miehen facen käyttö

ärsyyntynyt

kertokaahan, onko normaalia että parisuhteessa oleva mies tykkäilee muiden kuinoman naisensa kuvista facessa, lisäilee melkein koko ajan naisia kaverikseen ym..on muutenkin netissä melkein koko ajan..ja lisäks hänellä on monia eksiänsä kaverina siellä..ite oon poistanut eksäni kaverilistoiltani, en näe siinä mitään järkeä olla eksien kans kaverina siellä...vaionko vika mun korvien välissä? pliis voisitteko kommentoida asialliasesti:)

29

2289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 98tty7

Oletko keskustellut asiasta miehesi kanssa? Oletko kertonut, ettei tuo ole mielestäsi asiallista fb-käytöstä parisuhteessa olevalle?

Itse en ainakaan hyvällä katsoisi tuollaista - mutta jotkut voivat olla niin tolloja, etteivät huomaa itse, että tuollainen voi loukata kumppania. Eiku kissa pöydälle ja sanot miehelle mielipiteesi asiasta.

• vaadiselityksiä

Meillä ainakin kaikista uusista vastakkaisen sukupuolen kavereista facessa tulee heti molempien kysyttyä että "kukas toi Mikko / Maija on..?". Useinhan se on joku vanha yläasteen luokkakaveri, uusi koulukaveri tai työkaveri ja ei mua itseäni ainakaan ärsytä yhtään mieheni utelu. Eli mielestäni saat ihan rauhassa kysellä, mistä tämä noita naisia tuntee.

Toisaalta ihmiset käyttäytyvät facessa eri tavoin. Joku hyväksyy kriittisesti kaverinsa ja poistelee aktiivisesti niitä, kenen kanssa ei ole ollut pitkiin aikoihin tekemisissä, ja toiset keräilevät puolituttuja (ja tuntemattomiakin) kaverilistoilleen. Ja tässäkin palaan tuon edellisen kappaleen pointtiin; kysy, mistä mies naiset tuntee, vai tunteeko ollenkaan, ja vaadi selittämään MIKSI tämä piti pyytää kaveriksi.

Itse olen mustasukkainen (varmasti keskivertoa mustasukkaisempi) ja varmasti puuttuisin tuohon. Kuulun kanssasi samaan kategoriaan eksien suhteen - ei todellakaan jää fb-listoilleni.

• 19+6

Minä en hyväksyisi, ja sanoisin sen. Olenkin omalle miehelleni suhteen alkuaikoina maininnut kun tykkäili ylettömästi exänsä jutuista. Lopetti sen exä on kyllä kaverinaan, mutta ei kommentoi enää sen juttuja.

Puhumalla asiat selviää, jos taas ei silloin täytyy harkita eroa

• Mistä te näette sen, jos fb-tuttunne lisää jonkun uuden ihmisen kaverikseen? Ei minulle ainakaan tule ilmoituksia aina kun joku ystäväni ottaa uuden ystävän. Eikä tule siitäkään, jos he tykkäävät jonkun kuvasta.

• yykaakooneeviikuu

Kyllä sen näkee, kun tekee asetukset sellaisiksi.

• yykaakooneeviikuu kirjoitti:

Kyllä sen näkee, kun tekee asetukset sellaisiksi.

Siinä tapauksessa kannattaa laittaa asetukset sellaisiksi, ettei moisia turhanpäiväisyyksiä näe, niin lakkaa harmittamasta.

• Skinny Fist

Jaa-a, asiassa on monta puolta. Lähdetään ensinnäkin sen toteamisesta että facebook on turha sivusto, se ei ole tosielämää ja ihan turha miettiä mitä siellä tapahtuu ja plaa plaa plaa, kaikki tietävät tämän. Silti facebookia käyttää suurin osa, noh, länsimaiden ihmisistä ja koska fb ei ole enää mikään uusi juttu eikä aiheuta mitään merkittäviä yhteisiä reaktioita, siitä tulee tietynlainen väline sosiaaliseen kanssakäymiseen ja sen myötä osa siellä tapahtuvista jutuista on sitä todellisuutta tai heijaste siitä. Huhhuh, anteeksi, tämä on aina pakko saada itsestä ulos ennen kuin alkaa facebook-toimintaa analysoimaan, lähinnä jotta voi kieltää itselleen oman vähä-älyisyytensä ja julistaa näennäisen nerokkaasti omia teorioitaan (varoitus: tekstiäni ei kannata ottaa liian tosissaan, en edes itse tee niin). Noniin, siis: Itse en hyväksyisi sitä että oma poikaystäväni tykkäilisi kaikenmaailman tyttökavereidensa kuvista, joissa tytöt selkeästi esittelevät itseään. Vihjailevat kommentit kuviin ja sen sellaiset selkeät flirttailuyritykset ovat mielestäni vain tökeröä käytöstä ja häiritsevät yleensä paitsi puolisoa, myös flirttailun kohdetta koska kuka nyt haluaa varatun miehen flirttihuomiota kuvilleen jossain fb-profiilissaan? Tämä on mielestäni aika pitkälti suoraa muille naisille flirttailua, ei siinä ole mitään eroa että kommentoiko sitä suoraan naiselle henkilökohtaisesti kuinka kivan näköinen tämä on vai kirjoittaako sen kommenttina jonkun kuvaan. Se on vain outoa ja sosiaalista pässinpäisyyttä. Taustalla saattaa toki olla sekin, että facebook on turvallisempi ympäristö tällaisen naistennnauratuksen harrastamiselle koska tulkinnanvaraa kaikelle toiminnalla on valtavasti ja tilanteita ei joudu henkilökohtaisesti saattamaan päätökseen. Voit laittaa flirttailevan kommentin ja asia jää siihen, tällä saavutetaan kuitenkin mahdollinen pieni kytevä ajatus vastaanottajan mielessä että jospa sittenkin... Ehkä. Mutta joillekin miehille se ehkä riittää, kun ei sitä kyllääkään saa.

Mutta! Kaikki muihin naisiin (edes exiin) liittyvä fb-toiminta ei ole flirttailua. Pitää ymmärtää se, että jokainen määrää itse siitä ketä sinne kaverilistalleen ottaa jne. eikä se kuulu muille. Mustasukkainen tulkitsee jokaisen ala-asteella tunnetun Molla-Maijan jonka puoliso facebookiinsa lisäsi, potentiaalisena uhkana. Tällainen ominaisuus pitää itsessään tunnistaa ja siihen vaikuttavia syitä kannattaa itsekseen (tai jonkun kanssa) pohtia. Vaikka sitten amatööripsykologiaa harrastavan kaverin kanssa, joka taatusti toteaa kaiken johtuvan varhaislapsuuden ilmapallottomuus-kokemuksista ja siitä, että media on rahan ja politiikan orja joka myrkyttää mieliämme tavoilla joita emme voi tässä älypuhelimien ja sosiaalisen median kuohunnan alla enää käsittää ja olemme vain tietoyhteiskunnan tuottamaa maatuvaa materiaa tai antimateriaa koska joku sanoi joskus jotain kvanttifysiikasta. Tai jotain. (Kiitos kysymästä, olen juonut ehkä oluen tai kaksi).

Mutta totean vielä tämän: Minä luotan poikaystävääni siinä määrin että hänen profiilikuvissaan on kuvia hänestä ex-tyttöystävänsä sylissään ja hänellä yli tuhat kaveria mutta luotan hänen uskollisuutensa sata pros. Kyllä maailmassa ihmisiä riittää, mutta luotan siihen että itseni kaltaisia pöllöjä ei ole joka oksalla ja ottaja on vastuussa omista valinnoistaan, varoitin riittävän monesti ennen seurustelun alkua. Ja minun mielestäni niin pitäisi jokaisen naisen ajatella. Miehenkin.

• Skinny Fist

Ja ei, teksti ei ole järkevä, nerokas tai johdonmukainen edes itselleni. Tai no, nerokastahan kaikki mitä näppikseltäni koskaan pursuaa on, tottakai, tosin ehkä ei tässä todellisuudessa.

• JokuRaja..

En ikinä antaisi mieheni olla facen profiilikuvassa eksä sylissään.

• Hohoijaa

En jaksanut lukee tota sun plaapplaap-tekstiä.

mutta jo alussa se menee vikaan, facebook on ihan tosielämää, ei mitään satuelämää jota eletään tässä oikean elämän sivussa. Kaikki teot mitä sä teet facessa on niitä joita voit tehdä oikeastikin jos uskaltaisit.

Ja ei mun miehellä, ei taatusti ole exän-kuvia profiilikuvana, kuten ei minullakaan, se olisi loukkaus parisuhdettamme kohtaan

Kuka tarvii tuhat kaveria facessa? Siis muut kuin huomion kerjääjät?

• Gugugugugugugu

Kuinka itse käyttäydyt Facebookissa? Tykkäätkö paljon ihmisten kuvista, kehutko muita naisia kauniiksi, laitatko heille sydämiä kommenteiksi?

Naisten joskus keskenään harrastama pusipusihalihali-viestittely häiritsee minua niin että joskus "annan takaisin" tykkäämällä tuttavanaisten rohkeista kuvista. Pelisääntöjen on oltava molemmille samat eli jos alkaa toisen käytöstä rajoittamaan, on syytä rajoittaa omaa käytöstä ihan samalla tavalla.

Muistakaa myös, että ihmiset käyttävät Facebookia eri tarkoituksiin.

Jos exä on kaveri muutenkin, totta kai hän on myös FB-kaveri. Minusta on sairaalloista mustasukkaisuutta esittää uhkavaatimuksia tyyliin "minä tai kaverisi". Olette varmasti lukeneet joskus väkivaltaisista miehistä, jotka estävät vaimonsa yhteydenpidon ensin miespuolisiin ja lopulta naispuolisiinkin tuttaviin? Sellainen kontrollointi on tasan yhtä hirveää silloin, kun kontrolloija on nainen.

• Vaikea kommentoida asiallisesti jos noinkin turha ja lapsellinen asia kuin turpakirja tuottaa harmia.

Mitäpä jos kumpikin vain ihan suosiolla poistaisitte tilinne sieltä, ni olisi yksi murhe teilläkin vähemmän...

• Miehet Anuksesta

Kummasti Facebook-ketjuihin tulee aina kommentoimaan ihmisiä, jotka eivät sitä käytä. Jos se on turha, miksi vaivaudut keskustelemaan siitä? Jatka steroidien vetämistä ja anna niiden käyttää sitä, jotka kokevat sen hyödylliseksi tai hauskaksi ajanvietteeksi.

• pidän miehestäni

Meillä on mun miehen kanssa tullu mustasukkasuutta ja epäilyä molemminpuolin ja yhdessä päätettiin että kumpikin on valmis lähtemään facesta kokonaan.
      Ja oikeastihan se on turha. Aiheuttaa turhaa riitaa ja myös eroamisia.
      Kunnioitan miestäni koska hän on valmis tekemään jotain sen eteen että meidän suhde toimisi. Vaikka sitten lähtemään naamakirjasta :D

• app

tosi hieno juttu! Haluaisin kans, mut täytyy kyllä sanoa, etten jaksa ees vaivautuu puhumaan miestäni pois facesta, koska hänelle se on niin tärkeä ettei varmasti sieltä lähe pois..)= Tai en tiiä jos erolla uhkaisin, mut olisi se kyllä aika raju veto...mut jos joskus päättäisin erota hänestä, niin voisin seku testata lähtiskö hän vuokseni sieltä pois XD

• annnu-

Miks sitä facee pitää edes ottaa noin vakavasti, tosin helppo mun on huudella kun kummallakaan meistä ei ole salattavaa (ks, voi toisen vieressä selata fb ja jättää sen auki) En mä kyllä jaksa ottaa kaverilistan mimmeistä paineita, kunhan eivät ole mitään entisiä säätöjä.

• Fasesss

Samoin meillä, tai mä voin jättää faceni auki, ei ole mitään salattavaa siellä. Jos mies haluaa lukea mun jutut niin siitä vaan.

Parisuhteessa ollaan rehellisiä ja myös tuolla somessa. Ei noita voi erottaa toisistaan,

• 17+3

olen jutellut mieheni kanssa hänen facekäyttäytymisestään. Monestikin. Usein hän suuttuu, kun kerron näkemyksiäni hänelle. Kerran minua ärsytti niin paljon, kun hän oli tykännyt jonkun nuoren kauniin naisen kuvasta, niin kysyin mieheltäni suoraan onko hän ihastunut tähän...Siitä hän suuttui tosi paljon minulle, sanoinkin että muin olisi kannattanut vaan olla hiljaa. Myöhemmin hän selitti, että hän tykkäsi kuvasta, koska haluaa kuulemma kohottaa tämän naisen itsetuntoa. Mutta minusta tuntuu että tällä naisella, tai oikeastaan tytöllä, on jo kyllä aika hyvä itsetunto, koska menin sitten kyyläämään hänen sivujaan ja hänellä oli aika paljon itsestään kuvia siellä ja niistä tykkäsikin monesti n. 100 ihmistä.Miksei mies tykkää sitten hieman rumempien naisten kuvista, eikös juuri heidän itsetuntoaan tarvisi kohottaa..taidan olla ihanpöhkö varmaan kun tällaisia mietein...

• asdgsadg

Kohottaa itsetuntoa?!?!HOHOH. Ukkos valehteli kirkkain silmin. Se tykkäs sitä kuvaa, kun se oli seksikäs. Ei se sen ihmeellisempää ole.

• 10+14
        asdgsadg kirjoitti:

Kohottaa itsetuntoa?!?!HOHOH. Ukkos valehteli kirkkain silmin. Se tykkäs sitä kuvaa, kun se oli seksikäs. Ei se sen ihmeellisempää ole.

sitähän mäkin...jotenkin tosi ärsyttävää. Tekis mieli jättää tollanen ja sen aion varmaan tehäkin!

• 20+10

Suuttuminen jostain kumppanin kommentista osoittaa että tunsi syyllisyyttä, hyökkäys on paras puollustus.

Monikin mies käy hyökkäykseen kun tietää jääneensä kiinni jostakin jota ei olisi pitänyt tehdä

• Ei enää facessa!

Kuten olen monta kertaa tästä samasta aiheesta jauhanut face on helppo parisuhteen varamies ja varanainen pankki. Kun parisuhteessa menee huonosti haetaan sieltä helppoa lohduketta vastakkaisesta sukupuolesta. Moni nainen on kysellyt ja ihmetellyt miksi en kuulu faceen ja aina heitän samat perustelut eli en halua kuulua mihinkään yhteisöön mikä aiheuttaa suurimmat ongelmat parisuhteissa juuri syystä kun siellä ON NIITÄ vastakkaisen sukupuolen edustajia ihan vaan "kavereina"
      Olin neljä vuotta sitten facessa viimeks kun lopetin profiilini ja opin tämän "vaan kaveri" jutun. Yhä edelleen nais ystävilläni lähes kaikilla on ollut face profiili vuosien varrella ja ihme kumma sen jatkuvan facettamisen tuloksena olen aina jossain vaiheessa jäänyt kakkoseksi ja lopulta jätetty ja kas kummaa on ystävättärelläni heti uus kierroksessa kun on minusta päässyt eroon.
      Mua ei kiinnosta naisteni face profiilit mutta aina kun he ovat niitä kaverilistojaan vapaaehtoisesti näyttäneet on järjestään exiä exän exää exänexänexää jne kavereissa.
      Mikä ....tun järki niitä vanhoja on varalla pitää ja pilata tulevat suhteet hä?
      Joo ja en puhu ikäluokasta 20 vaan 30 sukupolvesta kohdallani.

• aloittaja..

juu siis mekin ollaan n. 30-vuotias pariskunta,tai mies on jo 39...mietein vaan onko tämä hänen face-käyttäytymisensä ihan normaalia, kun hän saa aina mut tuntemaan itseni jotenkin niin mustasukkaiseksi kun kehtaan tällaisia häneltä ees kysellä...Oon yrittänyt järkeillä, että nämä on vaan jotain mielipide-eroja, mutta siltijotenkin satuttaa mua tuollainen.

• äijjjä
        aloittaja.. kirjoitti:

juu siis mekin ollaan n. 30-vuotias pariskunta,tai mies on jo 39...mietein vaan onko tämä hänen face-käyttäytymisensä ihan normaalia, kun hän saa aina mut tuntemaan itseni jotenkin niin mustasukkaiseksi kun kehtaan tällaisia häneltä ees kysellä...Oon yrittänyt järkeillä, että nämä on vaan jotain mielipide-eroja, mutta siltijotenkin satuttaa mua tuollainen.

39-vuotias mies jo osaa käyttäytyä ja ottaa huomioon puolisonsa, jos ei niin vaihtoon vaan. Sehän on jo keski-ikäinen pappara

• viestiketjunaloittaj

no juttelin sitten eilen hänen facen käytöstään, kun mun seinälleni ilmestyi hänen ja jonkun naisen keskusteluja, siis ihan julkisii sellasii. mielestäni vaikutti flirttailulta ja sanoin siitä hänelle. Mies suuttui ja sanoi että hän saa kirjoitella ja kommentoida kavereidensa kuvia miten lystää ja poisti mut kavereistaan. Sanoin että saa yön yli miettiä jatketaanko vai erotaanko, nukku sohvalla ja lähti aamulla johonki,ei sanonut mihin...Ei siis olisi mun kannattanut puhuu mitään )= Haukkui mua pimeeks...Vosisiko joku neuvoa mitä teen ....

• 8+11

Miehellä on jo joku viritys menossa. Ja ihan naurettavaa toi että poistaa kavereista, lapsellista

Tuttua juttua, verkostoidutaan ja uusi on jo kierroksessa.

Jos ei kärsi kysyä, mitä toi tarkoittaa syyllisyyttä on paljon.

Teet niinkuin aioit, eroat. Kumman asunto teillä on? Sun vai miehen? Vai yhteinen? Hae omaa asuntoa ja lähde, ihan oikeasti saat sellaisen miehen joka kunnioittaa sunkin ajatuksia ja tunteita.

• 18+1
        8+11 kirjoitti:

Miehellä on jo joku viritys menossa. Ja ihan naurettavaa toi että poistaa kavereista, lapsellista

Tuttua juttua, verkostoidutaan ja uusi on jo kierroksessa.

Jos ei kärsi kysyä, mitä toi tarkoittaa syyllisyyttä on paljon.

Teet niinkuin aioit, eroat. Kumman asunto teillä on? Sun vai miehen? Vai yhteinen? Hae omaa asuntoa ja lähde, ihan oikeasti saat sellaisen miehen joka kunnioittaa sunkin ajatuksia ja tunteita.

Kiitos vastauksesta..Ihan vuokralla asumme, eli helppo oisi siinä suhteessa erota, mutkun meillä on pieni vauva ja oon joskus jo pienenä päättänyt etten haluisi rikkoa lapseni perhettä, itkettää tosi paljon. Ja en oo ikinä eronnut kenestäkään, tää on ensimmäinen seurustelusuhteeni...Pittää kattoa mitä se mies on päättänyt jahka tulee kotiin..)=Onneksi vauvamme on tosi kiltti ja pärjään kyllä hänen kanssaan hyvin...

• 10+9

Jos mies on kykenemätön keskusteleen sun kanssa asioista, sopimaan miten facessa käyttäydytään ja olemaan perheen isä niin ei hyvin oo asiat..

Muutenkin synnytyksen jälkeen naisten hormonit heittää häränpyllyä ja joskus mieheltä vaaditaan ymmärrystä ja tukea. Synnyttänyt äiti kaipaa kuulla mieheltään että on kaunis ja mies rakastaa. Ei haukkuja siitä että toinen on pimeä ja muuta.

Mietin vain että miten sitten kun tulee isompia ongelmia kuin joku face-kirjoittelu? Miten mies toimii, karkaa paikalta? Lähtee jonnekin, ryyppään tai jonkun naisen luo, pakoon? Aikuinen ihminen ei pakene ja hauku toista, vaan istuu pöydän ääreen keskustelemaan.

Miksi yleensä, parisuhteessa oleva mies flirttailee jollekulle? Parisuhde on parisuhde ei siihen tarvita kolmatta ihmistä piristämään

• 11+9

niinpä...no mies tuli sitten kotiin ja ei ollut mielestään tehnyt mitään väärää. Oli kuitenkin erityisen mukava mulle kysyi esim. otanko kahvia. Siitä facebookista vielä, sano että hyväksyisi kaveripyyntöni mut sannoin sit että parempi kun ei olla kavereita siellä. Ei tuu tota pahaa mieltä siitä. Kattelen vielä jonkun aikaa tuota tilannetta jospa se siitä jotenkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe