Tässä sellainen kysymys että olen 185cm pitkä ja painoin tammikuun alussa 85kg. Tällä hetkellä painoa on tasan 88kg. Salilla olen käynyt jokatoinen päivä, eli 3-4 kertaa viikossa. 1 jakoisella olen mennyt ja käytännössä pelkästään vapaapainoilla. Onko edest teoriassa mahdollista että lihasmassa kasvaisi 2kk aikana 3kiloa?
Kropassa olen huomannut aivan selkeän muutokset. Huomattavasti kiinteämmän oloinen. Esim rinnassa, hauiksessa on silminnähden tapahtunut lihaskasvua. Reisissäkin on tapahtunut koska enää reisien sisäosassa ei ole sellaista löysää nahkaa niinkuin oli pari kuukautta sitten. Tosin reisistä en nyt silmämääräisesti erota kasvua.
Pääsääntöisesti olen mennyt 3x sarjoilla ja toistoja hieman vaihdellen 6-12 välillä. Jalat syväkyykyllä, rinta penkkipunnerrus tai vinopenkki käsipainoilla, selkä alatalja- tai ylätaljaveto, lisäksi olkapäät tangolla/smithillä, lisäksi hauikset ja ojentajat.
Lihaskasvu kuntosaliharjoittelun alussa
6
171
Vastaukset
- fgddfdfggdfgdf
No jos lähdetään siitä että 1kg/1kk voi hyvinkin olla realistinen että pari kiloa sulle on lihasta todennäköisesti tullut. Ei tuo 3kiloakaan nyt täysin poislaskettu ole, mutta veikkaisin kyllä että läskiäkin on tullut mutta se ei sinänsä näytä löllyvältä läskiltä koska lihakset puristavat sitä ihoa vasten tiukemmalla ja se jakaantuu näin ollen tasaisemmin lihasten ulkopinnalle.
Lisäksi treenaaminen kerää nestettä, mikä sekin lisää painoa.
- Voi olla
Jos olet aloittanut juuri, niin ihan mahdollista on hankkia lihasta 3kg parissa kuukaudessa. Älä masennu, mutta ei tuu jatkumaan ikiusesti samaa tahtia.
- Silleee
Puhtaan lihasmassa hankkiminen on käytännössä mahdotonta. Aina siinä tulee mukana muutakin. Olet voinut saada sen n. 1kg/kk päälle nestettä ja rasvaa.
- penkkaajavm86
Oleellista on ymmärtää ettei kasvua tapahdu miinuskaloreilla. No ehkä alkuun voi tapahtua mutta puhuisin siinäkin tapauksessa ennemmin kiinteytymisestä. En varsinaisesta lihaskaavuata. Eli lihas kasvaa tehokkaasti riittävällä määrällä harjoitusta eli lihaksen rikkomista, sitten riittävällä määrällä lepoa jotta elimistö voi kasvattaa lisää lihasta rikkimenneen tilalle, kolmantena pitää saada riittävästi oikeanlaista ravintoa jotta lihas kasvaa. Enneb kaikkea pitåå syödä enemmän kuin kuluttaa. Lihaksen kasvatus kasvattaa väistämättä myös läskiä. Tosin kun lihas kasvaa niin se samalla puristaa läakiä tiukemmalle ihoa vasten jolloin läski ei ole roikkuvaa ja se näyttää kiinteämmältä. Toki jossakin vuoden treenamisen jälkeen voi olla ihan järkevää ottaa dieettijakso jossa laskee suunnilleen lihaskasvuun n. 10-12kg vuoden aikana. Ja siitä sitten laskeskelee läskin osuuden ja tiputtaa sen. Tosin lihakselle pitää antaa diettijakson aikana tarpeeksi ärsykettä ja proteiinia ettei paino lähde lihaksista. Joillakin rotevilla miehillä lihaskasvi saattaa olla suurempaakin vuoden aikana. Naisilla taaseen joku n.5kg vuodessa voi olla järkevä luku.
3-viikkotreeniä, kapeaa pyramidia suurille lihasryhmille.
9kk ja painoa lisää 10kg vyötärön paisumatta.
75kg -> 85kg. Sarja 82,5kg. Pysyin siinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257017Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451295Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271102- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49875Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96836Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753