Isän pahoinpitely

GZZZZII

Hei kaikille lukijoille! Ja olisi kiva saada myös kohtalokavereita!

Olen hieman päälle 20 ja elämää nähnyt/kokenut jo hitusen, yksi ylipääsemätön asia kuitenkin tuntuu olevan loppu ikään asti, olen antanut jo äidilleni anteeksi, mutta isää en ole sen koomin nähnytkään nyt moniin vuosiin. Minua siis hakattiin lapsena noin 8v iästä johonkin 14v ikään...Se paheni aina vuosi vuodelta ja kun miettii niin noin koko ala-aste ajan ja se aiheutti pahaa mieltä monena päivänä, pahoinpitelyyn kuului lyöminen, potkiminen, kuristaminen, jänteiden ja käsien vääntelyä, keittiö veitsellä painaminen ihoon, tavaroiden heittelyä ja niiden alle jääminen, eli kyseessä siis isoja esineitä, kuten tuolit... On vielä pari kauheampaakin asiaa, mutta en halua niitä mainita, koska ne inhottavat todellakin. En saanut koskaan mitään fyysisiä vammoja, muuta kuin pikku haavoja, mustelmia, tai naarmuja, mutta kyllä ne iskut jota sain, niin sattui ja välillä tuntui että paikat murtuvat, jos isäni ei irrota. Nooh äitini seurasi sivusta aina, ei siis pahoipidellyt, välillä pyysi isääni lopettamaan, mutta siis seurasi sivusta, eikä puuttunut tähän sen koomin. Isälläni tuntui olevan oikein raivo sisällään, kun jouduin välillä hänen uhriksi, en muista kuinka usein, jopa useita kertoja kuussa vai kerran joka viikkko vai kuinka usein, mutta useasti kumminkin ja ne ovat jäänyt mieleen.

Tämä johti siihen, että itkin paljon lapsena ja masennuin vähän, mutta en paljon, koska olin kuitenkin lapsi vielä silloin ja leikkisin paljon... Noh äitini jätti isäni kun olin 14v ja se tuntui hyvältä osittain, mutta jälkeenpäin olisi kiva kysyä, että miksi?! Tämä pahoinpitely johti siihen että itkin paljon siis lapsena ja tuli monta kertaa pahamieli, koska yksi tärkein asia, eli perhe oli tuollainen, mutta kehityin samalla isommaksi ja vanhemmaksi, niin sillon oli muutakin aina mielessä, että kestin kaiken jotenkin ihmeen kaupalla... No kirjotan lisää myöhemmin, jos joku vastaa jotain, nyt mulla on ainaki väsyny olo taas jällee kerran ja välil piristyn taas ja oon iha meno fiiliksella... Osaako joku sanoa, että miten teillä menee nykysin?

3

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fram!

Se nyt ainakin on takuuvarmaa että yksin et ole.
      Aihe vaan on niin arka ja tabu, että se mielellään vaietaan hengiltä.
      Itselläni insesti-koti tausta. Vaikenin tosi kauan, luulin olevani paha ja saastainen.
      Syytin itseäni. Rankaisin itseäni. Kunnes kerran ihan varoittamatta repesi, ja kaikki tuli voimalla ulos. Lähdin koiran kanssa metsään. Lujaa mentiin ja itkin ja huusin kovassa tuskassa.
      Aloin hakea apua, ja saan yhä edelleen. Olen saanut traumaterapiaa ja saan edelleen. paljon on muuttunut. Olen oppinut rakastamaan itseäni ja vaatimaan minulle kuuluvan kunnioituksen. Enää kukaan ei polje kasvoilleni.
      Paljon on vielä edessä, mutta väsyin olemaan uhri. Aukaisin suuni ja kerroin, ja kerron edelleen. Ei ole minun häpeäni eikä vikani mitä pienestä tytöstä kouluikään tapahtui.
      Tekijä ei ollu isäni, ja ikävä kyllä hänet menetinkin jo kauan sitten. Äidilleni en ole koskaan antanut anteeksi, mutta katkera en enää ole Emme ole missään väleissä olleet vuosiin. Myös vanhempiin sisaruksiin välit hyvin jännittyneet, vaikka tiedän että ainakin yksi sisko ja veli on kokeneet samaa kuin minä.
      Mielestäni olet hienosti taklannut asian. Et ole jatkanut samaa perinnettä, näet että kokemasi on ollut hirvittävän väärin. Sairasta.
      Se että reagoit masennuksella yms. on tervettä. Koska kokemasi on sairasta.

Toivon sinulle voimia ja taputa itseäsi sinne "henkiselle olkapäällesi" ja sano jotain kaunista! :-D Sen olet taatusti ansainnut!

• pohdiskelija-xyz

Isäsi on henkisesti häiriintynyt. Ehkä hänellä oli hermo kireällä ja halusi satuttaa äitiäsi satuttamalla myös sinua. Tarkoitan, että hän saattoi nähdä miten pahalta äidistäsi tuntui kun jouduit pahoinpitelyn uhriksi ja halusi lisätä äitisi pahaa oloa satuttamalla sinua.

Miksi isäsi teki näin? Mikään syy ei ole hyväksyttävä, eikä ymmärrettävä. Epäilen, että on käynyt niin, että pieni lyönti ei enää tyydyttänyt samalla tavalla hänen väkivallan himoa vaan tarvittiin entistä pahempi julmuus saman tyydytyksen saamiseksi. Eli isäsi turtui väkivaltaan ja tarvitsi julmempia keinoja saadakseen saman tunteen.

Surullista ja ymmärrettävää, että ikävät tapahtumat eivät ole päästäneet otteestaan ja ne palaavaat mieleesi.

Vaikka tämä on helpommin sanottu kuin tehty, niin hyväksy, että olet joutunut lapsena mielipuolisen julmuuden kohteeksi ja sille ei ole mitään syytä. Hyväksynnällä tarkoitan, että hyväksyt, että näin on ollut, eikä sitä saa muutettua. Vihoviimeistä olisi, että yrittäisit ymmärtää isääsi ja hyväksyä mitä hän teki. Isälläsi on varmasti sata hyvää selitystä, koska pystyn keksimään niitä itsekin. Lista TEKOSYISTÄ voisi olla vaikkapa: "hermot oli kireällä ja ylireagoin huonoon käytökseen", "ei se nyt niin pahaa ollut, itsekin olen kokenut pahempaa", "olen saanut kotoa mallin toimia näin"

Oikeat syyt ovat mielestäni, jotain tälläisiä: "olen empatia kyvytön narsisti, jonka mielestä omat kärsimykseni ovat muiden kärsimyksiä suuremmat", "olen sadisti ja lapsen satuttaminen toi mielihyvää", "rankaisin äitiä pahoinpitelemällä hänen lastaan".

• Hei

Kirjoitan muutaman ajatuksen, vaikka et kirkon työntekijältä mitään kysynytkään!
      On hyvä, että jaat kokemaasi, ehkä sait jo edellisistä viesteistä jotain apua.
      Ei ole ihme, jos sinulla on väsymystä, pahaa mieltä ja ahdistaa. On aivan kohtuutonta kun puolustuskyvytön lapsi joutuu omassa kodissaan, usein ainoassa turvapaikassaan, kokemaan jotain tällaista. Isäsi teot olivat ehdottoman väärin ja myös äitisi teki väärin, koska hän ei asettunut puolustamaan sinua.

Mistä sait lapsena voimavaroja? Kuka oli sinun tukesi? Lapsi on kuitenkin haavoittuvainen ja väkivallan kokemus jättää jälkensä. Mistä olet nyt nuorena saanut voimavaroja elämääsi? Opiskeletko vai käytkö töissä?

Jotta pääset elämässäsi eteenpäin ja pystyt käyttämään kaikkia niitä lahjoja ja kykyjä, joita sinulla on, tarvitset varmaankin apua. Ihminen kantaa lapsuuttaan mukanaan koko elämänsä ajan, siis eri elämänvaiheissa ihminen usein palaa lapsuuteensa ja siksi olisi hyvä, jos voisit käydä läpi kokemaasi jonkun ammattiauttajan kanssa. Ehkä tunnistat sen, että yksin itkevä lapsi elää edelleen sisälläsi. Yhdessä sinua ymmärtävän ihmisen kanssa voisit purkaa tapahtunutta ja mainita myös ne kauheammatkin asiat, joiden ajatteleminenkin inhottaa. Vaikeistakin kokemuksista voi vapautua kun saa osakseen ymmärtämystä ja rakkautta. Mun mielestäni olisi kohtuullista, että voisit nyt nuorena ja aikuisena olla onnellinen ja vapautua kokemastasi pahasta. Voisiko se olla tavoitteesi, joka kannustaisi sinua hakemaan apua?

Siunausta elämääsi,

Päivi-pappi Hämeestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe