Hämmentynyt nainen

6+8

Ihmettelen ja olen hiukan hämmentynyt, miksikähän mies ei esittele minua ystävilleen? Miehen ystävät ovat kutsuneet meitä käymään kylässä, erilaisiin tapahtumiin, mies on ystävilleen vastannut että kysyy minulta ja sitten onkin jättänyt kysymättä koko asiasta, Nyt miehen ystävät kuvittelee että minä kieltäydyn tapaamasta vaikka en edes tiedä että meitä on kutsuttu mihinkään.

Sain muutamasta kutsusta tietää erään ystäväni, ystävän kautta. Tai tämä ystävän ystävän tuttu oli ihmetellyt että millanen nainen minä olen kun en halua tutustua miehen ystäviin.

En oikein ymmärrä miestäni, enkä hänen ajatusten kulkua. Olemme kuitenkin seurustelleet jo 2vuotta ja ainoat joita olen miehen puolelta tavannut on miehen suku, äiti, täti, veli, veljen vaimo yms. Yhtään ystävää en ole tavannut

161

10619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asfgasdg1

      Se häpee sua ystäviensä seurassa. Sukulaiset on vielä harmaata aluetta.

      • 6+13

        Niin mäkin olen ajatellut ja olen sanonut että jos parisuhteessa häpeää toista, niin silloin en ole oikeassa parisuhteessa vaan salasuhteessa


      • ykkösrivi

        Sä olet varmaan toinen nainen. Sillä on kavereiden tuntema ykkönen.


      • Klaus

        Televisiossa esitettävät käyttäytymismallit eivät sovellu kaikille. Ei kaikkien tarvitse olla trendipellejä, jotka kuljettavat seurustelukumppaniaan kekkeristä kekkeriin esittelemässä puolisoaan kuin jotain uutta kultaista rannekelloa.

        Jokainen tyttöystäväni on ollut kaunis ja heissä ei ole ollut mitään hävettävää. En ole kuitenkaan kertaakaan heitä kavereilleni alkanut varta vasten esittelemään. Jos on tullut sattumalta vastaan, niin on vaihdettu kuulumisia. En ymmärrä miksi puolisoa pitäisi käydä näyttelemässä jokaiselle tutulle.


      • IhraPossu

        Astu vaalle. Sieltä näkyvä numero kertoo missä vika kun ei julkisesti kehtaa näyttää.


      • otan osaa
        IhraPossu kirjoitti:

        Astu vaalle. Sieltä näkyvä numero kertoo missä vika kun ei julkisesti kehtaa näyttää.

        Niinpä tietennii. Ei kaikki oo niinkuin sie.


      • Totuutta silmiin
        6+13 kirjoitti:

        Niin mäkin olen ajatellut ja olen sanonut että jos parisuhteessa häpeää toista, niin silloin en ole oikeassa parisuhteessa vaan salasuhteessa

        Ei pidä polkea itseään niin alas, että kuvittelee jonkun häpeävän minua.

        Sen sijaan tulee ekana mieleen, että ette ole oikeat toisille. Ennustan vain, että suhteenne ei tule muodostumaan pitkäksi. Luin hiljattain jostain, että jos mies ei esittele naistaan kavereilleen, hänellä ei ole vakavia aikeita naisen suhteen. Ihan loogista, minusta.

        Jos itse olisin sinun tilanteessasi, tähyilisin jo kiireen vilkkaa muuhun suuntaan. Ei tarvitsisi joutua kokemaan jätetyksi tulemista ja itsetunnon romahdusta. Löydä sinä se "parempi" niin sinun ei tarvitse olla se "huonompi" nainen. Koska et ole!


      • onjokgnmies
        Klaus kirjoitti:

        Televisiossa esitettävät käyttäytymismallit eivät sovellu kaikille. Ei kaikkien tarvitse olla trendipellejä, jotka kuljettavat seurustelukumppaniaan kekkeristä kekkeriin esittelemässä puolisoaan kuin jotain uutta kultaista rannekelloa.

        Jokainen tyttöystäväni on ollut kaunis ja heissä ei ole ollut mitään hävettävää. En ole kuitenkaan kertaakaan heitä kavereilleni alkanut varta vasten esittelemään. Jos on tullut sattumalta vastaan, niin on vaihdettu kuulumisia. En ymmärrä miksi puolisoa pitäisi käydä näyttelemässä jokaiselle tutulle.

        Juurikin näin. Itse en kanssa ymmärrä. Erityten kun en harrasta mitään "hengailua" kavereiden kesken.


      • Tuo on loppuelämäsi
        Totuutta silmiin kirjoitti:

        Ei pidä polkea itseään niin alas, että kuvittelee jonkun häpeävän minua.

        Sen sijaan tulee ekana mieleen, että ette ole oikeat toisille. Ennustan vain, että suhteenne ei tule muodostumaan pitkäksi. Luin hiljattain jostain, että jos mies ei esittele naistaan kavereilleen, hänellä ei ole vakavia aikeita naisen suhteen. Ihan loogista, minusta.

        Jos itse olisin sinun tilanteessasi, tähyilisin jo kiireen vilkkaa muuhun suuntaan. Ei tarvitsisi joutua kokemaan jätetyksi tulemista ja itsetunnon romahdusta. Löydä sinä se "parempi" niin sinun ei tarvitse olla se "huonompi" nainen. Koska et ole!

        Perus kaupallinen, saippuaooppera, suomi24provo, pinnallinen, etäinen, sisäänpäinkäännetty, kahden yksilön erillinen kimppakämppä viritys, mutta, tuskin löydät parempaakaan jos olet jo kerran tuollaiseen ajautunut.


      • mies 28v
        6+13 kirjoitti:

        Niin mäkin olen ajatellut ja olen sanonut että jos parisuhteessa häpeää toista, niin silloin en ole oikeassa parisuhteessa vaan salasuhteessa

        Jaaa-a, eiköhän se vastaus täältä palstalta löydy... kuten kaikkiin muihin parisuhde ongelmiin.Täältähän löytyy tunnetusti ne kaikkein ajattelevimmat ja tunne älykkäimmät ihmiset.;) Joten, annampa sinulle sen saman vinkin minkä muillekki;
        Kysy ja keskustele miehesi kanssa.Täällä ei kukaan omaa kristallipalloa että osaisi kertoa tuohon vastausta.Puhuminen on ainut tie parisuhteessa eteenpäin.


      • Kokemusta on
        mies 28v kirjoitti:

        Jaaa-a, eiköhän se vastaus täältä palstalta löydy... kuten kaikkiin muihin parisuhde ongelmiin.Täältähän löytyy tunnetusti ne kaikkein ajattelevimmat ja tunne älykkäimmät ihmiset.;) Joten, annampa sinulle sen saman vinkin minkä muillekki;
        Kysy ja keskustele miehesi kanssa.Täällä ei kukaan omaa kristallipalloa että osaisi kertoa tuohon vastausta.Puhuminen on ainut tie parisuhteessa eteenpäin.

        Se mies on narsisti. Hän salaa todellisen luontonsa. Jätä se kun vielä voit. Kokemusta on..


      • näin minulla....
        Totuutta silmiin kirjoitti:

        Ei pidä polkea itseään niin alas, että kuvittelee jonkun häpeävän minua.

        Sen sijaan tulee ekana mieleen, että ette ole oikeat toisille. Ennustan vain, että suhteenne ei tule muodostumaan pitkäksi. Luin hiljattain jostain, että jos mies ei esittele naistaan kavereilleen, hänellä ei ole vakavia aikeita naisen suhteen. Ihan loogista, minusta.

        Jos itse olisin sinun tilanteessasi, tähyilisin jo kiireen vilkkaa muuhun suuntaan. Ei tarvitsisi joutua kokemaan jätetyksi tulemista ja itsetunnon romahdusta. Löydä sinä se "parempi" niin sinun ei tarvitse olla se "huonompi" nainen. Koska et ole!

        Eiköhän se niin mene että kavereille esitetään uudet naikkoset kun niitä ilmaantuu ja vasta omalle perheelle ja suvulle kun se on tarpeeksi vakavaa että jopa liitto edessä.


      • Kateellisuusko?
        Tuo on loppuelämäsi kirjoitti:

        Perus kaupallinen, saippuaooppera, suomi24provo, pinnallinen, etäinen, sisäänpäinkäännetty, kahden yksilön erillinen kimppakämppä viritys, mutta, tuskin löydät parempaakaan jos olet jo kerran tuollaiseen ajautunut.

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/10/muodokas-nainen.html
        voi saada kaverit myös haluamaan itseään. Monet miehet on niin kateellisia!


      • tiina tötterö
        Klaus kirjoitti:

        Televisiossa esitettävät käyttäytymismallit eivät sovellu kaikille. Ei kaikkien tarvitse olla trendipellejä, jotka kuljettavat seurustelukumppaniaan kekkeristä kekkeriin esittelemässä puolisoaan kuin jotain uutta kultaista rannekelloa.

        Jokainen tyttöystäväni on ollut kaunis ja heissä ei ole ollut mitään hävettävää. En ole kuitenkaan kertaakaan heitä kavereilleni alkanut varta vasten esittelemään. Jos on tullut sattumalta vastaan, niin on vaihdettu kuulumisia. En ymmärrä miksi puolisoa pitäisi käydä näyttelemässä jokaiselle tutulle.

        Entinen mies, kun olimme yhdessä jossain esim. kaupassa törmätessään johonkin tuttuunsa ei koskaan esitellyt minua tutulleen, oli kuin en olisi ollutkaan mukana. Puhui tutun kanssa niitä näitä ei mitenkään huomioinut minua. Tuli outo olo.
        Kauan kesti ennen kuin vei äitinsäkään luo visiitille. Sekin tapahtui sukulaisensa painostuksesta.
        Mutta oli outo tapaus muutenkin.
        Ei halunnut puhua asiasta, ei mistään halunnut puhua. Ei omista asioistaan halunnut puhua kenellekään, vain yksi luotttohenkilö oli jolle kuulin juttelevan.
        Samanlaista ihmistä en ollut ennen tavannut. Nyt onkin entinen.

        Sinä, kysy asiasta mieheltäsi suoraan. Ei kannata yhteiseloa perustaa ellei suostu puhumaan teitä molempia koskevista asioista.


      • uutta miestä kehiin
        näin minulla.... kirjoitti:

        Eiköhän se niin mene että kavereille esitetään uudet naikkoset kun niitä ilmaantuu ja vasta omalle perheelle ja suvulle kun se on tarpeeksi vakavaa että jopa liitto edessä.

        Itselläni vähän vastaava tilanne;
        ollaan tapailtu aika tiiviisti jo viime kesästä, paria miehen kaveria olen nähnyt alusta alkaen. Vain yksissä isommissa kaveribileissä olen ollut, sinne mennessä mies halusi mun laittautuvan viimeisen päälle: " Jos sä liikut mun seurassa, sun täytyy olla edustava!"
        Tämä sai mun tuntokarvat nousemaan pystyyn, vaikka "edustin" ja esitin kaunista, kilttiä, kohteliasta, älykkäästi keskustelevaa tyttöystävää ihan kiitettävästi. Miehelle rakkaita lähisukulaisia en ole koskaan tavannut.
        Että näin se valitettavasti menee...


      • Suhteen vakavuus
        Totuutta silmiin kirjoitti:

        Ei pidä polkea itseään niin alas, että kuvittelee jonkun häpeävän minua.

        Sen sijaan tulee ekana mieleen, että ette ole oikeat toisille. Ennustan vain, että suhteenne ei tule muodostumaan pitkäksi. Luin hiljattain jostain, että jos mies ei esittele naistaan kavereilleen, hänellä ei ole vakavia aikeita naisen suhteen. Ihan loogista, minusta.

        Jos itse olisin sinun tilanteessasi, tähyilisin jo kiireen vilkkaa muuhun suuntaan. Ei tarvitsisi joutua kokemaan jätetyksi tulemista ja itsetunnon romahdusta. Löydä sinä se "parempi" niin sinun ei tarvitse olla se "huonompi" nainen. Koska et ole!

        Veikkaisin kanssa enemmän sitä, että jos mies on epävarma vielä suhteen kestävyydestä/vakavuudesta niin ehkä ei halua esitellä vielä. Toisaalta suhde on kuitenkin jo kestänyt kaksi vuotta eikä vaan muutamia kuukausia.

        Itsellä kävi joskus niin, että silloinen poikaystäväni oli seurustellut useita vuosia ex-avovaimonsa kanssa. Ja ei halunnut esitellä minua kavereilleen, koska ilmeisesti ei halunnut kertoa kellekään eronneensa. Ainakin tunnusti kerran, että ei ole ihan kaikille kertonut eronneensa. Hyvä ettei työntänyt mua puskaan, kun joku tuttu tuli vastaan. Parhaalle kaverilleen kyllä kertoi minusta. Haaveili vielä paluusta ex:än kanssa yhteen ja palasikin kun erosimme. Itsekään en viitsinyt kyseistä poikaystävää esitellä vanhemmilleni.


      • Jhooh
        tiina tötterö kirjoitti:

        Entinen mies, kun olimme yhdessä jossain esim. kaupassa törmätessään johonkin tuttuunsa ei koskaan esitellyt minua tutulleen, oli kuin en olisi ollutkaan mukana. Puhui tutun kanssa niitä näitä ei mitenkään huomioinut minua. Tuli outo olo.
        Kauan kesti ennen kuin vei äitinsäkään luo visiitille. Sekin tapahtui sukulaisensa painostuksesta.
        Mutta oli outo tapaus muutenkin.
        Ei halunnut puhua asiasta, ei mistään halunnut puhua. Ei omista asioistaan halunnut puhua kenellekään, vain yksi luotttohenkilö oli jolle kuulin juttelevan.
        Samanlaista ihmistä en ollut ennen tavannut. Nyt onkin entinen.

        Sinä, kysy asiasta mieheltäsi suoraan. Ei kannata yhteiseloa perustaa ellei suostu puhumaan teitä molempia koskevista asioista.

        Mun mies hyvin harvoin esittelee mua tutuilleen, kun törmää heihin kaupassa ja jää jutulle. Ollaan oltu naimisissa useampi vuosi.


      • kieroa peliä
        uutta miestä kehiin kirjoitti:

        Itselläni vähän vastaava tilanne;
        ollaan tapailtu aika tiiviisti jo viime kesästä, paria miehen kaveria olen nähnyt alusta alkaen. Vain yksissä isommissa kaveribileissä olen ollut, sinne mennessä mies halusi mun laittautuvan viimeisen päälle: " Jos sä liikut mun seurassa, sun täytyy olla edustava!"
        Tämä sai mun tuntokarvat nousemaan pystyyn, vaikka "edustin" ja esitin kaunista, kilttiä, kohteliasta, älykkäästi keskustelevaa tyttöystävää ihan kiitettävästi. Miehelle rakkaita lähisukulaisia en ole koskaan tavannut.
        Että näin se valitettavasti menee...

        Olet statussymboli, vähän niinkuin hieno auto (edustava). On joko juppi tai ukkomies. Tuo kertoo omistussuhteesta, olet vain jännä lelu jolla voi leikkiä kun huvittaa.


      • kysy suoraan
        Klaus kirjoitti:

        Televisiossa esitettävät käyttäytymismallit eivät sovellu kaikille. Ei kaikkien tarvitse olla trendipellejä, jotka kuljettavat seurustelukumppaniaan kekkeristä kekkeriin esittelemässä puolisoaan kuin jotain uutta kultaista rannekelloa.

        Jokainen tyttöystäväni on ollut kaunis ja heissä ei ole ollut mitään hävettävää. En ole kuitenkaan kertaakaan heitä kavereilleni alkanut varta vasten esittelemään. Jos on tullut sattumalta vastaan, niin on vaihdettu kuulumisia. En ymmärrä miksi puolisoa pitäisi käydä näyttelemässä jokaiselle tutulle.

        Mutta kyse oli juhlista, jonne MOLEMMAT oli kutsuttu.


      • olet viehättävä

        Olet niin viehättävä, että mustasukkainen miehesi ei uskalla esitellä sinua ystävilleen


      • doedo
        ykkösrivi kirjoitti:

        Sä olet varmaan toinen nainen. Sillä on kavereiden tuntema ykkönen.

        jollei se osaa käyttäytyä kavereidensa parissa Sinun kanssasi ? jospa se ei halua näyttää että kaveripiirissä olekaan niin arvostettu..ettei näin haluaisi ajautua tilanteeseen jossa Sinä ehkä joutuisit häpeämään Hänen käytöstään? heikko itsetunto..? tiedä vaikka pelkää menettävänsä Sinut kavereilleen jos näin on vaikka käynyt aikaisemmin.. ehkä parasta vain jutella asiasta.


      • Rakastan.
        Suhteen vakavuus kirjoitti:

        Veikkaisin kanssa enemmän sitä, että jos mies on epävarma vielä suhteen kestävyydestä/vakavuudesta niin ehkä ei halua esitellä vielä. Toisaalta suhde on kuitenkin jo kestänyt kaksi vuotta eikä vaan muutamia kuukausia.

        Itsellä kävi joskus niin, että silloinen poikaystäväni oli seurustellut useita vuosia ex-avovaimonsa kanssa. Ja ei halunnut esitellä minua kavereilleen, koska ilmeisesti ei halunnut kertoa kellekään eronneensa. Ainakin tunnusti kerran, että ei ole ihan kaikille kertonut eronneensa. Hyvä ettei työntänyt mua puskaan, kun joku tuttu tuli vastaan. Parhaalle kaverilleen kyllä kertoi minusta. Haaveili vielä paluusta ex:än kanssa yhteen ja palasikin kun erosimme. Itsekään en viitsinyt kyseistä poikaystävää esitellä vanhemmilleni.

        Älä viitsi! Jos kahdenkaan vuoden yhdessäolon jälkeen ei ole varma suhteestaan edes siinä määrin, että on puolisonsa reilusti valmis esittelemään kavereilleen; on kyllä vintissä ihan pikkusen häiriötä.

        Lähde aloittaja menemään huonosta suhteesta, ennen kun se lyö sinut maahan lopullisesti. Elin itse vähän samanlaisen mulkvistin kanssa, kunnes tajusin, ettei tämä peli vaan vetele. Sitten löysin aarteen, jonka kanssa olen ollut aviossa kohta kymmenen vuotta. Suomalainen vakaa ja hiljainen mies, joka osaa rakastaa. Turhaan heitä haukutte!


      • tiina tötterö
        Jhooh kirjoitti:

        Mun mies hyvin harvoin esittelee mua tutuilleen, kun törmää heihin kaupassa ja jää jutulle. Ollaan oltu naimisissa useampi vuosi.

        No joo, ehkei ruokakaupassa esittely ole mielekästä myönnän, mut kun ei missään muuallakaan reissuilla tai tapahtumissa noteeraa, sitä jää hmm hieman ulkopuoliseksi..omaan elämäänsä.
        2 vuotta on aika jolloin alkaa suomut pudota silmiltä, varsinainen rakastuminen muuttuu tahdon asiaksi. Jos ei ole tahtoa rakastaa toista on parempi panna kantapäät vastakkain ja lähtee omia polkuja. Niin minä tein ja siihen vaikutti aika moni asia ei pelkästään se ettei toinen viitsinyt mua noteerata.
        Jälkeenpäin olen ihmetellyt miksen lähtenyt jo aikaisemmin.


      • Possu ja possutar
        IhraPossu kirjoitti:

        Astu vaalle. Sieltä näkyvä numero kertoo missä vika kun ei julkisesti kehtaa näyttää.

        Opettele oikeinkirjoitusta. Jos et osaa taivuttaa vaaka-sanaa, etsi apua vaikka netistä.


      • lihavuus on pahasta
        Possu ja possutar kirjoitti:

        Opettele oikeinkirjoitusta. Jos et osaa taivuttaa vaaka-sanaa, etsi apua vaikka netistä.

        Sinä voit astua myös vaalle. Kuntoilemaan siitä se sijaan, että netissä maleksii.


      • jeesus karvalakki
        Rakastan. kirjoitti:

        Älä viitsi! Jos kahdenkaan vuoden yhdessäolon jälkeen ei ole varma suhteestaan edes siinä määrin, että on puolisonsa reilusti valmis esittelemään kavereilleen; on kyllä vintissä ihan pikkusen häiriötä.

        Lähde aloittaja menemään huonosta suhteesta, ennen kun se lyö sinut maahan lopullisesti. Elin itse vähän samanlaisen mulkvistin kanssa, kunnes tajusin, ettei tämä peli vaan vetele. Sitten löysin aarteen, jonka kanssa olen ollut aviossa kohta kymmenen vuotta. Suomalainen vakaa ja hiljainen mies, joka osaa rakastaa. Turhaan heitä haukutte!

        Entä, jos mies ei ole juhlivaa sorttia ja vain unohtaa kysyä tuommoisesta kumppanilta, kun on unohtanut juhlat muutenkin vai onko ukko sitten yksin ollut niissä juhlissa? Jos ei niin mitä ongelmaa tässä nyt on?

        Itekin käyn "juhlimassa" kerran kolmeen vuoteen sitä, kun joku lähipiiristä on kuollut, isoisät, isä, veli...silloin meiän suvussa keräännytään yhteen...kaikki kuolee niin nuorena, että harvemmin ollaan häihin päästy oikeasti juhlimaan. Ei aikuiset yli 20-vuotiaat ihmiset pyöri bilettemässä kavereitten kanssa - lasten puuhaa tuommonen.

        Hyvä mies OP:lla. Kannattaa pitää kiinni.


      • Mitäsluulet..
        6+13 kirjoitti:

        Niin mäkin olen ajatellut ja olen sanonut että jos parisuhteessa häpeää toista, niin silloin en ole oikeassa parisuhteessa vaan salasuhteessa

        tapailee toista naista tai ei ole vakavissaan. Nainen toimisi samoin vastaavassa tilanteessa, kuten minä ;)


    • härkää sarvista

      1)
      Otapa yhteyttä miehesi kavereihin ja kerro heille tästä.
      2)
      Pyydä koko kööri teille kylään yllätyksenä miehellesi
      3)
      Tarkkaile ilmettä
      4)
      Naura :D

      • 4+10

        Ajattelinkin että miehen synttäreille järjestän yllärin, katsotaan kuin käy.

        Koska jos häpeää mua niin mä vaihdan mieheen joka ei mua häpeä


      • Suosittelen mielummin kohtaa 5) kasva aikuiseksi.


      • jasosd
        TheOne kirjoitti:

        Suosittelen mielummin kohtaa 5) kasva aikuiseksi.

        Aikuiseksi mieheksi oot aivan järkyttävän pälli.


      • asdfadsfadfsfdsavv44
        4+10 kirjoitti:

        Ajattelinkin että miehen synttäreille järjestän yllärin, katsotaan kuin käy.

        Koska jos häpeää mua niin mä vaihdan mieheen joka ei mua häpeä

        no sieläh synttäreillähän on mahdollisuus :D


      • kjhbnm,.-,mn
        TheOne kirjoitti:

        Suosittelen mielummin kohtaa 5) kasva aikuiseksi.

        Harvan nainen kasvaa henkisesti koskaan aikuiseksi. Sen osoittaa miinustelukin.


      • Punisher#72
        TheOne kirjoitti:

        Suosittelen mielummin kohtaa 5) kasva aikuiseksi.

        Sinä oletkin kasvanut vain isoksi tyhjäpäiseksi läskiksi. Neuvo vaan. Houhouhou.


      • eeod
        4+10 kirjoitti:

        Ajattelinkin että miehen synttäreille järjestän yllärin, katsotaan kuin käy.

        Koska jos häpeää mua niin mä vaihdan mieheen joka ei mua häpeä

        jos se häpeää ITSEÄÄN ja pelkää tilannetta jossa SINÄ joutuisit häpeämään häntä ja ehkä itseäsi kun tulee kiusallinen tilanne..


      • LadyKarma
        jasosd kirjoitti:

        Aikuiseksi mieheksi oot aivan järkyttävän pälli.

        Älä ny kiusaa isoa patea kun pate vetäs jo kilon proteiinimäskiä aamulla vahingossa nenäänsä. Silläkin on tunteet! Sekin yrittää kasvaa aikuiseksi!


    • 20+7

      Tulikin puskista kun aloin kaiveleen tätä asiaa eilen illalla erään ystäväni kanssa jolla on yhteyksiä miehen ystäviin, että mies on sanonut jollekin naispuoliselle ystävälle tämän kutsuessa meidät molemmat kylään. Että tulen kyllä käymään, mutta ihan taatusti yksin.

      Alkoi illalla aika raskaasti rasittamaan hermoja tuollainen.

      Nyt ystäväni utelee lisää, jos vaikka vielä kuulee lisää paljastuksia.

      • jaajaajaaa

        No ei ihme, jossei parisuhde ole vakaalla pohjalla kun tuttavan tuttavan tuttavan kautta pitää udella "lisää paljastuksia" sen sijaan että puhuisi kumppanilleen suoraan. Kasvakaa nyt ensin. Ihan kun teinit täällä keskustelisivat...


      • hämmmmm...nainen
        jaajaajaaa kirjoitti:

        No ei ihme, jossei parisuhde ole vakaalla pohjalla kun tuttavan tuttavan tuttavan kautta pitää udella "lisää paljastuksia" sen sijaan että puhuisi kumppanilleen suoraan. Kasvakaa nyt ensin. Ihan kun teinit täällä keskustelisivat...

        Pahus kun en olisi saanut edes tietää tuota, muuten.

        Mies ei tunnu ymmärtävän että piirit on pienet. Vaikka ystävät ovatkin toisella puolen suomea. Mulla ainakin on duunien takia ja muutenkin laaja tuttavapiiri ja tutustun todella helposti ihmiseen, juttelen ja kuuntelen muita.

        Mutta asiaa on kotonakin puitu ja sovittu että kesällä käydään moikkaan miehenkin kavereita. Niitä muutamaa jotka mies haluaa mulle esitellä


    • leelian lepotuoli

      Yleensä parisuhteen vakiintuessa seurustelukumppani esitellään ystäville, jos molemmat on tärkeitä.

      voihan olla että miehesi ystävät ei olekkaan niin tärkeitä, että haluaisi jatkaa niiden kanssa ystävyyden ylläpitoa. tapaako miehesi ystäviään ilman sinua?

      Odottele rauhassa ja katso mitä tuleman pitää

      • täh?

        kaksi vuotta seurusteltu - odota rauhassa?


      • miesvm_1967x
        täh? kirjoitti:

        kaksi vuotta seurusteltu - odota rauhassa?

        leelia on lepotuolissaan ja odottelee rauhassa mitä tuleman pitää :D


      • 8+13

        Olen kyllä tottunut että aika pian tutustutetaan ystäviin, kuitenkin on suhteita takana ja edellinen mies vei toisilla treffeillä ystäviensä luo viettämään iltaa.

        Mäkään en osaa vaatia että lähdetään käymään jonkun ystävän luona, kun mies ei niistä hirveesti juttele. Tai mainitsee lähinnä kavereina kaikki, sitten saan arvailla onko kaveri mies, nainen, entinen tyttöystävä, lapsuudenystävä, vai mikä.

        Ei mies ole oikein yksinkään käynyt kavereillaan, paitsi parikertaa ex-tyttöystävänsä luona. Joka selvis mulle vasta nyt jälkeenpäin. Exäkin on vain "kaveri"

        Jotenkin mä oon jääny odotteleen että mies ehdottaa tutustumista, myöskään mun ystäviin mies ei halua tutustua, mun kotipaikka on kyllä 700 kilsan päässä ja käydään siellä harvoin

        Aloittaja


      • tiinatötterö
        8+13 kirjoitti:

        Olen kyllä tottunut että aika pian tutustutetaan ystäviin, kuitenkin on suhteita takana ja edellinen mies vei toisilla treffeillä ystäviensä luo viettämään iltaa.

        Mäkään en osaa vaatia että lähdetään käymään jonkun ystävän luona, kun mies ei niistä hirveesti juttele. Tai mainitsee lähinnä kavereina kaikki, sitten saan arvailla onko kaveri mies, nainen, entinen tyttöystävä, lapsuudenystävä, vai mikä.

        Ei mies ole oikein yksinkään käynyt kavereillaan, paitsi parikertaa ex-tyttöystävänsä luona. Joka selvis mulle vasta nyt jälkeenpäin. Exäkin on vain "kaveri"

        Jotenkin mä oon jääny odotteleen että mies ehdottaa tutustumista, myöskään mun ystäviin mies ei halua tutustua, mun kotipaikka on kyllä 700 kilsan päässä ja käydään siellä harvoin

        Aloittaja

        Munkin eksä oli käynyt ex-tytteliystävällään muttei mulle viitsiny kertoa, muualta kuulin.
        Jälkeenpäin tiesin että oli käynyt siellä jatkuvasti saamassa. Eli ei ne olleet vain ystäviä. Läpituttuja ne oli. Naivat kuin kanit.
        Mikä ei tietenkään tarvitse tarkoittaa että sinun mies käy siellä siinä mielessä. Varmaan ihan vaan - kahvetta ryystävät. Uskoo ken tahtoo.


    • Jepputa

      Pystytkö pureutumaan hiukan pintaa syvemmälle omaan itseesi? Yksi syy miehesi käyttäytymiseen voi olla juurikin häpeä. Hän ei luota sinun käyttäytyvän iteäsi, häntä ja parisuhdettanne kohtaan arvostavasti.

      Teillä naisilla on selkärangassa melko tukevasti rakentuneena flirttailu, jolla haetaan miesten huomiota ja testataan oma markkina-arvo miesten keskuudessa.

      • taasyksipsykologi

        Anteeksi, tähän on pakko pureutua. Naisilla on selkärangassa? Eikös tuo sama ole miehillä (heillä vain parempi nimitys, pleijeri)

        Kyllä tuo selkärankaan iskostunut flirttailu taitaa löytyä niin miehiltä kuin naisilta - mutta vain tietynlaisilta.


      • Hämmentynyt nainen

        Selkärangassa, hih :-) en mä mielestäni ole mikään flirtti enkä flirttailija. Ihan norminainen joka juttelee ja kuuntelee, mieluummin kuuntelee kun läpättää suu soikeena.

        Olkoon, vaikka olisi kiva että mies edes kertoisi kun ystävänsä kutsuvat meitä johonkin. Mutta kun ei niin ei! Mä olen sit miehen ystävien mielestä vain leuhka ja ylimielinen, jota ei kiinnosta tutustua heihin. Väliäkö tollakaan on, mitä vieraat ihmiset musta ajattelee


      • päässä vikaa

        Jaahas, vai että muka "tarve testata markkina-arvo miesten keskuudessa".
        Minä olen nainen eikä minulla ole minkäänlaista tarvetta testata kelpoisuuttani miesten keskuudessa flirttailemalla jokaiselle vastaan tulevalle miehelle.

        Jos jollakin on tarve, niin sitten on päässä vikaa.


    • oma ongelma

      jos häpeää puolisoaan, se tarkoittaa vaan että häpeää itseään.
      Joten turhaan otat nokkiisi tuosta, oo vaan iloinen että mies pitää omat kaverinsa susta erillään eikä tahdo heitä pelaamaan korttia ja vetämään sikareita ja ryyppäämään sun kämpillesi..tai ties mitä puuhaavatkaan. kuka miehen kavereita jaksaa, mies itse lähinnä..
      Tulee vaan olo ettet jää paljosta paitsi..
      sitäpaitsi miten mies voi kokea heidät edes ystäviksi, jos ei uskalla paljastaa kenen ja millaisen ihmisenkanssa on päättänyt seurustella.
      Toimimalla noin sun mies saartaa ITSENSÄ, ei sua.
      Ja alkamalla murehtia tota, sä murennat teidän parisuhdettanne turhaan,.
      Sitäpaitsi voiha miehellä olla huonoja kokemuksia, esim hänellä on komea ystävä eikä halua että oma naine ihastuu...
      tai hänen ystäväpiirissä on ihmisiä jotka ovat muuten ok, mutta alkavat kiusoitella tai juoruta,tai yrittää sivustapäin sabotoida parisuhdetta.
      On mulakin pari ystävää, joita en mielelläni eksytä mieheni seuraan..mukavia ihmisiä muuten, mutta esim päissään heille iskee joku pikkupiru olkapäälle ja he alkaa puhua kaikkea levottomia kuten "mites se sun exä ojlla oli iso" tms..
      vaikka eivät tietäisi mitään. kaikkea syitä voi olla, muukin kuin että häpeää SUA..vaan enemmän itseään, tai sit sulle niitä kavereitaan. jokatapauksessa miehen oma ongelma.

      • 6+8

        Niin mäkin päätin, osa miehen kavereista on parisuhteessa olevia ja niihin on tutustunut exänsä kanssa. Ja viettänyt heidän kanssaan hurjaa sinkkuaikaa. Voi olla että pelkää paljastuksia sinkkuajoistaan.

        En viitsi enää vaivata pientä päätäni, kun mieskään ei hirveesti pidä yhteyttä kavereihinsa, joten päättelen että ei ne niin tärkeitä taida miehellekkään olla, kun heihin ei kauheasti yhteydessä olla


      • täh?

        "jos häpeää puolisoaan, se tarkoittaa vaan että häpeää itseään."

        Mä en nyt oikein tajua tuon lauseen logiikkaa mutta tuskin mun tarviikaan....


    • annnu-

      Jokainen ihminen tarvitsee ihmissuhteita myös parisuhteen ulkopuolella? Voisiko kyse olla tästä? Jos mies "mustasukkaisesti" ajattelee että olet vienyt hänen perheensä niin ystäviä et vie? En jaksaisi stressata.

      • eiystäviätäälläkään

        Ehkä miehelläsi ei ole ystäviä jotka "lukisi" ystävikseen. älä painosta.


    • Jätä se

      Sika !

      • Pyykkäri

        En mä mitenkään voi kun sillä on niin mustat sukatkin.


    • Mutta mutta

      Jos ei ole ystäviä joille esitellä,ei mulla ainakaan ole ketään jolle esitellä.
      On paljon ihmisiä joilla ei ole käytännössä lainkaan ystävyys suhteita.

      • Pointtia pinoon

        Niin, ne mielikuvitus ystävät vaan ihmettelevät, että miksei pariskunnan nainen koskaan tule niille milikuvitus kutsuille.


    • Vayshan

      Ei kannata unohtaa vaihtoehtoa, että sun miehellä ei ole kavereita. Kaikki ihmiset ei ole yltiösosiaalisia.

      • erakkoukkeli

        Niinpä juuri, minäkin olen yksi erakkoukkeli, ei ole ikinä ollut kavereita. No ei ole ollut naistakaan...

        Monesti olen miettinyt, että jos naisen löytäisin, mitä hän mahtaisi tuumata kaverittomuudestani...?


    • Seen_that

      Miestä ehkä vaivaa, että hänen ystävänsä pitäisivät sinua a) tyhmänä, b) rumana. Kumpikaan ei ole miehelle kunniaksi.

      • salmi nella

        Mies voi toisaalta myös kuvitella, että hänen ystävänsä ovat hurmaavampia kuin hän itse ja ihastut toiseen.


    • matkis

      Tuo asia oli tosi kipeä jo mennessä suhteessa. Ei esitellyt pitkään aikaan kavereilleen, saattoi jopa käännyttää heitä pois ovelta, jos olin paikalla. Vajaan kahden vuoden seurustelun aikana en tavannut hänen vanhempiaan, vaikka he olivat kutsuneet käymään. Kovin oli nihkeätä, mutta esim. esiteltyään minut harrastusporukassaan, näytti kyllä tunteensa heidän edessään, käveli käsikkäin (hänen aloitteestaan, välillä vedin käden pois, mutta hän tarttui siihen uudellleen) ja muutenkin teki selväksi, että me ollaan pari. Koskaan ei kuitenkaan esitellyt pariskunnalle, jonka kanssa hän ja hänen exänsä olivat viettäneet paljon aikaa. Kun he olivat tulossa viikonloppuvierailulle, hän pelasi minut kuvioista ulos. Yksi tällainen tapaus oli viimeinen pisara ja lopetin suhteen enkä ole hetkeäkään katunut sitä.

      Kokemuksesta tiedän, että jos häpeää toista kavereiden ja sukulaisten edessä, parempi on lopettaa suhde. Ei se ole toistakaan kohtaan oikein. Joskus olen tätä kautta luodannut tunteitani ja sitä, arvostanko toista tarpeeksi.

      • trouble2

        Pariskunnan nainen on miehesi entisen vaimon ystävä eikä kelpuuta sinua ystäväkseen. Solidaarisuuta vaan mielestäni.


    • Näin meillä...

      Olet seurustellut hänen kanssaan jo kaksi vuotta, oletko siis ollenkaan kysynyt tätä asiaa häneltä? Yleensä parisuhteessa olisi aika hyvä PUHUAKIN!

    • Miehen exä erosi miehestäsi ja alkoi seurustelemaan kaverinsa kanssa. Tuli ensimmäisenä mieleeni ja nyt hän yrittää suojella itseään, ettei tapahdu toistamiseen.


      Yllätyssynttärit on hyvä ajatus ja samalla näet, miten mies siihen reagoi

    • Mummeli57

      Oletko varma että hänellä on ystäviä? Meitä yksinäisiä on erittäin paljon...

    • keukeu

      kaverit kateuksissaan puhuu kaikki sulle sen vanhat kantturat ketä se on nainu ennen sua! mustamaalaavat niin että te eroatte! itelle käyny montakertaa noin. tai sitte se pelkää että sää alat flirttaan ja paneskeleen sen kavereita!

      • goolbye

        Joo, jos "kaverit" on paskaa niin pitäisi artistin itsensäkin pysyä heistä erossa.


    • niitäkin on

      No päästääkö se muuten mihinkään? Voi olla sairaan mustasukkaista tyyppiä.

    • pelimieskö hän?

      Jos miehellä on ykkösnainen muualla? Häpeää jotain?

      • niin ja

        Tai salailee jotain? Mitä se on. Itse selittäisin kumppanille, jos olis joku pätevä syy miksi ei ystävien seuraan. Useinhan sellaista ei ole.


    • Hei, minulla vastaava kokemus, ja jätin sen miehen. Ei ollut riittävän halukas sitoutumaan, ja siksi ei halunnut esitellä kavereilleen. Suosittelen, juttele ja kysy asiaa suoraan. Se mitä vastaa, punnitse omat tarpeesi, älä suostu sellaiseen suhteen tasoon,vaan etsi oikeasti riittävän välittävä kumppani .ansaitset sellaisen.

    • sutva

      samantapainen kokemus, seurustelimme 9kk, näin vain hänen lapsensa. Minussa ei ole mitään hävettävää, paitsi olin hänät vanhempi. Vallankäyttöä oli hänen käytöksensä muutenkin; pitää toista löysässä hirressa avoimesti ilmaisematta tunteitaan, nyt menestyvä poliitikko tietenkin. Onneksi lopetin suhteen.

    • Iliman muota!

      ILMAN MUUTA!

    • itsellä oli melkeen sama tapaus, seurusteltiin päälle vuosi exäni kanssa, ei koskaan esittelyt mua hänen vanhemmilleen tai muille sukulaisille. lähimmät kaverinsa esitteli mutta tutuille kutsui minua myös vain nimellä ja mistä olen kotoisin, (hän oli ruotsalainen). en ole tähänkään päivään mennessä saanut tietää syytä tähän, luultavasti piti mua vaan nimenomaan salaisena eikä ajatellut meitä vakavasti.

      • fröken

        Tyypillisen ruotsalaista. Perhettään hän suojeli, kavereidensa kritiikkiä ja sinun mahdollisia mokia hän pelkäsi. Vasta suhteen syventymisen jälkeen ne menettävät merkitystään. Epäkypsät miehet siellä käyttäytyvät tuohon tapaan.


    • Ei kolmipyörä.

      Mulla taasen on kaveri, joka sai naisystavän? Hän heti tavattuamme esitteli
      pirteän Neidon. Mut nyt minua ahdistaa, kun mies selvästi järjestää kaikki
      tapaamiset ilman mielitiettyään. On senverran ikäeroa, etten suinkaan halua
      mitään flirtteja, vain reilu ystävyys kaverin naisen kaa.

      • Kakspyörää

        Mitä tämä viestisi tarkoittaa, olipa epäselvää tekstiä. Siis saiko naisystävän? vai miksi kysymysmerkki. Menitkö tollo iskemään tätä kaverisi naista vai mitä yrität viestiä?


      • Ei kolmipyörä
        Kakspyörää kirjoitti:

        Mitä tämä viestisi tarkoittaa, olipa epäselvää tekstiä. Siis saiko naisystävän? vai miksi kysymysmerkki. Menitkö tollo iskemään tätä kaverisi naista vai mitä yrität viestiä?

        No en kuule menny iskemään. Kaveri sai naisystävän, hieman vitsiä, sillä
        tämä tytteli on nuori, hiukan elämää kokematon ja lähti kaverini mukaan?
        Tunnen kaverini pitemmältä matkalta elämää ja osaan arvioida hiukan
        hänen luonnettaan. Olen silti tyytyväinen heidän onnestaan.
        Kaveruutemme jatkuu tietenkin ja Neito tuntee minutkin, kuten kerroin.

        Tämä pari elää parisuhteessa ja nyt minua ahdistaa juuri se, etten voi
        olla tämän pariskunnan yhteinen perhetuttu. Tuossa yllä kirjoitin tuntevani
        kaverini pitkältä ajalta ja se antaa aiheen miettiä, kuulunko joukkoon
        ystävänä. En todella ole omo enkä tytsyä pane. En roiku heidän seurassaan,
        joten siintä ei ole kysymys.

        Viestini tarkoittaa selvästi, olenko arvoton ystäväksi?

        On kyllä epäselvää tekstiä, mutta antoiko se sinulle ajattelemisen aihetta,
        osasitko lukea tekstin. En nyt ryhdy viisastelemaan, sillä tyttökaveri on
        nainen ja kaveri yleensä mies.
        Olen sitä ikäluokkaa, jolloin ei käytetty (I) väliviivana. Hauskaa on silti
        vaihtaa ajatuksia. Kiitoksia.


    • 3+10

      Ap, tiedät varmasti vastauksen suhteenne kunnosta itse, jos katsot sitä rehellisesti. Mikä on, että suhteista, joilta odotamme niin paljon, yleensä tulee jotain aivan muuta? Jos kiinnostaa selvittää asia ja ratkaista ongelma, käykää tutustumassa Alkuajatukseen. Löytynee googlaamalla.

    • mielipide.

      Mitä väliä? Vietä aikaa omien ystäviesi kanssa ja anna toisen pitää osa omaa elämää. Kaiken ei tarvi olla napanuorayhteydessä. Ei toisen sukulaisiakaan ole pakko tavata eikä osallistua sukujuhliin. Pääasia että muuten tulee toimeen keskenään.

      • Totta kait

        Minulla oli seurustelu suhde avioliitossa olevan miehen kanssa. Hän esitteli minut heti kaikille kavereilleen, vanhemmilleen ja pojalleen. Vietimme aikaa julkisesti ja kahdenkesken tietenkin. Mies erosi vaimostaan seurusteltuamme n. puolivuotta. Suunnitelimme yhteistä tulevaisuutta, mies osti talon minun kotipaikkakunnaltani ja onnen ajan olisi pitänyt alkaa. Kuinkas kävikään? Mies halusi kokeilla vielä entisen vaimonsa kanssa, iloisesti ilmoitti asiasta minulle. Vajaan vkon päästä soitti ja kertoi ettei siitä tulekkaan mitään, me palataan yhteen jatketaan yhtestä elämää. Tunteeni olivat jäässä, mies ei pyytänyt anteeksi käytöstään mitenkään. Minun olisi vain pitänyt hyväksyä asia mukisematta. No jatkoimme kivistä polku ja eräänä päivänä hän taas iloinen virne naamallan kertoi, että hänellä on uusi naisystävä. Ihmettelin hänelle mistä löytänyt, kun aina ollaan yhdessä? No peräkamarista, sieltähän ne muutkin?? Olin ällikällä lyöty moisesta käytöksestä, kun selvisi että kontaktipalstalta etsinyt selkäni takana uuden naisen itselleen. No meni muutama viikko ja mies soitti, laittoi sähköpostia, tuli käymään aaamu kuudelta kun ei se nyt maailma pyörinytkään niin kuin hän oli suunnitellut. Seksi ei pelannut uuden kanssa. Aamulla oli kertomansa mukaan oksentanut, kun oli ajatellut, että uutta naistaan pitäisi vielä pannakkin. Meillä olisi pitänyt taas palata yhteen, minulla hyväksyä kaikki hänen tekosensa. Kieltäydyttyäni hän tarjosi sormusostoksille lähtöä ja ikuista uskollisutta. Että kenellä sitä selkärankaa ei ollut, kysyn vaan?


      • maisa r
        Totta kait kirjoitti:

        Minulla oli seurustelu suhde avioliitossa olevan miehen kanssa. Hän esitteli minut heti kaikille kavereilleen, vanhemmilleen ja pojalleen. Vietimme aikaa julkisesti ja kahdenkesken tietenkin. Mies erosi vaimostaan seurusteltuamme n. puolivuotta. Suunnitelimme yhteistä tulevaisuutta, mies osti talon minun kotipaikkakunnaltani ja onnen ajan olisi pitänyt alkaa. Kuinkas kävikään? Mies halusi kokeilla vielä entisen vaimonsa kanssa, iloisesti ilmoitti asiasta minulle. Vajaan vkon päästä soitti ja kertoi ettei siitä tulekkaan mitään, me palataan yhteen jatketaan yhtestä elämää. Tunteeni olivat jäässä, mies ei pyytänyt anteeksi käytöstään mitenkään. Minun olisi vain pitänyt hyväksyä asia mukisematta. No jatkoimme kivistä polku ja eräänä päivänä hän taas iloinen virne naamallan kertoi, että hänellä on uusi naisystävä. Ihmettelin hänelle mistä löytänyt, kun aina ollaan yhdessä? No peräkamarista, sieltähän ne muutkin?? Olin ällikällä lyöty moisesta käytöksestä, kun selvisi että kontaktipalstalta etsinyt selkäni takana uuden naisen itselleen. No meni muutama viikko ja mies soitti, laittoi sähköpostia, tuli käymään aaamu kuudelta kun ei se nyt maailma pyörinytkään niin kuin hän oli suunnitellut. Seksi ei pelannut uuden kanssa. Aamulla oli kertomansa mukaan oksentanut, kun oli ajatellut, että uutta naistaan pitäisi vielä pannakkin. Meillä olisi pitänyt taas palata yhteen, minulla hyväksyä kaikki hänen tekosensa. Kieltäydyttyäni hän tarjosi sormusostoksille lähtöä ja ikuista uskollisutta. Että kenellä sitä selkärankaa ei ollut, kysyn vaan?

        MÄ LÖYSIN MYÖS MUN EX (silloin nykyisen) UKON NETTIPALSTALTA OMALLA KUVALLA.
        nauratti oli niin koomista. exä nyt!


    • Punisher#72

      Joo mulla oli tuollaisia kavereita ennen. Ne vaan halusi pitää pikkuvakipanorouvan tai tyttöystävän kotona kun itse juopottelivat ja vonkasivat kaikkia muita mahdollisia naisia poissa kotoa ollessaan.

      Tietty voi olla joku muukin syy mutta ei se ainakaan ole järkiperäinen tuollaiseen käytökseen.

    • ei hän häpeä,hän omistautuu sinulle,yhtä tunnollinen kuin minä...ehkä myös ennemmäisessä suhteessa saanut negatiivistä kritiikkiä tyttöystävältään omista kavereistaan ja ei halua kutsua kavereita teille siinä pelossa että sinä kritisoit miehen ystäviä,aivan kuten minunkin tapauksessa,yleensä naiset ovat kovia kritisoimaan miehensä tekemisiä ja sitä ja tätä ja tuota,ja se ei ole koskaan positiivistä ..että näin...

    • Taitaa ukkosi olla mustasukkainen kun tietää kavereidensa flirttimielen siinä varmaan syy kun et ole tervetullut.Kaunista ja seksikästä aista ei sovi kavereille edes näyttää.

    • Ihmisixi

      Miksi kyselet asiaa täältä ja haluat kuulla tuntemattomien ihmisten arvailuja? Mikset kysy suoraan mieheltäsi?

    • lkjhgfertyuio

      Minua kodellaan myös näin. Olen tosi hyvännäköinen ja sosiaalinen. En ymmärrä.

    • ghehu

      Voi myös hävetä itseään... jotain kenties mitä kaverit tietävät hänestä, eikä halua sinun tietävän

    • urts

      Kysyi parturilta sika
      missä onkaan vika
      kun ei ole tukkaa ei nukannukkaa
      luulen ettet arvaa,
      että kaksi partakarvaa
      riitti peruukiksi
      tämä oiva niksi
      minkä parturi keksi
      teki sian niin onnelliseksi.
      (tämä on metaforaa)

    • ????????????????????

      EHKÄ SILLÄ EI OLE KAVEREITA!!! tarviiko kaikilla olla jos ei haluu..
      sen takia että voi esitellä niitä jollekin?

    • kirjavakissa

      Kysyin asiaa mieheltäni..hän sanoi neljä eri vaihtoehtoa. Kohta a) hän tosiaan häpeää sinua syystä tai toisesta...kohta b) hän haluaa eroon vanhoista kavereistaan ja tämä on hyvä keino, kohta c) hänellä on menneisyydessä jotain, mitä hän ei halua sinun saavan selville, kohta d) hän häpeää kavereitaan eikä kehtaa näyttää heitä sulle. Mut oikean syyn tietää vain miehesi.

      • OIKEA SYY

        e) EI KAVEREITA


      • Muorix5
        OIKEA SYY kirjoitti:

        e) EI KAVEREITA

        KYSY mieheltäsi suoraan, että minkäs takia meikäläinen pelataan ulos hänen kaveritapaamisista!


    • Saman kaltainen

      Minä olen mies ja aika paljon samanlainen, kuin ap:n mies eli en mielelläni esittelisi tyttöystävääni tai puolisoani jos minulla olisi nyt sellainen. Korkeintaan viidelle ystävälleni. Miksi näin pienelle määrälle ja vain heille? Syy: Omat vanhempani ovat sellaisia kalkattavia juorukelloja, että heti tavattuaan naiseni he kertovat tälle kaikki yksityiset ja noloimmat asiat koko elinajaltani mitä en haluaisi julkiseen tietoon. Tämä on jo todistettu siten, että ovat kertoneet kaiken minkä saaneet tietää silloin kun vielä asuin heidän kanssaan sukulaisille, entisille työkavereille ja asiakkaille (ovat nyt eläkkeellä ja olivat kumpikin sairaalassa töissä). Sitten nämä työkaverit ovat kertoneet omille tuttavilleen ja perheenjäsenilleen ja sitten sellaisetkin ihmiset tiesi asioistani joita en edes tuntenut. Samoin äidilläni on tapana innostua juomaan liikaa alkoholia jopa silloinkin kun vieraita on tarkoitus tulla kylään ja hän muuttuu silloin aika sekavaksi. Isä taas on fanaattinen uskovainen jolla on tapana tuputtaa uskontoa jokaiselle joka jaksaa kuunnella 5 sekunttia kauemmin.

      Kavereita on jotain 20, mutta he ovat niitä kouluvuosien tuttuja joiden kanssa vaihdetaan vain pari sanaa jos nähdään. Muuten eivät pyöri kuvioissa oikein mukana enkä minä heidän. Ystäviä 5 ja he ovat aika paljon samanlaisia, kuin minä itse luonteiltaan: rauhallisia, biletys ei kiinnosta, viihtyvät omissa oloissaan enemmän, kuin isossa porukassa yms. Korkeammin koulutettuja vain. Heille voisin esitellä kumppanini jos tiedän hänen tulevan toimeen heidän kanssaan. Yksi ystävistä kun on nainen niin en kaipaa heidän välilleen mitään omituista tappelua.

      • no enpä usko

        no miten sä ajattelit rakentaa elämääsi naisen kanssa jos et anna kavereiden tavata, ajattelitko pitää erillisinä alueina ihan kokonaan? taitaa tulla tylsää elämää jos ei kaveriporukoissa viihdytä, sulla on ongelmia issesi kanssa, suuresti, jos pelkäät omasi viemistä kavereidesi tykö! puolittaista elämää, kuollutta elämää... itsekästä, outoa, ihminen on sosiaalinen, haluaa tutustua ja nähdä puolisonsa muussakin seurassa kuin kotona.


      • Saman kaltainen
        no enpä usko kirjoitti:

        no miten sä ajattelit rakentaa elämääsi naisen kanssa jos et anna kavereiden tavata, ajattelitko pitää erillisinä alueina ihan kokonaan? taitaa tulla tylsää elämää jos ei kaveriporukoissa viihdytä, sulla on ongelmia issesi kanssa, suuresti, jos pelkäät omasi viemistä kavereidesi tykö! puolittaista elämää, kuollutta elämää... itsekästä, outoa, ihminen on sosiaalinen, haluaa tutustua ja nähdä puolisonsa muussakin seurassa kuin kotona.

        Puhut tekstissä kavereista eli ne 20 ihmistä joita en ole tavannut sitten yläasteen tai ammattikoulun, kuin sattumalta kaupungilla. Miksi ihmeessä esittelisin kumppanini ihmisille joita hädin tuskin enää tunnen ja joista suurinosa on spurguja joilla on pahoja ongelmia nykyisin?

        Jos taas tarkoitit ystäviäni joita on 5 niin kerronpa sinulle uutisen: kaikki ihmiset eivät viihdy joka päivä muiden ihmisten seurassa. Minä ja ystäväni olemme sellaisia, että tapaamme lähinnä kerran viikkoon ja olemme muuten omissa oloissamme harrastusten tai muiden vastaavien parissa. Poikkeuksena lomat. Jos kaikilla samaan aikaan loma niin pidetään grillijuhlia yms. Joskus jos on kiireitä töissä tai opiskelussa niin voi vierähtää kuukausikin ilman soittamista tai viestittelyä. Ei se meitä haittaa. Kerromme sitten seuraavassa tapaamisessa ne tärkeimmät asiat tuolta ajalta. Ystäviä voi olla vaikka ei juttelisikaan joka viikko. Kaikkien ei tarvitse olla duracelpupuja. Itse asiassa minä en voi sietää ihmisiä joilla on jatkuva tarve seurustella toisten kanssa, puhua pälättää jatkuvasti, käydä jokaisessa mahdollisessa kissanristiäisessä, tunkea nenänsä tuntemattomienkin asioihin jne.

        Jos taas tarkoitit, että minä en anna naisen tavata naisen omia kavereitaan niin suosittelen lukemaan tekstin uudelleen. Siellä ei sanota missään etten antaisi naisen tavata hänen kavereitaan. Ainoastaan estäisin tapaamasta omia ystäviäni jos he eivät tulisi toimeen. Minä kun en ala rikkomaan välejä ystäviini jotka ovat olleet mukana yläasteelta asti tähän päivään vain siksi ettei nainen satu pitämään heistä. Huomautan vielä toistamiseen: JOS he eivät tulisi toimeen.

        Miksi minulla olisi ongelma itseni kanssa? Minulla on työ, harrastuksia, ystäviä joiden seurassa viihdyn silloin kun tapaamme, lemmikkejä joiden kanssa viettää aikaa yms. Elämästä ei puutu enää, kuin omakotitalo ja siihen säästän parhaillaan. Jokainen ei tarvitse mitään känniörvellystä tai extreme urheilua nauttiakseen elämästä. Minä nautin lukemisesta, kalastamisesta, elokuvien katselusta, liikunnasta, matkustelusta yms. En tarvitse edes naista elämääni. Se olisi vain mukava lisä siihen.


      • Saman kaltainen
        Saman kaltainen kirjoitti:

        Puhut tekstissä kavereista eli ne 20 ihmistä joita en ole tavannut sitten yläasteen tai ammattikoulun, kuin sattumalta kaupungilla. Miksi ihmeessä esittelisin kumppanini ihmisille joita hädin tuskin enää tunnen ja joista suurinosa on spurguja joilla on pahoja ongelmia nykyisin?

        Jos taas tarkoitit ystäviäni joita on 5 niin kerronpa sinulle uutisen: kaikki ihmiset eivät viihdy joka päivä muiden ihmisten seurassa. Minä ja ystäväni olemme sellaisia, että tapaamme lähinnä kerran viikkoon ja olemme muuten omissa oloissamme harrastusten tai muiden vastaavien parissa. Poikkeuksena lomat. Jos kaikilla samaan aikaan loma niin pidetään grillijuhlia yms. Joskus jos on kiireitä töissä tai opiskelussa niin voi vierähtää kuukausikin ilman soittamista tai viestittelyä. Ei se meitä haittaa. Kerromme sitten seuraavassa tapaamisessa ne tärkeimmät asiat tuolta ajalta. Ystäviä voi olla vaikka ei juttelisikaan joka viikko. Kaikkien ei tarvitse olla duracelpupuja. Itse asiassa minä en voi sietää ihmisiä joilla on jatkuva tarve seurustella toisten kanssa, puhua pälättää jatkuvasti, käydä jokaisessa mahdollisessa kissanristiäisessä, tunkea nenänsä tuntemattomienkin asioihin jne.

        Jos taas tarkoitit, että minä en anna naisen tavata naisen omia kavereitaan niin suosittelen lukemaan tekstin uudelleen. Siellä ei sanota missään etten antaisi naisen tavata hänen kavereitaan. Ainoastaan estäisin tapaamasta omia ystäviäni jos he eivät tulisi toimeen. Minä kun en ala rikkomaan välejä ystäviini jotka ovat olleet mukana yläasteelta asti tähän päivään vain siksi ettei nainen satu pitämään heistä. Huomautan vielä toistamiseen: JOS he eivät tulisi toimeen.

        Miksi minulla olisi ongelma itseni kanssa? Minulla on työ, harrastuksia, ystäviä joiden seurassa viihdyn silloin kun tapaamme, lemmikkejä joiden kanssa viettää aikaa yms. Elämästä ei puutu enää, kuin omakotitalo ja siihen säästän parhaillaan. Jokainen ei tarvitse mitään känniörvellystä tai extreme urheilua nauttiakseen elämästä. Minä nautin lukemisesta, kalastamisesta, elokuvien katselusta, liikunnasta, matkustelusta yms. En tarvitse edes naista elämääni. Se olisi vain mukava lisä siihen.

        Niin ja sinulle pienenä infona vielä:

        Kaverit = Ihmisiä jotka tunnet jotenkuten. Hyvänpäiväntuttuja, ryyppykaverieta, kalakavereita, kuntosalikavereita jne. Näiden kanssa voi käydä vaikka päiväkahvilla ja turista muuta mukavaa, mutta salaisuuksia ei näille henkilöille kerrota. Eivät ole tukena tai muuta vaan kulkevat mukana satunnaisena seurana. Voi sopia jostain mökkireissuta näiden kanssa.

        Ystävät = Ihmisiä joihin luottaa 100%, ovat tukena vaikeina aikoina, ovet usein samanlaisia itsesi kanssa luonteen ja harrastusten suhteen. Näiden kanssa voi jaksaa kaikki arimmatkin salaisuudet ilman pelkoa siitä, että puukottavat selkään tai juoruavat asioita muille. Näille voi ehdottaa vaikka yhteistä matkaa ulkomaille ja lähtevät mielellään jos aika ja rahatilanne sallii.


      • Saman kaltainen
        Saman kaltainen kirjoitti:

        Niin ja sinulle pienenä infona vielä:

        Kaverit = Ihmisiä jotka tunnet jotenkuten. Hyvänpäiväntuttuja, ryyppykaverieta, kalakavereita, kuntosalikavereita jne. Näiden kanssa voi käydä vaikka päiväkahvilla ja turista muuta mukavaa, mutta salaisuuksia ei näille henkilöille kerrota. Eivät ole tukena tai muuta vaan kulkevat mukana satunnaisena seurana. Voi sopia jostain mökkireissuta näiden kanssa.

        Ystävät = Ihmisiä joihin luottaa 100%, ovat tukena vaikeina aikoina, ovet usein samanlaisia itsesi kanssa luonteen ja harrastusten suhteen. Näiden kanssa voi jaksaa kaikki arimmatkin salaisuudet ilman pelkoa siitä, että puukottavat selkään tai juoruavat asioita muille. Näille voi ehdottaa vaikka yhteistä matkaa ulkomaille ja lähtevät mielellään jos aika ja rahatilanne sallii.

        Anteeksi kirjoitusvirheet. Kirjoitan näitä juuri ennen nukkumaanmenoa. Eli:

        ryyppykavereita*

        jakaa*


    • -e-

      Ensinnäkin minä painan puolet vähemmän ku mun miesystävän kaverit naisinensa, että vaaka tuskin vaikuttaa... mulla on tullu erimieliyyksiä sen yhen kaverin kans, ne toiset pitää mua takakireänä pihistelijänä (luultavasti) niin ihmekkö tuo etten mä ole sen muita kavereita koskaan tavannu.
      Kavereita näky ennemmin ku sukua, joten sinuna en olis huolissani jos suvun tavannu.
      Ja sitten, käsi sydämmellä. Minäki haluan ite jutella omien kavereitteni kans tyttöjen juttuja, eikä mulla erityisemmin sillon ole miestäni ikävä, niin miten voisin vaatia että sekään kaipaa sillon minua...

    • tyhmäkö

      Me ollaan oltu miehen kanssa kohta kuusi vuotta, enkä tunne kavereita. Pari miestä oon pikaisesti nähnyt. Molemmat vanhoja ukkoja. Tää on nuori mies. Pitäiskö tässä jotain ihmetellä?

    • ihmetteliä

      joo tuttua kuultavaa mulla on yksi lapsuuden ystävä nainen sillä on sama juttu aikansa se katsoi sitä touhua kysyin multakin mitä hänen kannattais tehdä sanoin vaan että jos ei tahti muutu potkaise pellolle jotain outoahan siinä on todellakin jos ei voi yhdessä käydä tuttavien luona ym.ei ole rehellistä peliä anna kenkää jos ei muutu tai hyväksy sitten tuomonen käytös pitäis kyllä jo tajuta kahden vuoden jälk.ei ole kyllä kaikki oikein

    • miehen ystävät ääliö

      Tai sitten miehesi häpeää omia ystäviään, jotka voivat osoittautua jonkilaisiksi ääliöiksi tai sitten miehesi pelkää että hänen ystävänsä puhuvat jostakin asiasta ohi suunsa.

    • justjoo

      kuulet pian mikä sika se on parivuotta puhunu täpö paskaa

    • ankanpoikanen

      Suu auki vaan ja kysymään, ei siihen tule selvyyttä kyräilemällä. Normaaliin käytökseen kuuluu, että esitellään elämän tärkeät ihmiset toisilleen ja sitä voit vaatia, jos se sinulle tärkeää on. Minun mieheni häpeää avoimesti, tietää että kaverit naljailevat ja itse häpeän itseäni. No olemme silti yhdessä, perverssiä kyllä. Sellaiset kaverit sitten ovat toisaalta jääneet aika harvoihin tapaamisiin, koska asumme yhdessä.

    • Pessimistisenä ihmisenä voin sanoa et äijä on mätä.

      Tollai käyttäytyy miehet jotka on petollisia ja metsästää koko aika parempaa jos se vaan löytyy, ilman et kaverit saa tutustuu ettei tuu ite jätetyks.. Ellet sitte asu kyseisen miehen kans nii äijä taitaa vaan pelätä menettävänsä sut tai ei vaan muuten vaan halua jakaa sua kaikkien kanssa.

      suvulle esittely on toisille iso asia ja toisille mitätön, tässä tapaukses uskon mitättömyyteen.

      • outoa kyl

        Komp!!! Ei oikein taida uskoo suhteeseen ollenkaan, puhua niistä kavereista kuitenkin täytyy aina kun näkee mutta bannaa näkemistä ja kaikenlaista pidenmpiaiakasta yhteyttä, äijä on jotenki mätä tosiaan. Ehkä ei halua että kaverit alkaa tykkään jos suhde menee poikki, omistushaluinen.


    • Herääpahvi

      1. Hänellä on toinen nainen, tai sitten olet itse se toinen nainen. Ei ole sitä toista esittellyt sukulaisilleen.
      2. On puhunut sinusta pahaa ystävilleen tai antanut väärän kuvan ulkonöstäsi tai luonteesta yms.
      3. Pelkää että ihastut johonkin heistä
      4. Häpeää sinua, ulkonäköä ja käytöstä

      Kyllä ensin normsiti esitellään kaverille sitten vasta äidille

      • Höpöhöpö!

        Normisti ei tarvi tehdä kumpaakaan, jollei halua.


    • dkmyusk

      2 vaihtoehtoa:
      A- sen kaikki ystävät on naisia ja se panee niitä... silloin et mahdu mukaan
      B- se on niin mustasukkanen että ei altista suhdettanne riskialueelle..

      todennäköinen on vaihtoehto B..
      kummassakin tapauksessa suosittelen heivaamaan koko äijän..

    • 7+4

      panisit niitä kurppa kumminkin!

    • Harza61

      Sinulla on kaksi mahdollisuutta. Ensinnäkin älä piittaa koko ystäväasiasta. Jos sinulla on omia ystäviä mene heidän kanssaan ja anna sitä kautta miehellesi ajattelemisen aihetta. Jos tulee tilanne, että hän jonain päivänä kysyy sinulta lähtöä mukaan tapaamaan ystäviään, kieltäydy. Sano, että on muuta menoa. Älä ole itsestään selvä eli tee itsestäsi tärkeä.
      Toiseksi jos sinusta ei ole edellä mainittuun, niin ainoa mahdollisuus on keskustelu. Avoin keskustelu ja meno asian ytimeen. Nosta kissa pöydälle. Uskoisin, että asia alkaa avautua. Ja jos ei ala, on mahdollisuudet kokolailla käytetty. Tässä tapauksessa katsoisin, että tiet kannattaa eriyttää. Uusi elämä ja se oikea odottaa jo sinua.
      Teetpä miten vain niin toivon sinulle jaksamista ja rohkeutta kohdata todellisuus.

      • KyselijäArvuuttelija

        Mielestäni nuo on kaikista älyttömimpiä ratkaisuja, että jos haluat päästä johonkin ja sinua vihdoin kysytään, niin heittäydy hankalaksi. Ei kannata heittäytyä hankalaksi, miehet ylenesä alkavat ajatella että ovat väärässä suhteessa silloin eikä nainen rakasta. Paitsi epätoivoiset, jotka pelkäävät liikaa eroa.


    • KyselijäArvuuttelija

      Ehkä se mies ei tykkää kavereistaan, ja kokee jotenkin ahdistavaksi että menisitte sinne yhdessä. Miehesi saattaa olla älykäs. Onko miehelläsiä normaalia suurempi älykkyysosamäärä? Jos on, niin siinä voi olla selitys. Mies ei välttämättä pidä oikeasti kavereistaan, vaan kaverit vat tälle ns. kulissia.

      Tämä on selitys joka olisi sinun kannaltasi positiivinen. Kyllä itsellänikin on "kavereita", joiden lähellekkään en veisi emäntääni tai ketään tärkeää henkilöä. Ne ovatkin "kavereita", vaikka niille sitä nyt ei suoranaisesti sanota.

      • KyselijäArvuuttelija

        Ja lisäys vielä, vaikka tuokin teoria on mahdollinen, niin se on aika epätodennäköinen etenkin jos mies on ns täysin normaali pulliainen.. Mutta jos miehesi on erakoituvaa luonnetta, niin silloin kyllä mahdollinen.


    • JFVF

      Nyt sun kannattais avata silmät. Jos oisit miehesi elämän nainen, hän esittelisi sut innoissaan ystävillensä. Mies ei ole sun kanssa tosissaan. On sen verran outoa käytöstä jo, että ties vaikka pettäis sua myös.

    • No tässä oli itsellänikin vähän samanlainen tilanne päällänsä, muija ihmetteli että miksi en ollut esitellyt häntä ystävilleni, todellisuudessa esittelin hänet jokaiselle vastaantulleelle kaverilleni mutta siinä on paha mennä esittelemään jos nainen kokee että se 'me'-henki on sitä että liikutaan niissä naisen harrasteissa, hän oli ihka oikiasti vain kerran kolmeen vuoteen minun harrastealueellani mukana :-/ .

      Eli jos olisit enempi mukana siinä miehesi arjessa eikä vain toistapäin ?

    • jompsis kumpsis

      alotukseen

      miehesi elää kaksois elämää, ilmeisesti hänellä on joku rakastajatar niissä juhlissa,

      tai sitten niin mustasukkainen ettei uskalla sua näyttää koska pelkää että sen kaverit hurmaa sinut itselleen,

      jokatapauksessa miehesi käytös on epänormaalia aviosuhteessa ,,,

    • hyiivideo

      on varmaan korviaan myöten rikollisissa tai muuten sairaassa kaveriporukassa

      ole onnellinen ettei sen linnakundikaverit pyöri sun nurkissa :D

      jotainhan se salaa ja häpee

    • 1+3==?

      Ehkä se on vaan parempi niin.....

    • hgfhdfd

      Miks pitäis esitellä? Ehkä se häpee pikemminki kavereita kuin sua. Ehkä se ei haluu esitellä sua kavereilleen, kun monet kavereista on selkäänpuukottajia, että alkaa pokailee frendiensä muijia, heti kun kääntää jopa selkänsä. Siitä on kokemusta. Ehkä ne kaverit ei osaa käyttäytyy, kun ovat sellasii sikailijoita. Ehkä miehes haluaa suojella sua kavereiltaan, eikä tutustuttaa heitä suhun. Jne.

    • tsemiä

      sä ajattelet tosi oudosti..mulle tulee ensimmäisenä mieleen ett pelkää sitä jos joku niistä kavereista avaa suunsa ja kertoo juttuja joita miehesi ei sinulle soisi kerrottavan..tuntuu hiukka siltä kuin sinulla olisis huono itse kunnioitus tai tunto tai miksi sitä sanotaankin..tsemiä..kaikki menee aivan kivasti...kevättä..

    • Tavallinen tallaaja

      Varmaan joku järkiperäinen selitys tälle on, ihmettelen vaan miksi ihmiset kysyvät neuvoa suomi24, kun voisi olla vaan REHELLINEN ja toinen auttaa KYSYMÄLLÄ.

      No big deal juttu, ehkä tämä tosiaan suojelee teidän suhdetta kavereilta (etteivät pokaisi sinua). Syitä on monta, varmin vastaus löytyy kysymyksen lähteestä.

    • jan

      tai sit oot niin kaunis,et se luulee et joku vie sinut häneltä

      • ....................

        Eli toisin sanoen, sairaalloisen mustasukkainen mies kyseessä?


    • moi
      Ma ollaan oltu yhdessä 20v.Meillä vain yks kyläpaikka.Meillä ei käy ketään.
      Miksi sun pitäis ylipäätään tutustua miehesi kavereihin?

    • Syntynyt yksin

      Mies tarvitsee yksinäisyyttä. Sitä hän saa äijäseurassa jossa miehet vaan vetää pään täyteen ja jurottaa toisiaan tyhjin silmin.

      Anna hänelle tämä nautinto mikäli haluat onnellista eloa tai eroa.

      Mikset myös sinä voi nauttia yksinolosta:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12122481#comment-66810115

    • Opetus

      No siis. Minun mielestä sinun pitäisi sanoa siitä miehellesi tai pyytää aivan itse miehen kaverit käymään. Saisipahan opetuksen (:

    • 1234tytti

      Asia selvä jotain hän salaa ei halua sinun tietävän.kyllä normaalisti parit kulkee yhdessä joka paikassa ja nuoripari on yleensä ylpeä toisesta ja haluaa mukaan joka paikkaan.

    • aloittaja12654789

      Ohhoh, tänne on tainnut yks ja sama kirjoitella montakin tekstiä, tyyli on ainakin sama.

      Mutta kuten sanoin olemme käyneet yhdessä, perhejuhlissa ja olen tavannut veljet, veljien lapset, äidin yms.

      Luulen että kaverit ei ole niin hyviä kavereitä, koska mies ei halua tavata heitä itsekkään, ei viitsi heille soitella eikä kirjoitella. No, meillä on kyllä yhteisiä kavereita ja koska asumme yhdessä kaksoiselämäkin on pois suljettu.

      Huvittavia nämä kirjoitukset, asiasta on juteltukin jossain vaiheessa ja mies on vaan sanonut että ei jaksa kuunnella kännissä olevia tyyppejä. Perheellisiin ystäviin haluaisin kyllä tutustua, jossakin vaiheessa ja sekin ehkä tulee eteen.

    • tytt3

      niin ei kannate tutustua liiaksi suku pahin,ja jos ukolla ei itsellä ole älliä pyytää jossain on vika.

    • haloooooo?

      No oletko KESKUSTELLUT asiasta miehesi kanssa? Mitä hän on sanonut selitykseksi?

    • kurre1

      Miehesi olisi tyhmä jos ottaisi sinut juhliin mukaan. Ei varmaan ota samovaariakaan mukaan jos lähtee Venäjälle!!

    • puhukaa!

      Kaksi mahdollista syytä.

      A. Ei kehtaa esitellä sua. Oot jotenkin nolo, tai käyttäydyt esim. humalassa nolosti.

      B. Ei uskalla esitellä sua, kun pelkää että kaverit vie sun. Eli pitää sua liian hyvänä itselleen ja pelkää että huomaat sen kun näet hänen kaverinsa.

    • Piituski

      Ootko ajatellut, että sä olet nyt miehesi paras kaveri, ehkä ei kaipaa niitä muita.... :)

    • Siksi

      Mies viettää villiä poikamieselämää kavereidenssa kanssa. Et pääse mukaan juhliin, koska äijäreissuilla isketään vieraita naisia.

    • 2 Sidukkaa

      Osaatko käyttäytyä viihteellä kun olet ottanut 2 sidukkaa?:)

    • Achmed Fatah

      Tyttöystävän ja tulevan vaimon voi esitellä Äidille ja Veljille. Miehen muille ystäville ei tarvitse esitellä. Koska tyttöystävän / tulevan vaimon paikka on kotona nyrkin, hellan ja synnytyksen välissä. Naisen tehtävänä on synnyttää lisää poikia ja pitää aviomies tyytyväisenä. Jos mies on matkoilla niin silloin miehen veljet pitävät huolen naisesta. Mies on aina ystäviensä kanssa ollessaan vapailla markkinoilla muden naisten suhteen. Jos petät miestäsi niin olet häpäissyt miehesi, miehesi suvun ja ansaitset tulla kivitetyksi!

      • elv3

        Hehee! Tod. näk. elät vuotta 600


    • Sanon tämän miehenä

      että ei voi kuin ihmetellä miten jotkut miehet kohtelevat naista huonosti, oli se sitten vaimo tai tyttöystävä tms. Ja naiset aina rakastuvat juuri niihin pelimiehiin joilla on joka sormen ympärillä joku hoito, eli sikäli naiset voivat katsoa peiliin, juu ja me sydämelliset tunteelliset miehet jäämme varjoon, ulkonäkökin on ainakin itselläni aivan varmasti parempi kuin näillä bemarijupeilla! Mutta kun naisia kiinnostaa juuri vain "rikkaat" miehet, jos ajat 400€ autolla, olet valtaosan naisista mielestä täysi luuseri, kumma juttu. Eli ihan saa mitä tilaa, eipä tuo sikäki mua haittaa, mutta kerron silti vain kylmän faktan.

      • urpooo

        höpöhöpö


    • Hämmentynyt mees

      Olin aikanaan ihan samanlainen mies. Syitä omaan vastaavaan käytökseen:

      -sosiaalisten tilanteiden pelko, mikä ei päällepäin näy
      -pelko siitä, että naisystävä häpeää minua tai kavereitani
      -osa ystävistä vain "ystäviä"
      -masennus
      -kokemattomuus parisuhteissa
      -oman ajan tarvitseminen
      -isolla osalla kavereistakaan ei ollut naista mukana illanvietoissa saati naista ollenkaan
      -ylipäätään epävarmuus itsestä

    • 11+7

      Häpeän avomiestäni vaikka rakastankin häntä ja tämän takia en esittele häntä. Syy siihen miksi häpeän on, että hän ei harrasta tippaakaan liikuntaa. Olen itse liikunnallinen ja itsestäni huolehtiva nainen. Rakkaus ja häpeä eivät sulje toisiaan pois.

    • plttpp

      Miehesi on äääääärimmäisen mustasukkainen.
      Olet kultasirkkunen häkissä.

    • Niin niin

      Miehesi pelkää, että kiinnostut hänen kavereistaan, he koettavat iskeä sinua tai sinä heitä. Ei halua ottaa riskiä vaan pitää teidät erillään.

    • epssii

      itsellä oli kans sama tilanne. tosin miehen kaverit on pelkkiä rellestäjiä, jotka ovat ihan eri maailmasta kuin minä. toiseksi aika moni näistä rellestäjistä on sinkkuja ja mies tietenkin luuli, että kaikki ihastuvat minuun. onneksi tilanne on nyt saatu selvitettyä, ja ihan hyvin tullaan toimeen, vaikkakin harvoin nähdään ja eipä minua edes kiinnosta tavata heitä :)

    • kyllästynytmies45

      meillä toisinpäin..vaimoni bilettää yksin koska olen inhoittava,ällöttävä,enkä sovi hänen muottiinsa millään lailla...joten menköön yksi niin meen mäkin..mutta kannattaaako olla yhdessä jos ei mitään voi tehdä yhdessä...ei ees nussia .

    • "En oikein ymmärrä miestäni, enkä hänen ajatusten kulkua."

      Miehen vaihto voisi olla yksi ratkaisu tähän tekniseen pulmaan.

    • ReissunainenJokunen

      Tuota.....aamupoikia lainatakseni : Jätä se. Ihan totta!

    • esmeralöda

      erikoinen tilanne jos kerta olet avoimesti hänen työttöystävä jonka on perheellekin voinut esitellä. yleensä kavereille esitellään ekana vaikkei olisi vakavakaan suhde ja perheelle jos on vakavasti kiinnostunut.

    • jameliw

      voihan sitä kysyä että kulta olisi kiva tavata joskus ne sun kaverit se ja se. vai tapaako hän itsekin niin harvoin kavereitaan ettei itseäkään ole kiinnostunut heidän seurastaan?

    • kiltti mies.

      Minä en ainakaan vois esitella naista ystäville koska minulla ei ole ystäviä. Enkä varmaan saa koskaan edes tyttöystävää sen takia koska ei ole edes kavereita.

    • Nimetön

      Jospä hän ajattelee siten,että sinä et tykkää siitä,että sinut esitellään muille?Minun eräs sukulaiseni ei tykkää siitä,että hänet esitellään muille,jospa hän ajattelee kenties samoin sinusta?

    • ````````````

      Ehkä mies ei pidä kavereitaan sinun arvoisinasi. Ei miehìllä ole sellaisia sydänystäviä kuin naisilla usein on vaan miehesi pitää kavereitaan luultavasti niin etäisinä ettei katso olevan mitään syytä valottaa heille yksityiselämäänsä.

    • KOKEMUSTA ON

      Jospa miehelläsi on huonoja kokemuksia ns,ystävistä jotka ovat niin ystävää mutta tilaisuuden tullen ovat viemässä sinut häneltä.Tämmöisiä ystäviä taitaa olla aika paljon joilla ei ole kunnioitusta kaverin omaan, ja on helppo laittaa viinan syyksi jos jotain tapahtuu.Itse muistan omasta nuoruudesta tämmöiset häntäheikit joka kyttää et pääsis pukille ja naiset alkavat pyytelemään sua jonnekin mm,kapakoihen kaveriks.Näin ei kauan yhdessä pysytäkään kun alkaa nämä ystävät viemään ja rikkovat teidän välit.

    • ystäväläinen

      Olen saanut tietää ystävän ystävän ystävän kautta, siis ystävän ystävän ystäväni ystävän kautta. Tai siis tämän ystävän ystävän tutun ystävän ystävän ystäväni tutun tuttu ystävä. Niin. Silleen.

    • Totuuden TORVI

      Entä jos 1. miehellä ei oikeasti ole edes kavereita. Jos ne 2. kaikki kaverit on vaan tuttuja. 3. Jos hän kokee teidän olevan liian ylhäistä seuraa näille tutuille. Olette parempia kun teillä on jotain mitä näillä "kavereilla" ei ole. Miksei myös päinvastoin...

      No, yksi vaihtoehto on tietty myös se että 4. häpeää sua tai sun käytöstä??, tai
      5. pelkää sitä, kun näet hänen kaverinsa, tajuat miten tylsä hän on.

      Nämä viisi olettamusta on ne ainoat vaihtoehdot -kysy mikä näistä se oikea.

    • iäkäs

      Hitto että oot ääliö. Tää on just tätä mikä teitä naisia vaivaa kun roikutte tollasen kanssa. Seuraava askel on että jos meet tän tyypin kans yhtään pidemmälle (oot kyllä jo mennyt)se alkaa hallita sua (narsisti) ja sen jälkeen et enään tapaa yhtään sun ystäviä tai perhettä.Ihmettelen suuresti teitä naisia?Sitten itkette LÄHDE ÄKKIÄ LIVOHKAAN. Oon muuten elämää nähnyt ja kokenut jo 72v ja tiedän mistä puhun. Pois ja äkkiä tollasen luota!!!

    • jormanen....

      KÄy vieraissa ja kerro se miehllesi ja kehu:"Kyllä oli isomelanen ja ihana. Koko illan oli kiinni kuin takijainen. Oli se ihanaa. " Tämän jälkeen miehesi suhtautuu asiaa ihan eri tavalla.

    • veikkaan tätä

      Pelkää että näyttää ihan nuijalta kavereidensa vieressä ja otat jonkun niistä.

    • Klonkku

      Meille ei kaveri esittele miestään ja sanoo että sen on niin susiruma. No ok, nauraa päälle, mutta tiedä tuota..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3585
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3106
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2593
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2102
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2095
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      12
      1890
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1722
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1715
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      286
      1412
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1342
    Aihe