Satakiloiset ja muut laihduttajat

pienemmäx

Aloitin meille uuden ketjun, kun edellinen taas venähti niin pitkäksi. En ole pahemmin kirjoitellut, kun ei ole ollut mitään raportoitavaa ja olen aika paljon sairastellut. Paino on tällä hetkellä tasan 111 eli putoaa kokoajan alaspäin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

63

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulo nutraa

      Meinasin tehdä oman ketjun, johon saisin merkata edistymistä, mutta voisin laittaa tähän ketjuun, kun tuota painoa on reilustikin "se satakiloa". Aloituspaino tänään 113,4 kg (pituus 180 cm).

      Aloitan nutraamalla (terveydenhuollon suositus tässä vaiheessa). Käyn salilla ja lenkillä. Ainakin treenipäivinä on pakko vetää muutakin kuin nutrilettejä, eli lisäksi rahkaa, raejuustoa, proteiinijuomia, kasviksia ja marjoja. Oisko tämä nyt sitten sitä osanutrausta... Tavoite olla kolme viikkoa ensialkuun nutrilettien varassa ja päästä satasen kieppeille painossa. Käyn maanantaisin vaa'alla.

    • nainen 37 v.

      Itse aloitin taas nutraamaan.Mä käyn joka päivä kuitenkin salilla treenaa,vaikka nutraan.Ei ainakaan menetä lihasmassaa kun treenaa.Paino sama kuin viikko sitten eli 62 kiloa.28 kiloa siis kokonaispudotus.Alle 60 kilon aion päästä.

      • Sulo nutraa

        "Mä käyn joka päivä kuitenkin salilla treenaa,vaikka nutraan."

        Jaksatko treenata ihan normaalisti, vaikka kalorit jäisi alle 800 kcal/vrk?


    • nainen 37 v.

      sulo nutraa: Kyllä jaksan.olen aina pari tuntia salilla.Ja keskityn kiertää soutulaitteella,crosstrainerilla ja juoksumatolla.Eli olen lähestulkoon koko sen kaksi tuntisen liikkeessä.Mulla ei kulu energiaa päivisin joten energiaa riittää aina illaksi kuntosalille.

    • annoskoko

      Nainen 37 ja sulo nutraa: niitä lihaksia menettää nutratessa, vaikka käy salilla. Ihme, jos terveydenhoidon ammattilainen on moista suositellut. Kannattaa mieetiä sitäkin, haluaako jojotella vai laihtua pysyvästi.

      Minun painoni jumittaa, edelleen -12kg.

      • joo joooo....

        Sehän yliopistosairaaloiden laihdutusryhmissä myös käytössä. Eihän ne yliopistosairaaloiden asiantuntijat tietenkään voi asiasta paremmin tietää, kuin Suomi24:n asiantuntijat ;))).

        Sitäpaitsi mistä tiedät, vaikka oma kehonkoostumuksesi, eli se kuinka paljon sinussa on rasvaa ja lihasta on paljon huonompi, kuin vaikkapa nainen 37 v.:lla ja Sulo nutraa:lla?

        Kannattaa myös miettiä sitä, että haluaako keskittyä omaan painonpudotukseen vai muiden painonpudotukseen.


      • siis...
        joo joooo.... kirjoitti:

        Sehän yliopistosairaaloiden laihdutusryhmissä myös käytössä. Eihän ne yliopistosairaaloiden asiantuntijat tietenkään voi asiasta paremmin tietää, kuin Suomi24:n asiantuntijat ;))).

        Sitäpaitsi mistä tiedät, vaikka oma kehonkoostumuksesi, eli se kuinka paljon sinussa on rasvaa ja lihasta on paljon huonompi, kuin vaikkapa nainen 37 v.:lla ja Sulo nutraa:lla?

        Kannattaa myös miettiä sitä, että haluaako keskittyä omaan painonpudotukseen vai muiden painonpudotukseen.

        Sehän on siis..


    • nainen 37 v.

      annoskoko.tarkoituksena on nutrata vaan viikko.onko sulla kokemusta nutraamisesta?Itselläni oli paino tänään 61 kiloa.Mistä tiedät että menettää lihasmassaa vaikka käy salilla.Itseltäni on lähtenyt vyötäröstä 9 senttiä.Eli vyötärö kaventunut samalla kun paino laskenut.Joten rasvaa on lähtenyt.

    • annoskoko

      En ole terveyden ammattilainen, mutta uskon niihin kirjoituksiin, joita olen lihasten menettämisestä liian vähällä syömisellä lukenut. Ei minun omakaan lihasten menetys ole pois suljettua, vaikka olenkin -550kcal- dieetillä: minä en saa millään lisättyä tarpeeksi proteiinia ruokaani.

      Aika paljon sen lihasten menetyksen puolesta puhuu se, että usein nopeasti laihtuneet lihovat takaisin ja vähän lisää. Siitä minullakin on kokemusta, olen entinen jojottelija. Nyt aion saada pysyvän pudotuksen.

      Niin, ja nutrauksesta ei ole kokemusta. Enkä sano tähän asiaan enempää, niin kuin joku sanoi, jokainen tyylillään.

      • salimimmi

        "minä en saa millään lisättyä tarpeeksi proteiinia ruokaani. "

        Mistä luulet, että se johtuu? Oletko laskenut proteiininaantisi? Jos saat sellaiset 1,5g/painokilo ja harrastat lihasta kuormittavaa liikuntaa muutaman kerran viikossa, lihaskato tulee kyllä olemaan aika minimaalista tuolla kalorivajeella.

        Mä suosittelisin kokeilemaan heraa, jos tuntuu, että proteiinin lisääminen ruokavalioon on vaikeaa. Sitä on helppo sekoittaa vaika smoothieiden sekaan.


    • nainen 30 v.

      Mä oon aiemmin kahdesti laihduttanut 30 kiloa ja molemmilla kerroilla ne tuli takas.Mutta silloin mä laihdutin muiden takia,en itseni.Molemmilla kerroilla opiskelin ja hain hyväksyntää.Kuvittelin silloin että koulukiusaaminen loppuu kun olen normaalipainoinen.Kun olin normaalipainoinen niin kiusaaminen jatkui ja söin suruuni ja masennukseeni kilot takasin.Nyt laihdutan itseni takia.Siinä on ero laihduttaako hakeakseen hyväksyntää vai voidakseen itse paremmin.Mulla ei ole tarkoitruksena lihoa sitä 30 kiloa takaisin tämän jälkeen.Koska itsetuntoni on kasvanut ja tunnen voivani paremmin kuin koskaan aikasemmin.Ja olen todella ylpeä itsestäni kun olen nyt pudottanut lähes 30 kiloa.

      • nainen 37 v.

        oho siis nimerkki nainen 37 v.


    • nainen 37 v.

      Olen saavuttanut tavoitteeni eli 60 kiloa.Tasan 30 kiloa pudotin.Toivotan kaikille tsemppiä jatkoon ja toivottavasti saavutatte tavoitteenne.

    • annoskoko

      Jihuu, tänään oli -14kg! Siitä on hyvä jatkaa!

    • Hej, pienemmäx. Miten sulla nykysin sujuu?

      Ajattelin osallistua tähän ketjuun, nyt kun olen aloittamassa laihdutusurakkaa. Lähtöpaino tänään 79,6 kg, aloitin 85 kilosta.

      Sain nopeasti pois 9 kg, lokakuussa mutta jojoilin ne takaisin. Tossa maaliskuun puolivälissä vaaka näytti 82 kg.

      Mulla tuo jojoilu ongelmana jonka aion saada kuriin.

      Tavoite laihtua -2 kg per kuukausi. Tässä kuussa 82->78 kg

      huhtikuu 78 kg->76 kg
      toukokuu 76 kg->74 kg J.N.E

      Tässä ketjussa joku oli laihduttanut 30 kg, minua hiukan nuorempi nainen. Olisi kiva tietää miten se onnistui ja missä ajassa laihdutit.

    • nainen 37 v.

      sarisusannass73:tarkoitatko mua?Mä aloitin laihdutusurakan marraskuussa 2010 eli yli 3 vuotta sitten.Mulla jojoili paino usein näitten vuosien aikana.Mutta en antanut koskaan periksi vaikka välillä tuli takapakkia painon pudotuksessa.Välillä olen nutrannut jotta olen saanut kadonneen motivaation takaisin.Eli yli 3 vuotta tähän 30 kilon pudotukseen meni aikaa.Tosin pudotin 16 kiloa( viime syksyllä tuli takapakkia)joulukuusta.Osa kiloista lähti nutraamalla.Nyt voin lisätä kaloreita.Söin siis noin 800-1000 kaloria päivässä kun laihdutin.Tämän vuoden tammikuussa aloitin käymään kuntosalilla lähes päivittäin.Kunto on noussut huimasti.Sen edistyminen kyllä tuntee ja näkee.

      • Joo, mulla paino tänään 77,5 kg. 4,6 kiloa tippunut parissa viikossa.

        Kiva kuulla sun laihdutustarina, ja menestystä jatkossakin.


    • Nainen 21v

      Täällä melko uusi laihduttaja ilmottautuu!
      Painoa pääsi kertymään hurjat 117,4kg ja sitten iski ketutus kun vaatteet ei enää mahtuneet. Pituutta löytyy säälittävät 153cm.
      5 viikkoa sitten päätin ottaa härkää sarvista kiinni ja aloittaa oman pienen projektin eli tavoitteena on saada paino putoamaan mutta omaan tahtiin. En siis ole muuttanut ruokailutottumuksiani enkä liiku vieläkään mutta katson vähän mitä ja miten paljon suuhuni laitan. Eli äärimmäisen pieni muutos mutta tänä aamuna vaaka näytti 114kg :) Ainoa mitä seuraan niin ovat kalorit, ne pyrin pitämään 1500-1800 välillä mutta jos joku päivä meneekin yli niin ei se maailmaa kaada. Pari kertaa olen pitsaakin syönyt ja kyläillessä en laske kaloreita mutta en sentään kaksin käsin ahmi kaikkea naamaan.

      Suurin muutos minkä olen tehnyt on se että olen vähentänyt herkkujen syömistä, niitäkin kuitenkin syön lähes joka päivä koska jos ajattelen että en saa syödä niin sorrun ahmimaan erittäin helposti. Ennen saatoin helposti syödä sen 200g suklaalevyn tai vaikka kaksikin, nyt ostan enää 100g suklaalevyn tai sitten jonkin patukan. Sama juttu sipseissä ja karkeissa. Ostan pienemmän paketin. Jos ostan ison paketin josta saan syödä vain puolet, ei se toinen puolikas pitkään siellä kaapissa syömättä säily.

    • Elokuu85

      Moi!

      Innostavaa lukea teidän tekstejä! Onnistumiset ja repsahtamiset kuulostaa niin tutuilta!

      Itse havahduin painooni,kun ystäväni oli talven aikana onnistunut tiputtamaan 15kg. Itsekin olen sen pari vuotta sitten tehnyt,mutta hiipien kilot tullut takaisin.

      Aloitin vko sitten,vaaka näytti 110kg (pituus 167cm). Tänään muutaman gramman alle 107kg. Itse pidän kirjaa iPhoneen ladatulla appsilla FatSecret. Tavoitteeni on 85kg (todellinen haave kyllä 75kg,mutta en vielä siitä uskalla unelmoida).

      En liiku paljoa,joten mietin mikä olisi hyvä kalorimäärä päivälle? Nyt olen ollut noin 1500kcal/pv ja tuntuu,että siihen saa syödä todella paljon terveellistä ruokaa. PepsiMax on auttanut makean himossa. Mutta paljonko "uskaltaa" tuosta kalorimäärästä tiputtaa,jotta painon pudotus olisi kuitenkin järjevää. Tuloksia tottakai haluan nopeasti,mutta tiedän ettei se ole ainakaan minun kohdalla järkevää. 1-1,5kg/vko olisi unelma eli kesäkuun alkuvkolla paino olisi toivottavasti 95kg. Heinäkuuksi 90 ja elokuuksi tavoite 85kg.

      Tsemppiä kaikille onien tavoitteiden kanssa!!!

      • kilot lähtee :)

        Mulla oli sama alkupaino 110 kg (pituus 176 cm) vuoden alussa. Nyt olen saanut 13 kg pois jättämällä herkut pois ja syömällä vähemmän ja aika proteiinipitoista ruokaa. Aika paljon ruokavalio muistuttaa Jutan gofatgo-menuuta. Vähän vaan hiilareita.

        Yksi viikko meinas herkuttelu lähteä käsistä, mutta onneksi sain itseni taas kuriin. Kesällä toivon painavani alle 90 kg. Siitä on sitten "enää" kymmenen kiloa normaalipainoon :)


    • nenäkäs

      Mites se paino ylöspäin putoaisi...?

      • pienemmäx

        Just, olipas nenäkkäältä erittäin analyyttinen kommentti. No kukin kommunikoi taitojensa mukaan.

        Paino putoaa edelleen alaspäin. Nyt vaaka näyttää lukemaa 108,4.


    • sudenkorento_90

      Täälläkin on yli 100 kiloinen laihduttaja. Paino viimeksi 108,8 ja tavoite on 80 kg. matkaa siis riittää

    • annoskoko

      Nyt in vähän mennyt takapakkia, kesän tavoitetta pitää vähän muuttaa. Yritystä kuitenkin vielä on!

    • amanda9
    • annoskoko

      Takapakki selätetty, -14kg.

    • Fiia x

      Hei, ilmoittaudun mukaaan ryhmään.
      Lähtöpaino oli 109,5 kg, josta viitisen on jo pudotettu. Pudotuskeinona minulla on säännölliset ruoka-ajat, koska napostelu oli ongelma ja hyvin kasvisvoittoinen ruokavalio. Joka aterialla tietysti myös proteiineja.
      Ruuanvalmistukseen oliiviöljyä ja avokado tai pähkinöitä silloin tällöin.
      Vaikka ekat pudonneet kilot ovat suureksi osaksi nestettä, tuntuu ihanalta. Olin turvoksissa, etenkin jaloista ja kilojen lähdettyä liikkumisesta tuli paljon mukavampaa.
      Nälkäinen en ole juurikaan ollut ja mielihaluihin auttaa se että tiedän, että kohta taas (3h välein) on ruoka-aika.
      Paljon höttöruokaa olen karsinut kokonaan pois. Toisin luulen että säästöliekin välttämiseksi pitää ehkä välillä viettää normaalisyömisen viikkojakin, kunhan niistä vain pääsee takaisin kevyeen ruokavlioon.
      Ajattelin pudottaa 25-30 kiloa ja eka välitavoite olisi päästä alle sadan kilon.
      Siitä voisi palkita itsensä vaikka uudella vaatteella.
      Kiitokset teille hyvistä kirjoituksista ja tsemppiä itsekullekin! Tämä valoisa ja lämmin aika on parasta laihdutusaikaa.

    • kovaa hommaa

      Mulla lähtö 162cm/158.8kg 1.5 vuotta sitten. Nyt 114 kg ja joka viikko alas päin mennään :)

    • möhmis

      Täällä yksi pallero kanssa ilmoittautuu mukaan ryhmään.
      Aikoinaan olin joo hoikka ja perheen outous kun kaikki muut pyöreitä. No ikää tuli ja kilot tuplaantui 10 vuodessa.
      Nykyisin 33v. ja kiloja 110 pituutta 175.
      Muutamia viikkoja sitten kävin tk:ssa "ravitsemusopastuksessa" koska painoa pitää pudottaa että pääsee tutkimuksiin.
      Siellä tunnin mittaisen keskustelun aikana hoitaja huomautti että ruoka-asiat on kyllä kunnossa, rytmi on vaan väärä.
      En ole oikein koskaan ollut aamupala ihmisiä, mutta tämän asian muutin ja kyllä paino alkoi tippumaan, lähdin liikkeelle 113,7 kg. Ensimmäisen kahden viikon aikana lähti pari kiloa ja sitten tyssäs, kun aloin olemaan stressaantunut kun aamusta iltaan vaan mietti että laihdu, laihdu, laihdu. Itseinho on ollut huipussa kun tapahtuu niin hitaasti.
      Nyt päätin ottaa vähän rennommin ja yritän koko ajan tehdä jotain muuta, jotain mielekästä ettei kaiken aikaa ole tuo vaaka mielessä, ja tottahan se auttoi, taas on grammoja lähtenyt.
      Kaloreita en sen kummemmin laske, kun en jaksa kuitenkaan sitä pitemmän päälle. Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt ja rytmin 5krt päivässä pyrin syömään.

    • pipsalla

      Heipparallaa, ny mieki ilmoittaudun tänne ja toivottavasti saan vertaistukea :))

      Aloitusmitat 171cm / 117kg. Olen käynyt jumpassa, mutta siellä ei paino tahdo pudota millään, aloitin salilla käymisen ja ja olen yrittänyt 3krt/vko, mutta pyhien kanssa nyt päässyt lipsumaan ohjelmasta. 1kk aikana saanut 3kg pois ja toivottavasti saisin itseni niskasta kiinni niin voisin alkamaan taas treenailla niin en oli niin rapakunnossa.

      Karkkia syön edelleen ja käyn ulkonasyömässä olen yrittänyt pistää herkut pois, mutta se on vaikeaa, noh kesä tulee niin pääsee pyöräilemään :)

    • Fiia x1

      Hei kaikki! Tässä oli parin viikon tasannevaihe, jolloin ei paino pudonnut yhtään, vaikka kuinka pidin kiinni aiemmin toimineesta ruokavaliosta ja kävelin. Ehkä kyse oli säästöliekillä olosta, koska paino hujahti nyt kerralla kilon alaspäin, vähän aikaa runsaamman aterian jälkeen. Tosin viikonloppuna tuli myös käveltyä paljon. Hyvä juttu joka tapauksessa, koska se motivoi jatkamaan.
      Paino 4.4. 109,5 kg. Nyt 29.4. 103,5 kg

      • Fiia x

        Kannatti jaksaa tasannevaiheen yli, nyt paino putoaa taas nopeasti.
        4.5. 101,7 kg Kohta varmaan taas seuraavaan tasanteen aika. Edelleen syön samaan tapaan. Reilusti kasviksia ja aina proteiinia mukana. Kananmunaa, kalaa, rahkaa, raejuustoa. Enkä ole nälkäinen.
        Kertokaahan kuulumisia muutkin!


    • Nainen 48v

      Heips!
      Liitynpä minäkin tähän ketjuun mukaan. Vähän historiaa minusta: Olin parisenkymmentä vuotta sairaalloisen ylipainoinen, painoindeksi 40 jotakin. Lähtöpaino oli siis 108 ja pituutta 158. Sitten sain tsemppiä tältä keskustelupalstalta, työterveydestä ja muutamasta muusta kannustavasta tekijästä ja pudotin lähes itsellään 40kg reilussa vuodessa. Söin oikeata ruokaa oikeisiin aikoihin ja kuntoilin reippaasti, kävelyä, salia, uintia, pyöräilyä, tanssia jne.
      Olen siis vähän varoittava esimerkki. Elämä alkoi hymyillä, minut huomattiin ja niinpä ruokailu ja kuntoilu muuttuivat epäsäännöllisiksi kun minut löytänyt mies eleli vähän eri malliin ja otin vastaan vähän minulle vääränlaisia vaikutteita. Sitten tuli mollaamista, hyljeksimistä ja vaikka mitä. Ja paino nousi taas 20 kg. Kuntoilun aloitin jo aikaa sitten reippaasti. Olinhan oppinut hyvät kuntoilut ja kevyenä sitä pystyi ihan ihmeellisiin suorituksiin. Ruokailukin muistuttaa nyt entisenlaista hyvää tyyliä. Mutta mieli on negatiivinen ja soimaan itseäni mahdottomasti. Eikä paino putoa. Taitaa olla korvien välissä koko juttu?
      Sinänsä mua ei tämä paino edes haittaa eikä ulkomuoto, paitsi ihanat pienet farkut ei enää mahdu. Enkä laihduttaisi tietenkään kenenkään muun kuin itseni vuoksi. Elämällä siis normaalisti. Nautin kovasti liikkumisesta ja kevyenä se on tietenkin paljon helpompaa.
      Tästä aloitan positiivisin mielin ja toivotan teille kaikille tsemppiä ja että pudotettu paino pysyisi poissa! =)

      • voinparemmin

        Yhdyn nainen 48v :n kommenttiin. Kun on hoikempi olemus niin itsevarmuutta alkaa huokumaan oikeen roppakaupalla ja siinä sivussa alkaa löytämään itselleen istuvampia vaatteita.

        Voi kauhia ku miettii esimerkiksi kolmisen vuotta sitte, tyylini oli todella omituinen. Sen ymmärrän että kotona ollaa verkkareissa ja isossa tee- paidassa mutta se et jos on vaatteita jotka ei istu, tuo oikeasti huonot muodot esille ja vaatteet ei ole yhtään siltä aikakaudelta niin se muutti minun minääni paljon. Puin mukavan tuntosia vaatteita mutta kun katsoin peiliin niin näin vaan ruman yksilön.

        No kerran laitoin paidan joka hyvin imarteli muotojani. Paras kohtani on ehkä lantio. No sain vähän kehuja vastakkais puolelta.

        Paljon zemppiä laihduttajille. Kun laihtuu, on keveempi olo ja on ilosempi jonka jälkeen huomaa todellakin peilistä hoikemman minän. Ja se itsevarmuus sen entisen elämän jälkeen! Se se vasta parasta on ♡


    • nainen 37 v.

      Olen saanut nyt kaksi kuukautta pidettyä painon tavoitepainossani.Voin sanoa että laihduttaminen oli paljon helpompaa kuin saavutetun painon ylläpitäminen.Sitä välillä pelkää tuleeko laihdutetut (30 kg) takaisin.Koska aikaisemmin näin on käynyt.Lasken edelleen kaloreita.Harrastan liikuntaa ja siitä nauttii kun jaksaa paremmin.tsemppiä kaikille.

      • damdidam90

        Kirjoitanpas tähän ku puhelimella näpyttelen, eikä oikee osaa muuten osallistua tän kautta. Eli olen 171cm nuori jolla oli lähtöpaino 119 ja nyt on suunnilleen 101 kilua. Noin vuosi sitten aloitin projektin joka teki tauon puoleksi vuodeksi, muttei tuonu kun 1:n kilon takaisin.

        Olen laskenut pisteitä ja hulluna kuntoillut. Nyt pitäisi aloittaa taas kuntoilu. Arkiliikuntaa harrastan kyllä.

        Ajattelin, etten aloita mitään diettiä vaan syön samanlailla kuin ihanne painossani olevat. Liikuntaa tosiaan alan harrastaa enempi.

        Tästäpäivästä kesäkuun viimeiseen päivään aloitan herkkulakon johon kuuluu myös leipä, pasta, puurot (neljänviljan puuro kelpaa)


    • läskinorsu

      Kaksi kuukautta sitten kävin vaa'alla ja paino näytti 71 ja pituutta 164cm. Olen nyt "laihduttanut" eli syönyt 1200-1400kcal päivässä ja sitten liikkunut JOKA PÄIVÄ 1-3h. Ruokavalio koostuu perusruoasta ja kaikki on mennyt vaa'an kautta mitä turpaani olen tunkenut. Olen syönyt kanaa, kalaa, perunaa, kasviksia ja öljyä manteleita. Tänään kävin vaa'alla ja paino näytti TASAN 85KG!!! Mitään "tankkauspäiviä" en ole pitänyt ja varmasti olen syönyt sen max 1400kcal. Tuo 71kg vaakalukema oli kun olin töissä ja juoksin rappusia siellä n. 2-3h aerobista kuntopyörällä n. 1-2h ja lisäksi lihaskuntoa. Tuolloin söin vielä n. 1400-1700kcal, mutta kun työt loppu niin jatkoin samaa määrää liikuntaa, mutta söin vähemmän. Mitä minun pitäisi tehdä? En voi syödä enää mitään!! Kaikki sai alkunsa kun osallistuin tuohon Fitfarmin nettivalmennukseen, jossa laihduin alkuun sen 6 viikon aikana sen -10kg eli 70KG:stä -> 60KG:n, sen jälkeen aloin syödä 1700-2000kcal päivässä ja kuukauden päästä oli sen 10kg takaisin, sitten pudotin painoa taas tuolla samalla ohjelmalla mutta tulokseksi tuli vain -5kg ja kuukausi eteenpäin vaikka söin edelleen max 1800kcal päivässä ja liikuin joka päivä tuon 1-3h ja kävin töissä niin vaaka näytti tuon reilu 70kg ja nyt olen syönyt pari kuukautta hyvin Fitfarm GoFatGo-tyyppisesti mut kalorit oon joka kerta laskenut olevan 1200-1400 päivässä ja liikuntaa tulee min. 2h päivässä lihaskuntoa. Samat vaatteet kuitenkin vielä mahtuu päälle kuin silloin ollessani joku 65kg painava, mutta nyt sitä painoa on 20kg enemmän ja tämä tullut 3-4kuukaudessa vaikka en ole tuona aikana kertaakaan syönyt yli 2000kcal!! Joka päivä olen liikkunut min. 2h, paitsi lepopäiviä jolloin käynyt töissä olen pitänyt aina kerran viikkoon!! Tarviisin todella apua koska varmaan kesän jälkeen painoa tällä menolla on se 95kg! Voiko olla joku sairaus, sillä aamut ovat kamalia herätä ja vaikka en syö iltaisin paljoakaan ja nukun 9h yössä niin aamuisin kasvoni ovat aivan turvonneet eli pahemmassa kunnossa varmaan kuin jos olisin vetänyt edellisiltana mäyräkoiran ja mäkkisafkan.... Kurkkuni on myös turvonnut tai toisinaan on hankala vetää henkeä koska tuntuu kuin joku patti olisi henkitorvessa. Liikkuminen ei tuota vaikeuksia, pystyn helposti pyöräilemään sen 80km päivässä. Lääkäriin en halua mennä sillä viimeksi käydessäni sanoivat kaikkien arvojen olevan täydelliset, paitsi suola-arvo oli hiukan matala. Ikää minulla on 20 vuotta, joten ei pitäisi olla mikään vanhuksen aineenvaihduntakaan...... Kuitenkin ihmetyttää sillä tuntuu koko ajan että olen vain keventynyt tässä parin kuukauden aikana ja miksi vaatteet joita käytin alle 60kg nuorempana niin yhä mahtuvat päälleni! Vaatekoko on edelleen paidoissa se sama S-M ja housutkin kokoa 38. Lihasta tuskin ainakaan on tullut kun olen vain "laihduttanut" koko ajan ja sitä tuskin yli 20kg:tä saa puolessa vuodessa......

      • suzu

        Kuulostais ihan struumalta tai kilpirauhasen vajaa toiminnalta..
        Struuma=suurentunut kilpirauhanen, Syyt
        Ravinnon liian vähäinen jodin määrä aiheuttaa struumaa. Suomessa esiintyi aikaisemmin monin paikoin jodin puutetta, minkä seurauksena struuma oli yleinen. 1950-luvulta lähtien ruokasuolaan on lisätty jodia, ja sen ansiosta struuma nykyään on harvinainen.Jodinpuutteen hävittyä struuman aiheuttaja on yleensä kilpirauhasen tulehdus (ks. «Kilpirauhasen tulehdukset (tyreoidiitit)»1) tai jokin kilpirauhasen toimintaan liittyvä perinnöllinen häiriö. Lähde.terveyskirjasto
        Yleensä myös jos on kilpirauhasen vajaatoiminta tulee monenlaisia oireita ja muistaakseni äkillinen painonnousu ilman syytä johtuu usein juuri kilpirauhasesta.Että sinuna lähtisin lääkäriin tutkittavaksi koska tarvitset lääkkeitä ja ohjeita miten elät sairauden kanssa


    • fix1

      Ompa outo juttu, onko vaakasi varmasti kunnossa?

    • rfthrth

      Kuinkahan paljon hiilihydraattien lisääminen vaikuttaa, mutta tuskin se varmaan lihottaa jos syö alle "normaali" kulutuksen, kun tolla fitfarmin dieetillä hiilihydraatteja tuli jotain hieman yli 50 g, vaihdoin kuitenkin osan proteiinimääristä jota söin dieetillä hiilihydraattipitoiseksi eli joku 20-30g hiilihydraatteja syön enempi nykyään, mutta kalorit on samassa... Pitää varmaan alkaa väsäämään noita käsipainoja tohon vaa'alle ja vaihtaa patterit.....

    • Fiia x

      Kiva kun on tullut uusia mukaan, tervetuloa.
      Vihdoin painolukema on alkanut pysytellä alle sadan, tänään 99,3 kiloa. Kymmenen kiloa vähemmän kuin aloittaessa.
      Kauan se kestikin, ettei oikein mitään tapahtunut lukemissa.
      Olossa kylläkin... Askel on kevyempi, olen saanut entistä notkeutta takaisin, jaksan paremmin. Se kaikki palkitsee. Vaatteet jotka olivat liian kireitä aloittaessa, ovat nyt mukavan väljiä, kohta on aika ostaa uudet farkut. Kasvot, vyötärö ja reidet on kaventuneet, tunnen jo muutakin kuin harmitusta, katsoessani peiliin.
      Lupasin itselkeni palkinnon, kunhan sata on alitettu. Joku kiva vaate varmaan. Seuraava välitavoite on 95kg:n alitus. Veikkaan että saatan jymähtää seuraavaksi 97 kiloon, nämä pysähdykset on niissä kohdin näköjään missä paino on pysytellyt joskus kauemmin. Mutta se pitkäaikaisin paino on tuolla viidentoista kilon päässä, oliskohan sitä loppukesästä jo lähellä.. .
      Tsemppiä kaikille ja kivaa kesän alkua!

    • kyllämepystymme!

      Heippa!

      Minäkin olen uusi täällä. Enkä tiedä aionko tänne päivitellä jatkuvasti, mutta fiilis on sen mukainen, että tahdon tänne kirjoitella. Olen nuori nainen, 162cm ja paino on siinä sadan kilon paikkeilla. Ai kauhea, että se tuntuu hurjalta itselle! Vaatekoko on siinä M-XL. Harvemmin M. Joissain liikkeissä ei edes XL taas ole istuva tai sopiva. Silläpä mietinkin, että turha on tuudittautua siihen, että pari puseroa on kokoa M tai 40, kun taas toisessa puserossa XL ei mahdu päälleni.

      Viime vuoden puolella noudatin muutamia viikkoja GoFatGo -ruokavaliota, mutta en todellakaan täydellisesti. Latoin silloin tällöin leivän päälle juustoa, salaattiin fetajuustoa. Jonakin viikkona söin Subwayn. Siltikin painoni putosi.

      Veikkaisinkin, että suurin ongelma syömisessä MINULLE on ateriarytmit, sekä silloin tällöin iskevät (parikin päivää kestävät, liekö hormonit..) mieliteot syödä kaikenlaista herkkua. Huomasin kuitenkin, että kun opettelin syömään ensinäkin sen aamupalan ja sen jälkeen säännöllisin väliajoin ateriat sekä välipalat, niin mieleni ei edes tehnyt olla kerralla ahmimassa kaikenlaista. Toki silloin tällöin teki mieli herkutella.

      Nyt olenkin aloittamassa uudelleen, koska haluan tuntea oloni hyväksi ja itsevarmaksi! :) Noudatan suuntaa antavasti GFG:tä edelleen, sillä siinä on paljon perää, eikä vedä säästöliekille, kun saa riittävästi ravintoa. Aion kuitenkin syödä esim toisella aterialla ihan sitä perusruokaa, jota teen miehellenikin. Enkä tarkoita kermalla läträämistä ja epäterveellisintä lihaa, vaan ihan perus arkiruokaa. Sillä tämähän on elämäntaparemontti! Ja remonttiin meneekin ateriakoot, ateriavälit sekä lautasmalli, sekä liikuntatottumukset. Jos liikun useana päivänä viikossa 1-2h, niin en näe, että olisi minun kannaltani viisasta näännyttää itseäni. Se ei sovi minulle. Haluan siis tapojen jäävän pysyviksi ja siksi pidänkin itseni tiukkana annoskokojen ja koostumusten suhteen. Terveellistä perusruokaa, kuitenkin ilman "ylimääräisiä" hiilareita ja rasvoja.

      Alku on kuitenkin pahin, vaan sanon minähän perkule sentään onnistun! Alussa pahinta minulle on paha olo. Ruokavaliossani hiilareiden määrä laskee, vettä tulisi juoda paaljon enemmän, mihin olen tottunut. Ja se joskus unohtuukin. Mutta onneksi tiedän, että olo paranee ja se tulee paranemaan paljon siitä, mitä se oli ennen. Ja ahh, kun se ensimmäinen itselleen asetettu välietappi on saavutettu! En aio asettaa itseäni nälkäkuurille tai noidankattilaan. Aion löytää sen itsekurin ja taatusti kaivaa sen esillekin silloinkin, kun niitä takuuvarmoja pieniä repsahduksia tai herkkupäivä tapahtuu. Ja silloin tällöin pitääkin antaa itselleen lupa renoutua ja herkutella, kun tilanne on tasaantunut ja alun jälkeen huomaa haluavansa jatkaa entistäkin enemmän.

      Nämä ovat siis minulle sopivia ajatuksia ja tapoja. En väitä, että ne sopisivat muille tai eivät. Aivan huikean paljon tsemppiä jokaiselle laihduttajalle, oli pudotettavana sitten 30kg, 20kg, 10kg, 5kg.. mitä vaan! :) Kannustusta minäkin tiedän saavani mieheltäni, perheeltäni sekä ystäviltäni. Ja mikä onkaan sen parempaa, kuin se, että muut kannustavat sinua rehellisesti siksi, että olisit itse onnellisempi!

      Ihanaa kesää immeiset

      • läski?

        Onko väärin että vyötärö on 81 senttii levee,ku oon mielestäni lihava


    • annoskoko

      Ihan pian on -18kg. Hidasta on painonpudotus keväällä ollut, ja on meinannut usko loppua. Toisen mokoman kun vielä laihduttaa, niin hyvä on!

    • Vertaistuki89

      Hei kaikki!
      Olen 25-vuotias vaimo ja kahden lapsen äiti, joka on saanut tarpeeksi ylipainostaan. Olen 160cm ja painoa on tällä hetkellä 95kg! Toiveissa olisi pudottaa 15kg joulukuuhun mennessä. Käytän apunani kiloklubia. .kiloklubi.fi, suosittelen lämpimästi kaikille :)

    • Uppova

      Tänään aloitin Pienemmäksi-kampanjan. Vaaka näytti eilen illalla 99.5kg ja pituutta 174cm. Nyt kaikille muillekin isoille laihduttajille,tsemppiä. Kyllä tässä nyt onnistutaan.

    • Uppova

      Tänään kävin aamulla puntarilla ja painoa lähtenyt 3,4kg. Kylläpä nesteet liikkuu. Mutta kiva juttu, suunta oikea.

    • Vertaistuki89

      Moi Uppova!! Hienoa, että pudotus on lähtenyt hyvin käyntiin. Mitähän minä teen väärin kun paino on edelleen samoissa. Kalorivajetta päivälle tulee 800-900.Neljä päivää takana. Vai pitäisiköhän vaan unohtaa tuo puntari aina viikoksi kerrallaan?! :)

    • Uppova

      Moi Vertaistuki89! Unohda vaaka vähäksi aikaa. Minä olen jättänyt pois mm.pullan, karkit, vaalean leivän ja rasvaiset leikkeleet leivän päälle. Olen syönyt todella paljon kasviksia ja hedelmiä. Margariinia käytän tl:n päivää kohden. Liikkumaan en valitettavasti ole paljoa kerennyt mutta pääasia että muuten paljon "jalkojenpäällä". Katsotaan viikonloppuna miltä tilanne näyttää.

    • Uppova

      Kävin perjantain kunniaksi vaalla ja näytti että oli kilo lähtenyt eli 4.4kg nyt miinusta. Mieli on tosi korkealla ja kova tsemppi päällä. Vaatteista huomaa tämänvertaisen painonpudotuksen, ei tarvi niin vetää mahaa sisään kun housuja laittaa jalkaan. Heh!
      Otin kuvan itsestäni tuossa aloituspainossa joka todella oli.......Nopeasti olen aina mennyt peilin edestä ohitse. Katsotaan miten nyt käy. Toisille myös tsemiä.

    • Fiia x

      Täällähän on keskustelu aktivoitunut hienosti sitten viime käynnin...
      Minun painonpudotukseni on muuttunut kovin hitaaksi, pitäisi taas olla tarkempi, varsinkin jäätelön kanssa, muuten menee hukkaan tämä paras laihdutusaika, kesä.
      On tuo paino kuitenkin putoamasn päin, 98 kg nyt. Jos tässä hitaudessa jotain hyviä puolia haluaa nähdä, niin se että tiedän nyt mikä olisi hyvä ylläpitosyöminen. Mut joo, jäätelön määrä kyllä vähenee nyt. Sijalle pikasorbetit ja banskujäätelö.
      Ensinmainittu jäisistä marjoista rasvattoman maidon ja makeutusnesteen kanssa sauvasekoittimella. Jälkimmäinen kunnolla kypsistä banaaneista jotka on paloina pakastettu.
      Kevenevää kesää kaikille, pienempi paino on keveämpi kantaa!

    • Uppova

      Tänään Uppova kävi kävelemässä 15km lenkin. Mutta huonoin seurauksin, lenkkarit hiersi kummatkin kantapään yläpuolelta olevat alueet rikki. Ei hyvä.Saapa nähdä kuinka kauan menee että saa taas lenkkarit uudemman kerran jalkaan. Äkkiseltään kun yrittää niin näinhän tässä kävi..

    • Uppova

      Tänään tuli viikko täyteen laihkarilla. Kävin aamulla jälleen kerran puntarilla ja nyt oli lähtenyt 200g eli yhteensä viikon aikana pudotusta 4.6kg. Rakkolaastarit on laitettu jalkoihin mutta toisen jalan vaivasenluun kohtaa lenkkari oli myös hangannut. Saapa nähdä uskallanko lähteä lenkille tänään? Pitäisikö ottaa järki käteen ja käydä puolet lyhyempi keikka?
      Huomasin eilen että MTV 3:lla on alkanut TV-kisa Rakas Pullukka. Miten on kanssasisaret ja -veljet, osallistutaanko kisaan??

    • Uppova

      Nyt on toinen vko lähtenyt käyntiin. Aamupunnitus näytti että kiloja lähtenyt nyt 5.1kg. Aivan mahtava fiilis. Aurinkoa myös toisille.

    • Uppova

      Toinen viikko nyt puolessa välin ja vaaka näyttää että kiloja karissut 5,4.Olen tyytyväinen tilanteesta. Olen asettanut ensimmäisen rajapyykin laihduttamisessa 10kg kohdalle,mitä aion tehdä kun olet tiputtanut sen verran kiloja. Sitä odotellessa.

    • Uppova

      Nyt on tasan 3viikkoa oltuna vähemmällä syömisellä ja painoa lähtenyt 6,8kg eli vaaka näyttää 92,7kg. Olen toisaalta tyytyväinen tämänhetkiseen painoon mutta siltihän sitä toivoo että kilot olisi karissut nopeampaa vauhtia. Lenkillä en ole käynyt ollenkaan kun tuntuu että hyvä kun jaksaisi olla pihalla kuumuuden takia. Mieluiten varjossa. Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille laihduttajille.

    • Uppova

      Jälleen Uppova päivittää kuulumisia. Tänään tultu 4 pvän reissusta. Aamulla kerkesin käydä puntarilla. Punnittu ei omalla puntarilla ja näytti miinusta 8kg. Tänään palkitsin itseni pizzapuffetilla. Huomasin että ruoan määrässä on tullut joku tolkku. Ei jaksanut syödä niin paljoa kuin ennen. Mahtavaa!!!!

    • Uppova

      Tänään aloitettu hieman kovempi dietti.Aloitin Painonvartijoiden aikojen alussa käyttämän dietin joka oli käytössä ennen pistelaskusysteemiä.Noudatan pelkästään 1.vkon ohjelmaa.Painoa lähtenyt 8kg ja seuraava etappi olisi pudottaa vielä 10kg.Tänään käyty 10km lenkki,tuskaa oli kuumuuden takia.
      Hyvää alkanutta viikkoa toisille laihduttajille!

    • Uppova

      Uppova päivittää taas kuulumisia.Nyt on oltu reilu 4,5 vkoa laihkarilla ja vaaka näytti aamulla miinusta 9,2kg. Olen ERITTÄIN tyytyväinen. Pudotettavaa on siis enää 20,8kg. Todella hyvä vauhti. Nyt kun ensimmäiset 10kg kolkuttaa ovella on palkitsemisen aika. Mutta arvatkaa ei ruoalla vaan kaunistumalla.

    • Uppova

      Nyt on oltu 5vkoa ja 3 päivää laihkarilla ja paino on tippunut 10,3kg. Mahtava fiilis!!!Seuraava tavoite on pudottaa 20kg niin että vaaka näyttää 79,5kg.Liikuttu on aina kun sää sallii.Onneksi otin itsestäni kuvia ennen laihdutusta muistoksi.

    • Alaikäinen

      Heippa, en tiedä saako edes alaikäiset kirjoittaa tähän, mutta minäpäs kirjoitan nyt. :)
      Olen siis täyttämässä 17, 160 cm ja painan 112...
      Minua harmittaa tuo paino todella paljon enkä pysty ostamaan vaatteita, koska kokoa löytyy harvoin. Olen ensi viikolla menossa ostaa salikorttia ja olen ajatellut käydä siellä ainakoulun jälkeen n. 2 h kuntoilemassa. Vihaan lenkkiä enkä ole koskaan juossut ellei ole pakko. Olen muuttanut nyt ruokailutapojani. Syön keittoa ja ruisleipää. Kaloreita yhteensä päivän aikana varmaan 800?
      Tämä alaikäinen tarvitsee kannustusta ja lisätietoa, kertokaa ihmeessä mitä muuta minun kannattaisi tehdä :) kiitos jo etukäteen ja nämä teidän kertomat painonpudotukset saa minut uskomaan itseäni ja luottamaan siihen että minä pystyb tähän! :)

    • Uppova

      Minä olen jättänyt kokonaan pois sokerin, pastan, perunan ja vaalean leivän ruokavaliostani. Syön ruisleipää 2 viipaletta päivää kohden. Tietysti alkoholiakaan en käytä. Runsas vedenjuonti päivässä on hyvä juttu. Hedelmiä syön kolme päivässä ja vihanneksia menee reippaasti. Mutta kala ja kana ovat hyvä juttu. Enkä käytä enää voita ruoanlaitossa, vaan öljy on tullut tilalle. Ja muista kuntoilu. Se on kaiken A & O. Kaikille laihduttajille tiedoksi, jos minä olen onnistunut tässä urakassa näin hyvin, niin jokainen ihan varmasti onnistuu myös.

    • Uppova

      Tänään tuli 6viikkoa täyteen ja vaaka näyttää että miinusta edelleen se 10,3kg. Toivottavasti ensi viikolla lähtisi muutama satagrammaa lisää. Oikein hyvää alkavaa viikkoa toisille laihduttajille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      415
      2849
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2070
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      327
      1671
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1632
    Aihe