Onko miehellä nykymaailmassa enää tarvetta olla mukava? Ainakin täällä Helsingissä semmoisiin ihmisiin törmää todella harvoin. Suuri osa naisistakin on aika itsekeskeisiä ja tuntuu olevan kiinnostuneita vain itsestään. Joko ei osata tervehtiä, kiittää tai edes hymyillä. Arvostavatko tuommoiset naiset itse mukavia miehiä? Miten joku henkilö voi arvostaa mukavaa käytöstä muissa ihmisissä, jos ei itse vaivaudu olemaan mukava muita kohtaan? Minusta tuo tuntuu mahdottomalta yhtälöltä.
Silläkin uhalla että kuulostan nyt itsekeskeiseltä, niin itselleni muut huomioiva käytös on täysin luonnollista. Olen kohtelias, otan muut ihmiset huomioon, hymyilen, muistan aina kiittää jne. On minullakin huonoja päiviä, mutta jos satun olemaan epäkohtelias jostain syystä, niin se jää vaivaamaan. Päivä päivältä minusta alkaa kuitenkin tuntumaan enemmän siltä, että teen itsestäni narrin olemalla (yli?)ystävällinen muille, sillä tuntuu ettei tuommoista hirveästi arvosteta. Pari viikkoa sitten eräs nainen piti minulle pitkään ovea auki, jotta ehtisin samalla avauksella. Lisäksi hän hymyili ystävällisesti. Olin aivan häkeltynyt tuosta käytöksestä! Siis hyvällä tavalla häkeltynyt. Eikö se jo todista että kyseessä oli harvinainen tapaus?
Tarvitseeko miesten olla mukavia?
11
247
Vastaukset
- joskus mukava
Ajan henki - itse runnotaan muita sivuun jotta saadaan mitä milloinkin mieleen juolahtaa, rinnalle ei silloin kelpaa mikään mukava muiden kuuntelija vaan toinen samanlainen kyynärpäitä käyttävä tapaus sopii rinnalle paljon paremmin. Sitten voidaan toisten samanlaisten voimakaksikoiden kanssa vertailla egoistisen ja hedonistisen elämäntyylin tuomia tuloksia, kuten paikkoja joissa käyty, asioita joita tehty, makuja joita maistettu, luksusta josta nautittu.
- freeflyzone
Olen Helsingistä ja kyllä mun sukupolvi 78 syntyneet olivat kaikkein kusipäisintä porukkaa mitä on koskaan ollut. En tällä hetkellä tunne muita ikäisiäni ja sanoisin, että ihmiset täällä on hyvin mukavia. En katsele kovin kauaa näitä 'vahvoja egoisteja', ihan täysiä pellejä minusta.
- this is the truth
Suomalaiset, maailman kylmin ja tylyin kansa.
- iyiiyyiyi
Voi olla, että New Yorkissa asuvat vielä vievät voiton tässä kisassa....
- Aljosha
Tulkitsen asian niin että kannattaa ilmeisesti teeskennellä kusipäätä. Helpompaahan se näin päin on. Kuvitelkaa sitä tuskaa minkä välinpitämätön k.usipää joutuisi kokemaan jos joutuisi aina teeskentelemään mukavaa.
- Valikoivasti
Hyviä pointteja yllä... eiköhän se mene myös niin, että nykyään ollaan valikoiviampia KEILLE ollaan mukavia. Eli kilpailun kovetessa niin optimoidaan niin, että ollaan vain kiinnostaville ihmisille mukavia kun ei stressin ja täydellisen elämän luomisen keskellä jaksa kaikille olla mukava.
- sinkku.
Olen samaa mieltä. Ei tarvii olla mukava kun naiset ei ole mukavia.
- ...
Täytyy vain varautua siihen, että muuttamalla tyyliä vetää toisentyyppistä porukkaa puoleensa. Eikä sitten niitä mukavia.
Peruskäytöstavat pitäisi jokaisella olla hallussa.
Hymyily ei mielestäni kuulu tähän kategoriaan. Hittoako sitä hymyilemään jos ei hymyilytä! jatkuva hymyily ilman syytä antaa muutenkin hlöstä vähän yksinkertaisen mielikuvan...- no nonsense guy
mitä niillä käytöstavoillakaan, turha rasittaa äänihuulia sanomalla joka aamu huomenta tai tervehtiä, puhuu sitten jos on jotain asiaa. Naamalihaksiakaan turha rasittaa väkinäisellä hymyllä, olkoon peruslukemilla vaan.
New Yorkilaisten "no nonsense" asenne on tavallaan järkevä, suurimmasta osasta ihmisiä on pelkkää harmia joten tylyttämällä muita saadaan olla enimmäkseen omassa rauhassa.
Kyllä minua ihmetyttää miten ennen vanhaan suomessakaan on siedetty jossain landella kylään ilmoittamatta tuppautuvia naapureita, sukulaisia ja vaikka ketä. Itsellä ei ole mitään niin tärkeää asiaa kenellekään että kehtaisin asiakseni mennä henkilökohtaisesti "kyläilemään" toisen kotiin enkä halua ketään ylimääräisiä henkilöitä omaankaan kotiini. Suomessa on viestintävälineitä olemassa joten ei tarvitse ajaa autolla 100km mennäkseen jauhamaan jotain tyhjänpäiväistä pa8kaa jonkun toisen kotiin ja viipyä riesana jopa yön yli!
- Oiutti
Olen miettinyt ihan samaa!
Olen töissä respassa ja tervehdin ihan vapaaehtoisesti työntekijöitä aamuisin ja iltaisin kun lähtevät töistä. Kuitenkin osa on sellaisia, ettei koskaan puhua pukahda yhtään mitään, eivät edes katsekontaktia luo.
Jos avaan oven, eivät kiitä, ovat kuin eivät huomaisikaan.
Minulle ihan perusjuttuja eikä ole edes pomo noita pyytänyt tekemään, mutta ei tuo kaikille ole itsestään selvyys.
Ja minä kyllä vaadin käytöstä myös mieheltäni ja onneksi hän käytöksen myös taitaa. Kaupungillakin saattaa tuntemattomalle vanhukselle avata oven jos näkee tulevan perässä / toiselta puolelta ovea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811538Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604119Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1253335Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2012655Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1142363Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2051894Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3401251- 681048
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20957- 65850