Olin tekemässä eräänlaista pr-työtä eräänlaisen firman kautta. Myöhemmin huonon meiningin takia lähdin sieltä pois. Tämä firman jäi minulle auki palkkaa, jota ei pyynnöistä huolimatta maksanut minulle. Minun on pitänyt saada kyseinen palkka noin 3 kk sitten.
Selityksenä oli, että toimeksiantaja ei ole maksanut minun työnantajalleni ja näin ollen työnantaja ei ei ole velvollinen maksamaan minulle.
Tutkisteltuani työsopimusta sieltä tosiaan löytyi tämmöinen kohta, jolle en antanut allekirjoittaessa minkään muotosta merkitystä.
"4.5. Toimisto suorittaa maksut esiintyjälle heti siinä vaiheessa, kun on saanut rahat tilaavalta asiakkaalta. Normaali maksuaika on 7-14vrk. ******-niminen firma siis lähettää laskun asiakkaalle ja kun saa itse maksun,maksaa esiintyjälle osuutensa. Tai esiintyjä käyttää omaa toiminimeä ja lähettää laskun toimeksiantajalle josta ********-firma perii välityspalkkion 40 prosenttia."
Entisen työnantajani epäluotettavuuden ja muiden seikkojen vuoksi olen sanut käsityksen ettei minulle makseta palkkaa kiusallaan.
Tämä firma voi väittää loputtomiin ettei toimeksiantaja ole heille maksanut minun palkkaani ja olla maksamatta minulle, eikä sitä voi kukaan tarkistaa asiaa.
Kuinka menetellä tämmöisessä asiassa ja kuka on lain mukaan velvollinen tekemään mitäkin?
Neuvoisitteko /kiero työsopimus -> ei palkkaa
Springwater:@)
1
99
Vastaukset
- 167-176
Tuo taitaa olla työsopimuslain kieltämä kohtuuton ehto ja on siten mitätön.
Ensin työnantajalle kirjallinen vaatimus palkanmaksusta ja siihen päivämäärä johon mennessä palkka on maksettava. Tuo kirjallinen vaatimus pitää antaa todistettavasti, eli esim. kirjatulla kirjeellä. Ellei palkkaa makseta tai tulee kielteinen vastaus niin sitten käräjille.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055#L10
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww731177EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43668
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30616