Perunamuusi vai riisi

Apianna

Kalorimäärältä yms ?:)

19

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VP?

Perunamuusi sisältää vähemmän kaloreita kunhan siihen ei käytä rasvaista kuohukermaa ja voita.

Terv Veijo

• En syö kumpaakaa kahdesta syystä.
      Kumpikaa ei sisällä paljoakaan ravinteita, mutta sokeri senkin edestä. Riisi ei nyt niin paha ole. Kaloreista en ole kiinnostunut, sillä peruna sisältää sekä kaloreita, että energia, koska sokeri on energiaa, joka myös lihottaa ja lisää nälän tunnetta
      Minä käytän erilaisia vihanneksi perunan sijasta, koska ne ovat terveellisiä sisältäen paljo ravinteita mutta ei sokeria juurikaan.

• peItokenkku

"Kaloreista en ole kiinnostunut, sillä peruna sisältää sekä kaloreita, että energia"

Mikä ero on kaloreilla ja energialla?

• peItokenkku kirjoitti:

"Kaloreista en ole kiinnostunut, sillä peruna sisältää sekä kaloreita, että energia"

Mikä ero on kaloreilla ja energialla?

Sama asia tietysti periaatteessa, mutta sokerista saatu energia on eri kuin proteiinista tai luonnon rasvasta. Sokerista saatu energia lihottaa.
        Ja mikä minä olen kinaamaan nimimerkki varkaan kanssa. Ensiksi meidän näkemykset eroavat toisistaa paljon,toiseksi en tykkää ihmisistä jotka seisoo pylvään takana ja pälyilevät uskaltamatta tulla esille.
        Olet ajanut pois useita kirjoittajia käyttäytymiselläsi. Ehkä se onkin tarkoituksesi.
        Takiasi sivu on täynnä sinun kommentteja ei muuta.
        Surkea tapaus.

• PeItokenkku
        peltokenkku kirjoitti:

Sama asia tietysti periaatteessa, mutta sokerista saatu energia on eri kuin proteiinista tai luonnon rasvasta. Sokerista saatu energia lihottaa.
        Ja mikä minä olen kinaamaan nimimerkki varkaan kanssa. Ensiksi meidän näkemykset eroavat toisistaa paljon,toiseksi en tykkää ihmisistä jotka seisoo pylvään takana ja pälyilevät uskaltamatta tulla esille.
        Olet ajanut pois useita kirjoittajia käyttäytymiselläsi. Ehkä se onkin tarkoituksesi.
        Surkea tapaus.

"Olet ajanut pois useita kirjoittajia käyttäytymiselläsi. Ehkä se onkin tarkoituksesi.
        Takiasi sivu on täynnä sinun kommentteja ei muuta."

Olet sekoittanut minut Veijoon. Olen mielelläni pylvään takana piilossa koska en omista pömppövatsaa joka minut sieltä paljastaisi.

Proteiinista ja luonnon rasvasta saatu energiako ei lihota?

• kohtuus kaikessa
        peltokenkku kirjoitti:

Surkea tapaus.

" Sama asia tietysti periaatteessa, mutta sokerista saatu energia on eri kuin proteiinista tai luonnon rasvasta. "

Kalori ei ole mikään käsin kosketeltava tai silmin nähtävä elementti, vaan se on mittayksikkö, aivan kuten esim. sekunti.
        Ravinnosta saatava energia on ihan yhtä ja samaa energiaa tulee se sitten hillareista, protskuista tai rasvasta. Rasvasta sitä tulee vain huomattavasti enemmän.

" Sokerista saatu energia lihottaa. "

Kaikki yli kulutuksen saatu energia lihottaa.
        Ja edelleenkin kannattaa muistaa ; rasvasta tulee eniten energiaa.

• PeItokenkku kirjoitti:

"Olet ajanut pois useita kirjoittajia käyttäytymiselläsi. Ehkä se onkin tarkoituksesi.
        Takiasi sivu on täynnä sinun kommentteja ei muuta."

Olet sekoittanut minut Veijoon. Olen mielelläni pylvään takana piilossa koska en omista pömppövatsaa joka minut sieltä paljastaisi.

Proteiinista ja luonnon rasvasta saatu energiako ei lihota?

Huomaatko, että heti alko ns v--lu, koska et kertakaikkiaan muuhun pysty kuin kirjoittelemaan käyttämällä toisten nimimerkkiä ja menemällä henkilökohtaisuuksiin.. Tämä tarkoittaa, että olin oikeassa. Sinä olet pahemman luokan NARSISMI, koska nautit toisten tölvimisestä.

• kohtuus kaikessa kirjoitti:

" Sama asia tietysti periaatteessa, mutta sokerista saatu energia on eri kuin proteiinista tai luonnon rasvasta. "

Kalori ei ole mikään käsin kosketeltava tai silmin nähtävä elementti, vaan se on mittayksikkö, aivan kuten esim. sekunti.
        Ravinnosta saatava energia on ihan yhtä ja samaa energiaa tulee se sitten hillareista, protskuista tai rasvasta. Rasvasta sitä tulee vain huomattavasti enemmän.

" Sokerista saatu energia lihottaa. "

Ja edelleenkin kannattaa muistaa ; rasvasta tulee eniten energiaa.

Kalori on lämpötilayksikkö. Sen on vain joku keksinyt myös sapuskan mittayksiköksi käytettäväksi, mutta muutakaan ei ole.
        Kuitenkin, jonkin sokeroidun munkin ja pihvin välistä kaloriaa on vaikea verrata, koska sokerin kalori käyttäytyy erilailla kuin pihvin kalori.
        Sokeri lihottaa, mitä pihvi ei tee. tässä ero.
        Sokeria sisältävistä tuotteista, kun pysyy erossa, vointi on huomattavasti parempi.

http://2.bp.blogspot.com/-a1fK_wLB73U/Uw4Im4vYdmI/AAAAAAAACHA/KNnoObRwYQc/s1600/kalori.jpg

• peItokenkku
        peltokenkku kirjoitti:

Kalori on lämpötilayksikkö. Sen on vain joku keksinyt myös sapuskan mittayksiköksi käytettäväksi, mutta muutakaan ei ole.
        Kuitenkin, jonkin sokeroidun munkin ja pihvin välistä kaloriaa on vaikea verrata, koska sokerin kalori käyttäytyy erilailla kuin pihvin kalori.
        Sokeria sisältävistä tuotteista, kun pysyy erossa, vointi on huomattavasti parempi.

http://2.bp.blogspot.com/-a1fK_wLB73U/Uw4Im4vYdmI/AAAAAAAACHA/KNnoObRwYQc/s1600/kalori.jpg

Eikö pihvi lihota jos sitä syö yli kulutuksen?

• kohtuus kaikessa
        peltokenkku kirjoitti:

" Kalori on lämpötilayksikkö "

Väärin. Kalori on lämpöenergiayksikkö. Sillä ilmoitetaan esim. kuinka paljon energiaa syntyy elimistön polttaessa ruoka-aineita. Peruskoulu käymättä?

" Sokeri lihottaa, mitä pihvi ei tee "

Rasva lihoittaa eniten, koska siinä on energiaa enemmän kuin vastavaassa määrässä hiilareita ja protskuja yhteensä.

• peItokenkku kirjoitti:

Eikö pihvi lihota jos sitä syö yli kulutuksen?

Kyllä kait lautaselle muutakin mahtuu kuin pihvi. Yleensä 1/4- 1/3 lautasen koosta pihviä/proteiinia ja loput vihanneksia ei perunaa, koska peruna on vain turhaa vatsantäytettä

• kohtuus kaikessa kirjoitti:

" Kalori on lämpötilayksikkö "

Väärin. Kalori on lämpöenergiayksikkö. Sillä ilmoitetaan esim. kuinka paljon energiaa syntyy elimistön polttaessa ruoka-aineita. Peruskoulu käymättä?

" Sokeri lihottaa, mitä pihvi ei tee "

Rasva lihoittaa eniten, koska siinä on energiaa enemmän kuin vastavaassa määrässä hiilareita ja protskuja yhteensä.

Tarkista tietosi.
        Rasva lihottaa, jos rasvan kanssa syödään paljon hiilihydraatteja eli sokeria. Sokeri nostaa insuliinituotantoa, mitä rasva ei tee. Insuliini on lihotus hormooni. Rasva polttaa vanhaa rasva, eli laihtuu.

lämpöenergiayksikkö/lämpötilayksikkö Big deal

• VP?
        peltokenkku kirjoitti:

Tarkista tietosi.
        Rasva lihottaa, jos rasvan kanssa syödään paljon hiilihydraatteja eli sokeria. Sokeri nostaa insuliinituotantoa, mitä rasva ei tee. Insuliini on lihotus hormooni. Rasva polttaa vanhaa rasva, eli laihtuu.

lämpöenergiayksikkö/lämpötilayksikkö Big deal

Ai että rasvaa syömällä ei voi lihoa vaan se polttaa vanhaa rasvaa. Ei hemmetti teidän rasvapappojen kanssa kun olette älyvapaita vai oletko sinä Anja tällä kertaa yhtä kaikki molempi tyhmempi teidän perheessä.

• VP? kirjoitti:

Ai että rasvaa syömällä ei voi lihoa vaan se polttaa vanhaa rasvaa. Ei hemmetti teidän rasvapappojen kanssa kun olette älyvapaita vai oletko sinä Anja tällä kertaa yhtä kaikki molempi tyhmempi teidän perheessä.

Jatkuvasti, jos mielipiteesi eroaa minun mielipiteestä sinun on pakko alkaa herjaamaa. En minä ole pyytänyt sinua muuttamaan mielipidettäsi. Minä ainoastaan kerron mihin minä uskon, mutta se käy sinulle ilman herjaamista.

• MästarCeef

VHHlle sopivan perunamuusin voit tehdä seuraavasti: Kuori ja raasta raaka peruna huuhtele lävikössä tärkkelys eli hiilihydraatit pois. Keitä jäljelle jäävä perunakuiti pinessä määrässä vettä ja soseuta lisää suola. Helppoa vähähiilihydraattinen perunamuusi on valmista. Sen hiilihydraatit ovat kukkakaalimuusin luokkaa eli hyvin vähäiset ja sopii kaikkiin ruokavalioihin etenkin karppaukseen.

• Aloittelija

Kiitos !:) entä kun hh:t vähentyy niin vähentyykö samalla kalorit ?:)

• karppaasi

tulipa kokeiltua ja parempaa kuin kukkakaalista valmistettu.

• teollistakin

Perunakuitua saa myös valmiina jauheena kauppojen karppihyllyistä, on vaan aika hintavaa joten kannattaa tehdä itse.

• ihania nam

perunakuitu on luonnostaan vähäkalorista ja väyhähiilihydraattista. erittäin hyvä raakaaine vaikkapa vhh leivontaan. juuri tein lihapasteijoita jonka taikinassa perunakuituja:-)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe