Olen 23-vuotias, hoikka mutta melko huonokuntoinen. Leposyke on n. 80, ollessa ylhäällä helposti varmaan n. 120. Melko helpon cardio harjoituksen aikana n. 165-185. Käyn lenkillä pari kertaa viikossa, nyt olen ruvennut tekemään lihaskuntoa ja voimistelua/jumppaa. Hengästyn myös todella helposti.
Johtuuko noin kova syke yksinkertaisesti vain huonosta kunnosta vai mistä? Verenpaine on matala ja mitään sydänsairauksia ei PITÄISI olla.
Mikä sykealue polttaa rasvaa parhaiten? Onko maksimisykkeeni korkeampi kuin normaalisti, sillä esim crosstrainerilläkin syke nousee nopeasti yli 190:n? Jos syke on jonkun 140-160 niin silloin harjoittelu ei oikein tunnu missän ja liikkeet pitää pitää hitaina ettei syke nouse.
sykkeestä
1
98
Vastaukset
- jostain aloitettava
Niinhän se on että kuntoilu on sykkeen ja kunnon tasapainottelua.
Paras poltto tulee siinä 120-140 välillä.
Toisaalta mielestäni tärkeämpää rasvanpolton kannalta on treenin pitkä kesto ja hikoilu. Liika sykemittariin tuijottaminen voi viedä innon kuntoilusta.
Tarkkaile hengitystekniikkaasi itsellä nuorempana tuo nosti helposti sykettä urheillessa. Helposti syyllistyy hengittämään liian pinnallisesti ja tiheään. Aiheuttaa happivajetta nopeammin. Eli syvään ja rauhallisesti.
80 Leposyke on ikäiselläsi korkea. Itsellä leposyke 47 tosin kuntoillutkin olen koko ikäni vaikka en missään kisakunnossa olekaan.
Hyvä on tehdä pitkiä treenejä matalalla sykkeellä ja ajan mittaan koventaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682259Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921506Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621312Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711299- 1271184
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901021- 70998
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943- 115915
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍85912