Minä petän miestäni. Olemme olleet yhdessä lähes 30 vuotta ja näiden vuosien aikana minulla on ollut muutama yhden illan juttu ja pari lyhytaikaista suhdetta. Mielestäni elämme normaalia arkea, molemmat käyvät töissä, matkustelemme ja teemme asioita yksin ja yhdessä. Mutta silti minä voin joskus hairahtua.
Olen lukenut varmaan satoja juttuja pettämisestä ja aina niissä sanotaan, että pettäjä on tyytymätön suhteeseensa jne. Minä en mielestäni ole. Minulla on kaikki ihan hyvin enkä näe, että pettämiseni olisi aiheuttanut suhteeseemme mitään vahinkoa, joskus jopa päinvastoin. En ole kertonut miehelleni enkä jäänyt kiinni. Minä uskon, että koko perheeni olisi kärsinyt kovasti, jos olisin asiasta sanonut tai jos olisin halunnut erota, koska en pysty olemaan täysin uskollinen.
Mieheni uskottomuudesta en tiedä, kiinni ei ole jäänyt enkä kyllä koskaan ole merkkejä etsinytkään. Jos jotain on ollut, en halua edes tietää. Ja vaikka saisin tietääkin, niin eipä se suhdettamme muuttaisi. Täysin eri asia olisi tietysti, jos mieheni ottaisi rinnalleen pysyvästi toisen naisen ja rakastuisi tähän. Tai minä tekisin näin. Silloin toki haluaisin erota eikä jatkamisessa tietysti olisi mitään järkeäkään enää.
Mitä olette mieltä? Voiko parisuhde olla onnistunut ja hyvä vaikka jompikumpi tai molemmat joskus hairahtuvatkin? Minun mielestäni voi. Täällä tuntuu, että petetyt vain kilvan haukkuvat pettäjiä ja toitottavat, että kaikki pettäjät ovat täysiä sikoja ja itsekkäitä hyväksikäyttäjiä, jotka eivät osaa sitoutua. Ja pettäjät taas selittelevät, kun vaimo/mies on kylmä jne. Minun mielestäni pettäjä voi olla myös täysin normaali tunne-elämältään, epäitsekäs ja toisen huomioonottava, joka elää ihan samanlaista elämää, kuin toisilleen täysin uskollisetkin ihmiset.
Mitä jos pettää vaikka ei ole ongelmia?
65
1426
Vastaukset
- ---------------
Tottakai voi olla onnistunut suhde, vaikka joskus molemmat "hairahtuvat"! Tai pelkästään toinen.
"Ja vaikka saisin tietääkin, niin eipä se suhdettamme muuttaisi"
Juuri noin. - Epäitsekäs?
Miehen uskottomuus muutti siskoni elämää paljonkin. Mies nimittäin oli paljon töissä ja työmatkoilla ja urheili... siihen päälle vielä kakkosvaimo, jonka kanssa meni vapaa-aikaa, mikä oli tietenkin taas pois perheeltä. Siskoni uupui täysin, sillä hänkin oli kokopäivätyössä.
Muistan vielä sen kesäisen viikonlopun, kun olin siskoni luona auttamassa. Mies oli jossakin työmatkalla, joten minä menin vierailulle. Siskoni oli todella uupunut ja univelkainen pyörittäessään perheen arkisirkusta lähinnä yksin. Hoidin lapsia, imuroin, leikkasin ruohon... yritin parhaani mukaan keventää taakkaa.
Kun miehen salasuhde selvisi ja pengoimme salarakkaan facebook-profiilia, niin siellä oli päivitetty kuvia siitä samasta viikonlopusta. Sillä aikaa kun minä leikkasin perhekodin ruohikkoa hiki hatussa, niin siskon mies nautti auringosta salarakkaan parvekkeella olutpullo kädessä. Se laiska huijari missään työmatkalla ollut.
Siskon mies ei siten ainakaan ollut epäitsekäs ja huomioonottava. Perhe kärsi, vaimo uupui ja lapset vinkuivat ja kitisivät isiä kotiin. Minua raivostuttaa edelleen se, miten jopa minä jouduin hoitamaan hänen kotihommiaan sillä aikaa kun hän salaa "rentoutui" jonkun muijan kanssa ja luisti perheenisän vastuustaan. Kännykkä kiinni, kuinkas muuten.- kai erosi?
Pääsikö sisko eroon miehestä, joka oli salarakkaan kanssa parvekkeella oluen kanssa?
- Epäitsekäs?
kai erosi? kirjoitti:
Pääsikö sisko eroon miehestä, joka oli salarakkaan kanssa parvekkeella oluen kanssa?
Kyllä, ero tuli. Kakkosvaimo on edelleen kuviossa mukana, mutta ei huoli miestä luokseen vakituisesti asumaan, nainen pitää tätä edelleen helppohoitoisena "etärakkaana".
Kun mietin tätäkin perhedraamaa näin jälkeen päin, niin ei kyllä tuo siskon mies tajunnut alkuunkaan mitä katastrofaalisia seuraamuksia hänen salasuhteellaan oli perheelle, vaimolle ja lapsille. Petti siis ihan huvikseen, vaikka ei ollut sen kummempia ongelmia kuin tavallisen lapsiperheen ruuhkavuodet.
Eli voiko parisuhde olla onnistunet, jos tulee hairahduksia. No, en tunne kaikkien tapauksia, mutta tässä tapauksessa hairahdus aiheutti paljon terapiakäyntejä, masennuslääkekuureja, unettomuutta, sairaslomapäiviä, lasten kiukkuraivareita, uupumusta, surua... En siis sanoisi, että tässä tapauksessa pettäjä olisi ollut "normaali tunne-elämältään, epäitsekäs ja toisen huomioonottava". - Tsemppiä!
Epäitsekäs? kirjoitti:
Kyllä, ero tuli. Kakkosvaimo on edelleen kuviossa mukana, mutta ei huoli miestä luokseen vakituisesti asumaan, nainen pitää tätä edelleen helppohoitoisena "etärakkaana".
Kun mietin tätäkin perhedraamaa näin jälkeen päin, niin ei kyllä tuo siskon mies tajunnut alkuunkaan mitä katastrofaalisia seuraamuksia hänen salasuhteellaan oli perheelle, vaimolle ja lapsille. Petti siis ihan huvikseen, vaikka ei ollut sen kummempia ongelmia kuin tavallisen lapsiperheen ruuhkavuodet.
Eli voiko parisuhde olla onnistunet, jos tulee hairahduksia. No, en tunne kaikkien tapauksia, mutta tässä tapauksessa hairahdus aiheutti paljon terapiakäyntejä, masennuslääkekuureja, unettomuutta, sairaslomapäiviä, lasten kiukkuraivareita, uupumusta, surua... En siis sanoisi, että tässä tapauksessa pettäjä olisi ollut "normaali tunne-elämältään, epäitsekäs ja toisen huomioonottava".HUHUHUHH sanon minä. Kyllä asiat voi oikeasti mutkistua ihan käsittämättömiin sfääreihin. Ihminen ei aina tule ajatelleeksi, kuinka voi satuttaa toista/toisia ihmisiä. Tuskin kenelläkään on tarkoituksena aiheuttaa kenellekään hirveitä tilanteita, ainakaan vaimolleen ja lapsilleen, mutta uskon, että monesti asiat vaan yht` äkkiä kasvavat "yliäyräiden" tarkoittamatta sitä. Mutta kun lumipallo ensiksi lähtee vyörymään, niin siinä uppoo sitten koko perhe, pettäjä mukaan lukien. Enkä nyt tarkoita, että se petettykään olisi mikään neitsyt maria. Suhteessa on kaksiosapuolta, niin se vaan on. Halusi sitä myöntää tai ei. Mutta aika vastuutonta myös aikuiselta ihmiseltä, joka aiheuttaa tällaista kärsimystä, vaikkakin tahattomasti.
Muistaa varmaan loppuelämän sen miltä maistui olut pullo vieraalla maalla!
- Kummaa
"vaikka ei ole ongelmia"
Etkö siis koe ongelmaksi sitä, että tunnet tarvetta pettää? Voiko parisuhteessa olla pahempaa ongelmaa kuin se, että uskollisuuden tunne puuttuu?- Tummaa kummaa
Kyllä voi parisuhteessa ola pahempiakin ongelmia. Sitä paitsi minusta uskollisuuttakin on monenlaista. Joku haaveilee muista, joku haaveilee seksistä muiden kanssa, toiset toteuttaa haaveitaan. Jotkut haluavat vain kumppaniaan, mutta voivat pettää tuhannella muulla tavalla. Niinkuin ystäviäkin petetään. Minulle ei olisi kova paikka jos vaimo päätyisi jonkun kanssa lakanoiden väliin. Varsinkaan jos hän siitä nauttisi ja tykkäisi.
Pahempaa olisi, jos en voisi luottaa häneen ystävänä ja kumppanina. On paljon ihmisiä, jotka ruotivat puolisonsa asioita tämän selän takana, naisille ehkä yleisempää. Tai ihmisiä jotka valehtelevat tärkeistäkin raha-asioista, tai salaavat tunteitaan puolisoltaan. Samat ihmiset mieltävät itsensä uskollisiksi ja ovat täällä moralisoimassa ja nillittämässä muiden tekemisistä.
Väitän, että jokainen meistä on ollut jollain tavalla ja tasolla "uskoton". - seison omilla jaloil
Tummaa kummaa kirjoitti:
Kyllä voi parisuhteessa ola pahempiakin ongelmia. Sitä paitsi minusta uskollisuuttakin on monenlaista. Joku haaveilee muista, joku haaveilee seksistä muiden kanssa, toiset toteuttaa haaveitaan. Jotkut haluavat vain kumppaniaan, mutta voivat pettää tuhannella muulla tavalla. Niinkuin ystäviäkin petetään. Minulle ei olisi kova paikka jos vaimo päätyisi jonkun kanssa lakanoiden väliin. Varsinkaan jos hän siitä nauttisi ja tykkäisi.
Pahempaa olisi, jos en voisi luottaa häneen ystävänä ja kumppanina. On paljon ihmisiä, jotka ruotivat puolisonsa asioita tämän selän takana, naisille ehkä yleisempää. Tai ihmisiä jotka valehtelevat tärkeistäkin raha-asioista, tai salaavat tunteitaan puolisoltaan. Samat ihmiset mieltävät itsensä uskollisiksi ja ovat täällä moralisoimassa ja nillittämässä muiden tekemisistä.
Väitän, että jokainen meistä on ollut jollain tavalla ja tasolla "uskoton".Aivan juuri näin tummaa kummaa! Pahimmat moralisoijat nimenomaan eivät huomaa omia vikojaan, ja ihmekkös jos sellainen ei viehätä.
Minä en ole tahallaan kenellekään halunnut pahaa, mutta minkäs teet kun joku ei ymmärrä, että liitto on ohi. Haukkuu, moralisoi, syyttelee ja käyttää henkistä väkivaltaa ex-miestänsä kohtaan. Juoruaa ja mustamaalaa ja siinä ei ole mitään väärää, niinkö? Peli on menetetty.
- paljon kysymyksiä
Ootko koskaan ajatellut missä ne miehet nai*at joiden kanssa itse olet? Entä jos he harrastavat seksiä maissa jossa on hiviä tai tautisen naisen kanssa suomessa? Papilloomavirus (suusyövän/kurkkusyövän riski tai kohdunkaulansyövänriski) ei huolestuta tai mikään muu tauti? Että tarttuisi heiltä ja sitä kautta mieheesi? Kondomi ei ole 100% varma. Entä jos mies saa sut kiinni joskus ja tulee ero? Entä kunnioitatko miehen toivetta, haluaako mies uskollisuutta? Vai onko kulissiliitto? Entä jos mieskin käy nuorissa naisissa? Se on kivaa sinusta? Osaako miehes seksissä mitään kun joudut vieraisiin vai sama kaava? Toimiiko liitto henkisesti? Onko miehes paljonkin vanhempi?
Saatko mitään niiden muiden kanssa? Osaavatko ne oikeasti jotain vai sählääjiä? -Älä kerro, se oli retorinen kysymys tai kaikki nämä ovat! Mitä saat niiden miesten hikisistä jokapaikan killuttimista? Itseä jotenkin ällöttäisi hipelöidä moisia vehekeitä. Kauhistuisin suorastaan. Mutta toki oma asias mitä teet elämässä. Mitä uskollisuus on mielestäsi, ja kenelle olet uskollinen elämässä? Oikein todella. Valehteletko jos toinen kysyy missä olit? Entä jos paikat ovat kipeät ja joku "höylääjä" on kohta taas tulossa/pyytämässä. :s Huomiota varmaan miehiltä saa. Entä heidän avovaimot, tyttöystävät ja vaimot? Jälkikasvut, vanhemmat, tai muut rakastuneet naiset tunteineen. Onko se teille ihan sama? Miehet varmaankin jatkaa kun seksiä saa.
Ei se varmaan miestä haittaa jos hänkin pettää. Mutta entä jos tietää ja kärsii paljonkin? Onko mies täysin oikea jos pitää vieraissa mennä? Vai eikö muuta saanut ja piti tyytyä? Aina on toisiaan "parempia", nuorempia, ulkoisesti, ja voisi tulla "vaihto". Tuntuuko sisäisesti tyhjältä, hyvältä vai ei tunnu missään? Henkinen elämä? Pelkäätkö kiinnijäämistä? Muutkin voivat miettiä omia. En halua syyllistää, mutta tuleeko monista parisuhteellisista kyllästyttyään pettäjiä? Millä tasolla on luottamus/suhde, jos ajautuu muualle toisiin vuoteisiin?
Terv. kauan sinkkuna ollut, silti selibaatissa- Ihmiset ovat erilais
Sinkkuna tulet oleman ja selibaatissa elävän;)
- 20+6
Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Olisin itse voinut kirjoittaa tämän tekstin. Ei kaikki pettäjät, ole itsekeskeisiä luusereita, porttolan porukkaa. Ei tosiaankaan. Ihmisiä vain on erilaisia, ja tilanteet kanssa vaihtelevat todella paljon. Meillä myös pitkä suhde, onnellinen suhde, mutta olen minäkin pari kertaa pettänyt. Voin sanoa ihan suoraan, että olen halunnut seksiä näiltä miehiltä, toki miehet ovat viehättäneet minua muutoinkin. Meillä oman miehen kanssa pyyhkii hyvin, ja sanoisinpa, että osaan arvostaa omaa miestäni vielä enemmän kuin, jos en olisi kokenut näitä "sivujuttuja". Meillä kotona rakastetaan, huomioidaan ja kunnioitetaan toinen toisiamme. Mies ei tiedä näistä hairahduksista, eikä edes aavista, enkä tule koskaan niistä kertomaan. Silloin se loukkaisi miestäni. Jos kuitenkin kävisi niin, että hän jostain tulisi tietämään, niin olen varma, että hän ymmärtäisi minua. Pitkässä suhteessa kaikki asiat eivät ole kiveen hakattuja. Ja kyllä minäkin ymmärtäisin miestäni, jos hän olisi käynyt vähän muualla. Koskaan ei ole tullut mielenkään, että aloittaisin näiden miesten kanssa sivusuhteen. Ei koskaan. Ja sen kokisin kyllä suureksi vääryydeksi miestäni kohtaan. Eikä siinä olisi mitään järkeä edes jatkaa omaa suhdettaan, niin kuin jo aloittakin totesi.
Meillä on onnellinen, täyteläinen parisuhde, joka on maustettu parilla ylimääräisellä mausteella joskus. Elämä on hauskaa, yhdessä mennään ja yhteen tullaan.- 354rw3
Sinä ja aloittaja olette vaihtelun haluisia hutsuja, joiden egoa muiden miesten huomio hivelee.
Asia erikseen on se, että onko parisuhteessa OIKEASTI kaikki hyvin, kun on asioita, joita toiselle ei missään nimessä kerrota..? Jos näin on sovittu = että molemmilla on vapaus välillä "hairahtua", kunhan se ei vaikuta voimassa olevaan parisuhteeseen, niin fine. Mutta sinullakaan näin ei ole... Lumppu, mikä lumppu. - 17+20
354rw3 kirjoitti:
Sinä ja aloittaja olette vaihtelun haluisia hutsuja, joiden egoa muiden miesten huomio hivelee.
Asia erikseen on se, että onko parisuhteessa OIKEASTI kaikki hyvin, kun on asioita, joita toiselle ei missään nimessä kerrota..? Jos näin on sovittu = että molemmilla on vapaus välillä "hairahtua", kunhan se ei vaikuta voimassa olevaan parisuhteeseen, niin fine. Mutta sinullakaan näin ei ole... Lumppu, mikä lumppu.Oletpa katkera, yksisilmäinen, näköalaton ihminen. Sinä tuskin kelpaisit kenellekkään edes lumpuksi! Elämä on muutakin kuin vaan mutkia ja suoria, mustaa ja valkoista. Jos sitä ei ymmärrä, niin on vaikea ymmärtää elämää itsessään. Puhumattakaan, että eläisi elämää.
- 354rw3
17+20 kirjoitti:
Oletpa katkera, yksisilmäinen, näköalaton ihminen. Sinä tuskin kelpaisit kenellekkään edes lumpuksi! Elämä on muutakin kuin vaan mutkia ja suoria, mustaa ja valkoista. Jos sitä ei ymmärrä, niin on vaikea ymmärtää elämää itsessään. Puhumattakaan, että eläisi elämää.
Oi joi, se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa...
Elämä on täynnä valintoja ja hyvä omatunto siitä, että on rehellinen puolisolleen on huomattavasti paremmat yöunet takaava tekijä kuin se, että selittelee itselleen, että mitä puoliso ei tiedä, se ei tätä loukkaakaan...
Sano, mitä sanot - mutta parisuhde, jossa pitää salata asioita kumppanilta, koska pelkää, ettei suhde kestä salaisuuksien julkituloa EI ole mikään onnellinen ja toimiva parisuhde. Pienen pieni sattumus voi romahduttaa koko huolellisesti rakennetun korttitalon.... - 9+6
354rw3 kirjoitti:
Oi joi, se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa...
Elämä on täynnä valintoja ja hyvä omatunto siitä, että on rehellinen puolisolleen on huomattavasti paremmat yöunet takaava tekijä kuin se, että selittelee itselleen, että mitä puoliso ei tiedä, se ei tätä loukkaakaan...
Sano, mitä sanot - mutta parisuhde, jossa pitää salata asioita kumppanilta, koska pelkää, ettei suhde kestä salaisuuksien julkituloa EI ole mikään onnellinen ja toimiva parisuhde. Pienen pieni sattumus voi romahduttaa koko huolellisesti rakennetun korttitalon....No ei kolahda! Minä nautin elämästäni, ja elän juuri elämääni niin kuin haluan. Siksi rakastan elämää! En kadu mitään, en yksinkertaisesti mitään. Nautin parisuhteestani ja kaikista muistakin suhteista. Minä en stressaa, enkä ota stressiä mistään, nautin vaan. Ei minulla ole huonoa omaatuntoa, enkä mä koe salaavani mitään. Kunhan elän, olen ja nautin. Sorry, joudun tuottamaan pettymystä sinulle. Ei kaikki ole niin tosikkoja ja tyslimyksiä.
- parisuhde1
9+6 kirjoitti:
No ei kolahda! Minä nautin elämästäni, ja elän juuri elämääni niin kuin haluan. Siksi rakastan elämää! En kadu mitään, en yksinkertaisesti mitään. Nautin parisuhteestani ja kaikista muistakin suhteista. Minä en stressaa, enkä ota stressiä mistään, nautin vaan. Ei minulla ole huonoa omaatuntoa, enkä mä koe salaavani mitään. Kunhan elän, olen ja nautin. Sorry, joudun tuottamaan pettymystä sinulle. Ei kaikki ole niin tosikkoja ja tyslimyksiä.
näin mäkin teen: nautin elämästäni ja elän sitä juuri niinkuin haluan - sinkkuna!
en ota riskiä että loukkaan jotain tekemisilläni - parisuhteessa!
parisuhteeseen menen kun löydän sen puoliskon joka on mulle se oikea - ja sitten elän meille - ilman härdellejä toisen seläntakana - ihan vaan sen takia että menen parisuheeseen ihmisen kanssa johon ihastun, jota kunnioitan & arvostan ja haluan häneltä samat myös itselleni ja itselleni en halua härdellejä selkänitakana.
tiedän että on parisuhteita, jossa on sovittu ns. normaalia avoimemmat "rajat", jos ne on sovittu, onko se pettämistä - ei musta.. - toivottavasti käryät
9+6 kirjoitti:
No ei kolahda! Minä nautin elämästäni, ja elän juuri elämääni niin kuin haluan. Siksi rakastan elämää! En kadu mitään, en yksinkertaisesti mitään. Nautin parisuhteestani ja kaikista muistakin suhteista. Minä en stressaa, enkä ota stressiä mistään, nautin vaan. Ei minulla ole huonoa omaatuntoa, enkä mä koe salaavani mitään. Kunhan elän, olen ja nautin. Sorry, joudun tuottamaan pettymystä sinulle. Ei kaikki ole niin tosikkoja ja tyslimyksiä.
Minusta ulkopuolisen ei kuulu käräyttää pettäjää, mutta sinunlaiseni käräyttäisin estoitta, aivan samantien. Valitsee pettää ja vielä uskottelee itselleen ja muille, ettei se ole keltään pois, kun ei kerran eroa ja puolisonsa tietoon uskottomuuttaan tuo!
- ihmettelijä z
9+6 kirjoitti:
Millä perusteella sanot, ettet koe salaavasi mitään?
- 12+12
Jokaisella parilla on omat, tärkeät syynsä pysyä yhdessä. Jos uskollisuus ja rehellisyys eivät ole kummallekaan tärkeitä, pidetään yhtä lasten ja mukavamman ja ystävyyden täyttämän elämän takia ja seikkailu haetaan ulkopuolelta, on se minusta parin oma asia.
Eli ongelmallista on minusta tuossa se, ettei toinen tiedä. "Minä nautin elämästä, minä en stressaa" -ajattelutavassa näkyy ajattelun itsekkyys. Toinen ei saa mahdollisuutta valita, haluaako hän jatkaa tällaisessa suhteessa. Jos kerran on varma siitä, että toinen hyväksyy ajattelutavan, niin miksi sitten asiasta ei sovita yhdessä? Toisella on silloin mahdollisuus valita.
Suurimman osan toive parisuhteessa on rehellisyys, mikä tuo suhteeseen syvyyttä ja tyydyttävyyttä niin ettei seikkailua tarvitse hakea muualta. Itseäni mietityttäisi tuossa sellainen, että onko kyseessä itsetuhoisuutta, jos mennään aivan vieraan ihmisen kanssa harrastamaan seksiä. Valitettavasti monet miehet pitävät tällaisia naisia "helppoina" ja kohtelu voi olla sen mukaista. Tarkoitan väkivaltaa ja sukupuolitauteja. Kiinni jäämisen ja salaisuuden jännitys voi myös olla itsetuhoisuutta, siltlä ehkäpä avioliiton kariutuminen sittenkään ole päämääränä. Niin kuitenkin realistisesti ajatellen usein käy, salaisuuden ilmitulo tuhoaa kaiken, mitä on yhdessä rakennettu sen toisen puolison silmissä eikä luottamus välttämättä enää palaudu.- 12+12
Mi9näkin olen lukenut aika monta juttua uskottomuudesta, mutta en ole lukenut sellaista, jossa väitettäisiin, että uskottomuus aina johtuisi parisuhteen ongelmista.
- Totuus sinusta
Et ole tunne-elämältäsi normaali. Olet itsekeskeinen ja tunteeton, etkä arvosta miestäsi sen vertaa että olisit uskollinen.
Touhuat muiden miesten kanssa ihan ilman miehesi lupaa, koska olet niin itsekäs että ajattelet että tuollainen pettäminen on vain sinun asiasi eikä kuulu miehellesi. Totta kai se kuuluu.
Sinun ei pitäisi olla se joka päättää jatkuuko suhteenne. Sinä olet pettänyt miehesi ja miehesi pitäisi saada tietää millaisen ihmisen kanssa oikeasti elää, jotta voisi sitten päättää haluaako olla sellaisen ihmisen kanssa.
Selittelet kaikenlaista siitä kuinka se vain loukkaisi jos miehesi saisi tietää. Jos se kerran loukkaisi, niin silloinhan teet väärin. Sinulla ei vain ole kanttia kertoa totuutta. Et suojele miestäsi, vaan itseäsi. Sinulla ei ole rohkeutta olla rehellinen ja ottaa riskiä siitä että menettäisit kaiken oman itsekkyytesi takia.
Ei mikään ihme, että pettäjä puolustelee pettämistä. Oikeastaan vielä säälittävämpää ja itsekkäämpää pettää vaikka on tyytyväinen suhteeseensa. Kertoo kyllä hemmetin itsekeskeisestä luonteesta.- 12+11
Olen täysi-ikäinen, joten en lupia kysele. Miehellä on vapaus lähteä milloin haluaa, hän on kanssa täysi-ikäinen. Ei ole vielä lähtenyt. Toiset arvostaa toisenlaisia juttuja kuin toiset. Thats it! Tuomitkaa ihan rauhassa, tämä on minun elämäni, ja haluan tänne tuoda toisenlaista näkökulmaa pettämisestä. Aina ei tarvitse olla suhde rauniolla, itsetuhoisuutta tai itsetunto ongelmia. Pelkkä viriili seksuaalisuus riittää vauhtiin.
- ot.us.
12+11 kirjoitti:
Olen täysi-ikäinen, joten en lupia kysele. Miehellä on vapaus lähteä milloin haluaa, hän on kanssa täysi-ikäinen. Ei ole vielä lähtenyt. Toiset arvostaa toisenlaisia juttuja kuin toiset. Thats it! Tuomitkaa ihan rauhassa, tämä on minun elämäni, ja haluan tänne tuoda toisenlaista näkökulmaa pettämisestä. Aina ei tarvitse olla suhde rauniolla, itsetuhoisuutta tai itsetunto ongelmia. Pelkkä viriili seksuaalisuus riittää vauhtiin.
No mitäs luulet: mikä olisi tilanne, jos totuus heitettäisiin päin naamaa eli että hän ei yksin riitä sinulle miehenä?
- Älä muuta luule
Mitä hel..ttiä sinun kaltaisesi ihminen parisuhteella yleensä tekee? Jos ei osaa olla uskollinen eikä ole minkäänlaista moraalista selkärankaa, ÄLÄ MENE PARISUHTEESEEN! Eikö se pitäisi olla päivän selvää! Täällä sitten kitistään turhanpäiväisyyksiä. Riippuvainen ressukka ei yksinkään osaa elää? Kasvakaa aikuiseksi ja opetelkaa elämään! Parisuhde ei ole KOSKAAN onnistunut jos on haettava aina uutta salaa kumppanilta!
Oikein sun kaltaisille että se toinen lähtee, ei pitäisi odottaakaan muuta! TIETENKIN siihen uuteen rakastelukumppaniin voi rakastua!- 5+14
Minulla on hyvä mies, ja hän on valintansa tehnyt, niin kuin tietysti minäkin. Sanoo aina, "etten voisi elää ilman sinua". "Olet paras vaimo ikinä" jne. Mieheni on todella huippu mies, tekee ruokaa, pitää minua kuin kukkaa kämmenellä, ja myös minä pidän häntä hyvänä. Mutta ihmiset ovat erilaisia, toiset on seksuaalisempia, intohimoisempia, luovempia ja vaihtelunhaluisempia kuin toiset. Ja erilaiset ihmiset elävät erilaisia elämiä. Ei minulla ole koskaan käynyt edes mielessä, että rakastuisin mun sivujuttuihin, koska minulla on hyvä mies. Olen vain niin meneväinen jne. että pöksyt eivät aina pysy vauhdissa mukana. Mies hyväksyy minua tällaisenaan, ja hyvä niin. Minä luon kotiin lämpöä ja iloa, ja tuon leivän pöytään, ja mies on tyytyväinen, ja minä myös. Mikä tässä on niin kummallista? Antakaa kaikkien kukkien kukkia vaan!
- ot.us.
5+14 kirjoitti:
Minulla on hyvä mies, ja hän on valintansa tehnyt, niin kuin tietysti minäkin. Sanoo aina, "etten voisi elää ilman sinua". "Olet paras vaimo ikinä" jne. Mieheni on todella huippu mies, tekee ruokaa, pitää minua kuin kukkaa kämmenellä, ja myös minä pidän häntä hyvänä. Mutta ihmiset ovat erilaisia, toiset on seksuaalisempia, intohimoisempia, luovempia ja vaihtelunhaluisempia kuin toiset. Ja erilaiset ihmiset elävät erilaisia elämiä. Ei minulla ole koskaan käynyt edes mielessä, että rakastuisin mun sivujuttuihin, koska minulla on hyvä mies. Olen vain niin meneväinen jne. että pöksyt eivät aina pysy vauhdissa mukana. Mies hyväksyy minua tällaisenaan, ja hyvä niin. Minä luon kotiin lämpöä ja iloa, ja tuon leivän pöytään, ja mies on tyytyväinen, ja minä myös. Mikä tässä on niin kummallista? Antakaa kaikkien kukkien kukkia vaan!
No tuossahan ei ole ongelmaa, kun kerran mies hyväksyy sinut sellaisena kuin olet eli kaiketi on tietoinen siitä, etteivät pöksyt aina pysy vauhdissa mukana?
Toiset hokevat tässäkin ketjussa oikeuttaan "elää ja nauttia", mutta eivät uskalla ajatella sitä, että haluaisiko puoliso jatkaa suhdetta, jos tietäisi tästä "elämisestä ja nauttimisesta".... - kyssäreitä
5+14 kirjoitti:
Ei parisuhteessa tarvitse olla mitään vikaa, vaikka toinen pettääkin. Mutta sun mies ei tiedä sun taipumuksesta. Mitä luulet, miten hän suhtautuisi asiaan? Sä väität, että sulle olisi ok, jos mieskin kävisi vieraissa. Mutta miten suu pannaan, jos hän oikeasti harrastaa samaa kuin sinä? Eikö tuntuisi missään? Etkö pelkäisi, että hän rakastuu siihen vieraaseen naiseen ja jättää sut?
Jos mies tietää mitä puuhaat, asia on ok.
- petettymän
nainen pettäjänä..jäi kiinni pettämisestä..ja aikaisemmissakin suhteissa hän on pettänyt..meillä suhde kunnossa ..seksi toimii loistavasti..vuosi oltu ja nyt jäi kiinni....minusta pettäminen on luonteessa eli jos aikaisemminkin pettänyt niin pettää edelleenkin...ilmeisesti nainen hakee jännitystä tai mitä se sitten onkin...kaikki pettämiset tehty pienessä sievässä ja sitten jäänyt puh,numerot jotta pystyy taas tarvittaessa taas yhteyttä pitää...eli haluaisin naisilta kommenttia olenkos ihan väärässä eli jos kaikissa suhteissa nainen pettänyt niin eikö tilaisuus tee varkaan vaikka sanoo että anteeksi en tarkoittanut..enkä tee sitä enää ikinä..ANTEEKSI ANTO VAAN ON NIIN VAIKEAA KOSKA MENNEISYYDEN TIETÄÄ ENTUUDESTAAN..en tiedä oikeen mitä tässä tekee...minusta alkaa vaan tuntua että ero olisi paras ratkaisu...mitäs mieltä naiset ovat...KIITOS JO ETUKÄTEEN.
- 15+19
On naisia, jotka pettävät kaikkia kumppaneitaan ja katsovat sen olevan heille oikeutettua, samoin on samanlaisia miehiä. Heidän kanssaan en ainakaan itse haluaisi seurustella tai olla avioliitossa.
Ei auta, vaikka suhde olisi kuinka hyvä, tällainen henkilö tarvitsee salaisuuden ja seikkailun eikä häntä voi mitenkään muuttaa, jos hän ei itse halua tarkastella toimintaansa toisen osapuolen kannalta tai pohtia esim. terapiassa, miksi hänellä on tällainen taipumus ja käytösmalli.
Jos arvostaa ja kunnioittaa puolisoaan, hänelle ei halua valehdella eikä häntä halua pettää toistuvasti ja katumusta tuntematta. - et silleen
miksi oppisi sun kanssa olematta enään pettämättä, mutta ei oppinut edellisen kanssa tekemänsä vierheen jälkeen. ex petti ja petti jo uuttakin - ei kerrasta oppinut.
uusi (jep näin hyvän "lohduttajan" uusi löysi; minut) todettiin että vähemmän särkyneitä sydämmiä olisi jos pelurimies & -nainen löytäisi toisensa ja jättäisi muut "oman onnensa" nojaan... - gkjhghjg
"...minusta alkaa vaan tuntua että ero olisi paras ratkaisu..."
se on ehdottomasti paras ratkaisu.
- epärehellinen nainen
Montako pitkää parisuhdetta oikeasti on, jossa kumpikaan ei ole koskaan pettänyt toista? Enkä siis tarkoita nyt pelkästään seksiä vaan yleensäkin pettämistä. Itse olen nyt sinkku, mutta enpä muista yhtään naispuolista ystävääni, joka ei olisi esim. kertonut miehestään asioita, joita mies ei varmasti usko tai halua naisen kertovan. Ja luulen, että ihan sama juttu on miestenkin kanssa. Voiko kukaan ihminen olla niin avoin, ettei salaa puolisoltaan mitään? Minä en ainakaan ja mielestäni näin kuuluu ollakin. Miksi vain seksi toisen kanssa koetaan pettämiseksi?
Jostain luin, että silloin pettää, jos ei voi kertoa sitä puolisolleen. Voisitko kertoa puolisollesi, että olet kertonut ystävällesi miehesi yksityisiä asioita? Tai että olet kertonut asioita, joita et ole kertonut miehellesi?
Yksikään suhde (ystävyys, viha, parisuhde) ei perustu täydelliseen rehellisyyteen, väittäkää mitä väitätte. Kukaan ei voi olla täysin rehellinen toiselle, kun ei edes itselleen. En ymmärrä, miksi aina vedotaan tuohon luottamukseen ja rehellisyyteen, kun se kuitenkin petetään jokaisessa parisuhteessa ja varmasti vielä molempien taholta. Jos ei seksissä, niin sitten jossain muussa asiassa.- ertgmkh
Okei... Eli sinä laitat samalle viivalle sen, että harmistuksissaan kertoo ystävälleen jonkin jutun puolisoa koskien ja sen, että "nauttiakseen elämästä" harrastaa satunnaisesti seksiä muiden kanssa puolisonsa selän takana?
Eli jos miehesi kertoisi kaverilleen sinun olevan peliriippuvainen ja tuskailee, miten voisi sinua auttaa, niin se on yhtä suurta pettämistä kuin se, että miehesi käy panemassa sinun tietämättäsi parasta kaveriasi?
Jos kerron kumppanilleni jonkin hyvin tärkeän asian ja sanon päälle, että tätä sitten et kerro edes parhalle ystävällesi, minulla on oikeus olettaa, ettei kumppani kerro. Mutta entäs sitten tällainen "mies ei varmasti usko tai halua naisen kertovan"..? Jos mies ei ole sanonut, että ymmärräthän nyt varmasti pitää tämän omana tietonani, koska en halua muiden tietävän, onko kysymys todellakin epärehellisyydestä, jos asiasta puhuu eteenpäin?
Itselle on ainakin parisuhteeseen alkaessa sitten taas ollut täysin selvää, että muiden kuin oman kumppanin kanssa ei seksiä harrasteta, kun niin ei ole sovittu. On sovittu, että me ollaan nyt parisuhteessa eikä parisuhteeseen mahdu kolmansia tai neljänsiä osapuolia.
On naivia höpistä täydellisestä rehellisyydestä ja avoimuudesta samassa yhteydessä kun puhutaan fyysisestä uskottomuudesta. - höpö höpö
"Montako pitkää parisuhdetta oikeasti on, jossa kumpikaan ei ole koskaan pettänyt toista?"
Noin 70% kaikista parisuhteista on sellaisia. Tämä on yksikertainen, moneen kertaan tutkittu tosiasia. Ja se koskee muutakin pettämistä kuin seksisuhteita. Asia on nimittäin niin, että jos on valhetelija, niin valehtelee aina kun se on oman edun mukaista ja jos taas ei hyväksy valehtelemista, niin ei tietenkään valehtele mistään asiasta. Tätä valhetelija ei tietysti ymmärrä.
Sitten on niitä ihmisiä, jotka ovat sen luontoisia, että pettävät ja valehtelevat (ja vähän joka asiassa) ja he tietysti valitsevat ystävänsäkin enemmän tai vähemmän saman henkisistä. Tästä syystä heillä voi olla sellainen käsitys, että "kaikki" pettävät. Kun kaveripiiri on mitä on. - no jopas pomppas
Lainaus: "Yksikään suhde (ystävyys, viha, parisuhde) ei perustu täydelliseen rehellisyyteen, väittäkää mitä väitätte. Kukaan ei voi olla täysin rehellinen toiselle, kun ei edes itselleen. En ymmärrä, miksi aina vedotaan tuohon luottamukseen ja rehellisyyteen, kun se kuitenkin petetään jokaisessa parisuhteessa ja varmasti vielä molempien taholta. Jos ei seksissä, niin sitten jossain muussa asiassa. "
Tuo lause kertoo sinusta todella paljon, mutta mistään muusta se ei kerrokaan.
Olen hyvin surullinen puolestasi, jos tuo kuvaa sinun elämääsi ja kokemustasi.
Suurimmalle osalle ihmisiä tuollainen elämä on kuitenkin täysin vierasta.
Miten ylipäätään julkeat sanoa, että "väittäkää mitä väitätte."!?
Et sinä voi oman kokemuksesi perusteella tehdä tyhjäksi muiden ihmisten kokemusta. Et ole elänyt minun elämääni, enkä minä sinun. Sinun kokemuksesi ja oma valintasi voi rakentua epärehellisyyteen ja uskon sen, jos niin sanot. Mutta minä en ole koskaan peittänyt tai salannut mitään puolisoltani, eikä se muuksi muutu, vaikka sinun maailman kuvasi olisi kuinka vääristynyt. Älä kuvittele, että sinun epärehellinen elämäntapasi olisi myös muiden ihmisten valinta. - rkyhuk
no jopas pomppas kirjoitti:
Lainaus: "Yksikään suhde (ystävyys, viha, parisuhde) ei perustu täydelliseen rehellisyyteen, väittäkää mitä väitätte. Kukaan ei voi olla täysin rehellinen toiselle, kun ei edes itselleen. En ymmärrä, miksi aina vedotaan tuohon luottamukseen ja rehellisyyteen, kun se kuitenkin petetään jokaisessa parisuhteessa ja varmasti vielä molempien taholta. Jos ei seksissä, niin sitten jossain muussa asiassa. "
Tuo lause kertoo sinusta todella paljon, mutta mistään muusta se ei kerrokaan.
Olen hyvin surullinen puolestasi, jos tuo kuvaa sinun elämääsi ja kokemustasi.
Suurimmalle osalle ihmisiä tuollainen elämä on kuitenkin täysin vierasta.
Miten ylipäätään julkeat sanoa, että "väittäkää mitä väitätte."!?
Et sinä voi oman kokemuksesi perusteella tehdä tyhjäksi muiden ihmisten kokemusta. Et ole elänyt minun elämääni, enkä minä sinun. Sinun kokemuksesi ja oma valintasi voi rakentua epärehellisyyteen ja uskon sen, jos niin sanot. Mutta minä en ole koskaan peittänyt tai salannut mitään puolisoltani, eikä se muuksi muutu, vaikka sinun maailman kuvasi olisi kuinka vääristynyt. Älä kuvittele, että sinun epärehellinen elämäntapasi olisi myös muiden ihmisten valinta.Jep jep... Tuon lainauksesi kertoja on niitä ihmisiä, jotka osaavat (mielestään) selittää kaiken aina itselleen suotuisasti... Mutta auta armias, jos paljastuisikin, että tällaisen ihmisen kumppani pettää = harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa... Silloin oltaisiin nyrkit pystyssä vouhkaamassa, että mikään ei oikeuta pettämiseen!
- 18+12
"Voiko kukaan ihminen olla niin avoin, ettei salaa puolisoltaan mitään?"
En ole salannut puolisoltani koskaan mitään tärkeää. Olen mm. kertonut kerran pettäneeni ja siitäkin selvittiin. Monet ihmiset luullakseni ajattelevat, että parisuhde on ainoa ihmissuhde, missä rehellisyys on todella mahdollista, ja sitä kautta ihmisenä kasvaminen virheiden tekemisen, niiden myöntämisen ja käsittelemisen kautta. Ei se, että on rehellinen, tarkoita, että tekisi aina oikein tai olisi täydellinen ihminen. Jokainenhan tekee virheitä ja siperia opettaa. Jos ystävän pettää ja on epärehellinen, ystävyys päättyy siihen. Mutta parisuhteessa voi epärehellisyyttäkin koettaa selvittää, jos haluaa pyytää anteeksi aiheuttamaansa kärsimystä ja haluaa nähdä, miten paljon teko toista loukkasi. Tälläisten takia olen ylipäätään naimisissa, en lasten tai mukavuuden takia, sillä pitkiin parisuhteisiin (itselläni takana 26v avioliitto) mahtuu vaikeitakin asioita, joiden selvittäminen lujittaa suhdetta. Eihän rehellisyys tarkoita samaa kuin se, että väittäisi olevansa täydellinen ihminen, joka ei koskaan tee virheitä.- Tummaa Kummaa
Arvostan maailmankatsomuksianne, "epärehellinen nainen " ja "18 12", vaikka olettekin keskenänne hiukan eri linjoilla. Itse olen naimisissa oleva mies, mutta enemmän samoilla linjoilla "epärehellisen naisen" kanssa. Niinkuin ylempänä kirjoitin, mielestäni pettää voi tuhannella tavalla, ja lähes jokainen meistä on joskus pettänyt. Luulen, että ne jotka toisin väittävät, eivät edes tajua tai halua tajuta sitä.
Niin kuin "e n" kirjoitti, naisilla se lienee usein asioiden ruotimista selän takana. Miehillä on taipumusta jättää kertomatta ja pitää sisällään myös puolisoon vaikuttavia asioita. " Kukaan ei voi olla täysin rehellinen toiselle, kun ei edes itselleen." Ainakaan koko aikaa ja jatkuvasti. Ne jotka tämän ymmärtävät, eivätkä anna sen pilata elämäänsä, pystyvät elämään onnellisempina ja avoimin mielin suhtautumaan toisiin ihmisiin vikoineen ja hienouksineen. - pidän itsestäni
Tummaa Kummaa kirjoitti:
Arvostan maailmankatsomuksianne, "epärehellinen nainen " ja "18 12", vaikka olettekin keskenänne hiukan eri linjoilla. Itse olen naimisissa oleva mies, mutta enemmän samoilla linjoilla "epärehellisen naisen" kanssa. Niinkuin ylempänä kirjoitin, mielestäni pettää voi tuhannella tavalla, ja lähes jokainen meistä on joskus pettänyt. Luulen, että ne jotka toisin väittävät, eivät edes tajua tai halua tajuta sitä.
Niin kuin "e n" kirjoitti, naisilla se lienee usein asioiden ruotimista selän takana. Miehillä on taipumusta jättää kertomatta ja pitää sisällään myös puolisoon vaikuttavia asioita. " Kukaan ei voi olla täysin rehellinen toiselle, kun ei edes itselleen." Ainakaan koko aikaa ja jatkuvasti. Ne jotka tämän ymmärtävät, eivätkä anna sen pilata elämäänsä, pystyvät elämään onnellisempina ja avoimin mielin suhtautumaan toisiin ihmisiin vikoineen ja hienouksineen.aivan pettää voi monella tapaa, kuten olematta kertomatta että en pidä vanhemmistasi, kavereistasi jne. mutta fyysinen pettäminen - sitä en ymmärrä.
kun itse olen parisuhteessa en halua että puolisoni käy paneskelemassa ketään muuta. omassa suhteessa olen valmis tekemään suhteen eteen niin paljon että vaikka toinen tuntisi himoa toista kohtaan, hän ei housujaan tiputa sen himon takia. sillä jos tiputtaa miksi olla minun kanssani? siksi että mun kanssa on kiva leikkiä kotia? ei kiitos se ei riitä mulle - en halua olla pelkästään se "kotitonttu". kerran petetyksi joutunut tietää miltä tuntuu kun kaikki heitetään silmille - joutuu tilanteeseen missä koko yhdessäolo joutuu kyseenalaistetuksi, sillä vielä meitä jotka "harrastaa" seksiä vain tunteiden kanssa on olemassa - olen varma että en ole ainoa.
en muista nimimerkkiä, mutta jossain täällä nainen mainitsi "miehen käsittelevän häntä kuin kukkaa kämmenellä" - kysyn yksinkertaisesti: käsittelisikö jos tietäisi että käyt vieraissa? ja miksi käyt jos olet kuin kukka kämmenellä? sori tätä ei saisi tehdä, arvostella vierasta ja tuntematonta, mutta tulee mieleen itsekäs ihminen, joka haluaa itselleen kaiken välittämättä toisesta. - 20+14
Tummaa Kummaa kirjoitti:
Niin kuin "e n" kirjoitti, naisilla se lienee usein asioiden ruotimista selän takana. Miehillä on taipumusta jättää kertomatta ja pitää sisällään myös puolisoon vaikuttavia asioita. " Kukaan ei voi olla täysin rehellinen toiselle, kun ei edes itselleen." Ainakaan koko aikaa ja jatkuvasti. Ne jotka tämän ymmärtävät, eivätkä anna sen pilata elämäänsä, pystyvät elämään onnellisempina ja avoimin mielin suhtautumaan toisiin ihmisiin vikoineen ja hienouksineen.En ole jättänyt kertomatta puolisolleni mitään tärkeää enkä ole puhunut hänestä mitään sellaista kenellekään ulkopuoliselle, jota hän itse ei voisi kuulla tai joka liittyisi jotenkin meidän omaan yksityiseen elämäämme. Uskon, että puolisoni on tehnyt samoin. Hän on ehkä sanonnut, että jokin vaate on kaunis, vaikkei se hänestä olekaan tai jokin nainen ei ole yhtä kaunis kuin minä, vaikka onkin, mutta noita "valheita" ei voi asettaa samalle viivalle sen kanssa, että pitäisi sisällään jotakin tärkeää.
Tuollainen rehellisyys mahdollistaa aidon kontaktin ja syvyyden myös seksuaalisuuden alueella. Kun näyttää itsensä sellaisena kuin on, huonoine puolineen, niin se vaatii aika palljon luottamusta ja rohkeutta. Siksi ajattelen, että ehkä tarve pimittää puolisolta jotakin, voisi olla pohjimmiltaan läheisyyden pelkoa. Ja kuten tuolla ylhäällä kirjoitin, myös itsetuhoisuutta. Minua ei voisi sellainen suhde mitenkään tyydyttää, josta rehellisyys puuttuu, koska olen kokenut tällaisen suhteen ja olen siitä kiitollinen.
En ole rehellinen, koska täydellinen rehellisyys on mahdotonnta, on mielestäni vähän samanlainen argumentti kuin se, että kaikki varastavat, joten minäkin varastan, kaikki pettävät kuitenkin, joten petän minäkin, ei se haittaa. Se on mielestäni oman toiminnan selittelyä ja puolustelua. Jokaisella on tietysti maailmankatsomuksensa ja monesti puolisotkin valitaan samantapaisten arvojen pohjalta. Kaikki on ookoo, jos rehellisyys ei suhteessa ole kummallekaan ihan niin tärkeää, "olen niin rehellinen kuin pystyn" tai "yritän olla rehellinen". Rehellisyys muitakin ihmisiä kohtaan on minulle tärkeää aivan itsekkäistä syistä, koska elämä rehellisenä on parempaa, vaikkakaan ei aina kovin mukavaa. Siksi on mielestäni aivan hullua, että ihmiset puhuvat totuuksia anonyymisti netissä tai haukkuvat puolisojaan kavereilleen, sillä sellaisesta he itse kärsivät kaikkein eniten. - petettymän
pidän itsestäni kirjoitti:
aivan pettää voi monella tapaa, kuten olematta kertomatta että en pidä vanhemmistasi, kavereistasi jne. mutta fyysinen pettäminen - sitä en ymmärrä.
kun itse olen parisuhteessa en halua että puolisoni käy paneskelemassa ketään muuta. omassa suhteessa olen valmis tekemään suhteen eteen niin paljon että vaikka toinen tuntisi himoa toista kohtaan, hän ei housujaan tiputa sen himon takia. sillä jos tiputtaa miksi olla minun kanssani? siksi että mun kanssa on kiva leikkiä kotia? ei kiitos se ei riitä mulle - en halua olla pelkästään se "kotitonttu". kerran petetyksi joutunut tietää miltä tuntuu kun kaikki heitetään silmille - joutuu tilanteeseen missä koko yhdessäolo joutuu kyseenalaistetuksi, sillä vielä meitä jotka "harrastaa" seksiä vain tunteiden kanssa on olemassa - olen varma että en ole ainoa.
en muista nimimerkkiä, mutta jossain täällä nainen mainitsi "miehen käsittelevän häntä kuin kukkaa kämmenellä" - kysyn yksinkertaisesti: käsittelisikö jos tietäisi että käyt vieraissa? ja miksi käyt jos olet kuin kukka kämmenellä? sori tätä ei saisi tehdä, arvostella vierasta ja tuntematonta, mutta tulee mieleen itsekäs ihminen, joka haluaa itselleen kaiken välittämättä toisesta.joo...kiva kun vastailitte alkuperäiseen viestiini naiset ja vähän miehetkin!! joo kysymys oli pettämisestä siis nainen pettäjänä..kyllä petetään monella tapaa mutta mä tarkoitan pettämistä seksin saralla vieraan miehen kanssa ..eli jos miestä nainen on pettänyt aikaisemmissakin suhteissa ja taas sen teki tässä meidän suhteessa niin luultavasti se on luonteessa se pettäminen..vaikka kuinka hyvin menee niin tilaisuuden tullen nainen teki sen taas..eli hän tekee sen vaan ja ainoastaa pienessä hiprakassa ja kun oma mies ei mukamas tiedä sitä..ja ei olisi iki päivänä kertonut sitä että on pettänyt saatikka pyytänyt anteeksi..mutta jäi kiinni pettämisestä menemällä toisen miehen kanssa sängyyn niin kuin aikaisemmissakin suhteissa.(myönsi tehneensä väärin)..mutta anteeksi ei paljon pyydellyt...minusta tässä ei ole ilmeisesti enää muuta mahdollista kuin ero...luottamus hävinnyt tyystin ...vaikka hän sanoo että ei enää koskaan tee niin ja sanoo rakastavansa...mukamas!!! SIIS TILAISUUS TEKEE VARKAAN!! vanhat meriititkin sen kertovat...ONKO NÄIN VAI OLENKOS TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ?..LUULTAVASTI EN! vielä jos naiset antaisi muutamia kommentteja ja miksipä ei miehetkin jotka ei petä omaa naistaan seksin merkeissä!!
- petettymän
20+14 kirjoitti:
En ole jättänyt kertomatta puolisolleni mitään tärkeää enkä ole puhunut hänestä mitään sellaista kenellekään ulkopuoliselle, jota hän itse ei voisi kuulla tai joka liittyisi jotenkin meidän omaan yksityiseen elämäämme. Uskon, että puolisoni on tehnyt samoin. Hän on ehkä sanonnut, että jokin vaate on kaunis, vaikkei se hänestä olekaan tai jokin nainen ei ole yhtä kaunis kuin minä, vaikka onkin, mutta noita "valheita" ei voi asettaa samalle viivalle sen kanssa, että pitäisi sisällään jotakin tärkeää.
Tuollainen rehellisyys mahdollistaa aidon kontaktin ja syvyyden myös seksuaalisuuden alueella. Kun näyttää itsensä sellaisena kuin on, huonoine puolineen, niin se vaatii aika palljon luottamusta ja rohkeutta. Siksi ajattelen, että ehkä tarve pimittää puolisolta jotakin, voisi olla pohjimmiltaan läheisyyden pelkoa. Ja kuten tuolla ylhäällä kirjoitin, myös itsetuhoisuutta. Minua ei voisi sellainen suhde mitenkään tyydyttää, josta rehellisyys puuttuu, koska olen kokenut tällaisen suhteen ja olen siitä kiitollinen.
En ole rehellinen, koska täydellinen rehellisyys on mahdotonnta, on mielestäni vähän samanlainen argumentti kuin se, että kaikki varastavat, joten minäkin varastan, kaikki pettävät kuitenkin, joten petän minäkin, ei se haittaa. Se on mielestäni oman toiminnan selittelyä ja puolustelua. Jokaisella on tietysti maailmankatsomuksensa ja monesti puolisotkin valitaan samantapaisten arvojen pohjalta. Kaikki on ookoo, jos rehellisyys ei suhteessa ole kummallekaan ihan niin tärkeää, "olen niin rehellinen kuin pystyn" tai "yritän olla rehellinen". Rehellisyys muitakin ihmisiä kohtaan on minulle tärkeää aivan itsekkäistä syistä, koska elämä rehellisenä on parempaa, vaikkakaan ei aina kovin mukavaa. Siksi on mielestäni aivan hullua, että ihmiset puhuvat totuuksia anonyymisti netissä tai haukkuvat puolisojaan kavereilleen, sillä sellaisesta he itse kärsivät kaikkein eniten.edelleen tarkoitan vain ja ainoastaan pettämistä vieraan miehen kanssa seksiä harrastamalla!! tietenkin pettää voi monella muullakin tavalla mutta ei ne koske niin kovin kuin harrastamalla seksiä vieraan kanssa!!
- 13+12
petettymän kirjoitti:
edelleen tarkoitan vain ja ainoastaan pettämistä vieraan miehen kanssa seksiä harrastamalla!! tietenkin pettää voi monella muullakin tavalla mutta ei ne koske niin kovin kuin harrastamalla seksiä vieraan kanssa!!
petettymän, minusta sun kannattaa käsitellä näitä asioita vaimosi kanssa terapiassa. Jos hän ei lähde, niin mene itseksesi. Uskon, että pettämiseen voi olla monia syitä, yksi on se, että pitää pettämistä ihan normaalina ja sallii sen itselleen, mutta on paljon muitakin syitä, jotka vain puolisosi itse voi tietää. Sen pohjalta voit sitten itse tehdä ratkaisusi.
- petetty1
petettymän kirjoitti:
joo...kiva kun vastailitte alkuperäiseen viestiini naiset ja vähän miehetkin!! joo kysymys oli pettämisestä siis nainen pettäjänä..kyllä petetään monella tapaa mutta mä tarkoitan pettämistä seksin saralla vieraan miehen kanssa ..eli jos miestä nainen on pettänyt aikaisemmissakin suhteissa ja taas sen teki tässä meidän suhteessa niin luultavasti se on luonteessa se pettäminen..vaikka kuinka hyvin menee niin tilaisuuden tullen nainen teki sen taas..eli hän tekee sen vaan ja ainoastaa pienessä hiprakassa ja kun oma mies ei mukamas tiedä sitä..ja ei olisi iki päivänä kertonut sitä että on pettänyt saatikka pyytänyt anteeksi..mutta jäi kiinni pettämisestä menemällä toisen miehen kanssa sängyyn niin kuin aikaisemmissakin suhteissa.(myönsi tehneensä väärin)..mutta anteeksi ei paljon pyydellyt...minusta tässä ei ole ilmeisesti enää muuta mahdollista kuin ero...luottamus hävinnyt tyystin ...vaikka hän sanoo että ei enää koskaan tee niin ja sanoo rakastavansa...mukamas!!! SIIS TILAISUUS TEKEE VARKAAN!! vanhat meriititkin sen kertovat...ONKO NÄIN VAI OLENKOS TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ?..LUULTAVASTI EN! vielä jos naiset antaisi muutamia kommentteja ja miksipä ei miehetkin jotka ei petä omaa naistaan seksin merkeissä!!
eihän tohon kukaan voi mitään sanoa kun sinä - sinä hänet tunnet ja tiedät, uskotko sinä että hän ei enään kolmatta kertaa tuota tee, selvinpäin tai hiprakassa?
oman kokemuksen voin kertoa: ikää 40 ja ekan kerran suhde päättyi pettämiseen, ikinä mua ei ole näin loukattu & satutettu. surullisinta on että pettäjä itse on aikaisemassa suhteessa tullut petetyksi joten olisi luullut tietävän mihin tunne helvettiin sysää ihmisen joka on rakastunut ja joka luotti häneen sata prosenttisesti. sillä suoraan sanoen, ikinä siis ikinä en olisi uskonut että ihminen joka on käynyt tämän saman läpi voisi laittaa toisen ihmisen käymään tämän läpi. suoraan sanoen (kuten hänelle sanoin) siistimmin ja vähemmällä kivulla tämän olisin läpikäynyt jos hän olisi ensin mulle kertonut että kaipaa jotain muuta mitä minä en hänelle osannut antaa, jättänyt ja sitten tiputtanut housunsa. - samaa mieltä
Tummaa Kummaa kirjoitti:
Niin kuin "e n" kirjoitti, naisilla se lienee usein asioiden ruotimista selän takana. Miehillä on taipumusta jättää kertomatta ja pitää sisällään myös puolisoon vaikuttavia asioita. " Kukaan ei voi olla täysin rehellinen toiselle, kun ei edes itselleen." Ainakaan koko aikaa ja jatkuvasti. Ne jotka tämän ymmärtävät, eivätkä anna sen pilata elämäänsä, pystyvät elämään onnellisempina ja avoimin mielin suhtautumaan toisiin ihmisiin vikoineen ja hienouksineen.juuri näin
- äly hoi älä jätä
petettymän kirjoitti:
edelleen tarkoitan vain ja ainoastaan pettämistä vieraan miehen kanssa seksiä harrastamalla!! tietenkin pettää voi monella muullakin tavalla mutta ei ne koske niin kovin kuin harrastamalla seksiä vieraan kanssa!!
petettymän, niin sinuun koskee pahiten juuri seksiä harrastamalla toisen kanssa. Mutta kaikkiin tämä ei päde, etkä voi edes vaatia, etkä olettaa. Jota kuta toistaa koskee jokin muu asia pahemmin kuin seksuaalinen pettäminen, esim. häpäiseminen toisten ihmisten edessä, kieroilu ja selkään puukottaminen jne. Kovin on rajoittunut sinun "maailmankatsomus". se on rajoittunut ainoastaan itseesi. Onnea ja menestystä! Jota et tule koskaan saavuttamaan noilla metodeilla.
- tarjataruvilppuauvo
pidän itsestäni kirjoitti:
aivan pettää voi monella tapaa, kuten olematta kertomatta että en pidä vanhemmistasi, kavereistasi jne. mutta fyysinen pettäminen - sitä en ymmärrä.
en muista nimimerkkiä, mutta jossain täällä nainen mainitsi "miehen käsittelevän häntä kuin kukkaa kämmenellä" - kysyn yksinkertaisesti: käsittelisikö jos tietäisi että käyt vieraissa? ja miksi käyt jos olet kuin kukka kämmenellä? sori tätä ei saisi tehdä, arvostella vierasta ja tuntematonta, mutta tulee mieleen itsekäs ihminen, joka haluaa itselleen kaiken välittämättä toisesta.Itse vedän pettämisen rajan toimintaan, joka todella vahingoittaa parisuhdetta. Se, että jättää kertomatta, että inhoan muuten äitiäs on enemmin kohteliasta kuin pettämistä. Ei äidistä ole pakko pitää, mutta kumppanin mieliksi voi yrittää tulla toimeen tämän kanssa. Joskus vain pitää punnita, mikä on korrektia käytöstä ja mikä ei. Ei aivan kaikkea, mitä sylki suuhun tuo pidä sanoa rehellisyyden nimissä!
Yhteisien sopimusten rikkominen, kumppanin fyysisen koskemattomuuden loukkaaminen, seksi parisuhteen ulkopuolisen tahon kanssa... Siinä joitakin asioita, jotka ainakin minä omassa parisuhteessani luokittelen pettämiseksi - en sitä, että mies minun mielikseni mitään mutisematta käy sukuloimassa kanssani, vaikei ko sukulaisista isommin pidäkään. - totuus kuitenkin....
äly hoi älä jätä kirjoitti:
petettymän, niin sinuun koskee pahiten juuri seksiä harrastamalla toisen kanssa. Mutta kaikkiin tämä ei päde, etkä voi edes vaatia, etkä olettaa. Jota kuta toistaa koskee jokin muu asia pahemmin kuin seksuaalinen pettäminen, esim. häpäiseminen toisten ihmisten edessä, kieroilu ja selkään puukottaminen jne. Kovin on rajoittunut sinun "maailmankatsomus". se on rajoittunut ainoastaan itseesi. Onnea ja menestystä! Jota et tule koskaan saavuttamaan noilla metodeilla.
"Jota kuta toistaa koskee jokin muu asia pahemmin kuin seksuaalinen pettäminen, esim. häpäiseminen toisten ihmisten edessä, kieroilu ja selkään puukottaminen"
Mikään noista ei ole hyväksyttävää, kuten ei ole pettäminenkään (toisaalta pettäminen on tuota kaikkea: kieroilua, selkään puukottamista ja häpäisemistä).
Mutta kun alat esittämään tällaisia arvoita: "Kovin on rajoittunut sinun "maailmankatsomus".", niin olisiko parasta vähä tutusta asioihin ensin?
Nyt kun vaan sattuu olemaan niin, että suurin osa (siis ei kaikki, vaan kirkkaasti suurin osa) ihmisistä pitää uskottomuutta pahimpana loukkauksena puolisoa kohtaan. Vain fyysinen pahoinpitely menee ohi. Tutustu aiheesta tehtyihin tutkimuksiin tai katsele edes vähän ympärillesi. - uygkyg
petetty1 kirjoitti:
eihän tohon kukaan voi mitään sanoa kun sinä - sinä hänet tunnet ja tiedät, uskotko sinä että hän ei enään kolmatta kertaa tuota tee, selvinpäin tai hiprakassa?
oman kokemuksen voin kertoa: ikää 40 ja ekan kerran suhde päättyi pettämiseen, ikinä mua ei ole näin loukattu & satutettu. surullisinta on että pettäjä itse on aikaisemassa suhteessa tullut petetyksi joten olisi luullut tietävän mihin tunne helvettiin sysää ihmisen joka on rakastunut ja joka luotti häneen sata prosenttisesti. sillä suoraan sanoen, ikinä siis ikinä en olisi uskonut että ihminen joka on käynyt tämän saman läpi voisi laittaa toisen ihmisen käymään tämän läpi. suoraan sanoen (kuten hänelle sanoin) siistimmin ja vähemmällä kivulla tämän olisin läpikäynyt jos hän olisi ensin mulle kertonut että kaipaa jotain muuta mitä minä en hänelle osannut antaa, jättänyt ja sitten tiputtanut housunsa."... jos hän olisi ensin mulle kertonut että kaipaa jotain muuta mitä minä en hänelle osannut antaa, jättänyt ja sitten tiputtanut housunsa. "
JUURI NÄIN!
Ja terveessä parisuhteessa ei tavallisesti edes tarvitse erota. Avoimmuus ja luottamus tarkoittaa myös sitä, että puhutaan asioista ja kun on kysymys kahdesta ihmisestä, niin etsitään yhdessä molempia tyydyttävä tapa elää yhdessä. Ja jos se ei YHDESSÄ onnistu niin sitten ensin erotaan ja vasta sitten aloitetaan uusi suhde.
- petettymän
jooo terapia voisi olla jees ...mutta se on mulle viimeinen vaihtoehto..ajattelin tehdä ja pettää naistani..niin sanotusti että hän saa tietää varmasti että olen myös pettänyt..mutta en aijo kertoa hänelle !!katson vaan miten hän reakoi jos tilanne on toisin päin..että pettäjä onkin mies! mitäs mieltä tälläisestä?katsotaan sitten miltä tuntuu hänestä vai hyväksyykös sen!!
- tretertr
Mietis nyt uudelleen... "Katson vaan miten hän reakoi" - miten niin? Sinuahan tässä nyt petetty on ja se, miten sinä ANNAT itseäsi kohdella jatkossa on tähdellisin asia! Mieti sitäkin, miltä sinusta itsestäsi tuntuu sen jälkeen kun olet käynyt panemassa jotakuta "randomisti", vain kostaaksesi? Onko "takaisinpettäminen" sellainen juttu, että voit olla siitä jatkossa ylpeä itsellesi?!
- petettymän
jos en tee asialle mitään vaan luotan että nyt se loppuu niin olen hukassa..takaisin pettäminen oli vaan yksi ajatus joka kävi mielessä..hän on sen tehnyt useasti aikaisemminkin mutta ei kokenut tuleen koskaan petetyksi seksin saralla...luulen että kun tulee petetyksi niin silloin saan tietää tunteekos hän oikeasti silloin mitää tuskaa vai viittaakos kintaalla että kävit sitten ..ja riittääkö pelkkä anteeksi pyyntö..vai nostaakos hälyn..jos nostaa hälyn niin silloin on vielä mahdollisuuksia jatkaa tekojen puimista/anteeksiantoa puolin jatoisin.. eli hänenkin on mahdollista ymmärtää että se tuottaa toiselle suurta tuskaa...että ei syrjähypyt kuulu oikeeseen suhteeseen..edes kännissä ..koska humalatila ei ole mikään puolustuskeino..niin kun kertoi että kun olin vähän humalassa...einäin..olenhan minäkin ollut humalatilassa ja mahdollisuuksia olisi ollut vaikka kuinka mutta kun en vaan ole halunnut tehdä sitä ..MUTTA KIITOKSIA AJATUKSISTANNE JA LISÄÄKIN SAA LAITTAA...LUEN MIELELLÄNI MUITEN AJATUKSIA TILANTEESTANI..eipä tässä varmaan yhtä ja oikeaa ratkaisua kukaan osaakkaan sanoa mitä pitäisi tehdä..itse ne päätökset teen mutta ajatuksianne luen todellakin..ja vastuun kannan varmasti mitä sitten koskaan teenkää..nainen eivaan oikeen taida ymmärtää teon vakavuutta suhteessa..sinkku han tämä on aivan normaalia toimintaa!!
- petetty ld
ei humala ole puolustus ja koska kirjoitat että hän on useasti tehnyt aikaisemminkin luulisi jonkun hänelle jo kertoneen miten paskamainen, toista loukkaava teko tuo on ja hänen ottaneen opiksi. olettaisin että olette pettämisestä keskustelleet jo tätä ennen kun tiedät hänen aikaisemmin pettäneen ja olettaisin että olet kantasi hänelle siitä kertonut.
ja kyllä kyllä hajoitat itsesi jos asialle et tee mitään. vaihtoehdot on, luotat ja jatkat tai jätät, korjaat itsesi ja jatkat joku päivä toisen kumppanin kanssa elämää.
molempiin mietittävää:
* luotat ja jatkat: miten saat luottamuksen takaisin? valvot hänen tekemisiään, kyselet, epäilet jne kunnes hän sulle todistaa että on sun luottamuksen arvoinen. hajoittaako se aika sut ja hänet? kuka tietää kuinka kauan siihen menee. entäs sitten kun hän seuraavan kerran ottaa muutaman drinksun? kannattanee miettiä kestätkö sinä tuota todennäköisesti pitkääkin aikaa ja jos kestät kestääkö hän niin kauan että kaikki taas ok, ainakin nimellisesti. luuletko että joku päivä pystyt antamaan anteeksi ja totaalisesti myös unohtamaan asian vai tuletko vetämään viiden vuoden päästä asian esiin kun et pystynytkään unohtamaan?
* jätät, korjaat itsesi ja jatkat elämääsi: pystyt jokupäivä sanomaan uudelle kumppanillesi kun hän teidän eron syytä kysyy että sinua petetiin. jos jätät vielä tuon "kosto pettämisen" väliin et joudu tunnustamaan uudelle että olet loppupeleissä myös pettäjä, sillä sitähän sinä olisit vaikka sen vain kostosta olisit tehnyt.
kuten laitoit itse teet päätökset ja niistä vastaat. - ei ole todellista
Onpa suhde hyvässä kuosissa, kun petetyn pitää lähteä pettämään, saadakseen selville, onko pettäjällä enään tunteita petettyä kohtaan. Herää pahvi!
- petettymän
petetty saattaa lähteä pettämään...ainakin yksi ajatuksista!
pakkohan se on asian eteen jotain tehdä jotta saa asialle selvyyden...koska nainen ei ole tullut petetyksi koskaan...ja vannoo että ei koskaan ja taas sen tekee...tossa edellisesssä kirjoituksessa varmaan takana nainen..siinnä sen juuri näkee että taitaa se koskea naistakin aika syvältä kun sen kerran olon kokisi petettynä...tai sittenhän sen näkee kun kokee..alkaa tuntua tilanne sellaiselta että tiedän kyllä mitä teen asiassa...
sen verran olen lukenut eri palstojen viestejä petettynä ja aika selkeää viestiä ja samallaista ajatusta siellä on..en tietenkää hyväksy tavallaan kosto pettämistä mutta ehkä haluan näpäyttää vähän..sitten tiedetään asian laita molemmat että miltä tuntuu...sitten vielä keskustellaan ja katsotaan onkos vielä mahdollisuuksia jatkaa..puhtaalta pöydältä...katsotaan mitää tapahtuu...KIITOS KOMMENTEISTA...LISÄÄKIN TOKI SAA KIRJOITTAA VIELÄ..seurailen vielä tilannetta!!- ei tajuu tätä
minkä ikäsiä te olette?
- petettymän
ei tajuu tätä kirjoitti:
minkä ikäsiä te olette?
50v kahta puolta...että silleen
- en tajuu tätä
petettymän kirjoitti:
50v kahta puolta...että silleen
kiitos vastauksesta. sori että sanon: luulisi tuon ikäisen naisen jo oppineen. alkoi "kuulostamaan" keskenkasvuisen naisen touhulta...
- petettymän
en tajuu tätä kirjoitti:
kiitos vastauksesta. sori että sanon: luulisi tuon ikäisen naisen jo oppineen. alkoi "kuulostamaan" keskenkasvuisen naisen touhulta...
juu niin sitäluulis....olen tullut siihen tulokseen et kun aina pettänyt niin jatkuu..eli naiseni eipysty ilmeisestisitä lopettamaan pettämistä...eli luonteessa se vika on ,,
- nainen47vvvvvvvvvvvv
petettymän kirjoitti:
juu niin sitäluulis....olen tullut siihen tulokseen et kun aina pettänyt niin jatkuu..eli naiseni eipysty ilmeisestisitä lopettamaan pettämistä...eli luonteessa se vika on ,,
Iso mies ja mietit, mitä tehdä naisen kanssa, jolla pettäminen on luonteessa. Ei noin vanha muija uusia temppuja enää opi. Pettää loppuikänsä. Ota ero, helpommalla pääset. Kostamaan älä lähde. Paitsi paras kosto tietenkin on ero. Nainen jo tietää, että sua voi kohdella ihan miten tahansa. Sä vaan ymmärrät, etkä mihinkään lähde. Entäs jos lähtisitkin? Etkä palaisi, vaikka miten ruikuttaisi takaisin.
Ei vanhempana kukaan jaksa tuollaisia pettämisleikkejä leikkiä. Menee aikaa hukkaan huonon puolison rinnalla. Ole mies ja tee mitä miehen on tehtävä. Pistä akkas ojennukseen tai sitten lähde. - yuhstrd
nainen47vvvvvvvvvvvv kirjoitti:
Iso mies ja mietit, mitä tehdä naisen kanssa, jolla pettäminen on luonteessa. Ei noin vanha muija uusia temppuja enää opi. Pettää loppuikänsä. Ota ero, helpommalla pääset. Kostamaan älä lähde. Paitsi paras kosto tietenkin on ero. Nainen jo tietää, että sua voi kohdella ihan miten tahansa. Sä vaan ymmärrät, etkä mihinkään lähde. Entäs jos lähtisitkin? Etkä palaisi, vaikka miten ruikuttaisi takaisin.
Ei vanhempana kukaan jaksa tuollaisia pettämisleikkejä leikkiä. Menee aikaa hukkaan huonon puolison rinnalla. Ole mies ja tee mitä miehen on tehtävä. Pistä akkas ojennukseen tai sitten lähde.Juu en myöskään ymmärrä tuon "petettymänin" ajatuksen kulkua... Muija vie 100-0 ja mies vain ihmettelee, että voisiko muija muuttua...? Pas-kan marjat! Vanha sanonta "ennen maa reppee ku huo.a häppee" pitää paikkansa. Miksi muija muuttaisi tapojaan, kun mies vain ihmettelee ja miettii ja vatuloi... Jossei ihminen kerrasta ota opikseen, ei ota koskaan. Nähty on.
- +9874563210
Luin ketjun läpi ja jäin ihmettelemään muuan seikkaa... Minnekäs nämä tekemisiensä puolustelijat katosivat? Useampaan kertaan on tehty heille kysymyksiä esim että mites sitten suu pantaisiin, jos pettäminen paljastuisi tai miten kokisivat, jos kumppanikin pettäisi?
Hiljaista on..? Taitaa olla päät työnnettynä niin syvälle puskaan, ettei tällaisista realiteeteistä haluta kuulla puhuttavankaan...- petettymän
juu juuri niin....mielestäni hänen tulee kokea miltä tuntuu olla petetty..miten sitten suu pannaan...alkaa muuten olla aika selkeää miten toimin..kosto pettäminen ja sitten alkaa loistavan hulvaton sinkku aika ..sitten hän ei tarvitse enää pettää vaan mennä vaan ..
- Tummaa Kummaa
Tavallaan puolustelin tuolla ylhäällä, niin vastaan nyt sitten. Pettäminen on väärin, ja voin kuvitella sen loukkaavan pahasti. Siitä kiinnijääminen on varmasti tragedia molemmille osapuolille.
Mutta jälleen kerran: Toisen ihmisen voi pettää tuhannella eri tavalla. Minulle vaimon syrjähyppy ei olisi maailmanloppu. Enemmän minua loukkaisi sen tyyppinen pettäminen, mitä näen lähipiirissäni, ja jota valtaosa täälläkin moralisoivista ilmeisesti pitää täysin hyväksyttävänä. Kertoillaan puolison intiimejä asioita kavereille selän takana, mollataan tai väheksytään joko julkisesti tai kahden kesken, dissataan toisen unelmia jne...
Jokainen kokee varmasti tilanteet omalla tavallansa. Asia joka loukkaa toista verisesti, ei ole jollekin toiselle iso juttu. Seksuaalisuus on iso ja arka aihe useimmille meistä. Minua vaan ihmetyttää se kuinka paljon, näitä mustavalkoisesti asiansa esittäviä moralistejä riittää. Minusta näistä syrjähypyistä, "perinteisestä pettämisestä", tehdään isompi asia kuin se onkaan. Näitä palstoja kun lukee, yleinen käsitys tuntuu olevan: Ihminen on ihminen joka kasvaa ja kehittyy. Mutta jos hän eksyy vieraan kanssa sänkyyn edes kerran:
- hän ei ole ihminen enää, vaan PETTURI
- hän ei voi muuttua tai kasvaa tai kehittyä enää, vaan on ja pysyy PETTURINA
- hänet tulee lempata välittömästi pihalle, eikä hänessä voi tai saa nähdä enää mitään hyvää
- jos hän suostuu eroon muitta mutkitta, hän on kylmä, tunteeton ja laskelmoiva
- jos hän yrittää osoittaa lämpöä tai empatiaa, hän haikailee takaisin ja on päättämätön.
Kuitenkin mielestäni, suurin osa niistä joilla on joku seksiviritys oman suhteensa ulkopuolella, eivät tee sitä tarkoituksella loukatakseen puolisoaan. Oman nautintonsa tai jännityksen takia, kyllä, ja toimivat ajattelemattomasti kun riskeeraavat muiden (henkisen) hyvinvoinnin toiminnallaan. Mutta tämä toisenlainen pettäminen, selkään puukotukset, juoruilut ym., ovat lähempänä tarkoitushakuista loukkaamista.
Kirjoitit, että hiljaista on? Eipä löytynyt myöskään yhtään suoraselkäistä moralisoijaa vastaamaan "epärehelliselle naiselle". Tai ehkä on sitten niin, että tänne palstalle kirjoittajat elävät täydellisen hyveellistä elämää, ovat 100% rehellisiä itselleen ja muille, eivätkä koskaan tee virheitä. Ei ole vaan sitten minun kaveripiiriini sattunut näitä palstoilla jaloa oikeamielisyyttä ja puritaanista moraaliaan mainostavia ihmisiä.
Sinulle petettyman vielä: Voin vain arvailla millaista tuskaa joudut tilanteesi kanssa juuri nyt elämään. En halua vähätellä sitä, ja olen pahoillani puolestasi. Mielestäni olet käyttäytynyt kypsällä ja arvokkaalla tavalla, näistä viiden pennin neuvojista ei kannata välittää. En usko että kostaminen, kuinka suloiselta se sitten tuntuisikin, olisi oikea ja kestävä ratkaisu tilanteessanne. - petettymän
Tummaa Kummaa kirjoitti:
Tavallaan puolustelin tuolla ylhäällä, niin vastaan nyt sitten. Pettäminen on väärin, ja voin kuvitella sen loukkaavan pahasti. Siitä kiinnijääminen on varmasti tragedia molemmille osapuolille.
Mutta jälleen kerran: Toisen ihmisen voi pettää tuhannella eri tavalla. Minulle vaimon syrjähyppy ei olisi maailmanloppu. Enemmän minua loukkaisi sen tyyppinen pettäminen, mitä näen lähipiirissäni, ja jota valtaosa täälläkin moralisoivista ilmeisesti pitää täysin hyväksyttävänä. Kertoillaan puolison intiimejä asioita kavereille selän takana, mollataan tai väheksytään joko julkisesti tai kahden kesken, dissataan toisen unelmia jne...
Jokainen kokee varmasti tilanteet omalla tavallansa. Asia joka loukkaa toista verisesti, ei ole jollekin toiselle iso juttu. Seksuaalisuus on iso ja arka aihe useimmille meistä. Minua vaan ihmetyttää se kuinka paljon, näitä mustavalkoisesti asiansa esittäviä moralistejä riittää. Minusta näistä syrjähypyistä, "perinteisestä pettämisestä", tehdään isompi asia kuin se onkaan. Näitä palstoja kun lukee, yleinen käsitys tuntuu olevan: Ihminen on ihminen joka kasvaa ja kehittyy. Mutta jos hän eksyy vieraan kanssa sänkyyn edes kerran:
- hän ei ole ihminen enää, vaan PETTURI
- hän ei voi muuttua tai kasvaa tai kehittyä enää, vaan on ja pysyy PETTURINA
- hänet tulee lempata välittömästi pihalle, eikä hänessä voi tai saa nähdä enää mitään hyvää
- jos hän suostuu eroon muitta mutkitta, hän on kylmä, tunteeton ja laskelmoiva
- jos hän yrittää osoittaa lämpöä tai empatiaa, hän haikailee takaisin ja on päättämätön.
Kuitenkin mielestäni, suurin osa niistä joilla on joku seksiviritys oman suhteensa ulkopuolella, eivät tee sitä tarkoituksella loukatakseen puolisoaan. Oman nautintonsa tai jännityksen takia, kyllä, ja toimivat ajattelemattomasti kun riskeeraavat muiden (henkisen) hyvinvoinnin toiminnallaan. Mutta tämä toisenlainen pettäminen, selkään puukotukset, juoruilut ym., ovat lähempänä tarkoitushakuista loukkaamista.
Kirjoitit, että hiljaista on? Eipä löytynyt myöskään yhtään suoraselkäistä moralisoijaa vastaamaan "epärehelliselle naiselle". Tai ehkä on sitten niin, että tänne palstalle kirjoittajat elävät täydellisen hyveellistä elämää, ovat 100% rehellisiä itselleen ja muille, eivätkä koskaan tee virheitä. Ei ole vaan sitten minun kaveripiiriini sattunut näitä palstoilla jaloa oikeamielisyyttä ja puritaanista moraaliaan mainostavia ihmisiä.
Sinulle petettyman vielä: Voin vain arvailla millaista tuskaa joudut tilanteesi kanssa juuri nyt elämään. En halua vähätellä sitä, ja olen pahoillani puolestasi. Mielestäni olet käyttäytynyt kypsällä ja arvokkaalla tavalla, näistä viiden pennin neuvojista ei kannata välittää. En usko että kostaminen, kuinka suloiselta se sitten tuntuisikin, olisi oikea ja kestävä ratkaisu tilanteessanne.kiitos ajatuksistasi tummaa kummaa!!
tiedän että kosto pettäminen ei ole oikea ratkaisu mutta niin kun kerroin että pakko minun on nähdä jotenkin että miten hän reakoi jos häntä petetää vieraan kanssa ...se tuleee kertomaan naisesta hyvin paljon..se kertoo naisen kylmyyden..ja onko hänelle suhde tärkeä vai pitääkös hän vaan suhdetta yllä huvikseen..ja arvostaakos hän suhdetta ollenkaa jota minä kyllä epäilen suuresti..no aika näyttää sitten miten hän reakoi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794