Minulla on ihana, upea ja kiltti mies. Ollaan tosissamme yhdessä, eikä minkään oleskeluluvan takia (sai tässä kuussa Suomen kansalaisuuden). Hän kuuntelee ja ymmärtää minua - ainoa miinus on, että hän on uskonnollinen.
Ei se minua sinänsä haittaa, mutta hän on alkanut painostaa minua islamilaiseen avioliittoon. Tiedän, ettei sillä ole Suomessa mitään painoarvoa, mutta se tuntuuu isolta asialta, varsinkaan kun se ei kuulu omaan uskontooni.. En tiedä mitä pitäisi tehdä, suostuakko vai ei? Miten islamilaisesta avioliitosta voi edes erota? Saako siitä jotain papereita, todistusta yms?
Islam erottaa meidät..
55
1813
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,,,,,,
Ei ihana ,upea ja kiltti mies ,ala painostaa vaimoaan mininkään. Että aivopesu on alkanut ,mitä enemmän annat periksi ,sitä nopeammin olet täysin omaa tahtoa vailla.Miten ihmeellä pidät mistä ihanana ?
- avioliittoonko?
Sillä pidän ihanana ettei minua painosta muslimiksi, on uskollinen, luotettava, paras kokki ikinä, ystävällinen kaikille, hauska ja tasapainottaa minua (minä olen se tulisempi osapuoli). Kysymykseni liittyivät islamilaiseen avioliittoon, eikä siihen, aivopestäänkö minua vai ei...
- avioliittoonko?
avioliittoonko? kirjoitti:
Sillä pidän ihanana ettei minua painosta muslimiksi, on uskollinen, luotettava, paras kokki ikinä, ystävällinen kaikille, hauska ja tasapainottaa minua (minä olen se tulisempi osapuoli). Kysymykseni liittyivät islamilaiseen avioliittoon, eikä siihen, aivopestäänkö minua vai ei...
Ja olemme parisuhteessa, emmekä naimisissa, joten tiedät varmasti hyvin, että omatunnontuskia syntyy helposti uskonnolliselle muslimille, jos asutaankin yhdessä mutta ilman avioliittoa.
- ---
Ja olemme parisuhteessa, emmekä naimisissa, joten tiedät varmasti hyvin, että omatunnontuskia syntyy helposti uskonnolliselle muslimille, jos asutaankin yhdessä mutta ilman avioliittoa.
tiedäthän että uskonnollinen muslimi ei ala sukupuolisuhteeseen avioliiton ulkopuolella. naimatonta tällaisesta teosta rangaistaan raipaniskuilla ja naimisissa olevaa kuolemalla - islamin mukaan
harmi että "muslimit" pilaavat muslimien maineen
- usko pois
Sehän on vain sinun onni tyttökulta jos islam teidät erottaa.
- Parempikatsoakuinkat
ÄLÄ SUOSTU! islamilainen avioliitto ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin ja kaikkein vähiten istuu kristilliseen elämänkatsomukseen.
- itse en suostunut
Jos suostut islamilaiseen avioliittoon, niin annat samalla suostumuksesi siihen, että lapsistasi kasvatetaan islamilaisia, ja jos itse olet kristitty, niin lapsesi eivät silloin saa kastetta. Itse jouduin kieltäytymään juuri tämän asian takia, että en voinut allekirjoittaa sopimusta jo ennalta päättäen syntymättömän lapsen uskontoa. Minulle avioliitto on jotain pyhää ja arvokasta, mutta mieheni ilmoitti eilen, että puretaan "sopimus" siis avioliittomme. Hän kutsui kirkossa siunattua avioliittoamme sopimukseksi!! Hän jätti minut nyt synnyttämään lapseni yksin...Onneksi en ollut allerkirjoittanut mitään lasta koskevaa...
- Chom chom
"Hän kutsui kirkossa siunattua avioliittoamme sopimukseksi!!"
Etkö siis ollut alun perin tietoinen, mitä avioliitto puolisollesi tarkoittaa? Minulle avioliitto oli ensisijaisesti sopimus, johon sisältyy tiettyjä oikeuksia ja velviollisuuksia ja joka helpottaa monia käytännön asioita. Tunnetasolla se sisälsi ajatuksen sitoutumisesta. Lisäksi se oli julkinen vakuutus rakkaudestani puolisoani kohtaan. Arvokas asia, muttei pyhä. Mielestäni avioliitto tai siunaus eivät mitään ratkaisevasti muuta, ihmisethän ne suhteen tekevät.
AP: otahan ensin selvää, mitä sopimukseen sisältyisi ja katso sitten, voitko siihen vilpittömästi sitoutua. Suomen lain mukaanhan sopimus ei ole pätevä avioliitto, mutta ei silti pidä tietoisesti valehdella. Kuulostaa muuten hassulta, että uskonto erottaisi teidät. Uskontohan on ilmeisesti osa puolisosi identiteettiä - toivotko hänen muuttuvan tai kieltävän osan itsestään? Itse tuskin menisin naimisiin vakaumuksellisen muslimin tai kristityn kanssa, mutta en silti sanoisi, että uskonto erottaisi meidät. - avioliittoonko?
Chom chom kirjoitti:
"Hän kutsui kirkossa siunattua avioliittoamme sopimukseksi!!"
Etkö siis ollut alun perin tietoinen, mitä avioliitto puolisollesi tarkoittaa? Minulle avioliitto oli ensisijaisesti sopimus, johon sisältyy tiettyjä oikeuksia ja velviollisuuksia ja joka helpottaa monia käytännön asioita. Tunnetasolla se sisälsi ajatuksen sitoutumisesta. Lisäksi se oli julkinen vakuutus rakkaudestani puolisoani kohtaan. Arvokas asia, muttei pyhä. Mielestäni avioliitto tai siunaus eivät mitään ratkaisevasti muuta, ihmisethän ne suhteen tekevät.
AP: otahan ensin selvää, mitä sopimukseen sisältyisi ja katso sitten, voitko siihen vilpittömästi sitoutua. Suomen lain mukaanhan sopimus ei ole pätevä avioliitto, mutta ei silti pidä tietoisesti valehdella. Kuulostaa muuten hassulta, että uskonto erottaisi teidät. Uskontohan on ilmeisesti osa puolisosi identiteettiä - toivotko hänen muuttuvan tai kieltävän osan itsestään? Itse tuskin menisin naimisiin vakaumuksellisen muslimin tai kristityn kanssa, mutta en silti sanoisi, että uskonto erottaisi meidät.En toivo hänen muuttuvan, en todellakaan! En vain usko, että hänen puoleltaan suhteemme jatkuu jos emme hanki imaamin siunausta liitollemme, koska kuten sanoin, hän on uskonnollinen. Eli islamilaisella avioliitolla on hänelle suuri merkitys..
- 30 + 4
"jos emme hanki imaamin siunausta liitollemme,"
Ei islamilaiseen avioliittoon tarvitse imaamia.- 30 + 4
Tässä on pari linkkiä joista voit lukea avioliitosta islamissa, niissä on aika hyvin mainittu mitä on avioliitto yleisesti islamissa, ja mitä se yleisesti käsittää.
http://www.islamopas.com/familj1.html
http://www.islamopas.com/cermoni.html - 03403903..
jos emme hanki imaamin siunausta liitollemme,"
Ei islamilaiseen avioliittoon tarvitse imaamia.
hhah..Islamilaiseen liittoon juurikin tarvitaan jonkun islamilaisen hengellisen johatajan siunaus esim. juuri imaamin. ja nikkah tehdään imaamin läsnäollessa
on kai jokin tälläinen vala.. - kiitos1
30 + 4 kirjoitti:
Tässä on pari linkkiä joista voit lukea avioliitosta islamissa, niissä on aika hyvin mainittu mitä on avioliitto yleisesti islamissa, ja mitä se yleisesti käsittää.
http://www.islamopas.com/familj1.html
http://www.islamopas.com/cermoni.htmlKiitos 30 4 näistä linkeistä. Itselläni on miesystävä, joka on muslimi ja olenkin miettinyt tätä avioliittoasiaa. Meillä tämä ei ole vielä ajankohtaista eikä mieheni ole erityisen uskonnollinen, mutta mielenkiintoista saada lisäinfoa asiasta.
- (>__<)
kiitos1 kirjoitti:
Kiitos 30 4 näistä linkeistä. Itselläni on miesystävä, joka on muslimi ja olenkin miettinyt tätä avioliittoasiaa. Meillä tämä ei ole vielä ajankohtaista eikä mieheni ole erityisen uskonnollinen, mutta mielenkiintoista saada lisäinfoa asiasta.
"Usko on se, mikä sitoo muslimiperheen yhteen ja siksi muslimille on kiellettyä avioitua ateistin tai monijumalaisen (Kafir) kanssa. Muslimiehen on kuitenkin sallittu mennä naimisiin uskovan kristityn tai juutalaisen naisen kanssa, mutta tämä ei ole mitenkään suositeltavaa ja siihen liittyy tiettyjä ehtoja: Naisen täytyy sitoutua kasvattamaan parin lapset Islamin mukaisesti. Jos naimisissa oleva mies kääntyy Islamiin ja hänen vaimonsa on kristitty tai juutalainen eikä tahdo kääntyä, avioliitto voi jatkua tavalliseen tapaan, mutta jos vaimo kuuluu kiellettyihin lajeihin ja pysyy epäuskossaan, on avioelämän päätyttävä. Hänelle täytyy kuitenkin antaa aikaa miettiä asiaa ensin. Jos naimisissa oleva nainen kääntyy Islamiin ja mies ei ole muslimi, päättyy avioelämä välittömästi ja naisen tulee kohtuullisen ajan kuluessa hakea juridista eroa. "
- 30 + 4
"hhah..Islamilaiseen liittoon juurikin tarvitaan jonkun islamilaisen hengellisen johatajan siunaus esim. juuri imaamin. ja nikkah tehdään imaamin läsnäollessa
on kai jokin tälläinen vala.. "
Olen itse ollut muslimi jo 20 vuotta, ja olen opiskellut islamia vuosia. En tiedä miten sinun kuvioissasi menee, mutta puhun avioliitosta joka on pätevä islamin laissa. En puhu mistään kulttuurillisista käytännöistä, jotka eroavat toisistaan eri kulttuureissa. Huvittavaa kun ihmiset jotka eivät tiedä kyseisestä uskonnosta mitään kommentoivat näitä lainopillisia asioita.- China Dragon
Vaimoni uskoo Buddhaan ja saa uskoa jos hän niin haluaa.
Miksi pakottaisin tai edes vihjaisin hänen tunnustamaan uskontoa jota hän ja hänen perheensä ei tunnusta?
Rakkaus on jotain muuta mitä itsekeskeinen asenne siitä mitä ja mihin puolison tulisi uskoa ja miten elää. Missä on yksilönvapaus?
Taidat olla aika heikko nainen heikolle miehelle joka uskoo elämänsä muuttuvan paremmaksi kanssasi jos leikit uskovasi sellaiseen mihin et usko. - 909+++
hhah..Islamilaiseen liittoon juurikin tarvitaan jonkun islamilaisen hengellisen johatajan siunaus esim. juuri imaamin. ja nikkah tehdään imaamin läsnäollessa
on kai jokin tälläinen vala.. "
"Olen itse ollut muslimi jo 20 vuotta, ja olen opiskellut islamia vuosia. En tiedä miten sinun kuvioissasi menee, mutta puhun avioliitosta joka on pätevä islamin laissa. En puhu mistään kulttuurillisista käytännöistä, jotka eroavat toisistaan eri kulttuureissa. Huvittavaa kun ihmiset jotka eivät tiedä kyseisestä uskonnosta mitään kommentoivat näitä lainopillisia asioita. "
Hassua väität olevasi 20 v olleesi muslimi silti et tiedä näin simppeliä kuviota joka kuuluu islamiin ja muslimeille.Ei tämä kuvio suinkaan minun keksimäni ole vaan se on muslimeille kuuluva "tapa" tämä nikkah ja tästä olen käynyt keskustelua mm.. pakistanissa asuvien muslimeiden kanssa jotka varmasti paremmin tuntevat islamin kuin sinä länsimaalainen käännynnäinen.
Myös minulla on ollut joskus muslimi poika ystävä joka painotti nikkah tärkeyttä ja saada siunaus imaalilta jos menisimme naimisiin.Onneksi kuitenkaan en mennyt naimisiin ja ihan siitäkään syystä,että hänen uskontonsa ei ole sen tärkeämpi jos ei ole kristinuskokaan :) tasapuolinen meininki siis.siitä pidän - Chom chom
China Dragon kirjoitti:
Vaimoni uskoo Buddhaan ja saa uskoa jos hän niin haluaa.
Miksi pakottaisin tai edes vihjaisin hänen tunnustamaan uskontoa jota hän ja hänen perheensä ei tunnusta?
Rakkaus on jotain muuta mitä itsekeskeinen asenne siitä mitä ja mihin puolison tulisi uskoa ja miten elää. Missä on yksilönvapaus?
Taidat olla aika heikko nainen heikolle miehelle joka uskoo elämänsä muuttuvan paremmaksi kanssasi jos leikit uskovasi sellaiseen mihin et usko.Käsitin, että aloittajan mies haluaisi parin sopivan islamilaisen avioliiton, ei kääntyvän/palaavan islamiin. Mitä sopimus sitten pitäisi sisällään ja haluaako siihen sitoutua, se on se pointti.
Joskus voi tehdä jotain, joka on toiselle tärkeää, vaikka vain kunnioituksesta, vaikkei itse uskoisi samoin. Voin esim. polttaa suitsukkeita ja kumartaa mieheni vanhempien ja isovanhempien haudoilla. Toisaalta voin osallistua kristillisiin seremonioihin, mutten halua lausua uskontunnustusta. - avioliittoonko?
Chom chom kirjoitti:
Käsitin, että aloittajan mies haluaisi parin sopivan islamilaisen avioliiton, ei kääntyvän/palaavan islamiin. Mitä sopimus sitten pitäisi sisällään ja haluaako siihen sitoutua, se on se pointti.
Joskus voi tehdä jotain, joka on toiselle tärkeää, vaikka vain kunnioituksesta, vaikkei itse uskoisi samoin. Voin esim. polttaa suitsukkeita ja kumartaa mieheni vanhempien ja isovanhempien haudoilla. Toisaalta voin osallistua kristillisiin seremonioihin, mutten halua lausua uskontunnustusta.Juurikin näin !!! :)
- 30 + 4
"Hassua väität olevasi 20 v olleesi muslimi silti et tiedä näin simppeliä kuviota joka kuuluu islamiin ja muslimeille.Ei tämä kuvio suinkaan minun keksimäni ole vaan se on muslimeille kuuluva "tapa" tämä nikkah ja tästä olen käynyt keskustelua mm.. pakistanissa asuvien muslimeiden kanssa jotka varmasti paremmin tuntevat islamin kuin sinä länsimaalainen käännynnäinen.
Myös minulla on ollut joskus muslimi poika ystävä joka painotti nikkah tärkeyttä ja saada siunaus imaalilta jos menisimme naimisiin.Onneksi kuitenkaan en mennyt naimisiin ja ihan siitäkään syystä,että hänen uskontonsa ei ole sen tärkeämpi jos ei ole kristinuskokaan :) tasapuolinen meininki siis.siitä pidän"
Puhuin siitä mikä on lainopillisesti hyväksytty avioliitto islamissa, enkä siitä miten jotkut kulttuurissaan tekevät. Tuosta avioliitto käytännöstä on pieniä tulkinnallisia näkökantoja islamin oppineiden keskuudessa.
Joissakin muslimimaissa/kulttuureissa tehdään asioita jotka eivät ole islamista lähtöisin ollenkaan. esim. mainitsit Pakistanin ja sieltä kotoisin olevat muslimit. Pakistanissa on omat käytäntönsä jotka eroavat esim. arabimaiden käytäntöihin.
Annan sinulle siitä esimerkin. Intiassa ja Pakistanissa naisen täytyy naimisiin mennessään maksaa mahr(myötäjäislahja) miehelle, joka on itseasiassa juuri päinvastoin islamissa. Tämän tavan muslimit ovat adoptoineet hinduilta, ja hindukulttuuriin kuuluu että nainen maksaa myötäjäislahjan miehelle. Mutta islamin mukaan mies maksaa myötäjäislahjan naiselle. Tätä tapaa jota harjoitetaan Pakistanissa ei harjoiteta yhdessäkään arabimaassa, ja se on täysin islamin lainopin vastainen tapa. Pakistanissa yleisesti seurataan Hanafi koulukuntaa(Pakistanin lainopillinen koulukunta), ja tuo tapa on myös ristiriidassa Hanafi lakitulkintojen kanssa. Hanafit tosin pitävät myötäjäislahjaa naiselle vain vapaaehtoisena toisin kuin muut tunnetut koulukunnat, jotka näkevät sen pakollisena.
Tunnen kyllä monia pakistanilaisia, intialaisia ja bangladeshilaisia, joten tiedän heidän kulttuuristaan aika paljon.
Islamin lainoppi ja jonkun maan "tapakulttuuri" ei välttämättä ole yksi ja sama asia. Itse olen nähnyt vuosien aikana monia ristiriitaisuuksia eri kulttuureissa, jotka ovat ristiriidassa juuri islaminlain kanssa.
Suurinosa maailman muslimeista ei ole opiskellut uskontoaan koskaan vaan seuraavat vain omien maidensa ja kulttuuriensa tapoja.
Islaminlaki määritellään Koraanin, ja Profeetta Muhammadin perimätiedon mukaisesti, eikä minkään maan "tapakulttuurin" mukaisesti.
Asia ei ole siitä kiinni olenko minä vain länsimaalainen "käännynnäinen", vai olenko alunperin syntynyt muslimiperheeseen, vaan kyse on siitä oletko opiskellut uskontoasi vai et.
Myös suurinosa maailman muslimeista ei osaa arabiankieltä, joka on ihan ehdoton pakko että voi edes ymmärtää uskontoa perusasioita syvemmälle. Eli kyseinen kieli on avain siihen tietoon, joka löytyy islamin lainopillisista teoksista.
Siellä Pakistanissa perusmuslimit eivät osaa arabiankieltä rittävästi, jotta voisivat opiskella islamia suoraan alkuperäisistä lähteistä. He käyttävät Urdun kielelle käännettyä kirjallisuutta apunaan, tai joku enemmän tietävä tulkkaa heille joitain uskonnollisia tekstejä.
Olen itse opiskellut arabiankieltä, ja islaminlakia sekä sen eri tulkintoja. Olen myös opiskellut Pakistanin Hanafi koulukunnan lakitulkintoa jonkin verran.
Voisi sanoa että jos sinä et ole opiskellut kristinuskoa juuri lainkaan, mutta seuraat suomalaista "tapakulttuuria" jota voisit väittää kristilliseksi kulttuuriksi, ja sitten joku sanoisi että kyllä sinä tiedät enemmän kristinuskosta kuin joku joka on sitä opiskellut vaikka teologisessa instituutissa, mutta hän ei ole syntynyt kristittyyn perheeseen niinkuin sinä vaan hän on "käännynnäinen".
Tiedät varmaan myös että kristityt eroavat toisistaan kulttuurillisesti, sekä myös tulkinnallisesti, ja myös harjoittavat uskontoaan eri tavoin.
Muuten mainitsemasi nikaah tarkoittaa islaminlaissa avioliittoa arabiaksi. Sanalla on myös kielellisesti hiukan eri tarkoitus kuin avioliitto, mutta avioliitto on se lainopillinen tarkoitus tässä asiayhteydessä. En jaksa alkaa selittämään tuon sanan kielellisiä tarkoituksia tässä juuri nyt. Eikä sillä nyt niin väliäkään ole tähän keskusteluun.
Ensi kerralla kun joku kysyy sinulta kyseisestä asiasta, älä sano että se on näin islamissa vaan sano että kuulit joiltain esim. Pakistanilaisilta että siellä on tällainen käytäntö tässä asiassa. Koska asia ei välttämättä ole niin. Sitäpaitsi se joka sanoo että asia on näin islamissa joutuu todistamaan asian islaminlainopillisista teksteistä ja tulkinnoista, eikä joidenkin muslimien puheista.- China Dragon
Loppujen lopuksi on aivan sama mitä lainopilliset tekstit sanovat.
Jos mies on mies hän ei pakota naistaan kuulumaan samaan uskontoon jos kunnioittaa naista ja tämän alkuperää.
Jos ei kunnioita niin tulee kysyä onko viisasta edes harkita naimisiinmenoa tietävän olevansa se "vääräuskoinen valkoinen lutka" koko ikänsä.
Vai...puhdistuuko nainen muslimin silmissä kääntyessään keinotekoisesti miehen uskontoon vai miehen sukulaisten tähden? Tuskin. - 00++l
Niin mainitsin pakistanilaiset muslimit.Mutta ex poikaystäväni oli saudi-arabiasta ja hän oli sillä kannalla,että nikkah on tärkeä ja kuuluu naimisiin menoon.
- 30 + 4
Nikaah tarkoittaa avioliittoa islamissa, jonka juuri mainitsin sinulle. Aqd nikaah on avioliittosopimus, ja tottakai se on tärkeä, koska ilman sitä se olisi esiaviollisen seksin harjoittamista joka on kielletty islamissa. Muuten Saudi-Arabia seuraa Hanbali koulukunnan lakitulkintoja yleisesti.
- :)))))))))))))))))))
Hei
Saanko kysyä, minkä maalainen sun miesystävä on ja missä päin asutte?
Minunkin miesystävä sai juuri kansalaisuuden :)- avioliittoonko?
Hei. Mieheni on Lähi-Idästä päin ja me asumme Etelä-Suomessa ! Paljon onnea toisellekin kansalaisuuden saaneelle ! :)
- gideon3
Ei naimisiin muslimin kanssa. Ihanuus häviää heti, kun hänestä tulee muodollisesti perheen pää. Muslimina hän on pakostakin kurittava sinua, et ole tasa-arvoinen, sinut pitää alistaa kurittamalla. Islamista et pääse ikinä eroon, sillä koraanin ja tradition mukaan sinut pitää tappaa uskottomuudestasi. sinulla ei ole edes oikeutta hakea eroa, sen sijaan miehesi voi parilla sanalla jattaa sinut kadun laitaan. Alaka missaan nimessa suostu islamiin, he palvelevat arbien epajumalaa al-ilah, joka on kuu taivaalla. Älä luovu siitä osasta, joka sinulla on kasteen kautta taivasten valtakunnassa. Miehesi kieltää Jeesuksen, koska koraanissa on vääristely kuva evankeliumista, ja mohd. nosti itse itsensä profeetaksi, vääräksi profeetaksi.
- avioliittoonko?
Hmm no en nyt tiedä siitä. Miten sitten selität sen, että on monia onnellisia muslimi-kristitty avioliittoja?
Kiitos kaikille linkeistä mitä keskusteluun on laitettu! Tuntuu, että islamilaisella avioliitolla ei ole mitään tiettyjä säädöksiä vaan riippuu täysin maasta miten se tapahtuu ja mitä sen jälkeen tapahtuu?? - 30 + 4
Hmm no en nyt tiedä siitä. Miten sitten selität sen, että on monia onnellisia muslimi-kristitty avioliittoja?
Kiitos kaikille linkeistä mitä keskusteluun on laitettu! Tuntuu, että islamilaisella avioliitolla ei ole mitään tiettyjä säädöksiä vaan riippuu täysin maasta miten se tapahtuu ja mitä sen jälkeen tapahtuu??"Tuntuu, että islamilaisella avioliitolla ei ole mitään tiettyjä säädöksiä vaan riippuu täysin maasta miten se tapahtuu ja mitä sen jälkeen tapahtuu??"
Kyllä sillä on ihan tietyt säädökset kun Suomessa menet virallisessa paikassa avioliittoon, josta saat leimatun todistuksen ja se on rekisteröity maistraattiin. Silloin olet kyllä ihan Suomen lain mukaan naimisissa, eli kyse on siviilivihkimisestä yleisesti. Mitä sen jälkeen sitten pitäisi tapahtua? Olette mies ja vaimo sen jälkeen, ja elätte sitten elämää avioparina niinkuin muutkin ihmiset jotka ovat menneet naimisiin. En usko että miesystäväsi mitään kirkkohäitä haluaa kuitenkaan jos kerran muslimi on. - muslimi.rouva
gideon3, puhut nyt aivan omasta päästäsi. Koko kirjoituksesi on täyttä puppua:)
- ShantiwaShanti
Hei,
minä olen muslimi ja olen sitä mieltä, että sinun ei pitäisi mennä islamilaiseen liittoon ainakaan täällä Suomessa. Ihan pelkästään jo juridisista syistä, lain edessä sinä olisit vain avovaimo / tyttöystävä, jos eron hetki koittaa...Vain islamilaisittain solmittu liitto ei ole siis lainvoimainen avioliitto. Sunnimuslimi (oletan että hän on sellainen?) voi helposti erota vaimostaan. Samalla menetät kaikki oikeutesi. Sinä et voi tehdä ilman hyväksyttävää syytä eroaloitetta. Mikä sitten olisi hyväksyttävä syy? Se onkin sitten jo toinen asia.
Toinen vaihtoehto on se, että menette ENSIN virallisesti naimisiin ja sitten solmitte nikahin. Tuossa järjestyksessä. Vaikka samana päivänä kummatkin. Niin turvaat oikeutesi aviovaimona. Tee avioehto, mikäli sinulla on omaa omaisuutta. Sen tekevät monet muutkin ns. tavalliset parit.
Voi kuullostaa kylmältä, mutta en sano näin ettei sinun pitäisi mennä avioliittoon miehesi kanssa jos kerran häntä rakastat, ja hän sinua, mutta kannattaa hakea tietoa ihan joka näkökannalta. Ja jättää tunteet syrjään siksi aikaa. Miehesi ei myöskään saa painostaa sinua mihinkään, mihin et halua. Koskee erityisesti uskoa.- 30 + 4
Kyllä Suomessakin tehty islamilainen avioliitto on aivan pätevä SUOMEN lain mukaan, mutta silloin täytyy mennä esim. Suomen islamilaiseen yhdyskuntaan ja solmia avioliitto siellä. Eli periaatteessa mennään sinne toimistoon, ja he järjestävät kaksi todistajaa, ja sovitaan avioliitosta, sekä allekirjoitetaan avioliittopaperit joihin tulee yhdyskunnan virallinen leima, sekä tarvittavat allekirjoitukset, ja tämän jälkeen paperi lähetetään maistraattiin rekisteröintiä varten.
Eli ihan yhtä pätevä tuo liitto on Suomessa kuin normaali maistraatin siiviilivihkiminenkin. Olen ollut joskus todistajana näissä avioliitoissa, ja tiedän ihan hyvin miten se homma toimii.
Huom. avioliitto täytyy solmia jossain yhdyskunnassa joka on virallinen, ja mistä saa leimatun avioliittotodistuksen, jos haluaa rekisteröidä sen maistraattiin, ja täten se on pätevä Suomen lain mukaan. Jos avioliitto solmitaan esim. kotona ilman näitä mainitsemiani asioita ei se ole Suomen laissa pätevä.
Tässä on Suomen islamilaisen yhdyskunnan kotisivu jos asiasta haluaa tiedustella enemmän.
http://www.rabita.fi/ - China Dragon
30 + 4 kirjoitti:
Kyllä Suomessakin tehty islamilainen avioliitto on aivan pätevä SUOMEN lain mukaan, mutta silloin täytyy mennä esim. Suomen islamilaiseen yhdyskuntaan ja solmia avioliitto siellä. Eli periaatteessa mennään sinne toimistoon, ja he järjestävät kaksi todistajaa, ja sovitaan avioliitosta, sekä allekirjoitetaan avioliittopaperit joihin tulee yhdyskunnan virallinen leima, sekä tarvittavat allekirjoitukset, ja tämän jälkeen paperi lähetetään maistraattiin rekisteröintiä varten.
Eli ihan yhtä pätevä tuo liitto on Suomessa kuin normaali maistraatin siiviilivihkiminenkin. Olen ollut joskus todistajana näissä avioliitoissa, ja tiedän ihan hyvin miten se homma toimii.
Huom. avioliitto täytyy solmia jossain yhdyskunnassa joka on virallinen, ja mistä saa leimatun avioliittotodistuksen, jos haluaa rekisteröidä sen maistraattiin, ja täten se on pätevä Suomen lain mukaan. Jos avioliitto solmitaan esim. kotona ilman näitä mainitsemiani asioita ei se ole Suomen laissa pätevä.
Tässä on Suomen islamilaisen yhdyskunnan kotisivu jos asiasta haluaa tiedustella enemmän.
http://www.rabita.fi/"Hmm no en nyt tiedä siitä. Miten sitten selität sen, että on monia onnellisia muslimi-kristitty avioliittoja? "
Tuota voisi kommentoida aloittaen naisten oikeuksista valita kumppani. Kuinka monta prosenttia on kristittyjen miesten ja muslimi naisten välisiä liittoja?
Jos verrataan suhdelukua ja taustatietoja käy ilmi että muslimi miehelle on hyväksytympää ottaa kristitty nainen, muslimi naiselle se ei ole ihan yksinkertaista.
Palstalla ihmetellään miksi suomalaiset miehet suhtautuvat kielteisesti muslimi miehiin ja suomalaisen naisten suhteisiin...ehkä kysymys on vain siitä tasa-arvosta kumppanin valinnassa?
Miksi muslimi nainen ei voisi "leikkiä" kristittyjen miesten kanssa samoin mitä muslimi miehet? Itse en keksi syytä tasa-arvoisessa Suomessa.
Minusta on aivan sama kuka menee naimisiin vaikka King Kongin kanssa jos katsoo sen sopivan omalle kohdalle. Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään ja elämänsä valinnoista.
Itselleni tärkeintä on puolison kunnioitus, molemmin puolinen. Kulttuurit eivät ole niin erilaisia että käyttäytymistä voisi laittaa uskonnon tai kulttuurierojen piiriin!
Naimisiin meno ei ole se tärkein asia.
- napinakka
Kyllä ainakin Marokossa nainen voi erota miehestään ja islamilaisessa liitossa miehen täytyy pyytä islamilaisen vaimon lupaa ottaa uusi vaimo samoin kuin erotilanteessa on haettava eroa. ä.Naidessaan kritityn naisen islamilaisen miehen ei tarvitse tätä tehdä, koska kristitty on toisuskovainen eikä sillä ole heille uskonnon mukaan merkitystä.
Tosin saattaa olla niin, että kun menet naimisiin Suomessa, sitä liittoa ei tunnusteta islamilaisessa maassa, siksi juuri näin pitääkin tehdä, Suomessa ensin ja sitten puolison kotimaassa tai tuolla 30 4 esittämässä islamilaisessa yhteisössä. Virallisuuden vuoksi.
Mitä olen käsittänyt islamilaisuudesta ja maissa, niin mies on perheen pää ja sinulla ei ole muuta valtaa liitossa kuin kotona kotihengettärenä. Mies tekee päätökset kaikesta perheen ulkopuolella, sinun mielipiteellä ei ole merkitystä ja jos omistat jotain, miehesi hallitsee sitä. Mies antaa myötäjäiset ja nämä ovat ainoat todella sinun omaasi, ellet luovusiitä esim, yhteisen kodin hyväksi. Tämä myötäjäinen siksi, että tällä tavallaan taataan sinun präjääminen hetkellisesti, juuri eron tultua tahi puolison kuollessa. SIIS näin minä olen ymmärtänyt näitä asioita.. Toki on niitä paikallisia eroja kulttuureissa, mutta pääpiirteittäin.
*Avioehto on tietyn ajan voimassa islamilaisessa laissa, oliko se juuri tämän myötäjäisen vuoksi tai jotain, luin vasta siitä Marokon perhelaista v.2004
Sinäkin ehkä saat joskus perintöä vanhemmiltasi ja tämä olisi ihan hyvä suojata ajoissa, kuten missä liitossa tahansa mahdollisimman hyvällä avioehtosopimuksella. Olipa sitten kyseessa etelän mies kuin kotimaan. Itse ainakin pidän sitä ehdottomana.
Juu, ehkäpä solmin liiton yhden humanterin kanssa tulevaisuudessa, kunhan nään paremmin mitä se uskonto oikein tarkalleen merkitsee, sillä meidän perheessä on ja tulee olemaan tasa-arvo. Omaisuuteni suojaan ehdottomasti, ja siksi olenkin tutkinut näitä lakeja ja olen todella kiitollinen 30 4 asiallisesta tiedottamisesta ja juridiikka juurikin kiinnostaa mahdottomasti :) - yks vaan
Vaikka islam uskoinen on naimisissa kristityn kanssa jos tämä on ensinmäinen vaimo,hänen täytyy pyytää lupa.
Koraani ja profeetta Muhammet arvostaa naista korkealle.Koska viimeisessä puheessa Muhammed sanoi kansalle että paras mies on se joka on hyvä vaimolleen.
Täällä usein sekoitetaan muslimit ja islam uskonto keskenään.Eihän me suomalaisetkaan kaikki olla uskovaisia luterilaisia.Myöskään muslimit eivät kaikki käyttäydy niin kuin uskonto sanoo.
Itse olen naimisissa islam uskoisen kanssa.Tietysti hänen käytös poikkeaa normaali suomalaisesta.Mutta oikeasti kukaan mies ei ole kohdellut niin huomaavaisesti ja kunnioittavasti minua kohtaan.
Menimme naimisiin kahden vanhemman todistajan läsnäollessa.Ja myöhemin maistraatissa.Minulta kysyttiin haluanko jotain häneltä sanoin että sormuksen se riittää.
Olen kyllä sitä mieltä että olisihan se hyvä että mies olisi perheen pää.Mutta tietysti jos kaksi aikuista ihmistä joka on asunut yksikseen tovin haluaa myös tehdä omia päätöksiä asioista.
Itse olen tyytyväinen suhteen rauhallisuuteen ilman väkivaltaa,haukkumista,alkoholia,uskottomuutta.Hän aina sanookin minulle että olen vapaa ihminen tekemään asioita.- 30 + 4
"...Kyllä ainakin Marokossa nainen voi erota miehestään ja islamilaisessa liitossa miehen täytyy pyytä islamilaisen vaimon lupaa ottaa uusi vaimo samoin kuin erotilanteessa on haettava eroa...."
Kyllä nainen voi erota miehestään, mutta miehen täytyy antaa naiselle ero islamin lain mukaan, eli mies erottaa periaatteessa naisen. Tästä voi syntyä sellainen tilanne, että nainen haluaa erota, mutta mies ei halua antaa eroa naiselle. Tällaisessa tilanteessa nainen hakee avioliiton mitätöintiä islamilaisessa tuomioistuimessa, joka voi myöntää eron miehen vastustuksesta huolimatta. Eli jos tuomioistuin mitätöi avioliiton ei mies mahda sille mitään. Eli nainen ei itse eroa miehestään, vaan hän pyytää eroa, jos ei halua enää jatkaa miehensä kanssa erinäisistä syistä.
Itseasiassa miehen ei tarvitse pyytää ensinmäiseltä, tai muilta vaimoilta lupaa ottaakseen uuden vaimon. Islamissa ei ole mitään tuollaista sääntöä olemassa, mutta tietysti kuuluu hyviin tapoihin keskustella asiasta, eikä tehdä tällaisia asioita salassa. Miehen ei edes välttämättä tarvitse kertoa vaimolleen toisen vaimon olemassaolosta, mutta valehtelu on kiellettyä, eli en tiedä miten hän pystyisi salaamaan tällaisia asioita valehtelematta. Se olisi aika vaikeaa, kun aina täytyisi selitellä ja kierrellä asioita, eikä tuollainen elämä pitkän päälle oikein toimisi. Avioliitto täytyy myös islamissa julkistaa, eli ihmiset tietävät että olet naimisissa sen naisen kanssa, jonka kotona käyt päivin/öin jos hän ei ole äitisi, siskosi tms. jonka kanssa et voi islamin mukaan avioitua.
Eli pähkinänkuoressa: lupaa toisen vaimon ottamiseen ei juridisesti tarvita, mutta en tiedä kuinka se toimii käytännössä sitten päivittäisessä avioelämässä, jos peittelee/salailee sitä, tai riitelee asiasta jatkuvasti.
".....Mitä olen käsittänyt islamilaisuudesta ja maissa, niin mies on perheen pää ja sinulla ei ole muuta valtaa liitossa kuin kotona kotihengettärenä. Mies tekee päätökset kaikesta perheen ulkopuolella, sinun mielipiteellä ei ole merkitystä ja jos omistat jotain, miehesi hallitsee sitä. Mies antaa myötäjäiset ja nämä ovat ainoat todella sinun omaasi, ellet luovusiitä esim, yhteisen kodin hyväksi. Tämä myötäjäinen siksi, että tällä tavallaan taataan sinun präjääminen hetkellisesti, juuri eron tultua tahi puolison kuollessa. SIIS näin minä olen ymmärtänyt näitä asioita....."
On totta että mies on perheen pää, eli elättää vaimon/vaimot, ja lapset, sekä päättää yleisesti tärkeistä perhettä koskevista asioista. Kyllä naisen mielipiteellä on merkitystä, ja pitäisi myös olla. Miehen tulisi myös konsultoida vaimoaan eri asioissa, eikä mielivaltaisesti päätellä sitä, ja tätä, vaikka hänellä se perheen ylin päätösvalta periaatteessa onkin.
Mies ei hallitse naisen omaisuutta, ei ainakaan islamin lain mukaan. Kaikki mikä naisella on, on hänen omaa omaisuuttaan, eikä miehellä ole mitään pääsyä siihen. Vaikka nainen olisi rikas niin naisella ei ole mitään velvollisuutta antaa miehelleen rahaa, tai muuta omaisuuttaan. Mies joutuu elättämään perheensä, ja vaimonsa vaikka vaimolla olisikin omaisuutta. Eli vaimon ei tarvitse luopua mistään omaisuudestaan ilman tahtoaan, vaikka olisi kuinka rikas, ja hänellä on se oikeus, että mies elättää hänet. Jos hän haluaa hän voi tietysti auttaa miestään, tai ostella perheelleen jotain yms. mutta ei ole pakko juridisesti.
Myötäjäislahja on myöskin naisen omaisuutta, johon miehellä ei ole mitään valtaa. Myötäjäislahjan arvoa ei ole määritelty, eli se voi olla mitä tahansa. Se voi olla vaikka 20.000 euroa, tai enemmän, tai vähemmän. Jos puolisosi eroaa sinusta sinun pyytämättä/hakematta eroa, niin myötäjäislahja pysyy täytenä naisella, eikä vähene juridisesti. Jos naisen aviomies kuolee, ja nainen on muslimi niin silloin vaimo myös perii osan aviomiehensä omaisuudesta, mutta jos vaimo ei ole muslimi niin hän ei peri mitään islamin lain mukaan.
Islamin laissa on sellainen sääntö, että muslimi ei peri mitään ei-muslimilta, ja ei-muslimi ei peri mitään muslimilta. Eli jos ei-muslimi vaimo kuolee, niin silloin muslimi aviomies ei peri häneltä mitään, tai toisinpäin. Jos perheessä on muslimeja, sekä ei-muslimeja, niin silloin perintö jaetaan noiden uskontojen seuraajille, eli käytännössä esim. kristityt kristityille, ja muslimit muslimeille. Vaikka jos omat lapset ovat toisuskoisia, niin he eivät peri vanhemmiltaan islamin lain mukaan. Ainoastaan samanuskoiset perivät toisiltaan. - 30 + 4
30 + 4 kirjoitti:
"...Kyllä ainakin Marokossa nainen voi erota miehestään ja islamilaisessa liitossa miehen täytyy pyytä islamilaisen vaimon lupaa ottaa uusi vaimo samoin kuin erotilanteessa on haettava eroa...."
Kyllä nainen voi erota miehestään, mutta miehen täytyy antaa naiselle ero islamin lain mukaan, eli mies erottaa periaatteessa naisen. Tästä voi syntyä sellainen tilanne, että nainen haluaa erota, mutta mies ei halua antaa eroa naiselle. Tällaisessa tilanteessa nainen hakee avioliiton mitätöintiä islamilaisessa tuomioistuimessa, joka voi myöntää eron miehen vastustuksesta huolimatta. Eli jos tuomioistuin mitätöi avioliiton ei mies mahda sille mitään. Eli nainen ei itse eroa miehestään, vaan hän pyytää eroa, jos ei halua enää jatkaa miehensä kanssa erinäisistä syistä.
Itseasiassa miehen ei tarvitse pyytää ensinmäiseltä, tai muilta vaimoilta lupaa ottaakseen uuden vaimon. Islamissa ei ole mitään tuollaista sääntöä olemassa, mutta tietysti kuuluu hyviin tapoihin keskustella asiasta, eikä tehdä tällaisia asioita salassa. Miehen ei edes välttämättä tarvitse kertoa vaimolleen toisen vaimon olemassaolosta, mutta valehtelu on kiellettyä, eli en tiedä miten hän pystyisi salaamaan tällaisia asioita valehtelematta. Se olisi aika vaikeaa, kun aina täytyisi selitellä ja kierrellä asioita, eikä tuollainen elämä pitkän päälle oikein toimisi. Avioliitto täytyy myös islamissa julkistaa, eli ihmiset tietävät että olet naimisissa sen naisen kanssa, jonka kotona käyt päivin/öin jos hän ei ole äitisi, siskosi tms. jonka kanssa et voi islamin mukaan avioitua.
Eli pähkinänkuoressa: lupaa toisen vaimon ottamiseen ei juridisesti tarvita, mutta en tiedä kuinka se toimii käytännössä sitten päivittäisessä avioelämässä, jos peittelee/salailee sitä, tai riitelee asiasta jatkuvasti.
".....Mitä olen käsittänyt islamilaisuudesta ja maissa, niin mies on perheen pää ja sinulla ei ole muuta valtaa liitossa kuin kotona kotihengettärenä. Mies tekee päätökset kaikesta perheen ulkopuolella, sinun mielipiteellä ei ole merkitystä ja jos omistat jotain, miehesi hallitsee sitä. Mies antaa myötäjäiset ja nämä ovat ainoat todella sinun omaasi, ellet luovusiitä esim, yhteisen kodin hyväksi. Tämä myötäjäinen siksi, että tällä tavallaan taataan sinun präjääminen hetkellisesti, juuri eron tultua tahi puolison kuollessa. SIIS näin minä olen ymmärtänyt näitä asioita....."
On totta että mies on perheen pää, eli elättää vaimon/vaimot, ja lapset, sekä päättää yleisesti tärkeistä perhettä koskevista asioista. Kyllä naisen mielipiteellä on merkitystä, ja pitäisi myös olla. Miehen tulisi myös konsultoida vaimoaan eri asioissa, eikä mielivaltaisesti päätellä sitä, ja tätä, vaikka hänellä se perheen ylin päätösvalta periaatteessa onkin.
Mies ei hallitse naisen omaisuutta, ei ainakaan islamin lain mukaan. Kaikki mikä naisella on, on hänen omaa omaisuuttaan, eikä miehellä ole mitään pääsyä siihen. Vaikka nainen olisi rikas niin naisella ei ole mitään velvollisuutta antaa miehelleen rahaa, tai muuta omaisuuttaan. Mies joutuu elättämään perheensä, ja vaimonsa vaikka vaimolla olisikin omaisuutta. Eli vaimon ei tarvitse luopua mistään omaisuudestaan ilman tahtoaan, vaikka olisi kuinka rikas, ja hänellä on se oikeus, että mies elättää hänet. Jos hän haluaa hän voi tietysti auttaa miestään, tai ostella perheelleen jotain yms. mutta ei ole pakko juridisesti.
Myötäjäislahja on myöskin naisen omaisuutta, johon miehellä ei ole mitään valtaa. Myötäjäislahjan arvoa ei ole määritelty, eli se voi olla mitä tahansa. Se voi olla vaikka 20.000 euroa, tai enemmän, tai vähemmän. Jos puolisosi eroaa sinusta sinun pyytämättä/hakematta eroa, niin myötäjäislahja pysyy täytenä naisella, eikä vähene juridisesti. Jos naisen aviomies kuolee, ja nainen on muslimi niin silloin vaimo myös perii osan aviomiehensä omaisuudesta, mutta jos vaimo ei ole muslimi niin hän ei peri mitään islamin lain mukaan.
Islamin laissa on sellainen sääntö, että muslimi ei peri mitään ei-muslimilta, ja ei-muslimi ei peri mitään muslimilta. Eli jos ei-muslimi vaimo kuolee, niin silloin muslimi aviomies ei peri häneltä mitään, tai toisinpäin. Jos perheessä on muslimeja, sekä ei-muslimeja, niin silloin perintö jaetaan noiden uskontojen seuraajille, eli käytännössä esim. kristityt kristityille, ja muslimit muslimeille. Vaikka jos omat lapset ovat toisuskoisia, niin he eivät peri vanhemmiltaan islamin lain mukaan. Ainoastaan samanuskoiset perivät toisiltaan."...Sinäkin ehkä saat joskus perintöä vanhemmiltasi ja tämä olisi ihan hyvä suojata ajoissa, kuten missä liitossa tahansa mahdollisimman hyvällä avioehtosopimuksella. Olipa sitten kyseessa etelän mies kuin kotimaan. Itse ainakin pidän sitä ehdottomana....."
Mainitsin jo ylhäällä tämän asian, eli miehelläsi ei ole mitään oikeutta omaisuuteesi oli se sitten palkkaa työstäsi, perintöä, yhteiskunnan maksamia tukia yms. islamin lain mukaan. Jos eroattekin niin hänellä ei ole mitään valtaa omaisuuteesi, eikä hän saa omaisuuttasi erossa, toisin kuin monien länsimaiden lakien mukaan puolet omaisuudesta. Mutta sinäkään et saa erossa hänen omaisuuttaan, jos hänellä sitä on. Mutta muistutan että se mitä nyt mainitsen niin on islamin lakien mukaan. Suomessa ei eletä islamin lain mukaan, vaan Suomen lain mukaan, ja se tarkoittaa sitä, että jos hän on epärehellinen, ahne ihminen, eikä välitä islamin laeista mitään, niin silloin hän voi yrittää saada sinulta omaisuuttasi esim. avioeron yhteydessä, koska hän voi vedota Suomen avioliitto lakeihin, jos avioliitto on virallinen Suomessa. Kannattaa muistaa nuo asiat, eli joku avioehto sen takia voisi olla kuitenkin oleellinen.
Kannattaa myös muistaa, että melkein kaikki muslimimaat eivät noudata islamin lakia yleisesti, vain osittain joillakin alueilla. Eli en tiedä esim. että ovatko Marokon, Tunisian, Algerian jne. avioliittolait välttämättä täysin islamin mukaisia. Siellä asuvat, ja islamin lakia tuntevat varmaan tietävät tuon asian paremmin. En itse tiedä mitä lakien alueita siellä noudattavat islamin laista, ja miten niitä tulkitsevat. Mainitsemani asiat ovat yleisesti islamin laissa säädettyjä asioita, ja en tiedä miten niitä missäkin noudatetaan/tulkitaan.
"...Vaikka islam uskoinen on naimisissa kristityn kanssa jos tämä on ensinmäinen vaimo,hänen täytyy pyytää lupa...."
Vastasin tähän jo ylempänä, eli juridisesti ei tarvitse pyytää lupaa, mutta käytännössä miten sen voi toteuttaa on eri asia. Se joka sanoo, että tarvitsee luvan tuohon, niin se täytyy todistaa Koraanista ja Sunnasta(Profeetan perimätieto), että asia on näin. Itse en tiedä mitään todistetta tuolle asialle vaikka monet siitä puhuvatkin, ja olen kuullut kun islamin oppineilta on kysytty tuota asiaa, niin vastaus oli että ei ole todistetta, että aviomiehen täytyy pyytää lupa vaimoltaan uuden vaimon ottamiseen.
Toivottavasti näistä oli jotain apua niille, jotka ovat kiinnostuneet oikeasti mitä islam määrää näissä avioliittoon liittyvissä asioissa, joita monet muslimit tietoisesti, tai tietämättään polkevat/vääristelevät.
- Tuohtunutmuslimiinsa
Olen ateisti ja en siksi suostu Nikahiin. Olisiko minun edes mahdollista tehdä sitä kirkkoon kuulumattomana? Meille syntyy pian lapsi ja en halua hänestä muslimia. Tietysti uskontoihin saa tutustua, mutta myös minun on oikeus opettaa lapselle eri uskontoja ja myös ateistista maailmankuvaa. Mitenkä muu muslimiyhteisö mahtaa meistä ajatella? Luultavimmin mies on valehdellut minun olevan kristitty. En missään nimessä halua, että lasta ympärileikataan. Miehelläni oli tietokoneella kuva-albumi, jossa kuvia n. 5-7 v sisaruksen lapsesta, joka oli leikelty. Aivan helvetin sairasta, meinasin oksentaa!! Siis välillä mietin onko mies joku lammas, jolla ei ole omia aivoja? Mitä jos hän olisi syntynyt sellaiseen ympäristöön johon minä synnyin.. ei varmasti olisi muslimi. Mitä se Nikah nyt tarkalleen meille tekisi?
- Tuohtunutmuslimiinsa
Lainaus islamopas.com sivuilta: "Seuraavassa on esimerkki avioliittolupausten sanallisesta muotoilusta:
Sulhanen, morsian: 'Minä.. otan sinut . n tyttären/pojan .., Jumalan ja läsnäolevien edessä, lailliseksi aviopuolisokseni, Koraanin ja Sunnan määräysten mukaisesti. Vakuutan tekeväni kaikkeni sen eteen, että Jumalan totteleminen toteutuu tässä avioliitossa. Täten sitoudun tekemään tästä avioliitosta suhteen, jossa vallitsee keskinäinen rakkaus, armo, rauha, uskollisuus ja yhteistyö. Olkoon Jumala todistajani, sillä Hän on paras todistaja, Amen"
Onko nihain sisältö tämänkaltainen?? Minä en tosiaan voi minkään jumalan kautta luvata mitään.. - kale1
Suostu toki. Eihän se muuta vaadi kuin, että vedät hupun päähäsi ja pyllistelet 5 kertaa päivässä.
- musliminainen
nimimerkillä tuohtunutmuslimiinsa, minkä takia haluat muslimimiehen jos ett halua lapsesta muslimin, tuntuu oudolta että haluat muslimi miestä mutta ett halua että lapsi kasvatetaan muslimiksi, toi ympärileikkaus ei ole vaarallista ja se ei sattua ollenkaan se on hyvä miehelle, anteeksi mutta sulle sopisi ateisti tai joku muu uskova, islam uskontoon mukaan miehen on kasvatettava lasta muslimiksi ei ateiksi eikä muun uskontoon.
- ,,.,.,..,.,
Ympärileikkaus on täysin turha toimenpide ja varmasti sattuu.Älä koskaan anna lastasi leikellä ,ei kenelläkään ole oikeutta kajota toiseen ruumiseen.
- njaa...
Sanoisin näin...miksi muslimimies haluaa kristityn tai ateistinaisen jos haluaa lapsesta muslimin? Miksi hän haluaa toisuskoisen vaimon, jos haluaa lapsen seuraavan omaa uskoaan? Kristinuskon mukaan äidin ja isän on kasvatettava lapsi kristinuskoon. Kristinusko ei ole tässä lainkaan "heikompi" usko. Meillä on asiasta riidelty. Toivottavasti ei riidellä enää. Johonkin kompromissiin sentään päästiin. Voihon muslimimies valita muslimivaimon, jos haluaa varmistaa lasten uskonnollisen aseman. Suomessa ei ole mitään lakia, joka määrää lapsien seuraavan isänsä uskoa.
- musliminainen
ei todellakaan sattuu, Usa:ssa tehdään tosi paljon ympärileikkauksia, miksi kirjoitatte asioista kun ette tiedä mitään,
- ---------
Voiko nainen olla niin tyhmä ,että puolustaa lapsen silpomista .Käy laittamassa oma värkkis kiinni ja kerros sitten sattuko.
- musliminainen
anteeksi mutta suurin osa muslimi miehistä menee naimisiin että saa oleskelulupan, tunnen paljon muslimi miehiä jotka etsivät musliminaista joka asuu suomessa, tiedän muslimi miehiä jotka ovat eronnet suomalaisesta naisesta ja haluavat muslimi naisen, muslimi mies ei edes voi mennä naimisiin ateistin kanssa, totta kai on niitäkin jotka menevät naimisiin oikeasti eikä pelkää oleskeluluvan, en ole tyhmä mutta tiedän paljon enemmän ympärileikkauksesta, juutalaiset ympärileikkavat ja euroopassa myös saksassa ,saksalaiset miehet terveydellisestä syystä ympärileikkataan, kotimaassani sairaalassa ja kirurgi ympärileikka ja käyttä puudutusaineita, pitäisi kysyä minkä takia ihmiset maailmassa tekevät kasvojen leikkauksi nenä, huulet, rinnat .
- mapeto
Sinulle musliminainen tiedoksi, että itse olen ateisti ja mieheni muslimi. Avioliiton solmiminen ei ollut ongelma, joten ei pidä paikkaansa, että muslimimies ei voisi mennä ateistin kanssa naimisiin.
- ,,,,,.
"pitäisi kysyä minkä takia ihmiset maailmassa tekevät kasvojen leikkauksia nenä,huulet rinnat ."
Aikuinen ihminen voi tehdä itselleen mitä haluaa ,lapsi ei pysty puolustamaan itseään mitä tyhmät aikuiset hänelle tekee. Onko liian vaikea ymmärtää. - 234234234
"pitäisi kysyä minkä takia ihmiset maailmassa tekevät kasvojen leikkauksi nenä, huulet, rinnat ."
Aikuisethan saavat leikkelyttää itseään miten tahtovat. Vauvalla / lapsella ei ole valinnanvapautta. Ymmärrätkö eron? Ja mitä poikien ympärileikkauksen "haitattomuuteen" tulee, niin Suomen lääkäriliitto on yksiselitteisesti tuominnut rituaaliset (ja siis tarpeettomat) ympärileikkaukset. Kannattaa tutustua ko. lausuntoon. Löytyy netistä. Myös lastensuojelun keskuliitto on tuominut ko. toimenpiteen. Sekin lausunto on netissä. Rituaalinen ympärileikkaus on kulttuuripiirre, jota emme Suomessa hyväksy tai tarvitse. - rakkauttakin on...
Menin naimisiin mieheni kanssa rakkaudesta...mieheni motiivista en loppujen lopuksi ole varma...miten voisin olla. Ehkä meni rakkaudesta, ehkä oleskeluluvan takia...ken tietää...vain hän voi sydämessään tietää totuuden...ja Jumala tietysti (en usko, että Jumala katselee hyvällä sitä, että mies nai naisen vain oleskeluluvan takia...kyllä minä uskon siihen, että siinä saa viimeisellä tuomiolla tutista, jos on väärinkäyttänyt toisen ihmisen tunteita). Ex-miesystäväni (syntyjään muslimi), sanoo, että jos mieheni lemppaa minut pellolle sen takia, että en ole muslimi, niin parempaa naista ei tule löytämään (hän on itsekin naimisissa kristityn naisen kanssa). Samoin ystäväni, muslimimies hänkin, sanoo, että on etsinyt ja etsii suomalaista naista, joka olisi valmis perustamaan perheen, eikä puhettakaan vaatimuksista uskonnon suhteen (hänellä on pysyvät oleskeluluvat)...ja toinen ystäväni, muslimimies hänkin, otti jo toisen kerran suomalaisen kristityn naisen puolisokseen (hänelläkin pysyvät oleskeluluvat) eikä puhu mitään sen kaltaista, että olisi etsimässä omauskoista puolisoa. Eli ei kaikki muslimiehet kelpuuta suomalaista kristittyä naista tai ateistista naista pelkästään oleskeluluvan toivossa...kyllä siellä on heitäkin, jotka oikeasti rakastavat toisuskoisia puolisoitaan.
- musliminainen
Islamin uskonto kieltää avioliiton ateistin, tai monijumalaisen kanssa, miehesi ehkä ei ole niin uskovainen ja se ei häntä häiritse että olet ateisti,
- No more pressure
1. Kun käännyt Islamiin niin useimiten sieltä ei ole pääsyä ulos kuin jalat edellä ( ikävää ja totta)
2. Jos ukkos painostaa sinua kääntymään Islamiin niin mikäs se sellainen on? Ai niin tulipahan toi koettua itse mutta sillä erotuksella että itse lähdin läksimään kun painostus oli jokapäiväistä.
3. Jos menet ja suostut islamilaiseen avioliittoon niin muista siitä ei sitten naisena noin vain lähdetä ja suostut myös 5 vaimon politiikkaan ja muista kun ja jos muksuja tulee niin sinulta ei kysytä mitään lupia miten muksut kasvatetaan.
Ota selvää lue koraani niin huomaat itse sitten miten siellä asiat hoidetaan älä lue tunteilla vaan järjellä ( naisen saa potkia ulos aviovuoteesta rangaistuksesi eli ukostas tulee hemmetin kylmä) Naista saa rangaista ( ei ole mitään yhtenäistä miten eli kuhan et tapa niin kaikki on sallittu)
Kuten sanottu ota kultapieni asioista selvää ennen kun teet mitään ja jos miehes olisi hyvä ja reilu sinua kohtaan hän sanoisi sinulle että lue koraania kysy sieltä imaamilta mitä toi tarkoittaa mutta EI se on painostusta joten sinun asias tietty mitä teet mutta mieti 10X ennen kuin liityt siihen uskontokuntaan. Älkää hangotelko vastaan suominaiset. Silloin kun teitä kohtaa niin uskomaton onni, että pääsette rättipään kevyeksi kenttäpatjaksi.
- musliminainen
rakkauttakin on nimimerkillä siis varmasti on myös muslimi miehiä jotka on rakastuneita, mutta itse tunnen paljon esimerkiksi marokkolaisia ja egyptiläisiä jotka etsivät musliminaisia tällä suomessa ja on kiinnostuneita musliminaisesta, nämä miehet on ollut naimisissa suomalaisen naisen kanssa ja ovat eronneet, mutta suomessa on vähän muslimi naisia. yksi marokkolainen mies on naimisissa suomalaisen naisen kanssa ja sanoo suomalaisia naisia epäpuhtaaksi, mutta kun ne puhuu esimerkiksi muslimi naisen kanssa sieltä tulee vaikka mitä sanomisia suomalaisesta naisesta , nämä miehet jotka ovat eronneet kosivat mutta en ottaisi näistä miehistä ketään aviomieheksi
- Tuohtunutmuslimiinsa
Sovimme niin, ettemme tee islamilaista avioliittoa. Maistraatissa menemme myöhemmin naimisiin. Riitelimme tästä avioliittoasiasta paljon. Kyllä minä olen häneltä kysynyt miksei ottanut musliminaista.. vastaus on se, että olen hänen paras ystävä, ja lisäksi se henkilö jota hän rakastaa eniten tässä maailmassa. Viihdymme miehen kanssa tosi hyvin ja kyllä rakkaus vaan menee nyt uskonnon edelle:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872