Apua! :D

Läski 16-v

Terve! Elikkäs tosiaan tarvitsisin ihmisten apua. Olen 16 vuotias poika ja ylipainoa on reilusti. (Olen about 170cm pitkä ja painoa on n.103 kg. Joka on todella paljon!)
Kertokaa minulle jotain hyviä tapoja pudottaa painoa. Aikarajalla nyt ei ole niin paljon merkitystä että voi mennä vaikka puolivuotta ei haittaa mutta mahdollisimman nopeasti tietenkin! :D. Sen verran olen ottanut itseäni niskasta kiinni, että olen alkanut käymään kuntosalilla kolme kertaa viikossa.
Mutta ongelma on, että en tiedä mimmoisia liikkeitä salilla pitäisi tehdä pudottaakseen painoa hyvin. Olen vain nostellut painoja en sen enempää.
Että kertokaa vaikka että pitäisikö alkaa myös pikkuhiljaa lenkillä käymään tai jotain. Saliohjelmia voisi joku auttaa tekemään. Mitä vaan! En halua kuolla diabetekseen : d

10

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekkinjoskusaloiti

No ensiksi kannattaa cardio liikuntaa harrastaa, koska siinä polttaa rasvaa hyvin. Sitten kannatta ihan vaikka youtubesta (sieltä itsekkin otin ohjeita kun aloitin) katsoa sali ohjeita. Videoita löytyy mielin määrin. Kannattaa esim katsoa ohjeita tälläsestä kun six pack shortcuts ne siis ei ole mitään oikopolkuja oikeasti, mutta ohjeita eri lihas ryhmien liikkeisiin löytyy valtavasti.

Sitten kannattaa syödä paljon kasviksia ja hedelmiä. Niitä voi syödä melkein mielin määrin koska sisältävät kaloreita niin vähän. Mutta silloin kun treenaat, muista myös syödä hiilareita. mutta itsekkin saatan esim laittaa pastan tilalla kiinankaalia tai perunan tilalla kukkakaalia, ja sitten treeni päivinä syön enemmän viljatuotteita.
      Muista syödä tarpeeksi proteiinia. Taisi olla minimi jotain 0,8g painokiloa kohti päivässä. Mutta voi syödä hyvin 1-2 g painokiloa kohti. Eli 100 kiloinen tarvitsisi 100 g proteiinia päivässä. Kannattaa syödä 5-7 pientä ateriaa (esim aamupala kunnon normi lounas, välipala, päivällinen, iltapala) päivässä ja joka aterialla proteiinia.
      Kun vaan viiteliäisyyttä löytyy, niin netistä etsimällä kyllä löytää.

Että vinkkinä, älä odota täältä valmiita ohjeita itsellesi, vaan löydä ne itse.

• Läski 16-v

Pitääpäs katsoa tuo YouTube puoli. Kiitos asiallisesta kommentistasi! :)

• Korjausta

Melko moni käyttä 2-3g proteiinia. Eikä painokiloa kohti vaan RASVATONTA kiloa kohti. Netissä kannattaa laskea rasvaprosentti, ei se täysin oikeaa lukemaa anna, mutta melko lähelle. Tiedät paljonko tulisi saada protskuja.

• ei oo niin tarkkaa
        Korjausta kirjoitti:

Melko moni käyttä 2-3g proteiinia. Eikä painokiloa kohti vaan RASVATONTA kiloa kohti. Netissä kannattaa laskea rasvaprosentti, ei se täysin oikeaa lukemaa anna, mutta melko lähelle. Tiedät paljonko tulisi saada protskuja.

Voi laskea vaikka 60kg mukaan. Eli protskua ainakin 120g päivässä.

• ....................

Tuolta lasket päivittäisen kulutuksen:
      http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

ja tuon avulla lasket päivittäiset kalorit:
      http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto

Dieettiohjeena: syö -1000kcal/pv vähemmän kuin kulutat.

Juo paljon vettä eli 2-4l/pv.

Jätä nopeat hiilarit kuten sokeri, makeiset ja limsat pois. Älä juo kaloreita esim tuoremehu, vaan juo pääsääntöisesti vain vettä.

Googlaa!

Tsemppiä!

• ....................

Lisään vielä sen verran, että kehotan välttämään vhh-dieettejä kuten karppausta ja sen noin miljoonaa variaatiota. Ne (karppajat) ovat keskimäärin aivan pihalla laihdutuksen suhteen ja ovat hyvin usein läskejä. Propagandaa ja puppua ne tosin suoltavat samaa tahtia kuin lihovat entisestään.

Huom! ei siis todellakaan koske kaikkia tai että minä väittäisin vhh-dieettien olevan toimimattomia, mutta käytännön kokemuksen perusteella karppaajien joukossa on hyvin monta itsepetoksen kourissa kärsivää hourahtanutta läskiä.

• utyrewq
        .................... kirjoitti:

Lisään vielä sen verran, että kehotan välttämään vhh-dieettejä kuten karppausta ja sen noin miljoonaa variaatiota. Ne (karppajat) ovat keskimäärin aivan pihalla laihdutuksen suhteen ja ovat hyvin usein läskejä. Propagandaa ja puppua ne tosin suoltavat samaa tahtia kuin lihovat entisestään.

Huom! ei siis todellakaan koske kaikkia tai että minä väittäisin vhh-dieettien olevan toimimattomia, mutta käytännön kokemuksen perusteella karppaajien joukossa on hyvin monta itsepetoksen kourissa kärsivää hourahtanutta läskiä.

Karppauksen hyvä puoli on hiilarien vähentäminen, etenkin ylimääräisten pikahiilarien ja proteiinin lisääminen. Nuo keinot tuottanevat tulosta aika yksimielisesti? Karppaajat vaan usein vetävät homman överiksi vetämällä hiilarit nolliin ja mussuttamalla rasvaa masun täyteen.
        Eli maltillisesti karppauksen keinoja hyväksikäyttäen voi onnistua.

Moni ei ehkä ole ajatellut, mutta pelkkää pihviä vetämällä voi yllättäen laihtua. Johtunee siitä, että se vie nälän pitkäksi aikaa. Muutenhan liika liha ei ole terveellistä.

• ohjausta ja vihannek

Olet nuorukainen ja todennäköisesti opiskelet jossain. Koulusi terveydenhoitajan kanssa voit suunnitella terveellisen laihdutusohjelman. Miettiä syömiset ja liikkumiset.
      Syömiseen kannattaa kotiväki valjastaa mukaan. Silloin kotoa löytyy aina vihanneksia.
      Liikuntaa kunnon mukaan, hiukan kohotellen. Mene sellaiselle kuntosalille, että ohjaaja tekee sinulle ohjelman. Silloin teet liikkeet oikein, ettet riko paikkojasi. Alussa kevyet painot, että opit tekemään turvallisesti liikkeet.

• Läski 16-v

Kiitos kommentistasi! Joo olen nuorukainen peruskoulussa vielä jonkun aikaa. Ja tosiaan alan käymään kuntosalilla. Hyvä puoli on se että äitini on siellä kuntosalilla töissä ja hänen kanssaan puhuttiin siitä ohjaajasta joka todennäköisesti onnistuu.
        Ja sovittiin että vanhemmat alkavat ostaa terveellisempiä ruokia yms. (vanhemmatkin ovan tukevia, joka selittää oman ylipainoni. En missän nimessä syytä heitä vaan itseäni mutta toki jos he olisivat hoikkia niin luultavasti minäkin olisin. :D)

• pirulaane
        Läski 16-v kirjoitti:

Kiitos kommentistasi! Joo olen nuorukainen peruskoulussa vielä jonkun aikaa. Ja tosiaan alan käymään kuntosalilla. Hyvä puoli on se että äitini on siellä kuntosalilla töissä ja hänen kanssaan puhuttiin siitä ohjaajasta joka todennäköisesti onnistuu.
        Ja sovittiin että vanhemmat alkavat ostaa terveellisempiä ruokia yms. (vanhemmatkin ovan tukevia, joka selittää oman ylipainoni. En missän nimessä syytä heitä vaan itseäni mutta toki jos he olisivat hoikkia niin luultavasti minäkin olisin. :D)

Kyllä se tuossa iässä on nimenomaan vanhempiesi syytä, että olet hengenvaarallisessa kunnossa. Mutta turha siitä on tosiaan katkeroitua, eivät kai ole reppanat paremmin osanneet. Hyvä, että olet nyt innostunut ottamaan ohjat omiin käsiisi ja suuntaamaan kohti terveempää tulevaisuutta! Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4709
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      97
      4421
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      74
      3882
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3797
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      119
      2835
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2608
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2512
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2489
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2479
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2354
    Aihe