon alv:n voisi vähentää. Yrittämisestä väärän tiedon levittelijät ovat niitä, jotka haluavat pitää työttömyyttä yllä, ja niitähän riittää. - Pienyrittäjä
tomppeli kirjoitti:
No on teillä käsitykset. Totuus on toisenlainen. Myytäväksi ostetuista tuotteistakin joutuu tekemään selonteon, jos ne vähänkin poikkeavat firman alasta, vaikka niitä olisi asiakkaiden toivomuksesta hankittu. Autokulut tutkitaan jokaisen yrittäjän kohdalta erittäin tarkkaan, jos firman autolla ajetaan vähänkin yksityisajoja ei mene läpi, kilometrit syynätään joka yrittäjän kohdalta ja jos jollakin viikolla käy tukussa kolmesti normaalin kahden sijaan, ruetaan kyselemään että ei kai tullut ylimääräisiä ajoja ajeltua. Työvaatekuluja ei todellakaan voi vähentää kuin harvat ja valitut.
Ruetkeaa kele yrittäjäksi kun osaatte veronkierron noin hyvin. Muistakaa vain, että katetuotosta menee 70 % veroina ja eläkemaksuina. Joka asiasta on ensimmäisenä arvostelemassa ne, jotka eivät asiasta mitään tiedä. Sanokaa itsenne irti ja alkaakaa tehdä samaa työtä yrittäjänä. Miksettte muka voi rueta? Ai niin, siksi, kun sitten ei saa palkkaa kahvitauoista, joutuu vessapaperinsakin ostamaan itse, sairaslomalta ei saa yhtään mitään palkkaa niin ei voi jäädä kolmeksi päiväksi hoitamaan krapulaa muka flunssaisena..siinä vähän syitä miksi ei suomessa kukaan halua yrittäjäksi.
Mutta alkuperäiselle: Yrittjänä pärjää parhaiten, kun tekee kirjanpidon tarkkaan. Rehellisyys kannattaa aina. Vaikka käyttäisitkin tilitoimistoa, kannattaa tutkia tilit itse. Yrityksen kulut yrityksen kuluina ja kannattaa joka kuittiin laittaa tarkoitus tarkkaan, myytävät tuotteet nyt ovat itsestään selvyys.
Nuo p:n puhujat ovat vain äärivasemmistoa, jotka haluaisivat kaiken olevan valtion omistuksessa. Tässä teille tosiesimerkki verottajan suhtautumisesta: Äidilläni oli kauppa. Meitä muutti yhtäaikaa kaksi lasta pois kotoa opiskelemaan ja armeijaan, mutta molemmat olimme kirjoilla kotona. Sattui verottajan pistotarkastus kohdalle. Ihmettelivät omien ottojen yhtäkkiä pienentymistä, vaikka taloudessa oli KIRJOILLA neljä henkeä. Ei mennyt läpi selitykset, ettei talossa asu enää niin paljon syöjiä. Lisäksi he laskivat, että kyllähän nelihenkinen syö joka tapauksessa enemmän. Eivät ollenkaan ottaneet huomioon, että meillä oli viljaa, kasveja ja perunoita omassa pellossa.
Ei ihme ettei suomeen saada työpaikkoja, kun kusipäät luulevat vaikka mitä. Yrittäminen ei Suomessa kannata muutenkaan, nuo harhaluulijat asenteineen estävät niiden vähienkin syntymisen, mitkä ehkä olisivat syntyäkseen. Rakastatteko todella sosialismia noin paljon? Tiedoksi: Eläkemaksu jotain 23 (en muista tarkkaan) alv 22 ja siihen päälle vielä tavalliset verot tulojen mukaan. Esimerkiksi palveluyrityksissä ei välttämättä ole kovinkaan paljon ostoja, mistä tuon alv:n voisi vähentää. Yrittämisestä väärän tiedon levittelijät ovat niitä, jotka haluavat pitää työttömyyttä yllä, ja niitähän riittää.Sivutoimisena yrittäjänä ja homma toimii hyvin. Firmalle olen ostanut mm. kaksi tietokonetta, erilaisia ohjelmia, toimistotarvikkeita laidasta laitaan (esim. mapit, kirjekuoret, kynät, laskimet, kansiot, salkut, CD-romput, atk tarvikkeet, väripatruunat jne.) lisäksi olen ostanut digikameran, pari kännykkää ja lisäksi lankaliittymä on firman nimissä ja kaikki mahdollinen posti (paketit/kirjeet/kortit) lähtee firman piikkiin.
Kaikkia edellä mainittuja asioita tarvitsee toki yritystoiminnassa, mutta samalla siinä menee yksityiskäytötkin. - tomppeli
Pienyrittäjä kirjoitti:
Sivutoimisena yrittäjänä ja homma toimii hyvin. Firmalle olen ostanut mm. kaksi tietokonetta, erilaisia ohjelmia, toimistotarvikkeita laidasta laitaan (esim. mapit, kirjekuoret, kynät, laskimet, kansiot, salkut, CD-romput, atk tarvikkeet, väripatruunat jne.) lisäksi olen ostanut digikameran, pari kännykkää ja lisäksi lankaliittymä on firman nimissä ja kaikki mahdollinen posti (paketit/kirjeet/kortit) lähtee firman piikkiin.
Kaikkia edellä mainittuja asioita tarvitsee toki yritystoiminnassa, mutta samalla siinä menee yksityiskäytötkin.Pöh. Olen paitsi pienyrittäjän lapsi, niin olen ollut myös itse verotoimistossa töissä - harjoittelussa. TIEDÄN, että verottaja vaatii yksityisottoja. Voihan sitä kirjanpitoon kirjata niinkuin haluaa, mutta tarkastuksessa katsotaan joka kuitti erikseen, eikä mene läpi ettei olisi yksityiskäyttöä. Lisäksi näihin tehdään pistotarkastuksia ihan vakivirkailijoiden toimesta. Älkää viitsikö, aina löytyy joku, jolla on oikeaa tietoa asioista.
Mutta mutta, mm. kopioita ottavat tavalliset rivityöntekijät firman piikkiin suruttomasti, samoin lähtee kyniä, papereita..tämän varastelun nuo aiemmat kirjoittavat kyllä todennäköisesti ovat valmiit hyväksymään, siinähän varastetaan "vain" työnantajalta. Työnantaja sitten pimittää verottajaa, kun laittaa näitä hävikkiin, niinkö? - Pienyrittäjä
tomppeli kirjoitti:
Pöh. Olen paitsi pienyrittäjän lapsi, niin olen ollut myös itse verotoimistossa töissä - harjoittelussa. TIEDÄN, että verottaja vaatii yksityisottoja. Voihan sitä kirjanpitoon kirjata niinkuin haluaa, mutta tarkastuksessa katsotaan joka kuitti erikseen, eikä mene läpi ettei olisi yksityiskäyttöä. Lisäksi näihin tehdään pistotarkastuksia ihan vakivirkailijoiden toimesta. Älkää viitsikö, aina löytyy joku, jolla on oikeaa tietoa asioista.
Mutta mutta, mm. kopioita ottavat tavalliset rivityöntekijät firman piikkiin suruttomasti, samoin lähtee kyniä, papereita..tämän varastelun nuo aiemmat kirjoittavat kyllä todennäköisesti ovat valmiit hyväksymään, siinähän varastetaan "vain" työnantajalta. Työnantaja sitten pimittää verottajaa, kun laittaa näitä hävikkiin, niinkö?jos luulet, jotta yrityksestä on pakko ottaa yksityisottoja!
Kuka vaatii, jotta yrityksestä olisi otettava yksityisottoja? Jos yritystä pyörittää sivutoimisesti ja voiton sijoittaa yrityksen kehittämiseen, niin kuka kieltää?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2723388Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031683- 681249
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991077- 581041
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:50986- 63971
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is199871- 42817
- 47792