Personal trainerit ovat yleistyneet ja taso lienee aika kirjava.
Itse petyin, kun otin P & T -kuntokeskuksesta personal trainerin. Käytännöissä sain nipun harjoitusohjelmia ja syventävän kurssin kuntosalilaitteiden käyttöön. Ohjaus, motivointi, tsemppaus puuttui täysin, mittaamiset ja edistymisen seuraaminen olematonta. Pelkkää rahastusta.
Millaisia kokemuksia teillä? Mistä löytyy hyvä, ammattitaitoinen personal trainer?
Kokemuksia personal trainereista
12
2922
Vastaukset
- punttiähkijä
Minä voin tulla, jos pääsen siihen bikinivartaloon.
- suomi24.
Jos haluaa vertailla trainereita, niin tuolta alkaa löytyä jo melko hyvin.
http://personaltrainer1.fi Pari vinkkiä pätevän pt:n löytämiseen:
-Tarkista onko hlöllä alan koulutusta.
Ja tällä en tarkoita mitään viikon parin pt kirjekursseja vaan ihan ammatillista liikunta-alan koulutusta.
Suosittelen välttämään kuntosaliketjujen omia "ohjaajia", koska nämä ovat lähes poikkeuksetta kuntosaliohjaajia jos sitäkään. Sama kuin jos pyytäisi kirurgin sijasta lähihoitajaa suorittamaan leikkauksen. X)
-Tarkista hlön kokemus.
Mikään koulutus ei yksin tee kenestäkään pätevää pt:tä, vaan se vaatii myös vuosien omakohtaista treenikokemusta. Kuitenkin on hyvä pitää mielessä, että esim pelkkä omakohtainen kisakokemus (vaikka olisikin korkealla tasolla) niin ei yksinään pätevöitä kenestäkään vielä pt:tä..vaikka jotkut erehtyvät näin kuvittelemaankin. ;)
-Kysy aiemmista asiakkaista.
Pätevällä pt:llä on yleensä useita menestystarinoita joko nykyisinä tai enstisinä asiakkainaan. Näiltä voi kysyä mitä mieltä he ovat olleet kyseisen pt:n pätevyydestä jne.
-Miltä pt itse näyttää.
Tästä voidaan olla toki montaa mieltä, mutta minä en ainakaan lähtisi kysymään neuvoja esim painonhallintaan hlöltä joka on itse sairaalloisen ylipainoinen.
-Oma pers tuntuma hlöstä.
Pt:n hommassa työskennellään ihmisten persoonien kanssa. Ja kuten kaikki tietää, niin kaikkien persoonat eivät toimi kaikkien kanssa.
Eli toimiiko kemiat pt:n kanssa ja tuleeko tuloksia hänen ohjeitaan noudattamalla.
Pt voi olla kuinka pätevä tahansa, mutta voi olla että kemiat eivät kohtaa ja hänen valmennustyylinsä ei miellytä juuri sinua. Pitää löytää se juuri itselle sopiva valmentaja.- Kaitsu3
Kannattaa ottaa yhteyttä sen nimiseen yritykseen kuin Proteus-Fitness. Heillä on ehkä koko Suomen räätälöidyimmät ohjelmat ja motivointi on huippuluokkaa.
proteusfitness.fi- 3+20
Suosittelen PT:ksi ihmistä joka on itse treenannut pitkään (useita vuosia) ja jolla on PT koulutus. Pelkkä koulutus ei tee hyvää PT:tä jos ei ole paljoa kokemusta kuntosaleilta tai urheilusta, eikä pelkkä oma harrastuneisuus tee hyvää PT:tä jos ei ole koulutusta.
Totta on että henkilön oma ulkonäkö kertoo parhaiten osaako hommansa. Ylipainoista tai löysää personal traineria kannattaa välttää, jos ei saa itseään ruotuun miten voisi saada ketään toistakaan.Trainer4you:n ohjaaja koulutetut ovat ainakin asiansa osaavia. Rakettitiedettä PT hommat eivät ole että ne yliopistopohjaa vaatisivat. Kuntosalien ohjaajia myös välttäisin koska usein ovat vain salilla itse treenanneita, entisiä bodareita tai kuntosalilla pikakoulutuksen saaneita. 3+20 kirjoitti:
Suosittelen PT:ksi ihmistä joka on itse treenannut pitkään (useita vuosia) ja jolla on PT koulutus. Pelkkä koulutus ei tee hyvää PT:tä jos ei ole paljoa kokemusta kuntosaleilta tai urheilusta, eikä pelkkä oma harrastuneisuus tee hyvää PT:tä jos ei ole koulutusta.
Totta on että henkilön oma ulkonäkö kertoo parhaiten osaako hommansa. Ylipainoista tai löysää personal traineria kannattaa välttää, jos ei saa itseään ruotuun miten voisi saada ketään toistakaan.Trainer4you:n ohjaaja koulutetut ovat ainakin asiansa osaavia. Rakettitiedettä PT hommat eivät ole että ne yliopistopohjaa vaatisivat. Kuntosalien ohjaajia myös välttäisin koska usein ovat vain salilla itse treenanneita, entisiä bodareita tai kuntosalilla pikakoulutuksen saaneita.Onko aivan totta ettei ole ollut mitään kehitystä miehissä ja naisissa näkynyt tai ollut ennen kuin PT-koulutukset alkoivat ja PT aloittivat työnsä??
- raw
sishill kirjoitti:
Onko aivan totta ettei ole ollut mitään kehitystä miehissä ja naisissa näkynyt tai ollut ennen kuin PT-koulutukset alkoivat ja PT aloittivat työnsä??
Ainahan pt:tä on ollu, ennen ne vaan tunnettiin VALMENTAJINA...;)
raw kirjoitti:
Näin onnäinon....kunhan nyt vain vitsailin-----
raw kirjoitti:
Kuntosalit ovat lisääntyneet siitä mitä itse aloitin 28 vuotta sitten joten henkoht. ohjausta tarvitsee moni...oli sitten valmentaja tahi PT.
Voimailua olen saanut seurata sivusta n. 40 vuotta ja silloin oli useasti voimailijat toinen toistensa "valmentajia"....eli reeni kavereita ja otettiin opiksi milloin mitäkin mikä todettiin tehokkaaksi ilman minkäänlaisia koulutuksia.....niin ja ei ne "kehittymättömien" näköisiä lain aina olleetkaan....- ph78
Proteus Fitness tai nykyinen provire, Pekka hyvä ja mukava, Mikkelin pään Piia kaikkea muuta..
- 18+6
Minulla on kuntosalin oma pt, ja en todellakaan ole tyytyväinen. Kuntosali ohjelman sain, eikä siinä ole edes painosuosituksia, toistomäärät vain. Luultavasti koulutuskin puuttuu. Seuraavan otan kyllä salin ulkopuolelta, josko saisi jotain vinkkejä kotiinkin.
- lkjp0789
Mun salilla on noita pt:a, todella kehnoja. En ikinä kehtais käydä salilla kun joku seisois vieressä huutamassa tekoreippaana että vielä menee yks (100 g punttiheilautus). Jos ei kykene käymään salilla yksin, on syytä vaihtaa lajia. Kaikkeen naurettavaan ihmiset pistää rahaa. Laittakaa ne vaikka hyväntekeväisyyteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697