eli kysymys kuuluu: mikä on suurin urhaus, jonka olisit valmis tekemään naisen/miehen eteen, jota rakastat?
suurin urhaus?
14
205
Vastaukset
- korjailija
korjaus vielä senverran, että tähän voi kommentoida myös asioita, joita on tapahtunut aiemmin tämänhetkisessä/entisessä suhteessa.
- 3 + 13
Suurin oli se, kun lähdin mukaan lastentekoon. Harrastuksista luopuminen jo aikaisemmin oli toinen. Seksistä luopuminen kolmas.
- ei käsitä
Miksi helvetissä ryhdyit vastentahoisesti lastentekoon? Niistähän ei pääse ikinä eroon.
- Enempää ei voi
Päästin menemään.
- ikävä kyllä
näin on joskus vain paras - vaikka sattuu s..tanasti!
Minusta koko uhraus-sana kuulostaa marttyyriudelta. Ylensä kun ihminen kokee uhrautuneensa, se tarkoittaa, ettei ole saanut vastinetta teolleen. Jos minä "uhraudun", olen melko varma, että saan vaivannäöstäni palkkion moninkertaisesti (vaikkapa vain hyvän mielen) eikä se silloin tunnu uhraukselta. Jos tuntuisi, se muuttaisi ihmisen ennen pitkää katkeraksi.
Välillä aina kuulee paatoksellista paskaa, miten joku olisi valmis vaikka kuolemaan toisen puolesta. Hyvähän sitä on huudella niin pitkään, kun tilanne ei ole realistoitunut. Minusta se on enemmän pelkkää kehujen ja arvostuksen kerjäämistä kuin rakkautta.- 6 + 3
Rakkaushan juuri toimii vastikkeettomasti. Onhan se siinä mielessä vastikkeellista, että itsekäs käytös johtaa sietämättömään oloon. Jos vaikka jättää vauvan yksin kotiin ja lähtee viikonlopuksi risteilylle, niin huoli olisi varmaan musertava.
6 + 3 kirjoitti:
Rakkaushan juuri toimii vastikkeettomasti. Onhan se siinä mielessä vastikkeellista, että itsekäs käytös johtaa sietämättömään oloon. Jos vaikka jättää vauvan yksin kotiin ja lähtee viikonlopuksi risteilylle, niin huoli olisi varmaan musertava.
Tiedä nyt tuosta pyyteettömyydestä tai vastikkeettomuudestakaan. Ei kumppanin tarpeita tarvitse ylensä kovin kauaa laiminlyödä ennen kuin rakkaus lentää ikkunasta pihalle. Tai että se pyyteetön rakkaus loppuu kuin seinään ensimmäisestä lyönnistä tai vieraissa virkistäytymisestä.
- 3+10
Muuttamaan hänen luo
- Voi vittu
1 elämä on jo tullut uhrattua, eikä sitä kysytty, haluaako uhrata vai ei... Se on ollut sellainen pakkouhri. Raamatussakin on erilaisia uhreja, syntiuhri, polttouhri, vikauhri jne.
Sen siitä sai, kun rakastui väärään ihmiseen. - no more time
Mun suurinta URhausta naisten kanssa olemisessa on ollut se, että olen tuhlannut lyhenevää elämääni. Olemalla yhdessä vuosia vielä senkin jälkeen kun on ollut itsestään selvää, että suhde tulee päättymään.
- teterte
Kun toista rakastaa, kyse ei ole henk koht uhrauksen tekemisestä, vaan panostamisesta yhteiseen tulevaisuuteen.
Itse en usko "uhrauksiin", vaan kompromisseihin valintojen yhteensovittamisessa. - idiootti olen
Vastaan mielummin mitä tuli tehtyä ja mitä olen katunut monta monta vuotta.
Nuorena kun silloinen tyttöystäväni panosti minua enemmän opiskeluun menimme täysin hänen aikataulullaan eli lopetin harrastukseni, urheiluharrastus jossa olin myös kilpaillut kohtuu hyvällä tasolla.
Sen jälkeen hän painosti minua olemaan ottamatta vastaan ulkomailta erinomaista opiskelupaikkaa ja sai minut uskomaan että parempi vain opiskella täällä. Opiskelinkin sitten täällä ja ei mennyt kuin vuosi kun hän lähti itse ulkomaille vaihtoon ja suhteemme lopahti sitten siihen.
Tässä vaiheessa minulla oli jo rahat käytetty asuntoon enkä voinut enää lähteä lainan takia ulkomaille. Siinä meni unelmat, rahat ja nuoruus hukkaan. - uhraus --> ero?
Suurin uhraukseni parisuhteen takia on ollut se, että en lähtenyt vuodeksi ulkomaille töihin hankkiakseni sen kyseisen maan sujuvan kielitaidon. Jäin kotiin miehen takia, koska mies oli niin ripustautunut minuun. Myöhemmin olen huomannut, että tätä kyseistä kieltä olisin tarvinnut työssäni aika useinkin ja joitakin työpaikkoja on jäänyt saamatta sen takia.
Näin jälkikäteen ajateltuna olin niin nuori enkä ollut saanut kokemuksia parisuhteesta. Pelkäsin, että jos en ota tätä miestä, niin jään kokonaan ilman. Joskus olen jossitellut, että elämäni olisi tullut ihan toisenlaiseksi, jos olisin katkaissut suhteen ja lähtenyt ulkomaille oppimaan kieltä ja itsenäistymään.
Kaveripiiristäni suurin uhraus lienee lapsettomaksi jättäytyminen puolison takia. Se on ollut todella kova uhraus ja aiheuttanut myös katkeruutta. Minä en oman kokemukseni ja kavereitteni kokemusten pohjalta voi suositella liian suuria uhrauksia. Usein nimittäin käy niin, että se uhrausta vaatinut ei osaa arvostaa sitä uhrausta tippaakaan loppupeleissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724989Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164699- 804193
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1034113Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33308Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223104- 352838
- 282787
- 402763
- 372752