Millainen puoliso luulisit olevasi

että sellaista...

Siis niinkuin, että minkä seikkojen uskoisit olevan parhaimmat ja pahimmat puolesi parisuhteessa (jos nyt ikinä sellaiseen päädyt).

Omiksi hyviksi puolikseni katsoisin ystävällisyyden ja rehellisyyden, En pelaa pelejä, ja odota, että mies osaa lukea ajatuksiani. Olen hyvä kuuntelija, mutta minusta saa myös hyvää juttuseuraa, En järjestä draamakohtauksia, enkä ikinä voisi esimerkiksi nolata miesystävääni julkisella paikalla. Pidän seksistä, eikä miehen tarvitse tehdä kaiken maailman temppuja sitä saadakseen.

No sitten ne huonot puolet. Ja niistä tärkeimpänä on myönnettävä, että en ole millään tavalla kodinhoitajatyyppiä. Asunnossani vallitsee hallittu (ja usein myös hallitsematon) kaaos, ja ruoanlaitostakaan en erityisemmin pidä. En ole myöskään erityisen hoivaava ja huolehtivainen. Siis sitä tyyppiä, joka odottaa tuntikausia ruoka valmiina, että mies tulee kotiin töistä, taikka joka passaa ja palvelee nuhaa potevaa miestä, kiikuttaa lääkkeitä ja lämpimiä villasukkia sängyn viereen ja muuta tällaista (no, toisaalta en myöskään odota mieheltä sellaista). Lisäksi en myöskään halua lapsia. (Ja vietän ihan liikaa aikaa netissä)

21

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm, otsikko puhuu eri asiasta kuin teksti ;) En luulisi olevani minkäänlainen puoliso, koska en näe mitään syytä mennä enää naimisiin, mutta jos mietin itseäni parisuhteessa niin hyviä puoliani ovat varmasti uskollisuus, luotettavuus ja se, etten minäkään pelaile pelejä. Draamaa on myöskään turha odottaa, seksiä kyllä sitäkin enemmän.

Huonoja puoliani ovat ehkä ainakin joidenkin mielestä itsenäisyyteni ja riippumattomuuden tarpeeni. Olen huono tekemään kompromisseja ja minulta puuttuu naisellinen tarve hössöttää parisuhteesta ja sen etenemisestä ("mikä tää meidän juttu on" -tyyppiset keskustelut).

• Kiskisu

Hyvä aloitus. Mun paras puoli on hienotunteisuus. En kälätä taustalla kun toinen puhuu puhelimessa tai liikuskele vessan oven takana jos toinen yrittää siellä rauhassa olla. Miehen luona en avaa kylpyhuoneen peilikaappia ja tutki mitä siellä on. En utele, pengo enkä kysele typeriä tai vaivaannuttavia. Jos huomaan jonkun aiheen olevan epämieluisa toiselle, sivuutan sen. En koske toisen henkilökohtaisiin tavaroihin kuten puhelimeen, lompakkoon, tietokoneeseen, vaatteisiin jne. kuin pyydettäessä vaikka asuisin samassa kämpässä. En "huomaa" toisen tekemiä mokia ja kömmähdyksiä ja oletan että toinen yhtä hienosti on tietämätön mun mokistani. Tietysti jos vetoketju on jäänyt auki ja bokserit vilkkuu, pitää sanoa jos ihmisten ilmoilla ollaan.

Aivan liian monelta ihmiseltä puuttuu nykyään hienotunteisuus, apteekissakin kuulee huudettavan jollekin vanhukselle että OLIKO SE TÄMÄ PERÄPUKAMAVOIDE JOTA TE HALUSITTE jne.

• Ikisinkku M

Hyvä puoli se onkin, arvostan koska minussa on samaa vikaa. Vaikka täällä tulee sanottua asioista niin parisuhteessa olen samanlainen kuin sinä, pidän mölyt mahassani enkä pengo toisen henk. koht. alueella eikä kenelläkään ole varmaan siinä suhteessa koskaan jäänyt mitään hampaankoloon. Sitä kai kun sitä samaa odottaa sitten toiseltakin se kieltämättä vähän ärsyttää jos on sellainen ihminen että tunkee nokkansa joka paikkaan tai lainaa kysymättä jotain henk. koht. tarvikkeita, vaikka pyyhettä tms. Ehkä se antaa itsestä sitten hieman etäisen tai välinpitämättömän kuvan jos/kun ei ihan kaikkea halua jakaa tai penkoa mutta minkäpä sille voi luonteelleen. Tuossa pyydettäessäkin muuten, jos vaikka käsilaukustaan nainen pyytää ottamaan jotain niin sekin tuntuu vähn oudolta kun on selkeästi henkilökohtaista tonttia minusta.

• Kiskisu
        Ikisinkku M kirjoitti:

Hyvä puoli se onkin, arvostan koska minussa on samaa vikaa. Vaikka täällä tulee sanottua asioista niin parisuhteessa olen samanlainen kuin sinä, pidän mölyt mahassani enkä pengo toisen henk. koht. alueella eikä kenelläkään ole varmaan siinä suhteessa koskaan jäänyt mitään hampaankoloon. Sitä kai kun sitä samaa odottaa sitten toiseltakin se kieltämättä vähän ärsyttää jos on sellainen ihminen että tunkee nokkansa joka paikkaan tai lainaa kysymättä jotain henk. koht. tarvikkeita, vaikka pyyhettä tms. Ehkä se antaa itsestä sitten hieman etäisen tai välinpitämättömän kuvan jos/kun ei ihan kaikkea halua jakaa tai penkoa mutta minkäpä sille voi luonteelleen. Tuossa pyydettäessäkin muuten, jos vaikka käsilaukustaan nainen pyytää ottamaan jotain niin sekin tuntuu vähn oudolta kun on selkeästi henkilökohtaista tonttia minusta.

Näin on. Vaikka toinen itse pyytäis mua kaivamaan lompakostaan jotain tuntuu se silti kuin olisi kurja taskuvaras. Tiedän kyllä pareja jotka vastailee toistensa kännyköihin, tai lähinnä nainen vastaa miehen kännykkään jos mies on vaikka nukkumassa. Ehkä se sitten joillekin tuo läheisyyden ja luottamuksen tuntua. Musta tuntuisi ennemmin siltä että muhun ei luoteta.

Ei siinä ole edes kyse toisen kunnioittamisesta tai mistään luonteen hienoudesta omalla kohdallani, vaan ylpeydestä. Pidän itseäni liian hyvänä jotta alentuisin penkomaan kenenkään kaappeja vaikka oisin miehen kämpässä yksin kuten olen ollut. Sitä paitsi ei voi olettaa että saa pitää oman reviirinsä jos ei sitä toisellekaan suo.

• Ikisinkku M
        Kiskisu kirjoitti:

Näin on. Vaikka toinen itse pyytäis mua kaivamaan lompakostaan jotain tuntuu se silti kuin olisi kurja taskuvaras. Tiedän kyllä pareja jotka vastailee toistensa kännyköihin, tai lähinnä nainen vastaa miehen kännykkään jos mies on vaikka nukkumassa. Ehkä se sitten joillekin tuo läheisyyden ja luottamuksen tuntua. Musta tuntuisi ennemmin siltä että muhun ei luoteta.

Ei siinä ole edes kyse toisen kunnioittamisesta tai mistään luonteen hienoudesta omalla kohdallani, vaan ylpeydestä. Pidän itseäni liian hyvänä jotta alentuisin penkomaan kenenkään kaappeja vaikka oisin miehen kämpässä yksin kuten olen ollut. Sitä paitsi ei voi olettaa että saa pitää oman reviirinsä jos ei sitä toisellekaan suo.

Minusta se on vähn sekä että tuossa kunnioittamisasiassa eli kunnioittaa toista niin paljon että haluaa antaa hänen pitää henkilökohtaisen alueensa ja kunnioittaa itseään sen verran ettei alennu työntymään alueelle pyytämättä. Olen vähän sitä mieltä että jos alkaisi tuntumaan siltä että pitää alkaa nuuskimaan toisen puhelinta, tietokonetta tms. niin on sitten jo siinä pisteessä että parempi samantien erota säästäkseen toisen loukkaukselta ja oman mielerauhansa säilyttääkseen, jos ei osaa enää luottaa niin elämä menisi varmaan aika vaikeaksi.

• No minusta tuo toisen yksityisyyden kunnioitus on niin itsestään selvää, ettei tullut edes mieleen sitä mainita, sen enempää kuin sitä, että osaan tehdä tarpeeni vessanpönttöön… Kyllä minusta kaikenlainen toisen menojen urkkiminen epäsuorasti on aikamoisen luottamuspulan merkki ja enteilee suhteen päättymistä.

• Kiskisu
        stellaria81 kirjoitti:

No minusta tuo toisen yksityisyyden kunnioitus on niin itsestään selvää, ettei tullut edes mieleen sitä mainita, sen enempää kuin sitä, että osaan tehdä tarpeeni vessanpönttöön… Kyllä minusta kaikenlainen toisen menojen urkkiminen epäsuorasti on aikamoisen luottamuspulan merkki ja enteilee suhteen päättymistä.

Teoriassa itsestäänselvää, käytännössä moni lankeaa kiusaukseen jos on tilaisuus saada toisesta selville jotain niin, ettei tämä saa koskaan tietää.

• 14+13

Ex-kumppanieni mukaan olen hauska ja huumorintajuinen. Kai ne on hyviä puolia? Huonoja puolia lienee itsellisyys ja toivomus, että sitä löytyisi kumppaniltakin.

Suhde muodostuu kahdesta, (toivottavasti) vuorovaikuttavasta yksilöstä, joten sitä minkälainen juuri tietyssä suhteessa olisi, ei voi tietää.

• Naisasialooseri.

Aikaisempien parisuhdekokemusten puuttumisen ja olemattoman itsetuntoni takia en ole enää parisuhdekelpoinen, jotenka olisin suhteessa
      -omistushaluinen
      -sairaalloisen mustasukkainen
      -epävarma ja tuntisin itseni riittämättömäksi
      -takertuvainen
      -naisesta täysin riippuvainen
      -pelkäisin koko ajan, että nainen joko pettää minua tai jättää toisen miehen takia. Jos nainen esim. viipyisi työmatkalla tai kauppareissulla pari minuuttia normaalia pidempään niin olisin varma, että hänellä on toinen mies.
      -en myöskään kestäisi sitä, että naisella on miespuolisia työkavereita ja pitäisin muutenkin jokaikistä miestä, jonka kanssa nainen on millään lailla tekemisissä, potentiaalisena pettämiskumppanina.

• singel

Sama homma, kun ei ole kokemusta niin voi vaan pelätä pahinta.
        Todennäköisesti homma menisi kiville juuri tämän heikon itsetunnon ja hylkäämisenpelon yms. aiheuttamien komplikaatioiden (mustasukkaisuus) takia.

Muuten jos jotain hyvää pitäisi keksiä niin kaiketi olisin melko rauhallinen ja luotettava, mutta eihän ne mitään paina huonojen puolien rinnalla.

• Nörtti_N

Ainakin tiedostat asian.

Kun olet noin tiedostava, niin miksi ryvet täällä kuopassa sen sijaan että etsisit aktiivisesti apua ja muutosta tilanteeseen?

• Hyvinä puolinani pidän ainakin rehellisyyttä, ja kyllä minä voisin miestäni välillä aina hoitaa hänen ollessaan kipeänä, ainakin siinä tapauksessa että myös mies joskus hoitaisi minua vastaavassa tilanteessa. Ruuanlaitto voi joskus olla ihan kivaakin, mutta ei kiirepäivänä, eikä muutenkaan jos kyseessä on jokin vaikea tai muuten vain tylsä ruoka. Siivoaminen ei ole kivaa, mutta pystyn kyllä pitämään kämppäni asiallisessa kunnossa, jos siihen jokin syy (eli se mies), mutta muuten kyllä en ole niin turhan tarkka.

Huonoista puolista tulee nyt mieleen ainakin, että olen varmaan vähän itsekäs ihminen ja huono näyttämään niitä positiivisia tunteita. Kiukkupuuskan näyttäminen se sijaan ei tuota mitään vaikeuksia. Tosin en ole pitkävihainenkaan, ja varmasti yrittäisin lepytellä miestä jos tiedostaisin, että riidan syy on minussa itsessäni.

• "Millainen puoliso luulisit olevasi ?"

Hmm... ihan OK, mutta vähän tylsä. Vaikka voinkin mielestäni yllättää.

Ehkä isänä hyvä, tai sitten aika huono, vaikea sanoa miten sitä jaksaisi *oikeasti*. Mutta varmaan jaksaisin lasten kanssa paremmin leikkiä kuin vaimon kanssa puuhastella, mikäli tämä olisi sellainen klassinen "shoppaillaan, matkustellaan, järjestetään bileitä" -tyyppinen tapaus. Nörttinaisen kanssa joka vieraantunut perus-sosiaalisesta IKEA-Cosmopolitan-Vauva-lehti -elämästä voisinkin olla ihan hyvä puoliso.

• piiloalfa

No, ainakaan en olisi koko ajan ruinaamassa seksiä ja läheisyys vaatteet päälläkin olisi kivaa. Kaikenlainen taloudenhoito ja ruuanlaitto olisi kivaa puuhastelua kahden kesken. Musaa vaan taustalle ja hihat heilumaan. Pidän myös sisustamisesta ja kämppäni onkin mielestäni selvästi keskimääräistä poikamiehen kämppää kodikkaampi. Olen erittäin rehellinen ja keskusteluhaluinen, puhtaasti yhden naisen mies. Olen komea ja normaalipainoinen.

Kaikkien negatiivisten asioiden listaamisesta tämä kasvaisi romaanin mittaiseksi, joten kerron vain muutamia. Olen erittäin syrjäytynyt työelämästä, eikä minulla ole mitään kiinnostusta varmaan koskaan lähteä sinne. Minulla on ala-arvoisen kasvatuksen vuoksi vakavia emotionaalisia ongelmia, joten niiden kanssa pitäisi ehkä taistella usein. Olen lyhyt. Empatiakykyni on varmaankin tavallista ihmistä heikompi. En pukeudu kovin tyylikkäästi ja minulla on kymmenenkin vuotta vanhoja vaatteita. Olen lapsellinen. Minulla on pieni penis. Tykkään peleistä ja animesta.

• arvailua

Tähän astisista parisuhteista tietenkin pitäisi kysyä ex-kumppaneilta. Uskoisin, että minusta vastattaisi näin:

ahkera tekemään kotitöitä, tosin myös patistaa toista osallistumaan
      tekee ihan OK ruokaa
      hyvä sisustusmaku, ei liian naisellisen hörhelöinen sisustus
      reilu, antaa miehen tavata omia kavereitaan ja antaa esim. lähteä miesten mökkireissuille (kunhan niitä ei ole joka viikonloppu)
      tykkää seksistä ja haluaa sitä jopa enemmän kuin mies
      on valmis juttelemaan asioista, seuraa aikaansa, on fiksu ja kohtuullisen puheliaskin
      rahan suhteen kohtuullisen nirso, joten ei tarvitse elättäjää, tosin saattaa motkottaa, jos mies tuhlaa rahojaan turhuuksiin
      on omaakin elämää eli näkee kavereitaaan ja sukulaisiaan vaatimatta miestä aina mukaan
      on hyvissä väleissä miehen sukulaisten kanssa, muistaa anopin ja apen synttärit ja hommaa lahjat jne, jos mies niin haluaa
      hoitaa vaateshoppailut jne yksin eikä vaadi miestä mukaan makutuomariksi
      tukee miestä esim. hoivaa jos mies kipeänä tai jos mies yrittää tupakkalakkoa, niin antaa tukensa
      mukava ja ihmisenä helppoa seuraa
      luotettava, ei ole pettäjätyyppiä ollenkaan

- joissakin asioissa perfektionisti esim. jos tulee vieraita kylään syömään ja juomaan
      - tarvittaessa "piiskaa" miestä hoitamaan oman osuutensa kotitöistä
      - ei katso hyvällä laiskottelua yhtä päivää pidempään
      - sanoo oman mielipiteensä miehen vaatteista, mutta antaa miehen kyllä loppupeleissä pukeutua miten mies haluaa
      - saisi pukeutua naisellisemmin vähän useammin. Osaa pukeutua kivasti esim. juhliin, mutta saisi näyttää kauneuttaan vähän ahkerammin
      - voi olla ajoittain raastavaa, jos nainen haluaa seksiä paljon enemmän kuin mies
      - pärjää elämässä hyvin, jolloin voi tulla ajoittain tarpeeton tunne, että mihin hän miestä oikein tarvitsee
      - haluaa käydä miehen sukulaisten luona useammin kuin mies itse
      - pitää traditioista esim. pitää olla joulukuuset ja systeemit
      - katselee yksin nyyhkyleffoja tai lukee romanttisia romaaneja ja itkee
      - voisi olla vähän paremman näköinen

• Anteeksi, mutta mitä ihmettä tarkoittaa ”olla rahan suhteen nirso”? Siis ei ihan mikä tahansa raha kelpaa, vai…?

Ja sitäkin vähän ihmettelin, että miten tuon hyvissä väleissä miehen sukulaisten kanssa olon oikein voi etukäteen tietää, tai edes itse päättää, jos ne sukulaiset ehdottomasti kieltäytyvät olemasta hyvissä väleissä sinun kanssasi?

• On hyvin vaikea miettiä millainen olisin, koska en ole seurustellut. Pahoin pelkään, että kuvaan itseni liian positiiviseen sävyyn, idealisoin itseni. Noh, kokeillaan :-)

Hyviä puolia olisi, että jaksan kuunnella ja olen empaattinen. Tykkään jutella mutta pidän myös hiljaisuudesta ja kaipaan hiljaisuutta. Tarvitsen omaa aikaa ja tilaa, onko se sitten hyvä puoli toisen mielestä vai ei, mutta tuon takia toisella saisi ja olisi hyväkin olla omia menoja ja harrastuksia eli ei tarvitse olla kuin paita ja peppu. Minusta on kiva siivota, ei aina mutta useimmiten. Ruuanlaitto ei hirveästi kiinnosta, mutta olisi mukava tehdä yhdessä ruokaa ja leipoa. Minä olisin huolehtivainen ja hoivaava toista kohtaan, ehkä liiaksikin. Tässä onkin tenkkapoo eli jos mies ei hoivaisi minua niin kuinka kauan jaksaisin yksipuolisuutta.

Huonot puolet sitten. Kuten Naisasialooseri ja singel yllä sanovat, niin itsekin pelkään että hyvät puoleni eivät korvaa huonoja. Kun on näin vanha seurustelematon, niin epävarmuus ja huono itsetunto ovat huono yhdistelmä. En varmaankaan olisi mustasukkainen vaan ihmettelisin miksi mies on minun kanssani ja kyselisin liian usein rakastatko minua. Minulla on hylkäämisenpelko joten uskoisin miehen jättävän minut jossain vaiheessa joka tapauksessa. Koska en usko, että mies voisi minua rakastaa niin yrittäisin sabotoida suhteen.

• yx juntti vaan

Mä oon kauhee panomies. Mä panen vaikka maalaistalon lehmää !!!

• finnjävel

Pitäisin kyllä huolta ettei tyttäreni mene porttikonkeihin panoreissuille.. Täytyy näyttää kaapin paikka !

• itkevä pikkutytär

Isäni on ryypännyt kaksi viikkoa putkeen eikä häntä näy kotona... Äitini taas on muuttanut pois kotoa !!!

• ikisinkkunainen

uskollinen
      rehellinen
      luotettava
      lojaali
      järkevä rahankäyttäjä
      hyvä kuuntelija&keskustelija
      päihteetön

-oma reviiri tärkeä
      -ei kai kovin seksuaalinen(kokemuksen puute voi olla syynä)
      -tunne-elämä rikas(kai liian herkkä)
      -haaveilija
      -ekoilu, eläinaktiivi, mystiikka&hömppä, tiedelyyli&ajattelija sun muu ei niin seksikäs fiilistely harrasteina(ei siis mediaseksikäs shoppailu, kamanhamstraus ja pintaplogien ihkuttelu huulet töröllään)
      -kokemattomuus parisuhteissa
      - 30vuotias
      -ei malli&missityyppiä
      -introvertti
      -bileily ei innosta, kivointa viettää vapaailtaa hyvän kirjan parissa tai luonnossa valokuvaten

En tiedä millainen puoliso olisin mutta tuossa arvio kuinka plussat ja miinukset sijoittuisivat luonteenpiirteiltäni&harrasteiltani tämän päivän parisuhdemarkkinoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      60
      4783
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3868
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      3350
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3091
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2924
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2588
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2226
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      254
      2087
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1923
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108