Naiset mitä mieltä kilteistä ja ujoista miehistä? =)

ShyAndHonest

1. Onko ne ehdoton turn off?

2. Minkälaiselle naistyypille voisi kyseinen miestyyppi sopia?

3. Mitä mieltä nainen se herättää sinussa, ku mainitaan kiltti ja ujo mies?

4. Minkälaiset mahdollisuudet parisuhteeseen heillä on?

5. Neuvoja ja parannuksia kilteille ja ujoille miehille?

6. Voisitko seurustella kyseisen miestyypin kanssa?

7. Minkälainen on sinun miesmakusi? ;)

13

343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennusta

Oikeat kiltit ovat eri asia kuin palstan kiltiksi itseään kutsuvat ja jatkuvasti aggressiivisesti käyttäytyvät (aggressiivisuus ilmenee myös verbaalisesti, kyse on ihan samasta piirteestä, joka saa käyttämään fyysistä väkivaltaa) miehet. Kumpia aloituksessa tarkoitetaan?

• ätmi

Kannattaa myös tarkentaa kysyvänsä alle 30-vuotiailta, koska muuten kurpat saattavat erehtyä vastaamaan.

• city wok
        ätmi kirjoitti:

Kannattaa myös tarkentaa kysyvänsä alle 30-vuotiailta, koska muuten kurpat saattavat erehtyä vastaamaan.

Onko sinulla kurppafobia, vai kotielämässä vaikeuksia tulla mamin kanssa toimeen?

Semmosta se murrosikä on. Suututaan ja sovitaan.

• lottamari.

En huoli muuta kuin kiltin ja ujon ja vähän hiljaisen harkitsevaisen miehen, moottoriturpia en voi sietää.

• .............

Ei.

Sellaiselle aika menevälle, jolla ei ole kuitenkaan tarvetta vetää miestä joka rientoon, vaan miehen kanssa voi rentoutua illalla kotona ja käydä kahdestaan leffassa, teatterissa, museoissa, matkoilla jne. Samoin kuin menevälle miehellekin minusta sopii vähän hillitympi nainen.

No kiltteyttä on monta eri tyyppiä. Negatiivinen kiltteys on sitä, että hyväksyy hiljaa kaiken paskan, joka muilta niskaan tulee. Se ei ole kenessäkään hyvä piirre. Ujous on aina positiivista ja söpöä.

Valitettavasti huonommat kuin äänekkäillä ja sosiaalisilla miehillä.

Vaikea antaa mitään konkreettista parannuskeinoa. Yrittäkää vain olla aktiivisempia aloitteen teossa, kun me naiset nyt vain ollaan tällaisia vähän hölmöjä odottelijoita.

Olen seurustellutkin ja oli kivaa.

Ei minulla ole mitään tiettyä miesmakua... Joskus sitä vain johonkin ihastuu.

• femnerd

Vai että tällainen kysely? Onko kysyjä=ap. sattumoisin toisen nikin alla esiintynyt "kiltti ja ujo mies"? Onko hän ryöminyt ulos kolostaan esittämään taas "kilttiä" ja "ujoa" ja miksi? En vieläkään enkä koskaan aio kertoa täällä millainen "femnerdin lapsuus on ollut josta hän ei halua vieläkään kertoa", jos sitä tuli utelemaan. Mies, jolla ei ole käsitystä siitä, millainen on oikeasti kiltti ihminen vaan on juuri noita palstan "kilttejä" miehiä, joita nimimerkki "tarkennusta" kuvaa niin osuvasti. Kiltti my ass! Kuinka kilttiä on petkuttaa ja valehdella olevansa jotain muuta kuin oikeasti on? Nyt olen ainakin oppinut miten palstalla osa on esittäjiä ja trolleja vakinikin alla. Ei kahta kolmannetta, olisi pitänyt uskoa se jo Viisi pistettä- episodista ja jättää palsta heti tuon pettymyksen ja valheen jälkeen. Olen pettynyt itseeni ja omaan naiivisuuteeni.
      Nyt pyyhin kyyneleeni ja höpsöttelyt ja tunteellisuudet sivuun tästä viestistä.

Sapettaa ja ärsyttää ihan suunnattomasti, että olen kuluttanut aikaani miettimällä millä "toisella vakituisemmalla nikillä, joka ei voi sekaantua kehenkään muuhun ja johon sinä et ole reagoinut mitenkään" palstalle "kiltti ja ujo mies" on kirjoittanut? Voisi hyvinkin miehen ilkeiden tekstien perusteella olla Naisasialooseri (nyt olen kyllä vastannut jo) mutten usko, että NAL kykenisi samalla kirjoittamaan niin humoristisia, naisia kehuvia ja taidokkaitakin viestejä. Oudon skitsofreenistä rumasti sanottuna. Vai olisiko -M-, -OTK- tai PihPohPuh/PohPuhPih? En usko. ATM ei "kiltti ja ujo mies" ainakaan ole.
      Ei jösses soikoon, mietin taas mokomaa miestä! Argh!

Koska olen kahjo vastaan tähän ihan piruuttani mutta tosissani ja aidosti. Pyydän anteeksi ap:ltä jos hän on aidosti kiltti ja sitä, että epäilin hänen olevan oikeasti eräs.

Eivät ole vaan varsinkin kiltteys, oikea kiltteys, on minulle enemmänkin turnon.

Kiltille naiselle, avoimelle ja aidolle naiselle.

Nykyisin se herättää ärtymystä ja erityisesti pettymystä.

Ujouden takia varmaankin huonot. Kiltteys voi olla myös kompastuskivi, kuten omakohtaisesti olen todennut, koska kiltti ihminen lähtökohtaisesti luulee, uskoo ja toivoo, virheellisesti, ihmisten yleensä olevan ainakin peruskilttejä. Näinhän ei ole ja pettymykset voivat tehdä kiltistäkin epäilevän ja jopa katkeran ihmisen, joka voi menettää oman kiltteytensä ja uskonsa toisten ihmisten kiltteyteen.

Koettaa päästä eroon ujoudesta, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Siihen auttaa vain se, että lähtee ihmisten ilmoille ja ottaa kontaktia toisiin ihmisiin. Riippuu miten ujo on, mutta katsekontaktin ottaminen vieraisiin ihmisiin, naapurien tervehtiminen, muutama sana arkisissa ja luonnollisissa tilanteissa naisten kanssa esim. kassalla, apteekissa, kirjastossa. Harrastus jossa voisi tutustua uusiin ihmisiin.
      Kiltteydestä ei siltikään pidä luopua luullen, että kiltteys olisi turnoff. Aidosti kiltti ei pettymyksistäkään huolimatta muutu toisenlaiseksi, korkeintaan epäilevämmäksi.

Voisin hyvinkin.

Ketä se kiinnostaa ja varsinkin mitä väliä sillä on.

• ....

Jostain syystä uskon nimimerkin -M- olevan "aito" ja ehkä jopa kiltein täällä. Ennen (1-2 v sitten) hän oli ehkä valoisampi kirjoituksissaan, nyt jotenkin masistelee ja mittaa arvoaan sen perusteella, miten saa naisilta huomiota ja aloitteita irl. Jos joku pitäisi täältä tavata, haluaisin tavata -M-:n (en kuvittele olevani hänen tasoisensa kuitenkaan :). )

• .... kirjoitti:

Jostain syystä uskon nimimerkin -M- olevan "aito" ja ehkä jopa kiltein täällä. Ennen (1-2 v sitten) hän oli ehkä valoisampi kirjoituksissaan, nyt jotenkin masistelee ja mittaa arvoaan sen perusteella, miten saa naisilta huomiota ja aloitteita irl. Jos joku pitäisi täältä tavata, haluaisin tavata -M-:n (en kuvittele olevani hänen tasoisensa kuitenkaan :). )

Nuo kolme mainitsemaani nikkiä nyt olivat ainoat jotka ovat tulleet mieleen. En tällä hetkellä tiedä mitä ajatella eli onko joku aidosti sitä mitä sanoo olevansa tai onko viesti totta vai valhetta, mutta -M- ja -OTK- tuntuvat ainakin olevan aitoja ja kilttejä. Olen ollut täällä niin vähän aikaa, hah! liian kauan, etten osaa verrata entiseen mutta -M- vaikuttaa masentuneelta kuten sanoit, joten -M- se ei voi missään tapauksessa olla.
        En usko, että yksikään mainitsemistani on tuo kiltti ja ujo mies. Valehtelemalla aiheuttaa vain sen, ettei pysty enää kunnolla luottamaan mihinkään mitä toinen sanoo joten uskon, että valhetta oli myös tuo kirjoittaminen vakituisemmalla nikillä. Paitsi ehkä jollain dvzkdhvr, gknlmrt, qwtrgpk tai vastaavalla :-D

Aiemmin olisin takuuvarmasti sanonut sinulle, että kysy -M-:ltä haluaisiko hän tavata, kun kysymällä ei menetä mitään eikä tapaamallakaan kun lähtee avoimin mielin ilman sen enempiä odotuksia. No jaa, en yhäkään sano etteikö kannattaisi edes kysyä, mutta palstan pojat tuntuvat olevan niin pettyneitä ja katkeria, etteivät sitten tosipaikan tullen pysty mihinkään ja voivat sitten kätevästi jatkaa mantraansa etteivät kelpaa kenellekään/kukaan ei ole kiinnostunut.

• aito feikki?
        .... kirjoitti:

Ei täällä palstalla taida montaa "aidoksi todennettua" enää kirjoittaa. LB:n poistuttua jäljellä Glittergirl, jonka joku toinen palstalainen/toiset palstalaiset olisi tavannut? Pitäisi pykätä pystyyn miittia, johon aidot tyypit voisi tulla.

Ehkä S24:een voisi tulla sellainen "todennus", joka jollain sinkuille suunnatulla saitilla on vastaantullut. Eli yksinkertaisesti tyypin profiilissa oli merkintä niiltä, jotka hänet livessä tavanneet. Todentamattomiin osasi jo lähtökohtaisesti suhtautua mahdollisena feikkinä.

• monikossa
        aito feikki? kirjoitti:

Ei täällä palstalla taida montaa "aidoksi todennettua" enää kirjoittaa. LB:n poistuttua jäljellä Glittergirl, jonka joku toinen palstalainen/toiset palstalaiset olisi tavannut? Pitäisi pykätä pystyyn miittia, johon aidot tyypit voisi tulla.

Ehkä S24:een voisi tulla sellainen "todennus", joka jollain sinkuille suunnatulla saitilla on vastaantullut. Eli yksinkertaisesti tyypin profiilissa oli merkintä niiltä, jotka hänet livessä tavanneet. Todentamattomiin osasi jo lähtökohtaisesti suhtautua mahdollisena feikkinä.

mahdollisina feikkeinä siis

• Prrrrrrrrrrrrrrrr

On pakko kompata femnerdia.
      "4. Minkälaiset mahdollisuudet parisuhteeseen heillä on?
      Ujouden takia varmaankin huonot. Kiltteys voi olla myös kompastuskivi, kuten omakohtaisesti olen todennut, koska kiltti ihminen lähtökohtaisesti luulee, uskoo ja toivoo, virheellisesti, ihmisten yleensä olevan ainakin peruskilttejä. Näinhän ei ole ja pettymykset voivat tehdä kiltistäkin epäilevän ja jopa katkeran ihmisen, joka voi menettää oman kiltteytensä ja uskonsa toisten ihmisten kiltteyteen."

Tämä on totta, olen aina ollut kiltti ja ujo, paskojen kokemuksien myötä minusta on tullut kylmä ja kyyninen - valitettavasti..
      Katkera en ole enää, tunnelin päässä näkyy valonpilkahdus :)

"5. Neuvoja ja parannuksia kilteille ja ujoille miehille?
      Koettaa päästä eroon ujoudesta, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Siihen auttaa vain se, että lähtee ihmisten ilmoille ja ottaa kontaktia toisiin ihmisiin. Riippuu miten ujo on, mutta katsekontaktin ottaminen vieraisiin ihmisiin, naapurien tervehtiminen, muutama sana arkisissa ja luonnollisissa tilanteissa naisten kanssa esim. kassalla, apteekissa, kirjastossa. Harrastus jossa voisi tutustua uusiin ihmisiin.
      Kiltteydestä ei siltikään pidä luopua luullen, että kiltteys olisi turnoff. Aidosti kiltti ei pettymyksistäkään huolimatta muutu toisenlaiseksi, korkeintaan epäilevämmäksi."

Juuri näin, röyhkeästi käytän mm kassaneitejä hyväksi :) Tervehdin,kiitän ja kehun jos neidit ovat värjännyt hiukset, uus kampaus ym ym. Ihan vaan "harjoittelumielessä". Yleensä niistä tulee vielä iloisia ja toivottaa mukavaa iltaa, vloppua :)

Kyllä tää tästä :P

• mies.

Mä oon ihan kiltti mut en mitenkään ujo. Mielestäni olen aika hiljainen ja porukassa en pidä mitenkään meteliä vaan kuuntelen kun muut puhuu.

• mies.

Minä ainakin olen aito enkä kukaan muu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      21
      1800
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      347
      1514
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1122
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      142
      1116
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe