Niin, asia tulikin ilmi otsikossa. Alistamisesta tai vastaavasta ei ole kyse.
Mikä miehessä saa sinulle aikaan alemmuudentunteen?
32
531
Vastaukset
- strong lady
Ei mikään, en koe alemmuuden tunnetta keneenkään sukupuolen takia.
- hyot7
Ehkä tuossa ei tarkoitettu, että pitäisi tuntea alemmuudentunnetta jokaista pullistelijaa kohtaan sukupuolen takia, vaan että onko yksittäisissä miesyksilöissä jotain muuta sellaista, mikä saa.
- Aloittaja.
hyot7 kirjoitti:
Ehkä tuossa ei tarkoitettu, että pitäisi tuntea alemmuudentunnetta jokaista pullistelijaa kohtaan sukupuolen takia, vaan että onko yksittäisissä miesyksilöissä jotain muuta sellaista, mikä saa.
Kiitos. ;)
- Mistä moinen?
Mistä sinulle tuollainen kysymys tuli mieleen? Minä olen ihan tasavertainen muiden ihmisten kanssa, paitsi pituudeltani olen miestenkin keskiarvoa korkeammalla. Sekä kengissä että ilman.
- Aloittaja.
Eri tilanteissa tapaamistani naisista, heistäkin jotka ovat tunteneet minut 10-15 vuotta, moni tuo esiin alemmuudentunnettaan tai vähäpätöisyyttään verrattuna minuun. He itse vertaavat ja tuovat sen esiin. Osalla heistä on kyllä huonoa itsetuntoa taustalla. Samoin ennestään tuntematon nainen, jonka kanssa ei ole edes keskusteltu tai vain muutama sana, voi tuoda tätä esiin.
- nainen ghjyjmu
Aloittaja. kirjoitti:
Eri tilanteissa tapaamistani naisista, heistäkin jotka ovat tunteneet minut 10-15 vuotta, moni tuo esiin alemmuudentunnettaan tai vähäpätöisyyttään verrattuna minuun. He itse vertaavat ja tuovat sen esiin. Osalla heistä on kyllä huonoa itsetuntoa taustalla. Samoin ennestään tuntematon nainen, jonka kanssa ei ole edes keskusteltu tai vain muutama sana, voi tuoda tätä esiin.
Outo kysymys minustakin. En tunne alemmuudentunneta ketään ihmistä kohtaan sukupuolesta riippumatta. En myöskään ylemmyydentunnetta vaan koen, että kaikki ovat tasaveroisia keskenään.
- joo joo uskotaan ;D
nainen ghjyjmu kirjoitti:
Outo kysymys minustakin. En tunne alemmuudentunneta ketään ihmistä kohtaan sukupuolesta riippumatta. En myöskään ylemmyydentunnetta vaan koen, että kaikki ovat tasaveroisia keskenään.
Et ole sitten ihminenkään.....Valehtelet taas, sinulla on sellainen tapa kaunistella asioita.
- Mistä moinen?
Aloittaja. kirjoitti:
Millä tavalla he tarkalleen ottaen vertailevat? Konkreettisista esimerkeistä voisi jopa yrittää päätellä jotakin.
Joillakin ihmisillä tosiaan on huono itsetunto, joten jotkut tapaukset voit kuitata sillä. Sitten on olemassa ihmisiä, jotka yrittävät manipuloida toisen tekemään jotain puolestaan, siis nämä "voi että kun sä olet niin vahva, voisitko sinä kantaa tämän pesukoneen tuonne kuudenteen kerrokseen" ja "pese sä nämä pyykit kun olet siinä niin paljon parempi ja mulla on nämä nakkisormetkin". (Minä olen pitkä ja vahva urheilijatyyppinen nainen, joten olen joutunut ripsenräpsytyksen ja tekoavuttomuuden uhriksi useammin kuin haluaisin edes muistaa, joten ymmärrän kyllä yskän.)
Voi olla niinkin, että sinuun uppoaa käänteinen kehu niin hyvin, että kuulet sitä riesaksi asti. Puolitutunkin on helpompi sanoa olevansa (sinuun verrattuna) niin tyhmä tai heikko tai tietämätön kuin kehua suoraan - "sinä olet niin fiksu/vahva/tietoviisas" kuulostaa äkkiä kettuilemiselta eikä kehumiselta.
Ja jatkuvastihan näillä palstoilla miehet (?) valittavat, että naisten pitäis antaa miesten olla Miehiä, siis naisten pitäisi näytellä kaikin puolin kehnompaa, jotta miehelle tulisi parempi mieli edes leikisti.
Onhan näitä oletuksia. Valitse niistä. :) - Aloittaja.
Mistä moinen? kirjoitti:
Millä tavalla he tarkalleen ottaen vertailevat? Konkreettisista esimerkeistä voisi jopa yrittää päätellä jotakin.
Joillakin ihmisillä tosiaan on huono itsetunto, joten jotkut tapaukset voit kuitata sillä. Sitten on olemassa ihmisiä, jotka yrittävät manipuloida toisen tekemään jotain puolestaan, siis nämä "voi että kun sä olet niin vahva, voisitko sinä kantaa tämän pesukoneen tuonne kuudenteen kerrokseen" ja "pese sä nämä pyykit kun olet siinä niin paljon parempi ja mulla on nämä nakkisormetkin". (Minä olen pitkä ja vahva urheilijatyyppinen nainen, joten olen joutunut ripsenräpsytyksen ja tekoavuttomuuden uhriksi useammin kuin haluaisin edes muistaa, joten ymmärrän kyllä yskän.)
Voi olla niinkin, että sinuun uppoaa käänteinen kehu niin hyvin, että kuulet sitä riesaksi asti. Puolitutunkin on helpompi sanoa olevansa (sinuun verrattuna) niin tyhmä tai heikko tai tietämätön kuin kehua suoraan - "sinä olet niin fiksu/vahva/tietoviisas" kuulostaa äkkiä kettuilemiselta eikä kehumiselta.
Ja jatkuvastihan näillä palstoilla miehet (?) valittavat, että naisten pitäis antaa miesten olla Miehiä, siis naisten pitäisi näytellä kaikin puolin kehnompaa, jotta miehelle tulisi parempi mieli edes leikisti.
Onhan näitä oletuksia. Valitse niistä. :)Huomaan kohtuu tarkasti mainitsemasi manipuloinnit. Käänteisistä kehuista voisi toisinaan ollakin kyse. Mutta ehkei näissä tarkoittamissani tapauksissa. Sitä ihmetetlen miksi vieraammatkin alkaisi käänteisesti kehua kun moiseen ei ole syytä. Tilanne ei edellytä sellaista.
Näitä mainitsemiani tilanteita ja naisia on niin useita, ettei se voi olla pelkkää sattumaa. Jokin minussa aiheuttaa sen.
Esimerkkejä? Aivan arkinen sananvaihto arkisista asioista tai yleissivistyksen piiriin kuuluvista asioista (kuka on Venähän pressa? Kuka esitti sen tietyn biisin) saattaa laukaista tilanteen. Esimerkiksi "sinä kun tiedät niin paljon" sanotaan siten, ja sellaisella äänensävyllä ettei muusta kuin tietynlaisesta alemmuudentunteesta voi olla kyse. Tarkoitan vain näitä tilanteita. Näin voi sanoa nainen, joka ei edes tunne minua. Vaikka tutun tuttu tms. Jotkut paremmin tuntevat tekevät samaa. Ja he esittävät myöskin virheolettamuksia minusta ja elämästäni, minkä johdosta olen huomannut naisten tarpeen kuvitella ihmiset tietynlaisiksi. ;)
Tai yleinen keskustelu tutussa seurassa joka sivuaa ihmisiä yleensä, suhteita tai asumismuotoja.
"siis naisten pitäisi näytellä kaikin puolin kehnompaa, jotta miehelle tulisi parempi mieli edes leikisti."
Joo ei. Aloittaja. kirjoitti:
Huomaan kohtuu tarkasti mainitsemasi manipuloinnit. Käänteisistä kehuista voisi toisinaan ollakin kyse. Mutta ehkei näissä tarkoittamissani tapauksissa. Sitä ihmetetlen miksi vieraammatkin alkaisi käänteisesti kehua kun moiseen ei ole syytä. Tilanne ei edellytä sellaista.
Näitä mainitsemiani tilanteita ja naisia on niin useita, ettei se voi olla pelkkää sattumaa. Jokin minussa aiheuttaa sen.
Esimerkkejä? Aivan arkinen sananvaihto arkisista asioista tai yleissivistyksen piiriin kuuluvista asioista (kuka on Venähän pressa? Kuka esitti sen tietyn biisin) saattaa laukaista tilanteen. Esimerkiksi "sinä kun tiedät niin paljon" sanotaan siten, ja sellaisella äänensävyllä ettei muusta kuin tietynlaisesta alemmuudentunteesta voi olla kyse. Tarkoitan vain näitä tilanteita. Näin voi sanoa nainen, joka ei edes tunne minua. Vaikka tutun tuttu tms. Jotkut paremmin tuntevat tekevät samaa. Ja he esittävät myöskin virheolettamuksia minusta ja elämästäni, minkä johdosta olen huomannut naisten tarpeen kuvitella ihmiset tietynlaisiksi. ;)
Tai yleinen keskustelu tutussa seurassa joka sivuaa ihmisiä yleensä, suhteita tai asumismuotoja.
"siis naisten pitäisi näytellä kaikin puolin kehnompaa, jotta miehelle tulisi parempi mieli edes leikisti."
Joo ei.Voisiko kyse olla ulosannistasi? Käytätkö paljon sivistyssanoja, siteeraat suht tuntemattomia henkilöitä, teet luetteloa tietämyksestäsi? Tulee mieleen muutama puolituttu, joilla on sama vika. Eivät he ole oikeastaan sen viisaampia kuin muutkaan, mutta heidän seurassaan saattaa tulla ajoittain epävarma olo, kun ei ole sivistyssanakirjaa kädessä ja googlea käden ulottuvilla. Heille on myös huomautettu tästä ja ovat oikeasti myöntäneet, että se on huono tapa.
Sosiaalisesti lahjakas osaa puhua välillä rennommin, kepeistä aiheista, joihin kaikilla on mahdollisuus ottaa osaa. Myös tenttaava puhetapa on äärimmäisen rasittava, "kuka sanoi niin vuonna 1960?" "Minä vuonna perustettiin..?" Vaikka tietäisikin vastauksen, ei kiinnosta enää jatkaa keskustelua, koska yleensä ei ole hakeutunut haastatteluun tai tietovisaan, vaan ihan jutustelemaan. Tällaisesta kuten myös lukemien kirjojen esittely/ oman tietämyksen jatkuva esille tuominen muka huomaamattomasti/ pilkuntarkka toisen joka sanan kyttääminen tuo mieleen pätemiskilpailun, ja harva sellaisesta nauttii. Jotkut miehet ehkä, mutta aika harvat naiset.
Jos taas tuttusi ei oikeasti tiedä, kuka on Venäjän pressa, niin silloin hän varmaan aidosti ihailee tietämystäsi ja tuntee alemmuutta. Jos se häiritsee sinua, sinun varmaan kannattaa vaihtaa seurasi niihin, jotka sen Venäjän pressan nimen tietävät :)- Aloittaja.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Voisiko kyse olla ulosannistasi? Käytätkö paljon sivistyssanoja, siteeraat suht tuntemattomia henkilöitä, teet luetteloa tietämyksestäsi? Tulee mieleen muutama puolituttu, joilla on sama vika. Eivät he ole oikeastaan sen viisaampia kuin muutkaan, mutta heidän seurassaan saattaa tulla ajoittain epävarma olo, kun ei ole sivistyssanakirjaa kädessä ja googlea käden ulottuvilla. Heille on myös huomautettu tästä ja ovat oikeasti myöntäneet, että se on huono tapa.
Sosiaalisesti lahjakas osaa puhua välillä rennommin, kepeistä aiheista, joihin kaikilla on mahdollisuus ottaa osaa. Myös tenttaava puhetapa on äärimmäisen rasittava, "kuka sanoi niin vuonna 1960?" "Minä vuonna perustettiin..?" Vaikka tietäisikin vastauksen, ei kiinnosta enää jatkaa keskustelua, koska yleensä ei ole hakeutunut haastatteluun tai tietovisaan, vaan ihan jutustelemaan. Tällaisesta kuten myös lukemien kirjojen esittely/ oman tietämyksen jatkuva esille tuominen muka huomaamattomasti/ pilkuntarkka toisen joka sanan kyttääminen tuo mieleen pätemiskilpailun, ja harva sellaisesta nauttii. Jotkut miehet ehkä, mutta aika harvat naiset.
Jos taas tuttusi ei oikeasti tiedä, kuka on Venäjän pressa, niin silloin hän varmaan aidosti ihailee tietämystäsi ja tuntee alemmuutta. Jos se häiritsee sinua, sinun varmaan kannattaa vaihtaa seurasi niihin, jotka sen Venäjän pressan nimen tietävät :)Hyviä pointteja. Tavallisesti en ole kovin suulas. En puhu kapulakieltä enkä käytä sivistyssanoja sen enempää kuin moni muukaan. Melko harvakseltaan. Siteeraukset tapaa jäädä leffojen tasolle. :D Tiedän tuon tenttaavan ihmistyypin, en usko kuuluvani heihin. Tosi moni sanoo minua tarkaksi. Yli puolissa tapauksista, laskujeni mukaan 78,3% ;) en ole ymmärtänyt mitä tarkkaa he kyseisessä hetkessä tai sanomisessa näkevät. Aivan oikeasti.
Sitten on tilanteet, joissa kuulteni sanotaan minun tehneen tai sanoneen jotakin mikä ei niillä sanavalinnoilla pidä paikkaansa. Toisinaan ei lainkaan. Näissä tapauksissa oikaisen useasti - riippuen tilanteesta.
En tuo tietämystäni tai osaamistani esille kuin viime hädässä. Jotkut, eräskin kaverini puoliso joka on tuntenut minut toistakymmentä vuotta, jostakin syystä alkavat jankata ja "vähätellä" sanomisiani ja kyseenalaistaa niitä. Sellaisiakin joista tietävät minun omaavan kokemusta tai tietävät minun tietävän. Näissä tilanteissa tuon herkästi esiin sen, että asia nyt vaan on näin, eikä muuksi muutu, koska... Tämä kaverini puoliso ja muutama muukin nainen tuntuvat tasaisin väliajoin haluavan vääntää minun kanssa. Valitsisivat aiheet paremmin etteivät aina häviäisi. ;)
- syöksy sementtiin
Järjetön kysymys!
Ikäänkuin olisi jotenkin itsestään selvää, että jonkin pitäisi aiheuttaa alemmuudentunnetta????!!! - Nainen996
Tietysti se, jos mies on paremman näköinen ja lahjakkaampi kuin minä.
- 17+18
Se, että jotenkin kuvittelen että mies kuvittelee minut paremmaksi kuin olen. Olen oikeasti aika "tylsä" kotihiiri.
- Aloittaja.
Olen huomannut naisten kuvittelevan minut paremmaksi kuin olen. En tiedä miksi.
- tarkkailija sivusta
Ainakin taloudellisesti huomattavasti varakkaampi mies saa monet köyhemmät naiset alemmuudentunteen valtaan, joka ilmenee monin eri tavoin. Tuskin sitä moni myöntää, mutta näin se on.
Mielenkiintoinen huomio, että naiset käyvät miinustamassa aloitusta, taitaa olla tuttu ja arka aihe monelle henkilökohtaisesti.- Aloittaja.
Noh, tuo ei koske kyllä minua, olen täysin varaton ja .elänyt vuosia tukien varassa.
- Aloittaja.
Miksei. Voisi ajatella oman elämäntilanteen ja parisuhteen ongelmien aiheuttavan tuollaista.
- ...
Ehkä aiheutat vastaavan tunteen joissakuissa tuntemissasi miehissäkin. He vain eivät tunnusta.
- Aloittaja.
Täysin mahdollista. Kyllä sen toisista näkee kun alkaa pullistelu, dissaaminen ym. ;)
- önögggöhi
Hmm, minusta sinä oletat että he tuntevat alemmuutta. Ethän voi tietää mitä tyyppi tuntee ellei hän sano sitä suoraan. Ja vaikka sanoisikin että "minä kun olen niin huono tässä ja sinä hyvä", niin sehän on todennäköisesti vain kohteliaisuutta. Haluaa nostaa toisen itsetuntoa, ehkä viestität tahtomattasi että sinua tarvitsee buustata?
Itse ainakin saatan kysyä joltain vaikka jostain urheiluun liittyvästä, koska tiedän hänen tietävän siitä aihealueesta huomattavasti enemmän kuin minä. Saatan sanoa että "sinä kun tiedät näitä niin hyvin..." En silti tunne alemmuudentunnetta, miksi ihmeessä? Minä taas tiedän jostain muusta asiasta tai olen parempi jossain muussa jutussa. ja saatan aidosti kehaista jotakin kuinka hyvin hän tietää/osaa, koska minusta on aina hienoa, että joku on kiinnostunut jostain aihepiiristä ja perhetynyt siihen tai harjoitellut jonkin asian osaamista.
Ja miten ihmeessä tämän saa sukupuolten väliseksi asiaksi, itsellä tämä kyllä koskee ihan samalla tavalla miehiä ja naisia. Ja jos ei ole kyse että yleensä miehille tuntee alemmuudentunnetta, vaan jollekin yksittäiselle, niin silloinhan se riippuisi siitä kenestä miehestä on kyse... logiikka siis ontuu.- Aloittaja.
En oleta. Olen herkkävaistoinen. Alemmuudesta ja epävarmuudesta on kyse ja kysyn naisten näkymyksiä asiaan.
- besserbosser ;)
Aloittaja. kirjoitti:
En oleta. Olen herkkävaistoinen. Alemmuudesta ja epävarmuudesta on kyse ja kysyn naisten näkymyksiä asiaan.
Vaikutat aika kaikkitietävän oloiselta kaverilta, noin omalta käytökseltäsi. Se on meidän joidenkin mielestä vähän epämiellyttävää ja sangen epäkypsää sitä paitsi. Mutta se ei ole alemmuudentunnetta, pikemminkin kaikkitietävyyden edessä piilohymyilyä ja epäkiinnostavan keskustelutyylin (luennointi, paasaaminen) väistämistä.
Tämä on vain arvaus, ei suututa siellä. - besserbosser
Aloittaja. kirjoitti:
"Alemmuudesta ja epävarmuudesta on kyse ja kysyn naisten näkymyksiä asiaan."
"Ja he esittävät myöskin virheolettamuksia minusta ja elämästäni, minkä johdosta olen huomannut naisten tarpeen kuvitella ihmiset tietynlaisiksi. ;)"
Niin, tuo tarve virtaa runsaana molemmissa sukupuolissa. - Aloittaja.
besserbosser ;) kirjoitti:
Vaikutat aika kaikkitietävän oloiselta kaverilta, noin omalta käytökseltäsi. Se on meidän joidenkin mielestä vähän epämiellyttävää ja sangen epäkypsää sitä paitsi. Mutta se ei ole alemmuudentunnetta, pikemminkin kaikkitietävyyden edessä piilohymyilyä ja epäkiinnostavan keskustelutyylin (luennointi, paasaaminen) väistämistä.
Tämä on vain arvaus, ei suututa siellä."Mutta se ei ole alemmuudentunnetta, pikemminkin kaikkitietävyyden edessä piilohymyilyä ja epäkiinnostavan keskustelutyylin (luennointi, paasaaminen) väistämistä."
Vastasin jo ylempänä. :)
Epäkiinnostavat keskustelutyylit on oman aloituksen arvoinen asia.
- Tästä syystä
Alemmuuden tunne tulee jos kokee olevansa näkymätön miehelle jonka kanssa elää ja on suhteessa.
- egypti faaraoiden ma
kyllä jos tulen paikalle niin maailman naiset tietävät taivaanlahja on saapunut se kenet valitsen hänestä tulee kleopatra naisista kaikkein kaunein en voi sille mitään että olen valittu kuningas faarao ja kai sitä voi tuntea alemmuuden tunnetta jos ei pääse faaraon suosikiksi vaan tuntee itsensä kakkosluokan kansalaiseksi
- älä kysele
Vastaus: Ei mikään. Äläkä kysele.
- aina joskus
No jos mies on oikeasti selkeästi fiksumpi kuin minä ja teemme samoja hommia, ja hänen kykynsä työhön on selkeästi paremmat kuin minulla. Jos miehellä on tämän lisäksi vielä hyvä ulkonäkö, niin se lisää vielä pikkuisen alemmuudentunnetta.
Sama pätee naisten kohdalla.- aina joskus
..niin ja sit tietty toisen parempi yleissivistys tuo alemmuudentunnetta, koska itse pidän hyvää yleissivistystä älykkyyden merkkinä. Jos ihminen on älykäs, kyllä häntä kiinnostaa ajankohtaiset asiat ja osaa muodostaa oman perustellun mielipiteensä asioista.
En muuten ymmärrä, miksi olet saanut näin nuivaa palautetta ketjussa. Mun mielestä kysymyksesi ei ollut mitenkään ylimielinen. - Aloittaja.
aina joskus kirjoitti:
..niin ja sit tietty toisen parempi yleissivistys tuo alemmuudentunnetta, koska itse pidän hyvää yleissivistystä älykkyyden merkkinä. Jos ihminen on älykäs, kyllä häntä kiinnostaa ajankohtaiset asiat ja osaa muodostaa oman perustellun mielipiteensä asioista.
En muuten ymmärrä, miksi olet saanut näin nuivaa palautetta ketjussa. Mun mielestä kysymyksesi ei ollut mitenkään ylimielinen.Melko tismalleen kuin minun ajatuksia.
Pientä alemmuutta tai epävarmuutta aina joskus. Harvoin tunnen suurta alemmuutta, mutta joskus sitäkin.
- alistajat
yleensä mies tuo karkit olkkariin kun katsotaan yhdessä tv mutta jos joskus käy niin että mies istuu sohvalla ja nainen eteisessä ja mies huomaakin unohtaneensa karkit eteiseen kun teki kuumat leivät kullallensa ja ehti tuomaan olohuoneeseen niin kehtaa pyytää kullan nuppu voisitko tuoda karkki pussin eteisestä ei voi olla vastenmielisempää ja alistavampaa pitää ihan orjana otan pussin ja heitän pitkin seinää saa..na jos piioittelu ei lopu niin sitten erotaan kyllä parempiakin miehiä on maailmassa ei mikään voi olla karmeampaa kuin toisen pakottaminen palvelemaan mikä piika nainen on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731