En oikein tiedä mille palstalle tämä olisi kuulunut, mutta toivottavasti joku osaa vastata! Eli olen addiktoitunut tummaan suklaaseen. Siis TUMMAAN eli 70-90% suklaaseen...Minun on pakko saada sitä joka päivä 30-50g. Joskus saatan syödä sitä jopa 80-100grammaa! En ole ylipainoinen (painan 53kg ja olen tyttö) mutta mietin että voiko tästä riippuvuudesta koitua haittaa esim.ylipainoa tai jtn.muuta kun kaakaon määrä on niin suuri päivittäin? Liikun joka päivä ja treenaan kilpaurheilua, voiko siitä olla haittaa urheiluun?
Tummasta suklaasta päivittäin hyötyä vai haittaa??
2
335
Vastaukset
- Täältä tulee
Kaakao sisältää kofeiinia, eli samaa riippuvuutta aiheuttavaa, piristävää ainetta mitä kahvissakin on. Mitä tummempaa suklaata, sitä enemmän kofeiinia. Todennäköisesti olet tullut riippuvaiseksi juuri kofeiinille.
Lisäksi tumma suklaa sisältää paljon teobromiinia, toista piristettä joka on voimakas diureetti, eli se poistaa nestettä kehosta.
Ja kyllähän suklaa sisältää paljon energiaa, jos korvaat sillä kunnon ruuan voi tulla puutoksia ravinteista, tai jos syöt sitä ikäänkuin normaaliruuan lisäksi, se voi lihottaa.
Eli joo, vaikea sanoa onko suurempaa haittaa, itse yrittäisin päästä tuosta tavasta kuitenkin eroon ja jos nyt ihan pakko olisi syödä, niin ennen treeniä antamaan vähän lisäboostia ja energiaa. - Kohtuudella kuitenki
Ei kovin haitallista pienet annokset. Saattaa olla päinvastoin. Vaikka seuraava artikkeli onkin juorulehti IltaSanomista, niin tutkimus on kuitenkin ihan todellinen:
"Tutkimustuloksista selvisi, että suklaan säännöllinen kulutus oli yhteydessä muita koehenkilöitä alhaisempaan painoindeksiin - huolimatta suklaan tuomista lisäkaloreista."
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288457980018.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!5511569Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla958769Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.94202Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka203921Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti43809Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j73616- 893550
Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle133409Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.343202Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.452365