Tälläisen, kun löytäisin

M40+

hän olisi ihannenaiseni:
- iloinen
- puhelias
- liikunnallinen
- kodin hengetär
- haluaa lapsia
- työssä josta pitää
- ei ole kova tuhlaamaan
- kohtuullinen yleissivistys
- suht koht sujuva englanti
- normaalipainoinen
- pitää miestä perheen päänä
- uskoo tasa-arvoon
- ei juurikaan käytä alkoa
- ei polta
- ei ole hypännyt kovin monessa sängyssä
- pitkät hiukset
- sopuisa / ei haasta riitaa

- ymmärtää, että olen kasvattanut edellisessä suhteessa lapset isoiksi ja nyt voisi olla uuden suhteen aika

Eihän noista oikeastaan mikään yksittäisenä ole ihan ehdottomia (paitsi tuo tupakointi). Mutta antaa kuitenkin kuvaa millainen minun ihannenaiseni voisi olla :)

11

548

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niih?

Miksi vielä haluat lapsia? Onko se ainut keino saada nuori nainen innostumaan ?

• M40+

Jaa-a,

tuo onkin hyvä kysymys, eikä minulla ole siihen selkeää vastausta. Se on vain tunne, joka on aina ollut olemassa, että haluaisin useamman lapsen. (Vähän sama kysymys, että miksi tuon värinen auto, eihän siihen ole mitään järkiperäistä vastausta, että miksi harmaa/sininen/punainen, eikä mikään muu väri.

Enkä oikein usko, että se on kovin pätevä keino innostaa nuoria naisia laajemmalti, jos pystyisi takaamaan loistouran, se taitaisi kiinnostaa nuoria naisia enemmän, noin keskimäärin. Poikkeuksia totta kai on suuntaan jos toiseenkin.

• jgetuiat

Siinä on vaan sellanen mutta että sinä olet jo yli 40v. Arvaapa kuinka moni nuori nainen haluaa perustaa perheen keski-ikäistyvän toisella kierroksella olevan äijän kanssa? Aika harva. Tuskin kukaan. Ja kuinka paljon sinä oletkaan sen neljänkympin pahemmalla puolella jos lapsesi ovat jo aikuisia?

Ja kyllähän tuokin pistää silmään että keski-ikäinen ukko vaivaa päätään sillä monessako sängyssä toinen on ollut ennen kuin ukon tapasi. Eikös sitä luulisi tuollaisen menneisyydestä mustasukkaisuuden jäävän taakse parin- kolmenkympin kieppeillä? Aika lapselliselta kuulostaa kyllä noin muutenkin keski-ikäisen kirjoittamaksi...

• ippariina

uskoo tasa-arvoon ja pitää miestä "perheenpäänä"?

• totuus on tässä

Tässä tapauksessa ap haluaa noukkia rusinat pullasta, eli nainen hoitakoon kaikki kotityöt ilmaiseksi, mutta kustantakoon rahallisesti kaikesta vähintäänkin puolet.

Eli haluaa perinteisen tehtäväjaon, mutta modernin rahajaon. Rusinat pullasta.

Tälle miehelle tasa-arvo tarkoittaa sitä, että miehen ei tarvitse maksaa yhteisistä kuluista enemmän. Paitojen silitys kyllä kelpaa.

• M40+
        totuus on tässä kirjoitti:

Tässä tapauksessa ap haluaa noukkia rusinat pullasta, eli nainen hoitakoon kaikki kotityöt ilmaiseksi, mutta kustantakoon rahallisesti kaikesta vähintäänkin puolet.

Eli haluaa perinteisen tehtäväjaon, mutta modernin rahajaon. Rusinat pullasta.

Tälle miehelle tasa-arvo tarkoittaa sitä, että miehen ei tarvitse maksaa yhteisistä kuluista enemmän. Paitojen silitys kyllä kelpaa.

Ei nyt ihan noinkaan. Tulopuoli on sen verran hyvässä jamassa, että luulen, että enemmistö kuluista tulee itselleni maksettavaksi. Ja kyllähän perheen tehtävät pitäisi jakaa suht tasan, se on miehenkin etu loppujen lopuksi.

Ja jos paidoista nimenomaisesti on puhetta, niin ne olen kyllä silittänyt aina ihan itse. Itse asiassa muidenkin silitettävät samantein, kun hommaan ryhtyy.

• ohhotihoijaa

Ohhoijaa. Täytän kaikki muut kohdat, paitsi en halua lapsia enkä tosiaankaan pidä miestä perheenpäänä, sillä kannatan TASA-ARVOA.

• t4t4t4

femakko

• Reetta2

Täytän osimoilleen M40 :n vaatimukset. Paitsi että olen ensin ujo, mutta kunhan tutustutaan alkaa puhettakin tulla. Olen sopuisa ja sovitteleva, mutta sanon silti mielipiteeni. Hiukset ovat valitettavasti nyt puolipitkät mutta niiden kasvutahti on onneksi kova :) Taidan vaan olla liian vanha sulle, koska olen jo 38 v. Olen kyllä nuoremman näköinen ja oloinen, muidenkin kuin itseni mielestä. Pidän kotitöistä ym. "naisten hommista" enkä ole mikään tuhlari. Jos alkuper. kirjoittaja on vielä kaiken muun lisäksi luontoihminen ja huumorimiehiä niin a vot mie sanon, match made in heaven, kenties ;)

• M40+

Hei Reetta,

ei ujous haittaa mitään, päin vastoin se minusta pelkkää plussaa! Pärjään paremmin ujon kuin kovin päälle käyvän naisen kanssa :) Tai siis pärjään kyllä naisen kuin naisen kanssa, mutta en välttämättä halua ole tekemisissä naisen kanssa joka on kovin päälle käyvä. (Vähän savolainen vastaus, vaikka en olekaan sieltä)

Ja kuten toteat, hiukset yleensä kasvavat - ainakin naisilla :)

Ja ei tuo 38v ole mikään este, mutta kiirettä pitää jos meinattaisiin vielä yhteistä lapsia. Eli jos vaikka 2v menisi tutustumiseen, yhteen muuttoon ja siihen päätökseen, että lapsia todella halutaan yhdessä, niin sitten pitäisi jo tosissaan olla yrittämässä - mikä toisaalta voisi olla oikein hauskaakin :) Monessa mielessä tuo myöhäisempi 30v on hyvä, siinä vaiheessa tietää jo mitä elämä tuo tullessaan - onneksi on paljon vielä yllätyksiäkin :)

Olenko luontoihminen? Hyvä kysymys, en oikein tiedä vastausta. En ole missään tapauksessa mikään partiolainen tai luonnossa retkeilijä, enkä metsästäjä. Mutta toisaalta en varsinkaan ole mikään kaupungin keskustan mieskään. Eikä lähiökään ole oikein sitä itseäni. Semmoinen melkein maalla on paras, eli palvelut suht lähellä, mutta pääsee ulos puita pilkkomaan, lunta luomaan, puutarhaa hoitamaan ja mahdollisesti koiran kanssa ulos.

Ja huumorin suhteen, se riippuu tilanteesta, välillä totinen ja päättäväinen ja välillä kaikki huumoriksi :)

• Hyvä ihminen

Aloittaja ei voi olla tosissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      195
      3513
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3037
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2098
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1925
    Aihe