Miehen riittämättömyyden tunne

Legally blonde

Olen 30-vuotias, urallani menestynyt akateemisesti koulutettu nainen, jonka biologinen kello alkoi juuri tikittää. Olen ahkeralla työlläni ja joillakin fiksuilla sijoituksillani onnistunut luomaan itselleni taloudellisesti vakaan tilanteen ja kerryttämään aika mittavan varallisuudenkin. Olen hyvin määrätietoinen, itsevarma ja klassisella tavalla kauniskin.

Viehätyn erittäin älykkäistä, syvällisistä, luonteeltaan rauhallisista, aavistuksen 'nörteistä', vastuuntuntoisista ja urheilullisista miehistä. Kohdatessani nämä minua kiehtovat ominaisuudet omaavan miehen minulle on tapahtunut useammin kuin kerran se, että miehen itsetunto 'lopahtaa'. Mies siis alkaa kokea riittämättömyyttä, eikä uskalla ryhtyä parisuhteeseen kanssani.

En oikein tiedä mitä minun kannattaisi tehdä. Ihastun todella harvoin keneenkään mutta, jos ihastun olen tosi suora ja avoin, enkä osaa mitenkään laskelmoida tai yrittää olla 'coolimpi'. Se ei vaan oikein sovi luonteelleni. Tämä ilmeisesti yhdistettynä tiettyihin demografisiin faktoihin säikäyttää ihannemieheni pois.

33

2418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimoni ainakin jätti kertomatta rahoistaan eikä toisaalta tiennyt millaiseen kultakaivokseen minä tulisin menemään 10 vuoden kuluttua.

Tarinamme alkoi öiseltä kujalta, josta päädyimme lämpimien vällyjen väliin. Enemmän tunnetta & vähemmän laskelmointia ja silti tätä on kestänyt yli 30 vuotta.

• vasemmistoanarkisti

Älykkyys ja palkkatyö eivät nykyisessä muodossaan sovi yhteen. Lopeta siis paskanpuhuminen ja valitse jompikumpi.

Toki kriteerisi vaikuttavat siltä, että olet yksi palstan lukuisista trollaiesta.

• Ikäviä uutisia

Alat olemaan ikääntynyt. Kiinnostavuutesi kumppanina on alkanut jo huveta. Havittelemasi korkeatasoiset miehet ovat jo varattu tai jo toista kierrostaan aloittamassa. Kolmekymppisellä naisella alkavat jo rypyt muodostua silmien ja nenän ympärisöön. Miehellä vastaavat lisäävät vain charmia. Valitan. Olet myöhässä.

• [t]

Itse näen aloittajan viestin täynnä ristiriitoja. Miksi tunnolliset, rauhalliset 'nörtit' välittäisivät jostain statukseen liittyvistä? Ehkä kyseessä on joku miessukupuolen resessiivinen geeniominaisuus tai taustalla on aloittajan omaa erinomaisuuttaan korostava käytös, mutta hieman oudolta kuulostaa.

Jos haet seuraa edes hieman oman 'tasopiirisi' sisältä, niin kuvittelisin että ko. ongelmia ei pitäisi pahemmin seurata. Seurustelkaa ihmisinä eikä minään saavutuspokaaleina.

• 6+17

Haisee trollilta. Jos olet akateemisesti koulutettu, niin olet ehtinyt olemaan opintojen jälkeen työelämässä maksimissaan muutaman vuoden.

Kukaan ei pääse suoraan koulun penkiltä huipulle. Siihen tarvitaan uran rakentamista ja vähintään vuosien kokemus. Et ole voinut olla rahakkaissa hommissa pitkään. Ainoastaan ehkä lääkärit tienaavat kohtuullisesti heti valmistumisen jälkeen, jos tekevät todella paljon päivystyksiä. Silläkään ei vielä muutamassa vuodessa kasaa mittavaa varallisuutta.

Mikähän tämä mittava varallisuus on? Ei kolmekymppinen ole sijoittamalla voinut vielä kovin isoa varallisuutta ehtiä hankkimaan ja äärimmäisen harvalta yrittäjältäkään se onnistuu noin nuorena.

Ehkä tässä puhutaan muutamasta kymmenestä tuhannesta tai yli sadasta tuhannesta, joka ei vielä ole mikään mittava omaisuus. Tai sitten olet saanut perintöä.

