Neuvoisitteko /kiero työsopimus -> ei palkkaa

Springwater:@)

Olin tekemässä eräänlaista pr-työtä eräänlaisen firman kautta. Myöhemmin huonon meiningin takia lähdin sieltä pois. Tämä firman jäi minulle auki palkkaa, jota ei pyynnöistä huolimatta maksanut minulle. Minun on pitänyt saada kyseinen palkka noin 3 kk sitten.

Selityksenä oli, että toimeksiantaja ei ole maksanut minun työnantajalleni ja näin ollen työnantaja ei ei ole velvollinen maksamaan minulle.

Tutkisteltuani työsopimusta sieltä tosiaan löytyi tämmöinen kohta, jolle en antanut allekirjoittaessa minkään muotosta merkitystä.

"4.5. Toimisto suorittaa maksut esiintyjälle heti siinä vaiheessa, kun on saanut rahat tilaavalta asiakkaalta. Normaali maksuaika on 7-14vrk. ******-niminen firma siis lähettää laskun asiakkaalle ja kun saa itse maksun,maksaa esiintyjälle osuutensa. Tai esiintyjä käyttää omaa toiminimeä ja lähettää laskun toimeksiantajalle josta ********-firma perii välityspalkkion 40 prosenttia."

Entisen työnantajani epäluotettavuuden ja muiden seikkojen vuoksi olen sanut käsityksen ettei minulle makseta palkkaa kiusallaan.

Tämä firma voi väittää loputtomiin ettei toimeksiantaja ole heille maksanut minun palkkaani ja olla maksamatta minulle, eikä sitä voi kukaan tarkistaa asiaa.

Kuinka menetellä tämmöisessä asiassa ja kuka on lain mukaan velvollinen tekemään mitäkin?

1

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

Tuo taitaa olla työsopimuslain kieltämä kohtuuton ehto ja on siten mitätön.
      Ensin työnantajalle kirjallinen vaatimus palkanmaksusta ja siihen päivämäärä johon mennessä palkka on maksettava. Tuo kirjallinen vaatimus pitää antaa todistettavasti, eli esim. kirjatulla kirjeellä. Ellei palkkaa makseta tai tulee kielteinen vastaus niin sitten käräjille.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055#L10

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2395
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1377
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      73
      1177
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      835
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      668
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      24
      638
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      616
    Aihe