Minusta työnhaun ongelma on että ei pääse haastatteluun. Joskus vuosia sitten kun hain töitä niin piti mennä suoraan työpaikalle hakemaan töitä. Nykyään käsketään täyttää netissä hakemus ja hakea siten töitä.
Ei varmaan työnantajat lue kaikkia hakemuksia jos niitä tulee vaikka sata yhtä paikkaa kohden. Siinä onkin itsellä aika huonot mahikset tulla valituksi edes haastatteluun. Työn saanti on arpapeliä kun ei pääse edes haastatteluun juuri koskaan.
Siinä 1994 ja sen jälkeen vuoteen 2005 asti kun pääsin amiksesta niin menin vaan raksalle suoraan ja pääsin töihin 5 minuutin haastattelun jälkeen. Nyky meno on aivan tuuripeliä ja siksi ei töitä saa. Olen käynyt nykyäänkin työpaikoilla suoraan kysyys hommia mutta ei ne ota haastatteluun vaan pitää netissä tehdä ensin hakemus.
Työnhaun ongelmat
3
187
Vastaukset
- juspe221
Sitten ongelmana on myös se että, työnantajien mielestä sinun pitäisi olla nuori, noin 25-vuotias, vasta valmistunut mutta jo 10-vuoden työhistorian omaava tehtävästä johon haet. Toinen ongelma on se että, joka paikkaan pitää olla sitä työkokemusta, mutta miten sitä tulee jos kukaan ei ota sinua töihin?
- työtön.
Minua ei otettu kerran töihin kun sanottiin että on liikaa kokemusta. Sanoin että voin tulla harjoittelijaksi että haluan vain jotain duunia. Ei kelvannut
- Purkka-Pekka
"Sitten ongelmana on myös se että, työnantajien mielestä sinun pitäisi olla nuori, noin 25-vuotias, vasta valmistunut mutta jo 10-vuoden työhistorian omaava tehtävästä johon haet."
Saman ongelman itsekin kohdannut. Olen huomannut, että ihan vaan työharjoittelupaikkaa hakiessa työnantajat kysyvät työkokemuksen määrää (nimenomaan hommasta, johon pyrin harjoitteluun). Eikö sana työHARJOITTELU kerro, että olen nimeomaan hakemassa kokemusta alalta? Kummalliseksi mennyt touhu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53422Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272659Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1181280Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91243Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41168