Juttusi on täynnä ristiriitoja.

• ......

Miten niin olisi ehtinyt olemaan töissä vain muutaman vuoden? Jos aloittaa yliopistossa 18-19-vuotiaana, tutkinnon suorittamisen mediaani 6-7 v., voi olla työelämässä 24-vuotiaana. Itse valmistuin 22-vuotiaana.

• 6+17
        ...... kirjoitti:

Miten niin olisi ehtinyt olemaan töissä vain muutaman vuoden? Jos aloittaa yliopistossa 18-19-vuotiaana, tutkinnon suorittamisen mediaani 6-7 v., voi olla työelämässä 24-vuotiaana. Itse valmistuin 22-vuotiaana.

Lukiosta valmistutaan sinä vuonna, kun täytetään 19 tai 20, riippuen käydäänkö se kolmessa vai neljässä vuodessa. Opinnot aloitetaan aikaisimmillaan vasta seuraavana syksynä, joten ikää on silloin vähintään 19 tai korkeintaan pari kuukautta vaille. Todennäköisempää on, että opinnot aloitetaan vähän myöhemmin, kun ei vältämättä heti päästä sisään oppilaitokseen, ollaan ensin töissä tai miehet armeijassa.

Jos opinnot suoritetaan tuossa 6-7 vuodessa, on ikää yleensä 26-27, kun päästään työelämään.

Työelämässä voi olla 24-vuotiaana, mutta se tarkoittaa n. 6 vuotta tuohon kolmekymppiseen mennessä. Se on lyhyt aika. Ei siinä vielä pääse huipulle. Voi olla jo edennyt ihan hyvään asemaan ja hyvät tulot, mutta ei kukaan kasaa omaisuutta noin nopeasti. Jos sijoittamalla meinaa saada paljon rahaa, niin tarvitaan alkupääomaa ja sen hankkimiseksi pitää käydä vuosia hyväpalkkaisessa työssä.

• 6+17 kirjoitti:

Lukiosta valmistutaan sinä vuonna, kun täytetään 19 tai 20, riippuen käydäänkö se kolmessa vai neljässä vuodessa. Opinnot aloitetaan aikaisimmillaan vasta seuraavana syksynä, joten ikää on silloin vähintään 19 tai korkeintaan pari kuukautta vaille. Todennäköisempää on, että opinnot aloitetaan vähän myöhemmin, kun ei vältämättä heti päästä sisään oppilaitokseen, ollaan ensin töissä tai miehet armeijassa.

Jos opinnot suoritetaan tuossa 6-7 vuodessa, on ikää yleensä 26-27, kun päästään työelämään.

Työelämässä voi olla 24-vuotiaana, mutta se tarkoittaa n. 6 vuotta tuohon kolmekymppiseen mennessä. Se on lyhyt aika. Ei siinä vielä pääse huipulle. Voi olla jo edennyt ihan hyvään asemaan ja hyvät tulot, mutta ei kukaan kasaa omaisuutta noin nopeasti. Jos sijoittamalla meinaa saada paljon rahaa, niin tarvitaan alkupääomaa ja sen hankkimiseksi pitää käydä vuosia hyväpalkkaisessa työssä.

Trolli tai ei, ap:n aiheesta voi keskustella. Sehän täällä on tarkoitus.

Nuorella voi olla merkittävää varallisuutta useastakin eri syystä. Hiljan 38-vuotiaana kuollut Janne Niska on yksi esimerkki. Rovion ja Supercellin omistajat toinen.

Nuorella sinkulla pääomaa kertyy paljon nopeammin kuin perheellisellä, koska menoja ei parhaassa tapauksessa ole juuri ollenkaan. Asua ja syödä voi vanhempien luona ja omaan asuntoon saa heiltä vähintäänkin takauksen. Auto on rekisterissä vanhempien, mutta kilometrikorvaukset tulevat lapselle.

Akateeminen ura alkaa monesti jo vuosia ennen valmistumista. Nainen säästää pari vuotta jotka mies töhrii pahimmillaan intin ja pääsykokeiden kanssa. Määrätietoinen pääsee sisään yliopistoonkin heti lukion jälkeen ja opinnot etenevät nopeasti työssäkäynnistä huolimatta.

• w2 3244t5t ttt
        6+17 kirjoitti:

Mutta on poikkeuksia, jotkut suorittaa yliopiston 3-4 vuodessa

• 6+17
        pelimiehen_kaveri kirjoitti:

Trolli tai ei, ap:n aiheesta voi keskustella. Sehän täällä on tarkoitus.

Nuorella voi olla merkittävää varallisuutta useastakin eri syystä. Hiljan 38-vuotiaana kuollut Janne Niska on yksi esimerkki. Rovion ja Supercellin omistajat toinen.

Nuorella sinkulla pääomaa kertyy paljon nopeammin kuin perheellisellä, koska menoja ei parhaassa tapauksessa ole juuri ollenkaan. Asua ja syödä voi vanhempien luona ja omaan asuntoon saa heiltä vähintäänkin takauksen. Auto on rekisterissä vanhempien, mutta kilometrikorvaukset tulevat lapselle.

Akateeminen ura alkaa monesti jo vuosia ennen valmistumista. Nainen säästää pari vuotta jotka mies töhrii pahimmillaan intin ja pääsykokeiden kanssa. Määrätietoinen pääsee sisään yliopistoonkin heti lukion jälkeen ja opinnot etenevät nopeasti työssäkäynnistä huolimatta.

Yrittäjillä voi olla varallisuutta jo melko nuorena, mutta työuraa luomalla sitä ei yliopiston käynyt ehdi vielä luomaan tuossa iässä.

Aiheesta voi toki keskustella. Olen itsekin valmistunut yliopistosta melko nopeasti ja pääsin ihan hyvään työhön. Aloittajan tarina kuulostaa mahdolliselta vain jos hän on saanut perintöä tai muuten merkittävän alkupääoman lahjana.

Jos aloittaja olisi tehnyt kaiken oikein, kuten sinä kuvasit, ja säästänyt joka pennin, niin voisin uskoa, että hänellä olisi pieni velaton kerrostaloasunto.

• 6+17
        w2 3244t5t ttt kirjoitti:

Mutta on poikkeuksia, jotkut suorittaa yliopiston 3-4 vuodessa

Totta. Voisin lisätä, että Suomen nuorin tohtori taisi väitellä n. 20-vuotiaana. Nyt aloittajalla olisi hyvä tilaisuus astua esiin ja kertoa tarkasti miten hän on onnistunut pääsemään niin pitkälle niin nuorena.

Sillä voitaisiin laittaa piste näille epäilyille.

• 2+19
        6+17 kirjoitti:

"Jos olet akateemisesti koulutettu, niin olet ehtinyt olemaan opintojen jälkeen työelämässä maksimissaan muutaman vuoden."

"Työelämässä voi olla 24-vuotiaana, mutta se tarkoittaa n. 6 vuotta tuohon kolmekymppiseen mennessä."

Muutama tarkoittaa yleensä 3-4.

"Lukiosta valmistutaan sinä vuonna, kun täytetään 19 tai 20, riippuen käydäänkö se kolmessa vai neljässä vuodessa."

Lukion voi suorittaa myös kahdessa vuodessa. Peruskoulun voi aloittaa 6-vuotiaana.

• 6+17
        2+19 kirjoitti:

"Jos olet akateemisesti koulutettu, niin olet ehtinyt olemaan opintojen jälkeen työelämässä maksimissaan muutaman vuoden."

"Työelämässä voi olla 24-vuotiaana, mutta se tarkoittaa n. 6 vuotta tuohon kolmekymppiseen mennessä."

Muutama tarkoittaa yleensä 3-4.

"Lukiosta valmistutaan sinä vuonna, kun täytetään 19 tai 20, riippuen käydäänkö se kolmessa vai neljässä vuodessa."

Lukion voi suorittaa myös kahdessa vuodessa. Peruskoulun voi aloittaa 6-vuotiaana.

Näillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Katso minun edellinen viesti:

"Totta. Voisin lisätä, että Suomen nuorin tohtori taisi väitellä n. 20-vuotiaana. Nyt aloittajalla olisi hyvä tilaisuus astua esiin ja kertoa tarkasti miten hän on onnistunut pääsemään niin pitkälle niin nuorena.

Sillä voitaisiin laittaa piste näille epäilyille. "

Poikkeuksia on aina olemassa. Wikipedia kertoo, että on lapsineroja, jotka ovat saaneet kandin paperit yliopistosta ennen teini-ikää. Esimerkiksi parikymppiset tohtorit ovat selvästi lottovoittajia harvinaisempia erikoistapauksia.

Vaikka aloittaja olisi ollut melkein kymmenen vuotta työelämässä, niin en oikein usko, että hän olisi Suomessa uraa luomalla ja palkkatuloista sijoittamalla luonut merkittävää omaisuutta. Aloittaja voisi itse kertoa tarinansa, niin ei tarvitsisi väitellä. Minä olen esittänyt ihan järkevät faktat ja täällä vain väännetään siitä onko aloittaja voinut olla 6 vuotta vai pari vuotta enemmän työelämässä. Sillä ei ole merkitystä.

• w2 3244t5t ttt
        6+17 kirjoitti:

Totta. Voisin lisätä, että Suomen nuorin tohtori taisi väitellä n. 20-vuotiaana. Nyt aloittajalla olisi hyvä tilaisuus astua esiin ja kertoa tarkasti miten hän on onnistunut pääsemään niin pitkälle niin nuorena.

Sillä voitaisiin laittaa piste näille epäilyille.

Ai niin kuin vuodessa, miten ei ollut päälekkäis kursseja miten löysi luokkiin mitä ihmettä? Haiskahtaa huijaukselta iluminaatti

• hkjhkkjj

Trolliin kannattaa laittaa joku negis juttukin niin menee paremmin läpi. Esim klassisen kaunis, varakas, mutta jalkasilsainen kuulostaa luontevammalta :)

• ihanaa&mahtavaa

Odotan kiihkeästi, mitä pörssiyhtiön johtajaksi ja alfa-naaraaksi itseään tituleeraava Kympin Nainen opastaa aloittajalle. Onhan tämä aivan mahtavaa, kun Aller-median alaluokkainen Suoli24 alkaa kerätä ihkaoikeaa jetsetiä. Kyllä tässä amikset ja landepaukut on täpinöissään, kun tämmööttees leidejä täällä. Myö uskotaan mitä vaan! Onko diamangista tiarat ja saföörinä Jamesi?

• khbrd

Itse tapailen yhtä äärimmäisen kaunista naista ja koen toisinaan riittämättömyden tunnetta, mutta omalla kohdallani siitä selviämiseen auttaa kaikkein parhaiten vain se, että nainen oikeasti uudestaan ja uudestaan kertoo että ihan oikeasti on kiinnostunut minusta ja haluaa viettää aikaa kanssani.
      Kai sitä on vain vaikea uskoa todeksi välillä, mutta kyllä pystyn ja haluan alkaa hänen kanssaan parisuhteeseen.

Eli vinkiksi osaan sanoa vain, että älä todellakaan esitä coolia tai muutenkaan mitään muuta kuin olet. Yritä olla kasaamatta hänelle paineita. Älä liikaa korosta noita asioita mitä odotat mieheltä. Vaikka esim. itsekin koen kyllä olevani älykäs ja hyvinkin syvällinen, mutta jos niitä ominaisuuksia liikaa korostetaan, niin tulee sellainen olo että olenko sittenkään tarpeeksi kyseisenlainen.

Jos kerran olet hänestä kiinnostunut, niin kai pidät häntä sitten myös tarpeeksi älykkäänä, joten turha kasata hänelle paineita siitä että odotat miehesi olevan tosi älykäs tai jotain. Anna hänen vain olla oma itsensä, niin kuin varmaan annatkin. Oletan ettet myöskään vaadi häneltä sitä että hänen pitäisi onnistua samalla tavalla keräämään varallisuutta kuin missä itse olet onnistunut. Kannattaa korostaa noita asioita jotenkin, että hän tietää olevansa hyvä sellaisenaan etkä odota häneltä mitään enempää.

Ja tärkein on tosiaan se, että muistat uudestaan ja uudestaan korostaa sitä että olet ihan aidosti hänestä kiinnostunut ja haluat viettää hänen kanssaan aikaan. Monen voi olla sitä niin vaikea oikeasti uskoa.

• Ruusunnuppu_3

Kehu miehiä. Ei tarvitse valehdella, kerro vaan kauniisti ja rehellisesti, että pidät heistä ja miksi pidät heistä.

Kyllä sen riitämättömyyden tunteen tulisi kadota, jos seurustelukumppani kertoo, kuinka ihana toinen on, kuinka kivat hänen jutut on, kuinka hienoa, että hän onnistuu töissä/koulussa jne.

Olen itsekkin 30 v nainen ja olet harmitellut , kuinka vähä kauniita sanoja olen miehille sanonut. Meidät on jotenkin opetettu niin, että vain miehet kehuu naisia mutta voimmehan mekin pyytettömästi kehua miehiä.

Ja turha rehvastelu ja vertailu kannattaa jättää, siitä tulee vain pahamieli kaikille.

• jou80

Nainen on kuin varjo: jos seuraat häntä, pakenee hän sinua, ja jos pakenet häntä, niin hän seraa sinua.

• haluan hauskanNaisen

Taidan sopia kuvaukseesi. Tämä on vain minun, yhden henkilön mielipide, mutta syystä tai toisesta en kaipaa samoja ominaisuuksia naisessa kuin mitkä itselläni ovat. Olen älykäs ja syvällinen mutta vastapainoksi haluan sellaisen söpön, enintään vähän keskivertoa älykkäämmän ja hauskan naisen. Sellaisen kanssa haluaisin viettää loppuelämäni!

Kaksi syvällistä ihmistä ajautuvat nopeasti pohtimaan liian synkkiä asioita ja kaksi älykästä kilpailemaan älykkyydellään koska luultavasti molemmat pitävät sitä tärkeimpänä ominaisuutenaan koska ovat tottuneet olemaan luokkansa parhaita pienestä pitäen.

Enpä taida olla yksin tämän mielipiteeni kanssa kun katsoo millaisia naisia useat menestyneet miehet haluavat. Älykkään naisen kannalta on todellakin harmillista etteivät paperilla hyvät vastinparit haluakaan näitä naisia. Otan osaa kaikki te akateemiset naiset jotka tästä joutuvat kärsimään.

• Legally blonde

Kiitos paljon viesteistänne, minun ei ollut tarkoitus provosoida tai rehvastella näilllä varallisuuteen liittyvillä seikoilla. Ne ovat vain nyt yksi väistämätön fakta ja sivujuonne tässä kokonaisuudessa - joten kiltit älkää nyt takertuko moiseen. Olen vaan aika sinnikäs ja yritteliäs, jonka myötä nettovarallisuuteni on hyvin reippaasti plussanpuolella, ei sen ihmeempää. Se osittain johtuu siitä, että ollut todella ahkera ja kova tekemään töitä - pääsin yliopistoon heti lukion jälkeen ja sain kahdet maisterin paperit vähän päälle parikymppisenä. En elellyt millään opintotuilla, vaan tein koko opintojeni ajan töitä. Elin kurinalaisesti ja tein joitakin sijoituksia sekä muita taloudellisia ratkaisuja, jotka osoittautuivat onnistuneiksi. Syytä kadehtimiseen ei siis ole, sillä tällä kaikella on ollut hintansa... Ehkäpä juuri se, että näennäisesti vaikutan liian itsenäiseltä ja omanarvontuntoiselta, joka on poistyöntävää. Pohjimmiltani olen kuitenkin ihan 'tavallinen' nainen, jolla on ihan tavallisia unelmia perheestä ja onnellisesta parisuhteesta.

• menestynyt mies

Hyvin itsenäinen nainen ei todellisuudessa tarvitse miestä eikä siten herätä miehistä suojeluviettiä. Mies haluaa tuntea itsensä tärkeäksi, sitä sinä et pysty miehelle tarjoamaan. Se mitä tarjoat, korkea ammatillinen status, ei montaa miestä liikuta juurikaan.

Ole ylpeä siitä mitä olet saavuttanut, minustakin on hienoa että olet menestynyt nuori nainen, mutta miehistä mielenkiintoani se ei herätä. Haluan naisen joka on minusta ylpeä.

• 8+18

Eikö se olisi vielä hienompaa, että itsekin menestynyt nainen on miehestään ylpeä? Miksi älykäs ja menestynyt nainen ei muka voisi arvostaa miestä? Kaikkia ammatteja arvostaen seuraava kommentti: kaupan kassan tai siivoojan silmissä lähes kuka tahansa mies voi näyttää menestyjältä, kunhan on töissä. Luulisi miehen itsetuntoa hivelevän, että oikeasti tasokas nainen haluaa juuri hänet, koska sitä asemaa ei voi kuka tahansa saada.

• ideaali ja todellisu

Niin.. olet oikeassa, tavallaan. Esittämäsi maailmankatsomus on sellainen jollainen toivoisimme maailman olevan. Oikeudenmukaisessa maailmassa miehet haluaisivat puolisoikseen ahkeria ja älykkäitä naisia. Naiset puolestaan suosisivat kunnollisia, luotettavia, mukavia ja rehellisiä miehiä.

Todellisessa maailmassa miehet haluavat ulkoisesti viehättävän, suht nuoren naisen joka on älykkyydeltään jossain keskimääräisen tuntumassa. Naiset taas himoitsevat miehiä jotka ovat hyviä supliikiltaan, ainakin suht komeita jotta kaverit tulevat kateellisiksi ja menestyneitä joka tarkoittaa yksinomaan rikkautta, koska miehen rahoilla voi ostaa kaikkea kivaa itselleen.

• Joo ei EVVVVVK!

Monenko nussima olet? Jos et ole neitsyt, niin ei kiinnosta. Ja vanhakin olet, vain 15 vuotta itseäni nuorempi -> ei kelpaa. Yliopistossa naisten päät täytetään feministihuuhaalla eikä mitkään tohtorin pahvit naiselle sovi, ei niistä tule ensimmäisenä seksi mieleen -> ei kiinnosta.

• Tuttu tilanne

Aloittaja voisi pitää pienempää suuta omista ansioistaan ja paljastaa myös joitain heikkouksiaan. Tiedätkö itse, mitä sinulta puuttuu, että voisit juuri häntä tarvita? Anna miehen tajuta kaikinpuolinen erinomaisuutesi itse ja vasta sitten, kun hän jo uskoo olevansa sinulle tarpeellinen.

• nuorimies134567

Olen kuvailemasi älykäs, syvällinen, luonteeltani rauhallinen, aavistuksen "nörtti", vastuuntuntoinen ja (joissain määrin) urheilullinenkin mies. Mutta tuo
      "Olen ahkeralla työlläni ja joillakin fiksuilla sijoituksillani onnistunut luomaan itselleni taloudellisesti vakaan tilanteen ja kerryttämään aika mittavan varallisuudenkin. Olen hyvin määrätietoinen, itsevarma ja klassisella tavalla kauniskin. " ei sytytä minua. Se johtuu siitä, että arvostan muita asioita. En arvosta naisissa (enkä sen enempää miehissäkään) mittavaa varallisuutta. Sopivissa määrin itsevarmuus on hyvä asia, kunhan se ei mene itsekkyyden puolelle. Niin, enkä pidä niinkään "klassisella tavalla kauniista" naisista, vaan enemmänkin söpöistä ja mahdollisesti sopivasti "rähjäisistä" ja/tai ehkä jollain tapaa erottuvista.

• habla.

Empä usko, että siinä miehen itsetunnosta on kysymys.. Vaikutat vain juuri sellaiselta pinnalliselta akateemiselta ura ihmiseltä, joihin ei monellakaan ole halua sekaantua.
      Ravintolaillallisia, korrektia käytöstä, nipottamista ym paskaa. Mies tarttee maanläheisen naisen, joka osaa kokata ja siivota, eikä puhu liiaksi kirjakieltä..Kyllä ne vaimon omat pienillä kätösillään rakkauden intohimolla laittamat pöperöt ja puhdas koti lämmittää miehen mieltä.

• Kermaperse

Aika perinteistä nauskuvaa maalailet mies hyvä. En kyllä itselleni ottaisi sellaista miestä, joka olettaisi minun passaavan ja puunaavan asuntoa. Mies voisi osoittaa rakkauttaan vaimollensa ulkoistamalla siivouspalvelut. Sitten jäisi enemmän aikaa vaikka laittaa hyvää ruokaa yhdessä ja rakastella. :)

• Entä muut syyt?

Mistä tiedät että ne miehet katoavat nimenomaan siksi että tuntevat alemmuudentunnetta? Onhan niitä syitä kymmeniä muitakin.

Ehkä miehet huomaavat, ettet olekaan heidän tyyppisensä nainen.
      He ovat tavanneet jonkun kiinnostavamman.
      Ette halua elämältä samoja asioita.
      Elämänarvonne ovat erilaiset.
      Et vietätä heitä ulkoisesti.
      Pädet ja päsmäröit ihan liikaa ja miehen kiinnostus lopahtaa.
      Tunnut kuivakalta ja kylmältä ja mies etsii rennompaa ja mukavampaa naista.

Jne. jne. jne.

Vaikka pidät itse itseäsi huippunaisena, ei se tarkoita että olisit kaikkien miesten silmissä joku ykkösvalinta.

• NörttiMies

Näin nörttimiehenä voin sanoa, etteivät uralla menestymiset ja taloudelliset ansiot ehkä ole niitä asioita, jotka tavoittelemasi mies arvostaa. Tarkennan heti alkuunsa, että niissä ei ole mitään vikaa, mutta mukavat "nörtit" eivät niitä erityisesti arvosta ihmisessä.

Päin vastoin nörtit ovat useimmiten kiinnostuneita jostain marginaali-ilmiöstä - ja vielä useimmiten sellaisesta, jolla ei rahoiksi lyö. Uskoisin, että monelle nörtille raha-asiat eivät ole oikeastaan tärkeitä, joskin esim. IT-ammattilaiselle sitä helposti tulee ikään kuin sivutuotteena. En halua nyt korostaa tätä rahakysymystä, mutta se vain väkisinkin nousee tekstissäsi esille. Jos olisin itse kirjoittanut vastaavan aloituksen, en todennäköisesti olisi edes maininnut uraa ja rahaa. Olisin voinut ehkä sanoa pitäväni työstäni.

Siis... ehkä pohjimmiltaan siis on kyse siitä, että olet ahkeruudellasi ja elämänkokemuksellasi (kai 30-vuotiaasta näin saa sanoa?) kehittänyt sellaisia luonteenpiirteitä, joita hakemasi kaltaiset miehet vierastavat? Saatat olla esimerkiksi (positiivisella tavalla) aggressiivinen tai puheissasi liian suora. Huomaa, että ikäluokkasi nörtit eivät ole Facebook-ajan hipsterityyppejä, vaan heidän nörtteytensä on todennäköisimmin aikanaan aiheutunut enemmän tai vähemmän suoranaisesti sosiaalisten taitojen heikkoudesta. Vastaavasti rauhalliset ja kiltit ihmiset yleisesti ottaen vierastavat hyökkääväksi kokemiaan ihmisiä. Lähes jokaista nörttimiestä on aikanaan hakattu peruskoulussa, mistä syystä huonohko itsetunto kuuluu miltei poikkeuksetta kuvaan.

Suoraan sanoen siis: oletko ajatellut, että luonteenpiirteesi yksinkertaisesti aiheuttaa ristiriidan suhteessa ihannemieheesi?

Ehkä voisit pohtia, millä tavalla voisit toimia "pehmeämmin"? En sano, että sinun pitäisi teeskennellä, mutta voit pyrkiä korostamaan itsesi hellää puolta ja antaa hiljaisemmalle osapuolella ikään kuin tilaa edetä suhteeseen enemmän omassa tahdissaan. Hyvänä puolena mainittakoon, että nörttimiehet eivät välitä "cooliudesta" - hehän ovat itse aikanaan olleet varsinaisia epäcooliuden ruumiillistumia!

• Dicken

Tarviit kyl miehen, jolla on tarpeeksi munaa...

• Myöskin akat.N

Ehkäpä se pelottavin syy löytyy tuosta sinun ensimmäisestä lauseestasi. Varmasti sinulle löytyy ottajia, juuri tuosta kohderyhmästä mitä olet etsimässä. He kuitenkin ovat fiksuja miehiä ja haluavat tehdä älykkäitä ratkaisuja. Siksi täysillä etenevä lapseton 30-vuotias vetää jarrut päälle. Teidän pitäisi aloittaa ystävyyspohjalta ja edetä hitaammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      32
      11566
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      61
      4151
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      139
      3410
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      227
      2715
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      130
      2432
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1909
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      349
      1286
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      71
      1115
    9. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      2
      1038
    10. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      977
    Aihe