kuukautisista

tietämätön

Miten perheessä, jossa islam on uskontona niin naiset käyttäytyvät kuukautisten aikana esim. äidit,siskot ja tyttäret ? minne kuukautisroskat menevät? veljethän ei varmaan ole tietoisia siskojensa tai äitinsä kuukautisista. Poikaystäväni on muslimi ja kun olen käynyt heillä, en ole nähnyt ainuttakaa side/tampooni pakettia tai roskista vessassa. Kuulostaa tyhmältä kysyä täältä, mutta tämmöiset arjen perus asiat kiinnostaa ja yritin kysyä poikaystävältäni miten heiden kulttuurissaan toimitaan, mutta hän ei tiennyt asiasta, koska miehet eivät heidän kotimaassaan tiedä kuukautisista ennenku muuttavat länsimaihin tai mene naimisiin niin vaimo kertoo.

15

548

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilpitön neuvojatar

Kannattaako niin takapajuisen olion kanssa seurustella ollenkaan? Tekeekö mielesi muuttaa asumaan savimajaan tai beduiinin telttaan?

• tietämätön

:D olet idiootti, Ihmisen olemus on minulle se mikä merkitsee eikä mistä hän on kotoisin ja halusin vain tietää, koska olen kiinnostunut! :) Älä itse seurestele eri kulttuuritaustaisen kanssa jos se tuottaa hirveää päänvaivaa sinulle :) Meistä jokainen elää oman elämänsä täällä.

• ei ongelma

No kun kävin Pohjois-Afrikassa, niin naiset ihan avoimesti puhuivat kuukautisista ja potivat kuukautiskipuja niin, että varmasti koko perhe sääli :). Ja kyllä minun mieheni on hakenut minulle kaupasta kuukautissiteitä. Jos poikaystäväsi ei tiedä asioista, niin sinähän voit miestä valistaa. Tässä on myös maakohtaisia eroja ja varmasti eroja sillä, onko asunut kaupungissa vai maaseudulla. Voithan myös kysyä poikaystäväsi siskolta, mihin roskat laitat, jos käyt kylässä...tai kysy poikaystävältäsi...hän voi varmaan kysyä siskoltaan tai äidiltään, jos itse et kehtaa. He varmaan ottavat roskat roskikseen, missä se sitten lieneekään (keittiössä??). Ei tuo nyt ole maailmaa mullistava asia. Ihan luonnollinen juttu.

• intiimiasiat omina

Minun mieheni on muslimi, itse olen kristitty ja suomessa syntynyt. Ei meidänkään kotona missään näy kuukautis-suojia. Ei niitä jätetä lojumaan näkyville paikoille, ei ole koskaan jätetty. Näin on opetettu jo lapsuudenkodissani.
      Wc:ssä on pieni rulla pieniä muovipusseja, johon käytetyn kuukautis-suojan voi laittaa ja huomaamattomasti kuljettaa pois.
      On toisen ihmisen huomioonottamista, pitää tällaiset asiat siellä kotiveeseessäkin ihan vaan omana asiana.
      Emme puhu kuukautisistani mieheni kanssa, mutta aina hän on osannut laskea milloin ne ovat ja osannut esim. pidättäytyä sänkyhommista ilman, että minun on asiaa tarvinut hänelle kertoa.
      Hän on esim. osannut laskea kuukautisteni puuttumisen ja raskauden alkamisen ennen kuin itse sitä edes huomasin. Hän ilmaisi asian sanomalla, että toivoo tulevan lapsen oelvan poika.
      Vaikka joistain asioista ei keskustella, ei se sitä tarkoita etteikö siitä tiedettäisi.
      Seuraavan kerran kun käyt siellä roskakorittomassa vessassa, katsoppa olisiko siellä tuollainen muovipussirulla jossain.

• Chom chom

Myöskään mun lapsuudenkodissani kuukautissuojia ei juuri jätetty näkyville. Laastarikin oli kaapissa ;) Ymmärrän, että äitini oli saanut toisenlaisen kasvatuksen kuin mä. Itse olen pitänyt kuukautissuojat vessan kaapissa, mutten ole piilotellut kuivumassa olevia kestositeitä sen enempää kuin vaippojakaan.

Mulle ruumiintoiminnot eivät ole mikään häpeä, mutta kaipa tässäkin asiassa voi ottaa muut huomioon. Mieheni kulttuurissa on lukuisia sääntöjä kuukautisiin, raskauteen ja lapsivuodeaikaan liittyen, mutta meillä ei ole niitä juuri noudatettu. Mieheni sisarusten tyttäret ovat näissä asioissa avoimempia kuin äitinsä. Miehen kanssa olen puhunut avoimesti kuukautisista ja muistakin naistenvaivoista.

• pensselitäti

Heittäydyitkö muslimimiehen tavattuasi tosiaan niin avuttomaksi, että et pysty häneltä neuvoa kysymättä edes kuukautisistasi selviytymään?
      Entä onko sinulla tapana yleisemminkin penkoa ihmisten vessoja ja tutkia heidän kuukautissuojiaan?

• tietämätön

En ole penkonut kenenkään tavaroita..:) en ole huomannut vaan mitään! ja niinkuin viestissä sanoin niin yritin kysyä häneltä heidän tavoistaan.

• tietämätön

En edes jaksa jatkaa keskustelua, ymmärrätte tahalleen väärin. Tämän keskustelun voi tosiaan poistaa, yritin asiallisesti kysyä vaan tavoista en mitään muuta! Tämä ei johda mihinkään. Enkä koe olevani täysin aikuinen vaan nuori aikuisuuteen kasvava, en ole edes 20!

• ikkärassistit

Ei ikinä kannata paljastaa ikäänsä tällä palstalla!! Jos sanot, että oot alle 20 niin "nuori, tyhmä ja kokematon, ei ole tajunnut että tummaihoset vaan pitää sua nyrkin ja hellan välissä". Jos sanot, että oot yli 30 "jaahas, taas tällainen ulkomaalaisen hyväksikäyttämä, joka ei parempaa suomalaista miestä ole saanut ja oleskeluluvan perässä mies on tottakai.."

• suomispore
        ikkärassistit kirjoitti:

Ei ikinä kannata paljastaa ikäänsä tällä palstalla!! Jos sanot, että oot alle 20 niin "nuori, tyhmä ja kokematon, ei ole tajunnut että tummaihoset vaan pitää sua nyrkin ja hellan välissä". Jos sanot, että oot yli 30 "jaahas, taas tällainen ulkomaalaisen hyväksikäyttämä, joka ei parempaa suomalaista miestä ole saanut ja oleskeluluvan perässä mies on tottakai.."

"Menstr" viestisi ei ollut sieltä asiattomimmasta päästä, mutta kun tarkoitus on yrittää pitää hyvää ilmapiiriä täällä yllä että ihmiset uskaltaisivat tänne kirjoitella. Tuollainen toisen lyttääminen ei ainakaan edistä sitä että tänne uskaltautuu joku jotain kysymään.

• eliö

No on se nyt kumma jos pitää kuukautissiteitä piilotella, jokaisella naisellahan on kuukautiset suurimman osan elämästään, että hui kauhistus...Ite en lähtis noin salamyhkäiseen touhuun mukaan.

• intiimiasiat omina

Eihän kukaan kuukautissiteitä piilottele, mutta ei niitä jätetä lojumaan kaikkien nähtäväksi pöydille, kyllä ne on kaapissa.
        Jos vierailet toisen kotona, ja käytät vessaa, ei siellä loju sidepaketteja pöydillä. Kyllä ne siellä kaapissa on ja mitä ihmeen asiaa vieraalla on tonkia kaappeja.

Aloittaja kirjoitti näin " Poikaystäväni on muslimi ja kun olen käynyt heillä, en ole nähnyt ainuttakaa side/tampooni pakettia tai roskista vessassa."

Ei ole minunkaan ystäväni nähneet sidepaketteja meillä ja miksiköhän? No kun ne sidepaketit on kaapissa joka on minun henkilökohtaisia tavaroita varten.
        En myöskään ole laittanut roskista vessaan käytettyjä siteitä varten, koska en voi edes ajatella, että vessassani lojuisi käytettyjä siteitä, edes roskiksessa.

• äiti+3tytärtä
        intiimiasiat omina kirjoitti:

Eihän kukaan kuukautissiteitä piilottele, mutta ei niitä jätetä lojumaan kaikkien nähtäväksi pöydille, kyllä ne on kaapissa.
        Jos vierailet toisen kotona, ja käytät vessaa, ei siellä loju sidepaketteja pöydillä. Kyllä ne siellä kaapissa on ja mitä ihmeen asiaa vieraalla on tonkia kaappeja.

Aloittaja kirjoitti näin " Poikaystäväni on muslimi ja kun olen käynyt heillä, en ole nähnyt ainuttakaa side/tampooni pakettia tai roskista vessassa."

Ei ole minunkaan ystäväni nähneet sidepaketteja meillä ja miksiköhän? No kun ne sidepaketit on kaapissa joka on minun henkilökohtaisia tavaroita varten.
        En myöskään ole laittanut roskista vessaan käytettyjä siteitä varten, koska en voi edes ajatella, että vessassani lojuisi käytettyjä siteitä, edes roskiksessa.

Mä taas en halua nähdä käytettyjä siteitä ja tampooneja keittiön roskiksessa, kyllä ne ehdottomasti kuuluvat sinne vessan roskikseen, sieltä ne on helppo siirtää omassa pussissaan siihen samaan roskikseen ,jonka ottaa mukaan jätekatokseen lähtiessään. Siteet sun muut säilytetään tietenkin siellä missä ne vaihdetaan. Jotkut saattavat tehdä sen omassa huoneessaan. Kuukupit tietenkin ovat ekologisempi vaihtoehto ja tulee pitemmän päälle varmaankin halvemmaksi.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4360
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      82
      4049
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3518
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3450
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      107
      2465
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2318
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2199
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2189
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2179
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2064
    Aihe