Alkoholin kohtuullisuus?

himokuntoilija

Sehän on selvää, ettei juhlimisen jälkeen kuntoilla, mutta miten on asian laita, jos on juonut esim. 2-3 siideriä tms ja seuraavana päivänä tekisi mieli lähteä salille, spinningiin jne? Eli onko vaaraa, jos on pari kolme juonut?
Yleensä en urheile lainkaan,jos olen juonut enemmin kuin yhden, mutta usein tulee otettua esim. pari kolme saunabissee tai siiderii (pieniä) ja sitten harmittaa seuraavana päivänä, kun ei pääse kuntoileen. Vai pääseekö?

15

4747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typy

      Jos olen ottanut vain pari bisseä niin todellakin kuntoilen seuraavana päivänä jos vain mieli tekee. Mutta jos on vetänyt kauheet lärvit niin sitten ei ehkä kannata...

      • piitu

        Hommahan menee niin, että KRAPULASSA ei saa urheilla. Mutta jos et parista kolmesta krapulaa saa (niinkun ei pitäisi kai saada?!?) niin anna mennä vaan!


    • Korsto

      Mulla taasen menee raja siinä, että jos seuraavana aamuna meinaa kaatua nurin, vaikka pitelee sängynreunoista kiinni, niin en mene treenaamaan...

      TS.mikäli on krapula, niin ei sitten.

    • Frank

      Se nyt on yksilöllistä, miten alkoholi vaikuttaa ja minkälainen krapula on , jos minkäänlaista.. En uskoisi muutaman annoksen tuovan kenellekkään sellaista oloa, ettei seuraavana päivänä treenit kävisi.. Useammankin annoksen(kännien)jälkeen treenaminen onnistuu, kannattaa vain kuunnella oloonsa ja siirtää treenit mahdollisimman myöhään iltaan. Paras mahdollinen krapulan-tappo tapa ja monet ennätyksetkin on rikottu tällaisissa treeneissä, mistä lie johtunee: kohonneista testotasoista, paljosta energiasta, pakkolevätystä päivästä, mene ja tiedä.. Mutta vuosien kokemuksella voin sanoa että ei haittaa, jos ei sitten mitään sikanaamoja vedä.. Kaiken maailman terveyssuosituksille haistatan pitkät vitut, jos ruumis on terve ja olo hyvä niin antaa palaa vaan.

      • hoitsu

        Toivoisin sinun menevän jakamaan tietoasi,jonnekin toiseen paikkaan.Kerro vaikka mielikuvituskaverillesi treenistä,mutta kerro sillekin totuus....krapulassa ei treenata,krapulassa ei treenata.Miten se kehenkin vaikuttaa?Älä puhu pötyä.Voit olla vaikka mikä mies,minua ei kiinnosta taustasi.Siitä olen varma ettei krapulassa treenata.Sitä väittämää tukee koko tunnettu urheilutietämys ,mitä tähän vuosilukuun mennessä on opittu.Kysy asiaa vaikka minkä sortin urheilulääkäriltä tahansa,Suomessa on tätä huippu tieto-taitoa maailman kärkipäästä.On Hintsaa,Oravaa ja lukemattomia muita...
        Käy kysäsemässä viinan vaikutukset elimistöön seuraavien vuorokausien aikana ja kuinka se vaikuttaa urheiluun/elimistöön.Sinä olet kaveri yksinkertaisesti täysin väärässä.Piste.


      • ......
        hoitsu kirjoitti:

        Toivoisin sinun menevän jakamaan tietoasi,jonnekin toiseen paikkaan.Kerro vaikka mielikuvituskaverillesi treenistä,mutta kerro sillekin totuus....krapulassa ei treenata,krapulassa ei treenata.Miten se kehenkin vaikuttaa?Älä puhu pötyä.Voit olla vaikka mikä mies,minua ei kiinnosta taustasi.Siitä olen varma ettei krapulassa treenata.Sitä väittämää tukee koko tunnettu urheilutietämys ,mitä tähän vuosilukuun mennessä on opittu.Kysy asiaa vaikka minkä sortin urheilulääkäriltä tahansa,Suomessa on tätä huippu tieto-taitoa maailman kärkipäästä.On Hintsaa,Oravaa ja lukemattomia muita...
        Käy kysäsemässä viinan vaikutukset elimistöön seuraavien vuorokausien aikana ja kuinka se vaikuttaa urheiluun/elimistöön.Sinä olet kaveri yksinkertaisesti täysin väärässä.Piste.

        oman olonsa mukaan. Siis jokainen tekee sen, mikä hyvältä tuntuu. Ite olen myöskin sortunut kaikkien suositusten vastaisesti krapulapäivinä tekemään sunnuntaille suunnitellun (aerobisen) treenin. En ole vielä kuollut. Todennäköisempää on, että kuolen keuhkosyöpään tai vaikka sydäriin.

        Kyllähän kaikki täällä varmasti tietää, mikä on suositeltavaa ja mikä ei. Mutta itse kallistun tuon aiemman kannalle: omaa oloa kuunnellen voi treenata kyllä. Onhan niitä, kaiken maailman suosituksia... tänään kananmuna on epäterveellistä, huomenna ei. tänään lihottaa rasva, huomenna hiilarit...


      • Frank
        hoitsu kirjoitti:

        Toivoisin sinun menevän jakamaan tietoasi,jonnekin toiseen paikkaan.Kerro vaikka mielikuvituskaverillesi treenistä,mutta kerro sillekin totuus....krapulassa ei treenata,krapulassa ei treenata.Miten se kehenkin vaikuttaa?Älä puhu pötyä.Voit olla vaikka mikä mies,minua ei kiinnosta taustasi.Siitä olen varma ettei krapulassa treenata.Sitä väittämää tukee koko tunnettu urheilutietämys ,mitä tähän vuosilukuun mennessä on opittu.Kysy asiaa vaikka minkä sortin urheilulääkäriltä tahansa,Suomessa on tätä huippu tieto-taitoa maailman kärkipäästä.On Hintsaa,Oravaa ja lukemattomia muita...
        Käy kysäsemässä viinan vaikutukset elimistöön seuraavien vuorokausien aikana ja kuinka se vaikuttaa urheiluun/elimistöön.Sinä olet kaveri yksinkertaisesti täysin väärässä.Piste.

        hikeenny turhasta. En tarkoittanutkaan sitä miksikään neuvoksi kaikille, että näin tulisi tehdä ja että treenaa aina krapulassa, niin saat parhaan lopputuloksen.. ei , se oli pieni pilke silmäkulmassa kirjoitettu ja vähän huumorilla höystetty, mutta ennenkaikkea omista kokemuksista ammennettu. Se riippuu siitä miten sitä alkoholia osaa käyttää.. esim itsellä takavuosien opiskelu-aikoina alkoholia tuli otettua parisenkin kertaa viikossa ja silti treenattua kovaa ja melko hyvin tuloksin. Jos taas alkoholia ottaa harvoin, on se semmoinen shokki elimistölle, ettei reenaminen seuraavana päivänä ole suotavaa, kun taas ensin mainitussa tilanteessa elimistö on melko tottunut siihen aineeseen, eikä se aiheuta elimistölle niin suurta shokkia. Elämästä voi nauttia ja silti treenata kovaa. Mul on treenivuosia takana kymmenkunta, joista puolitoista viimeistä ilman tipan tippaa alkoholia., enkä ole nähnyt mainittavaa hyötyä kehitykseen tältä ajalta, verrattuna opiskeluaikoihin. Ehkä hieman helpompi päästä kireempään kuntoon ja muuta pientä energisyyttä välillä enemmän jne. Mutta ei muuta, kyllähän ne huippu-urheilijatkin sitä alkoholia käyttävät, varsinkin suomalaiset. Muistaakseeni Esim. Seppo Rädyllä oli tapana vetää pienet kännit ennen kisoja, auttoi kuulema hyvin kisajännitykseen... Mutta loppujen lopuksi jokainen on vastuussa omasta terveydestään ja siksi kannatta suhtautua varuksella näihin meikäläisenkin jorinoihin.....


      • hoitsu
        Frank kirjoitti:

        hikeenny turhasta. En tarkoittanutkaan sitä miksikään neuvoksi kaikille, että näin tulisi tehdä ja että treenaa aina krapulassa, niin saat parhaan lopputuloksen.. ei , se oli pieni pilke silmäkulmassa kirjoitettu ja vähän huumorilla höystetty, mutta ennenkaikkea omista kokemuksista ammennettu. Se riippuu siitä miten sitä alkoholia osaa käyttää.. esim itsellä takavuosien opiskelu-aikoina alkoholia tuli otettua parisenkin kertaa viikossa ja silti treenattua kovaa ja melko hyvin tuloksin. Jos taas alkoholia ottaa harvoin, on se semmoinen shokki elimistölle, ettei reenaminen seuraavana päivänä ole suotavaa, kun taas ensin mainitussa tilanteessa elimistö on melko tottunut siihen aineeseen, eikä se aiheuta elimistölle niin suurta shokkia. Elämästä voi nauttia ja silti treenata kovaa. Mul on treenivuosia takana kymmenkunta, joista puolitoista viimeistä ilman tipan tippaa alkoholia., enkä ole nähnyt mainittavaa hyötyä kehitykseen tältä ajalta, verrattuna opiskeluaikoihin. Ehkä hieman helpompi päästä kireempään kuntoon ja muuta pientä energisyyttä välillä enemmän jne. Mutta ei muuta, kyllähän ne huippu-urheilijatkin sitä alkoholia käyttävät, varsinkin suomalaiset. Muistaakseeni Esim. Seppo Rädyllä oli tapana vetää pienet kännit ennen kisoja, auttoi kuulema hyvin kisajännitykseen... Mutta loppujen lopuksi jokainen on vastuussa omasta terveydestään ja siksi kannatta suhtautua varuksella näihin meikäläisenkin jorinoihin.....

        Kyse on paljon muusta kuin siitä fiiliksestä.Se muu tarjoittaa kropassa tapahtuvia reaktioita,mitä alkoholin nauttiminen aiheuttaa.

        Pilkkua jos viilataan ,niin alkoholia on elimistössä vaikuttamassa vielä usean viikon jälkeen ennenkuin vaikutus on täydellisesti kadonnut.Se mikä vaikutus sillä on kahden viikon päästä on tietenkin prosentuaalinen eikä enää niin merkittävä haitta.

        Se vaikutus mikä sillä on seuraavien vuorokausien aikana, merkitys on huomattavasti korostuneempi ja sillä ololla ei ole mitään merkitystä siihen.Vaikutus ottaa treeniä vastaan, siitä palautuminen ja terveysriskit mitä treenaaminen silloin aiheuttaa pysyvät vakiona vaikka olo olisi kuinka täydellinen tahansa.

        Monet eivät esimerkiksi kärsi krapulasta rankankaan juomisen jälkeen,mutta siitä huolimatta näidenkin ihmisten elimistö käy samalla tavalla alkoholin vaikutukset läpi.Vaikuttaa se yleiseen oloon tai ei,niin vaikutukset pysyy samana.Ihmisillä on tapana puhua:"minulle ei tule krapulaa koskaan".Se sanonta on valheellinen.Jokaisella ihmisellä on niin sanottu krapula juomisen jälkeen ja sillä tarkoitetaan elimistössä tapahtuvia reaktioita.

        Se on vain totuus,ettei treeni sovi juomisen jälkeiseen päivään alkoholin aiheuttamien reaktioiden vuoksi.Se on hyödytöntä ja terveydelle todellakin vaarallista.Tarkennan juomista,en tarkoita paria olutta/paukkua alkuillasta.Tämä ei ole yhtään liioittelua.Ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä esimerkiksi KIHU:uun Jyväskylään ja pyytäkää itsellenne täydellinen selvitys asiasta.


      • Frank
        hoitsu kirjoitti:

        Kyse on paljon muusta kuin siitä fiiliksestä.Se muu tarjoittaa kropassa tapahtuvia reaktioita,mitä alkoholin nauttiminen aiheuttaa.

        Pilkkua jos viilataan ,niin alkoholia on elimistössä vaikuttamassa vielä usean viikon jälkeen ennenkuin vaikutus on täydellisesti kadonnut.Se mikä vaikutus sillä on kahden viikon päästä on tietenkin prosentuaalinen eikä enää niin merkittävä haitta.

        Se vaikutus mikä sillä on seuraavien vuorokausien aikana, merkitys on huomattavasti korostuneempi ja sillä ololla ei ole mitään merkitystä siihen.Vaikutus ottaa treeniä vastaan, siitä palautuminen ja terveysriskit mitä treenaaminen silloin aiheuttaa pysyvät vakiona vaikka olo olisi kuinka täydellinen tahansa.

        Monet eivät esimerkiksi kärsi krapulasta rankankaan juomisen jälkeen,mutta siitä huolimatta näidenkin ihmisten elimistö käy samalla tavalla alkoholin vaikutukset läpi.Vaikuttaa se yleiseen oloon tai ei,niin vaikutukset pysyy samana.Ihmisillä on tapana puhua:"minulle ei tule krapulaa koskaan".Se sanonta on valheellinen.Jokaisella ihmisellä on niin sanottu krapula juomisen jälkeen ja sillä tarkoitetaan elimistössä tapahtuvia reaktioita.

        Se on vain totuus,ettei treeni sovi juomisen jälkeiseen päivään alkoholin aiheuttamien reaktioiden vuoksi.Se on hyödytöntä ja terveydelle todellakin vaarallista.Tarkennan juomista,en tarkoita paria olutta/paukkua alkuillasta.Tämä ei ole yhtään liioittelua.Ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä esimerkiksi KIHU:uun Jyväskylään ja pyytäkää itsellenne täydellinen selvitys asiasta.

        Että olet oikeassa, kun niin vakaumuksellisesti jaksat asiasta valistaa, mikä on hyvä asia, koska loppujen lopuksi myrkkyähän se alkoholi on, liuotin joka vie rahat ja terveyden...


      • Anonyymi
        hoitsu kirjoitti:

        Toivoisin sinun menevän jakamaan tietoasi,jonnekin toiseen paikkaan.Kerro vaikka mielikuvituskaverillesi treenistä,mutta kerro sillekin totuus....krapulassa ei treenata,krapulassa ei treenata.Miten se kehenkin vaikuttaa?Älä puhu pötyä.Voit olla vaikka mikä mies,minua ei kiinnosta taustasi.Siitä olen varma ettei krapulassa treenata.Sitä väittämää tukee koko tunnettu urheilutietämys ,mitä tähän vuosilukuun mennessä on opittu.Kysy asiaa vaikka minkä sortin urheilulääkäriltä tahansa,Suomessa on tätä huippu tieto-taitoa maailman kärkipäästä.On Hintsaa,Oravaa ja lukemattomia muita...
        Käy kysäsemässä viinan vaikutukset elimistöön seuraavien vuorokausien aikana ja kuinka se vaikuttaa urheiluun/elimistöön.Sinä olet kaveri yksinkertaisesti täysin väärässä.Piste.

        Krapulassa on nimenomaan reenattava, näin rapula poistuu elimistöstäsi nopeutettuna ja sydän ja keuhkot nimenomaan kehittyvät, kun vedät TÄYSILLÄ!


    • Pro

      Jos olet pari siideriä illalla juonut ja menet seuraavana iltana treenaamaan, niin ei ole mitään varaa... Paljon, paljon suurempi vaara on esim. typeriä diettejä pitävillä, kovaa treenaavilla henkilöillä. Eli tarkoitan diettejä, jossa hiilarit jätetään pois!

      Jos on paljon juonut, niin silloin on syytä jättää treenit väliin. Sillä veren sokerit laskevat normaalia matalemmaksi ja rankemmassa treenissä voi taju lähteä kun otetaan huomioon treenin aiheuttama sokerikato!

      Toiseksi on täysin turhaa treenata seuraavana päivänä, jos on juonut enemmän. Sillä maitohappotaso on maksimissaan joskus 15-20 tunnin päästä juomisesta, joten miksi harjoitella jos se on hyödytöntä?

      Joten vastaus on, että pääset kuntoilemaan jos otat vain pari.
      Mutta minua ainakin pisti silmään kun kerroit ottavasi usein pari kolme olutta ja silti sanot olevasi "himokuntoilija"?!
      Aikamoinen ristiriita... Sillä jos haluat saavuttaa jotain tuloksia, niin miksi jättäydyt kauaksi parhaista saavutettavissa olevista tuloksista ottamalla usein?

      • ja himokuntoilusta

        Se, että henkilö juo vaikka joka päivä bissen, siiderin tai lasillisen viiniä, ei todellakaan ole mikään este sille, ettei voisi olla himokuntoilija. Himokuntoilija ei toki tarkoita kiihkoilijaa.

        Osa meistä, paljon liikkuvista, osaa nauttia elämästä. Itse en tosin treenaa salilla, mutta aerobista treeniä kertyy työn kautta päivässä 2-3 tuntia ja viikossa 1 lepopäivä. Ja kyllä, juon usein illalla siiderin, syön muutaman palan suklaata, keksin kahvin kanssa, jäätelön kesäkuumalla, joulutortun työpaikan pikkujouluissa. Ja taatusti olen timmissä kunnossa.


      • poliisi
        ja himokuntoilusta kirjoitti:

        Se, että henkilö juo vaikka joka päivä bissen, siiderin tai lasillisen viiniä, ei todellakaan ole mikään este sille, ettei voisi olla himokuntoilija. Himokuntoilija ei toki tarkoita kiihkoilijaa.

        Osa meistä, paljon liikkuvista, osaa nauttia elämästä. Itse en tosin treenaa salilla, mutta aerobista treeniä kertyy työn kautta päivässä 2-3 tuntia ja viikossa 1 lepopäivä. Ja kyllä, juon usein illalla siiderin, syön muutaman palan suklaata, keksin kahvin kanssa, jäätelön kesäkuumalla, joulutortun työpaikan pikkujouluissa. Ja taatusti olen timmissä kunnossa.

        Sinähän pistät aivan ranttaliksi,hellitä nyt ajoissa ettei kroppa leikkaa kiinni.Pikkaisen kannattaisi kiinnittää elämäntapoihin huomiota ja jättää toi juhlinta-mässäily hieman vähemmälle.Relaa välillä.


    • No mitä ryyppäämiseen tulee niin se on nyt vähän jo aikansa elänyt.Tuntuu siltä,että sakille kipotus ei ole enää viikonlopun kohokohta?

      Onhan se ihan kivaa välillä ottaa. Itse otan 3-4x vuodessa ns. lärvit. Mitään sauna sidukoita tai yhtä kahta en ota edes paarissakaan. Mun lärvit on kohtuulliset eli tiedän mitä teen ja puheeni ei kangertele eikä tarvitse menettää kasvojaan. Nuorempana tuli kipotettua ihan tarpeeksi viikonloppuisin ja viikot treenatttin sitten. Kyllä mä huomasin ryyppäämisen olevan pois treenitehoista ja palautuminen pitkittyi, osaltaa krapulasta ja väsymyksestä.

      En nyt tähän hätään tutkimusta löydä,mutta suomalaisessa tutkimuksessa osoitettiin,että alkoholi laskee miehillä testosterinitasoja 60% sehän on aikamoinen romahdus. T tärkeydenhän kaikki treenaajat tietävät! :)

      • Anonyymi

        Höpön höpö. Treenaaminen on tehtävä aina, tekosyitä ei hyväksytä!

        Toki on sovellettava treeniä, jos ei jostain syystä vain kulje.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe