jäin työttömäksi, ja menin tietysti ajoissa työkkäriin ilmoittautumaan työnhakijaksi, kuten direktiivit määrää.
siellä sanottiin, että te-keskuksesta soitetaan kadden viikon kuluessa minulle, kunhan täytän netissä ensin ilmoituksen työttömyydestä.
täytin ilmoituksen, ja ajttelin, että asia on kunnossa, mutta sitten tuli kiire lähtö viemään pojan vaimoa synnytykseen ja puhelin unohtui kotiin.
tänä aikana oli tullut te-keskukselta kolme soittoa ja yksi viesti, missä sanottiin, että te-keskus soittaa siitä ja siitä numerosta koskien työttömyyttäni.
no, mites vastaat, kun puhelin on sadan kilometrin päässä..
soitin numeroon seuraavana päivänä, jolloin virkailija totesi, että päivärahan maksu on evätty!!
onko tässä maassa voimassa sellainen direktiivi, että sinulla on oltava puhelin, joka on aina mukana??
selitys avopäisestä lähdöstä synnytykseen ei ole kuulemma mikään selitys..
no voi fittu
10
367
Vastaukset
- kiukustunut
joo,eipä työkkärin suunnalta mikään nykyään enää yllätä. Ihan mielivaltaisesti keksivät noita juttuja ja pitäisi olla tosiaan puhelin kädessä kiinni että on varmasti tavoitettavissa kun viitsivät soittaa. Aika veemäinen tilanne,byrokratian tietäen ei tota tilannetta voi edes selittää / ei voi vaatia oikaisua. Kannattaa ihan kasvotusten työkkärissä pyytää selitystä tai oikasua asiaan ja toivoa sen jälkeen parasta... Kyllä Suomessa hommat toimii!!
- Läskiintyvät perCeet
Ensimmäinen asia mikä tässä mun mielestä on pielessä, työttömäksi PITÄÄ PYSTYÄ ILMOTTAUTUMAAN MYÖS SIELLÄ TE-TOIMISTON LUUKULLA, kansalaiselta ei voida vaatia nettiä, pankkitunnuksia ja netinkäyttötaitoa!
Opetelkoot kantturat tekemään työnsä, siitä niille palkka maksetaan ja niiden toimintaa sitoo vieläpä virkavelvollisuus, joista yksi oleellinen on se, että heidän PITÄÄ vastaanottaa kansalaisen jättämät hakemukset, ilmottautumiset jne...! - Tutkintapyyntö polii
Älä jätä asiaa tähän: mikään laki ei vaadi, että sinulla on oltava puhelin.Minä ainakin sanoin akoille, etten tarvitse puhelinta, sähköposti riittää.
- TE-huijaus
idiootti-byrokratiaa, ja jotkut ne tekee tuota turhaa työtä vielä hymyssä suin...
- eipakkoa
Just tuon takia en oo puh.nroa antanu, pelkkä sähköposti. Laittakoot sinne tai kirjeellä kotiin viestinsä. Onneksi luin tämän palstan kautta, ettei puhelin ole missään laissa määritelty pakolliseksi.
- 2323sesa333
Kannattaa miettiä tarkkaan sitä sähköpostin antamista, pitää olla varma, että sen saa kanssa luettua joka päivä. Mä sain aikoinani ikikarenssin siitä, että jäi postit lukematta pariks päiväks. Se oli ensimmäinen kerta, kun sain työnhakuun liittyvää postia. Sen jälkeen poistatinkin osoitteeni ja pyysin lähettämän kaiken kirjeitse.
- eipakkoa
Olipa hyvä, että kerroit tuon sähköpostijutun. Virkailija sanoi, että hyvin vähän lähettävät viestejä sinne, kuulemma joku salassapitojuttu. Pitää ny kuitenki tarkistaa sitä hiukan useammin tai poistaa kokonaan.
- jhalmari1
Juuri näin kävi myös minulle..
- ja minulle myös
Soitin ja kysyin että milloin on TE-neuvottelu,sanottiin että joku soittaa ja ilmottaa.Niinpä sitten lähdin ja vahdin puhelinta ja net-postia. Olin pari viikkoa pois kotoa,kotiin tullessani oli kirje odottamassa missä oli viesti että kyseinen neuvottelu oli silloin kotiutumis päivänä klo.12.00. Ohi meni. Laitoin heti selvitystä menemään,mutta ei auttanut. Sanottiin että ilmoitus tulee aina KIRJEESSÄ.
Tuli 15 päivän karenssi. Tässä tuli toteen vanha sanonta " Tyhmyydestä sakotetaan ". Hei kaikille!
Tein videon aiheesta mitä on tietotekniikka ja vastailin yleisimpiin kysymyksiin. Esimerkiksi millaista työtä se on? Palkkaus? ja työllisyys?
Videon tarkoitus on avartaa opiskelijoille mihin ja mitä ne ovat menossa opiskelemaan!
http://www.youtube.com/watch?v=pXrW3ArTT0M
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869