osaatteko sinkut kokata?

chilipippuri

Miten on, onnistuuko ruskean kastikkeen teko ym. perusjutut keittiössä vai suositteko valmisruokia ?

32

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 86

Laitoin lasagnea viimeksi toissapäivänä, ihan hyvää tuli vaikka lihaliemikuutiot jäi pois. Jauhelihasta tulee tehtyä kaikenlaista.

Ruskeakastiketta en osaa tehdä ja mielestäni monet valmisruoat maistuvat aika pahalle.

• mies 28v

No, on sitä ensinnäkin sinkunkin kiva syödä välistä jotain muutakin kuin mikroruokia, joten osaan! ;D Kaikki perusruoka onnistuu mm. makaroni- tai perunalaatikko, perunamuussi,ruskeakastike ja tietysti nyt riisin/pastan/ perunoiden keitto.Lisäksi osaan leipoa sämpylöitä,mokkapaloja tai vaikka tekaista mansikkakakun.Ei se ole niin vaikeaa kun alkaa vain tekemään.

• 6+5

Kyllä sitä osais ihan ok ruokaa laittaa, mutta eipä jaksa itselleen vaivautua.

• Kiskisu

Ite pitää kaikki osata ja tehdä tässä maailmassa. Hieman vaan hajamielisyyttä keittolevyjen ja uunin kanssa ollut.

• 10+5

En syö valmisruokia mutten kyllä tee ruskeakastikettakaan. Eikös se ole jo museoitu, tekeekö kukaan sellaista nykyään?

Jauhelihaan en tietysti koske tikullakaan, soijarouhe säilyy kaapissa aina käyttövalmiina. Broileri on kätevää, vaikka sitä pitäisikin boikotoida. Huokaus, käteni toimii omaa tuntoa vastoin.

• bsdfbsdfbsdb

En osaa.

Laitoin tuossa joku aika sitten ruokaa naiselle. Koska oli syksy, laitoin alkukeitoksi mustatorvisienikeiton, sitten oli savusiikaa, graavilohta, mätiä, smetanaa ja vaaleita pikku leipäsiä. Sitten hirvenpaisti, muusi, kastike ja puolukkaa. Jälkiruoaksi oli karpalokiisseli ja kermavaahto.

Kaikki kerätty / valmistettu / tapettu / kasvatettu ihan itte pl. kalat (graavasin kuitenkin, se on helppoa) ja maitotuotteet.

Mitäpä nainen? No tietenkin että, ei susta kyllä tosiaankaan ole kokiksi, hihihihihi.

Joopa joo.

• Tottakai. Ihan perusruokaa pääasiassa. Kanaa, kalaa, lihaa kasviksilla on normaali. Huomenna ajattelin täräyttää uunikalan pottumuussilla. Leipominenkin onnistuu, mut sitä harvemmin harrastan, että ei tulis liikaa pullaa mussutettua.

• Kiskisu

Niin, huomenna taas perjantai. Voisi nähdä vähän enemmän vaivaa ruuan kanssa ja syödä tavallista paremmin. Tuli nälkä kun luki tuon karpalokiisselitarinan.

• Kiskisu kirjoitti:

Niin, huomenna taas perjantai. Voisi nähdä vähän enemmän vaivaa ruuan kanssa ja syödä tavallista paremmin. Tuli nälkä kun luki tuon karpalokiisselitarinan.

Kohta kauppaan. Tänään illalliseksi uunilohta, uunikasvikset ja perunamuusi. Huomenna ajattelin lounaaksi kanakastikkeen ja illalliseksi pihvi punaviinikastikkeella ja salaattipedillä. Sunnuntaina voisi loihtia lasagnen. Jäisi sitten taas viikolle iltaruuat valmiiksi. Jos kutsuisi vielä kavereita kahville niin uskaltaisi leipoa mustikkapiirakan tai kahvikakun.

• Kiskisu
        miehenk kirjoitti:

Kohta kauppaan. Tänään illalliseksi uunilohta, uunikasvikset ja perunamuusi. Huomenna ajattelin lounaaksi kanakastikkeen ja illalliseksi pihvi punaviinikastikkeella ja salaattipedillä. Sunnuntaina voisi loihtia lasagnen. Jäisi sitten taas viikolle iltaruuat valmiiksi. Jos kutsuisi vielä kavereita kahville niin uskaltaisi leipoa mustikkapiirakan tai kahvikakun.

Yritetäänkö täällä saada ihmisten paino nousemaan?

Kaupassakäynti pe-iltapäivänä on semmonen pajatso että itse ainakin harkitsen vielä rauhassa vaikka nälkähän tässä taas tuli.

• Kiskisu kirjoitti:

Yritetäänkö täällä saada ihmisten paino nousemaan?

Kaupassakäynti pe-iltapäivänä on semmonen pajatso että itse ainakin harkitsen vielä rauhassa vaikka nälkähän tässä taas tuli.

No jos pelkkä ruuasta puhuminen saa painon nousemaan ni sitten kyllä :) Mie kävin jo kaupassa hyvissä ajoin, joten pahimman ruuhkan vältin. Kävin kaupassa ennenkuin lähdin ajelemaan kotipaikkakunnalle. Nyt jos ois ängännyt kauppaan ni jo ois ahdistanut... Onneksi löytyi kaikki tarvittavat tarpeet ni eipä tarvitse enään viikonloppuna kaupassa käydä.

• Hyvä ihminen

Kananmuna ,keskeltä medium ja jauhelihapihvi, aidosta jauhelihasta pannulla taittuu loistokkaasti. Myös pekonin, nakin tai makkaran räpeltäminen luonnistuu, niin mikro kuin pannutasolla.
      Nämä minulle peruskauraa.

• Typy Tipunen

Olen loistava kokki, ja aina ajatellut että siitä olisi hyötyä miesmarkkinoilla. No ei ole ollut. Erittäin mielelläni näen vaivaa jos pääsen miehelle ruokaa laittamaan. Itselleni harvoin viitsin, joka kyllä on aika surullista.

• chilikastike

Minulla samoja kokemuksia, että ei siitä ruoan laittamisesta kauheasti ole ollut iloa miesmarkkinoilla. En oikein osaa alkaa kehuskelemaan miehen tavatessa, että miten hyvä ruoanlaittaja olen. Sitä paitsi valmisruokiin tai roskaruokaan tottuneet eivät osaa arvostaa itsetehtyä ruokaa.

En pidä valmisruokien mausta. Teen itse oikeastaan kaikki ruoat, mutta puolivalmisteita ostan joskus esim. kasvissekoitus-pakasteita, koska niistä saa nopeasti esim. kanapataa tai wokkia.

Osaan tehdä ruskeaa kastiketta, mutta teen sitä tosi harvoin. Aika usein tulee kiireessä tehtyä spagettia ja jauhelihakastiketta ja siihen päälle juustoraastetta ja kylkiäisiksi salaattia tai vaikka uunikasviksia. Lasagnet, pitkään haudutettavat lihapadat jne on viikonloppuruokia enkä tee sellaisia ruokia arkisin.

• piiloalfa

Kaikki helpot jutut onnistuu. Eri tarpeiden keittäminen, keitot, sosekeitot, perunamuusit, laatikot ja uuniruuat yleensä ynnä muut fire and forget -setit. Ruskea kastike on jo aika haastava. Se on sellaista aktiivista ruuanlaittoa, jota en ole koskaan harrastanut. Harjoittelin ruskean kastikkeen tekemistä kerran ja ainakin viisi yritystä meni, ettei tullut liian kitkerää tai jäänyt liian vaaleaksi tai mennyt liikaa suolaa.

• sinkkumies.

Osaan kokata ja teen aina omat ruuat. Kaupan ruuat lihottaa.

• sinkkumies.

Tänään tein lohikeittoa ja sitä syön myös huomenna. Kaupas oli halpaa lohta, 7 egee kilo

• yukilol

Teen aina omat ruuat. Yleensä pilkon vihannekset ja paistan pannulla lihaa. Ruuanlaittoon menee noin 10min.

• retromies80

Minäki osaan ite makaronit keittää ja josjää yli paistan pannul ja sotken joukkoo mitä kaapist löytyy. Ruokaohjeist osaan tehä vaik mitä. Eilenki tein haukipullia ja valkosipuliperunoi.

• 1Juusto

Kokkailua harrastellut huviksi monta vuotta joten pöperöt taion ties mistä

• Mies31v.

Kyllä. Olen ammatiltani kokki. Tehnyt niitä hommiakin pari vuotta.

• Ikisinkku M

Kaikki onnistuu, toisinaan olen h..in hyvä kokki, toisinaan vain keskinkertainen mutta oikeastaan koskaan ei ole tullut täydellistä epäonnistumista.

• No ainakin osaan paistaa lettuja, kaupan valmiit letut maistuvat pahalle, ovat sitkeitä ja kalliita. Ei ole kyllä mitään rakettitiedettä. Huomasin myös että lettujen pinnoille muodostuu paistettaessa heksagonaalisia kuvioita, nämä ovat tyypillisiä kovalenttisia sidoksia muodostaville atomeille, kuten hiilelle. Kiva että tällaisia ilmiöitä näkyy myös makrotasolla, mutta mikähän siinä on taustalla, tietysti liittyy Maillard-reaktioon.

• Ikisinkku M

Tuo muuten on totta tuo kuviojuttu ja sekin että ne kaupan letut on pahoja, itsekin joskus semmoisia syödessä huomasin sen ettei ne edes näytä oikeilta letuilta, siis tämmöisiltä:

http://cebic.vuodatus.net/lue/2007/04/letut

Ei hirveän usein kyllä tule paisteltua lettusia, nyt kyllä alkoi tekemään mieli.

• ????????????????????

Peruspöperöt onnistuu, eineksiä syödään todella harvoin. Paljon halvemmaksi tulee tehdä itse ja maistuukin paremmalta :)

Mutta letut ei onnistu. Oon yrittäny muutaman kerran ja saan aikaseksi epämääräsen taikinamössön.

• Osaan kokata ja koska en eineksiä juuri käytä niin on pakkokin osata. Ja välillä on ihan kivaa kokeilla uusia reseptejä. Teen aika paljon papu- ja linssiruokia mutta myös intialaistyylisiä kukkakaalicurryja etc.

• Ruskeaa kastiketta en osaa tehdä. Ruoka muutenkaan ei kiinnosta, ruokahalua ei ole, syön mitä sattuu. En jaksa enkä välitä tehdä itselleni ruokaa, vain silloin teen kun äiti on kotona. Mieluiten teen uuniruokia, esim kiusauksia, broileria paistopussissa, makarooni ja broileri- tai jauhelihakastike on jo suursaavutus.

• halu

haluaisin kokkaavan miehen

• Eipä noissa kokkaustaidoissa pahemmi kehumista ole. Tosin kehittyisihän neki varmasti, jos vain alkaisi kokkailemaan, mut en vain pidä yhtään ruoan laittamisesta.

• 14+4

Sinkkuna kun elää, ne valmistettavat ruokamäärät ovat pieniä. Ei sitten jaksa edes aloittaa mitään vaativaa ja aikaa vievää.

Tuleehan sitä joskus keiteltyä perunoita ja tehtyä lihamakaronilaatikkoa sun muuta helppoa, mutta enimmäkseen tulee sorruttua eineksiin ja se näkyy kun menee vaakalle.

Mitään muuta lihaa en nykyään edes syö kuin broileria, koska se on nopeaa valmistaa.

• Äätämi Mällikäsi

Minulle kokkaa Ronald McDonald.

• nuorisinkku91

Yksin asuessa ja sinkkuna tulee kokattua lähinnä itselle ihan perusruokia kuten makaronilaatikkoa, italianpataa, jauhelihakeittoa, munakkaita eri täytteillä, itse tehtyä pizzaa, sämpylöitä, pullia yms. Drinkkejäkin teen joskus viikonloppuisin.

Kaveriporukassakin minä olen usein se joka kokkaa, koska olen kehumattakin sanottuna paras ruuanlaittaja porukassa muiden, kuin itseni mielestä. Tykkään laittaa ruokaa joten ei edes haittaa se vaikka olen eniten hellan, uunin tai grillin äärellä. Kesä kun tulee niin olisi tarkoitus pitää grillijuhlat. Ainakin 11 henkeä on tulossa. Viimeksi tein lohimedaljonkeja, uunipossua, grillattua maissia, hedelmävartaita, grillisalaatteja, dippikastikkeita ja grillailin erilaisia makkaroita. Tänä kesänä on vuorossa myös drinkkien tekoa juhliin. Pina Coladaa ainakin. Tein jo eilen kookospähkinöiden kuorista kesäiset drinkkikupit. Kaapissa odottaa liuta erilaisia sakeja, rommeja, viskejä, siidereitä ja oluita.

Siitä muistuikin, että seuraavana perjantaina pitää tehdä sitruuna creme muffineja kun tulee sukulaisia kylään. Voisin yrittää tehdä myös Charlotta-kakun :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2685
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1896
    3. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      388
      1482
    4. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      153
      1463
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      358
      1367
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      63
      1261
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1256
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1176
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      59
      1036
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      938
    Aihe