Sinkkunaiset eivät syrjäydy

....

" Naista nimitellään ja suljetaan pois selvästi enemmän kuin miestä. Ilman paria elävä nainen koetaan itsekkääksi, koska hän ei elä muille ja muita varten. Kumppanittomuus yhdistyneenä varsinkin lapsettomuuteen on naiselle huomattava sosiaalinen taakka. Häntä syytetään liian helposta elämästä. Yksineläjän onkin jatkuvasti todisteltava olevansa ”normaali”, tavallinen ja kunnollinen."

- Eli yksinelävää naista haukutaan, koska hän elää liian helppoa elämää ilman miestä.

"Naiset pärjäävät -miehiä uhkaa syrjäytyminen
Kumppanitta elävien välillä on selvä ero sukupuolen mukaan: Naisten elämänhallinta on oleellisesti miesten elämänhallintaa parempi. Miehiä leimaa selkeämmin syrjäytymisen uhka. Näin on siitäkin huolimatta, että yksinelävät naiset kokevat huomattavasti miehiä enemmän yhteisön leimaamista ja pahansuopuutta. Naisilla on yleisesti ottaen miehiä paremmat vuorovaikutustaidot ja laajemmat sosiaaliset verkostot. Miesten on paljon naisia vaikeampaa sopeutua elämiseen yksin."

- Elämänhallinta, no mitäköhän se tässä tarkoitti? Olisikohan esim. sitä ettei vedä viinapulloa kitusiinsa harva se päivä, koska kukaan ei tiskaa ja siivoa äijän puolesta. Ihan itse pitää ottaa vastuu itsestään, ei tule äiti apuun.

http://w3.verkkouutiset.fi/arkisto/tiede/29014.html

35

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olennaisin ero onkin

että naiset eivät määrittele itseään ja identiteettiään miehen saamisen perusteella, toisin kuin miehet tekevät.

• Onneksi fiksut ihmiset eivät määrittele. Mutta kuten oon hyvinkin monta krt todennut tällä sivulla, ni kyllä siinä vaan on perää, että sinkkujen tarvii ajaa omii etuja, tai muutoin voi kokea syrjintää.

• mies.

Nainen voi tuntea aina itsensä halutuksi ja rakastetuksi koska nainen saa aina miehen kun vain haluaa. Mies taas ei syrjäytyy kun ei pääse edes juttelee naisille jos on vähänkin ruman näköinen.

Naiset taas on heikkoja ja miehet vahvoja. Yksinäiset naiset varmaan itkee kotonaan usein kun kukaan ei ole halaamassa. Mies ei itke vaan vetää kännit ja pelaa pleikkaria väsymiseen asti.

• Eivät vahvat syrjäytdy, vaan viettävät menestyvää sinkkuelämää

• suomi-sinkku kirjoitti:

Eivät vahvat syrjäytdy, vaan viettävät menestyvää sinkkuelämää

Jos miehet ovat oikeasti vahvoja, ni on täysin roskapuhetta että syrjäytyisivät tai että tarttisivat muka naista. Sun kommentista ainakin saa käsityxen että nainen tarvii miestä, muttei toisinpäin

• mies.
        suomi-sinkku kirjoitti:

Jos miehet ovat oikeasti vahvoja, ni on täysin roskapuhetta että syrjäytyisivät tai että tarttisivat muka naista. Sun kommentista ainakin saa käsityxen että nainen tarvii miestä, muttei toisinpäin

Kyllä miehet yleensä kestää naisettomuuden mutta on poikkuksiakin, niitä jotka raiskaa naisia. Nainen kyllä saa miehen jos ei ole liian nirso. Kyllä mies tarvii naisen siinä miisä nainen tarvii miestä. Mies kestää yksinäisyyden helpommin koska tietää että naiset on nirsoja ja vähänkin ruma mies jää helposti yksinäiseksi.

• ...

Joo, ihan totta. Kunhan vain on virheettömän kaunis, hyväkroppainen, isorintainen, alistuva, nöyrä, miestä kunnioittava ja vähän tyhmä ja avuton. Mutta joo; IHAN KAIKKI NAISET saa miehen aina kun vain haluaa.

...

Miten niitä kotona itkemässä istuvia yksinäisiä naisia sitten edes voisi olla, jos kerran nainen saa miehen aina kun vain haluaa?

ps. olen ollut sinkku 34 vuotta ja toivonut kyllä saavani kumppanin, mutta yhtä ainoaa kertaa en ole sen takia itkenyt, en kotona, enkä muualla.

• -M-

Onhan se valitettavasti niin että monen naisettomaksi jääneen miehen elämänhalu hiljalleen hiipuu. Tuskin syrjäytyminen johtuu niinkään taitojen puutteesta, vaan siitä että mikään ei enää oikein kiinnosta. Mistäkö se johtuu? Vaikea sanoa mutta tuskin miehellä on yhtä läheisiä ihmissuhteita kuin naisilla. Yksinäinen mies on yleensä paljon yksinäisempi kuin yksinäinen nainen.

Nainen voi kuitenkin ajatella että hänellä olisi kysyntää ja tarvetta. Vaikka parisuhde ei häntä kiinnostaisikaan, niin arvo on silti olemassa vaikka se ei realisoidukaan. Miehen itseisarvo on murto-osa naisen itseisarvosta. Mies voi saavutuksillaan saada nostetta itsetuntoonsa, mutta syrjäytymisuhan alla olevilla on harvoin ylimääräisiä voimia.

• 6+9

"Miehen itseisarvo on murto-osa naisen itseisarvosta."
        Olet siis elänyt naisenakin, kun noin voit väittää? Vai mihin väite perustuu?
        Elämässä on muutakin kuin parisuhde ja jatkuva sen puutteesta valittaminen. Eikö miehet itse väsy tuohon jatkuvaan märsyämiseen? Maailmassa tapahtuu koko ajan epäoikeudenmukaisia ja julmia asioita, ja silti jotkut itkevät vain sitä, kuinka ikävältä pään pitäminen omassa rectumissa tuntuu.

• -M-
        6+9 kirjoitti:

"Miehen itseisarvo on murto-osa naisen itseisarvosta."
        Olet siis elänyt naisenakin, kun noin voit väittää? Vai mihin väite perustuu?
        Elämässä on muutakin kuin parisuhde ja jatkuva sen puutteesta valittaminen. Eikö miehet itse väsy tuohon jatkuvaan märsyämiseen? Maailmassa tapahtuu koko ajan epäoikeudenmukaisia ja julmia asioita, ja silti jotkut itkevät vain sitä, kuinka ikävältä pään pitäminen omassa rectumissa tuntuu.

Vaikea noin selvää asiaa on perustella. Näkeehän sen kun vähänkin tarkkailee ihmisiä ja maailmaa. Vaikka yksittäistapaus olenkin, niin olen toki osoittanut naisille kiinnostusta moninkertaisesti siihen nähden mitä he minulle. Oma mokani, myönnän sen.

• einswtein

kyllä naisia jotka on 18-35 vuotiatia tarvitaan ja kysyntää on hitosti, mutta tuskin arvo pysyy samana sit ku ne ylittää sen 35 ikärajan

• Vertailua

Sinkkunaiset ottavat itse vastuun elämästään ja hyvinvoinnistaan. Syrjäytyvät sinkkumiehet siirtävät vastuun pois itseltään ja valittavat maailman ja naisten pahuutta.

Naisilla on myös enemmän kavereita.

Naiset myös tietävät, että ihmissuhteet myös vaativat jotain eli naiset osaavat realistisemmin verrata sinkkuutta ja seurustelua. Miehiä ei samalla tavalla neuvota (vrt. naistenlehdet, filmit ja ennen kaikkea kaverien kertomat jutut millaisia suhteet ovat), varsinkaan totaalikokemattomilla ei oo realistista kuvaa miten suhteessa eletään tai ylipäänsä mitä ihmissuhteet vaatii.

• Ehkä on tiedostettu, että jos kerrottais ihmissuhteiden vaikeudet, ni sen jälkeen suurinosa miehistä ei enää haluiskaan mitään suhteita. Ja siitä mahdollisesti seurausta oleva lisääntynyt homottelu sais sinkkumiehet riitelemään asemastaan. Koska vahvoina pidetyt miehet ei haluu myöntää etteivät tahdo mutkikkuusien takii mitään suhteita. Tai tää on vain yleistys. Ei välttämättä päde kaikilla, mut varmaan osalla

• Sehän ensinnäkin tietäis suhteiden huomattavaa vähenemistä jos miehillä hiipuis halu suhteisiin, koska monilla lienee käsitys, että valtaosa suhteista olis miehien alulle panemia. Sinkkujen määrä nousis kohtuuttoman suuriin lukuihin

• Mies1985 _

Tässä on taas teoria vs. käytäntö. Teoriassa naisilla voi olla rankkaa kun "yhteiskunta" syyttelee tai milloin mikäkin henkiolento.

Tosiasiassa nainen voi laskeutua miesmallin käsivarsille milloin vain ja toiset naisetkin tuntevat enemmän sympatiaa naista kuin miestä kohtaan.

Vaikka nainen valitsisikin yksinolon, voi nainen kuitenkin tietää olevansa upeiden miesten ajatuksissa. Mies taas tietää olevansa vain äitinsä ajatuksissa, jos äiti on hengissä.

• Jaadajaadajaaa...!

Jaaha. No kertokaapas nyt sitten, että vaikka kuinka kovasti haluaisin laskeutua sen miesmallin käsivarsille, niin miksei ole kosijoita oven takana odottamassa, jos kyse on vain omasta halusta??? Enkä tosiasiassa edes sitä mallia haluaisikaan, vaan fiksun, suunsa auki saavan (itsevarman) ihan perusmiehen. Siis oikeasti, liian hyvännäköistä en halua.

Viime viikonloppuna baarissa 1 aloite, ulkomaalaistaustaiselta, jonka mielestä olin "kuuma". En lämmennyt hänelle, ei ollut tyyppiäni. Monta kertaa mennyt niin, ettei tule yhtäkään aloitetta, vaikka liikun baarissa aktiivisesti ja tanssilattialiikehdinnästä voisi päätellä etten ole ihan frigidimmästä päästä naisia. Vai pelottaako miehiä se, jos nainen ehkä ei olisikaan se kaino lahna..?

Ystäväni, joka on erittäin hyväkroppainen nainen, valittaa samaa. Aloituksia ei tule. Emme ole suohirviöitä, jos emme missejäkään. Ja niille, jotka vinkuu, että menkää itse tekemään aloite: olemme sen verran itsenäisiä, että miehen PITÄÄ uskaltaa sen verran, että tekee aloitteen ja olla kiinnostunut, että haluaa juuri ko. naisen seuraa. Muuten koko show lähtee väärin päin pyörimään, miehen pitää pystyä viemään.

Taitaa olla vain se perinteinen, että kun baarissa on tarjolla niitä kaksikymppisiä, kaikki miehet kuolaavat heitä (vaikka tietävät sen olevan turhaa) ja ignooraavat ne todelliset vaihtoehdot, joihin heillä olisi mahdollisuus. Sitten voikin itkeä, kuinka naisilla on niiiiiin helppoa, sen kun poimii vain.

• mies.
        Jaadajaadajaaa...! kirjoitti:

Jaaha. No kertokaapas nyt sitten, että vaikka kuinka kovasti haluaisin laskeutua sen miesmallin käsivarsille, niin miksei ole kosijoita oven takana odottamassa, jos kyse on vain omasta halusta??? Enkä tosiasiassa edes sitä mallia haluaisikaan, vaan fiksun, suunsa auki saavan (itsevarman) ihan perusmiehen. Siis oikeasti, liian hyvännäköistä en halua.

Viime viikonloppuna baarissa 1 aloite, ulkomaalaistaustaiselta, jonka mielestä olin "kuuma". En lämmennyt hänelle, ei ollut tyyppiäni. Monta kertaa mennyt niin, ettei tule yhtäkään aloitetta, vaikka liikun baarissa aktiivisesti ja tanssilattialiikehdinnästä voisi päätellä etten ole ihan frigidimmästä päästä naisia. Vai pelottaako miehiä se, jos nainen ehkä ei olisikaan se kaino lahna..?

Ystäväni, joka on erittäin hyväkroppainen nainen, valittaa samaa. Aloituksia ei tule. Emme ole suohirviöitä, jos emme missejäkään. Ja niille, jotka vinkuu, että menkää itse tekemään aloite: olemme sen verran itsenäisiä, että miehen PITÄÄ uskaltaa sen verran, että tekee aloitteen ja olla kiinnostunut, että haluaa juuri ko. naisen seuraa. Muuten koko show lähtee väärin päin pyörimään, miehen pitää pystyä viemään.

Taitaa olla vain se perinteinen, että kun baarissa on tarjolla niitä kaksikymppisiä, kaikki miehet kuolaavat heitä (vaikka tietävät sen olevan turhaa) ja ignooraavat ne todelliset vaihtoehdot, joihin heillä olisi mahdollisuus. Sitten voikin itkeä, kuinka naisilla on niiiiiin helppoa, sen kun poimii vain.

"Viime viikonloppuna baarissa 1 aloite, ulkomaalaistaustaiselta, jonka mielestä olin "kuuma". En lämmennyt hänelle, ei ollut tyyppiäni"

Tuollaisia naiset on. Katsovat ulkonäköä ja päättävät että ei ole hyvä mies. Luonteeseen ei naiset koskaan jaksa tutustua ja siksi et löydä ketään. En nyt tarkoita että ulkomaalaiseen tarvii rakastua mutta vois kai sitä vähän enemmän kuin sen kaks minuttia tutustua vaikka olis suomalainen.

Eikä miehet jaksa tehdä alotteita koska naiset antaa pakit heti kun mies avaa suunsa.

• Kauniit naiset, ei naiset.

• Lässynlössö
        Jaadajaadajaaa...! kirjoitti:

" Ja niille, jotka vinkuu, että menkää itse tekemään aloite: olemme sen verran itsenäisiä, että miehen PITÄÄ uskaltaa sen verran, että tekee aloitteen ja olla kiinnostunut, että haluaa juuri ko. naisen seuraa."

No olipas taas logiikkaa. Ettehän te mitään itsenäisiä ole, jos ette uskalla edes mennä juttelemaan miehelle joka teitä kiinnostaa. Taas noita tyypillisiä naisten tekosyitä, joilla he itse välttelevät sitä että pistäisivät itsensä peliin ja ottaisivat riskin pakkien saamisesta. Helpompi vaan valittaa kuinka ne lähestyvät miehet eivät sytätä ja jakaa pakkeja miehille. Hurjan itsenäistä.

Muutenkin sinä ja ystäväsi kuulostatte sellaisilta itseriittoisilta naama norsun**tulla kulkevilta naisilta, jotka eivät suostu edes juttelemaan jos mies ei heti miellytä silmää.

• vanha kurppa

Sinkkunaiset ja sinkkumiehet yleensä eroavat siinä, että naiset asuvat kaupungissa ja miehet maaseudulla. Maaseudulla on syrjäytyminen todella helppoa. Tiedän kokemuksesta....

Ei sillä, kyllähän kaupungissakin voi syrjäytyä, mutta siellä kuitenkin on paljon enemmän esim harrastusmahdollisuuksia lähempänä ja pystyy elämään sosiaalisempaa elämää.

• ?????

Miksi ne miehet ei lähde kaupunkiin sieltä maalta? Vai onko idea pyrkiä olosuhteisiin, joissa voi sitten olla syyttämättä itseään elämän epäonnistumisesta?

Tyyliin:

"Jään maaseudulle, jossa syrjäydyn. Syytän maaseutua syrjytymisestäni."

"Käyn kahdesti vuodessa parturissa ja pukeudun vanhoihin, kuluneisiin vaatteisiin. En saa niiltä naisilta huomiota, joita haluaisin itse. En ole itse kiinnostunut naisista, joilta saan huomiota. Olen yksin, koska naiset ovat nirsoja."

Jne Jne...

• siksi että
        ????? kirjoitti:

Miksi ne miehet ei lähde kaupunkiin sieltä maalta? Vai onko idea pyrkiä olosuhteisiin, joissa voi sitten olla syyttämättä itseään elämän epäonnistumisesta?

Tyyliin:

"Jään maaseudulle, jossa syrjäydyn. Syytän maaseutua syrjytymisestäni."

"Käyn kahdesti vuodessa parturissa ja pukeudun vanhoihin, kuluneisiin vaatteisiin. En saa niiltä naisilta huomiota, joita haluaisin itse. En ole itse kiinnostunut naisista, joilta saan huomiota. Olen yksin, koska naiset ovat nirsoja."

Jne Jne...

Mies on geneettisesti laumansa ja reviirinsä puolustaja.

Miehelle on liki mahdotonta vaikkapa kääntyä islamiin. Mutta feministi nainen pukee burghan heti, jos rakastuu muslimi mieheen. Tämä naisgen selkärangaton takinkääntäminen on juuri sitä sosiaalista joustamista, mihin mies soturina ja yhteisönsä puolustajana ei kykene.

Miehen joustamattomuudella on siis tarkoituksensa, kuten myös naisten joustavuudella. Se miksi feministi voi pukea burghan ylleen johtuu siitä, että naiset olivat usein kauppatavaraa. Nainen saatettiin naittaa vieraaseen kansaan, tai hänet ryöstettiin, ellei karannut vapaaehtoisesti shemeikan matkaan. Siksi naisille kehittyi hämmästyttävä selkärangattoman eläimen kaltainen kyky vaihtaa näkökulmaansa. Mies taas on edelleen se sama vanha soturi, joka seisoo järkähtämättä paikallaan aatteensa, kotinsa ja periaatteidensa puolesta ja mieluummin kuolee kuin alistuu.

• ,,,,,,,......

Ei asia kyllä noin ole. Sinkkunaiset ovat keskittyneet Helsinkiin ja Turkuun, muissa isoissa kaupungeissa on sinkkumiehiä sinkkunaisia enemmän.

• Saankin olla onnekas sinkku kun budjaan Stadissa. Ja paljon duunaaamista. Eihän tässä ees kerkee ajattelee suhteita. Mutta haja-asutusalueiden miehien mielestä varmaan vähintäänkin koomista jos kuulee jossakin naisenemmistöisessä Helsingis asustavan myös pitkäaikaisiin sinkkumiehii. :D
        Mutta en ookaan muuttanut tänne mistään vaan syntyperäinen stadilainen

• ...
        siksi että kirjoitti:

Mies on geneettisesti laumansa ja reviirinsä puolustaja.

Miehelle on liki mahdotonta vaikkapa kääntyä islamiin. Mutta feministi nainen pukee burghan heti, jos rakastuu muslimi mieheen. Tämä naisgen selkärangaton takinkääntäminen on juuri sitä sosiaalista joustamista, mihin mies soturina ja yhteisönsä puolustajana ei kykene.

Miehen joustamattomuudella on siis tarkoituksensa, kuten myös naisten joustavuudella. Se miksi feministi voi pukea burghan ylleen johtuu siitä, että naiset olivat usein kauppatavaraa. Nainen saatettiin naittaa vieraaseen kansaan, tai hänet ryöstettiin, ellei karannut vapaaehtoisesti shemeikan matkaan. Siksi naisille kehittyi hämmästyttävä selkärangattoman eläimen kaltainen kyky vaihtaa näkökulmaansa. Mies taas on edelleen se sama vanha soturi, joka seisoo järkähtämättä paikallaan aatteensa, kotinsa ja periaatteidensa puolesta ja mieluummin kuolee kuin alistuu.

Joo... Mutta viepäs perheellinen, vahvaselkärangainen mies vaikka thaikkuihin ja kummasti unohtuu perhearvot ja selkäranka... Miesten näennäinen joustamattomuus on pelkkää itsekkyyttä, heti kun miehellä on mahdollisuus saada jotain... Se siitä selkärangasta!

• urpo von urpo

-miehet syrjäytyy helpommin, koska viettävät jotain virtuaalielämää ja todelliset sosiaaliset kontaktit ovat vähissä.
      -miehelle naisen löytäminen on saavutus ja jos ei ala löytyä masennutaan ja syrjäydytään. Nykyään on paljon näitä itsenäisiä citynaisia, jotka saavat pientä mielihyvää pystyessään näyttämään, että pärjäävät hyvin ilman miestäkin.
      -naisilla on vahvempi itsetunto. Jokaisella on tarve tulla tulla hyväksytyksi, saada huomiota ja kehuja. Mitä heikompi itsetunto, sitä enemmän näitä tarvii. Naiset näitä enemmän, eli ristiin menee.
      -kaupunki asiassa olen eri mieltä edellä kirjoittaneen kanssa. Kaupungin vilinässä tuntee itsensä entistä yksinäisemmäksi. Maaseudulla helpompi tutustua ihmisiin ja tuntuu luonnollisemmalta, että välillä ollaan omissa oloissakin.

• Näin onnn

"-miehelle naisen löytäminen on saavutus ja jos ei ala löytyä masennutaan ja syrjäydytään. Nykyään on paljon näitä itsenäisiä citynaisia, jotka saavat pientä mielihyvää pystyessään näyttämään, että pärjäävät hyvin ilman miestäkin."

Tuo on kyllä surullinen ilmiö. Ei siksi, että naisten pitäisi olla jotenkin olla riippuvaiisa miehistä, vaan siksi, että näillä naisilla on niin valtava tarve korostaa etteivät tarvitse miestä. Miksi ihmeessä minä haluaisin parisuhteen naisen kanssa joka jatkuvasti korostaa tarpeettomuuttani? Kyllä ainakin minusta on ihan hyväksyttävää välillä turvautua puolison tukeen, oli kyseessä sitten nainen tai mies. Minä ainakin haluan välilä tuntea "tarvitsevani" naistani, enkä olla parisuhteessakin jokin yksinäinen linnake.

"-naisilla on vahvempi itsetunto."

No mistähän johtuis? Voisiko se vaikuttaa asiaan, että naisia kehutaan ja imarrellaan jatkuvasti nuoresta asti? Jo teini-ikäisiä tyttöjä piirittää kymmenet miehet ja tavallisenkin näköisiä naisia kehutaan kauniiksi ja kutsutaan treffeille.

Vähän eri tilanne kuin nuorella tavismiehellä, joka ei saa koskaan kehuja, eikä kukaan nainen lähesty kun menee vaikka baariin.

• 16+16

"naisilla on vahvempi itsetunto"

Tuo ei taida pitää paikkaansa.

"Toisaalta tyttöjen ja poikien kasvatuksessa on myös edelleen eroja. Tyttöjä rohkaistaan tottelevaisuuteen ja muiden tahtoon mukautumiseen. Sen sijaan kiukun ilmaisemiseen ja tottelemattomuuteen suhtaudutaan ankarammin kuin poikien kohdalla. Tällainen kasvatusmalli voi johtaa heikkoon itsetuntoon ja taipumukseen syyttää itseä erilaisista vastoinkäymisistä, mikä puolestaan altistaa masennukselle."
      (www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/mielenterveyshairioiden-esiintyvyyden-sukupuolierot/)

Naiset kohdistavat syyttelyn, aggression etc. itseensä. Tällä palstalla voi usein lukea, kuinka parisuhteettomuus on miesten mielestä yhteiskunnan tai naisten vika. Naiset taas usein ajattelevat vian olevan itsessään. Tiedän naisia, jotka ovat haudanneet kokonaan ajatuksen parisuhteesta ja rakentaneet elämänsä ihan muiden asioiden varaan. Syy siihen on, että he ajattelevat, etteivät he ole tarpeeksi hyviä kenellekään. Parisuhdemarkkinoilla on myös voinut tulla niin pahoja taka-iskuja, että muihin asioihin panostaminen ja niissä pärjääminen tuo jonkinlaista boostia itsetunnolle.

• kasvakaa aikuisiksi!

Tämä on niin totta! Miehet syyttää kaikkia muita paitsi itseään ja naiset taas itseään silloinkin, kun vika on jossain muualla.

Ja tuosta itsenäisyydestä. Aika moni nainen pärjää ilman miestä, koska ei ole vaihtoehtoa ja koska nainen ei halua jäädä johonkin peräkammariin säälimään itseään, kuten miehet tekee.

Naiset on realistisempia tässä asiassa. Todella heikkolaatuisetkin miehet pitää itseään hyvinä miehinä ja sitten katkeroituu, kun ei saa naista. Moni nainen taas tietää hyvin nuoresta, ettei häntä tule kukaan kelpuuttamaan kumppaniksi ja rakentaa elämänsä sen mukaan ja on tavallaan ylpeäkin siitä, että on pärjännyt yksin.

Minä tiesin jo teini-ikäisenä, ettei koskaan tulisi sitä päivää, että joku mies huolisi minunnäköiseni naisen ja vaikka se oli karvas pala nieltäväksi, se oli realismia ja pakko hyväksyä. En jäänyt kotiin itkemään, enkä kirjoitellut katkeroituneita viestejä keskustelupalstalle, enkä vihannut koko maailmaa ja vastakkaista sukupuolta, vaan tein sen, minkä pystyin. En voinut saada perhettä, mutta hankin hyvän koulutuksen, harrastin, tein parhaani oman elämäni suhteen ja olen siitä ylpeä, että selviydyin, vaikka suurin haaveeni olikin oma perhe.

Miehet eivät yksinkertaisesti tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa, että maailmassa on muitakin naisia, kuin ne kauniit kaksikymppiset, joita kaikki miehet piirittää. Me kai sitten olemme teille näkymättömiä, mutta itse asiassa meitä on paljon. Mutta me valitsimme itsellemme jotain muuta kuin elämän katkeroituneena äiskän helmoissa. Eikä ole mitään, mikä estäisi teitä miehiä tekemästä täysin samaa!!

• jfyjj

niinpä, naiset osaa keskittää energiansa muuhun kuin epäonnistuneiden parisuhteiden märehtimiseen. Kertooko toi sitten vahvasta itsetunnosta, että sälyttää syyt muiden niskaan, eikä edes halua ajatella, että itsessä oisi vikaa, kuten raukkismiehet tekee? Mielenkiintoista. Tietysti, jos tytöt sitten on kasvatettu liian kilteiksi, niin luultavasti helpommin ihastuvatkin narsistiin ja siinä harhaisessa maailmassa alkavat syyllistämään itseään, jos suhde päättyy.

• -M-
        kasvakaa aikuisiksi! kirjoitti:

Tämä on niin totta! Miehet syyttää kaikkia muita paitsi itseään ja naiset taas itseään silloinkin, kun vika on jossain muualla.

Ja tuosta itsenäisyydestä. Aika moni nainen pärjää ilman miestä, koska ei ole vaihtoehtoa ja koska nainen ei halua jäädä johonkin peräkammariin säälimään itseään, kuten miehet tekee.

Naiset on realistisempia tässä asiassa. Todella heikkolaatuisetkin miehet pitää itseään hyvinä miehinä ja sitten katkeroituu, kun ei saa naista. Moni nainen taas tietää hyvin nuoresta, ettei häntä tule kukaan kelpuuttamaan kumppaniksi ja rakentaa elämänsä sen mukaan ja on tavallaan ylpeäkin siitä, että on pärjännyt yksin.

Minä tiesin jo teini-ikäisenä, ettei koskaan tulisi sitä päivää, että joku mies huolisi minunnäköiseni naisen ja vaikka se oli karvas pala nieltäväksi, se oli realismia ja pakko hyväksyä. En jäänyt kotiin itkemään, enkä kirjoitellut katkeroituneita viestejä keskustelupalstalle, enkä vihannut koko maailmaa ja vastakkaista sukupuolta, vaan tein sen, minkä pystyin. En voinut saada perhettä, mutta hankin hyvän koulutuksen, harrastin, tein parhaani oman elämäni suhteen ja olen siitä ylpeä, että selviydyin, vaikka suurin haaveeni olikin oma perhe.

Miehet eivät yksinkertaisesti tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa, että maailmassa on muitakin naisia, kuin ne kauniit kaksikymppiset, joita kaikki miehet piirittää. Me kai sitten olemme teille näkymättömiä, mutta itse asiassa meitä on paljon. Mutta me valitsimme itsellemme jotain muuta kuin elämän katkeroituneena äiskän helmoissa. Eikä ole mitään, mikä estäisi teitä miehiä tekemästä täysin samaa!!

Onhan se vähän eri asia luovuttaako vai yrittääkö kunnes voimat ehtyvät. Sinä olet jättänyt leikin kesken heti alkuun, mutta monet ovat yrittäneet katkeraan loppuun asti. Vaikka tilanne on äärimmäisen vaikea, niin aika harva on siinä tilanteessa että luovuttaminen olisi ainoa vaihtoehto.

• kasvakaa aikuisiksi!
        -M- kirjoitti:

Onhan se vähän eri asia luovuttaako vai yrittääkö kunnes voimat ehtyvät. Sinä olet jättänyt leikin kesken heti alkuun, mutta monet ovat yrittäneet katkeraan loppuun asti. Vaikka tilanne on äärimmäisen vaikea, niin aika harva on siinä tilanteessa että luovuttaminen olisi ainoa vaihtoehto.

No se on sitten kyvyttömyyttä olla realistinen itsensä suhteen. Miksi olisin uhrannut elämän sellaisen tavoitteluun, jota en voi saada? Ei se ole mitenkään kunnioitettavaa, se on pelkästään typerää.

Nykyään, kun on netti, jokainen tietää suurin piirtein, millainen pitää olla, että kelpaa. Varsinkin naiselle se on hyvin yksinkertaista, koska kasvojaan ei voi muuttaa. Miehelle se on ehkä hiukan eri, koska miehen haluttavuuteen vaikuttaa muukin kuin ulkonäkö, mutta kyllä osan miehistäkin pitäisi tietää, ettei ole mahdollisuuksia.

Sitä paitsi, miehelle se ratkaisu voi olla hiukan eri, koska te voitte ostaa kumppanin tai ostaa pelkkää seksiä. Sitä, mitä nainen haluaa, ei voi ostaa. Mutta totuus on se, että me emme ole kaikki samalla viivalla, eikä kaikilla ole samoja mahdollisuuksia elämässä. Voit joko hyväksyä sen ja elää sen mukaan tai sitten voit hakata päätäsi seinään ja elää lopunelämääsi katkeroituneena äitisi kanssa. Sinun valintasi.

• Se on hyvä kompromissi satsata elämässä muihin juttuihin, jossei suhteista oikein tahdo tulla mitään. Tai jos tuntuu ettei suhteet oikein oo itseä varten. Myös ikisinkut voivat kokea ettei. Suhteet ole heitä varten

• yksinäinen.

Mitä mies voi tehdä jos haluaa tutustua naiseen ja nainen ei halua. Pitäiskö pakottaa nainen tutustumaan. Kyllä sitä syrjäytyy kun naiset ei halua olla missään tekemisissä ja miehetkaan ei halua kaveerata. En muista koska joku olisi mulle soittanut viimeks ja halunnut tehdä tai harrastaa jotai tai mennä vaikka kaljalle. Ei ole sellasta tapahtunut yli 10 vuoteen. Itse olen pyytänyt porukkaa kaljalle mutta ei ole kukaan lähtenyt.

• Anonyymi

Itse olen 34-vuotias, töissä käyvä, normikroopainen mies, mutta silti syrjäytynyt sinkku, jolla ei ole oikein flaksia deittimarkkinoilla. Myönnettäköön, että olen itsekkin jokseenkin nirso, niinkuin hyvin monet naiset tänäpäivänä tuntuvat olevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3900
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3486
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3108
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2940
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1934
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1928
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1769
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1713
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1711
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1664
    Aihe