Raha-asioita

Ketutus

Ollaan asuttu avoliitossa reilu puoli vuotta, molemmilla omat lapset. Olen aina tottunut maksamaan omat menoni. Nyt tuli yllättäen tilanne ettei mulla tulekaan palkkaa kuin muutama satanen, josta puolet menee laskuihin. Tämä yllättävä tilanne johtuu opiskelustani. Minua tilanne ahistaa todella paljon. Mies tarjoutui laittamaan rahaa tililleni. En vaan haluaisi vastaanottaa toisen rahoja. Jos oltaisiin pidempään oltu yhdessä niin sitten olisi helpompi ehkä, en tiedä. Tämä rahallinen tilanne helpottaa hieman ehkä toukokuussa. Mies ei ymmärrä minun kantaani ollenkaan, kuin iso kynnys on ottaa rahaa toiselta, vaikka yhdessä asummekin. Lapsia meillä ei ole yhteisiä. Tämän ahdistukseni ja v**utukseni johdosta mies on nyt mulle suuttunut. Miksi ei saa näyttää tunteita? Aina pitäisi vaan hymyillä ja olla pirteä. Ärsyttää :/

4

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smile!

      Tehoyhteiskunta typerine ihmisineen: Hymyile pepsodent hymyä ja raada pas-kapalkalla pomon vit-tuillessa.

      Ehkä miehesi on myös tällainen?

    • Mies saattaa ottaa tuon ikäänkuin epäluottamuslauseena. Toisaalta, kyllä sen mistä rahasi lainaat, tulisi olla nimenomaan sinun asiasi. Olisiko mahdollista lainata rahaa esim. vanhemmilta, tms. tukiverkoilta? Itse olisin varmasti myös hyvin haluton lainaamaan rahaa kumppanilta, kaksinverroin jos suhde on tuore.

    • matti ja maija

      Jos aikoo seurustella niin asioita pitää uskaltaa jakaa ja toisen tukea pitää voida iottaa vastaan. Eli sitä rahaakin voi antaa toiselle, et sinä satasella pärjää montaa päivää kuitenkaan. Mun tyttöystävä on opiskelija ja minä töissä. Minä maksan suuren osan laskuistaja tyttöystäväni tekee joskus iltahommia ja sitten kohta kn opiskelut on ohi ne se alkaa saamaan palkkaa ja maksaa sitten laskuja enemmän. Ei minunkaan työt mitään vakituisia ole etttä työttömyys voi tulla koska tahansa.

    • näinkin nainen

      Voithan tehdä epävirallisen velkakirjan jossa sovitte säännöistä. Jos olet ihminen jonka ahdistus vähenee kun asiat sovitaan mustaa valkoisella . Niin tee sitten niin.

      Minusta myös jos on parisuhteessa on luotettava ja puhallettava yksiin. Mutta jokainen suhde on teidän laisenne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      421
      1781
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      180
      1423
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      942
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      117
      895
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      876
    Aihe