Ettekö ajattele ilmastonmuutosta tai ilmakehän vaurioitumista? Itselläni on polkupyörä. Luonto pysyy kunnossa, samoin minä. Ja välttäkää sitä turhaa rilluttelu ajelua, sekä auton tyhjäkäyntiä. Siinä säästätte polttoainetta ja etenkin luontoa.
Autoilu on muutenkin vaarallista, kuten kolarikuolemiin johtavista tilastoista voi todeta.
LOPETTAKAA AUTOILU SAASTUTTAJAT!
57
310
Vastaukset
- Umpihankipyöräily
Pistäpä pipo päähän seuraavalla kerralla, kun pyöräilet pakkasessa, ettei pipi pahene päässäsi
- Da?
Kotona oleminen on vaarallisempaa kuin autoileminen. Kotona kuolee vuosittain huomattavasti enemmän väkeä kuin auto-onnettomuuksissa. ;-)
Niin kauan kun autoilulle ei ole kunnon vaihtoetoa hipsteri saa ihan vapaasti vaatia mitä tahansa. Autoilu jatkuu. Kehittäisi sitä vaihtoehtoa eikä mesoisi netissä...
- lopeta ittes vaan
Ilmastonmuutos on huijausta, ilmakehän otsonikerros on päinvastoin korjaantunut cfc yhdisteiden käytön loppumisen seurauksena.
Senkun ajelet pyörälläsi mutta älä tyrkytä tapojasi muille.
Kallis polttoaine pitää kyllä huolen siitä ettei sitä turhaa ajelua harrasta juuri kukaan. Uusissa autoissa on sammutusautomatiikka jolloin sitä joutokäyntiäkään ei tule ja kehittynyt moottoritekniikka alentaa niin kulutusta kuin päästöjäkin joka koostuu lähes yksinomaan hiilidioksidista eikä mistään oikeista myrkyistä kuten ennen katalysaattoriaikaa jolloin käytettiin jopa lyijyllistä bensiiniä, dieselit puski mustaa nokista savua ym.
Liikenne Suomessa on nykyään hyvin turvallista verrattuna esim. 70-lukuun jolloin liikenteessä kuoli tuhansia. Nykyisin sen sijaan pelkästään tapaturmat aiheuttavat enemmän kuolemia kuin liikenne, liukastumisissa loukkaantuu enemmän ihmisiä kuin liikenteessä ym. Mikset huolestu noista asioista?!- 532
Ei noita uusia sammuvia autoja kovin monella viel ole. Liukastuminen jäällä ei vaikuta luontoon!!
- tervemenoa heti!
Kyllä tuollaisen valistuneen hipsterin pitäisi olla siellä missä saastutetaan oikeasti, eli Kiinassa. Kiinassa sinun pitäisi olla valistamassa ja vaatimassa saastuttamisen lopettamisen puolesta. Ei pieni Suomi vaikuta ilmastoon vaikka täällä lopetettaisiin kaikki autoilu ja tehtaat laitettaisiin kiinni.
- -_-
Ihminen on luotu kävelemään. Kyllä minä kannatan ennen vanhaan käytettyjä hevoskärryjä. Niillä pääsee paikasta a paikkaan b ilman bensoja sun muita kuluja. Nykyautoilusta jos väkisin täytyisi jotain hyvää löytää, niin sähköautot ovat erinomainen keksintö.
- Haittaaks se?
Mie romahan. Mitä jäbä duunaa? Ei tommone meinikileissön käy. Ei se maailma sillä tavalla pyöri että autoliikenne vaan loppuu. Kato ku niitä autoja tarvitaan liikkumiseen, niin ihmisten kuin tavaroiden. Sä voisit mennä kreaa paremman idiksen. Todellaki todellaki todellaki. Voi kuule ku mä en pysty sulle maalaisjärjeks muuttumaan. Sitähän sää kysyit?
- piiperö
Eih ja voih. Polkupyörä on valmistettu metallista jota louhitaan tuhoten luontoa ja riistäen alkuperäisasukkaita. Metallinjalostus vie valtavasti energiaa josta osa tuotetaan uusiutumattomilla energialähteillä. Tai valjastetuilla koskilla. Joissain osissa käytetään muovia jota valmistetaan öljystä. Samoin voiteluun käytetään öljypohjaisia tuotteita. Voiteluaineet voivat päästä ympäristöä tuhoamaan.
Onko pyöräsi valmistettu halpatyövoimalla? Miten voit olla varma työntekijöiden oikeuksista?
Entä sinä itse. Pyöräillessäsi tuotat hiilidioksidia ja metaania. Kun kulutat energiaa, sitä pitää jostain saada. Autoilu lisääntyy vuoksesi, ei ruokatarvikkeet kauppoihin itsekseen tule. Autoilla ne tuodaan. Entä mitä ruoan tuotanto saastuttaa...
Kannattaisi kävellä ilman kenkiä.- ddd.
Aun maatilalla, joten pärjäisin ilman autojen kauppaan tuomaa ravintoa. Pyöräni on ihan kuule suomessa valmistettu, joten oikeudet on kohillaan
- minä minä
ddd. kirjoitti:
Aun maatilalla, joten pärjäisin ilman autojen kauppaan tuomaa ravintoa. Pyöräni on ihan kuule suomessa valmistettu, joten oikeudet on kohillaan
Mites loput vajaa 6.000.000 ihmistä? Kaikki ei asu maalla vitun urpo
- WRE
Teitä viherpiipertäjiä surkeampia ihmisiä ei ole olemassakaan. Ilmastonmuutos on pelkkää huuhaata ja tyhmät ihmiset uskovat kaiken mitä uutisissa sanotaan.
Jos jotain oikeasti tarvitsee tehdä ympäristösyistä niin se on ihmisten määrän vähentäminen maapallolla. Itse en usko ilmastonmuutokseen enkä myöskään välitä ympäristöystävällisyydestä. Lumeton talvi ei myöskään ole mitenkään uusi asia vaan lumettomia talvia on ollut jopa ennen sinun syntymääsi. - viherpesu
Ja nyt kun on maailma pelastettu, kelpaa suhauttaa pattayjalle suihkukoneella, joka kuluttaa 4-5 l kerosiiniä jokaista matkustajaa ja jokaista 100 km kohti = edestakainen matka reilut 700 litraa polttoainetta per nuppi. Pakokaasupäästöt suoraan ilmakehän herkimpiin kerroksiin.
Ei nimittäin olisi ekä kerta, kun näin käy. Esim. HS kertoi 4-henkisestä egoperheestä, jonka pienensi vuotuista energiankulutustaan 200 kWh/a huonelämpötilaa laskemalla. Tätä saavutusta he meinasivat juhlistaa piipahtamalla Sydneyssä ja loppuvuodesta oli vielä tarkoitus piipahtaa keski-Euroopassa.
Ja on sitä nähty ämmiäkin, jotka pelastavat maailman käyttämällä biohajoavia roskapusseja, minkä jälkeen ei tarvi potea huonoa omaatuntoa jokavuotisesta Thaimaan matkasta.
700 litralla ajaa noin 10 tkm. - mopoilijakin
""Pyöräni on ihan kuule suomessa valmistettu, joten oikeudet on kohillaan""
Kerro äkkiä minkä merkkinen fillari sulla on niin ostan samanlaisen Suomessa valmistetun, niin pelastamme yhdessä maailman.
Ps. Se vähän ihmetyttää kun Kiinassa on NIIN paljon pyöriä ja kuitenkin on sitä smokea. Ettei vaan kapat ja jarrut laahaisi ? Mikä se merkki on ? - luomukas
Jos noin paljon pyöräni kiinnostaa, niin se on tähtipyörä merkiltään.
- usein myös kävelen
Kun se ilmastonmuutoskokouskin pidettiin pitkän lentomatkan päässä eikä hoidettu esim. videoneuvottelulla, niin ymmärsin että se on yks yhteen hyttysen pissin verran mitä vaikuttaa vähentää hiilipäästöjä ajamalla vain polkupyörällä auton sijaan harvaan asutussa maassa.
- jfgoyt
Menkää hipit himaan ja ampukaa itsenne. Tai syökää kaikki lehmät koska niistähän tulee enite päästöjä. Mulle medium kiitos.
- auto-erkkola
Tuuha hipsteri sooloilemaan pyörälläsi eteeni niin ajan yli niin että silmälasit lentää!
- hipsder
Luultavasti ajatkin autollasi jonkun päälle. Jarruvika ei ole noissa mikään uusi asia.
- 2+2=9
Eihän se yhteiskunta sillä tavalla pyöri että pakukuskit pyöräilisi työajot.
Tai että rekkakuskit pyöräilisi työajot.
Eikä se luonto sillä tavalla pyöri että ekohipsterit matkustavat lomamatkat suihkukoneella.
Tai käyttävät sähköä.
Tai ostavat tuotteita joiden valmistuksesta on muodostunut saasteita.
Tai ostavat tuotteita joiden valmistuksessa on käytetty sähköä.
Tai matkustavat joukkoliikenteellä. - hbster
Mitä haittaa on aurinkoenergialla tuotetussa sähkössä?
mulla kyllä porkkanat sekä perunat sun muut vihannekset kasvavat ilman sähkö tai saasteita. Sori nyt vaan. En myöskään käytä joukkoliikennettä.- auto-erkkola
Osta hybridi eikun ainiin ei sulla ole rahaa.
- bster
Eikös aurinkoenergiaa keräävät laitteet ole valmistettu saastuttamalla ja sähköä käyttäen. Mitä sähköä niiden valmistukseen on käytetty?
Onhan tuulivoimakin olemassa, mutta ei nekään generaattorit ole tyhjästä ilmestyneet.
Ja mitä laitteita käytät niillä? Miten ne on valmistettu? Niinpä. - 312q
auto-erkkola kirjoitti:
Osta hybridi eikun ainiin ei sulla ole rahaa.
tyhmä. Jopa minä tiedän, että hybridi käyttää myös bensaa. Oliko sulle uusi tieto?
- gtyu
bster kirjoitti:
Eikös aurinkoenergiaa keräävät laitteet ole valmistettu saastuttamalla ja sähköä käyttäen. Mitä sähköä niiden valmistukseen on käytetty?
Onhan tuulivoimakin olemassa, mutta ei nekään generaattorit ole tyhjästä ilmestyneet.
Ja mitä laitteita käytät niillä? Miten ne on valmistettu? Niinpä.Itsesi tekemiseen on käytetty saastaa.
- bster
gtyu kirjoitti:
Itsesi tekemiseen on käytetty saastaa.
Olen hieman pettynyt ulosantiisi.
- pääkele
En lopeta autoilua. Ottaako keleesti päähän. On se autoiluni ollut tosi vaarallista, olen selvinnyt montakymmentä vuotta hengissä.
- Tilastoa
Kuten tilastoista voidaan suoraan lukea, kuolleisuus on pysynyt koko tunnetun historian aikana samana, eli 100 prosentissa.
- sähköturbo
Taidat olla polkuautomiehiä, jos et osaa lukea tilastoja oikein.
- Files
Niin, enpä itse ainakaan tunne ketään, joka tänne olis ikuisesti jääny, sen enempää polkupyöräilemään, kuin autoilemaankaan, joten kyllä tuo nimim. "Tilastoa", taitaapi oikeassa olla tuon kuolleisuuden tilastotiedon kanssa ihan näin "mututuntumallakin".
- V*ttuillessani
Täytyykin huomenna ottaa alle isompi koneinen bensa dieselin sijaan.
- 5gh
senkun otat vaikka catepillarin. ei ole mun rahapussista pois. Itse tyydyn tekemään jotain parempaa.
- fuck greenpeace
Haaveilen isosta 6.0 powerstroke Cummins Ford lava autosta.
- ihaomapyörä
Köyhät haaveilee, itse haaveilin fillarista ja sellaisen omistankin! Ja ei ole velkaa siitä pätkän vertaa. Ottaako nyt pannuun haaveilija!!?? :D
- autol haen postinkin
ihaomapyörä kirjoitti:
Köyhät haaveilee, itse haaveilin fillarista ja sellaisen omistankin! Ja ei ole velkaa siitä pätkän vertaa. Ottaako nyt pannuun haaveilija!!?? :D
Mullapa on sekä auto että polkupyörä. Arvaa kumpi seisoo enimmät ajat käyttämättömänä, häh häh!
- fgtt1
autol haen postinkin kirjoitti:
Mullapa on sekä auto että polkupyörä. Arvaa kumpi seisoo enimmät ajat käyttämättömänä, häh häh!
Varmaan sun munas järki sen mukana! XD
- autol haen postinkin
fgtt1 kirjoitti:
Varmaan sun munas järki sen mukana! XD
pyörämiehellä ei muna enää seisokaan kun jauhaa kiveksensä murskaksi rimpuiluraudan satulaa vasten... vähän lipeää jalka polkimelta niin murskaa loputkin tankoa vasten...
- halloo!!!
pyörämiehellä ei muna enää seisokaan kun jauhaa kiveksensä murskaksi rimpuiluraudan satulaa vasten... vähän lipeää jalka polkimelta niin murskaa loputkin tankoa vasten...
Mistä ihmeestä päättelit minun olevan mies??????
- autol haen postinkin
halloo!!! kirjoitti:
Mistä ihmeestä päättelit minun olevan mies??????
Luulin naisten olevan järkevämpiä kuin lähteä trollaamaan tuollalailla... niin no joo, ne kuukautiset...
- 200gpihvi
se on muuten tutkittu että paljon pyöräilevällä on errektio oireita,en muista ajo määrää,mut niin se vain on,mut eihän se haittaa kun eihän lapsia enää pidä hankkia,kasvatus kallista,ja saasteet lisääntyy ihmisten lisääntymistä pitäis vähentää,mites se kun ihminen rupesi syömään lihaa niin aivot ja viisaus kasvoi,keksittiin työkaluja ym,mites nää kasvissyöjät varmaankin taantuuvat esi-isien tasolle,ainakin siltä näyttää kun lukee täällä näitä mielipiteitä,
- Duramax
Powerstroke ja Cummins on eri merkkejä. Fordin moottori on nimeltään Powerstroke ja Cummins merkkistä moottoria käytetään mm. Dodge Rameissa, linja-autoissa, pyöräkuormaajissa yms.
- ????????????????????
AIVAN mutta oletko valmis polkupyörällä hakemaan maitosi ja viljasi keskisuomesta suoraan luomutilasta? Entämä kuka muuttaa sinun huonekaluja kun muutat risukasasta toiseen kun taloja ei ole?
- viljis-
ei ole tarvetta oman elämäni aikana enään muutella. Mieheni kanssa omistamme maatilan, joten ei tartte lähteä viljoja hakemaan. Muistahan seuraavalla kerralla leipää syödessäsi, että saattaa muuten olla tämän luomuihmisen viljaa siinä leipäsi seassa! :)
- :D :D
Minä olisin huolissani autosi pakoputken nokisuudesta. Ei sen puoleen, liian isohan se sulle olisi muutenkin.
- ainoooikee
-50 luvun vanha kunnon V8. Ei ole katalysaattoreita eikä muutakaan turhaa tehoja vievää viherpiittäjä tekniikkaa. Bensaakin menee vaan nätillä ajolla 30l/100km, mutta sitä nättiä ajoa tulee aika vähän ajeltua. Tykkään kiihdytellä, jättää raitaa ja savuttaa kunnolla.
- 1969-
Puhutko nyt tupakoinnistasi ja kalsareidesi kunnosta?
Minäkin olen samalla kannalla, kuin tämän keskustelun aloittaja. Näemmä täällä on muitakin.
- V8-32v
Hipsterille. Taidat olla sitä ryhmää, joka liikkuu polkupyörällä tai kävellen ja aina tilaisuuden tullen pomppaa suojatielle autoliikenteen pysäyttämään omaa henkeäsi tai liikennesääntöjä arvostamatta. Kyllähän suojatie on autoliikennetien ylityspaikka, mutta se ei todellakaan ole läheskään aina pyörätie ja silloin, jos on, niin vasemmalta tuleva väistää, jollei liikennemerkillä toisin osoiteta, että aivan turha siellä on nyrkkiä heilutella ja leukoja lonksuttaa. Se se kuule vasta ilmastoa saastuttaa, kun autoletka käy tyhjäkäyntiä odottaen hipsterin kadun ylitystä, sitten taas kiihdytetään vauhti takaisin. Sinä, jos kuka luonnonvaroja tuhlaat, kun ajatus ei riitä loppuun asti.
- carrit
Kyllä se muuten on autoilijan vastuulla aina, jos ajat jonkun suojatiellä kulkevan ylitse. Muuten olen tässä keskustelussa puolueeton.
- V8-32v
Carritille. Okey olin väärässä pyöräilijän pitää väistää myös oikealta tullessaan pyörätien jatkeelle, ellei liikennemerkein toisin määrätä. Suojatiellä Pyöräilija ei saa pyöräillä. Liikenneturva kirjoittaa 16.05.2013
- hipsterit pois
Jäbä Leisson mikä nyt olikaan alkoi ärsyttämään suunnatomasti.
- Provopelle
BUAAAHAAAHAA, kyllä olette tyhmää väkeä.
Yksi typerä provo, ja väki käy kuumana.- Somewhere
Porvoo?? Mites se tähän liittyy? Kyllähän muuallakin on moottoriteitä!
- provopellerulaa :)
Ja alempi ihmisparka ei osaa edes lukea :)
- Babies
provopellerulaa :) kirjoitti:
Ja alempi ihmisparka ei osaa edes lukea :)
Parkuu?? No, laita hyvänen aika tutti suuhun! Eihän tuon ikäinen nyt lukea vielä osaakaan!
- Mavys
Kaikki eivät asu kehä III sisällä joidenkin työmatkat ovat pidempiä kuin 5 km
- verotmaksavaautoilij
Saatanan vapaamatkustaja ala sinäkin maksamaan veroja niinkuin autoilijat maksavat.
- lottoaja
Oma on valintasi. Ostaessa polkupyörän, siitäkin on verot maksettava. On lottovoitto syntyä suomeen ja sellaisen täällä tarvitsisi elääkseen.
- Janoinen V8
VIT-UN PELLE! Vedetään koko ihmiskunta hirteen niin ei tule enää yhtään saasteita. Miettikää, että jokainen matka tuottaa päästöjä ilmakehään ja jos sinulla sattuu olemaan suuri ruokahalu niin olet varsinainen jätemylly ja kuormitat viemäriverkostoa. Älä syö, älä juo, lopeta pyöräily ja hanki muutama metri narua K-raudasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1433958Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3593064Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142008Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101705Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41139Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69975- 71974
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23851- 71839
- 44794