Jos nyt ei lopu,niin ei se jatku kyllä.Kun arki koittaa,hommaan suuren vahtikoiran takapihallemme istuskelemaan.Voin hommata parikin.
Naapurin 6 päinen lapsilauma joka päivä kulkee takapihallani leikkimässä.Vaikka olen aidannut osittain pihani,ne hirvitykset leikkivät lasini alla parvekkeella ja välillä etupihalla oven edessäkin, joka on MINUN OMAA ALUETTANI.Olen maksanut
asuntoni ja pihani on myös oma tiettyyn rajaan asti.Naapurin äiti ei kiellä lapsiaan vaan tulee melkein silmille huutaen kun kehoitan pitämään jälkikasvunsa omalla pihallaan.Leikkikalut, kurakintaat ,pulkat ovat jatkuvasti pihassani ja jos viskasen ne takas sinne minne kuuluvat,kohta kuuluu vollotus pihalla ja äiti jyskyttää oven takana vaatien olla koskematta heidän tavaroihinsa.
Lapset kesälläkin katkaisivat kukkiani ja talloivat niitä.Grillikin oli kaadettu ja puutarhatuleilla istuttu jahiekkaa kannettu sankokaupalle pöydälle.
Oikein kivaa kun minulla on vieraita,nämä kauhukakarat huutavat lasini alla takapihallani kurkku suorana ja vaikka kehoitan poistumaan omalle puolelle,keskisormea heristellään.Ja taas mäkättävä äiti ikkunani alle puolustamaan omiaan.Kerran etuoveni oli auki hieman ja olin postia hakemassa.Tulin takaisin niin pari lapsista oli kurasaappailla astellut sisälle valkoiselle matolle olohuoneeseen..Kun ohjasin heidän pois,heidän äitinsä oli jo oven takana valmiina.Pyysin katsomaan mitä oli nämä pennut tehneet,niin kauheat ryöpyt sain taas.Nyt loppui ! Omassa kodissani,pihassani ,jonka olen maksanut ,minulla on oikeus asua ja olla ilman näitä naapurin kiljuvia kakaroita.Riittää jo kun päivät pitkät kiljuvat vuoroin mistä kukakin,mutta ,minun alueelleni eivät enään tule.Rauha se on oltava ja oikeus.
Ja voi sitä harvinaista hetkeä,kun minulla sattuu olemaan joku kylässä ja istumme rupattelemassa omalla parvekkeella ja kohtuullisella ajalla alkuillasta ja kun en tuota alkoholia käytä,niin en meteliäkään aiheuta siltä osin,niin kyllä on naapurin rouvan pää tiuhaan parvekkensa oven raossa kailottamassa:lapset nukkuvat,kello on melkein kahdeksan.Hiljaa !!!!!
Nyt loppui ,raja se vastaan tulee minullakin.Pari suurta terävähammasta aitani sisäpuolelle istumaan.Jospas vielä aivan pihaani tulevat tämän jälkeen.Opetan istumaan hauvani ikkunan vieressä samoin kun naapurin lapsetkin minua tapittavat kotiin tuleessani.
Rivitalo naapurimme pentulauma sotkee pihamme
56
1299
Vastaukset
- Rauhantuomari
Ei kannate.
Ensinnäkin tuo on hemmetin huono syy hommata koirat jos et niitä muuten halua.
Toiseksi vahtikoirien kouluttaminen on vuosien prosessi joka vaatii todella paljon aikaa, rahaa ja paneutumista asiaan eikä se maallikolta onnistukkaan.
Kolmanneksi jos koirasi purevat niitä naapurin kersoja niin sittenpä vasta kuseen joudutki.
Jos kyseessä on ihan kantasuomalainen perhe ja kun äiti ei kerran ymmärrä järkipuhetta niin voisit tehdä sosiaalihuoltoon ilmoituksen ettet halua olla vastuussa vieraista lapsista jos loukkaavat itsensä pihallasi tms.
Jos kyseessä on taas tätä tummempaa kansanosaa edustava perhe niin silloin sinulla ei ole käytännössä muuta mahdollisuutta kuin muuttaa koska niitähän ei tunnetusti mitkään lait ja asetukset koske. - Oma piha
Ei se sosiaalihuollon asiakaan ole.Turha kuormittaa sellaisella ,kyllä niillä töitä piisaa oikeasti apua tarvitseville.Niitä on vain niin monta että ei näy perään kerkiävän ja puolustaa tietysti lapsiaan niinkuin luontaisesti äidit tekee.Ei sieltä sellaista ääntä ja elämää kuulu että huolissaan pitäisi olla.Ja näkyy lisää jälkikasvua tulevan lähikuukausina.
Mutta se että toiset luulevat omistusasunnon takapihan ja oman etuoven edustan kuuluvan naapureille.Minulla ei ole lapsia vastaan muuten mitään.En ole lasten vihaaja,mutta joku raja yskityisyydessä.Naapurin äidin miehelle on turha rääkyä asiasta,kun näkyy harvoin kotona valveilla olo aikana oleva.Eihän tuo töissä ollessaan näe tilannetta.
Mutta koiria minulla on ollut ja aivan koulutettuja vartiointiin ym.On ollut kaupunkiasunnossa opiskellessa Bichon frise seurana sekä maalla asuessa 3 Tiibetinmastiffia.Joten kyllä kokemusta ja koulutustaitoa piisaa.
Ei koiraa ole tarkoitettu kasvattaa raivopäiseksi hirviöksi.Mutta kummasti iso koira hillitsee pelkällä olemuksellaan turhat kulkijat alueeltaan. - erikoista todellakin
hommaa sähköpaimen
- LoisetHelvettiinRy.
Onko toi taloyhtiö vai erilliset asunnot ?
- Rauhantuomari
En todellakaan tarkoittanut että koirat pitäisi kasvattaa raivopäisiksi hirviöiksi vaan aivan päinvastoin.
Eihän sosiaalihuolto tietenkään ensisijainen vaihtoehto ole mutta kerran olet jo yrittänyt naapurin rouvan kanssa asiasta keskustella eikä hän kuuntele sinua niin ehkä hän kuuntelisi paremmin jos joku sossuntäti kävisi keskustelemassa hänen kanssaan siitä ettei naapurin piha ole todellakaan mikään jokamiehenoikeuksien alainen leikkipaikka. Kyllähän vanhemman täytyy lapsilleen jotku rajat laittaa, eihän niitä naperoita voi päästää moottoritiellekkään leikkimään sen takia ettei "ehdi" katsoa perään.
Mitä sitten tapahtuu jos lapset loukkaavat itsensä leikkiessään pihallasi, tuon tekstisi perusteella vaikuttaa siltä ettei naapurin akka epäile hetkeäkään syyttää sinua jos näin tapahtuisi?
Jatkossa voisit vaikka kerätä ne lelut pihaltasi jätesäkkiin ja toimittaa kaupungin löytytavaratoimistoon ja kun ämmä tulee vaatimaan niitä niin käsket käydä kysymässä sieltä? Tuskin kovin monta kertaa jaksaa.
Kuus lasta ja seitsemäs tulosa vaikkei rahkeet riitä selvästikkään kasvattamaan edes yhtä...kuulosta hieman erikoiselta...- jonpetterstenild
Seitsemäs lapsi tulossa... Sairasta. Varmaan uskovaisia ihmisiä? Eikä kyllä yllätä pätkääkään, että ovat omaan napaan tuijottelijoita ja eivät ota muita huomioon. Maailman keskipisteitä luulevat olevansa ja lapsethan tätä nyky-Suomea tuntuu johtavan, joten mitään ei liene tehtävissä. Tsemppii.
- ja kyllä toimii !!
Lelut kannattaa vieä kaatopaikalle tottakai.
Ja jos on uskovaisia, kannattaa laittaa oikein rivoa musikkia kuulumaan ja lujalla pihamaalle. Vaikkapa tällaista;
https://www.youtube.com/watch?v=WtRC6DOWw5c
tai tämä
https://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
- No mikä ahistaa?
No jo on aloittajalla mitättömät murheet. Eikö juuri tuon kummempaa?
On hyvät naapurit. Näin minun mielestäni. Siis tuo lapsiperhe.
Kannattiko oikein tänne valittaa tuollaista jonninjoutavaa lapsellista kärtyämistä.- Vapaamaalari
Yksi parhaista keskustelun avauksista mitä tällä palstalla on ollutkaan ja ihan aiheesta tehty, ei kenenkään pidä joutua omana kotonaan tahtomattaan kestämään tuollaista lapsistaan vähät välittävän naapurin "kullannuppujen" terroria.
- Mistä sinä russakka
tiedät ketä tarkoitetaan ???
Ja miksi et pysty elättämään itseäsi ja perhettäsi ilman veroilla elättämistä, hyi. - Ymmärrän riesan
Kummallista, että ei käsitetä sitä, että aloittaja vain toivoo omaa rauhaa ja sitä, että jokainen vanhempi ohjaisi lastaan kunnioittamaan naapurin reviiriä. Lapsille pitää olla selvät säännöt kuinka yhteisössä eletään. Häpeä nimim. No mikä ahistaa? Ei taida olla sinulla riesaa moisesta, kun noin suhtaudut.
Minäkin olen ihmetellyt nykyvanhempien välinpitämättömyyttä ja laiskuutta asettaa lapsilleen selvät säännöt ja oikeanlainen kuri. Kyllä minuakin rivariasukkina ottaa pattiin, kun koko seutukunnan lapset kulkee kukkapenkkien poikki ja vastakylvetty nurmikko tallataan poluille vaikka kiertämismatkaa tulee muutaman askeleen verran.
Luulis nyt aikuisilla sen verran leikkaavan, että jos on uusi mulloksella oleva alue, johon on kylvetty itämään nurmikko, niin katsottais omien pilttien perään ja neuvottaisiin välttämään alueella kävely siihen asti, että kylvös kestää.
Kyllä yksi lapsiperhe haittaa muita asukkaita jos lapsille ei opeteta mitään tapoja. Mielestäni edellinen ahistaja kitisee tyhjästä.
- Puolueeton tosiasia
Rivitaloelämään pitää tottua. Lapset ovat monelle myrkkyä. Onko se jotain kadeutta? En tiedä? Se on hyvin yleistä se aivan turhasta kärtyäminen ja hulluna vaahtoaminen aivan turhasta.
Lapsethan kuuluvat ilman muuta kuvioon. Yleensä näillä vaahtoajilla on ne muut syyt näihin hulluna vaahtoamisiin. Tämä on vain yksi tapa purkaa pahaa oloaan naapureihin.
En nyt tarkoita tämän ketjun aloittajaa. "Naapurit" palstat ovat olleet jo pitkään ja ovat pullollaan näitä raivoa puhkuvia purkauksia. Niitä riittää pilvinpimein.
Ei ole itellä lapsia. Lapset eivät ole häirinneet koskaan. - paikat kuntoon
Jos jotain lapset häiritsee, niin silloin pitää muuttaa korpeen. Pakata tavarat ja tilata muuttoauto. Sellainen asuinlähiö on ankee, jos lastenääniä ei kuulu, vaan aikuisten nirppanokkien valitusta.
- Ymmärrän riesan
Sinä paikat kuntoon voisi häipyä palstalta tyhmine kommentteinesi muutamaksi viikoksi. Yritä käsittää, että lapsillakin pitää olla edes alkeellisimmat tavat! Ei lapset itsellään häiritse vaan heidän käyttäytymisensä, jonka välinpitämättömät, läpilaiskat, lepsut vanhemmat sallivat. Ja aloittajan tapauksessa lasten äidille on asiasta kerrottu ja äiti sen verran pahkapää, että ei halua käsittää. Jos tämä äippä menis vähääkään itseensä ja ajattelisi naapuria ja myöntäisi, että kakaransa elävät kuin "pellossa", niin häiriö kyllä poistuisi helposti.
Ei naapureilla ole terrorisointi ja häirintälupaa! Teen yövuoroja ja kun naapurin lapset lapsellisuuttaan/tietämättömyyttään tulivat makkarini ikkunan alle leikkimään minun terassilleni, kävin kieltämässä ja perustelin, että minun pitää saada nukkua. Nämä 4-5 vuotiaat ymmärsivät, uskoivat ja pysyivät pois. Asia jäi siihen. Mutta jos lapsia EI YHTÄÄN ohjeisteta kotoa käsin, niin eihän ne usko mitään.
Kommentti paikat kuntoonilta oli ilkeä ja loukkaava. Kyllä kasvattamattomat lapset on oikeasti naapuruston häiriköitä, vaikka totuus on karvas niellä. - Ei haittaa lapset
Täydet plussat "paikat kuntoon" nimimerkille tuosta kommentista.
Tosinkin, muuttakaa vaikka Siperiaan turhasta valittajat.
Lapset ovat puolueettomia yleensä....
Niin jos vanhemmat eivät ole ehtineet opettaa heitä piloille.....jne
- KOKENUT KAIKEN
Pahinpia ovat aikuiset kyttääjät. Kyttää yötäpäivää kokoajan jne.... Niitä ruukaa olla ainakin yksi joka taloyhtiössä.
Syökästyy yleensä yhteen asukkaaseen ja tekee tämän elämän helvetiksi.
Saa monesti itelleen tukijoita. Siitä sille riemu vasta syntyy. Kyttäys senku yltyy jne....
Lapset ovat lähes aina mukavia. Syy on itessä jos lapset eivät tykkää. Lapsilla on hyvä huomiokyky.
Lasten äänet eivät tosiaankaan häiritse. Ei koskaan. Päinvastoin.- jonpetterstenild
En luokittelisi itseäni lapsivihaajaksi, koska myös jokainen lapsi on yksilö. Yhtään siedettävää tapausta en tähän mennessä ole kohdannut, joten äläpä valehtele.
Lasten äänet häiritsee, mutta tässä maassa niitä pitää vain sietää. - On se vain kumma?
jonpetterstenild kirjoitti:
En luokittelisi itseäni lapsivihaajaksi, koska myös jokainen lapsi on yksilö. Yhtään siedettävää tapausta en tähän mennessä ole kohdannut, joten äläpä valehtele.
Lasten äänet häiritsee, mutta tässä maassa niitä pitää vain sietää.Ei ole häirinnyt koskaan täällä rivitalossa asuessa. 21 vuotta olen asunut.
Kuinka hatarat harakanpesät teillä sitten on ne asunnot? Kuulo on meikäläsellä kuin Tarzanilla hyvä.
Lasten äänet pihalla ovat vain virkistäviä. Tuntuvat niin mukavilta ja kotoisilta.
Eihän ne edes kuulu sisälle. Te olette vain ottaneet niistä itsellenne pakkomielteen ja kuuntelette niitä korvat hörössä pahassa purkatumatta jääneessä olossanne ja alkoholiriippuvaisessa ruhossanne.
Kiitos teille. Olkaa hyvät ja ottakaa opiksenne näistä lausesista. - jonpetterstenild
On se vain kumma? kirjoitti:
Ei ole häirinnyt koskaan täällä rivitalossa asuessa. 21 vuotta olen asunut.
Kuinka hatarat harakanpesät teillä sitten on ne asunnot? Kuulo on meikäläsellä kuin Tarzanilla hyvä.
Lasten äänet pihalla ovat vain virkistäviä. Tuntuvat niin mukavilta ja kotoisilta.
Eihän ne edes kuulu sisälle. Te olette vain ottaneet niistä itsellenne pakkomielteen ja kuuntelette niitä korvat hörössä pahassa purkatumatta jääneessä olossanne ja alkoholiriippuvaisessa ruhossanne.
Kiitos teille. Olkaa hyvät ja ottakaa opiksenne näistä lausesista.Lopetahan se valehtelu hyvän sään aikana, vaikka netissä nyt ollaankin. Lapset ei kuulu sisälle, siinä olet oikeassa, mutta kyllä se metelöinti pihallakin häiritsee. Etenkin kesällä kun yrität syventyä vaikkapa kirjan lukemiseen. Lisäksi nuo lapset eikä vanhemmatkaan tunnu ymmärtävän sitä, että esimerkiksi minä en välttämättä halua vastailla lapsien typeriin kysymyksiin tai että minun jalkoihin ei saa hyökätä kiinni. Tuttavuutta tekevä eläin otettais varmaan hengiltä?
- Nuo on joitakin
vasurihirviöiden kersoja joita kaiken hyvän lisäksi elätetään verorahoilla.
Loiset Siperiaan uudelleenkoulutukseen R y. - Oma piha
Ei tässä ole kyse siitä että lapsia vihaisin.
Lapset kuuluvat joka pihan elämään ja mites tästä maailma jatkuisi ilman lapsia.
Itselläni ei ole lapsia,mutta olen monen kummilapsi ja hoitelen ystävien lapsia silloin tällöin.Työssäni olen lasten kanssa tekemisissä joka päivä työpäiväni ajan.
Joten siitä ei ole kysymys.
Vaan miten saa sanoman perille äidille,että se ei käy että hänen lapset eivät asu meillä,en halua omaan pihaani heitä joka ainoa päivä (jos eivät reissussa ole) leikkimään ja minulla on oikeus nauttia omasta pihastani ja varsinkin aidatusta alueestani.Haluan omalla takapihallani ottaa kesällä aurinkoa,lukea (äänet ei häiritse,on korvatulpat keksitty siihen ),mutta en halua leikkikaluja kerätä pihaltani,hiekkakuormia harjata oven edestäni,minulla on oikeus laittaa kukkia pihaani ettei niitä katkota,talvisin lumilyhtyjä joita ei rikota,puutarhakalusteeni minulla on oikeus laittaa pihaani ja niiden myös pysyä siinä niin että joka toinen päivä tuolit kaadettu ja hiekkakakkuja löytyy pöydältäni.
Lasten vikahan se ei ole jos ei kielletä.Mutta en minä halua olla se "kyttääjä" ja "paha naapurin täti" joka ajaa pois pihastaan vaan sehän on lasten äidin vika ja etenkin kun hänen mielestä kenelläkään ei ole omaa porraspäätä tai omaa takapihaa vaan kaikki on yhteistä.
Ei se niinkään mene.
Mitä jos minä ottaisin yhteiskäyttöön heidän takapihansa ja toisin vieraani sinne istumaan ja grillaamaan.Kyllä tulisi lähtö.
Minua EI HÄIRITSE lasten äänet pihalla,ei seinäntakaa iltaväsyä itkevät taaperot,ei mopopoikien normaalit ajot,ei edes humalaisten öiset ohikulkemiset .
Mutta oman pihan oikeus minulla on ja sitä minun ei tarvitse jakaa muiden kanssa.Siitä minä olen maksanut.En edes vuokraa vaan aivan omaa.- Jo vain.
Naapurisi vaikuttaa veroilla elätetyltä loiselta jolla itsellä ei ole mistään vastuuta vaan ainoastaan oikeuksia. Normaali vihervasuri elätti, ns paskaaaa.
- Selvästi sos.pum.
Jo vain. kirjoitti:
Naapurisi vaikuttaa veroilla elätetyltä loiselta jolla itsellä ei ole mistään vastuuta vaan ainoastaan oikeuksia. Normaali vihervasuri elätti, ns paskaaaa.
Sanoit , ettet käytä alkoholia. Mitähän jos opettelisit ja pyydä kaikki kaverit juhlimaan kesäiltaisin terassille. Anna bileitten jatkua pikkutunneille asti. Valittakoon naapurinakka älä välitä siitä. Jos ne ovat näitä kotoisia Sahanperän turkkilaisia , ainoa keinosi on muuttaa muualle. Hai!
- Silmä silmästä!
Selvästi sos.pum. kirjoitti:
Sanoit , ettet käytä alkoholia. Mitähän jos opettelisit ja pyydä kaikki kaverit juhlimaan kesäiltaisin terassille. Anna bileitten jatkua pikkutunneille asti. Valittakoon naapurinakka älä välitä siitä. Jos ne ovat näitä kotoisia Sahanperän turkkilaisia , ainoa keinosi on muuttaa muualle. Hai!
Ja nimenomaan sille naapurin terassille ja kaikki roskat, tölkit ja tupakantumpit jätette tietysti myös sen naapurinämmän siivottavaksi niin ehkä se sitten heräis ajattelemaan, vaikka eppäillä soppii...
- kaisutar
Kenenkään ei tarvitse päästää naapurin kersoja omalle aidatulle takapihalleen,puhumattakaan sisälle !! Ettekö te urpot sitä tajua HÄ ?? Heillä ei ole oikeus sotkeä naapurin terassia,tai jättää leikkivehkeitään toiden terassille/pihalle. Äänet on ääniä,niitä pitää hieman kestääkkin. Itse 5 lapsen äiti,tulisi mieleenkään päästää omia naapurin puolelle.Jos sinne menisivät,tulisi kyllä äkkilähtö ja lapset vielä pyytämään anteeksi. Jokaisella oikeus omaan alueeseen.On jo kotirauhan rikkomista tuo !! Ilmoitusta nyt jo johonkin,jos ei selvä puhe auta.
- Hyvä neuvo, alv0%.
KOTIRAUHAN RIKKOMINEN ON RIKOS, JOSTA SAA RANGAISTUKSEN, PAHIMMILLAAN KAI VANKEUSTUOMIO.
Ja kaikissa taoauksissa uhri saa aikamoisen kasan rahaa. Teidän kannattaisi viedä asia oikeuteen niin saatte vaikka uudet huonekalut, tai voisitte "kiertää mualimaa".. - Todella tyhmiä yes
Asuntoyhtiössähän ei omista muuta kuin ne paperiset osakkeet. Hallintaoikeus on eriasia.
Piha-alueille sekin pitää erikseen sopia yhtiökokouksessa.
Se ei kyllä täytä ikinä kotirauhanrikkomiskynnystä lasten pihallaolo asuntoyhtiöissä.
Eikä edes lasten sisällä käynti. Naurettavia kommentteja teillä.
Tuntuu teillä olevan isot ongelmat pohahahahahahahahahahahahah...
On todella tyhmää porukkaa kommentoimassa täällä. Paha-olo ja turhautuneisuus se sitä tehettää. Tietenkin tyhmyys kaiken yläpuolella.- paikat kuntoon
Siltä vaikuttaa, että omat lapset ja lastenlapset ja ne naapurin kakarat. Lapset valvovat päiväsaikaan ja on luonnollista että ääntä heiltä löytyy. Asennevamma on aikuisilla jos lasten ääntä eivät kestä. Kuitenkin aikuisetkin pitävät ääntä. Pidetään illanistujaisia, naukkaillaan väkeviä. Sitten puhutaan isolla äänellä ja soitetaan stereoita aamutunteihin asti. Haukutaan lähinaapurit. Kiroillaan ja kuseskellaan pitkin pihaa. Ja komennetaan lapset nukkumaan pois aikuisten jaloista, jotta itse aikuiset saavat juovuspäissään mellastaa aamutunneille asti. Ei ihme jos aikuisilla aamulla ja päiväsaikaan päätäsärkee eikä kestetä lasten ääniä.
- Heippa Kirsti !
Pyydäppä lääkäritätiä vaihtamaan sulle lääkkeet.
Ja jos ei auta, vedä ittes narunjatkoksi. - Vapaamaalari
paikat kuntoon kirjoitti:
Siltä vaikuttaa, että omat lapset ja lastenlapset ja ne naapurin kakarat. Lapset valvovat päiväsaikaan ja on luonnollista että ääntä heiltä löytyy. Asennevamma on aikuisilla jos lasten ääntä eivät kestä. Kuitenkin aikuisetkin pitävät ääntä. Pidetään illanistujaisia, naukkaillaan väkeviä. Sitten puhutaan isolla äänellä ja soitetaan stereoita aamutunteihin asti. Haukutaan lähinaapurit. Kiroillaan ja kuseskellaan pitkin pihaa. Ja komennetaan lapset nukkumaan pois aikuisten jaloista, jotta itse aikuiset saavat juovuspäissään mellastaa aamutunneille asti. Ei ihme jos aikuisilla aamulla ja päiväsaikaan päätäsärkee eikä kestetä lasten ääniä.
Eihän tuossa aloituksessa valitettu lasten äänistä, vaan siitä että leikkivät naapurin pihalla tuhoten istutukset ja sotkemalla paikat ja vielä näyttelevät keskaria naapurille jos yrittää jotain kieltää.
Onko lasten vanhemmat tosiaan nykyaikana sitä mieltä ettei heidän pikku kullannupuiltaan saa kieltää mitään ja lapset saavat riehua ja rikkoa missä ja mitä haluavat?
Ei ihme että opettajat ovat helisemässä näiden kauhukakaroiden kanssa jos kotona jo opetataan että saat tehdä ihan mitä haluat, ihan milloin haluat, ihan missä haluat eikä sinua saa kukaan koskaan kieltää...
Kerran suu auki kioskilla ihmettelin kun vähän toista metriä pitkä ja melkein yhtä leveä tenava yritti kurotella kolikkoa peliautomaattiin ja kun kioskin myyjä tuli kieltään niin alko hirveä vitun huuto, haukkuminen huoraksi ja ties miksi.
Onko vanhemmat oikeasti ylpeitä itsestään kun onnistuvat kasvattamaan tämmösiä minihirviöitä? - paikat kuntoon
Vapaamaalari kirjoitti:
Eihän tuossa aloituksessa valitettu lasten äänistä, vaan siitä että leikkivät naapurin pihalla tuhoten istutukset ja sotkemalla paikat ja vielä näyttelevät keskaria naapurille jos yrittää jotain kieltää.
Onko lasten vanhemmat tosiaan nykyaikana sitä mieltä ettei heidän pikku kullannupuiltaan saa kieltää mitään ja lapset saavat riehua ja rikkoa missä ja mitä haluavat?
Ei ihme että opettajat ovat helisemässä näiden kauhukakaroiden kanssa jos kotona jo opetataan että saat tehdä ihan mitä haluat, ihan milloin haluat, ihan missä haluat eikä sinua saa kukaan koskaan kieltää...
Kerran suu auki kioskilla ihmettelin kun vähän toista metriä pitkä ja melkein yhtä leveä tenava yritti kurotella kolikkoa peliautomaattiin ja kun kioskin myyjä tuli kieltään niin alko hirveä vitun huuto, haukkuminen huoraksi ja ties miksi.
Onko vanhemmat oikeasti ylpeitä itsestään kun onnistuvat kasvattamaan tämmösiä minihirviöitä?Lasten leikkiminen naapurinpihalla ei ole tuomittavaa, vaan sen voisi jopa hyväksyä lapset ovat lapsia. Kyllä mekin leikittiin naapureiden tenavien kanssa toistemme pihoilla, emmekä pahuutta tehneet. Nykyään aikuiset ovat pikkusieluisia, puuttuvat kaikkeen vähäpätöiseen asiaan, jos nyt naapurin lapset vähän tallovat nurmikkoa tai jalkapallo lentää kukka penkkiin katkaisten muutaman varren, niin johan on aikuisella huolet ja murheet, tosi vähäpätöiset sellaiset murheet. Vanhemmat ovat ja piitääkin olla ylpeitä omista lapsistaan. Lapset ovat lapsia, heitä täytyy ymmärtää. Pystyykö moni aikuinen ymmärtämään lapsia?
- Lääkkeitä pennuille!
Heippa Kirsti ! kirjoitti:
Pyydäppä lääkäritätiä vaihtamaan sulle lääkkeet.
Ja jos ei auta, vedä ittes narunjatkoksi.Heippa!
Vedin itteni narunjatkoksi mutta räkänokkapennut yhä elämöi! - Vapaamaalari
Lasten leikkiminen naapurinpihalla ei ole tuomittavaa, vaan sen voisi jopa hyväksyä lapset ovat lapsia. Kyllä mekin leikittiin naapureiden tenavien kanssa toistemme pihoilla, emmekä pahuutta tehneet. Nykyään aikuiset ovat pikkusieluisia, puuttuvat kaikkeen vähäpätöiseen asiaan, jos nyt naapurin lapset vähän tallovat nurmikkoa tai jalkapallo lentää kukka penkkiin katkaisten muutaman varren, niin johan on aikuisella huolet ja murheet, tosi vähäpätöiset sellaiset murheet. Vanhemmat ovat ja piitääkin olla ylpeitä omista lapsistaan. Lapset ovat lapsia, heitä täytyy ymmärtää. Pystyykö moni aikuinen ymmärtämään lapsia?
Niin toistenne pihoilla, tottakai. Tottahan meki lapsena toistemme pihoilla leikittiin muiden lapsien kanssa, muttei tullut kyllä koskaan mieleenkään mennä leikkimään lapsettoman naapurin pihalle.
Mutta siinä on myös aika iso se vastuu kysymys jos lapset menee sellaisen naapurin pihalle leikkimään jolla on vaikka sirkkeli pihalla, oli se sitten rakennussirkkeli tai polttopuiden tekoon käytettävä isompi sirkkeli niin jos se kuusvuotias mukula painaa sitä käynnistysnappia niin seurauksia ei ilkeä ajatellakkaan...
Tai keksii alkaa leikkimään sillä naapurin sedän kirveellä tai savustuspöntön viereen unohtuneella veitsellä? Jos naapurilla menee vaikka tikkaat katolle ja lapset päättävät kokeilla niitä? jo pelkät uistimet koukkuineen voivat olla pikkulasten käsissä hyvinkin vaarallisia tulentekovälineistä puhumattakaan.
Kuka kantaa vastuun? Vanhempien mielestä syyllinen on tietysti se vastuuton naapuri joka ei omista hommista kahvitauolle lähdettyään kerännyt kaikkea mahdollisesti lapsille vaarallisia esineitä sisätiloihin, mutta voiko sellaista oikeasti vaatia? Jotain isompaa hommaa tehdessään pitäisi käyttää ensin tunti kaikkien työkalujen sisään viemiseen ja taas kahvitauolta tullessa toinen tunti niiden takaisin työpaikalle raahaamiseen sen takia etteivät omalla pihalle luvatta tunkeutuneet naapurin lapset vain satuta itseään?
Mikseivät ne lapset voi yhtä hyvin leikkiä siellä omalla, lapsiturvallisella, pihalla? - paikat kuntoon
Vapaamaalari kirjoitti:
Niin toistenne pihoilla, tottakai. Tottahan meki lapsena toistemme pihoilla leikittiin muiden lapsien kanssa, muttei tullut kyllä koskaan mieleenkään mennä leikkimään lapsettoman naapurin pihalle.
Mutta siinä on myös aika iso se vastuu kysymys jos lapset menee sellaisen naapurin pihalle leikkimään jolla on vaikka sirkkeli pihalla, oli se sitten rakennussirkkeli tai polttopuiden tekoon käytettävä isompi sirkkeli niin jos se kuusvuotias mukula painaa sitä käynnistysnappia niin seurauksia ei ilkeä ajatellakkaan...
Tai keksii alkaa leikkimään sillä naapurin sedän kirveellä tai savustuspöntön viereen unohtuneella veitsellä? Jos naapurilla menee vaikka tikkaat katolle ja lapset päättävät kokeilla niitä? jo pelkät uistimet koukkuineen voivat olla pikkulasten käsissä hyvinkin vaarallisia tulentekovälineistä puhumattakaan.
Kuka kantaa vastuun? Vanhempien mielestä syyllinen on tietysti se vastuuton naapuri joka ei omista hommista kahvitauolle lähdettyään kerännyt kaikkea mahdollisesti lapsille vaarallisia esineitä sisätiloihin, mutta voiko sellaista oikeasti vaatia? Jotain isompaa hommaa tehdessään pitäisi käyttää ensin tunti kaikkien työkalujen sisään viemiseen ja taas kahvitauolta tullessa toinen tunti niiden takaisin työpaikalle raahaamiseen sen takia etteivät omalla pihalle luvatta tunkeutuneet naapurin lapset vain satuta itseään?
Mikseivät ne lapset voi yhtä hyvin leikkiä siellä omalla, lapsiturvallisella, pihalla?Lapset ovat hyvin sosiaalisia ihmisiä aikuisiin verrattuna. Ystävystyvät helposti muiden naapurien lasten kanssa ja luovat sosiaalisia suhteita keskenään. Aikuisilta tämä taito puuttuu, luoda sosiaalisia suhteita ikäistensä seurassa. Lapset leikkivät ja laajentavat reviriiään, kun ystäväpiiri heillä laajenee ja sosiaaliset taidot. Aikuisilla on paljon opittavaa sosiaalisten taitojen suhteen.
- Vapaamaalari
Lapset ovat hyvin sosiaalisia ihmisiä aikuisiin verrattuna. Ystävystyvät helposti muiden naapurien lasten kanssa ja luovat sosiaalisia suhteita keskenään. Aikuisilta tämä taito puuttuu, luoda sosiaalisia suhteita ikäistensä seurassa. Lapset leikkivät ja laajentavat reviriiään, kun ystäväpiiri heillä laajenee ja sosiaaliset taidot. Aikuisilla on paljon opittavaa sosiaalisten taitojen suhteen.
No ei osoita kovin kummosia sosiaalisia taitoja hyppiä luvatta naapurin pihalla keskisormi pystyssä...
Ja miten helvetissä tuo vastaus muka mitenkään liittyi tuohon esille ottamaani vastuu kysymykseen? - Kake Kaljottelija
Lääkkeitä pennuille! kirjoitti:
Heippa!
Vedin itteni narunjatkoksi mutta räkänokkapennut yhä elämöi!No älä vielä luovuta Kirsti. Kyl sä vielä jotain kehittelet tänne.
Tuu takaisin Kirsti.
Kyllä Kirsti tietää.
- Ei sirkkeliä portail
Lapset piristävät elämää pihoilla mukavasti. Ankeaa kun kaikki vain makaa sisällä turhautuneina alkoholi aina mielessä. Valittaa turhautuneena kaikesta vieroitusoireineen. (alkoholi).
Lapset ainoita jotka sentään vielä puhuvatkin muutenkin kuin valittavat naapurista.
Lapset eivät ole ongelma. Aikuiset taas ovat.
Pian niistä tulee samanlaisia kuin te. Siis lapsista. Älkää olko huolisssanne. - Lissukka vain
Jos mie olen maksanut oman asuntoni ja oman pihani,minulla on OIKEUS häätää OMASTA pihastani/alueestani kenet minä haluan.Minun ei ole pakko päästää tupaani ketään,ketä en halua.Oli ne sitten lapsia,tai aikuisia.On kuitenkin olemassa laki kotirauhasta.Metelöikööt vapaasti pihamaalla,kunhan eivät minun omalle tontilleni tule,kun olen kieltänyt. Kun olen oman maksetun alueeni aidannut,sinne ei ole kenelläkään ilman lupaani asiaa. Lasten äänet ja leikit pihamaalla ei minua häiritse.MUTTA minun omaa parvekettani ei tulla likaamaan ja repimään kukkiani yms. Joku tolkku on oltava ! Niin ja kukaan ei minun omaan pihaani jätä leikkikalujaan ym. tavaraa.Minulla on oikeus kotirauhaan tältä osalta. Ilman lupaa meno toisen tontille on rangaistava teko,sanoo lakikin. Minä soittasin poliisille asiasta,ilmoittaisin taloyhtiölle jne.
- Liisa verenpaine!
No nyt riehuu jo Liisakin. Koittakaa rauhoittua jo niiden pihalänttienne kanssa.
Armi suuttui. Liisa pauhaa. Ei siis enää mitään rauhaa. Hämmentäkää vaan lisää keittonne kauhaa. Ulkona sitä vaan riittää säätä lauhaa.
Unohtakaa ne lapset. Teiilähän harmaantuu jo hapset.
Lapset leikkii pihalla. Älkää ajatelko sitä vihalla.
Maaseudullakin oli ennen hyvä henki. Siellä laski tuhunua vain laiskotellen renki.
Isäntä seurasi vain koska olisi valmista mäski. Renkiä kiirehtimään käski.
Jne.............
- Päivänselvä tapaus.
KYSYMYKSESSÄ ON KOTIRAUHAN RIKKOMINEN.
Kehottaqisin tekemään rikosilmoituksen poliisille. Poliisin opn pakko
tutkia asia.
Rikosilmoituksen tekemisessä auttaa rikosuhripäivystys tmv organisaatio.
Myös kaupungilla on velvollisuus auttaa kansalaisia tuollaisissa asioissa,
olisko paikka nimeltään oikeuaputoimisto, en ole varma.- Psykolog Rex muldorf
Täysin turhaa houhotusta tuollainen. Ajanhukkkaa ja itsensä tressaamista suotta. Ei johda mihinkään.
Helpommalla pääsee kun on sovussa lasten kanssa. Ei ne pure ne lapset. Sanoisin että se johtuu omasta käytöksestä miten lapset teihin suhtautuu.
Teillä on vain syntynyt pakkomielle niistä lapsista. Unohtakaa se pakkomielteenne.
Tunnette syvää levollista rauhaa. Lasten äänet eivät enää häiritse pihalla. - Olet oikeassa !
Psykolog Rex muldorf kirjoitti:
Täysin turhaa houhotusta tuollainen. Ajanhukkkaa ja itsensä tressaamista suotta. Ei johda mihinkään.
Helpommalla pääsee kun on sovussa lasten kanssa. Ei ne pure ne lapset. Sanoisin että se johtuu omasta käytöksestä miten lapset teihin suhtautuu.
Teillä on vain syntynyt pakkomielle niistä lapsista. Unohtakaa se pakkomielteenne.
Tunnette syvää levollista rauhaa. Lasten äänet eivät enää häiritse pihalla.Muuten kuinka kauan veronmaksajat joutuvat elättämään sinua ? Sinähän kuolet viikossa kun ahkerat ihmiset lopettavat ruokkimasta sinua, eikö totta loinen ? Moraalittomuutesi on kalvanut sinut tunteettomaksi hirviöloiseksi, kuvottavaa.
- Parasiitit vihassa
Olet oikeassa ! kirjoitti:
Muuten kuinka kauan veronmaksajat joutuvat elättämään sinua ? Sinähän kuolet viikossa kun ahkerat ihmiset lopettavat ruokkimasta sinua, eikö totta loinen ? Moraalittomuutesi on kalvanut sinut tunteettomaksi hirviöloiseksi, kuvottavaa.
Mitä muuta loiselle kuuluu? Pahaoloko on? Helpottiko tuo vimmattu saraalloinen vihanpurkaus? Laukesitko. Kastuko pökät?
Menisitte joskus tuottavaan työhönkin.
Siis te loinen nimimerkillä "Olet oikeassa!" - Olet oikeassa !
Parasiitit vihassa kirjoitti:
Mitä muuta loiselle kuuluu? Pahaoloko on? Helpottiko tuo vimmattu saraalloinen vihanpurkaus? Laukesitko. Kastuko pökät?
Menisitte joskus tuottavaan työhönkin.
Siis te loinen nimimerkillä "Olet oikeassa!"Sinulla näyttää olevan paha ongelma, oletko neegeri vai vihervasuripaska? Sulla siis;
"Pahaolo? Vimmattu saraalloinen vihanpurkaus? Laukesitko. Kastuko pökät? Menisitte joskus tuottavaan työhönkin."
Jos et itse ymmärrä, kysy yhhuoraloisäidiltäsi asiaa...
HAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHH
Ps. Olet vakavasti sairas, ei kiinnosta. - Purkautuminen teillä
Olet oikeassa ! kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan paha ongelma, oletko neegeri vai vihervasuripaska? Sulla siis;
"Pahaolo? Vimmattu saraalloinen vihanpurkaus? Laukesitko. Kastuko pökät? Menisitte joskus tuottavaan työhönkin."
Jos et itse ymmärrä, kysy yhhuoraloisäidiltäsi asiaa...
HAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHH
Ps. Olet vakavasti sairas, ei kiinnosta.Kamalaa purkausta. Tunne-elämän ruttoa.
On se kummaa tuo pahaolo ja viha viattomia kohtaan. No kait se helpottaa kun saa purkautua tänne.
Siis te "Olet oikeassa". Purkaudu vain litänne jos se kerran helpotaa teitä. - Tri Neudroniz
Psykolog Rex muldorf kirjoitti:
Tunnette syvää levollista rauhaa. Lasten äänet eivät enää häiritse pihalla.Psykologi Rex Muldorf puhuu asiaa. Mukava että on henkisesti terveitä ja älykkäitäkin joskus kommentoimassa.
- hahahahah:)))))))))
Purkautuminen teillä kirjoitti:
Kamalaa purkausta. Tunne-elämän ruttoa.
On se kummaa tuo pahaolo ja viha viattomia kohtaan. No kait se helpottaa kun saa purkautua tänne.
Siis te "Olet oikeassa". Purkaudu vain litänne jos se kerran helpotaa teitä.On hyvä että olet lopuillasi, uusavutonpaska.
Sitten meidän ei tarttee enää elättää sinua verojen kautta ja kansa kiittää :)))))))))))))))))) - Analysoimme kuntoon
hahahahah:))))))))) kirjoitti:
On hyvä että olet lopuillasi, uusavutonpaska.
Sitten meidän ei tarttee enää elättää sinua verojen kautta ja kansa kiittää :))))))))))))))))))Meillä on teille hoito. Analyysimme mukaan tiedämme jo huolenne.
Tervetuloa vastaanotollemme te "hahahaha:"
Aloitamme teille hoidon.
Ystävällisesti ymmärtäen: Psykologi Muldorf
- Naapuri kyrsiiii....
Isäntä on aika läski. Hän laiskaa renkiä rientämään nyt käski. Miten mahtaa kehittyä se mäski. No isäntä on nyt puhunut. Lopetanpa vähäks aikaa laskut tuhunut.
On lisättävä tahtia. Toteltava isäntää mahtia. Juotava lohduksi sahtia.
Muuten menee safkat kahtia. Isäntä on nyt pomo. Enkä minäkään kyllä ole homo.
Isännän pylly on kyllä tuhti. Mutta multa on siinä mielessä loppu se puhti.
Isäntä laskee lujasti äänekästä pierua. Jumalauta että se reppii sielua.
Sais joskuskhan enemmän kupuunsa sitä nielua.......
Jatkuu seur.... komm....ehkä...ehkä ei.... - No entä sitten
Pienet ovat ketjun aloittajan huolet. Ei voi muuta kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.
- Inhottava riesa
Minä kyllä ajattelen, että ei ole pieni murhe jos lapset ramppaa MINUN pihassa jatkuvasti. Sama se jos kerran käyvät, mutta isoksi haitaksi muodostuu, kun aina tulevat sotkemaan ja riehumaan. Jättävät lelunsa ja sotkevat sekä pilaavat istutukset sekä kukkapenkit.
Ei ole lasten omaa syytä vaan lepsujen, laiskojen, välinpitämättömien ja tollojen lasten vanhempien. Olen itse kasvattanut lapseni niin, että ohjeistin: Naapureiden pihoille, portaille ja terasseille ei saa mennä kuin vain kutsuttuna. Lapset ymmärsivät ja kunnioittivat naapureiden reviiriä ja rauhaa. Onneksi melkein kaikki muutkin perheet olivat yhtä fiksuja. Vain yksi poika kävi satunnaisesti aivan vain pientä ilkeyttä harjoittamassa yksin ja jäi monta kertaa kiinni tihutöistään, mutta tuo olikin tapaus johon pojan äiti ei meinannut millään saada "otetta".
Miksi nykyvanhemmat eivät laita kullanmuruilleen mitään sääntöjä ja neuvoja yhteisöasumisesta? Katsotaan vain kun lapset kävelee naapurin kukkapenkin poikki toistuvasti tai oikaisevat pihojen läpi. Ilkeyttä? Tyhmyyttä? Piittaamattomuutta? Ei ennen ollut noin kuritonta menoa! - Asuntoyhtiön se on
Inhottava riesa kirjoitti:
Minä kyllä ajattelen, että ei ole pieni murhe jos lapset ramppaa MINUN pihassa jatkuvasti. Sama se jos kerran käyvät, mutta isoksi haitaksi muodostuu, kun aina tulevat sotkemaan ja riehumaan. Jättävät lelunsa ja sotkevat sekä pilaavat istutukset sekä kukkapenkit.
Ei ole lasten omaa syytä vaan lepsujen, laiskojen, välinpitämättömien ja tollojen lasten vanhempien. Olen itse kasvattanut lapseni niin, että ohjeistin: Naapureiden pihoille, portaille ja terasseille ei saa mennä kuin vain kutsuttuna. Lapset ymmärsivät ja kunnioittivat naapureiden reviiriä ja rauhaa. Onneksi melkein kaikki muutkin perheet olivat yhtä fiksuja. Vain yksi poika kävi satunnaisesti aivan vain pientä ilkeyttä harjoittamassa yksin ja jäi monta kertaa kiinni tihutöistään, mutta tuo olikin tapaus johon pojan äiti ei meinannut millään saada "otetta".
Miksi nykyvanhemmat eivät laita kullanmuruilleen mitään sääntöjä ja neuvoja yhteisöasumisesta? Katsotaan vain kun lapset kävelee naapurin kukkapenkin poikki toistuvasti tai oikaisevat pihojen läpi. Ilkeyttä? Tyhmyyttä? Piittaamattomuutta? Ei ennen ollut noin kuritonta menoa!No jo on rouvalla pienet murheet.
pieni huomautus lisäksi: Asuntoyhtiöissähän ei ole omaa pihaa.
Se on asuntoyhtiön piha. Hallintaoikeus voi olla, jos niin on yhtiökokouksessa päätetty.
- 11111111111111
Mä tarjoon lapsille röökii niin ne rauhottuu.
- Taatanan patkapullut
Taatana kakt talitietta patkansi minun poltttaille...taatana vie kuiten...
- Narturos kurturos
Kokemuksesta voin sanoa, että paskamaisimmat naapurit ovat lestoja. Penskoja munitaan niin paljon, että kukaan ei ehdi niitä perään kattoa tai edes jonkinlaisia käytöstapoja opettaa. Mitään kunnioitusta ei ole naapurin yksityisyyttä kohtaan, varsinkaan jos se naapurin reppana ei ole lesta.
Ja miksi ne pikku pirut eivät mene edes säädylliseen aikaan nukkumaan?- jonpetterstenild
Lisäksihän lestapennut kasvatetaan usein katsomaan nenänvartta pitkin sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole uskossa. Nää lapset kasvatetaan myös kiduttamaan eläimiä ja kiusaamaan toisia ja liittoutumaan keskenään. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta periaatteessa yleensä pahoja ihmisiä aikuisiälle asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697