"Avomieheni" tapailee exäänsä selkäni takana

Avuton

Olemme kolmekutonen pariskunta, ja muutimme lyhyen tapailun jälkeen vastikään kimppaan.
Mieheni jäi puolivahingossa kiinni facebookin kautta exänsä tapailusta. Kerran kysyin asiasta kun sain tietää( vahingossa senkin,kaverin kautta ), että exä tuleekin heille töihin ja että heillä alkaa olla samoja työvuoroja (iltaisin, öisin).
Olin menossa mieheni koneelle muutama viikko sitten olohuoneessa että näkisin lätkäpelin samalla, avasin facebookin kirjautuakseni omilla tunnuksillani sisään, ja kuinka ollakkaan, sielläpä seisoi viesti näkyvillä että "haen sinut 20 min. päästä". Mies selitti minulle ja tyttärelleni lähtevänsä "hakemaan peliä noin tunnin matkan päästä kaveriltaan". Peli oli haettu kun hän tuli muutaman tunnin myöhemmin takaisin, mutta minua jäi kaihertamaan salailu selän takana, mixi exä lähti mukaan reissulle ?

Tämän johdosta olen ollut niin mulkku, että olen stalkannut hänen ja exänsä viesteilyjä fb:ssä, ja saanut tietää monenlaisia asioita, jotka vahvistavat epälyjäni että hänellä on vielä runsaasti tunteita exäänsä kohtaan. Exä on ollut myös meidän yhteisessä kodissamme kun olen ollut yötä poissa. Hän myös selvittelee parisuhdeongelmamme exälleen. Minulle ei puhuta kuin työ- ja peleihin liittyvät asiat, eli aika diipadaapaa, tunneasioista ei mitään. Seksiä suhteessamme on ollut viimeksi marraskuun puolessa välissä. Miehelläni kovat selän kiputiloista johtuvat lääkitykset , mitkä vaikuttavat siihen puoleen.

Olen yrittänyt puhua asioista, mutta vastaukseksi tulee huuto, että olen sairaalloisen mustasukkainen , ja epävarma itsestäni, ja että minun tulee katsoa peiliin (hyökkäys on paras puolustus?) tai vastataan että "kyselen liikaa". Olen myös kysynyt haluaako hän että muutan pois. VAstaus oli että "En". Mitä ****** ?!?! Mikä pointti oli muuttaa kanssani yhteen ja pelata selkäni takana näin ? Jos ei ole exän kanssa mitään salaltavaa, miksei voi tavata avoimesti ? Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ollaan entisten kanssa tekemisissä, olen itsekkin kaveri exieni kanssa. Eron tultua ei ole enää tarvinnut riidellä.

Olen käyttäytynyt sikamaisesti fb-asian kanssa, tiedän. Ensimmäinen viesti herätti epäluottamuksen, ja sen vuoksi olen jatkanut tilanteen kehittymisen seuraamista.

12

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1234589

Olet rikkonut kirjesalaisuutta, kyllä, mutta miehesi on valehdellut sulle systemaattisesti. Olkoonkin, että heistä tulisi työtoverit jne, mutta jos se on viatonta, ei tarvitsisi salailla. Myös tuollaiset yökyläilyt kuulostavat oudolta... Mitä miehesi tykkäisi, jos itse toisit eksiäsi yhteiseen kotiinne kun hän on poissa? Miehesi ei ole tainnut käsitellä edellistä eroaan riittävän paljon... Ja jos ei suostu edes sovittelemaan/keskustelemaan, miten voitte edetä? Näetkö suhteellanne tulevaisuutta? voitko luottaa mieheen, joka valehtelee päin näköä jatkuvasti?

• 4 + 2

"Olet rikkonut kirjesalaisuutta, kyllä, mutta miehesi on valehdellut sulle systemaattisesti."

Arvaa, kummasta joutuu vankilaan?

• hahhahhahhah
        4 + 2 kirjoitti:

"Olet rikkonut kirjesalaisuutta, kyllä, mutta miehesi on valehdellut sulle systemaattisesti."

Arvaa, kummasta joutuu vankilaan?

No kerro nyt ihmeessä kummasta häkki heilahtaa, täällä saa tappaa ja raiskata ja tuloksena heristellään vähän sormea. :-D Nyt en itse osaa yhtään arvioida kumpi valehtelusta ja kirjesalaisuuden rikkomisesta on se pahempi jos ei kumpikaan niistä johda mihinkään taloudellisiin menetyksiin. Niin että?

• Ystävyys kadoksissa

Minunkin silmääni pisti pahasti tuo yövierailu. Olen sitä mieltä että exät pitäisi olla valmis jättämään taakseen kun aloittaa uuden suhteen. Sinäkin kuitenkin elät vielä omassa exämaailmassasi. Monille exät edustavat ystävämaailmaa josta on apua kiperissä tilanteissa.

Nimimerkkini mukaisesti olen sitä mieltä, että meillä suomalaisilla on vakeuksia ystävien kanssa ja ystävyydessä yleensäkin. Ystävät ovat sitä varten että heihin voi tukeutua vaikeissa tilanteissakin, he auttavat. Exät taas ovat entisiä. Jos sinä elät exiesi kanssa, niin rajat hölskyvät ikävä kyllä siellä toisellakin puolella. Toisinaan, exästäkin vähän riippuen raja-aidat jopa kaatuilevat.

Minun mielestäni elämä on kuin pellossa jos ystäviä ei saa kuin sängyn kautta. Lohduttaisin mielelläni mutta teillä on molemmilla lusikkanne sopassa. Keskustelkaa ja hae avoimuutta miehestä. Yritä olla luottamuksen arvoinen jos hän suostuu myös sinun kanssasi keskustelemaan ongelmistanne, mitä ne sitten ikinä ovatkin.

• Ajatelkaa lapsianne

Minulle pisti aloittajan kertomuksesta pahasti silmään, että tuossa pintapuolisessa "avoliitossa", johon on hypätty lyhyen tapailun jälkeen on mukana lapsi! Ei hyvät ihmiset, nämäkin jotka jo pitäisi ikänsä puolesta aikuiseksi lukea!

Missä on ymmärrys? Jos ei vähemmällä saa lastansa rikottua ja hänen sielunelämäänsä pilattua niin hyppikää vain parisuhteisiin puolituttujen kanssa. Kohta tulee tästäkin suhteen tyngästä ero ja sitten taas etsitään uusi isäpuoliehdokas.

Eikö voisi nyt rauhoittua ja elää vain lapselleen?

• jätä se heti

jätä mies ihan heti ei tuo ole oikein ei tuo mies ole mikään järjen jättiläinen eikä kyllä toimi oikein tilanteessa, lisäksi tuo haukkuminen ei ole oikein, lähde nyt

• hmm.

Sokeakin näkee mikä mies on. Eroa siitä pian. Jos et voi erota, juttele jonkun kanssa. Miehen rakastuminen ei siirry suhun enää, se on jossain muualla pysyvästi. :( Soita sille toiselle ja sano että saa pitää pettävän miehen hyvänään.

Koita olla itsenäinen, sillä pärjäät omassa asunnossa ilman tuota miestä.

• Wonder01

Olen tosi pahoillani puolestasi.

Kyllähän heillä on suhde, en epäilisi ollenkaan. Minusta ainoa, mitä kannattaisi tehdä, olisi erota äkkiä. Se sattuu, tiedän, mutta se kipu ottaa aikansa. Päivä kerrallaan ja olet vielä nuori nainen, parin vuoden päästä saattaa unelmien vonkale kävellä vastaan ja viedä jalat alta:).

Tuon jälkeen kannattaa ottaa huomioon, että sinä olet se exä. Jos mies ei pääse raidoistaan, on äkkiä ovesi takana - sinuna pitäisin oven kiinni. Joskus taas tuollainen saattaa herättää miehen, ja saattaa alkaa hiffata, että ollaan ajallaan sen yhden tietyn kanssa, ja kun erottu niin on erottu - tuollainen päämäärätön hamuilu ihmissuhteissa ei tiedä muuta kuin murhetta itselleen.

Miehesi elää itsensä kanssa lopun ikää, mutta sinulla on mahdollisuus valita. Tsemppiä

• 1+1

Minä lähtisin tuosta suhteesta. Kertoisin faktat ja lähtisin. Ei tuo ole parisuhdetta, että ongelmat kerrotaan jonnekin muualle kuin kumppanille.

Ihan sama mitä kirjesalaisuuksia on rikkonut, ennen oli kirjesalalisuuden rikkomista se että avaamattoman kirjeen avasi ja luki, kun kirje oli avattu, kirjesalaisuus ei enää rikkoutunut.

Minusta mies on rikkonut parisuhteen perussääntöä, hän on päästänyt kolmannen ihmisen suhteeseen ja se on paljon pahempaa.

• mulle oikea ratkaisu

itse opin kantapään kautta että en enään ikinä ala seurustelemaan juuri eronneen kanssa, se oli yhtä he..ttiä.. kaiken piti olla ok ja selvitetty ex:n suhteen, mutta miten kävi, vähän niinkuin sinullakin.. kaveri ihan sekaisin, halusi mut ja halusi ex:n ... loputonta soutaamista ja huopaamista - hajotti mut sillä epävarmuuden tilanteella. pakko oli tehdä mun ratkaisu, kun toisesta siihen ei ollut - sattui sairaasti, satuttaa vieläkin (reilu kaksi kuukautta mennyt) mutta tiedän että näin on parempi..
      suosittelen (suosittelin myös hänelle) kirjaa jälleenrakennus, siitä voi ottaa pari vinkkiä pikaisesta uuteen suhteeseen lähtemisestä ja siitä miten selviää tästä eron aiheuttamasta sekasorrosta... mulle lähteminen oli helpompaa, ei ollut lapsia kuvioissa eikä keretty muuttamaan yhteen.. mutta voimia mitä ikinä päätätkään...

• Ole avoin ja kepeile

En oikein pidä puolison "vakoilusta", mutta tilanteessasi stalkkaus on aika inhimillistä, joten katson sitä sormien läpi.

Miehesi voi olla uskoton tai sitten ei Tuli mieleen kuitenkin toinenkin skenaario, joka tuli vastaan yhden eron kokeneen miehen kohdalla. Hän jotenkin projisoi kaikki exänsä reaktiot niin, että kaikki muutkin kokisivat samoin. Eli jos ex oli ollut jostain asiasta mustasukkainen (vaikka kavereiden kanssa vietetystä ajasta), mies kuvitteli minun reagoivan samoin ja teki melko pitkään tällaisia minusta harmittomia juttuja salassa.

Samoin miehesi voi kuvitella sinun olevan mustasukkainen vaikket olisi eikä siksi kerro. Tuo hänen ennakkoasenteensa sinua kohtaan voi kyllä sinällään olla todella rajoittavaa parisuhteen kehittymisen kannalta. Voimia sinulle. Mitä avoimemmiksi nuo tilanteet saat sitä parempi. Yhdistää teitä eikä ole salajutun viehätystä rakentamassa erikoisia taustakuvioita.

• kamala tilanne

Tämä on varmaan provo mutta vastaanpa kuitenkin että onhan melkoinen keitos jos teillä on kuitenkin lapsikin yhdessä.Eroaisi ensin susta jos niin paljon vielä mietityttää joku entinen, jonka kanssa suhde kuitenkin on vuosia sitten jostain varmaan hyvästä syystä päättynyt. =O

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1962
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1890
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      382
      1792
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1123
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      970
    7. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      765
    8. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      698
    9. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      674
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      47
      665
    Aihe