Argh... liikaa kaloreja

voi rähmä

Miksi ruuassa on pakko olla niin paljon kaloreita?? Kyllä on.

11

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanaakesä

      sanoppa se..erityisesti niissä mistä itse pidät

    • voi rähmä

      Jopa puolessa kilossa tomaatteja on 115 kaloria. 6 dl rasvastonta maitoa tekee 198 kaloria. Jos tavoite on 1000 kaloria päivässä, jäljelle jää 687 kaloria, eikä vielä ole syöty pahemmin. Tosin en laske tomaatteja mukaan kaloreihin, vaikka tarvitsisi.

    • 6+19

      Sanotaanko näin, että salaattia sekä marjoja syödessä ei kannata laskea kaloreita (ihan perus salaatti, tomaatti, kurkku, salaatinlehti etc). Tottakai esim valmisruuissa on ihan hirveä määrä kaloreita, sokeria ja rasvaa. Valmispizzassakin on n. 800kcal. Suosittelen kalorien laskennan sijasta esim tällaista ruokavaliota:

      aamulla puuroa, siihen esim banaani, sokeritonta mehukeittoa tai vaikka maitoa

      välipalana esim maustamatonta, rasvatonta rahkaa tai esim 2 siivua fazer realia

      lounaalla salaattia lihaa/kalaa/kanaa

      päivällisellä lihaa/kanaa/kalaa, vähän pastaa/riisiä/perunaa, puolet lautasesta vihanneksia ja salaattia

      treenin jälkeen jotain proteiinipitoista

      illalla voi ottaa hedelmän tai esim sitä rahkaa

      Kalorien laskemisen koen ainakin itse paljon raastavammaksi, koska tiedän että "laihdutuksen" jälkeen en pysty kyseistä ruokavaliota noudattamaan. Tällä hetkellä pyrin tuota ylläolevaa ruokavaliota noudattamaan, tosin päivällinen jää usein välistä, eikä sille tunnu löytyvän aina aikaakaan treenin lomassa. Kunhan muistaa syödä ne nopeat hiilarit pois ennen treeniä niin kaikki hyvin, eikä pieniä herkuttelutuokioitakaan sovi unohtaa :)

      • tiedoksesi

        No tuo sopii sinulle mutta miksi tyrkytät sitä väkisin muillekin?
        Tosiasia on, että ruoassa on kaloreita ja yleistyksesi valmisruokien kaloripitoisuudesta ei ole unioversaali totuus.

        Jotenkin sinusta saa sellaisen käsityksen, että oletat aloittajan syövän valmispitsoja, vaikka olet täysin pihalla asiasta. Itse asiassa olet se sama erittäin ärsyttävä tyyppi, joka tyrkyttää omia näkemyksiään kaikille vaikka ei tiedä mistä puhuu. Mitäs jos pitäisit vaikka turpasi kiinni?

        "Kalorien laskemisen koen ainakin itse paljon raastavammaksi, koska tiedän että "laihdutuksen" jälkeen en pysty kyseistä ruokavaliota noudattamaan"

        Mistä helvetin ruokavaliosta puhut? Kaloreita voi laskea mistä tahansa syömisestä samoin sinun esittämäsi "superhyvä" ruokavalio on täysi susi. Tuolla tavalla kun voi syödä melkoisen määrän kaloreita "terveellisesti".

        Minä olen laskenut kaloreita enemmän ja vähemmän vuosia, voin lämpimästi suositella tapaa jos haluaa pysyviä tuloksia.

        Puuro on huono aamupala, se menee läpi todella nopeasti.

        Jos tarkoituksesi oli tukea aloittajaa, meni se pieleen.


      • 1+15
        tiedoksesi kirjoitti:

        No tuo sopii sinulle mutta miksi tyrkytät sitä väkisin muillekin?
        Tosiasia on, että ruoassa on kaloreita ja yleistyksesi valmisruokien kaloripitoisuudesta ei ole unioversaali totuus.

        Jotenkin sinusta saa sellaisen käsityksen, että oletat aloittajan syövän valmispitsoja, vaikka olet täysin pihalla asiasta. Itse asiassa olet se sama erittäin ärsyttävä tyyppi, joka tyrkyttää omia näkemyksiään kaikille vaikka ei tiedä mistä puhuu. Mitäs jos pitäisit vaikka turpasi kiinni?

        "Kalorien laskemisen koen ainakin itse paljon raastavammaksi, koska tiedän että "laihdutuksen" jälkeen en pysty kyseistä ruokavaliota noudattamaan"

        Mistä helvetin ruokavaliosta puhut? Kaloreita voi laskea mistä tahansa syömisestä samoin sinun esittämäsi "superhyvä" ruokavalio on täysi susi. Tuolla tavalla kun voi syödä melkoisen määrän kaloreita "terveellisesti".

        Minä olen laskenut kaloreita enemmän ja vähemmän vuosia, voin lämpimästi suositella tapaa jos haluaa pysyviä tuloksia.

        Puuro on huono aamupala, se menee läpi todella nopeasti.

        Jos tarkoituksesi oli tukea aloittajaa, meni se pieleen.

        Itseasiassa, tuo ruokavalion runko oli varsin hyvä ja toimiva monelle, etenkin painonhallintaan. Aamiainen kaipaa lisäkseen proteiinia, mutta sen voi hoitaa esimerkiksi lisäämällä raejuustoa puuron sekaan tai ottamalla keitetyn kananmunan lisäkkeeksi. Treenin jälkeen olisi hyvä syödä ateria, jossa on sekä hiilaria, että proteiinia.

        Kun ruokavaliosta riisuu suurimman osan koko- tai puolivalmisteista ja valmistaa ruokansa itse, sekä syö säännöllisesti tasakokoisia aterioita, ruuan energiamäärä vähenee aika paljon jo ilman kaloreiden laskemistakin. Hyvä nyrkkisääntö pätee aina, kämmenen kokoinen pala proteiinia, peukalonpään verran rasvaa, pari kourallista kasviksia ja kourallinen tai vähemmän hiilarin lähdettä (miehelle nuo määrät x1,5). Tuolla pääsee jo pitkälle ilman laskemista tai punnitsemista.


      • lopeta trollaaminen
        1+15 kirjoitti:

        Itseasiassa, tuo ruokavalion runko oli varsin hyvä ja toimiva monelle, etenkin painonhallintaan. Aamiainen kaipaa lisäkseen proteiinia, mutta sen voi hoitaa esimerkiksi lisäämällä raejuustoa puuron sekaan tai ottamalla keitetyn kananmunan lisäkkeeksi. Treenin jälkeen olisi hyvä syödä ateria, jossa on sekä hiilaria, että proteiinia.

        Kun ruokavaliosta riisuu suurimman osan koko- tai puolivalmisteista ja valmistaa ruokansa itse, sekä syö säännöllisesti tasakokoisia aterioita, ruuan energiamäärä vähenee aika paljon jo ilman kaloreiden laskemistakin. Hyvä nyrkkisääntö pätee aina, kämmenen kokoinen pala proteiinia, peukalonpään verran rasvaa, pari kourallista kasviksia ja kourallinen tai vähemmän hiilarin lähdettä (miehelle nuo määrät x1,5). Tuolla pääsee jo pitkälle ilman laskemista tai punnitsemista.

        Mikään ei estä sinua tekemästä mitä haluat, mutta lopeta omien tapojesi pakkotyrkyttäminen muille. Jos tarkoituksesi on tukea, kuten palstan otsikko sanoo, niin olet epäonnistunut asiassa.

        Jokainen tietää suunnilleen paljonko syö, jos haluaa tietää, joten jo annoskoon pienentäminen puolella tai muulla itselleen sopivalla tavalla hoikentaa. Jos kuitenkin haluat tietää paljonko syöt, niin sitten on laskettava. Minä lasken, sinä saat puolestani tehdä mitä haluat.


      • 1+15
        lopeta trollaaminen kirjoitti:

        Mikään ei estä sinua tekemästä mitä haluat, mutta lopeta omien tapojesi pakkotyrkyttäminen muille. Jos tarkoituksesi on tukea, kuten palstan otsikko sanoo, niin olet epäonnistunut asiassa.

        Jokainen tietää suunnilleen paljonko syö, jos haluaa tietää, joten jo annoskoon pienentäminen puolella tai muulla itselleen sopivalla tavalla hoikentaa. Jos kuitenkin haluat tietää paljonko syöt, niin sitten on laskettava. Minä lasken, sinä saat puolestani tehdä mitä haluat.

        Tuota, en trollaa vaan kirjoitan asiallisesti ja asiasta. Valitettavasti on olemassa niitä hyviä ja vähemmän hyviä ruokavalioita ja tuossa edellä (nimin. 6 19 kirjoitus, joka ei muuten ole minä) oli esimerkki sellaisesta hyvästä ruokavaliosta, josta kannattaa lähteä liikkeelle. Minun mielestäni se nimenomaan on tukemista, että kerrotaan vinkkejä siitä, miten laihduttajan kannattaa terveellisesti syödä. Kaikessa hyvässä ei kuitenkaan ole liikaa kaloreita, pitää löytää vaan sellainen hyvä ja toimiva ruokavaliorunko, josta voi sitten välillä poiketa jos näin tahtoo.

        Uskallanpa väittää, että suurin osa etenkin ylipainoisista ei todellakaan tiedä paljonko ja etenkin mitä syövät. He luulevat, että esimerkiksi ravintolan annoskoko on oikea tai lounasbuffetista voi lautasen kerätä kukkuroilleen. On aivan eriasia puolittaa annoskoko kuin tietää mitä siitä lautaselta oikeasti kannattaa jättää pois ja mitä jättää taas lautaselle. Kaikki kalorit ei ole tasa-arvoisia, esimerkiksi proteiinia ja rasvaa on pakko saada, tärkkelystä esim. perunasta ei niinkään.

        Ruuassa on kaloreita aivan syystä. Ruuassa on myös kaikkea muuta tarpeellista, joten pelkällä kaloreiden laskemisella ei välttämättä saakaan toivottuja tuloksia. Jos haluaa laskea, saa laskea. Jos haluaa punnita, sitäkin voi tehdä. Mutta jos tuntuu, että laskeminen ja punnitseminen ahdistaa tai sitä halua tehdä, kannattaa syödä ja tehdä ruokaa puhtaista lähteistä ja alkuperäisistä raaka-aineista ja jättää einekset ja puolivalmisteet pois. Terveys ja vyötärö kiittää.


      • lopeta trollaaminen
        1+15 kirjoitti:

        Tuota, en trollaa vaan kirjoitan asiallisesti ja asiasta. Valitettavasti on olemassa niitä hyviä ja vähemmän hyviä ruokavalioita ja tuossa edellä (nimin. 6 19 kirjoitus, joka ei muuten ole minä) oli esimerkki sellaisesta hyvästä ruokavaliosta, josta kannattaa lähteä liikkeelle. Minun mielestäni se nimenomaan on tukemista, että kerrotaan vinkkejä siitä, miten laihduttajan kannattaa terveellisesti syödä. Kaikessa hyvässä ei kuitenkaan ole liikaa kaloreita, pitää löytää vaan sellainen hyvä ja toimiva ruokavaliorunko, josta voi sitten välillä poiketa jos näin tahtoo.

        Uskallanpa väittää, että suurin osa etenkin ylipainoisista ei todellakaan tiedä paljonko ja etenkin mitä syövät. He luulevat, että esimerkiksi ravintolan annoskoko on oikea tai lounasbuffetista voi lautasen kerätä kukkuroilleen. On aivan eriasia puolittaa annoskoko kuin tietää mitä siitä lautaselta oikeasti kannattaa jättää pois ja mitä jättää taas lautaselle. Kaikki kalorit ei ole tasa-arvoisia, esimerkiksi proteiinia ja rasvaa on pakko saada, tärkkelystä esim. perunasta ei niinkään.

        Ruuassa on kaloreita aivan syystä. Ruuassa on myös kaikkea muuta tarpeellista, joten pelkällä kaloreiden laskemisella ei välttämättä saakaan toivottuja tuloksia. Jos haluaa laskea, saa laskea. Jos haluaa punnita, sitäkin voi tehdä. Mutta jos tuntuu, että laskeminen ja punnitseminen ahdistaa tai sitä halua tehdä, kannattaa syödä ja tehdä ruokaa puhtaista lähteistä ja alkuperäisistä raaka-aineista ja jättää einekset ja puolivalmisteet pois. Terveys ja vyötärö kiittää.

        Ja nyt esität ettet olekaan aiempi kirjoittaja. Sinä et ole tukemassa täällä muuta kuin omaa itsetuntoasi esittämällä kaikkitietävää vaikka sinusta ei todellakaan siihen ole.
        Ylimalkainen ja ympäripyöreä esityksesi on tyypillistä pseudoammattilaisen harrastamaa retoriikkaa, josta puuttuu täysin konkretia. Mikään ei ole helpompaa kuin itsensä pettäminen, varsinkin syömisen suhteen. Suosittelen sinulle, että tarkastat syömäri kalorimäärät ja pohdit niiden suhdetta painonpudotustavoitteisiisi.

        Arviosi siitä, kuka tietää annoskoosta voit pitää itselläsi, koska sinä et tiedä paljonko kukakin tarvitsee päivässä energiaa ja millaiseen pudotukseen. Minusta osoitat korkeintaan oman typeryytesi kuvittelemalla olevasi kaikkitietävä. Ärsytät, mikä on trollien tarkoitus, joten olet trolli.

        "On aivan eriasia puolittaa annoskoko"

        Niin, tästähän me olemme jo keskustelleet viime vuoden puolella, silloinkin tulit tyrkyttämään neuvojasi kun kerroin aloittaneeni puolituksen.
        Suoraan sanoen, jos täällä ei ole muita keskustelijoita kuin sinä, olisi parempi, että olet hiljaa.

        "Ruuassa on kaloreita aivan syystä. Ruuassa on myös kaikkea muuta tarpeellista, joten pelkällä kaloreiden laskemisella ei välttämättä saakaan toivottuja tuloksia. "

        Miksi trollaat taas.

        "Jos haluaa laskea, saa laskea."

        Siihen ei sinun lupaasi tarvita ja suosittelen sinulle laskemista.

        "Terveys ja vyötärö kiittää. "

        Heikkoa retoriikkaa, onko otteesi lipsumassa.


      • 1+15
        lopeta trollaaminen kirjoitti:

        Ja nyt esität ettet olekaan aiempi kirjoittaja. Sinä et ole tukemassa täällä muuta kuin omaa itsetuntoasi esittämällä kaikkitietävää vaikka sinusta ei todellakaan siihen ole.
        Ylimalkainen ja ympäripyöreä esityksesi on tyypillistä pseudoammattilaisen harrastamaa retoriikkaa, josta puuttuu täysin konkretia. Mikään ei ole helpompaa kuin itsensä pettäminen, varsinkin syömisen suhteen. Suosittelen sinulle, että tarkastat syömäri kalorimäärät ja pohdit niiden suhdetta painonpudotustavoitteisiisi.

        Arviosi siitä, kuka tietää annoskoosta voit pitää itselläsi, koska sinä et tiedä paljonko kukakin tarvitsee päivässä energiaa ja millaiseen pudotukseen. Minusta osoitat korkeintaan oman typeryytesi kuvittelemalla olevasi kaikkitietävä. Ärsytät, mikä on trollien tarkoitus, joten olet trolli.

        "On aivan eriasia puolittaa annoskoko"

        Niin, tästähän me olemme jo keskustelleet viime vuoden puolella, silloinkin tulit tyrkyttämään neuvojasi kun kerroin aloittaneeni puolituksen.
        Suoraan sanoen, jos täällä ei ole muita keskustelijoita kuin sinä, olisi parempi, että olet hiljaa.

        "Ruuassa on kaloreita aivan syystä. Ruuassa on myös kaikkea muuta tarpeellista, joten pelkällä kaloreiden laskemisella ei välttämättä saakaan toivottuja tuloksia. "

        Miksi trollaat taas.

        "Jos haluaa laskea, saa laskea."

        Siihen ei sinun lupaasi tarvita ja suosittelen sinulle laskemista.

        "Terveys ja vyötärö kiittää. "

        Heikkoa retoriikkaa, onko otteesi lipsumassa.

        No en ole edelleenkään kirjoittaja 6 19 vaan tähän ketjuun nimimerkkini on 1 15. Enkä ole mielestäni keskustellut kanssasi aiemmin, miksi väität niin? Jos annoskokojen puolitus on toiminut, onnea valitsemallasi tiellä.

        Laihdutan ja en laske kaloreita. Olen yrityksen ja erehdyksen, sekä kirjallisuuden, ruokablogien ja keskustelupalstojen kautta löytänyt erittäin hyvät ruokavalioperiaatteet jotka toimivat ilman kaloreiden laskemista. Tottakai suosittelen niitä muillekkin, sillä elämä ilman jatkuvaa tarkkailua on huomattavasti helpompaa kuin se, että joutuu päivittäin mittailemaan ja laskemaan paljonko syö. Paino tippuu, rasva palaa ja terveys pysyy hyvänä. En joudu kärsimään nälästä, saan ruuasta tarpeeksi ravintoaineita ja jaksan liikkua. Kolme asiaa, jotka suurimmalla osalla laihduttajista on todennäköisesti ne tärkeimmät kriteerit ruokavaliota mietittäessä.

        Hyvän ravitsemuksen periaatteista esimerkiksi seuraavissa linkeissä:

        http://hormonidieetti.fi/?page_id=382
        http://hormonidieetti.fi/wp-content/uploads/2012/01/Optimaalisen-ravinnon-periaatteet.pdf

        Harvassa on ne ihmiset, jotka vaativat vain hyvin vähän ruokaa/energiaa. Mutta ei ole aivan sama mistä se energia tulee. Jos mielestäsi olen väärässä, osoita se sen sijaan, että nimittelet minua trolliksi.


      • olet tyhmä
        1+15 kirjoitti:

        No en ole edelleenkään kirjoittaja 6 19 vaan tähän ketjuun nimimerkkini on 1 15. Enkä ole mielestäni keskustellut kanssasi aiemmin, miksi väität niin? Jos annoskokojen puolitus on toiminut, onnea valitsemallasi tiellä.

        Laihdutan ja en laske kaloreita. Olen yrityksen ja erehdyksen, sekä kirjallisuuden, ruokablogien ja keskustelupalstojen kautta löytänyt erittäin hyvät ruokavalioperiaatteet jotka toimivat ilman kaloreiden laskemista. Tottakai suosittelen niitä muillekkin, sillä elämä ilman jatkuvaa tarkkailua on huomattavasti helpompaa kuin se, että joutuu päivittäin mittailemaan ja laskemaan paljonko syö. Paino tippuu, rasva palaa ja terveys pysyy hyvänä. En joudu kärsimään nälästä, saan ruuasta tarpeeksi ravintoaineita ja jaksan liikkua. Kolme asiaa, jotka suurimmalla osalla laihduttajista on todennäköisesti ne tärkeimmät kriteerit ruokavaliota mietittäessä.

        Hyvän ravitsemuksen periaatteista esimerkiksi seuraavissa linkeissä:

        http://hormonidieetti.fi/?page_id=382
        http://hormonidieetti.fi/wp-content/uploads/2012/01/Optimaalisen-ravinnon-periaatteet.pdf

        Harvassa on ne ihmiset, jotka vaativat vain hyvin vähän ruokaa/energiaa. Mutta ei ole aivan sama mistä se energia tulee. Jos mielestäsi olen väärässä, osoita se sen sijaan, että nimittelet minua trolliksi.

        "No en ole edelleenkään kirjoittaja 6 19"

        Älä nyt jaksa, sokea reettakin näkee, että olet sama kirjoittaja joka koettaa edelleen trollata.

        "Laihdutan ja en laske kaloreita. "

        Sinun kannattaa laskea kaloreita, jotta et petä itseäsi. Et vo mitenkään tietää paljonko syöt ja mitä, jos et tarkkaile sitä. Useimmat painonsa pudottajat sortuvat nimen omaan siihen, että eivät uskalla kohdata syömänsä energian määrää.

        "Tottakai suosittelen niitä muillekkin"

        Itse asiassa et edes tiedä mitä suosittelet toisille. Tässä aloituksessa ei myöskään kaivattu pseudoneuvontaasi.

        "Paino tippuu, rasva palaa ja terveys pysyy hyvänä."

        Pelkkää retoriikkaa.

        "En joudu kärsimään nälästä"

        Et taida tietää mitään laihduttamisesta. Kysymys kuuluukin, miksi olet täällä urputtamassa "neuvojasi" vaikkei niillä tee mitään.

        "Kolme asiaa, jotka suurimmalla osalla laihduttajista on todennäköisesti ne tärkeimmät kriteerit ruokavaliota mietittäessä."

        Sinä elät omassa harhaisessa maailmassasi, oletko kokeillut ammattiauttajaa? Mielenterveystoimisto varmasti voisi auttaa sinua elämässä eteenpäin.

        "Harvassa on ne ihmiset, jotka vaativat vain hyvin vähän ruokaa/energiaa. "

        Itse asiassa useimmat ihmiset syövät liikaa, minkä johdosta suomalaisetkin ovat tunnetusti ylipainoisia. Jo tämä riittää kertomaan miten väärässä olet ja kuinka pihalla olet koko asiasta. Edelleenkin joudun toteamaan, että trollaukselle on nykyään ihan oma palstansa.

        "Jos mielestäsi olen väärässä, osoita se sen sijaan, että nimittelet minua trolliksi. "

        Viestisi käy todisteeksi.


    • 18+6

      Siksi, että ihminen tarvitsee elääkseen energiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe