Olen 20 vuotias nainen. Paras ystäväni seurustelee exäni kanssa mutta en pysty sulattamaan suhdetta vaikka minun ja kyseisen miehen suhteesta on jo aikaa. Olen itsekin uudessa suhteessa mutta en silti osaa hyväksyä ystäväni suhdetta. En tunne mustasukkasuutta enkä muutakaan, mutta vihaa kyllä ystävääni kohtaan? En ymmärrä todellakaan mistä johtuu. Olemme olleet ystäviä jo kauan mutta nyt tekisi vain mieli pistää välit poikki. Tätä on jatkunut noin 3kk..
Välit meni poikki exään melkein heti eron jälkeen, jolloin ystäväni tuli kertomaan että he seurustelevat nykyään. Tieto pisti pään minulla aika pyörälle ja ajattelin että miksi just minun exä? Siitä lähtien on ollut närästystä ja vihaa aika paljonkin ystävääni kohtaan. Kuulostan joltain teiniltä itseni mielestä tämän asian kanssa mutta ei mun mielestä pitäis parhaan ystävän heti olla exän kimpussa.
Exä ja paras ystävä..
7
504
Vastaukset
- Kommentti Keijo
Sähän oot vielä teini. Sitäpaitsi se, mitä tapahtui ja tapahtuu eronne jälkeen ei ole enää sun asia. "Aikuiset" ihmiset saavat leikkiä suhteilla miten sattuu, mutta onko se fiksua niin siitä voidaan olla erimieltä.
Tuollaisissa aina joku polttaa sillat takanaan, mutta se on sen asia ja varmaan tietää sen kun alkaa pelleilemään toisten exien kanssa. - onneksimiehiäriittää
Ymmärrän että vituttaa.. Minuakin vituttaisi jos kyseessä oleva ex ei ollut mikään varhaisteini-iän muutaman kuukauden "suhde". Varsinkin tuo, että he alkoivat seurustelemaan melkein heti teidän eronne jälkeen (jos oikein ymmärsin)? Kyllä minusta olisi täysin oikeutettua laittaa välit poikki ystävän kanssa. Ei hyvien ystävien ex:iin kosketa jos kyseessä on ollut oikeasti suhde eikä vain säätö. Asiaa kyllä muuttaa jos välissä on ollut monia vuosia ja uusi pari on rakastunut sitten niin palavasti, että on avioliitto ja lapset tulossa.
Ainakin kannattaa tuon ystävän kanssa käydä perusteellinen keskustelu. Miksi hän päätyi ex:si kanssa yhteen? Ymmärtääkö hän, että tämä loukkaa sinun tunteitasi ym. - opåjåäo
No omassa kaveripiirissä on ollut aina sanomattakin selvää, ettei ystävien nyksiin tai exiinkään sekaannuta. Kas kun kyllä maailmassa miehiä piisaa, mutta todellista ystävyyttä kannattaa vaalia olla sekoittamatta kuviota tuollaisilla säädöillä!
Ymmärrän harmistumisesi, vaikka olenkin sinua huomattavasti vanhempi. Toisessa yhteydessä hoettiin, että "miulla on oikeus miun tunteisiin" - mutta totaa se vaan on! Vaikket heti välejä katkaisisikaan ystävääsi (hyvin ajattelemattomaan sellaiseen!), niin voit ainakin ottaa etäisyyttä. Jos alkaa ihmetellä, sano suoraan, että tilanne rassaa sinua. - dingdongeli
Kyllä tuollainen ketuttaisi itse kutakin. Kaverisi on hyvin ajattelematon, ehkä niin ihastunut että on sokea eikä nää asiassa mitään pahaa. Itse ottaisin moiseen kaveriin etäisyyttä ja katsoisin miten asiat etenee. Vaikka olisi kuinka täydellinen ja ihana se eksäsi hänen mielestään, nii kohteliaisuussyistä pitäisi pysyä erossa jos aikoo jatkossakin olla ystävä.. Eiköhän kaverisi tajua kun se "ihastus/rakkauden alkuhuuma" haihtuu. Tai sitten on yksi niistä taulapäistä, jotka vaan ei tajua asioita eivätkä osaa ajatella muita.
- 6 + 19
No mitäs jos tämä exä ja ystävä ovatkin toisilleen ihan oikeasti ne elämänsä mies ja nainen, joilla on jotain erityistä. Senkö takia pitäisi jättää elämänsä rakkaus väliin, että toinen nyt on sattunut vahingossa olemaan aiemmin ystävän kanssa? Vai pitäisikö kasvaa ihmisenä ja päästä asiasta yli?
- Välit poikki vaan
Panee väkisinkin miettimään onko exälläsi ja ystävälläsi ollut jo teidän suhteenne aikana tunteita/ vetoa toisiaan kohtaan, ei kai ne yhtäkkiä suhteen kariuduttua hoksaa, että HEI! Mähän tykkäänkin tosta kaverista! Itse panisin surutta välit poikki ns. ystävääni heti tuollaisessa tilanteessa.
- N43
Joo ei minunkaan ystäväpiirissä kyllä kenenkään exiin kosketa... jos eroan niin ystäväni ovat lojaaleja minulle eivätkä halua olla exäni kanssa tekemisissä jos en minäkään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724929Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1134640- 804113
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1004029Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223044- 352788
- 282727
- 372702
- 392683
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232534