Tässä linkki opista, jota EKIVAARI opettaa,

Mohikaani_27

* Eli " UNITARISMI"! Wikipediasta haettu.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unitarismi

* Oppi on juutalaista perimystä, Mooseksen lijoista, jossa juutalaiset vakuuttaa, " Kuule Israel, Jumala on YKSI "! Mutta Israel ei vielä tuolloin tuntenut Jumalaansa , ennen kuin vasta Israelin profeetat alkoi ennustammaan Jumalan pojan syntymästä. Ja pitää se tosin paikkansakin, Jumala on yksi, kolmessa persoonassa, Isä Poika ja Pyhä Henki.
* Unitarismi on kolminaisuuden vastustaja, eikä heillä ole mitään selvää uskotunnustakaan !

98

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki 12

Pyhä Kolminaisuus on uskomme perusta.

• * Hyvä eenokki 12, !

• Sinulla, Eenokki 12, ja Mohikaanilla on uskonne perusta kolminaisuus, mutta minulla ja Isän Jumalaksi tunnustavilla on uskomme perustana Jumalan puhuma sana, Jeesus Kristus:

1. Korinttolaiskirje 3
        11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."

Teidän perustanne on ihmisten tekemä ja perustama. Meillä on Jumalan antama perustus!

• ekivaari kirjoitti:

Sinulla, Eenokki 12, ja Mohikaanilla on uskonne perusta kolminaisuus, mutta minulla ja Isän Jumalaksi tunnustavilla on uskomme perustana Jumalan puhuma sana, Jeesus Kristus:

1. Korinttolaiskirje 3
        11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."

Teidän perustanne on ihmisten tekemä ja perustama. Meillä on Jumalan antama perustus!

* Miten niin, Jumalan perustus ? Sinähän kiellät Jeesuksen, väittämällä, että Hän ei ole siinnyt Pyhästä Hengestä, siinä sinun Jumala perustus menee sensliäntien ! Koko Jumalan pelastussuunnitelma on nimenomaan perustettu siihen, että Jumala itse tulee ihmiseksi, siksi Jumala valmisti Pojalleen ruumiin, syntisen lihan kaltaisuuteen, mutta synnittömänä, puhtaana viattomana, sillä vain synnitön liha voi pelastaa syntisen lihan. Eikä Aadamin jälkeläisissä voi olla yhtäkään synnitöntä. "Room.3:10-18. Ei siis ole ketäänvanhurskasta, kaikki ovat poispoikenneet, kaikki tyyni kelvottomiksi käyneet."

* Kuinka siis Jeesus voisikaan olla syntinen ? Mietipä sitä, ekivaari. En minä sinua vihaa, ihmisenä, mutta sinun tulisi vihdoin käsittää Jumalan evankeliumi, eikä sepittää jotain utopista unitarismiä, jossa ei ole mitään sijaa pelastukselle, teillä ei suinkaan ole Jumala perustaa, se menee siinä kun kiellät Jeesuksen . Ei Hänen nimellinen tunnustaminen ole sitä, että tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi. Ekivaari, kaikki kyllä tiesivät Hänet, kuka Hän oli, niinkuin luultiin, he olettivat Jeesuksen olevan Joosefin ja Marian poika, harva silloinkin tunsi, kuka Jeesus oikesti on, ja niin on yhä tänäänkin, sinä esm. et tunne Jeesusta, luulet silloisten juutalaisten tavoin, että Jeesus on Joosefin poika, ja siinä sinä erehdyt pahasti. Ja se johtuu siitä, että Isä ei ole ilmoittanut sinulle Poikaa, eikä Poika Isää, ja llei tätä todistusta saa sisimpäänsä, jää Isä ja Poika sinulle tuntemattomiksi.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Miten niin, Jumalan perustus ? Sinähän kiellät Jeesuksen, väittämällä, että Hän ei ole siinnyt Pyhästä Hengestä, siinä sinun Jumala perustus menee sensliäntien ! Koko Jumalan pelastussuunnitelma on nimenomaan perustettu siihen, että Jumala itse tulee ihmiseksi, siksi Jumala valmisti Pojalleen ruumiin, syntisen lihan kaltaisuuteen, mutta synnittömänä, puhtaana viattomana, sillä vain synnitön liha voi pelastaa syntisen lihan. Eikä Aadamin jälkeläisissä voi olla yhtäkään synnitöntä. "Room.3:10-18. Ei siis ole ketäänvanhurskasta, kaikki ovat poispoikenneet, kaikki tyyni kelvottomiksi käyneet."

* Kuinka siis Jeesus voisikaan olla syntinen ? Mietipä sitä, ekivaari. En minä sinua vihaa, ihmisenä, mutta sinun tulisi vihdoin käsittää Jumalan evankeliumi, eikä sepittää jotain utopista unitarismiä, jossa ei ole mitään sijaa pelastukselle, teillä ei suinkaan ole Jumala perustaa, se menee siinä kun kiellät Jeesuksen . Ei Hänen nimellinen tunnustaminen ole sitä, että tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi. Ekivaari, kaikki kyllä tiesivät Hänet, kuka Hän oli, niinkuin luultiin, he olettivat Jeesuksen olevan Joosefin ja Marian poika, harva silloinkin tunsi, kuka Jeesus oikesti on, ja niin on yhä tänäänkin, sinä esm. et tunne Jeesusta, luulet silloisten juutalaisten tavoin, että Jeesus on Joosefin poika, ja siinä sinä erehdyt pahasti. Ja se johtuu siitä, että Isä ei ole ilmoittanut sinulle Poikaa, eikä Poika Isää, ja llei tätä todistusta saa sisimpäänsä, jää Isä ja Poika sinulle tuntemattomiksi.

Älä muuttele Jumalan sanaa ja mitä olen kirjoittanut, Mohis!
        En kirjoittanut 'Jumalan perustuksesta' vaan Jumalan antamasta perustuksesta, joka on Jeesus Kristus!

Sinun vastaväitteistä huolimatta uskon että 4 "pyhyyden Hengen puolelta (syntyneenä) - h ä n - o n - Jumalan Poika, jolla - o n - v a l t a, - ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Joh.3:6; Room.1:4; Ap.t.2:36; Hepr.1:5]

• Mohikaani_27 kirjoitti 26.2.2014 klo 09:10 mm. näin:
        >"* Mitä se nyt tähän asiaan kuuluu, nyt puhutaan Jumalan Pojasta, joka on Jumala Isän vertainen ihan kaikessa. Kyllä minäkin olen, tai olin, koska isä on jo kuollut, hänen vertaisensa ihan kaikessa, ja niin on Jeesuskin, oikean Isänsä vertainen."

Luuletko Sinä, Mohikaani että herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä olisi kuollut? Siltä se kyllä kirjoituksistasi päätellen vaikuttaa, koska väität että Jeesus Jumala.

Eikö Isän Jumalan valtakunta olekaan iankaikkinen?

Matteus 6
        9 "Rukoilkaa siis te näin: - I s ä - m e i d ä n, - joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä - s i n u n - o n - v a l t a k u n t a -
        j a - v o i m a - ja kunnia - i a n k a i k k i s e s t i. - Amen."

• Eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Hyvä eenokki 12, !

Älä anna periksi Pyhän Kolminaisuuden kohdalla Mohis, sitäkin yritetään "järsimällä" saada pois uskovan mielestä, myös koko kristikunnasta ja kuitenkin se on pääoppiin kuuluva.
        Meidän täytyy ymmärtää että me kuolemme ja me kyllä muistamme Mohis uskoa kiitos mielellä että Pyhä Kolminaisuus on seisova multiemme päällä, kun meitä ei enää ole.
        Jeesus pyyhkii kyyneleet silmistämme ja sulkee ne ikuiseen siunattujen uneen ja kerran tapaamme taivaan paratiisissa.
        Laittakoon omaiset vaikka viimeisillä säästäpenningeillä kiveen kirjoituksen että Tämä tunnustaja kuoli uskossa Kolminaisuuteen.

• Eenokki 12
        ekivaari kirjoitti:

Mohikaani_27 kirjoitti 26.2.2014 klo 09:10 mm. näin:
        >"* Mitä se nyt tähän asiaan kuuluu, nyt puhutaan Jumalan Pojasta, joka on Jumala Isän vertainen ihan kaikessa. Kyllä minäkin olen, tai olin, koska isä on jo kuollut, hänen vertaisensa ihan kaikessa, ja niin on Jeesuskin, oikean Isänsä vertainen."

Luuletko Sinä, Mohikaani että herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä olisi kuollut? Siltä se kyllä kirjoituksistasi päätellen vaikuttaa, koska väität että Jeesus Jumala.

Eikö Isän Jumalan valtakunta olekaan iankaikkinen?

Matteus 6
        9 "Rukoilkaa siis te näin: - I s ä - m e i d ä n, - joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä - s i n u n - o n - v a l t a k u n t a -
        j a - v o i m a - ja kunnia - i a n k a i k k i s e s t i. - Amen."

Ekiv. Kyllä Mohis ymmärtää Pyhän Kolminaisuuden aivan oikein ja sen mukana säilyy sielun pelastus että minäkin uskon Mohiksen pääsevän taivaaseen silloin kun vuoronumero huudetaan.
        Entäs sinä Ekiv.? Huudetaanko sinulle arbeit mact frei...työ vapauttaa, mutta helvetti odottaa.
        Saatat nähdä lopulta itse Hitlerin?

• ekivaari kirjoitti:

Älä muuttele Jumalan sanaa ja mitä olen kirjoittanut, Mohis!
        En kirjoittanut 'Jumalan perustuksesta' vaan Jumalan antamasta perustuksesta, joka on Jeesus Kristus!

Sinun vastaväitteistä huolimatta uskon että 4 "pyhyyden Hengen puolelta (syntyneenä) - h ä n - o n - Jumalan Poika, jolla - o n - v a l t a, - ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Joh.3:6; Room.1:4; Ap.t.2:36; Hepr.1:5]

Jumalan perustus on juuri Jeesus Kristus, vain Hänessä on pelastus. Ja sinun perustus murenee siihen, kun kiellät Jeesuksen sikiämisen Pyhästä Hengestä, tästä Hengestä syntymisestä Jeesuskin puhui Nikodemukselle, ja siinä Hän puhui juuri itsestään, omasta syntymästään, vaikka Hän olikin lihan ruumiissa, Hän oli syntynyt Hengen vaikutuksesta, siksi Hän todella oli pyhä Hengen kautta syntynyt, eikä suinkaan vasta , mitä ekivaari Sanaa vääristäen yrittää opettaa ei lihan, eikä miehen tahdosta. Se mikä syntyy lihasta, on lihaa, mutta Jeesus syntyi Hengestä, ei lihasta, siksi Hän on Jumalan Poika, kun Isä on Henki, Pyhä Henki aiheutti sikiämisen, ei liha !

* Matt. 1: 18-23. Mm.ssa, huomattiin Marian olevan raskaana, Pyhästä Hengestä. " Sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. " Immanuel", joka on käännettynä, Jumala meidänkansamme." Luuk.1:34, 35. " Niin Maria sanoi hänelle, " enkelille", Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

* Kaiketi ekivaari ymmärrät, mitä Maria tarkoitti, ettei miehestä mitään tiedä? Onko ekivaari tässä jotain mitä et ymmärrä, kun kiellät sikiämisen Pyhästä Hengestä? Vaikka Jumalan sana puhuu puolestaan aivan muuta, niin kuin tuossa yllä voimme todeta? Miten sinä voit kieltää ja mitätöidä Raamattua ? Samoin tuoss alla, Raamattu puhuu selvää kiletä, mistä Maria tuli raskaaksi ? Vai onko niin, että demoni henki estää sinua näkemästä tät mitä on kirjoitettu Jeesuksen alkuperästä ja syntymisestä. Tämä on selkeästi kontekstissä Joh.1:1.

35. "Enkeli vastasi ja sanoi hänelle. Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut, ja sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi."

* Jeesus ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen Ihmisen Poikana, suhde isän ja Pojan kesken Pojan ollessa Ihminen, Jeesus oli Isälle alamainen, rukoili Isää, kunnioitti isää Jumalana kaikkivaltiaana, ei turvautunut jumaluutensa ja ominaisuuteen olla Jumala, vaan oli nöyrä isän tahdolle hamaan ristin kuolemaan asti.

* Mutta ei sitten yhtään enempää. Kun Hän nousi ylös kuolleista ruumiillisesti, mutta ei enää lihan ruumiissa, vaan Isä muutti Hänen ruumiinsa taivaalliseksi, iankaikkiseksi, kuolemattomakasi, mutta silti aineelliseksi. Tämän Jeesus todisti opetuslapsilleen ylösnousemisemsa jälkeen. Ilmestyessään heille, Hän käski heitä koskettelemaan ja jopa pistämään kätensä Hänen haavoihinsa, jotka Hän sai Golgatan ristillä, ja vakuutti, etteihän aaveilla voi ola lha ja luita, jotka he juuri totesivat Jeesuksella olevan. Ja nyt Jeesus sanoo: " Autuaita te, jotka uskotte vaikka ette näe."

* Kun Jeesus sitten ylnettiin taivaseen, Hän istui Isän rinnalle valtaistuimelle Jumalana, saman arvoisena kuin Isäkin, Hän otti oikeutensa, olla Jumala, ja kaikki mitä sen mitä Jumala on, täysin Isän vertainen ihan kaikessa. Kunniassa, Majesteetiudessa, Kaikkivaltiaana, pyhyydessä kirkkaudessa voimassa, maailaman kaikkeuden Luojana ja valtiaana. Ilm-1:8.

Mutta vielä yhden kerran, Hän luopuu tästä kaikkivaltiudestaan morsiamansa hyväksi, eli seurakunnan tähden, jonka on ostanut omalla verellään. Silloin Hän luovuttaa kaiken vallan Isälle, ja Ihmisen Poikana ottaa seurkunnan " hoitaakseen", ja tekee morsiamensa mielkisi, kakien, mitä morsian halajaa. Hän on , tottakai, täydellinen Sulhanen ja Ylkä rakastamalleen morsiamelleen , = seurakunnalleen.

Mutta koska on niin, että Hän on kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona, on Hän Isässä Poikana, ja on siis myös Jumala. Ja on ollut ikuisesti Isässä ja Isä Pojassa, kuin myös Pyhä Henki, Ykseys, johon ei voi kukaan tulla eikä nähdä sitä Ykseyden pyhyyttä ja kirkkautta, ja jos joku sen näkee, ei selviä hengissä, Siksi, joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Jumalan, siihen on tyytyminen !

* Jeesus on morsiamensa luona siinä ruumiissa, jonka Isä valmisti Pojalleen, ei lihassa enää, vaan kirkakstetussa ruumiissa. Tämä selittää sen, että Hän voi olla suerakuntansa kanssa, ja yhtaikaa Jumala Poikana Isässä ja Isä Pojassa. Ymmärtää, ken käsittää ! Pyhä henki vain sen voi näyttää, totuuden pojasta ja isästä ja pyhästä Hengestä !

• Eenokki 12 kirjoitti:

Ekiv. Kyllä Mohis ymmärtää Pyhän Kolminaisuuden aivan oikein ja sen mukana säilyy sielun pelastus että minäkin uskon Mohiksen pääsevän taivaaseen silloin kun vuoronumero huudetaan.
        Entäs sinä Ekiv.? Huudetaanko sinulle arbeit mact frei...työ vapauttaa, mutta helvetti odottaa.
        Saatat nähdä lopulta itse Hitlerin?

* No, mistäs ekivaari sellaista päättelee, että Jumala olisi kuollut, en ole sellaistasanonut, puhui oieasti omasta isästäni, ja hän on kyllä kuollut, ja hänestä oli kyse. Otin vaan asimerkin, miten olen isän poika aina ka hänen kaltaisensa, ja niin on Jeesuskin, Hän on lähtöisin Isästä, ja omistaa samat ominaisuudet kuin Isäkin, täydelliseti ihan kaikessa. Isä Poika ja Pyhä Henki, siinä Ykseys, totinen tosi Jumala.

• Tunnemmeko Herran?

Oisko mitenkään mahdollista, että Jumalasta ja Jeesuksesta puhuttaisiin niillä termeillä, joita Raamattu heistä käyttää? Jeesus itse sanoi nuo sanat, että "kuule Israel, Herra sinun Jumalasi on yksi ainoa".

Sitten Jeesus sanoi, että "minä ja Isä olemme yhtä" ja edelleen "joka on nähnyt minut on nähnyt Isän". Jeesus sanoi myös, että "Jumala on Henki" ja Paavali sanoi, että "Herra on Henki".

Eikö voitaisi tyytyä siihen, mitä Jeesus ja apostolit opettivat. Kaikki heistä vetosivat VT:n kirjoituksiin.

Vielä sellainenkin pitäisi Raamattua lukiessa uskovaisten huomata, että Jeesus hyväksyi itselleen osoitettuna vain Jumalalle kuuluvan ylistyksen ja palvonnan. Näinhän se tapahtui Jeesuksen ihmisenä maan päällä ollessa että Ilmestyskirjan mukaan myös taivaassa.

• Aamen, nimimerkki 'Tunnemmeko Herran?' Tunnustan Jumalan yhtenä Isänä, "josta kaikki on", jolle myös Jumalan poika, Jeesus Kristus tunnusti; "sinut, joka yksin olet totinen Jumala", [Joh. 17:1,3; 1.Kor.8:6; Ef. 4:6] ja tunnustan myös Pyhän hengen Jumalan henkenä, jota hän jakaa pojalleen ja kaikille Isästä syntyneille!

Jeesus ei puhunut mitään kolminaisuusopista, mutta vihjasi hänen jälkeensä tulevan sellaisia lihan mukaisia "on" ja "ei"-oppeja, [Matt.5:37] joita pitää selitellä näin:

2. Korinttolaiskirje 1
        "18 Mutta Jumala sen takaa, että puheemme teille ei ole "on" ja "ei".
        19 Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on".

• ekivaari kirjoitti:

Aamen, nimimerkki 'Tunnemmeko Herran?' Tunnustan Jumalan yhtenä Isänä, "josta kaikki on", jolle myös Jumalan poika, Jeesus Kristus tunnusti; "sinut, joka yksin olet totinen Jumala", [Joh. 17:1,3; 1.Kor.8:6; Ef. 4:6] ja tunnustan myös Pyhän hengen Jumalan henkenä, jota hän jakaa pojalleen ja kaikille Isästä syntyneille!

Jeesus ei puhunut mitään kolminaisuusopista, mutta vihjasi hänen jälkeensä tulevan sellaisia lihan mukaisia "on" ja "ei"-oppeja, [Matt.5:37] joita pitää selitellä näin:

2. Korinttolaiskirje 1
        "18 Mutta Jumala sen takaa, että puheemme teille ei ole "on" ja "ei".
        19 Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on".

* Ihmisen poikana Jeesus oli ihmisen hahmossa alamainen Isälleen, ylösnousseena Isän valtaistuimella Poika on Jumala ja on Isässä ja Isä Pojassa. Hänellä on kaksi luontoa, eli persoonaa, Ihmisnä alamainen Isälleen, Jumalana Isän vertainen, Kaikkivaltias pyhyydessä kunniassa Majesteeiitudessa, ihan kaikessa. Ja tässä unitarismi eksyy, kun ei tunne Jeesusta, kuka Hän todellisuudessa on ! Niin kuin ekivarikin, ei ole ekivaarilal mitään uskontunnusta eikä muutakaan, ainut mitä hänellä on, on tämä kinaaminen uskovien kanssa ja kustanuksella !

• profetta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ihmisen poikana Jeesus oli ihmisen hahmossa alamainen Isälleen, ylösnousseena Isän valtaistuimella Poika on Jumala ja on Isässä ja Isä Pojassa. Hänellä on kaksi luontoa, eli persoonaa, Ihmisnä alamainen Isälleen, Jumalana Isän vertainen, Kaikkivaltias pyhyydessä kunniassa Majesteeiitudessa, ihan kaikessa. Ja tässä unitarismi eksyy, kun ei tunne Jeesusta, kuka Hän todellisuudessa on ! Niin kuin ekivarikin, ei ole ekivaarilal mitään uskontunnusta eikä muutakaan, ainut mitä hänellä on, on tämä kinaaminen uskovien kanssa ja kustanuksella !

Mohikaani per.ke.le on pukeutunut valkeuden enkeliksi sinun elämästäsi, hän eksyttää sinua yhä syvemmälle kolminaisuusopin suohon. Mutta niin se on tehnyt monelle muullekin kirjoittajalle. Kirjoitan kovia sanoja sinulle että sinulta otettaisiin kolminaisuusopin huntu silmiltäsi ja saisit kokea totuuden. Pyhä Henki todistaa minulle sen että Isä Jumala on yksi ja ainut Jumala ja Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. Tässä yksi todistus totuudesta;Meillä oli todella vaikeaa niin vaimolleni annettiin sanat Pyhässä Hengessä näin LUOTA MINUN POIKAANI. PS, kun meistä jokainen kerran täältä maan päältä lähtee niin ainakin kolminaisuusopin puolustajille sen on järkytys. Isä Jumala istuu valtaistuimellaan ja Poika Jeesus on hänen oikealla puolellaan ja se valtava Pyhän Hengen läsnäolo joka Isästä ja Pojasta hohkaa.Ja kun elämän kirja avataan niin uskotteko nimenne olevan siellä ja tunnustaako Jeesus teidät opetuslapsikseen, vai onko kohtalomme tämä;Valehtelijan eivät peri JUMALAN VALTAKUNTAA. PS.varoitus profetia teille!

Ylösnouseena Jumalan poikana Jeesus istuu Isän Jumalan eli M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n
        o i k e a l l a - p u o l e l l a - o l e v a l l a, - omalla ylipapin valtaistuimella ja - r u k o i l e e - siellä Isää iankaikkisesti:

Heprealaiskirje 5
        5 'iinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta - p ä ä k o h t a - siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa," [Room.8:26,27,34; Hepr.8:1; 5:5,6]

Ei Jeesuksella mitään kahta persoonaa ole. Hän on Jumalan Poika ja Ihmisen poika samassa persoonassa.
        Mariasta syntyneenä hän on ihmisen poika ja Jumalasta syntyneenä Jumalan ainutsyntyinen Poika. Molempia yhtäaikaa samassa persoonassa.

Montako persoonaa sinulla on Mohikaani, äidistäsi syntyneenä ja Jumalan lapsena?

• profetta kirjoitti:

Mohikaani per.ke.le on pukeutunut valkeuden enkeliksi sinun elämästäsi, hän eksyttää sinua yhä syvemmälle kolminaisuusopin suohon. Mutta niin se on tehnyt monelle muullekin kirjoittajalle. Kirjoitan kovia sanoja sinulle että sinulta otettaisiin kolminaisuusopin huntu silmiltäsi ja saisit kokea totuuden. Pyhä Henki todistaa minulle sen että Isä Jumala on yksi ja ainut Jumala ja Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. Tässä yksi todistus totuudesta;Meillä oli todella vaikeaa niin vaimolleni annettiin sanat Pyhässä Hengessä näin LUOTA MINUN POIKAANI. PS, kun meistä jokainen kerran täältä maan päältä lähtee niin ainakin kolminaisuusopin puolustajille sen on järkytys. Isä Jumala istuu valtaistuimellaan ja Poika Jeesus on hänen oikealla puolellaan ja se valtava Pyhän Hengen läsnäolo joka Isästä ja Pojasta hohkaa.Ja kun elämän kirja avataan niin uskotteko nimenne olevan siellä ja tunnustaako Jeesus teidät opetuslapsikseen, vai onko kohtalomme tämä;Valehtelijan eivät peri JUMALAN VALTAKUNTAA. PS.varoitus profetia teille!

* Voi voi sinua reppanaa, olet niin kaukana Jumalasta, kuin taivas on maasta. Teet syntä kokoajan, kun parjaat Jumalan valittuja, unitarismisellä harhallasi, ja taidat olla niin syvällä synnin loassa, että et enää voi sieltä selvitä, paitsi jos lankeet Herran Jeesusken eteen ja tunnustat Hänen Majesteettiutensa ja Jumalalle anttetavan kunnian, ja kiitoksen, niin kuin Kaikkivaltiaalle Jeesukselle Kristukselle kuuluukin.

* Kyllä minä uskon, että nimeni on taivaan kirjoissa , Jeesuksen verellään kirjoittamana, ja on valtavaa, kun saa astua kolmiyhteisen Isän Pojan ja Pyhän Hengen Kaikkivaltiaan valtaistuimen eteen, tietäen, että Pojan, Jumalan veri riittää pelastamaan minut " Jumala oli Kristuksessa ja sovitti minunt itsensä kanssa uhraamalla itsensä ristin kuolemassa.

* Olenkin huolissani sinusta ja muista tämän palstab unitaristeitä, teillä ei ole pelalstusa, koska kiellätte Jeesusken harhaisella opillanne. Yritä etsiä Jeesusken kautta sovintoa, ja synteisi anteeksi antoa, Jumalalla on paljon anteeksiantamusta, ja antaa tietämättömyytesi anteeksi, lankee vaan Pojan, Herran Jumalan eteen polvillesi, ano anteeksi antoa!

• ekivaari kirjoitti:

Ylösnouseena Jumalan poikana Jeesus istuu Isän Jumalan eli M a j e s t e e t i n - v a l t a i s t u i m e n
        o i k e a l l a - p u o l e l l a - o l e v a l l a, - omalla ylipapin valtaistuimella ja - r u k o i l e e - siellä Isää iankaikkisesti:

Heprealaiskirje 5
        5 'iinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta - p ä ä k o h t a - siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa," [Room.8:26,27,34; Hepr.8:1; 5:5,6]

* Et sinä ekivaari tuolla uhoamislla koskaan pääse Jumalan yhteyteen. Vaan sinun tulee tunnustaa, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Se on ainut mahdollisuutesi pelastua ja saada syntisi anteeksi, omavanhurskautesi ei sinua pelasta.

* Ja sama läksy opittavaksi myös Jonah'ille ! Siitä vaan pojat oppimaan Jumalan suurta salaisuutta Pojasta ! Jos mielitte joskun pelastua, ja kun Jeesusken tulo on lähempänä kuin koskaan, että olisitte uskossa Jeesukseen ja Hänen veren kautta puhdistautuneet lahjavanhurskauteen !

• Jonah kirjoitti:

Ei Jeesuksella mitään kahta persoonaa ole. Hän on Jumalan Poika ja Ihmisen poika samassa persoonassa.
        Mariasta syntyneenä hän on ihmisen poika ja Jumalasta syntyneenä Jumalan ainutsyntyinen Poika. Molempia yhtäaikaa samassa persoonassa.

Montako persoonaa sinulla on Mohikaani, äidistäsi syntyneenä ja Jumalan lapsena?

* Mitä se nyt tähän asiaan kuuluu, nyt puhutaan Jumalan Pojasta, joka on Jumala Isän vertainen ihan kaikessa. Kyllä minäkin olen, tai olin, koska isä on jo kuollut, hänen vertaisensa ihan kaikessa, ja niin on Jeesuskin, oikean Isänsä vertainen.
        * Onhan ihminenkin kolminaisuus. liha veri ja henki. Silti minä olen YKSI, niin miksi ei muka Jumala voi olla Yksi kolmessa, ja kolme yhdessä? Jeesus kuitenkin itse tunnustaa kolminaisuutensa. "Kastakaa heitä, Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN", Yksi nimi JUMALA, kolme persoonaa, Isä poika ja Pyhä Henki ! Miksette vaan usko Sanaa, jääräpäät, kiusaatte Jumalaa, vaikka ei Häntä kukaan voikkaan kiusata, ja siksi sekin on turhaa.

* Mitä se nyt tähän asiaan kuuluu, nyt puhutaan Jumalan Pojasta, joka on Jumala Isän vertainen ihan kaikessa. Kyllä minäkin olen, tai olin, koska isä on jo kuollut, hänen vertaisensa ihan kaikessa, ja niin on Jeesuskin, oikean Isänsä vertainen.
        * Onhan ihminenkin kolminaisuus. liha veri ja henki. Silti minä olen YKSI, niin miksi ei muka Jumala voi olla Yksi kolmessa, ja kolme yhdessä? Jeesus kuitenkin itse tunnustaa kolminaisuutensa. "Kastakaa heitä, Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN", Yksi nimi JUMALA, kolme persoonaa, Isä poika ja Pyhä Henki ! Miksette vaan usko Sanaa, jääräpäät, kiusaatte Jumalaa, vaikka ei Häntä kukaan voikkaan kiusata, ja siksi sekin on turhaa.

Jumalan hierarkia on päinvastainen kuin kuolevaisilla ihmisillä.
        Mohikaani, sinun Isäsi kuoli, mutta

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. [Ef. 1:17-21]

Tämä Isä on ainoa, joka ei ole koskaan kuollut eikä tule koskaan kuolemaan; [1. Tim. 6:16]

j

* Et sinä ekivaari tuolla uhoamislla koskaan pääse Jumalan yhteyteen. Vaan sinun tulee tunnustaa, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Se on ainut mahdollisuutesi pelastua ja saada syntisi anteeksi, omavanhurskautesi ei sinua pelasta.

* Ja sama läksy opittavaksi myös Jonah'ille ! Siitä vaan pojat oppimaan Jumalan suurta salaisuutta Pojasta ! Jos mielitte joskun pelastua, ja kun Jeesusken tulo on lähempänä kuin koskaan, että olisitte uskossa Jeesukseen ja Hänen veren kautta puhdistautuneet lahjavanhurskauteen !

Olen jo Jeesuksessa Kristuksessa, joka on ylösnousemus ja elämä, [Joh. 11:25; Room.8:1; Ef.2:1-6] joten olen jo ensimmäisessä ylösnousemuksessa! [Ilm. 20:5]

• profetta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Voi voi sinua reppanaa, olet niin kaukana Jumalasta, kuin taivas on maasta. Teet syntä kokoajan, kun parjaat Jumalan valittuja, unitarismisellä harhallasi, ja taidat olla niin syvällä synnin loassa, että et enää voi sieltä selvitä, paitsi jos lankeet Herran Jeesusken eteen ja tunnustat Hänen Majesteettiutensa ja Jumalalle anttetavan kunnian, ja kiitoksen, niin kuin Kaikkivaltiaalle Jeesukselle Kristukselle kuuluukin.

* Kyllä minä uskon, että nimeni on taivaan kirjoissa , Jeesuksen verellään kirjoittamana, ja on valtavaa, kun saa astua kolmiyhteisen Isän Pojan ja Pyhän Hengen Kaikkivaltiaan valtaistuimen eteen, tietäen, että Pojan, Jumalan veri riittää pelastamaan minut " Jumala oli Kristuksessa ja sovitti minunt itsensä kanssa uhraamalla itsensä ristin kuolemassa.

* Olenkin huolissani sinusta ja muista tämän palstab unitaristeitä, teillä ei ole pelalstusa, koska kiellätte Jeesusken harhaisella opillanne. Yritä etsiä Jeesusken kautta sovintoa, ja synteisi anteeksi antoa, Jumalalla on paljon anteeksiantamusta, ja antaa tietämättömyytesi anteeksi, lankee vaan Pojan, Herran Jumalan eteen polvillesi, ano anteeksi antoa!

Isä Jumala on kaikkivaltias mutta hän on antanut kaiken vallan maanpäällä Pojalleen Jeesukselle Kristukselle mutta sitä eivät käännynnäiset ymmärrä tai sitten sinä mohikaani olet ollut valittu mutta olet mennyt eksytykseen mukaan. ps. uudestisyntynyt ylhäältä ei mene kolminaisuusopin eksytykseen mukaan jos hän seisoo tukevasti kristus kalliolla.Mutta sinä et seiso vaan sinä seisot kolminaisuusopin suossa ja kolminaisuusoppia ei Jumalan sanasta löydy.

• profetta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Jos sinussakin on kolminaisuus liha veri henki niin silloin sinussa on kolme persoonaa myös, koska noin vertasit. Ihmisopin mukaan sairastat jakomielitautia. Eikö niin 3 persoonaa. Oman suusi tunnustus.

Mohikaani:
        >>>Onhan ihminenkin kolminaisuus. liha veri ja henki. Silti minä olen YKSI, niin miksi ei muka Jumala voi olla Yksi kolmessa, ja kolme yhdessä?

• Eenokki 12
        Jonah kirjoitti:

Mohis tarkoittaa että Jeesus oli tosi ihminen ja tosi Jumala.
        Herra meidän vanhurskautemme.
        Kiitos Jeesus.

• pehmopappa
        ekivaari kirjoitti:

Jumalan hierarkia on päinvastainen kuin kuolevaisilla ihmisillä.
        Mohikaani, sinun Isäsi kuoli, mutta

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. [Ef. 1:17-21]

Tämä Isä on ainoa, joka ei ole koskaan kuollut eikä tule koskaan kuolemaan; [1. Tim. 6:16]

j

Tasan neljä opetusta harhaopin kieroudesta:

http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86

• pehmopappa
        profetta kirjoitti:

Jos sinussakin on kolminaisuus liha veri henki niin silloin sinussa on kolme persoonaa myös, koska noin vertasit. Ihmisopin mukaan sairastat jakomielitautia. Eikö niin 3 persoonaa. Oman suusi tunnustus.

No, eipä olla niin ahdas-kasteisia ja näköalattomia!

Ihminen: henki, ruumis ja sielu on Jumalan luoma asia jopa: Jumalan kuva, tosin siihen kuvaksi sanottiin "mieheksi ja vaimoksi", jotka elivät Jumalan Hengen yhteydessä.

Nyt olemme poissa Paratiisistä ja vain syntiin langenneen ihmiskunnan ja Jumalan kuva on myös turmeltunut meissä. Tosin edelleen, jos tapaamme avioparin (aviopari:yksi liha, vaikka on kaksi) jolla on ollut hyvä esim. 50 vuotta kestänyt avioliitto niin he jopa muistuttavat toisiaan hyvin paljon sekä monet asiat hoituu melkein ilman sanoja, toinen tietää, mitä sen toinen sanoo, tahtoo... - yhteys jopa yksesys alkaa olla todellisuutta.

Jumalalla kolmen eri persoonan yhteys ja ykseys ovat Jumalallista tasoa, niin, että Jumala sanoo, että HÄN on vain yksi Jumala. Ja silloin Jumalan tahtokin on yksi: Se tarkoittaa, ettei Pyhä Henki puhu tai toimi eri tavalla kuin Jeesus tai Isä vähän niiden väliltä tai jotakin muuta, VAAN Jumalan tahto on tasan yksi ja sama, KOKO YHDEN JUMALAN KOLMINAISUUDELLA. Jumala on yksi ja Hänellä on kolme eri persoonaa, siinäkin kaikki kolme persoonaa vahvistaa Raamatussa tämä totuuden. Uskomme tämän, vaikka emme voi hänelle luonnollisesti löytää vastaava mallia tästä maailmasta missä elämme.

Jumala on kutsunut uskomaan - ei epäilemään - eikä muuttamaan Jumalan ilmoitusta!

Siksi Jumala sanoo. "se, mitä Jumalasta voidaan tietää" Room. 1. Eräät luulee, että tietävät enemmän ja paremmin kuin Raamattu... mutta silloin ollaan jo harhaopin puolella.

Harhaopin opetuksen takana on aina paholisen pimeyden henkivalta,
        ja se aina hyökkää Raamatun totuutta vastaan.

Jeesus on Herra!

• Simelius
        pehmopappa kirjoitti:

Ihminen: henki, ruumis ja sielu on Jumalan luoma asia jopa: Jumalan kuva, tosin siihen kuvaksi sanottiin "mieheksi ja vaimoksi", jotka elivät Jumalan Hengen yhteydessä.

Nyt olemme poissa Paratiisistä ja vain syntiin langenneen ihmiskunnan ja Jumalan kuva on myös turmeltunut meissä. Tosin edelleen, jos tapaamme avioparin (aviopari:yksi liha, vaikka on kaksi) jolla on ollut hyvä esim. 50 vuotta kestänyt avioliitto niin he jopa muistuttavat toisiaan hyvin paljon sekä monet asiat hoituu melkein ilman sanoja, toinen tietää, mitä sen toinen sanoo, tahtoo... - yhteys jopa yksesys alkaa olla todellisuutta.

Jumalalla kolmen eri persoonan yhteys ja ykseys ovat Jumalallista tasoa, niin, että Jumala sanoo, että HÄN on vain yksi Jumala. Ja silloin Jumalan tahtokin on yksi: Se tarkoittaa, ettei Pyhä Henki puhu tai toimi eri tavalla kuin Jeesus tai Isä vähän niiden väliltä tai jotakin muuta, VAAN Jumalan tahto on tasan yksi ja sama, KOKO YHDEN JUMALAN KOLMINAISUUDELLA. Jumala on yksi ja Hänellä on kolme eri persoonaa, siinäkin kaikki kolme persoonaa vahvistaa Raamatussa tämä totuuden. Uskomme tämän, vaikka emme voi hänelle luonnollisesti löytää vastaava mallia tästä maailmasta missä elämme.

Jumala on kutsunut uskomaan - ei epäilemään - eikä muuttamaan Jumalan ilmoitusta!

Siksi Jumala sanoo. "se, mitä Jumalasta voidaan tietää" Room. 1. Eräät luulee, että tietävät enemmän ja paremmin kuin Raamattu... mutta silloin ollaan jo harhaopin puolella.

Jeesus on Herra!

Mutta eikös katolinen kirkko syyllistynyt juuri tähän että on tätäkin asiaa mennyt muuttelemaan? Jos näin on, sitä ei voi hyväksyä.

• pehmopappa kirjoitti:

Jeesus on Herra!

pehmopappa kirjoitti mm.:>" Jumala on kutsunut uskomaan - ei epäilemään - eikä muuttamaan Jumalan ilmoitusta!"<

Aamen, näin on! Miksi et usko kirjoituksia, vaan muuttelet niitä niitä kolminaisuusopin mukaiseksi?

Kolminaisuus on keinotekoinen, ihmisten keksimä rakenne, josta ei Raamattu mitään puhu. Sen sijaan Jumalan kaikkinaisuus, siis "Jumala on kaikki kaikissa" ja on yhtä kaikissa, on Jeesus Kristus itse ja hänen apostolit useissa kohti yksityiskohtaisesti selittänyt, [Joh.17:21-23; Ef.2:10; 1.Kor.8:6; 15:27,28]

• pehmopapppa
        ekivaari kirjoitti:

pehmopappa kirjoitti mm.:>" Jumala on kutsunut uskomaan - ei epäilemään - eikä muuttamaan Jumalan ilmoitusta!"<

Aamen, näin on! Miksi et usko kirjoituksia, vaan muuttelet niitä niitä kolminaisuusopin mukaiseksi?

Kolminaisuus on keinotekoinen, ihmisten keksimä rakenne, josta ei Raamattu mitään puhu. Sen sijaan Jumalan kaikkinaisuus, siis "Jumala on kaikki kaikissa" ja on yhtä kaikissa, on Jeesus Kristus itse ja hänen apostolit useissa kohti yksityiskohtaisesti selittänyt, [Joh.17:21-23; Ef.2:10; 1.Kor.8:6; 15:27,28]

Ekivaari on "kaikkien harhaoppien äiti" hän kieltää kaikki Raamatun suuret totuudet.

Ihan hävettää, että nämä saavat vuodesta toiseen mellastaa vapaasti tällä palstalla.

esim.

1.) Ekivaarin: hindulainen jälleensyntimisoppi =

>>"Apollos, kirjoitit:
        Kirjoittanut: ekivaari 2.2.2006 klo 20.25
        ”Rikas mies nimenomaan pyytää päästä vielä maan päälle varoittamaan veljiään siitä, etteivät ohita Raamatun ilmoitusta, vaan ottaisivat sen todesta ettei heille kävisi yhtä huonosti.”

Tuo on Raamatun tekstin vääristelyä! Rikas mies ei pyytänyt että itse olisi sinne päässyt, vaan hän kerjäsi Aabrahamin määräämään Lasarus takaisin maan päälle! ITSE ASIASSA RIKAS MIES NÄKI OMAN SEURAAVAN ELÄMÄNSÄ MAAN PÄÄLLÄ samanlaisissa olosuhteissa kuin Lasarus oli joutunut siellä ennen kuolemaansa elämään.">"Kirjoittanut: ekivaari 28.10.2004 klo 15.53 mielestäni raamatullisempi kuin helluntailaisten koskaan päättymätön helvettioppi"

Selityksesi, Mohikaani, on Athaniokselta, ei Jeesukselta eikä apostoleilta!

• pehmopapppa kirjoitti:

Ekivaari on "kaikkien harhaoppien äiti" hän kieltää kaikki Raamatun suuret totuudet.

Ihan hävettää, että nämä saavat vuodesta toiseen mellastaa vapaasti tällä palstalla.

esim.

1.) Ekivaarin: hindulainen jälleensyntimisoppi =

>>"Apollos, kirjoitit:
        Kirjoittanut: ekivaari 2.2.2006 klo 20.25
        ”Rikas mies nimenomaan pyytää päästä vielä maan päälle varoittamaan veljiään siitä, etteivät ohita Raamatun ilmoitusta, vaan ottaisivat sen todesta ettei heille kävisi yhtä huonosti.”

Tuo on Raamatun tekstin vääristelyä! Rikas mies ei pyytänyt että itse olisi sinne päässyt, vaan hän kerjäsi Aabrahamin määräämään Lasarus takaisin maan päälle! ITSE ASIASSA RIKAS MIES NÄKI OMAN SEURAAVAN ELÄMÄNSÄ MAAN PÄÄLLÄ samanlaisissa olosuhteissa kuin Lasarus oli joutunut siellä ennen kuolemaansa elämään.">"Kirjoittanut: ekivaari 28.10.2004 klo 15.53 mielestäni raamatullisempi kuin helluntailaisten koskaan päättymätön helvettioppi"

Pehmopappa, vääristelet Raamatun kirjoituksia ja kaikkea sitä, mitä olen kirjoittanut, kun et usko kokonaisuutta Kristuksen evankeliumista. Jeesus itse ja apostolit tunnustivat syyn ja seurauksen lain oikeaksi:

Kohta 1.)

Matteus 16
        27 "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen
        t e k o j e n s a - m u k a a n. [Matt. 23:3]

Kohta 2)
        En ole opettanut roomalais-katolilaista kiirastulioppia, vaan puhun ja kirjoitan apostoli Paavalin opettamasta "jokaien joutuu kulkemaan tulen läpi"-opista:

1. Korinttolaiskirje 3
        13 "niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."

Kohta 3)
        Ensimmäistä ylösnousemusta en ole julistanut tapahtuneeksi, muiden kuin perille päässeiden osalta. Omalta kohdaltani "ylösnousemukseni" Siionin vuorelle on jatkuvaa kilvoittelua, ja osaltani päättyy vasta siihen, kun pääsen vapaaksi tästä maallisesta majastani toiseen ylösnousemukseen!

Mitä olen Joulusta vuonna 2004 sanonut, siinä ei ole mitään hävettävää tai selitettävää. Valitettavan monet silloin menevät "juhlimaan jaloin", mutta tulevat kotiinsa kontaten.

Kohta 5)

Jumalalla on lukematon määrä poikia. Kirjoita Raamatun hakuteokseen sanat: "Jumalan pojat", ja saat useita vastauksia!

Ymmärrän asian niin, että Jumalalla on lukematon määrä poikia, mutta vain yksi useiden poikien joukosta "valittu", joka on aina "Isän sylissä", Isän helmassa" ja "Isän lähellä", sillä Jeesus Kristus on Isän Jumalan "lähin mies." [Joh.4:7; 5:1]

• pehmopappa
        ekivaari kirjoitti:

Pehmopappa, vääristelet Raamatun kirjoituksia ja kaikkea sitä, mitä olen kirjoittanut, kun et usko kokonaisuutta Kristuksen evankeliumista. Jeesus itse ja apostolit tunnustivat syyn ja seurauksen lain oikeaksi:

Kohta 1.)

Matteus 16
        27 "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen
        t e k o j e n s a - m u k a a n. [Matt. 23:3]

Kohta 2)
        En ole opettanut roomalais-katolilaista kiirastulioppia, vaan puhun ja kirjoitan apostoli Paavalin opettamasta "jokaien joutuu kulkemaan tulen läpi"-opista:

1. Korinttolaiskirje 3
        13 "niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."

Kohta 3)
        Ensimmäistä ylösnousemusta en ole julistanut tapahtuneeksi, muiden kuin perille päässeiden osalta. Omalta kohdaltani "ylösnousemukseni" Siionin vuorelle on jatkuvaa kilvoittelua, ja osaltani päättyy vasta siihen, kun pääsen vapaaksi tästä maallisesta majastani toiseen ylösnousemukseen!

Mitä olen Joulusta vuonna 2004 sanonut, siinä ei ole mitään hävettävää tai selitettävää. Valitettavan monet silloin menevät "juhlimaan jaloin", mutta tulevat kotiinsa kontaten.

Kohta 5)

Jumalalla on lukematon määrä poikia. Kirjoita Raamatun hakuteokseen sanat: "Jumalan pojat", ja saat useita vastauksia!

Ymmärrän asian niin, että Jumalalla on lukematon määrä poikia, mutta vain yksi useiden poikien joukosta "valittu", joka on aina "Isän sylissä", Isän helmassa" ja "Isän lähellä", sillä Jeesus Kristus on Isän Jumalan "lähin mies." [Joh.4:7; 5:1]

IKÄVÄÄ, että jääräpäisesti opetat näitä harhaoppejasi tällä, mutta tämä palsta on tarkoitettu helluntaiseurakunnan Raamatun opetuksesta keskusteluun.

Olet saanut tuhansia kertoja vastukset raamatun sanasta, mutta ilkeänä jatkat omien harhaoppiesi toistoa. Häpeisit edes.

• profetta kirjoitti:

Isä Jumala on kaikkivaltias mutta hän on antanut kaiken vallan maanpäällä Pojalleen Jeesukselle Kristukselle mutta sitä eivät käännynnäiset ymmärrä tai sitten sinä mohikaani olet ollut valittu mutta olet mennyt eksytykseen mukaan. ps. uudestisyntynyt ylhäältä ei mene kolminaisuusopin eksytykseen mukaan jos hän seisoo tukevasti kristus kalliolla.Mutta sinä et seiso vaan sinä seisot kolminaisuusopin suossa ja kolminaisuusoppia ei Jumalan sanasta löydy.

* Kun nyt noin kovasti intät, tiedä se, että intät itse Jumalaa vastaan väärässä innossasi, et vaan tiedä, niin kuin tietää tulee, luulet vaan ! Minullehan on aivan sama mitä uskot, vastustan vaan sinun oppiasi siksi, että kukaan ei uskoisi sinua, ja sinun harhojasi, muuten sinun harhasi ei minua kiinnosta lainkaan, enkä ala puollustatumaan sinun harhojasi vastaan, koska tiedän vaan, Pyhän Hengen kautta, että opetat täysin vierasta evankeliumia ! Ja siinä teet ison virheen !

• ekivaari kirjoitti:

Olen jo Jeesuksessa Kristuksessa, joka on ylösnousemus ja elämä, [Joh. 11:25; Room.8:1; Ef.2:1-6] joten olen jo ensimmäisessä ylösnousemuksessa! [Ilm. 20:5]

* Et vaan ole, omien sanojesi mukaan olet kaukana Jeesuskesta. Koska kiellät Hänet ! Tiedät kyllä missä meni vikaan kun kielsit Jeesusken ja olet pilkannut Hänen vertaankin, tässä vuosian vareella. Että et ole ainakaan vielä uskossa ja etkä uudestisyntynyt Jirjoitusten maukaan !

* Älä tuudittaudu väärään rauhaan, vaan etsi Jeesuksen kasvoja ja Hänen armahdustaan , ettäs voisit päästä puhdistautumaan Karitsan veressä !

• Jonah kirjoitti:

Mohikaani:
        >>>Onhan ihminenkin kolminaisuus. liha veri ja henki. Silti minä olen YKSI, niin miksi ei muka Jumala voi olla Yksi kolmessa, ja kolme yhdessä?

* Kyllä, Jumala on ihmiseen verrattavissa, Pojassan Jeesuksessa, Hän on Ihmisen poika, täydellinen ihminen, omassa persoonassaan, Poika on Isäsässä, ja Isä Pojassa. Mutta jos tadot harhasi pitää, ole hyvä vaan, enkä sentähden kirjoitakaan, että sinulla olisi jotain minulle annettavaa, vaan siksi, että vihdoin tulisit uskoon ja oikeasti uudestisyntyisit Jumalan Pojan veressä !
        * Kaikki mun kirjoitukset tähtää ainoastaan siihen, että oppisitte harhaoppinne sijasta tuntemaan todellisen Jeesuksen Kristuksen sisäisesti, eikä vaa kirjaimessa nimellisesti.
        * Minua ei voisi vähempää kiinnostaa ekivaarin ja gänen klaaninsa harhat ! Haluan vaan, etä silmänne aukeaisi, ja näkisitte, ja Kristus pääsisi teitä valaisemaan !

• turhuutta sanoi saar

eipä tää kinaaminen mitään/ketään hyödytä.

• Samaa mieltä.
        Muutaman vuoden aikana olen huomannut kinaamisen olevan Mohikaanille ainoa asia, joka tuottaa iloa, mutta joka kerta hän on kuitenkin lopulta kompastunut omiin jalkoihinsa, joka näkyy katkeroitumisena.

• Eenokki 12
        Pe.ku kirjoitti:

Samaa mieltä.
        Muutaman vuoden aikana olen huomannut kinaamisen olevan Mohikaanille ainoa asia, joka tuottaa iloa, mutta joka kerta hän on kuitenkin lopulta kompastunut omiin jalkoihinsa, joka näkyy katkeroitumisena.

Minä en syytä Mohista kun hän kirjoittaa Pyhästä Kolminaisuudesta.
        Näen Kolminaisuuden olevan hänen sydämessään ja kaikesta sanomisesta huolimatta uskon Mohiksen pääsevän taivaaseen ei nähdäkseen jonkun pekun tai muhammetin siellä vaan itse Herran Jeesuksen.
        Joko peku uskoo Jeesukseen?

• Eenokki 12 kirjoitti:

Minä en syytä Mohista kun hän kirjoittaa Pyhästä Kolminaisuudesta.
        Näen Kolminaisuuden olevan hänen sydämessään ja kaikesta sanomisesta huolimatta uskon Mohiksen pääsevän taivaaseen ei nähdäkseen jonkun pekun tai muhammetin siellä vaan itse Herran Jeesuksen.
        Joko peku uskoo Jeesukseen?

Tervehdys, Eenokki 12! En minäkään syytä enkä tuomitse ketään, sillä Jumala ei ole määrännyt minua sellaiseen tehtävään vaan Jumalan totuutta ja ilosanomaa julistamaan.

Jokaisella joka kuulee, on vapaus uskoa tai olla uskomatta. En vaadi tai pakota ketään uskomaan omalla tavallani, vaan neuvon uskomaan niin kuin kenenkin oma sydän vaatii, se on omantunnon uskoa ja on myös hyödyllistä Jumalan edessä;

"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." [Room. 10:10]

• Yksijumalaisuus ei ole ihan sama asia kuin unitarismi.

Kolmijumalainen kristinusko on 300-luvulla Keisarin määräyksestä käyttöönotettu ja yleisintä se on helluntailaisillakin, vaikka on Raamatun opin vastainen.

On kuitenkin noin 24 miljoonaa ykseyshelluntailaista, jotka uskovat Raamatunmukaisesti vain yhteen Jumalaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oneness_Pentecostalism

• tosiaankin

"On kuitenkin noin 24 miljoonaa ykseyshelluntailaista, jotka uskovat Raamatunmukaisesti vain yhteen Jumalaan."

Kyllä. Mielenkiintoista tässä yhteydessä on se, että ne jotka tässäkin ketjussa ovat tuomitsemassa unitarismin ovat taas muissa ketjuissa kovasti kiittelemässä esimerkiksi nimimerkin "jaikali" viestejä vaikka tämä edustaa melkolailla tuon helluntailaissuuntauksen unitaristista jumalakäsitystä eli ykseyshelluntailaisuutta. Tuntuu että jossain "opillinen ja dogmaattinen närkästys / allergia" heittää, aivan kuin kaikki eivät edes tietäisi mistä on puhe kristinuskon Jumala-käsityksestä Jumala = Isä ja Poika ja Pyhä Henki puhuttaessa, tai sitten sillä ei loppupeleissä edes ole keskusteluihin osallistujille tosiasiallista merkitystä "kristityksi" määrittelyssä jne. vaan merkitystä on aivan muilla asioilla.

• ml213.

Ihan hyvä, että oikein painottamalla mainostat ekivaarin oppia / uskoa. Mutta, tuon linkin paikalla tulee olla Raamattu.

KUKAAN EI VOI KUMOTA EKIVAARIN USKON PERUSTEITA, KOSKA HÄN TODISTAA SEN JUMALAN ILMOITUKSILLA.

Tämä juuri ärsyttää ja reagoittaa kolminaisuusoppilaita, niin ja pahemman kerran.Niin, kaikkea se JUMALA ilmoittikaan kun näin ärsyttää uskonnolisuutta.

• Näin sanoo Jehovajan Todistajat kans !! Hyvä ml213 että näytät missä leirissä seisot tuon unitarismin ja oliko nyt jälleensynyninen jos muistan oikein?

• ml213.
        savonarola kirjoitti:

Näin sanoo Jehovajan Todistajat kans !! Hyvä ml213 että näytät missä leirissä seisot tuon unitarismin ja oliko nyt jälleensynyninen jos muistan oikein?

No, se on myös ilon aihe, jos Jehovan todistajienkin usko perustuu JUMALAN ilmoituksiin. Iloitkaamme myös heistä, jos se on todellisuutta.

Ekivaarihan suoltaa JUMALAN ilmoituksia joka viestiinsä kuin liukuhiihnalta eli KAIKKI ajatuksensa perustaa JUMALAN ilmoituksiin ja ihan sanojen sisältöön.

Miusta on tottella haaskoo, olipa ihminen vaikka hottebtotti, jos hän uskoo JUMALAN aivoituksiin ja ihan kirjaimellisella tasolla ,- eikä vääristele niitä.

• pehmopappa
        ml213. kirjoitti:

No, se on myös ilon aihe, jos Jehovan todistajienkin usko perustuu JUMALAN ilmoituksiin. Iloitkaamme myös heistä, jos se on todellisuutta.

Ekivaarihan suoltaa JUMALAN ilmoituksia joka viestiinsä kuin liukuhiihnalta eli KAIKKI ajatuksensa perustaa JUMALAN ilmoituksiin ja ihan sanojen sisältöön.

Miusta on tottella haaskoo, olipa ihminen vaikka hottebtotti, jos hän uskoo JUMALAN aivoituksiin ja ihan kirjaimellisella tasolla ,- eikä vääristele niitä.

Jehovan todistajat ovat Jeesuksen Jumalaluuden ja kolminaisuuden kieltävä harhaoppi.

Nämä neljä Asko Kariluodon raamattutuntia selvetävät jehovien harhojen suuret pimeyden opit:

• pehmopappa kirjoitti:

Jehovan todistajat ovat Jeesuksen Jumalaluuden ja kolminaisuuden kieltävä harhaoppi.

Nämä neljä Asko Kariluodon raamattutuntia selvetävät jehovien harhojen suuret pimeyden opit:

Asko Kariluoto on ottanut julistuksensa perustaksi kolminaisuusopin, ei Jeesukse Kristuksen ja apostolien terveitä sanoja! Evankeliumin julistajien pitää julistaa Kristusta eikä ihmisoppeja ja perinnäissääntöjä.

• ml213.
        savonarola kirjoitti:

Näin sanoo Jehovajan Todistajat kans !! Hyvä ml213 että näytät missä leirissä seisot tuon unitarismin ja oliko nyt jälleensynyninen jos muistan oikein?

"Sitten kun uskova on löytänyt Kristus ja päässyt Häneen,, kun JUMALA on laitanut hänet Häneen ja Hänen Veri on puhdistanut hänet niin ei enä omatunto muistuta hänet niistä entisiä synneistä koska
        synnit ovat hävinneet. "

Näin pohdit asiaa toisaalla. Mutta, miksi sinä/kin savonarola ELÄT SYNNISSÄ? Väärän todistuksen antaminen ja valehtelu on tietoista synnin tekemistä.Missä on uskottavuutesi?

Näitämpä, miten juuri kolminaisuusoppilaat tällä foorumilla elävät synnissä juuri valehtelun ja väärän todistuksen antamisen täjden.

TEHKÄÄ PARANNUS!!! Kun siihen on vielä mahdollisuus.

• ekivaari kirjoitti:

Asko Kariluoto on ottanut julistuksensa perustaksi kolminaisuusopin, ei Jeesukse Kristuksen ja apostolien terveitä sanoja! Evankeliumin julistajien pitää julistaa Kristusta eikä ihmisoppeja ja perinnäissääntöjä.

* Kuinka sinä ekivaari voit olla noin sokea ? Sinä latelet kyllä Raamattua tänne , enemmän kuin kkaan, mutta siitä seuraa se, että KIRJAIN KUOLETTAA, ainoastaan, siitä kun puuttuu henki, ja elämä, Kristuksen sisäinen tunteminen !

• ml213. kirjoitti:

"Sitten kun uskova on löytänyt Kristus ja päässyt Häneen,, kun JUMALA on laitanut hänet Häneen ja Hänen Veri on puhdistanut hänet niin ei enä omatunto muistuta hänet niistä entisiä synneistä koska
        synnit ovat hävinneet. "

Näin pohdit asiaa toisaalla. Mutta, miksi sinä/kin savonarola ELÄT SYNNISSÄ? Väärän todistuksen antaminen ja valehtelu on tietoista synnin tekemistä.Missä on uskottavuutesi?

Näitämpä, miten juuri kolminaisuusoppilaat tällä foorumilla elävät synnissä juuri valehtelun ja väärän todistuksen antamisen täjden.

TEHKÄÄ PARANNUS!!! Kun siihen on vielä mahdollisuus.

* Vanhurskaalla on toivo, vaikka olisi langennutkin, mutta jumalattomalla ei ole rauhaa, jaikka kuinka on jumalinen ja omavanuhrskas. Jeesuski rakakstaa syntistä, joka tulee Hänen luokseen, mutta ei terveitä eikä itsessään vanhurskaita !

• Ottamatta kantaa kolminaisuuopin puolesta tai vastaan totean, että helluntaiseurakunnissa hyväksytään seurakunnan jäseniksi sekä kolminaisuuopin kannattajat että kolminaisuuopin vastustajat.

Mielestäni tämä asia on hoidettu hellluntaiseurakunnissa mallikkaasti.

• Eenokki 12

Ei niin Mazda. Esim. Mohis hoitaa tässä kysymyksessä h-laisena mallikkaasti, mutta kolminaisuusopin kieltäjät pitäisi ainakin Lutterin mukaan pistää tulikuumaan leivinuuniin.
        Helvetti odottaa heitä suu ammollaan.

• Simelius
        Eenokki 12 kirjoitti:

Ei niin Mazda. Esim. Mohis hoitaa tässä kysymyksessä h-laisena mallikkaasti, mutta kolminaisuusopin kieltäjät pitäisi ainakin Lutterin mukaan pistää tulikuumaan leivinuuniin.
        Helvetti odottaa heitä suu ammollaan.

Tuo on kaukana kristillisyydestä että toisinajattelijat tapettaisiin. Näinhän katolinen kirkko luultavasti tekikin, kun tietojen mukaan lanseerasi opin ensimmäisinä vuosisatoina. Luther taas antoi suostumuksen uskovien vainoille joissa kuoli tuhansia Jeesuksen seuraajia, jotka eivät hyväksyneet hänen epäraamatullista kasteoppiaan. Kysynkin teiltä että onko tämä kristillistä että tapatettiin sellaiset jotka eivät ajattele samoin asioista kuin valtakirkot - ja vielä perustelevat kantaansa Raamatulla? Onko kristillistä että tapatetaan tai tapetaan ihmisiä? Mitä Raamattu sanoo tappamisesta?

• Simelius kirjoitti:

Tuo on kaukana kristillisyydestä että toisinajattelijat tapettaisiin. Näinhän katolinen kirkko luultavasti tekikin, kun tietojen mukaan lanseerasi opin ensimmäisinä vuosisatoina. Luther taas antoi suostumuksen uskovien vainoille joissa kuoli tuhansia Jeesuksen seuraajia, jotka eivät hyväksyneet hänen epäraamatullista kasteoppiaan. Kysynkin teiltä että onko tämä kristillistä että tapatettiin sellaiset jotka eivät ajattele samoin asioista kuin valtakirkot - ja vielä perustelevat kantaansa Raamatulla? Onko kristillistä että tapatetaan tai tapetaan ihmisiä? Mitä Raamattu sanoo tappamisesta?

Kiitos, rakas Simelius! Niinhän se on, jotta "Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niin kuin hänen opettajansa." [Luuk. 6:40]

Ehkä juuri siitä syystä Jeesus selitti myös tämän että "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä - y k s i - on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä."

Johannes 13
        14 "Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat."

Tiedämme hyvin kaikki, että herra Jeesus neuvoi mieluummin itse kärsimään kuin toisille väkivaltaa tai mitään pahaa tekemään.

• Yksi Jumala
        ekivaari kirjoitti:

Kiitos, rakas Simelius! Niinhän se on, jotta "Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niin kuin hänen opettajansa." [Luuk. 6:40]

Ehkä juuri siitä syystä Jeesus selitti myös tämän että "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä - y k s i - on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä."

Johannes 13
        14 "Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat."

Tiedämme hyvin kaikki, että herra Jeesus neuvoi mieluummin itse kärsimään kuin toisille väkivaltaa tai mitään pahaa tekemään.

mazdels
        26.2.2014 09:41
        Ottamatta kantaa kolminaisuuopin puolesta tai vastaan totean, että helluntaiseurakunnissa hyväksytään seurakunnan jäseniksi sekä kolminaisuuopin kannattajat että kolminaisuuopin vastustajat.

• Jumala on Yksi
        Yksi Jumala kirjoitti:

mazdels
        Ottamatta kantaa kolminaisuuopin puolesta tai vastaan totean, että helluntaiseurakunnissa hyväksytään seurakunnan jäseniksi sekä kolminaisuuopin kannattajat että kolminaisuuopin vastustajat.

"Ottamatta kantaa kolminaisuuopin puolesta tai vastaan totean, että helluntaiseurakunnissa hyväksytään seurakunnan jäseniksi sekä kolminaisuuopin kannattajat että kolminaisuuopin vastustajat.

• profetta
        Jumala on Yksi kirjoitti:

"Ottamatta kantaa kolminaisuuopin puolesta tai vastaan totean, että helluntaiseurakunnissa hyväksytään seurakunnan jäseniksi sekä kolminaisuuopin kannattajat että kolminaisuuopin vastustajat.

Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi ja sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi. Koska kolminaisuusoppi ja kolme persoona ym. Ei Jumalan sanasta löydy , ovat hellarit tuominneet itsensä syyllisiksi koska ovat rikkoneet Jumalan käskyä;Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Lomaan ja valhe todistuksillaan sulkevat sen päälle suuressa ihmistiätämyksessään ja ihmisvallassaan. Ja ovat koroittaneet itsensä Jumalan ja hänen käskyjensä ja valtansa yläpuolelle. Evankeliumin ovat kieroon kääntäneet ja eksytys on valtava.

• Yksi Jumala kirjoitti:

mazdels

Tässä on lyhennysote Athanioksen "on" ja "ei kuitenkaan ole"- uskontunnustuksesta:

>>Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.

Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.

Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.

Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.

Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.

Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

• Yksi Jumala kirjoitti:

mazdels

"Yksi Jumala"
        Kirjoitin tuossa yllä, että helluntaiseurakunnissa HYVÄKSYTÄÄN JÄSENIKSI kolminaisuusopin kannattajat ja vastustajat. En maininnut sitä, mikä on helluntaiseurakuntien virallinen oppi tästä. "Jehovan todistajien unitaariopista" en maininnut mitään.

Tällä palstallakin kirjoittelee helluntaiseurakuntien jäseniä, jotka eivät tunusta kolminaisuuoppia ja silti kuuluvat helluntaiseurakuntaan. Tiedätkö, onko jossain helluntaiseurakunnassa erotettu henkilö sen vuoksi, että hän ei tunnusta kolminaisuusoppia??

• Mukavaa seurata näin ulkopuolelta kun uskonnolliset ihmiset hakkaavat päätänsä betoniin. Se betoni on totuus.

• Eenokki 12

Luther oli betonia ja valitettavasti monet lutherilaiset haurasta savea.
      Minä kuulun niihin betoniin valettuihiin tosi uskoisiin
      ja jos en Lutterille pärjää niin ainakin väännän tämän maailman mahtailijoilta niskat perssiiseen päin.
      lappix seuraa ulkopuolisena saaaatanan kanssa odottaen koska lauletaan... aikasi on tullut.

• Hyvä hyvä Eenokki, sinä ohitit juuri Jumalan julistamalla itsesi tosiuskovaksi. Katsos Hän on se joka lopulta päättää kuka uskoo totuuteen. Mutta usko ihmeessä ulkokultaiseen luuloosi. Se on lahkojen ja uskonnollispoliittisten järjestöjen uskottelun tulosta.

• pehmopappa

• ml213.
        pehmopappa kirjoitti:

Neljä oppituntia harhaopin kieroudesta:

Pehmopappa käy erittäin hyvin esimerkkinä siitä, miten todella ihminen ELÄÄ SYNNISSÄ.
        Syntiä on valehdella / antaa väärä todistus lähimmäisestään. Lie yleisin synti ihmisten keskuudessa.

• pehmopappa kirjoitti:

Neljä oppituntia harhaopin kieroudesta:

Olen sen verran tutustunut Asko Kariluoton opetuksiin että tiedän hänen ottaneen julistuksensa perustaksi kolminaisuuden, ei Jeesuksen Kristuksen ja apostolien terveitä sanoja! Evankeliumin julistajien pitää julistaa Kristusta eikä ihmisoppeja ja perinnäissääntöjä, joita Asko Kariluoto julistaa.

• Nimim. 'pehmopappa' kirjoitti 28.2.2014 klo 01:12

>"IKÄVÄÄ, että jääräpäisesti opetat näitä harhaoppejasi tällä, mutta tämä palsta on tarkoitettu helluntaiseurakunnan Raamatun opetuksesta keskusteluun."<
      -----------------------------------------------------
      Oikaisin eilen 'pehmopapan' vääristelyä siitä, mitä olin ennen kirjoittanut. (27.2.2014 klo 15:36) Nyt hän sanoo oikaisujani ikäväksi, joten yritän nyt täyttää hänen ikävänsä, sillä minusta asioiden oikaiseminen ja Jumalan totuuden kertominen ei ole ikävää vaan rakentavaa!

Uskon lukijoidenkin kyllä huomaavan, että trinitaarit eivät sallisi palstalla nähdä ja lukea Jumalan koko tahtoa, vaan ainoastaan heidän käsityksensä mukaista, kolminaisuuteen vangittua helluntaioppia.

• pehmopappa

Ekivaarin Raamatun ylittävät opit eivät kestä Raamatun sanan edessä.

Kolminaisuuden pilkkaajat ovat Jumalan pilkkaajia.

Raamatun Jumala on kolmiyhtienen ja siitä luopuminen tarkoittaa, ettei sellaisella henkilöllä ole Jumalaa lankaan; ei syntien sovitusta, ei ylösnoussutta Herraa Jeesusta Kristusta, ei Pyhää Henkeä eikä Hengen vapautta.

Näemme, miten pimeyden voimat hyökkäävät Jumalan seurakuntaa ja Raamatun oppeja vastaan.

Tämä näiden ekivaarien ilmestyminen on merkki Jeesuksen tulemuksen lähisyydestä, Jeesus sanoi: "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä".

Jumalan kansa kuitenkin nostaa päänsä ja julistaa ilosanomaa Jeesuksen veren armoa Pyhän Hengen voimassa Isän Jumalan rakkaudessa.

2. Kor. 13:14

"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."

• Uskoivatko
        pehmopappa kirjoitti:

Ekivaarin Raamatun ylittävät opit eivät kestä Raamatun sanan edessä.

Kolminaisuuden pilkkaajat ovat Jumalan pilkkaajia.

Raamatun Jumala on kolmiyhtienen ja siitä luopuminen tarkoittaa, ettei sellaisella henkilöllä ole Jumalaa lankaan; ei syntien sovitusta, ei ylösnoussutta Herraa Jeesusta Kristusta, ei Pyhää Henkeä eikä Hengen vapautta.

Näemme, miten pimeyden voimat hyökkäävät Jumalan seurakuntaa ja Raamatun oppeja vastaan.

Tämä näiden ekivaarien ilmestyminen on merkki Jeesuksen tulemuksen lähisyydestä, Jeesus sanoi: "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä".

Jumalan kansa kuitenkin nostaa päänsä ja julistaa ilosanomaa Jeesuksen veren armoa Pyhän Hengen voimassa Isän Jumalan rakkaudessa.

2. Kor. 13:14

"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."

Pehmopappa:
        "Raamatun Jumala on kolmiyhtienen"

Uskoivatko juutalaiset kolmiyhtenäiseen Aabrahamin Jumalaan? Puhuuko Mooses kolmiyhtenäisestä Jumalasta? Jesaja? Kuka? Kerro raamatunkohdat väitteesi tueksi.

• pehmopappa
        Uskoivatko kirjoitti:

Pehmopappa:
        "Raamatun Jumala on kolmiyhtienen"

Uskoivatko juutalaiset kolmiyhtenäiseen Aabrahamin Jumalaan? Puhuuko Mooses kolmiyhtenäisestä Jumalasta? Jesaja? Kuka? Kerro raamatunkohdat väitteesi tueksi.

Mitä kyselette turhia, kun ette hyväksy koskaan selkeitä vastauksia?

Mikä Jeesus Kristus on? Enkeli vai Jumala?

Oikea vastaus on JEESUS Jumala.

ISÄ on myös Jumala ja Pyhä Henki on myös Jumala, tämän kolminaisuuden varassa koko Raamatun ilmoitus Jumalasta lepää ... jopa kaikki näkyväiset ja näkymättättömät.

Kol. 1:12-

"12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan POIKANSA VALTAKUNTAAN.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, NÄKYVÄISET JA NÄKYMÄTTÖMÄT, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ pysyy KAIKKI VOIMASSA."

Jumalan valtakunta onkin myös Jeesuksen valtakunta ja Jeesus on Luoja, niin kuin Isäkin ja Pyhä Henki:

Moos. 1: 1-3

" Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli."

Kolmiyhteinen Jumala puhuu: 1. Moos. 3:22

"Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä," Kolme eri Jumalan persoonaa keskustelee keskenään: "joku meistä"

Matt. 1:23

""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme."

Hepr. 1

""1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 MUTTA Pojasta: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

Miksi joku ei usko Raamattuun, vaikka siellä lukee näin selkeästi tuhansissa paikoissa tämä asia, syy on uskokottomuus Jumalalle, sitä seuraava paatumus ja hengellinen sokeus, mitä seuraa kaikkianen paha meno ja muut väärät opit.

2. Kor. 4:3-6

"3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. "

• pehmopappa kirjoitti:

ISÄ on myös Jumala ja Pyhä Henki on myös Jumala, tämän kolminaisuuden varassa koko Raamatun ilmoitus Jumalasta lepää ... jopa kaikki näkyväiset ja näkymättättömät.

"12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan POIKANSA VALTAKUNTAAN.
        16 Sillä hänessä LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, NÄKYVÄISET JA NÄKYMÄTTÖMÄT, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Jumalan valtakunta onkin myös Jeesuksen valtakunta ja Jeesus on Luoja, niin kuin Isäkin ja Pyhä Henki:

2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.

"Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä," Kolme eri Jumalan persoonaa keskustelee keskenään: "joku meistä"

""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme."

Hepr. 1

""1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 MUTTA Pojasta: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

Miksi joku ei usko Raamattuun, vaikka siellä lukee näin selkeästi tuhansissa paikoissa tämä asia, syy on uskokottomuus Jumalalle, sitä seuraava paatumus ja hengellinen sokeus, mitä seuraa kaikkianen paha meno ja muut väärät opit.

"3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. "

Jeesus Kristus on Jumalan poika, Jumalan kuva, ei Jumala vaan J;n kuva, välimies ja ylimmäinen pappi:

2. Korinttolaiskirje 4
        4 "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. [Kol. 1:15]

Psalmit 2
        7 'Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."'.

Timoteuskirje 2
        5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus," [Hepr.5:5,6; 8:6; 9:15]

• ml213.
        pehmopappa kirjoitti:

Hepr. 1

Sinunkin pehmopappa suurin sokeuden auheuttaja on tuo kolminaisuusoppi, joka on sokeuttanut sinut sille todellisuudelle, miten totinen JUMALA on tämän JUMALAN Pojan Isä.Juuri tuosta johtuu, miten NÄET KAIKKI JUMALAN ILMOITUKSET VÄÄRÄSSÄ VALOSSA, joka tulee ilmi viesteistäsikin.

Jeesuksella Kristuksella on SAMA ISÄ ja SAMA JUMALA kuin uskovalla ihmiselläkin.

17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös ISÄNI tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun ISÄNI tykö ja teidän ISÄNNE tykö, ja minun JUMALANI tykö ja teidän JUMALANNE tykö".

JUMALASTA tutkinut ihminen pysähtyisi jo tämän ilmoituksen edessä ja hyökäisi kolminaisuusopin ja vertaamisen JUMALAA itseensä. Huommaappa miten kolminaiosuuoppilaat sokeudessa ELÄVÄT SYNNISSÄ kuten sinäkin. Valehdellen ja antaessasi vääriä todistuksia lähimmäisistäsi.Sinäkinb olet tullut tietämään ilmoitusten kautta,mitä JUMALASTA voidaan tietää.

19. sentähden että se, mikä JUMALASTA voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä JUMALA ...on.... sen ....heille.... ilmoittanut.
        20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin ...etteivät ...he.... voi ...millään.... itseänsä.... puolustaa,
        21. koska he, vaikka ....ovat.... tunteneet .....JUMALAN, ....eivät ....ole ....häntä... JUMALANA... kunnioittaneet .....eivätkä ....kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ....ymmärtämätön.... sydämensä ....on.... pimentynyt.

22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23. ja ovat .....katoamattoman ....JUMALAN... kirkkauden ..............muuttaneet ...........katoavaisen ....ihmisen ....(lue mohikaanin veraus itseensä ,sielu henki ja ruumis)...ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24. Sentähden JUMALA on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

Huomaa miten JUMALA ilmoittaa Room kirjeen alussa aikakaudesta, johon liittyy väärä seksuaalisuus ja juuri tässä samassa aikakaudessa JUMALA kuvataan ihmisen ja nelijalkaisten eläinten kaltaiseksi. JUMALASTAkin tehdään laji ja ihmisen kaltainen.

Kuten uskonnollisuudesta huomaamme, niin valitettava todellisuus on, miten JUMALA on hyljännyt nämä ihmiset. Juuri tuon tähden ymmärrän teidän hyökkäyksenne JUMALAN valittuja kohtaan.Huomaappa miten tässä ajassa kopioidaan eksyttäjien saarnoja.JUMALAN ilmoitusten vaihtamisesta todella on kysymys.Ei uutta auringon alla.

25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Sinunkin pehmopappa suurin sokeuden auheuttaja on tuo kolminaisuusoppi, joka on sokeuttanut sinut sille todellisuudelle, miten totinen JUMALA on tämän JUMALAN Pojan Isä.Juuri tuosta johtuu, miten NÄET KAIKKI JUMALAN ILMOITUKSET VÄÄRÄSSÄ VALOSSA, joka tulee ilmi viesteistäsikin.

Jeesuksella Kristuksella on SAMA ISÄ ja SAMA JUMALA kuin uskovalla ihmiselläkin.

17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös ISÄNI tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun ISÄNI tykö ja teidän ISÄNNE tykö, ja minun JUMALANI tykö ja teidän JUMALANNE tykö".

JUMALASTA tutkinut ihminen pysähtyisi jo tämän ilmoituksen edessä ja hyökäisi kolminaisuusopin ja vertaamisen JUMALAA itseensä. Huommaappa miten kolminaiosuuoppilaat sokeudessa ELÄVÄT SYNNISSÄ kuten sinäkin. Valehdellen ja antaessasi vääriä todistuksia lähimmäisistäsi.Sinäkinb olet tullut tietämään ilmoitusten kautta,mitä JUMALASTA voidaan tietää.

19. sentähden että se, mikä JUMALASTA voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä JUMALA ...on.... sen ....heille.... ilmoittanut.
        20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin ...etteivät ...he.... voi ...millään.... itseänsä.... puolustaa,
        21. koska he, vaikka ....ovat.... tunteneet .....JUMALAN, ....eivät ....ole ....häntä... JUMALANA... kunnioittaneet .....eivätkä ....kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ....ymmärtämätön.... sydämensä ....on.... pimentynyt.

22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23. ja ovat .....katoamattoman ....JUMALAN... kirkkauden ..............muuttaneet ...........katoavaisen ....ihmisen ....(lue mohikaanin veraus itseensä ,sielu henki ja ruumis)...ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24. Sentähden JUMALA on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

Huomaa miten JUMALA ilmoittaa Room kirjeen alussa aikakaudesta, johon liittyy väärä seksuaalisuus ja juuri tässä samassa aikakaudessa JUMALA kuvataan ihmisen ja nelijalkaisten eläinten kaltaiseksi. JUMALASTAkin tehdään laji ja ihmisen kaltainen.

Kuten uskonnollisuudesta huomaamme, niin valitettava todellisuus on, miten JUMALA on hyljännyt nämä ihmiset. Juuri tuon tähden ymmärrän teidän hyökkäyksenne JUMALAN valittuja kohtaan.Huomaappa miten tässä ajassa kopioidaan eksyttäjien saarnoja.JUMALAN ilmoitusten vaihtamisesta todella on kysymys.Ei uutta auringon alla.

25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

>JUMALASTA tutkinut ihminen pysähtyisi jo tämän ilmoituksen edessä ja hyökäisi kolminaisuusopin ja vertaamisen JUMALAA itseensä.<

Siis JUMALASTA syntynyt ihminen.... ja hylkäisi kolminaisuusopin/ veraamisen JUMALAA itseensä.

• pehmopappa kirjoitti:

Hepr. 1

Jospa annamme Jeesuksen itse vastata kysymykseesi:
        Mikä Jeesus Kristus on?

Joh 10:36 ............minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

Etkö usko Jeesuksen sanoja?
        Minkä luulet olevan syynä siihen, että hän ei sanonut olevansa Jumala.

• Uskoivatko
        pehmopappa kirjoitti:

Hepr. 1

Enkeli vai Jumala? Väärä kysymys! Sinun pitäisi kysyä! Ihminen vai Jumala?
        Väitätkö että Aabraham, Mooses, Jesaja, fariseukset, papisto ja kaikki muut juutalaiset uskoivat kolminaiseen Jumalaan? Mikseivät olisi samalla uskoneet myös Joulupukkiin! Jeesus oli ihminen Raamatun mukaan eikä mikään Jumala tai Joulupukki! Uskotko sinä yhteen vai kolmiyhtenäiseen Joulupukkiin?

• Missä sisälukutaito?
        Uskoivatko kirjoitti:

Enkeli vai Jumala? Väärä kysymys! Sinun pitäisi kysyä! Ihminen vai Jumala?
        Väitätkö että Aabraham, Mooses, Jesaja, fariseukset, papisto ja kaikki muut juutalaiset uskoivat kolminaiseen Jumalaan? Mikseivät olisi samalla uskoneet myös Joulupukkiin! Jeesus oli ihminen Raamatun mukaan eikä mikään Jumala tai Joulupukki! Uskotko sinä yhteen vai kolmiyhtenäiseen Joulupukkiin?

Ihminen on luotu, enkelit ovat luotuja, mutta Jeesus Kristus on Jumala ja Herra, kaikkivaltias, niin kuin Jumala. Hän ei ole tätä sukukuntaa, vaan Jumala, joka alentui ihmiseksi maanpäälle saadakseen aikaan iankaikkisen lunastuksen.

Matt. 28:18

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

Hepr. 7

"24 mutta tällä on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
        25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
        26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
        27 jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä."

Jokainen Jumalan oma on uskonut kolmiyhteiseen Jumalan Raamatussa.

Mooses oli kirjoitustaitoinen mies ja hän kirjoitaa Hengestä ja Isästä Jeesuksesta :

"Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä,"

Kolme eri Jumalan persoonaa keskustelee keskenään: "joku meistä"

"joku meistä" tuo esille, että on enemmän kuin kahdesta persoonasta kyse.

Tavallinen ihminen tajuaa tämän asian jo sisälukutaidolla, mutta eräät väittävät vuodesta toiseen vastaan! Ei voi kuin ihmetellä.

• Missä sisälukutaito? kirjoitti:

Ihminen on luotu, enkelit ovat luotuja, mutta Jeesus Kristus on Jumala ja Herra, kaikkivaltias, niin kuin Jumala. Hän ei ole tätä sukukuntaa, vaan Jumala, joka alentui ihmiseksi maanpäälle saadakseen aikaan iankaikkisen lunastuksen.

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

Hepr. 7

25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
        26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
        27 jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä."

Mooses oli kirjoitustaitoinen mies ja hän kirjoitaa Hengestä ja Isästä Jeesuksesta :

"Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä,"

Tavallinen ihminen tajuaa tämän asian jo sisälukutaidolla, mutta eräät väittävät vuodesta toiseen vastaan! Ei voi kuin ihmetellä.

Ei tuossa "meitä" rajata vain kolmeen, vaan jumalayhteys koskee meitä kaikkia, "Jumala on kaikki kaikissa" [Joh.17:21-23]

Efesolaiskirje 1
        4 "niin kuin hän - e n n e n - m a a i l m a n
        p e r u s t a m i s t a - o l i - h ä n e s s ä - (Jeesuksessa)
        v a l i n n u t - m e i d ä t - olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,"

• Missä sisälukutaito? kirjoitti:

Hepr. 7

Jeesus Kristus on Isän synnyttämä, tekemä ja Jumalan kuvaksi muokkaama. Jeesus on Jumalan sinetti, johon Isä on kaivanut omat tunnuksensa. Isää ei kukaan voi miksikään muokata, mutta Isä voi vapaasti muokata poikaa omaksi kuvakseen, täydellisyyteen;

Heprealaiskirje 5
        9 "ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,"
        [1.Joh. 2:5}

• intiaanimusiikkia
    • mmmmmmitä
    • Mohikaani_27 kysyi 26.2.2014 klo 08:38

>* Miten niin, Jumalan perustus ?*<
      ------------------------------------------------
      Eräs vähemmistökansalainen ajoi autonsa tasoylikäytävällä junan eteen ja käräjillä tuomari kertoi hänelle että teitä syytetään rautatien ja maantien tasoristeyksessä tapahtuneesta liikennerikkomuksesta.

Junan eteen ajanut autonkuljettaja kysyi: "Miten niin minua syytetään, minähän siihen risteykseen ehdin ensin?"

• * Hyvä vitsi, ei muuta , ja kaiketi sopimaton täälle palstalle !

• Sinä Mohikaani vertasit yllä 26.2.klo 9.10 Jumalaa ihmiseen puolustaessasi kolminaisuusoppia:

• Usko Toivonen

Kunhan kenenkään kirjoitukset eivät estäisi ketään kääntymästä Jeesuksen puoleen.

Huuutamasta avukseen Jeesusta.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        1. Kor. 1.

13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        Room. 10.

20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        Apt. 9.

Näinhän Saulus tarsolainenkin teki.

16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        Apt. 22.

Entisestä vainoojasta tuli Jeesuksen palvelija, uusi luomus Jeesuksessa Kristuksessa.

Alkuseurakunnan ajoista lähtien on avuksi huudettu Jeesusta, älköön kukaan
        estäkö, niin kuin kirjanoppineet yrittivät ja osa vieläkin pyrkii estämään.

Älkää viekö ihmisiä kirjanoppineiden harhoihin, vaan kehoittakaa tulemaan Jeesuksen luokse, jotta saisivat iankaikkisen elämän.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Kunhan kenenkään kirjoitukset eivät estäisi ketään kääntymästä Jeesuksen puoleen.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        1. Kor. 1.

Room. 10.

20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        Apt. 9.

16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        Apt. 22.

Entisestä vainoojasta tuli Jeesuksen palvelija, uusi luomus Jeesuksessa Kristuksessa.

Älkää viekö ihmisiä kirjanoppineiden harhoihin, vaan kehoittakaa tulemaan Jeesuksen luokse, jotta saisivat iankaikkisen elämän.

Näinhän Saulus tarsolainenkin teki. Näiin hän teki, hän ei saarnannut että Jeesus on Jumala, vaan että "hän on Jumalan poika":

Roomalaiskirje 10.
        20. "Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika."

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

1. Kor. 1.

Room. 10.

Apt. 9.

Apt. 22.

Hyvä että Usko Toivonenkin vihdoin ja viimein ymmärtää Jeesuksen JUMALAN Pojaksi.
        Hyvä!
        Niin, JUMALA,. Pojan Isä, aivoitti ihmiselle iakaikkisen elämän uskoen,-Poikansa kautta;

"mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä. "

• ~~tähkäpää~~
        ml213. kirjoitti:

Hyvä että Usko Toivonenkin vihdoin ja viimein ymmärtää Jeesuksen JUMALAN Pojaksi.
        Hyvä!
        Niin, JUMALA,. Pojan Isä, aivoitti ihmiselle iakaikkisen elämän uskoen,-Poikansa kautta;

"mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä. "

Ehkä hieman vääristät asiaa tuolla lausunnollasi, sillä ei kai kukaan uskovainen ole koskaan kiistänyt sitä tosiasiaa, etteikö Jeesus olisi myöskin Jumalan Poika??

Mutta ei se tee myöskään tyhjäksi sitä, etteivätkö he olisi kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki!

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Hyvä!

"Kuka on se Ihmisen Poika", näin Jeesukselta kysyttiin?

Hän vastasi : "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte".
        Joh. 12.34-36

Totinen valkeus tuli maailmaan, lihaksi. ( Joh. 1. ) Rikas tuli köyhäksi ( 2. Kor 8:9 ).

Elävässä uskossa olevat uskovat Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen.
        Huutavat Jeesusta avukseen. He uskovat Valkeuteen, Totiseen Valkeuteen, maaiilman Vapahtajaan.

Oletko sinä Valkeuden lapsi?

"Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte".

• Usko Toivonen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Ehkä hieman vääristät asiaa tuolla lausunnollasi, sillä ei kai kukaan uskovainen ole koskaan kiistänyt sitä tosiasiaa, etteikö Jeesus olisi myöskin Jumalan Poika??

Mutta ei se tee myöskään tyhjäksi sitä, etteivätkö he olisi kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki!

Totuutta julistat.

Jumala on Totuus.

Isä on Totuus, Poika on Totuus, Pyhä Henki on Totuus.
        ( Joh. 17:7, Joh. 14:6, 1. Joh. 5:6 )

Jumala on Totuus.

"Kuka on se Ihmisen Poika", näin Jeesukselta kysyttiin?

Hän vastasi : "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte".
        Joh. 12.34-36

Totinen valkeus tuli maailmaan, lihaksi. ( Joh. 1. ) Rikas tuli köyhäksi ( 2. Kor 8:9 ).

Elävässä uskossa olevat uskovat Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen.
        Huutavat Jeesusta avukseen. He uskovat Valkeuteen, Totiseen Valkeuteen, maaiilman Vapahtajaan.

Oletko sinä Valkeuden lapsi?

"Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte".

Eihän se Jeesuksen tuoma valkeus ehtinyt kovin kauan kirkkaana ja puhtaana keskuudessamme olla, kun kolminaisuuden hapatus pimeydellään sen turmeli.

Tuo tapahtui vuonna 325 Nikean kirkolliskokouksessa.

2. Tessalonikalaiskirje 2
        4 "tuo - v a s t u s t a j a, . joka korottaa - i t s e n s ä - yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

• ml213.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Jeesus on joko JUMALA tai sitten tämän totisen JUMALAN Poika.

Ymmärrä hyvä poloinen, ettei näkymätöntä JUMALAA oli kukaan edes nähnyt. JUMALAN ilmoituksen mukaan.

No, koko tunnusteot ja ihmeet Jeesuksen ja apostolisena aikana kulmnoituivatkin vain tähän yhteen asiaan:

"Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä". Joh 20:30.....31

Miksi lisäillä JUMALAN ilmoitukseen sellaista, joka siihen ei kuulu. YMMÄRÄTKÖ, miten JUMALA on ilmoittanut jo kaiken oleellisen mikä asiaan kuuluu ja liittyy?
        Mutta, se uskonnollisuus ja sen vaikutus. Huh Huh.

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Jumalan sana, Jeesus Kristus, ei puhu mitään kolmiyhteisestä Jumalasta, vaan kaikki Kristuksessa yhdeksi tekevästä Jumalasta:

1. Korinttolaiskirje 15
        27 'Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa
        k a i k e n, - e t t ä - J u m a l a - o l i s i
        k a i k k i - k a i k i s s a."

Efesolaiskirje 1
        10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - on - y h d i s t ä v ä - K r is t u k s e s s a
        y h d e k s i - k a i k k i, - m i t ä - o n - taivaissa ja mitä on maan päällä."

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Jeesuksella ja meillä on Isän antama jumaluus, ja meitä sen tähden kutsutaan Jumalan pojiksi eli jumaliksi, [Joh.10:34,35]

Ainoastaan Isä on aito luonnollinen Jumala, joka ei ole syntynyt, tehty, luotu eikä muotoiltu, mutta Jeesus Kristus on Isän synnyttämä, tekemä ja muotoilema, joka kutsuu Isää ainoaksi Jumalaksi ja Herraksi;

Psalmit 2
        7 "Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - on säätänyt. Hän
        lausui minulle: - "S i n ä - o l e t - m i n u n - p o i k a n i, - tänä päivänä - m i n ä - s i n u t - s y n n y t i n."

Apostolien teot 2
        36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että
        J u m a l a - o n - h ä n e t - H e r r a k s i - ja
        K r i s t u k s e k s i - t e h n y t, - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

1. Kor. 1.

Room. 10.

Apt. 9.

Apt. 22.

Kolminaisuusoppi selittää täydellisen jumalayhteyden koskevan vain ja ainoastaan Isää, poikaa ja Pyhää henkeä, jonka ulkopuolelle jää muu ihmis- ja luomakunta:

Iso Raamatun Tietosanakirja kertoo, että kolminaisuusopin mukaan;

>"Jumala on korkea, ja Hän takaa luomakunnan jatkuvan olemassaolon, vaikuttaa siinä ja elähdyttää kaiken elämänhengellään, mutta - L u o j a - j a - l u o t u ovat
        e r i l l ä ä n." - (IRT, 1972, Osa I, palsta 1947)
        Luuk. 24:25]

Tuo Luojan ja luodun erillään olon opettaminen on Kristuksen terveen opetuksen vastaista. Jeesus Kristus opetti kaikkien yhteyttä, ja että Isä on tekevä kaikki yhdeksi Kristuksessa Jeesuksessa, jotta kaikki voisivat uskoa hänen olevan Jumalan poika, [Joh. 17:21-23; 1. Kor.15:27,28; Ef. 1:10]

Johannes 11
        42 "Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

• ichthys

Ekivaari Jonahin hyvällä säestyksellä voittaa perustelut 10 - 0, koska he perustelevat kaiken Raamattuun kirjoitetulla, ei sillä, millä kolminaisuusoppi lisättiin Nikean 1. kirkolliskokouksessa mielivaltaisesti mukaan selittämään nurinkurisesti Jumalan ja Jeesuksen suhdetta.

Pysy jatkossa uskollisena Mohikaani sille, mille apostolitkin olivat aina uskollisia. Jumalan puhtaalle sanalle.

• Totuus on että Jeesus on Jumalan Poika. Ei se miksikään muutu, ei vaikka ihmisopit sitä vääntäisivät kuinka paljon hyvänsä.
        No jotka muuta uskovat ja opettavat, ovat hylänneet Jeesuksen.

2.Tess.2.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Mohikaani_27 kirjoitti 1.3.2014 klo 01:48 mm. näin:
      >* Kyllä, Jumala on ihmiseen verrattavissa, Pojassan Jeesuksessa, Hän on Ihmisen poika, täydellinen ihminen, omassa persoonassaan,*

• Vastauksen löytänyt

Kiitos sinulle Mohikaani_27 ekivaarin esittelystä! Jumala antoi tuon tärkeän tehtävän sinulle. Ilman sinua en olisi löytänyt ekivaarin täysin Raamattuun pohjautuvaa opetustaan. Ekivaarin raamatunselitykset pohjautuvat täysin Raamattuun, eikä hän sekoita niihin omia mielipiteitään, kuten muut tekevät. On ilo lukea ekivaarin puhdasta opetusta Raamatusta. Kuinka vääristyneitä ovatkaan muiden opetukset Jeesuksesta, kuten tämän viestiketjun aloittajankin omat mielipiteet Jeesuksesta, Raamatusta ja Jumalasta. Silti Jumala käyttää häntäkin hyväkseen, oikean Sanansa esittämiseen ekivaarin välityksellä.
      Kiitos Jumalalle, käyttäessään Mohikaani_27:ää, Ekivaarin puhtaan ja täysin raamatullisen raamatunopetuksen löytämiseen! Jumala käyttää työssään hyväkseen myös luotaan pois eksyneitä kadotuksen lapsia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6336
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2867
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2327
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      95
      2121
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1447
    7. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      309
      1432
    8. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1422
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1346
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1305
    Aihe