Lumilinna kulahtanut!

Ei linnalle

Kyllä on lumilinna rähjäisen kuntoinen. Tänäänkin on satunnaisia kävijöitä kääntynyt takaisin kun eivät halua luistella/kahlata vesisohjossa. Sää on mitä on mutta miten tällaisen lumiläjän kasaaminen voi olla liiketaloudellisesti kannattavaa? Ei mitenkään. On hankittu olokoloja kovalla hinnalla,on käytetty veronmaksajien rahoja
miljoonia,on hehkutettu suurilla KÄVIJÄmäärillä mutta. Missään ei ole kerrottu:
Miten lumilinnassa kävijät lasketaan? Paljonko on myyty erilaisia pääsylippuja?
Kuinka suuri on pääsylipuista saatu tulo? Tässä aluksi muutamia toistuvasti vaille vastausta jääneitä kysymyksiä. Koska linnan kustannuksiin käytetään vuodesta toiseen veronmaksajien rahoja niin tätä kouhotusta pakosta joutuvat maksamaan myös oikeita tietoja haluavat veronmaksajat. Tällaisesta toiminnasta kumpuaa jatkuva vastarinta. Joka haluaa uskoa virkansa ja leipänsä puolesta linnaa kehuvia puhuvia päitä niin se on hänen asiansa. Ottakaa selvää asiasta ja kyseenalaistakaa. Sillä tavalla asiat selviävät.

17

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotan että

Hiljaiselta näytti kun jonkun aikaa katselin kamerakuvaa. Joku oli kävelysauvojen kanssa uskaltautunut.

Ehdotukseni on, että jonnekin missä on vähän mäkeä, rakennetaan lapsille (ja nuorille) pulkkamäkiä, eri pituisia. Turisteille (kävijöille) vuokrataan lasketteluvälineitä.

Parempi olisi jos liuku johtaisi merenjäälle, olisi eksoottinen elämys monelle turistille päästä meren jäälle.

• Minä vaan

Tosiaankin, potkuriien ja suksien vuokraaminen turisteille voisi olla myös hyvä lisä ja muutenkin heitä voisi ohjata liikkumaan jäällä. Selkäsaaressa tai yleensäkään jäällä ei ulkomaalaisia turisteja juurikaan näy omatoimisesti liikkuvan, ne ovat kelkoilla tai Sampolla liikkeellä.

• talvihuvipuisto

Liukumäet voitaisiin varmaan? rakentaa Kemiläisin voimin, kun lumilinnaa ovat olleet rakentamassa ulkomaiset.
        Yleensä kaupungeissa on lapsille pulkkamäkiä, ja täällä huviin voitaisiin yhdistää hyöty, eli kyllä turisteilta saataisiin rakennuskuluja takaisin.

• apin8

En ole nähnyt koko tekelettä , mutta miten sitä jalaton pyörällä kattoon . Mitähän muuten maksoi . Tuleepa joku selittämään kestävyysvajeesta , niin hutkin haapakepillä paskapahnan pohjalta . Olisi pitanyt käydä teoksessa peseytyyn , johan siitä on pian kolme vuotta kun olen pystynyt peseytyyn .

• Apin8

No mitenpä sinä jalaton apina aina olet kaupungilla kyyläämässä niitä sun kilometrien maasturijonoja? Mene sinäki elätti töihin niin osallistut yhteiskunnan pyörittämiseen. Onhan niitä istumahommia jos ei kampurajalat seisomista kestä.

• apin8
        Apin8 kirjoitti:

No mitenpä sinä jalaton apina aina olet kaupungilla kyyläämässä niitä sun kilometrien maasturijonoja? Mene sinäki elätti töihin niin osallistut yhteiskunnan pyörittämiseen. Onhan niitä istumahommia jos ei kampurajalat seisomista kestä.

Iskettiin näemmä suoraan linnanherran arvomaailmaan . Kuuleppa , kyllä se totta on , että seisominenkin on kivuliasta . Tokkopa minun enää tarvitsee liki seitsenkymppisenä lähteä tienaamaan sinulle maastureita , ei sitten vaikka saisi maata työssä , kuten sinäkin . Mitäpä jos työllistäisit ensin ne lennätetyt nuoret miehet , jotka loihkivat pitkin katuja päivät illat . Ei tule ottaa niin paljon kulutusluottoja , että vanhuksia vaaditaan niitä maksamaan . Sitä yhteiskuntaa vielä tuollaiset pöhköt pyörittää , mutta sen sanon , että älkää lyökö enää päätänne Karjalan mäntyyn kenenkään innoittamana , sillä neuvot ovat sitten siinä .

• Apin8
        apin8 kirjoitti:

Iskettiin näemmä suoraan linnanherran arvomaailmaan . Kuuleppa , kyllä se totta on , että seisominenkin on kivuliasta . Tokkopa minun enää tarvitsee liki seitsenkymppisenä lähteä tienaamaan sinulle maastureita , ei sitten vaikka saisi maata työssä , kuten sinäkin . Mitäpä jos työllistäisit ensin ne lennätetyt nuoret miehet , jotka loihkivat pitkin katuja päivät illat . Ei tule ottaa niin paljon kulutusluottoja , että vanhuksia vaaditaan niitä maksamaan . Sitä yhteiskuntaa vielä tuollaiset pöhköt pyörittää , mutta sen sanon , että älkää lyökö enää päätänne Karjalan mäntyyn kenenkään innoittamana , sillä neuvot ovat sitten siinä .

Ja tämmöisenä jalattomana minä tyngillä hyppelen minkä pystyn. Suihkussa en ole kymmeneen vuoteen käynyt. Kyllä minä sinne suihkuun konttaamalla pääsen mutta haluan haista perseelle ja veden katkaisivat kun en maksa laskua vaan saa yhteiskunta minut loisen elättää vaikka en päivääkään ole viitsinyt töitä tehdä. Tykkään vain kitissä ja kateuksissani katsella kun muut ostelee esim.autoja. On se kumma kun valtio ei minulle uutta autoa osta. Tosin enhän minä pelkillä polvilla pysty sitä ajamaan. Paskallakin minä huono ihminen käyn mutta vuoteen en ole pyyhkinyt. Aluksi laitoin paskapaperin nojatuolin käsinojaan ja kihnutin ja hankasin kanjonin siihen koska eihän minulla käsiäkään ole. Mutta käsinoja alkoi haista siinä emmerdaalea katsellessa. Voi voi minua kun valtio ei hommaa minulle uutta pesusientä aivojen tilalle.

• apin8
        Apin8 kirjoitti:

Ja tämmöisenä jalattomana minä tyngillä hyppelen minkä pystyn. Suihkussa en ole kymmeneen vuoteen käynyt. Kyllä minä sinne suihkuun konttaamalla pääsen mutta haluan haista perseelle ja veden katkaisivat kun en maksa laskua vaan saa yhteiskunta minut loisen elättää vaikka en päivääkään ole viitsinyt töitä tehdä. Tykkään vain kitissä ja kateuksissani katsella kun muut ostelee esim.autoja. On se kumma kun valtio ei minulle uutta autoa osta. Tosin enhän minä pelkillä polvilla pysty sitä ajamaan. Paskallakin minä huono ihminen käyn mutta vuoteen en ole pyyhkinyt. Aluksi laitoin paskapaperin nojatuolin käsinojaan ja kihnutin ja hankasin kanjonin siihen koska eihän minulla käsiäkään ole. Mutta käsinoja alkoi haista siinä emmerdaalea katsellessa. Voi voi minua kun valtio ei hommaa minulle uutta pesusientä aivojen tilalle.

Tämä linnanherra on luultuakin hullumpi . Aivan kaheli , ei päätä ei häntää , pelkkiä lehmänpää selityksiä . Mamuille valtio on ostanut autot , eikös ne sinulle olekkaan ostaneet .

• Apin8
        apin8 kirjoitti:

Tämä linnanherra on luultuakin hullumpi . Aivan kaheli , ei päätä ei häntää , pelkkiä lehmänpää selityksiä . Mamuille valtio on ostanut autot , eikös ne sinulle olekkaan ostaneet .

Maahanmuuttopolitiikasta olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Ja joo mun töissä kyllä saa välillä ottaa lepoasennon ja välillä torkahtaakin. Sen lisäks mulla on kaksi sivutoimistatyötäkin eli älä huoli sun ei tarvi niitä mun autoja maksaa. Kun sinä tuskin olet ikinä töitä tehnyt. Ainaista valitusta kun valtio ei sinusta huolehdi. Sulla ei ole mitään muuta kuin kateutta ihmisiä kohtaan joilla on varaa kuluttaa. Ja mitä siitä vaikka velkarahalla niitä sinun ei tarvi muiden puolesta maksaa. Oot vain katkeroitunut vanha ämmä. Olit sitten mies tai nainen. Onneks pysyt tynkinesi kotosalla kaupunkikuvaa pilaamasta.

• apin8
        Apin8 kirjoitti:

Maahanmuuttopolitiikasta olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Ja joo mun töissä kyllä saa välillä ottaa lepoasennon ja välillä torkahtaakin. Sen lisäks mulla on kaksi sivutoimistatyötäkin eli älä huoli sun ei tarvi niitä mun autoja maksaa. Kun sinä tuskin olet ikinä töitä tehnyt. Ainaista valitusta kun valtio ei sinusta huolehdi. Sulla ei ole mitään muuta kuin kateutta ihmisiä kohtaan joilla on varaa kuluttaa. Ja mitä siitä vaikka velkarahalla niitä sinun ei tarvi muiden puolesta maksaa. Oot vain katkeroitunut vanha ämmä. Olit sitten mies tai nainen. Onneks pysyt tynkinesi kotosalla kaupunkikuvaa pilaamasta.

Jaa tämä on näitä sikarinpään leikkaaja yrittäjiä . Tallaisten kanssa nyt ei viitsi :::::::.

• Apin8
        apin8 kirjoitti:

Jaa tämä on näitä sikarinpään leikkaaja yrittäjiä . Tallaisten kanssa nyt ei viitsi :::::::.

Tällä hetkellä kylläkin ihan palkkatyössä. Mutta ehkäpä kohta yrittäjä jotta pääsee riistämään heikompaa.

• Ei linnalle
        Apin8 kirjoitti:

Tällä hetkellä kylläkin ihan palkkatyössä. Mutta ehkäpä kohta yrittäjä jotta pääsee riistämään heikompaa.

Posarin lumilinnaa hehkuttavat jutut toistavat itseään,tänäänkin lumilinnaa mainostettiin vanhalla kaavalla. Perusta yritys ja ala kertomaan uusia satuja lumilinnan loistokkuudesta ja valtavista kävijälaumoista. Jos et keksi itse niin lue satu Keisarin uudet vaatteet. Mutta jätä sadun loppu lukematta jos aiot jatkaa satujen kertomista.Saat siten jatkaa heikompaa riistävien kellokkaana.

• ensin joupot

Lumilinna ja Sampo tuovat kuitenkin vähän parempaa mainetta Kemille vaikka ne vähän maksavatkin,ollaan koko ajan huumeiden käyttjien ja rikosten tekijä tilastojen ykkösenä,varmaan se maksaa enemmän,pitäisi ehkä ne ensin hoitaa pois jollain tavalla.

• Ajos puhkeaa

Sitten Kemiin tehtiin lumesta vankila, ja siihen satu päättyi!

• jennyk
        Ajos puhkeaa kirjoitti:

Sitten Kemiin tehtiin lumesta vankila, ja siihen satu päättyi!

Ihan hyvä idea.
        Eipä olisi turhan mukavat olot.

• 69,
        jennyk kirjoitti:

Ihan hyvä idea.
        Eipä olisi turhan mukavat olot.

Käykääpä nyt bongaamassa tuokin linna ennen kuin on myöhäistä.

• extreme elämys
        69, kirjoitti:

Käykääpä nyt bongaamassa tuokin linna ennen kuin on myöhäistä.

Näyttää madaltuneen.
        No sehän lisää jännitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe