Laihduttaminen väärin

Neuvostovallat

Hei. Jos haluaa laihtua syöden VAIN proteiini- ja laihdutuspatukoita, jättäen normaalit ateriat käytännössä katsoen lähes täysin väliin, niin mitä kaikkea vikaa tässä toimintatavassa on? Miten sinä kehottaisit tällaisen ruokailutottumuksen itsellensä ottanutta kaveria muuttamaan ruokavaliotansa?

12

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

Ei kyllä kuulosta järkevältä. Patukat on tarkoitettu tilapäiseen ja satunnaiseen tarpeeseen, ei jatkuvasti syötäväksi, eivätkä missään tapauksessa ainoaksi ravinnoksi.

Miksikö? Koska niistä ei saa tarvittavia ravintoaineita, ei likimainkaan. Laihduttaja tarvitsee energiaa (yllätys?), kuituja, vitamiineja, proteiinia, rasvaa, ja kaikkea tätä saa monipuolisesta, OIKEASTA ruuasta. Syö kasviksia, lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita, pähkinöitä ja jos viljatuotteita käytät, kokojyväviljaa.

Patukoissa on lisäksi sellaisia aineita, joita tulee liikaa, jos niitä syö paljon, kuten esimerkiksi sokeria ja kovaa rasvaa.

• cuba libre

Mitä järkeä niitä patukoita on käyttää ruokavaliona? Korkeintaan kovan salitreenin jälkeen palkkarina, mutta siihenkin on parempia vaihtoehtoja...

Kyllähän normi ruoka reippaalla kasvislisällä on maittavampaa sekä eritoten terveellisempää. Ja proteiinia saa yllinkyllin, katso vaikka tuoteselosteista... Karkit, sipsit, leivokset vähemmälle...

• niin.

Mikset syö normaalia kotiruokaa ja sitten liikut paljon niin laihdut paremmin.

• Kokeiltu

Valitse patukoita, jotka ovat ateriankorvikkeita. Älä mitä tahansa, jossa sana proteiini mainitaan. Ylipainoiselle muutamassa viikossa näistä ei ole haittaa. Paitsi, ettei näin yksipuolisella syömisellä tuskin jaksaa montaa päivää olla. Mikä on laihdutuspatukka?

• Juuliana1

Oon 11v ja oon 1.56cm oon ko ylipainoinen jos
      Painan 40 kg vastatkaa nopee

• Oot normaalipainoine

Tässä on linkli lasten painoindeksilaskuriin, josta voit itse varmistaa, ettö olet normaalipainoinen
        http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille

Olet vakaasti normaalipainoinen, lähempänä alipainoa kuin ylipainoa. Vaikka painasit 10 kg enemmän eli 50kg, olisit vielä normaalipainoinen. Miten ihmeessä voit edes kysyä, oletko normaalipainoinen? Eikö se nyt peilistä näy ja vaateostoksilla tunnu?

• Juma###

Mee kouluun siitä!

• Juuliana1

Tähän aikaanko? Oot kirjottanut ton kommentin kello 16:58 tsägäl jollai lukiolaisel vois olla iltaluentoja tai onhan kai iltalukioo, mut ala-aste ikäsellä commooon! Mulle tuli vaan yks päivä tosi surku, ku mun ihastus sano muo läskiksi, :( se on yks tosi yleisöpö nyt mietin, et oonko oikeesti kauhean läski ja ylipainoinen sillä eräänä päivänä yks ginger sano mulle et :"laihtua ylipainoinen!" , en oo tosin ihan varma Huuskosen se sen mulle.

• @ kakka
        Juuliana1 kirjoitti:

Tähän aikaanko? Oot kirjottanut ton kommentin kello 16:58 tsägäl jollai lukiolaisel vois olla iltaluentoja tai onhan kai iltalukioo, mut ala-aste ikäsellä commooon! Mulle tuli vaan yks päivä tosi surku, ku mun ihastus sano muo läskiksi, :( se on yks tosi yleisöpö nyt mietin, et oonko oikeesti kauhean läski ja ylipainoinen sillä eräänä päivänä yks ginger sano mulle et :"laihtua ylipainoinen!" , en oo tosin ihan varma Huuskosen se sen mulle.

Voi voi

• Oot normaalipainoine

Tässä on linkli lasten painoindeksilaskuriin, josta voit itse varmistaa, ettö olet normaalipainoinen
      http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille

Olet vakaasti normaalipainoinen, lähempänä alipainoa kuin ylipainoa. Vaikka painasit 10 kg enemmän eli 50kg, olisit vielä normaalipainoinen. Miten ihmeessä voit edes kysyä, oletko normaalipainoinen? Eikö se nyt peilistä näy ja vaateostoksilla tunnu?

• 17+16

Riippuu vähän siitä, kauanko kaverisi aikoo ko. dieetillä olla. Jos kyse on korkeintaan kuukaudesta ja muutamasta kilosta esimerkiksi jotain mekkoa varten, pikadieetti voi olla silloin ihan ok ratkaisu. Aikaväli on lyhyt ja kovin pahaa vahinkoa ei elimistölle ehdi tapahtua. Ne pudotetut muutamat kilot kyllä tulevat takaisin, kun palaa takaisin siihen aikaisempaa ruokavalioon (jos siihen ei tee mitään muutoksia).

Pitempiaikaista projektia varten ateriankorvikkeet ja proteiinipatukat eivät ole kovin hyvä ratkaisu. Niissä on tosi paljon lisäaineita, kuitenkin liian vähän kuituja ja rasvoja. Kasviksista saa kuituja ja vitamiinit parhaiten imeytyvässä muodossa, rasva auttaa rasvaliukoisia vitamiineja imeytymään ja pitää hormonitoimintaa kunnossa, proteiini (puhtaista lähteistä, kuten liha) auttaa pitämään lihasmassan yllä. Hiilarinlähteistä saa sitten energiaa, jos sitä tarvitsee.

• Juuliana1

Pelkäsinki et oon yli painoinen koska oon niin tiukka siitä et jos pieniki
      Makkara on tullu ni se pitää polttaa pois

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe