Onko laillista (työkkärin toiminta)?

kyllä ottaa päästä

Oli haastatteluun aika, sairastuin edellisenä iltana flunssaan ja nousi kova kuume. Autoa ei ole eikä varaa bussiin joten soitin aamulla kaksi tuntia ennen haastattelua (heti kun työkkäri aukesi) etten pääse mitenkään paikalle. Puhelimessa sanottiin että asia ok, eikä annettu mitään jatko-ohjeita.

Unettomuuteni takia valvoin koko yön joten soitettuani työkkäriin ajattelin asian olevan ok kun niin minulle sanottiin, laitoin puhelimen äänettömälle ja rupesin nukkumaan koska olin todella kipeä.

No työkkäristä olivat koittaneet soittaa muutamaa tuntia myöhemmin enkä tietenkään osannut vastata siihen. Kävin työkkärissä paikan päällä seuraavalla viikolla kun olin parantunut ja sain varattua ajan. Varatulla ajalla keskusteltiin sitten tulevaisuudesta ja tehtiin suunnitelma ja sovittiin kaikenlaista (mm. että osallistun lyhyelle kurssille tässä kuussa). Kaikki vaikutti olevan ok.

No tänään menin sitten kelan sivuille tekemään työttömyysajan ilmoitusta ja mikäs siellä odottaakaan: minulle rapsahti 3 KUUKAUDEN KARENSSI siitä etten vastannut puhelimeen haastattelupäivänä!

Mielestäni tämä on aivan käsittämätöntä hevonpaskaa. Ei siksi ettei tukia tule (sossu maksaa kyllä vuokran jne. välttämättömät menot) vaan ihan periaatteesta! Voiko tämä olla laillista? Aion soittaa huomenna työkkäriin aika totisen puhelun ja kysellä vähän että miten tuo on mahdollista. Lisäksi teen tietysti kirjallisen valituksen. Muuta tässä ei varmaan voi tehdä?

Entä mites kurssit sun muut sovitut jutut? Tekis niin mieli vaan heittää koko pska kankkulan kaivoon. Olen niin tosissani yrittänyt saada oman elämän kuntoon (henkinen puoli pskana ja tämmöset takaiskut ottaa ihan samperin koville), löytää töitä jne. Nyt tekis mieli vaan lukita ovi, sulkea sälekaihtimet ja maatua tähän sohvalle. En vaan jaksa enää.

29

1292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

" Muuta tässä ei varmaan voi tehdä?"
      Rikosilmoitus työkkäristä.
      Soittoyritys ei ole lain mukaan virallinen yhteydenotto PISTE.

Näkyykö tuo soittoyritys puhelimen tiedoissa?
      Onko soittoyritysksiä vain yksi?
      Kysy työkkäristä miksi ei lähetetty kirjettä vaikka soittoyritys epäonnistui?
      Miksi tuosta karenssista ja soittoyrityskesetä ei puhuttu kun kävit työkkärissä?
      Pyydä loki-tiedostot joista näkee koska tuo soittoyritys on tietoihin kirjattu ja kuka on sen kirjannut.

On ollut paljon puhetta siitä että työkkäri järjestää karensseja tahallaan. Jos noin on, niin olisi hyvä että joku jäisi siitä myös kiinni ja saataisi tuomittua. Voisi edes vähän hillitä työkkärin mielivaltaa.

• tuntityöläinennyt ko

no mullle on kerran meinannut tulla karenssi se toimikunnan käsittellyyn mutta ei tullut karenssia koska purku peruste oli et sovi kyseiseen ammattiin ja syynä oli terveys (tiedot) kyl sieltä varmasti tulee karenssia työkkäristä jos ei ole oikeeen todella pätevä syy ..minun kohdallani ne merkitsivät etten itse ollut syypää siihen et musta "tehtiin" työtön ..terveyssyyt siis olivat takana jonka ne tiesivät itsekin mut varmasti oisi tullut jos oisi ollut tyyliin en jaksa ei kiinnosta tai haluun olla vaan vapaalla
        työ oli turvallisuusalaalla mutta kummastuttaa vaan että kerkisin olla siellä 5vuotta ennenkun joku " keksi" et hei vähennetään niin sääästetään ekaksi laiittoivat tuntityöläiseksi rupesin laskemaan et työkkärin korvaus ja asumistuki tekee saman rahan mitä oisin saanut työssäkäydessäni niin ajattelin et sit luovutan kotona on ihan kiva olla nyt on jo mennyt melkeen neljä vuotta

• leuka4

Klap, klap, klap. Hyvä työkkäri. Kyl, ne idiootit sen karenssin aina leipoo ja ihmiset aika usein sen hyväksyy. Olen kanssa sen kerran joutunut oikaisemaan, kun vaihdoin paikkakuntaa ja en asunut enää edellisen tukipaikkani työssäkäyntialueen sisäpuolella. Karenssi laitetaan ainakin varmuuden vuoksi. Kelakin välillä velkoo ihan varmuuden vuoksi, vaikka ei olisi tarvettakaan, että nekin kannattaa aina tutkia. Onnea näihin ja näitä tulee.

• huh huh

Sairaaksi menee jos soittoyrityksistä ruvetaan jakamaan karensseja.

Tästä syystä yleensä kiellänkin työkkäriä ja muita vastaavia tahoja soittelemasta ja pyydän lähettämään kirjeen tai joissain tapauksissa sähköpostia. Näin välttyy monelta ongelmalta.

• aloittaja__

Hei voiko jossain ihan ruksata tyyliin kohdan ettei saa ottaa puhelimella yhteyttä?

En vastaa ikinä muutenkaan tuntemattomiin (henkilökohtaisten syiden takia) niin miks mun pitäis sit aina googletella numeroita vaan siltä varalta et jos sattuukin olemaan työkkäri (kun ne tosiaan aina soittaa eri numeroista).

• ss4534535

joo m-ä voin tulla tekee niitä soittojaoon työtön

• Aloittaja..

Jep. Nyt olen koko aamun soitellut ja jonotellut, kukaan ei työkkärissä tiedä mistään mitään. Pompottelevat asiaa käsittelijältä käsittelijälle. Lopulta viimeinen sanoi että tee kirjallinen valitus. Eipä paljoa yllätä ettei sympatiaa herunut keltään.

Kaikkein eniten ihmetytti viimeisen leidin mielipide kun sanoin et mielestäni tässä ei ole minkäänlaista perustetta karenssiin. Kuulemma "aina on perusteet karenssiin jos jättää tulematta sovitulle ajalle". Onneksi olin puhelimen päässä enkä kasvotusten, sen vaan sanon...

Viimeiseen hengenvetoon aion kyllä asiasta valittaa, ihan vaa periaatteesta. Toivottavasti teetän mahdollisimman paljon ylimääräistä työtä tantoille.

Te toimiston mielestä ois varmaan ihanteellista, että kaikista tulis asunnottomia alkoholistisossupummeja niin ei tarttis niitten katella. En alistu.

• 167-176

"kukaan ei työkkärissä tiedä mistään mitään. Pompottelevat asiaa käsittelijältä käsittelijälle. "
      Tuo on aika normaalia käytöstä kun huomaavat että on tullut virhe tehtyä. Sitten alkaa vetkuttelu, viivyttely ja valehtelu jonka tarkoituksena on lannistaa valittaja. Noin toimii kaikki muutkin viranomaiset virhetilanteessa, lukee varmaan jossin virkaohjeissa. Ja virhettä ei sitten ikinä tunnusteta ja se laitetaan asiakaaan syyksi tavalla tai toisella.

Olen kerännyt jonkinlaisia toimintaohjeita hankalia viranomaisia varten:

Suomessa ei virkamies ole vastuussa mistään, kuten joissain oikeus- ja sivistysvaltiossa kuten Kiinassa ja Pohjois-Koreassa. Em. maissa ovat virkamiehet saaneet viime aikoina kuolemantuomioita virkarikoksista.
      Joitakin keinoja noita virkamiehiä vastaan on jos etukäteen osaa varautua virkavirheisiin.

- Äänitä kaikki keskustelut, mieluummin salaa. On ihan laillista ja lupaa ei tarvitse kysyä, ja eihän sitä salaäänityksessä voikaan kysyä.
      - Pyydä kuitti kaikista viranomaisille luovutetuista asiakirjoista. Hallintolain perusteella se on aina pyynnöstä annettava.

Sitten kun jotain tapahtuu niin viranomaiset vähättelevät tekoaan ja yrittävät laittaa sen asiakkaan syyksi. Tuo on ihan normaali reaktio valitustilanteissa. Ei ole mitään syytä uskoa sanaakaan mitä he sanovat, ja tuon voi sanoa heille ihan päin naamaa.

Ota yhteyttä virkailijan esimieheen ja vaadi virhettä korjattavaksi välittömästi. Ilmoita sinulla olevista todisteista, äänitteistä ja kuiteista, jos ja kun kiistävät kaiken.
      Tuossa vaiheessa yleensä alkaa viivyttely, älä suostu siihen. Ilmoita päivämäärä johon mennessä virhe on korjattava, pari päivää riittää. Ellei virhettä korjata antamassasi ajassa niin tee rikosilmoitus virkarikoksesta. Valitettavasti tuo rikosilmoitus ei ehkä johda mihinkään, mutta se on silti tärkeä jatkoa ajatellen. Ja jos tai syyttäjä ei nosta kannetta, niin voit itse tehdä sen, työtön saa ilmaisen oikeudenkäynnin.

Varaudu myös likaisiin temppuihin. Esim. jos pyytävät nähdä kuitin luovutetuista asiakirjoista, niin älä ainakaan alkuperäistä kuittia esitä, se kun voi pudota "vahingossa" paperinsilppuriin. Saattavat myös uhkailla vaikka millä, äänitä uhkailut.

Vaikka noita todisteita ei olisikaan niin silti kannattaa olla tiukkana ja toimia ym. tavalla.

• aloittaja..

Huh kuulostaa rajulta mutta toisaalta ihan todenmukaiselta. Harmittaa ihan vietävästi kun ei käynyt mielessäkään nauhoittaa keskusteluita. Jotenki sitä on niin naiivi ja uskoo aikuisiin ihmisiin kun ne jotain sanoo ja lupaa.

• gigi
        aloittaja.. kirjoitti:

Huh kuulostaa rajulta mutta toisaalta ihan todenmukaiselta. Harmittaa ihan vietävästi kun ei käynyt mielessäkään nauhoittaa keskusteluita. Jotenki sitä on niin naiivi ja uskoo aikuisiin ihmisiin kun ne jotain sanoo ja lupaa.

Työttömän ei kannata myöskään hakea työtä jossa oma auto on välttämätön. Nimittäin jos auto hajoaa, eikä työnantaja voi tarjota autoa ja työttömällä ei ole sitä varaa korjauttaa, niin karenssi pätkähtää. On se mukavaa, että jos itse hakee työtä ilman työkkärin apua (sieltä ei koskaan mitään hyötyä saanut) ja käy noin, niin karenssin iskevät sitten... Reilua kun ihmistä rangaistaan tuollaisesta, vaikka itse on alunperin työn saanutkin. Ajapa siinä sitten työajot kun auto vielä sellainen mitä ei kannata kalliilla korjauttaa:/ Sanonpahan vain että työkkäristä ei ole ollut kuin harmia, kaikki työt löytää itse hakemalla ja työkkäristä ovat yrittäneet vaan huonontaa asioita tunkemalla jonnekin pilipalikursseille/orjatyöhön. Paljon paremmin pärjää ilman niitä ja hakemalla työt itse.

En usko että sillä laitoksella on muuta virkaa kuin työllistää siellä olevat työntekijät, veikkaan että aika harva sieltä on mitään hyötyä saanut...

• totta turiset
        gigi kirjoitti:

Työttömän ei kannata myöskään hakea työtä jossa oma auto on välttämätön. Nimittäin jos auto hajoaa, eikä työnantaja voi tarjota autoa ja työttömällä ei ole sitä varaa korjauttaa, niin karenssi pätkähtää. On se mukavaa, että jos itse hakee työtä ilman työkkärin apua (sieltä ei koskaan mitään hyötyä saanut) ja käy noin, niin karenssin iskevät sitten... Reilua kun ihmistä rangaistaan tuollaisesta, vaikka itse on alunperin työn saanutkin. Ajapa siinä sitten työajot kun auto vielä sellainen mitä ei kannata kalliilla korjauttaa:/ Sanonpahan vain että työkkäristä ei ole ollut kuin harmia, kaikki työt löytää itse hakemalla ja työkkäristä ovat yrittäneet vaan huonontaa asioita tunkemalla jonnekin pilipalikursseille/orjatyöhön. Paljon paremmin pärjää ilman niitä ja hakemalla työt itse.

En usko että sillä laitoksella on muuta virkaa kuin työllistää siellä olevat työntekijät, veikkaan että aika harva sieltä on mitään hyötyä saanut...

Totta. Enempi sieltä on harmia tullut kuin hyötyä. Mullekin yritti yks muija pamauttaa karenssin päälle, kun muka vääränä päivänä menin ilmoittautumaan. Edellinen virkailija oli koneelle pistänyt eri päivän kuin ilmoittautumislappuun oli merkitty. Kiva oli mennä sen virkailijan huoneeseen, kun ensi töikseen äsähtää äkäisesti, ett mun olis pitänyt eilen käydä siellä. Mä vähän hölmistyneenä ojensin sen ilmoittautumislappuni sille muijalle, se katsoi sitä, ärähti sitten ettei olis viimeiseen ilmoittautumispäivään pitänyt jättää sitä käymistä siellä. Mistä olisin voinut tietää, ett silloin oli se systeemi muuttunut sellaiseksi, ett sai käydä minä päivänä tahansa ja ett se päivämäärä siinä lapussa oli takaraja ilmoittautumiselle. Sitä tais ketuttaa, kun piti peruuttaa se karenssi-ilmoitus Kelalle.
        Aikoinaan kävi myös niin, ett erään ammattitutkintokoulutuksen loputtua menin työkkäriin ilmoittautumaan työttömäksi, niin mun kohdalle tullut virkailija ei ruvennut millekään mun kans, kun multa puuttui se tutkintopaperi. Mulla oli kurssitodistus, mutt se ei riittänyt, vänkäs vaan ettei voi Kelalle laittaa puoltavaa lausuntoa ennenkuin näkee sen tutkintopaperin. Yritin sille selittää, ett sen tutkinnon suorittaminen oli vapaaehtoista ja ett tutkintopaperi tulee vasta kuukausien perästä. Muilla saman kurssin käyneillä ei ollut mitään ongelmia saada puoltavaa lausuntoa. Mä jopa yritin soittaa työkkäriin ja saada oikaisua asiaan, mutt taas vaan hoettiin ettei se onnistu ennenkuin käyn näyttämässä sen tutkintopaperin. Mun piti mennä käymään siellä koulussa missä suoritin sen tutkinnon ja selitin siellä mikä tilanne mulla oli työkkärin kanssa tullut. Koululta luvattiin ottaa yhteyttä työkkäriin. Tuon jälkeen vasta sain puoltavan lausunnon työkkäristä. Jännä juttu, ett miten erilailla virkailijat siellä asiaan suhtautuivat, kun muilla kurssikavereilla ei ollut mitään ongelmia tuon asian kanssa. Virkailijoilla siellä talossa ei taida olla yhtenäisiä toimintatapoja, jokainen heistä voi huseerata mitä tahansa, antaa karenssia silloin, kun tuntuu siltä tai antaa väärää tietoa, jos ei oikeasti tiedä asiasta yhtään mitään.

• Ei mitään välii

Tuommoista se työkkärin meininki on, ei mitään inhimillisyyttä messissä. Ihmiset on kuin jotain pelinappuloita, joihin pianetaan status: työnhakija, karenssi,työpaja.. Ketään ei aidosti kiinnosta mistä sä oot valmistunut ja mitä suunnitelmia sulla on ja miten niitä lähteä toteuttamaan. Ei niiitä kiinnosta ootko sä flunssassa vai pää paketissa, ei kukaan ala ajattelemaan, että "harmi juttu kun se yks kaveri, jonka mun piti tavata, on nyt kipeenä, onkohan sillä pahakin flunssa". Tommosta se on, eikä muutosta ole tulossa, että näillä mennään.

• aloittaja_

Tuli tässä mieleen sellainen kysymys että onko työkkärin asiakkaana pakko olla? Siis jos jätän vaan kaikki sovitut asiat tekemättä enkä ilmoittaudu työnhakijaksi niin mitä käytännössä tapahtuu (esimerkiksi toimeentulotuelle ja kelan asumistuelle?).

Etsin töitä jatkuvasti mutta työkkäri ei tässä asiassa auta millään tasolla. Töitä kunnassani ja alallani on vähän ja hakijoita satoja joka paikkaan (joten en voi "vaan mennä töihin" niinkuin haluaisin ja siksi tarvitsen tukia..).

• 167-176

Asumisteuelle ei tapahdu mitään, sossu vähentää ensin 20% ja sitten 40% perusosasta; esim. vuokrasta, sähkölaskusta ja terveydenhoitomenoista ei tuota alennusta tehdä.

Onhan se TE-toimisto varsin vastenmielinen paikka, mutta ehkä silti kannattaa olla siellä asiakkaana, pakohan ei tietenkään ole mutta ellei ole niin siitä rangaistaan.

• OnneksiOnTöitä

Vuosia vuosia sitten kun valmistuin ammattiin ja menin työkkäriin ilmottautumaan työttömäksi työnhakijaksi, meni kaikki ihan ok. Kuitenkin sain itse hommattua 2kk mittaisen määräaikaisen sijaisuuden, ilmoitin tästä työkkäriin. Kuinka ollakkaan tupsahti postiluukusta työkkärin osoittama työ, jossa määrättiin hakemaan työtä/olemaan yhteydessä työn tarjoajaan, olin kyllä ja ilmoitin etten työtä voi ottaa vastaan koska olin jo tehnyt toisen työpaikan kanssa määräaikaisen työsopimuksen. Tästä poiki 3kk karenssi, en voinut uskoa todeksi, jooo ooo perusteena koska olin kieltäytynyt ottamasta paikkaa vastaan/menemään haastatteluun. Jos työsopimustani ei olisi jatkettu, ilmeisesti olisin lusinut sen 1 kk karenssinkin, näin toimii työkkäri! Onneksi ei ole tarvinut juurikaan asioida valmistumisen jälkeen!

Samoin eiväthän he ilmoittele jos puuttuu jotain todistuksia, sekin tuli huomattua, kela odottelee työkkärin puumerkkiä liitteistä, ja kun soitat kelaan ei työkkäri ole toimittanut sinne mitään, kun soitat työkkäriin, puuttuukin jotain..ei heidän velvollisuus ole asiasta ilmoitella!! Huhu huh mitä toimintaa!!

• onneksi työllinen

Joo kuulostaa ihan siltä (monien tahojen puolelta) että työkkärin ainoa tarkoitus on vaan kyykyttää ihmisiä. Ei mitään järkeä.

• Näin se vaan menee

Et ole todellakaan ainut.. Mulle on kans paukahtanut karenssi 3kk, kun en lähtenyt te-toimiston "pakottamana" erääseen elektroniikan kokonpanoa alihankintana tekevään firmaan, vaan hankin toisen ihan oman alani työpaikan. Kaiken lisäksi olen punavihersokea, eli en voi enkä saa edes tehdä sähkötöitä....

• jam2

Ei kuulosta kivalta että 90pv karenssi tulee niskaan kun ei pysty vastaamaan puhelimeen. Reilua olisi se että olisivat lähettäneet postilla kirjeen että ota yhteyttä paikalliseen työkkäriin x päivään mennessä, muutoin uhkana karenssi jne.

Olisi todella kiva olla jakkupukuinen suojatyöpaikassa oleva virkaheebo. Napsuttelisi tuosta vain karensseja tyypeille ihan huvin vuoksi. Olla sellainen kylmä ihminen joka ei välitä mistään tai kenestäkään mitään. Nappia painamalla tulee karenssia Terolle ja Tiinalle. Illalla menee kotiin hyvin mielin kun duunipäivä ohi, ei mene yöunet vaikka työtön joutuu toimeentulon osalta vararikkoon.

Ei minusta olisi tuollaiseen työhön.

• aloittaja_

Tätä oon tässä parin päivän aikana miettinyt itsekin.

Että jos en vastaa puhelimeen koska olen (100% lääkärin todistettavasti) univaikeuksinen ja alan kipeänä nukkumaan kun olen asiani hoitanut (niinkuin puhelimessa sanottiin - että kaikki ok) niin mulla pitäisi olla jotain yliluonnollisia kykyjä tajuta että he tulevat soittamaan ja olla heti vastaamassa puhelimeen.

• arto667
        aloittaja_ kirjoitti:

Tätä oon tässä parin päivän aikana miettinyt itsekin.

Että jos en vastaa puhelimeen koska olen (100% lääkärin todistettavasti) univaikeuksinen ja alan kipeänä nukkumaan kun olen asiani hoitanut (niinkuin puhelimessa sanottiin - että kaikki ok) niin mulla pitäisi olla jotain yliluonnollisia kykyjä tajuta että he tulevat soittamaan ja olla heti vastaamassa puhelimeen.

"Puhelimessa sanottiin että asia ok, eikä annettu mitään jatko-ohjeita."

Ne on voineet yrittää soittaa juuri sen takia sinulle että antavat infoa. Ja vaikka näit että sinulle soitettu sieltä niin et ole ottanut yhteyttä vaan menit seuraavalla viikolla vasta paikalle?

"No tänään menin sitten kelan sivuille tekemään työttömyysajan ilmoitusta ja mikäs siellä odottaakaan: minulle rapsahti 3 KUUKAUDEN KARENSSI siitä etten vastannut puhelimeen haastattelupäivänä!"

Enemminkin vaikuttaa että olet kieltäytynyt jostain toimenpiteestä? Mitä asiaa haastattelu koski jos saan kysyä?

• aloittaja_
        arto667 kirjoitti:

"Puhelimessa sanottiin että asia ok, eikä annettu mitään jatko-ohjeita."

Ne on voineet yrittää soittaa juuri sen takia sinulle että antavat infoa. Ja vaikka näit että sinulle soitettu sieltä niin et ole ottanut yhteyttä vaan menit seuraavalla viikolla vasta paikalle?

"No tänään menin sitten kelan sivuille tekemään työttömyysajan ilmoitusta ja mikäs siellä odottaakaan: minulle rapsahti 3 KUUKAUDEN KARENSSI siitä etten vastannut puhelimeen haastattelupäivänä!"

Enemminkin vaikuttaa että olet kieltäytynyt jostain toimenpiteestä? Mitä asiaa haastattelu koski jos saan kysyä?

En vastaile yleisestikään tuntemattomiin (mulle tulee päivittäin 2-4 soittoa ainakin tuntemattomista) ja työkkärin numerot ei jostain syystä löydy googlettamalla/enirosta. Ehkä olisi taas pitänyt ottaa se kristallipallo esille ja ennustaa että mihin ja milloin pitää ottaa yhteyttä. Myöhemmin kun tarkistin niin työkkäri oli siis soittanut tasan 1 kerran (ei tekstaria, ei sähköpostia, ei kirjettä aiheesta, ei toista soittoa).

Haastattelu oli ihan normi kurssihaastattelu. En ole kieltäytynyt mistään "toimenpiteestä".

• bjkuöoåh

Työkkäri teki tällälailla.

Olen siivoja ja avoinna oli Lähihoitajan paikkoja.
      työkkäri VELVOITTI minut hakemaan niitä KARENSSIN UHALLA.
      Pääsin haastatteluun asti, mutta siellä KYSYMYS kuuluikin: Miksi hakusi on lähihoijanpaikkaan, kun olet siivooja?

työkkäri velvoitti, karenssin uhalla, oli siinä haastattelioilla ihmettelemistä.

• mielenterveys.päihde

Minun tuttu on psykiatrinen lähihoiutaja ja työkkäri velvotti sen hakemaan lääkärinpaikkaa. Kyllä oli kuulemma naurettu haastattelussa kovasti puolin ja toisin, mutta työnantaja oli reilu ja tarjos pullakahvit. Ei saanu edes karenssia, vaikka oli uhkailtu.

• arkistoija
        mielenterveys.päihde kirjoitti:

Minun tuttu on psykiatrinen lähihoiutaja ja työkkäri velvotti sen hakemaan lääkärinpaikkaa. Kyllä oli kuulemma naurettu haastattelussa kovasti puolin ja toisin, mutta työnantaja oli reilu ja tarjos pullakahvit. Ei saanu edes karenssia, vaikka oli uhkailtu.

"Minun tuttu on psykiatrinen lähihoiutaja ja työkkäri velvotti sen hakemaan lääkärinpaikkaa. "

Huh huh! Erikoista touhua työkkäriltä.

Tässä lisää omituisia tempauksia:

Sukulaiseni pistettiin hakemaan arkistoijan työhön karenssin uhalla ja hakemukseen piti liittää arkistointisuunnitelma. Ei päivääkään alan työkokemusta tai ainuttakaan alaan liittyvää kurssia käytynä ja viikko aikaa opetella arkistointisuunnitelman teko.

• 167-176

@bjkuöoåh ja @mielenterveys.päihde
      Pelleilyksi menee.
      Olisikohan noissa tapauksissa syytä selvittää työkkärin virkailijan pätevyys ja mielenterveys?
      Kanteluun vastaaminen on poissa kyykytysenergiasta ja saattaa hillitä kyykytysintoa muutenkin, muuhunhan nuo kantelut ei yleensä johda, mutta silti sellainen kannattaa aina tehdä kun se on aiheellinen. Pahimmille kyykyttäjille voi sen kantelun tehdä vaikka ei aihettakaan olisi, saattaa innostaa laittomuuksiin ja sitten voi kerätä todisteet ja ei kun virkarikoskäräjillle.

• sana puolesta

Juuri näin ne toimii. Sä olet vain heille ihminen istumassa känny kädessä, olit kipee tai et. Ja nuo tiedotteet kannattaa AINA jättää sähköisesti ja pyytää niihin kuittaus. Näin sinulla on vahvistus siitä että olet hoitanut asian. Tämä on se suurin läksy mitä tässä elämässä olen oppinut. Kaikki kirjallisena.

Nyt vaan pitkä valitus, kantelu menemään. Itsekin niitä jo muutaman tehnyt. Taisteluintoa!

• that's it

Ota selville oma vastuuvirkailijasi, jokaiselle on määrättävä se. Sen jälkeen kaikki ilmot vaan sähköpostilla. Ei jonotusta ja asiaan tulee kirjallinen vahvistus!

Mutta nyt vaan tuon hyvän ehdotuksen mukaan tuossa ylhäällä: pyydät puhelulokit ja taistelet asiasi läpi. Mitä enemmän meitä toimijoita vastaan on, sitä nopeemmin tuo koko turha laitos lakkautetaan!

• tunnuttelija

Ainakaan minulle ei vastannut virkailija mitään kun lähetin sähköpostilla täydennyksen selvityspyyntöön. Oli kyllä kirjannut koneelle ylös asian, mutta olisi voinut kuitata vaikka ok.

• karenssin kakku

Työkkärin sekoilu johtuu Paula Risikon ohjeista. Työttömät pitää aktivoida. Työtön on aktivoitu jos hänet saadaan vaikkapa seisomaan päällään vuorokausi. Karenssin uhalla.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      360
      3085
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      302
      1482
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1052
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe